Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

Generalno mislim da nije los auto za te pare, a citam na forumima da ko je svesno uzeo daciju, tj. video je sta uzima, je zadovoljan. Sigurno je kvalitetan, ali plastikaner je veliki unutra, a i cini mi se da kao doplata moze da se uzme samo drugi erbeg. Naravno, nov auto bez klime je ludost, a to zadovoljstvo kosta cini mi se skoro 14.000 evra...a za te pare moze da se uzme Megan sa mnogo boljom zavrsnom obradom i opremom...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, ima sad mnogo automobila na popustu... pa su te "jeftine dačije" prilično izgubile konkurentnost.

Recimo moj omiljeni fiat sedici, doduše sa suzukijevom nalepnicom, isto u verziji 4 x 2 ali sa klimom: 10.690 EUR!

"Euro Sumar nudi SX4 u novoj verziji GC+ sa pogonom na prednje točkove i benzinskim motorom od 1,5 litara (111 KS) za 10.690 evra. U ovu cenu su uključeni metalik boja, manuelni klima uređaj, elektro servo u upravljačkom sistemu, dva vazdušna jastuka, putni računar..."

Ko bi pored ovoga uzeo neki rumunski reno! A i taj reno, pa i to nije neka marka... sećam se dok sam još gledao trke formule jedan, a to beše odavno... uvek su renoovi motori prvi otkazivali i nisu ni stizali do cilja. :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

... kao da se želela pokazati "ta neosporna snaga, izdržljivost"... kao stvorena za "mačo muškarce"!

Da, ako zanemarimo cinjenicu da je ceo SUV koncept zasnovan na potrebama i zeljama americkih domacica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster: problem sa stabilnošću 2WD verzije bez ESP-a

dacia%20duster%20test.jpg

Na testu koji je sproveden u Holandiji, Dacia Duster 2WD u verziji sa prednjim pogonom i bez ESP sistema iskazala je problem sa stabilnošću.

Sa druge strane, Duster 4WD sa pogonom na sva četiri točka i ESP sistemom elektronske kontrole stabilnosti u opremi nema ovaj problem. Zato će, prema vestima iz Francuske, svi Dusteri od marta 2011. u opremi imati ESP sistem.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Video je danas u kraju... osnovna verzija, bela boja, sive čelične felne užas nad užasima... ali verujem da je crna sa alu felnama mnogo lepša... inače znate kako izgleda Golf 2 4x4? Ono sa izdignutim amortizerima i ludilima... e pa to je to samo nije Golf 2 nego Sandero ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster Van

dacia%20duster%20van%200.jpg

Kupcima u Austriji je na raspolaganju i komercijalna, Van verzija Dacijinog Dustera, i to sa 4x2 i 4x4 pogonom.

U odnosu na standardni Duster, Van nema zadnja bočna stakla ni zadnja sedišta, zapremina tovarnog prostora iznosi 1636 litara, a nosivost je 425 kg.

dacia%20duster%20van%201.jpg

Cene za Duster Van u Austriji počinju od 10.424 eura (bez poreza), koliko košta osnovna varijanta sa 1.6i 16V benzincem od 105KS i 4x2 pogonom. U ponudi je i 1.5 dCi dizelaš, i to u verzijama sa 85KS i 110KS.

dacia%20duster%20van%2010.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster sa tri zvezdice

euroncap%20dacia%20duster.jpg

...U toku ovog meseca testirano je malo terensko vozilo sa pogonom na četiri točka - Dacia Duster, koje, sa ukupnom ocenom od tri zvezdice, nije uspelo da ostavi utisak na Euro NCAP. Sa samo 28% zaštite pešaka i 29% zastupljenosti bezbednosnih uređaja u vozilu, Duster je pokazao karakteristike koje su daleko ispod poslednjeg demonstriranog nivoa bezbednosnih performansi kod ostalih novih vozila na evropskom tržištu. Nažalost, majka-kompanija kao što je Renault u ovom slučaju, ne daje isti prioritet bezbednosti vozilima marke Dacia kao što to čini sa automobilima koji se prodaju u okviru Renault brenda.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna stvar mi nije jasna: zašto se uporno potencira da je Duster terenac???

Jes malo sutra, naročito u 4x2 varijanti. Gde je reduktor, gde su blokade diferencijala... Čitao sam test Dustera, dal u SAT-u ili u Auto Bildu, uglavnom naši novinari su u pitanju, voze ga po Srbiji. Pošto nema reduktor prva mu je užasno kratka, da bi jelte simulirali redukovani prenos. I onda se dešava da se uguši kada ga rokneš u drugu, pa se vučeš i praviš kolonu, ili pak moraš prvom da ga navučeš na dosta visoke obrtaje. A kada je auto ladan to je nepoželjno, naročito za dizele, jel tako. Inače voze varijantu 1.5dci. I ležanje u krivinama je havarija, što je i za očekivati. Po meni, ako nekome treba terenac - Lada Niva je keva, bez obzira na to što je rusko đubre, što je neudobna, što nema klimu ni u najavi, što troši sačuvaj bože za svoju težinu i zapreminu motora, što ima užasno slabe vozne performanse (na putu)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedino ostaje pitanje korozije izmedju lade Nive i Dacie Dustera :question:

Logan je imao svojevremeno grdnih problema sa novim vozilima koja su trulila jos u garantnom roku(zadnja greda i rubovi)-nadam se da je Duster unapredjen i veroavatno su otklonjeni problemi prethodnih modela :unsure:

a Lada Niva je takodje poznata po tome sto je prave od debelog ali potpuno fabricki nezasticenog lima :thumbdown: ,pa tako lepo truli :wallbash: ,

od limarije,preko brava vrata sve do okvira farova,a pritom se kod novih Niva nije dobijala ni zastita podkrila ni patosa,to su uglavnom ljudi kasnije sami nabavljali i montirali,odnosno farbali patos,pri prvim znacima korozije.

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znam za sve to, zato sam i napisao da je Lada Niva rusko đubre, što i sami rusi kažu, truli u realnom vremenu :p, stalno joj fali neki k...c, diferencijal zuji čim je isteraš iz radnje, elektrika loša... Ali ako nekome treba auto koji IDE po BESPUĆU za MALE PARE, onda je to Lada Niva. Svako može da je popravi, nema tu neke mudrosti ko na savremenim automobilima. Čisto sumnjam da Du(n)ster može da prođe tamo gde prolazi Niva :harhar:

Verovatno je Duster ok za uložene pare, ali bre dosta više te priče o terenskim mogućnostima. Ide po terenu kao što idu i drugi "parketni" nazovi terenci, i to je to (samo što Duster ima baš slaaabe motore).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne tako davno bili su neki Renault dani u Beogradu i sve iz prodajnog programa je moglo i da se provoza (fotokopiraš vozačku, popuniš neki upitnik i popuniš podatke sa svojim potpisom itd.). Vozio sam prvo najjeftiniji Duster 1.6 16v sa cenom od 9300 eura. Za tu cenu nije loše ali generalno opšti utisak je isuviše loš. Ide to, onako simpatično ali iznutra je prava socijala, nekako deluje mnoooogo jeftino ali treba imati u vidu ciljnog kupca.

Posle sam seo u 1.5 dci 4x4 sa 110 ks dakle najnapucaniji Duster koji košta nešto malo manje od 15000 eura. Ovo ide već mnogo bolje, mekano, glatko ma samo klizi i brunda previše za moj ukus. Da se razumemo ja volim kako reži moja Libra i čak mi i prija više to nego Bose ozvučenje. Unutrašnjost je mnogo prihvatljivija mada i dalje nisam mogao da se otmem nekom sirotinjskom utisku, buka motora u kabini je iznad očekivanja (toliko o Renault dci motorima koji su navodno najtiši u klasi). Možda najveće razočaranje je taj motor. Moja Libra ima 116 ks a ovaj Duster 110 ali je razlika u brzini i ubrzanju drastična u korist Libre.

Dobro, sve ovo je moj stav i treba imati u vidu da me je Libra svojim blagodetima pošteno razmazila tako i da mi moj Punto izgleda posle nje kao klozet na točkovima.

Da utisak bude kompletan provozao sam i Koleos 2.0 dci sa automatskim menjačem. Ovo je osetno bolje ali opet dolazimo do te nesrećne plastike enterijera za koju se odmah prepozna poreklo (nekako je malo bolja od one u Dasteru)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo gledam sada neke podatke, recimo da je tvoja lybra 1.9jtd od 115ks, i ona ima 275Nm na 2000 o/min. A taj buđavi 1.5DCi ima navodno 240Nm na 1750o/min. Ja mislim da tu reno deeeebelo laže. Inače šta te čudi što je loša plastika, to je odlika svih francuskih krševa. Pa moj bravo 1.9jtd ima bolju plastiku i enterijer od većine novih renoa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ma daj, 1.4, 80ks. Nikada! Jeste jeftino, ali brate, pre ću da kupim polovnog recimo brava 1.9MJET koji će da otkine tog fokusa, ili već nešto drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iako je jasno da savremeni "terenci" u 98% nikad ne siđu sa asfalta, opet je smešno staviti 1.4 motor u takav model. Ili dizel 1.5 ?! 85 KS ?!? Mislim, šta ako nesrećni vlasnik, zaista iz neke preke potrebe krene "na teren" ?! Pa zaboga, zaglaviće se u prvoj malo dubljoj bari.

U želji da se tržištu ponudi jeftin SUV otišlo se u tragikomediju. Umesto da se jednostavno, utuvi u glavu da terenac ne može da bude jeftin. Da ne može da ima manje od 150 KS. Da ne može bez pogona na sva 4, bez blokade diferencijala.

Uzgred, dobrano su štedeli i na dizajnerima, više je nego očigledno !

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma daj, 1.4, 80ks. Nikada!!! Jeste jeftino, ali brate, pre ću da kupim polovnog recimo brava 1.9MJET koji će da otkine tog fokusa, ili već nešto drugo.

Ovde je prica o novom autu, ne o polovnom. Slazem se da taj auto ide daleko losije od 1.9mjet, ali za voznju po Beogradu, brze i ne treba, ne idemo na trke. A ta konjaza se vozi godinama, Tipo 1.4 75ks, Yugo Florida 1.4 75ks, Renault Thalia 1.4 itd itd. Ni Dacia nije daleko, Logan i Sandero isto imaju 1.4mpi 75ks, a mislim da se Logan prodavao za jedno 9k evra nov sa tim motorom, Sandero je u nekoj opremi oko 8.900e, a ja sam hteo da ukazem da je Focus mnogo bolje resenje za slicne pare. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prestrogi se. Za ove pare može da se kupi, od novih automobila, samo neki kineski ili ruski auto. Ja sam video kako Duster izgleda na ulici i to je za svako poštovanje. Ako mislite da je 10 godina star Fiat Stilo bolji za imidž od jednog Dustera, mislim da se varate. Iako ima svojih realnih mana, ova Dacia je vrlo jeftina ulaznica među ozbiljne igrače.

Uostalom, nismo mi neki uzorak da sudimo o tome, treba pogledati priču malo šire. Ovaj urbani 'terenac' je za vrlo kratko vreme postao izuzetno popularan među mlađom evropskom populacijom i već sad je moguće nabaviti gomile kojekakvih aftermarket dodataka za modifikovanje izgleda Dustera. Itekako im ide dobro prodaja na zapadu, i mnogo bolje nego što bi bilo ko odavde mogao da pretpostavi. U Srbiji postoji kompleks više vrednosti u odnosu na Rumune, ali ne zaboravite da nije cela Rumunija onakva kakvom je mi zamšljamo kroz ljude koji su ovde prodavali devedesetih kojekakve gluposti za 'tri črvene'. Potpuno isto je tako i nas ceo svet gledao kroz gastarbajtere koji su nas brukali širom sveta, tako da se stavite u njihovu kožu i probajte da sagledate širu sliku iz te perspektive.

Činjenica ostaje, mi nikad nismo napravili automobil koji je uporediv sa Dusterom. Najbolje što smo ikad napravili među limuzinama je ona nesrećna Florida, polu golf platforma, polu stojadin... Pa kad daš pun gas, propne se dok mu se prednji točkovi ne podvuku pod zadnje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naprotiv, ne radi se o kompleksu više vrednosti prema Rumunima. Svaka čast Dačiji, koja je našla svoj put proizvodnje, prosperiteta, zarade, a pri tom Rumuniju snabdela jeftinim, ali savremenim i sasvim korektnim automobilima.

Jeftine ulaznice za nižu ekonomsku klasu - sasvim OK i razumljivo. Respect ! Svako nađe svoj deo tržišnog kolača, pa tako i Dačija. Ali ovde se radi se tome da nema jeftinih ulaznica među ozbiljne igrače ! Ovaj pokušaj je tragikomičan. Za ulazak među ozbiljne igrače nema štednje na materijalu, nema jeftine plastike i nema slabašnih motora. Ko kupuje SUV ne razmišlja o potrošnji goriva.

Edited by Mihailovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma najgore je što naši šabani to kupuju (mislim na Dustera), pa mu mnogo troši, pa mu ondak metne plin, ma idi bre (onaj 1.5DCi im dođe preskup).

Razumem ja Dačiju, svaka čast na proboju, ali kakav je to SUV sa 4x2 pogonskom formulom, osim za kompleksaše, što neko reče, bitno je da ima naduvane blatobrane i da izgleda robustno.

Inače ne slažem se sa tobom da snaga motora ima baš direktne veze sa prohodnošću (Lada Niva i UAZ-i su primer toga kako sa slabim motorom može da se ide po terenu, naravno, po cenu drugih voznih karakteristika).

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi...Duster ima tri zvezdice...isto kao evropski automobili iz druge polovine devedesetih. Štedeleo se na svemu, pa i na tome.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1613476934d6785a5beb22869689063_orig.jpg

Duster razočarao na crash testu

Duster je na poslednjem testiranju zaslužio samo tri zvezdice. Istraživače je ovaj automobil razočarao manjkom sigurnosne opreme, kao i lošom zaštitom za prolaznike.

Iz Euro NCAP-a smatraju da je razočaravajuće da "kompanija-majka Renault ne drži u podjednakoj meri do sigurnosti Dacijinih automobila kao što drži do svojih".

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2011&mm=02&nav_id=495165

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba biti realan :yes

sto rece Nidza bez predrasuda :clap:

ali realnost nikako ne ide u prilog Dustera :no ,

i skoro sam siguran da ce mu,posle ovih snimaka,koji vidim da su skoro napravljeni :(

prilicno opasti popularnost,jer na Zapadu,bezbednost je jedna od prvih stavki na koju se obraca paznja pri kupovini automobila :yes

Iskreno :w00t: bih voleo da je Duster bolji i kvalitetniji za taj novac,bas prvenstveno zbog komsija Rumuna :yes ,i raduje me svaki njihov uspeh na bilo kom polju :clap: ,

posto su mozda i bili u gorim gov..ma nego mi,prethodnih 60 god :wallbash: ,tako da je sve u vezi sa Daciom ogroman uspeh :unworthy:

Ali kao sto rekoh na pocetku price :whistle: ,treba biti realan :unsure: ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

koliko para toliko muzike :whistle: za 9300 koliko košta klot varijanta 1.6 benc 4x2 dobija se vrlo praktičan NOV auto, jeftin za održavanje, sa proverenom tehnikom/mehanikom i prilično bezbedan :thumbup:

te 3 zvezdice po novom Encap testu su jer auto serijski nema ESP i odma -1 zvezdica, a druga jer nema serijski ABS,dakle daleko od toga da je nebezbedan već te dve iako praktične "igračkice" znatno dižu cenu pa nisu u standardnoj opremi na svim tržištima ....

na kraju -tako povišen auto je samo zbog visine daleko bezbedniji u sudarima (naravno ne sa kamionima) od klasičnih gradskih zujalica B/C segmenta, a o opštoj upotrebljivosti da i ne govorim jer Duster sa 4x2 pogonom će proći mnogo bezbolnije bilo gde gde ima bilo kakvog puta u odnosu na Punta, Stila itd .... naravno on nije terenac već SUV / krosover i samo tako ga i treba gledati :unworthy::thumbsup:

ako ikada u skorijoj budućnosti budem mogao da si priuštim NOV auto biće to mrtva trka između Dustera i SX 4 eventualno Yeti-ja :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Phantom-u :welcome:

ne znam da li si pogledao NCAP testove Grande Punta i Stila-ova dva automobila su tenkovi za Dustera,ali bukvalno :yes

i ako je GP-ov test od pre 6 godina,a Stilo je napravljen pre 9 godina,monogo,ali mnogo su bezbedniji i karoserijski cvrsci od Dacie Duster,sto se i vidi na snimcima

Grande Punto :unworthy:

dakle lepo se vidi da pri sudaru ne dolazi ni do kakvog ostecenja putnickog prostora,a to se vidi po donjoj sajtni ispod vrata,zatim po soferci,A stubu ispred vozacevih vrata i konacno po samim vozacevim vratima koja se nisu pomerila u odnosu na zadnji deo automobila

Sve je to kod Dustera-doslovce otislo do djavola-soferka mu se raspala.Krov iskrivio,vozaceva vrata otisla do gepeka,donja sajtna se uvila itd a i na snimku se vidi da je u simulaciji bocnog sudara gore prosao od Oba Fiat-a,jer je masina koja ga udara usla do pola Dacie :vava: .

Fiat Stilo :clap:

Stilu su takodje donja sajtna kao i vozaceva vrata sa A stubom prilicno dobro podneli sudar.soferka jeste pukla,ali nije se pokrivio krov kao kod Dustera

Evo i ocena ova dva Fiata

http://www.euroncap.com/tests/fiat_punto_2005/238.aspx

http://www.euroncap.com/tests/fiat_stilo_2005/222.aspx

Zakljucak je da su i Stilo a pogotovo Grande Punto sigurniji,bezbedniji i uopste cvrsci automobili od Dacie Dustera, i to ne zbog ABS,ASR i Air Bagova,nego su bolje i pametnije napravljeni i ako su stariji od Dustera i po skoro 10 godina(Stilo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nisam ovo znao, niti sam tražio po net-u zato svaki : :respect::respect::respect::unworthy: za Stila & GP -a

ALI pošto nema nigde da se nađe Stilo 4x4 (ili je preskup pa bolje nov Duster nego polovan Stilo) a ni GP nikada nije rađen sa 4x4 pogonom, onda kad mi zatreba takav nov auto biće Duster :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...