Jump to content
Goran
zaki

Lepi i zanimljivi primerci iz oglasa

Recommended Posts

Videh na SAT patroli do Praga, da u Češkoj daju velike popuste na vinjete, na konto hibrida i CNG, a EV za dž

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, prošle godine sam išao do Češke, imaš on line kupovinu vinnjeta, i povoljnosti na eko vozila. Ja sam na TNGu, ali on nije međ eko....na moju  žalost :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, shuxx said:

Da, prošle godine sam išao do Češke, imaš on line kupovinu vinnjeta, i povoljnosti na eko vozila. Ja sam na TNGu, ali on nije međ eko....na moju  žalost :-(

Pa s obzirom da TNG emituje znatno manje CO2 nego druga vozila (po meni manje od vecine hybrida) i još ne emituje čađ, mogli su komotno i njih da uvrste ECO ili  da izmisle neki MILD ECO, ali jebigica

 

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

CNG podleže popustu, ekologija bre. A TNG, on je široko  rasprostranjen, i ako bi dali ekološki popust, puno bi izgubili. Hibrida, EVa i CNGa zajedno ima manje nego TNGa... Moja procena

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
20 hours ago, shuxx said:

A TNG, on je široko  rasprostranjen

Hibrida, EVa i CNGa zajedno ima manje nego TNGa

Gledajuci moju parohiju, TNG je ranije bio neuporedivo popularniji. Kada kazem "neuporedivo", mislim na vreme dok moderni dizelasi nisu krenuli da budu dominantni. Znaci ima tome 15-ak (pa navise) godina.

Iza te navale dizelasa koja je trajala deceniju i kusur, kasnije su to postali cisti benzinci, a zadnjih godina hibrida je primetno sve vise (MHEV, PHEV). A i ovi strujasi mi sve vise zuje oko glave :) .

Cak i na frekventnijim pumpama retko vidim da je zauzeta TNG tocilica, za razliku od svega ostalog (benzin, nafta, punjaci).

Nije naravno merodavno bilo cije licno okruzenje, ali bas se ne secam da se odavno neko baktao ni sa fabrickim ni sa aftermarket plinom u svom autu. E sad, drugi kraj Srbije je druga prica.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo se podigao i standard, smanjio se broj atmo benzinaca sa karburatorima, podmladio se vozni park., poskupela ugradnja plina,... to su sve neki razlozi.......... Pre 15 godina nije postojao karburatorac koji nema plin, a ugrađivali su ih i u sve ostale masovno. Bilo je tu i auta iz LUX kategorije plinaša....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja  sam stari TNGista, nekih 20 god. Krenuo sam kad je bio 20 tak din. Ušteda bila 55%, sada je oko 25%. 

 

Skoro bih kod majstora, kaže da sada mesečno ugradi koliko je pre dnevno.

 

Sve je to sustemski uništeno. Ekološka država. Primaju se skapali dizelaši iz EU. Postali smo grobje dizelaša.

 

Pad prodaje TNGa je oko 60%. Takse, atesti itd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
38 minutes ago, shuxx said:

Skoro bih kod majstora, kaže da sada mesečno ugradi koliko je pre dnevno.

O tome ti i pricam ;) . A ako je tako kod tebe, ovde ih je verovatno procentualno jos manje.

38 minutes ago, shuxx said:

Primaju se skapali dizelaši iz EU.

I to je bas daleko od onoga sto je bilo i kako su se uvozili. Sve komplikovaniji dizelasi, sve skuplji problemi, sve losiji sami moderni dizel motori, problemi sa ekologijom, DPF, AdBlue sistemima...

Licno bih, jos od pretprosle iteracije kupovine i MultiAir tamo 2018., uvek pre gledao nekog turbo benzinca. Mada i njih su dobrim delom iskomplikovali i uka*ili sa downsize i kvalitetom.

Trenutni dizelas vozim jer sam zeleo da bar neko vreme imam bas taj model, ali koji je od benzinaca imao samo mozda i najgori moguci :D . Pa sam se odlucio za debelo proverenu opciju.

Kao i vecina ljudi danas, sledeci ce 99% opet biti neka benzinjara. Doduse, kod mene po mogucstvu cista (ako tako nesto bude moglo da se nadje za par godina star auto), posto nisam bas neki ljubitelj modernih hibrida.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, shuxx said:

 

 

Pad prodaje TNGa je oko 60%. Takse, atesti itd. 

 

Za sve je kriva drzava. Cim se omasovi nesto oni izmisle takse i povecaju namete... A gde je skracivanje trajanja atesta!?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pre 20 god kad je to bilo bas isplativo i ugradnja i sama cena plina ugadili smo u juga plin, to je sve super bilo i isplativo, posle juga dodsao uno sa vec uradjenim plinom, onda ja resim u 155icu da ugradim, nije bilo para za sekvent i ugradjen venturi sistem kod nekog lika u Cacku taj je kao to najbolje radio i bese to ok neko vreme onda malo malo nesto zeza, tad sam rekao nikad vise plin. Pre nekoliko god na kratko uletela 147ica sa sekventom, vozio par meseci, sve ok ali ipak ne bih se odlucivao nikad vise za plin, volim da motor radi na gorivu za koje je fabricki predvidjen i to je to, neka kosta voznja vise ali ne razmisljas pogotovo sad sto ni lud drzavi ne bih placao glupave namete.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da skroz sam zaboravio da su mi skratili atest sa 10 na 5 godina.....I kao išao na reatest, zamenili plastične nosače creva metalnim i zalepili mi "homologaciju" na bocu. Bukvalno odštampao lik serijski broj i zalepio. I to platio 6000

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 minutes ago, MiloshBg said:

 

Za sve je kriva drzava. Cim se omasovi nesto oni izmisle takse i povecaju namete... A gde je skracivanje trajanja atesta!?

Prvi i najveći problem je uvozna Taksa koja je među najvišljim u evropi. Imaju je i ostale države, ali su to razvijenije države. Vidi koliko je tng u makedoniji. Bar 20/30 din jeftiniji. Kao i ostala goriva. Ali su nas svojevremeno turci, s sada država uzjahali sa taksama akcizama za punjenje budžeta. 

 

Nije mi krivo jedino jer se zaista putna mreža obnovila. Ranije su putevi u mom kraju bili  debelo iskrpljeni. Sad.. puno bolje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, MiloshBg said:

Za sve je kriva drzava. Cim se omasovi nesto oni izmisle takse i povecaju namete... A gde je skracivanje trajanja atesta!?

 

ja trenutno vozim Hondu FR-V na plin i meni recimo plin uveliko odgovara. Auto pije 10L goriva u gradu ili 11L plina, kad se 11L plina pretvori u cenu goriva, voznja izađe jeftino. E sad, ovo je matora Honda sa matorom tehnologijom! U ove nove benzince sa direktnim ubrizgavanjem isto može da se ugradi plin ali taj TNG uređaj radi tako što troši i malo goriva koje služi da hladi dizne koje su kod njih u bloku motora tako da se zbog ovoga postavlja isplativost tog TNG uređaja.

 

a drugo je politika, stvar je da državi plin sa svim nametima nije isplativ jer mnogo manje zaradi nego na litri benzina ili dizela! Ova država tako funkcionise, uništila je železnički putnički saobraćaj, kod medjugradskog bus saobraćaja uveliko su redukovali broj polazaka i svi se vozaju autima. Dođe se do sulude cifre od akciza za goriva  koja je druga najvažnija stavka u budžetu posle PDV-a.. Moje mišljenje

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, shuxx said:

 

 

Nije mi krivo jedino jer se zaista putna mreža obnovila. Ranije su putevi u mom kraju bili  debelo iskrpljeni. Sad.. puno bolje. 

 

Veliki deo puteva se radi iz medjunarodnih/stranih investicija. Broj puteva koje drzava finansira uopste nije veliki, naprotiv, prilicno je mali. A krade se i te kako jer su to sve kapitalne investicije. 

"Nasa" drzava jedva ceka velike radove tj velike pare da bi em nabiflali iznose em se nakrali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam dugo na TNG, ovo mi je treći auto, sa prva dva sam na TNG prešao oko 250 k km. I zadovoljan sam. Kršten atmo benzinac, pouzdan sistem, i dobar majstor, naravno uz redovnu zamenu filtera i membrana isparivača kad za to dođe vreme.

 

Evo recimo Note 1.6 atmo, mi bije 7 L BMB po bordu, ali na TNG je ispod 5 L pretvoreno u benzin. Ja, zadovoljan.

Da, skupa je instalacija, 440 e ugradnja, 200 e atest. Ali za tih 5 god, do sledećeg atesta, sve će se to isplatiti bar duplo a verovatno i troduplo.

 

P.S. prebaciće diskusiju u TNG temu ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko planira da dugo zadrzava auto i vozi dosta tng ima smisla, moj drugar prelazi dosta i njemu se jedino metan isplatio, kupio pre 2 god EVO na metan e sad je problem sto je vec ubio finu km sa njim i menjao bi ga za nesto malo vece, novije i bolje ali je problem sto izbor fabrickih metanaca je prilicno mali.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

CNG, ili KPG je tek posebna priča. Sad je cena oko 140 din/ kg. A potrošnja 4/5kg. Za neki atmo benzinac od stotinak ks.

Lepo to ide. Samo je mala autonomija. Ko ima 300 km... Srećan je. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam nikad vozio ništa na metan ali recimo dolazio mi taksi EVO metan, sa nas 3 u autu baš se vidi da je nešto mrtav. Možda je taj auto imao neki problem ali se ponašao ko da je Jugo 45

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vuce se i sa jednim.

Prosto te boce su teske a i taj motor generalno je slabiji tako da sve je do ocekivanja vozaca. 

Komsija ima Tourana 2.0 8 benzin/metan i taj auto ide kao vezan... Vuce se kao prebijen ali njemu vrsi posao, kao sto i svaki auto vrsi posao za sta je i napravljen. Ako ocekujete neku dinamiku i performanse, one ne postoje sem naravno jeftine voznje i to je jedini plus ( mozda i najvazniji kad se odlucite na kupovinu takvog auta ). 

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 minutes ago, stex_pb said:

Nisam nikad vozio ništa na metan ali recimo dolazio mi taksi EVO metan, sa nas 3 u autu baš se vidi da je nešto mrtav. Možda je taj auto imao neki problem ali se ponašao ko da je Jugo 45

 

Ima toga, kod prostih atmo motora. Koji su inača tanki, a na metan još tanji.

S druge strane, razni vw parati, audiji, opel astre, turbaci sa metanom, sasvim korektno završavaju posao. Uz smešnu potrošnju.

Sve ima svoju cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Naravno, ima i ozbiljnijih motora. Bilo je u VW grupaciji 1.8 20v turbo sa metanom. Cini mi se da sam video par primeraka sa tom kombinacijom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I samo da dodam. Svi ti metanci, koji se uglavnom kupuju za duže vožnje. Imaju veoma zdrave motore, i baš puno prelaze. 

Naići na benzince sa 600/700 k km... Ništa spec...

Pitajte taksiste po Pančevu ;-)

 

 

 

Mislim da su uglavnom 1.4 turbo 

 

Kako u VW grupaciji, tako i u Opelu. 

 

Na žalost, odavno su prestali fabrički da se proizvode. Nešto pre rata ru/ukr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj komšija,švercer,ima VW Čašu na metan, stalno ga hvali... Multipla retko bude na benzin, mahom su dizel i metan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...