Jump to content
FAS Goran
Damjanović

Kvalitet goriva, TNG / pumpe za izbegavanje

Recommended Posts

@spaad

Nisam video da si napisao (izvini ako je drugacije) - u pitanju je benzin ili dizel?

Evo mog iskustva od pre mesec i po - dva, nisam imao ni blizu slicno, benzin je u pitanju. Posto i supruga i ja imamo korporativne kartice za onih cca 3.000 din za posao, sipam uglavnom na NIS i OMV.

NIS miksujem 95 i G-Drive 100, na OMV iskljucivo MaxxMotion. Tamo negde u maju sipam po 20-30 l u cugu na obe pumpe, plus otprilike isto toliko na MOL (aditivirani 95) koji mi je bio usput jednom prilikom.

Ubrzo, auto pocinje bukvalno da se mrcvari. Normalno vec od 1800 rpm vuce maltene kao dizel, dok se sada muci kao da je atmosferac. Na 4-5.000 rpm gde treba da puca od snage, takodje udavljen. Kad ga na istih tih 1800 rpm potegnes, normalno ima lep, dubok zvuk. Tog zvuka nigde. Ono sto sam jos primetio je (posto Sport ima digitalnu cukicu za pritisak turba na tabli) je da turbo momentalno odgovara na pritisak papucice gasa, ali da neuobicajeno brze nabija pritisak (pretpostavljam pokusavajuci da nadoknadi ono sto je do kvaliteta goriva). Tako da sam iskljucio da je nesto oko sistema turba. Jedino sto je bilo normalno je da je auto OK palio, normalno je radio u leru, nije bilo nekog stucanja, cudnih zvukova i sl.

Toliko je to sa manjkom snage bilo iritirajuce, da sam jedno jutro pre posla skoknuo do naseg Gorana, da vidim da auto nema neki problem :D. Covek nakaci dijagnostiku, obrnu krug, pogledasmo parametre zajedno. Turbo na grafikonu savrseno prati zadati pritisak, nema gresaka, MA jedinica normalno fercera... Kaze Gorance "Prospi ovo, nema sta drugo da bude, pa probaj".

Sto je jos gore, sve je sipano na velikim i prometnim pumpama. Da li sam negde pokupio neku furdu, da li je svuda bila neka generalno losa tura (posto kazu da sav benzin navodno stize sa istog mesta), ne znam... Kako se to malo ispraznilo i kada sam cepovao G-Drive 100, auto bukvalno prodisa i polete. Jos jedno cepovanje i opet je turbo-benzina uzivanje za voznju kao ranije.

Samo da dodam da je i ocitavanje potrosnje bilo nenormalno. Board uobicajeno laze oko 0.4l, ovoga puta duplo :blink: . Board je pokazivao 6.4l, ja se frapirah kada na pumpi cep pokaza 7.2 l (stalo par litara vise nego sto sam ocekivao). Ovo jos nisam doziveo, dizela sam privatno imao bas dugo bez i jednog problema, takodje ni sa benzinom vec cetvrtu godinu, ista prica i sa sluzbenim... Sve do ovog slucaja. I evo iza toga sledeca tura na istim pumpama - sve normalno kao i ranije.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzin je u pitanju. E sad, ako lažem, lažem sam sebe. Nikog drugog. Imam još jedno iskustvo od pre 10-tak godina. Sipam na "Avali" (NIS) u ZR  u Stila 1.6 do čepa. Uvek je tako sipano od kad je bio kupljen. Uvek je stajalo 48-50L. Ne gori rezerva. Čovek sipa 55L i ja ga zaustavljam i pitam gde to sipa? Od tad nisam sipao kod njih, do sad. Odnosno jesam 2018 oko 3 meseca u Tipa 100-tku. Opet odustao. Sad je po bordu potrošnja 9,3L(MOL) , a kod njih 13,1L.

Nikako nemam nameru da ocrnim NIS, ali definitivno nešto nije u redu.

 

@Mijailović P.

Mala, kod nadvožnjaka na Bagljašu, a bogami i "Avala".

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gde ima dobra pumpa u zemunu ili nbgd da je dobar plin, ja sam sipao na LukOil katastrofa koliko je brzo potrosio 12 litara. 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje / prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li smete da točite gorivo dok motor automobila radi?

 

139335-gorivo.jpg

 

Dok su napolju niske ili jako visoke temperature, mnogi bi najradije ostali da sede u automobilu dok se toči gorivo, ali to možda nije najmudrija odluka. Točiti gorivo u automobil dok radi motor vozila se ne preporučuje.

 

Iako nije previše verovatno da će doći do požara, moglo bi doći do paljenja gasnih para, ako one dođu u dodir sa statičkim elektricitetom. Ako se pare zapale, moglo bi doći do eksplozije. Na pitanje može li takva praksa da ošteti motor automobila odgovor je da to nije previše verovatno. Ali samo zato što ne oštećuje vozilo ne znači da neće uzrokovati nikakve probleme. Mogla bi da se upali lampica za proveru rada motora jer automobili su dizajnirani tako da reaguju i na najmanje propuštanje benzinske pare iz rezervoara, vodova i motora. Osim isključivanja motora vozila, postoje i druge bezbednosne mere koje možete preduzeti tokom točenja goriva. Nikada ne pušite, jasno je i zašto, te nikad ne telefonirajte mobilnim telefonom jer i takva praksa teoretski može da stvori statički elektricitet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav, jel moze preporuka za pumpu i gorivo koje treba sipati?

Konkretno me interesuje za Punto EVO 2010.  1.3 Multijet, 62kw/84KS

Hvala.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DachoR

 

Gde god da sipaš skoro da je svejedno jer je oko 80% derivata na našim pumpama iz Pančeva.

Ako hoćeš bolje možeš da sipaš onaj aditivirani (skuplji) dizel. Faktički sipaj bilo gde, osim na onim pumpama gde i po njihovom imenu znaš da imaju samo taj jedan objekat, možda dva... :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, neshaoct said:

@DachoR

 

Gde god da sipaš skoro da je svejedno jer je oko 80% derivata na našim pumpama iz Pančeva.

Ako hoćeš bolje možeš da sipaš onaj aditivirani (skuplji) dizel. Faktički sipaj bilo gde, osim na onim pumpama gde i po njihovom imenu znaš da imaju samo taj jedan objekat, možda dva... :thumbup: 

Hvala na odgovoru..

Citam po komentarima, a vidim i po anketi, da dosta forumasa koristi/hvali MOL pumpe, tako da cu mozda probati da sipam taj EVO Dizel plus u moj EVO, pa da vidimo ima li neke razlike :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DachoR koji grad?

Nije ni svaki mol isti. Ima dosta Mol partnera koje je tesko provaliti jer su spolja identicni kao bilo koja mol pumpa. Petrol je isto korektan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
45 minutes ago, andreja.micovic said:

@DachoR koji grad?

Nije ni svaki mol isti. Ima dosta Mol partnera koje je tesko provaliti jer su spolja identicni kao bilo koja mol pumpa. Petrol je isto korektan.

Vozdovac, Beograd 

Kapiram da je onaj u Brace Jerkovic kod lakat krivine autentican ili onaj na autoputu kod skretanja za Medak :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DachoR taj u jerkovicu je ok.
Ja se uglavnom vrtim oko Mola i Petrola i nemam problema, sve ok. Cak sam i u Bosni odavno poceo da izbegavam Nis i sipam na petrolu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Putujem za prvomajske praznike u Bosnu i Republiku Srpsku. 

Idem preko Visegrada ka Trebinju i kasnije od Trebinja ka Sarajevu. Na toj strani koliko videh NIS/Gazprom pumpi nema. 

Gde je sigurno sipati po pitanju kvaliteta goriva, na tom potezu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, MiloshBg said:

Putujem za prvomajske praznike u Bosnu i Republiku Srpsku. 

Idem preko Visegrada ka Trebinju i kasnije od Trebinja ka Sarajevu.

Moj savet, kreni ili mnogo rano ili dan pre praznika uveče....da ne putuješ za Višegrad 6-7 sati kao ja pre jedno par godina zbog ludnice i gužvi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01

25. aprila krecem, tako da mislim da ce lagano biti u tom smeru. E sad povratak iz Sarajeva 2. maja ce biti veseo. Tu nisam pametan kuda i sta kako. Imas li neki predlog? :)

Da li ici na Zvornik ili Ljuboviju? 

Edited by MiloshBg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MiloshBgImas u Foci NIS na magistrali na kraju Foce sa desne strane a ima i u Trebinju. 

image.thumb.png.ed4ef66194d8909b90e79c7e44010566.png

image.thumb.png.4b0988c1a0a28883cb8bcb63fffe8e17.png

Racunaj da je bar 30 feninga skuplje nego okolina BN i 20 feninga skuplje nego Sepak.

Za povratak, krenes nazad pa gde je manja guzva predjes. Nikako ne bih isao na Kotroman (Mokra Gora) jer ce biti haos ka Cacku. 
Licno bih isao preko Romanije pa imas usput prelaza par do Sepka i na neki od njih. Radi i Bratunac prelaz, tu ne bih ocekivao guzvu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, MiloshBg said:

Idem preko Visegrada ka Trebinju i kasnije od Trebinja ka Sarajevu. Na toj strani koliko videh NIS/Gazprom pumpi nema. 

Gde je sigurno sipati po pitanju kvaliteta

Sipao dizel ili benzin, nekako mi se najbolje pokazalo Petrol gorivo kod njih. Jeste malo skuplje nego NIS i ostali (aditivirana su i obicna), ali su mi automobili trunku manje trosili i pogotovo benzinac je primetno lepse zvucao i vukao. Ka Trebinju ih nema, koliko se secam. Ne znam kuda planiras odatle nazad ka Sarajevu, ali Petrol imas u Mostaru (tu obavezno sipam ako idem u Dalmaciju, za luftiranje po rivijeri), u Konjicu, par pumpi u Sarajevu (Stup, Vogosca,...). Dok u povratku za BG imas u Vlasenici, a ja obicno "nakrcam" pun rezervoar u Celopeku odmah pred granicu (izmedju Zvornika i Loznice, samo naravno sa njihove strane).

Apropo povratka iz Sarajeva, posto put preko Romanije i Han Pijeska od ranije zbog posla znam "u rupu", a ne u krivinu :) - u zadnje vreme cesto idem preko Nisicke visoravni, Kladnja i Olova. Probijen je novi tunel i skracena deonica, na par mesta uradjene 3 trake na usponima, Kladanj-Vlasenica bas lepa deonica da se zgazi po krivinama, a bez pandura i neopterecen put (samo nemoj da se zeznes pa da te navigacija odvede preko Sekovica, znaci drzis Kladanj-Vlasenica-Zvornik). Mada ako retko ides, obe deonice su prelepe sa prirodom, konfiguracijom puta, promenama nadmorske visine, krivinama... (i preko Nisicke visoravni i preko Romanije). Bas za uzivanje u voznji.

Sto se granice i praznika tice, ako odmaras vise dana - ili kreni ranije ujutru ili gledaj da izbegnes taj zadnji dan za povratak. Pogotovo u vremenu oko ili posle rucka :) :

On 2/19/2023 at 3:15 PM, Ivan said:

Ko se vraca sa zimovanja iz BiH (Jahorina, Bijelasnica, itd.), bezite od GP Sepak/Trbusnica (Loznica) u sirokom luku. Magistrala je u totalnom kolapsu u oba smera sa BiH strane, 2 km od mosta i prelaza. 

Live:

 

IMG_20230219_151207.thumb.jpg.dee0b529db726195508c2332a57e5f82.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...