Jump to content
FAS Goran
obelix

Srpski Fiat Punto / Zastava 10

Recommended Posts

@babo

Vidi, rođak je prodao punto 2001. 16v i uzeo novi punto classic, na starom nikad nije čuo ništa a ovaj nov zvoni ko crkva, isti benzin koristili. Ne kažem da je naš benzin dobar, naprotiv, ali ipak milim da nije sve do benzina.

@mik

Komšija je uzeo nov audi 1.6 benz i pričao sam sa njim baš oko ovog lupkanja i nikakav problem nema sa benzinom, auto ide najnormalnije. On inače radi u mercedesu i mercedes je slao uzorke goriva sa naših pumpi i poslednji rezultati kažu da je eko i omv najbolje gorivo imaju, iako oni zvanično preporučuju nis.

Ova isustva mojih drugara su sa polovnjacima WV grupe :yes ,osim ovog Audija Q7 :huh: ,pritom Seat i Skoda su priicno novi i dobro ocuvani automobili B) ,tako da cenim da ce se i Audi tvog komsije drzati jos neko vreme,a za posle videcemo :( .

I moj dobar drugar je uze najnoviju Fabiu 1.6 sport,i osim sto joj je zamenio solje amortizera u prvih 10 000Km :huh: (garancija,stradale od soli i vode,preko zime) ,apsolutno nikakve problem sa gorivom nije imao :clap: za ovih 20-ak hilj KM koliko je presla

Zaboravih da kazem da drugar kod kog radim ima Zastavu 10 :unworthy: (made in Italy-nije iz KG-a) u tom autu sam svaki dan na poslu,a on ga posle toga vozi privatno.za 4 god presla je 96 000 KM :rolleyes: ,on ga je uglavnom u 90 % slucajeva tocio na Jugopetrolu :blink: -i za ovih skoro 100 000 KM-auto se nikada nije ni zakasljao :clap: ,a kamoli palio neke lampice-daklem i kod Punta ima svetlih primera :thumbup: -kako ne ne znam da objasnim :question: ,ali ta Zastava pije :p ovo nase gorivo bez i najmanjih problema,a vuce i kad upalimo klimu :D ,sa samo 1200 ccm :o .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mislite li da je punto clasic malo...preskup?

Koji biste vi auto kupili za tih 10 (aj da se raširimo i na 12 ljada čisto radi bolje ponude, tu se cena lomi).

Evo primera prvog:

Opel Astra Classic III u svoju bogatu opremu ubraja klimu, radio CD sa 6 zvučnika, 4 vazdušna jastuka, ABS, prednja svetla za maglu, kožni servo upravljač sa radio komandama, prednje podizače stakla, i centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem.

Opel Astra Classic III 5 vrata 1.4 90 KS od 11,140€

Opel Astra Classic III 4 vrata 1.6 115 KS from 11,999€

A onda pogledajte i kako taj auto izgleda...za punta, izmislio auto!

http://www.motoroads.com/interior-2005-opel-astra-classic-sofia-95-pic-2.aspx#photos

http://www.automotoportal.com/media/images/vijesti/070719006.jpg

Zamolio bih vas da kao argumente ne navodite priče tipa "ali za punta je kvačilo duplo jeftinije" jer time u stvari sami sebi skačete u usta, zašto bi auto koji je jeftiniji za održavanje, tj po delovima košta više u startu, zar ne treba da košta manje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi u porodici imamo Z10 2006, i dve Astre G klassic.

Svu su presli oko 30ak hiljadarki malo jace.

Astra je auto koji je dosta bolje podneo kilometrazu od FIATA, i mehanicki se na njemu ista manje oseti.

Z10 ja licno vozim, ne mogu da kazem da sam nezadovoljan, ali nije neka klasa automobila sto se tice kvaliteta, mada ima svoje svetle momente potrosnja, i odrzavanje, kao i komfor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra je auto koji je dosta bolje podneo kilometrazu od FIATA, i mehanicki se na njemu ista manje oseti.

Nije od Fiata, nego od Punta. :D

Astra i nije u klasi Punta...tj. Punto je za klasu ispod nje. Corsa je njegova klasa kada je Opel u pitanju.

Astra je u klasi sa Stilom..ili sada novim Bravom...ili ranije modelima Bravo/a, sve zavisno koja je generacija Astre u pitanju... :thumbup:

Nivo cene za određenu robu ili uslugu se ne određuje dogovorom, već stanjem na tržištu. Čim i po toj ceni Punto može da se prodaje, FAS nema razloga da ga prodaje jeftinije. Kao što napisah, ni oni ni bilo koji drugi proizvođač automobila nisu humanitarne organizacije, već preduzeća koje žele da imaju što više profita. Imajući u vidu da vlasnički udeo u FAS ima i država Srbija, ona je za ''svoje'' preduzeće donela odgovarajuće akte kojima je subvencionisala prodaju Punta...npr. time što je po sistemu ''staro za novo'' mogao da se dobije samo novi Punto, ali ne i novi Sandero ili Astra ili bilo koji drugi automobil. Pa, čak ni u okviru Fiata nije moglo za npr. novi Bravo ili Grande Punto Evo, već samo za Punto Classic...

Tako je država pomogla prodaju automobila u Srbiji (što su radile i ostale Vlade po Evropi tokom 2009. i dobrog dela 2010. godine), ali je naša Vlada to ograničila na Punto...dok je npr. Nemac mogao sa subvencijama njihove Vlade da kupi i novi Logan ako je hteo...a, ne samo neki Audi, Opel, BMW, ili VW...

Dakle, dokle god može da ide po toj ceni (za koju i ja mislim da je mogla da bude niža), prodavaće ga po toj ceni, jer nisu budale da se svesno odriču dela profita...profita koji mogu da uberu. Nema tržišne logike da to urade...a, tržište tj. uslovi na njemu određuju cene, a ne subjektivni stavovi potencijlanih mušterija jer oni uvek žele jeftinije... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da sam upoznat sa razlikom u klasama, ali pre mene je ovde izneto bas poredjenje Astre H Classic i Punta Classic.

Astra je ozbiljniji i kvalitetniji auto, 1,7 CDTI je uzet za 11500 evra, mislim da je to neka cena i Punta dizelke a i oprema je tu negde.

NE vidim ni jednu prednost tog Punta u odnosu na Astru, sem sto je meni Punto udobniji, tj ergonomski mi bolje lezi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...NE vidim ni jednu prednost tog Punta u odnosu na Astru, sem sto je meni Punto udobniji, tj ergonomski mi bolje lezi...

Niko nije ni rekao da ima prednost, jer to i nisu automobili u istoj klasi, ne mogu se ni porediti. Oktopod to krene da poredi, kao što je svojevremeno na Okupljanju poredio Audi A4 i Punta mk.2a...(znam da voli kada ga na to podsetim :whistle: )

Taman posla kada bi Punto bio u prednosti u odnosu na Astru, koja treba da konkuriše novom Bravu, ili ranije Stilu...a, da jadna ne može da ''preskoči'' ni Punta. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

STa znam, a nista ne znam, ja spominjem staru Astru G klasik dizelku, koju sam novu uzeo prosle godine, za iste pare koliko kosta Punto dizel, tako da je to faktor poredjenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj mi astru za 100 evra mesecno na 7 godina(srednji nivo opreme) ,bez obaveznog kaska(kasko ako ja hocu),pa da pricamo dalje....

Bez ucesca naravno....

Ko razume shvatice......

Edited by sasha015

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Imajući u vidu da vlasnički udeo u FAS ima i država Srbija, ona je za ''svoje'' preduzeće donela odgovarajuće akte kojima je subvencionisala prodaju Punta...npr. time što je po sistemu ''staro za novo'' mogao da se dobije samo novi Punto, ali ne i novi Sandero ili Astra ili bilo koji drugi automobil. Pa, čak ni u okviru Fiata nije moglo za npr. novi Bravo ili Grande Punto Evo, već samo za Punto Classic...

Tako je država pomogla prodaju automobila u Srbiji (što su radile i ostale Vlade po Evropi tokom 2009. i dobrog dela 2010. godine), ali je naša Vlada to ograničila na Punto...dok je npr. Nemac mogao sa subvencijama njihove Vlade da kupi i novi Logan ako je hteo...a, ne samo neki Audi, Opel, BMW, ili VW...

Zašto bi država iz budžeta finansirala npr. nekog mađara koji sklapa tu Astru...kada ima ''svog'' radnika u Kragujevcu koji sklapa Punta Classic? :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ovo je jedna od onih stupidnih rasprava "Koji je bolji, ili sta vec". Samim tim bice krvi (virtuelne).

2. Astra Klasik je 1.500-2.000 evra skuplja od Punta Klasik 1.3 mjet. Ovo je Srbija, a dva soma evra su veeelika para u danasnjoj Serbiji.

3. Usudjujem se reci da je 1.3 mjet bolji motor od Isuzu 1.7 CDTI. Posebno verzija mjet od 90ks (GP) ili verzija od 95ks (GP Evo).

4. Cesto je Punto kritikovan od strane onih koji ga nikad nisu vozili (Oktopod je izuzetak). A, oni sto su ga posedovali nemaju mnogo losih reci od Puntu.

5. Zasto bi se poredjenje zaustavilo na Astri ili Puntu. Trenutno je na akciji Hyndai i30 1.4 109ks u Sport paketu opreme za 10.790 evra. Daleko bolji automobil od Astre i Punta Klasik. Evo linka:

Hyndai i30 Sport

6. I na kraju najvaznije. Sloboda izbora. Veoma jednostavno, kome je Punto skup ili smatra da je kanta od automobila, lepo prodje dalje i kupi automobil za koji smatra da je dobar za njegove potrebe. Nista lakse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...za iste pare koliko kosta Punto dizel, tako da je to faktor poredjenja.

U tome je razlika.

Ili ćemo porediti automobile po kriterijumu da li pripadaju istoj klasi ili ne...gde onda u okviru njih postoje skuplji i jeftiniji, ili ćemo porediti automobile tako što nas neće biti briga kojoj klasi pripadaju, nego ćemo ih poreditit samo zato što imaju sličnu cenu.

Ako se jedino uzme kriterijum cene kao osnov za poređenje, onda dolazimo do paradoksa da npr. poredimo i ova dva automobila:

6yRor.jpg

Nissan Qashqai 1.6 Visia, 115 KS, 17.990 eura u Srbiji

6yTTA.jpg

Fiat Bravo 1.6 MJet Dynamic, 120 KS, 17.900 eura u Srbiji

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiram bas logiku poredjenja vozila, da je jedini kriterijum u pripadnosti nekoj klasi.

Ali nemam nista protiv da bude tako. Izvinjavam se sto sam naveo svoja iskustva sa Puntom i Astrom.

Kad kupim Corsu dacu misljenje koje ce biti relevantno, poz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može mišljenje nekoga o Puntu, a taj neko vozi Punta biti nerelevantno. Ili vozi Astru i daje mišljenje o tom automobilu.

To su sve iskustva iz prve ruke i naravno da su relevantna. :thumbup:

Ali...otići korak dalje i sada porediti ta dva iskustva smatram da nije relevantno, jer ta dva automobila ni Fiat ni Opel nisu pravili da budu konkurencija jedan drugome...U tome je samo stvar.

Nema potrebe razmenu par postova u kojima se mišljenja razilaze odmah shvatati kao nekakav smak sveta... :whistle:

Imam utisak da si tako to shvatio iz ovog tvog poslednjeg posta...ako grešim...tj. ako mi je ''utisak varljiv'', izvinjenje. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mislite li da je punto clasic malo...preskup?

Koji biste vi auto kupili za tih 10 (aj da se raširimo i na 12 ljada čisto radi bolje ponude, tu se cena lomi).

Evo primera prvog:

Opel Astra Classic III u svoju bogatu opremu ubraja klimu, radio CD sa 6 zvučnika, 4 vazdušna jastuka, ABS, prednja svetla za maglu, kožni servo upravljač sa radio komandama, prednje podizače stakla, i centralno zaključavanje sa daljinskim upravljanjem.

Opel Astra Classic III 5 vrata 1.4 90 KS od 11,140€

Opel Astra Classic III 4 vrata 1.6 115 KS from 11,999€

A onda pogledajte i kako taj auto izgleda...za punta, izmislio auto!

http://www.motoroads.com/interior-2005-opel-astra-classic-sofia-95-pic-2.aspx#photos

http://www.automotoportal.com/media/images/vijesti/070719006.jpg

Zamolio bih vas da kao argumente ne navodite priče tipa "ali za punta je kvačilo duplo jeftinije" jer time u stvari sami sebi skačete u usta, zašto bi auto koji je jeftiniji za održavanje, tj po delovima košta više u startu, zar ne treba da košta manje...

Covek je lepo pitao, ja mu odgovorio.

Nekoga ipak zanima poredjenje ta dva automobila, ma koliko to cudno izgledalo :)

Vozim starije generacije Astre, ali sa aktuelnim motorima.

Mogu do takodje da pisem sta mi se i ne svidja na Astrama, ali auto prosto lakse prodnosi kilometre.

Dizel je prosecan, ali 1.6 Twinport ide ko metak i vrlo je ekonomican.

Nema ljutnje tu smo da razmenimo misljenja, samo prihvati da onda i drugi mogu da imaju misljenej u skladu sa cenom vozila.

Ja kad sam kupova Z10, prva serije iz italije, imao je extra cenu, danas je mimo normalnih tokova trzista...

PA taj Punto je svojevremno bez klime u Delti kostao i celih 11.000 evrica.

Deru nas kao i obicno...

Ja sam svog uzeo za 8500 evra sa klimom, danas posle skoro 5 godina taj auto je i dalje 8000 evra.

U medjuvremenu je jedan i30 koji je kostao 15.000 evra pao na 10.800 i slicno.

A prica o jeftinom odrzavaju je tacna ako se auto krpi neorginalnim delovima.

Znam za dosta cena na Puntu iz Delte, to je samo da se nasmejes :)

Trenutno je servis za Punta dizelku oko 15.000 dinara u ovl servisu u BG...

Edited by bax76

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mislite li da je punto clasic malo...preskup?

Koji biste vi auto kupili za tih 10 (aj da se raširimo i na 12 ljada čisto radi bolje ponude, tu se cena lomi).

Evo primera prvog:

Opel Astra Classic III...

Covek je lepo pitao, ja mu odgovorio.

Nekoga ipak zanima poredjenje ta dva automobila, ma koliko to cudno izgledalo :)

Nije to još toliko čudno. :whistle: Ima Oktopod i bolje trenutke...pomenuo sam već...kada je poredio Audi A4 i Punta mk.2a 1.2 Sporting...i zaključio kako je Audi bolje unutra urađen, tj. sa kvalitetnijom završnom obradom...iako je taj Audi kao polovnjak stariji od Punta polovnjaka, znatno bolje izgleda unutra...ali su bili negde za iste pare u vreme kada je on kupovao Punta...sa razlikom u godištima od oko 6 godina...ali on ih je poredio jer su bili kao polovnjaci za slične pare.

Naravno, svako piše svoj stav. Na kraju ćemo doći do zaključka da se po ovom pitanju ne slažemo i to je to. Sve ok. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta znam, a nista ne znam, ja kad kupujem kola prvo pogledam koliko para imam na raspolaganju.

Pa onda gde mogu najbolje da prodjem sa tim parama u skladu sa zeljama/potrebama.

Samo sto ja prihvatam da ima ljudi koji su u drugom fazonu, tj neko oce samo jednu marku, neko hoce samo jednu klasu, u sl.

To se zove tolerancija :)

Poz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje da ne krećem da vam JA nabrajam spisak ''normalnih'' stvari na puntu classic 1.3 mjet posle samo 3000 km. :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

...posle samo 200 pređenih km pojavio se problem o kome sam i ovde pisao, a vezan za gašenje motora u vožnji i odbijanje istog da se upali. Uglavnom da ne gnjavim sad oko toga ponovo, bio u servisu i to se ispostavilo kao loša tura goriva na NIS-ovoj pumpi. Hvala bogu od tada nemam više problema te vrste.

Kao i kod kolege koji je otvorio temu nivo rashladne tečnosti je bio na min. ali sam ja imao više sreće sa bojom iste. Posle nepunih 1000 km pojavio se i prvi ''cvrčak'' u istrument tabli, a zatim su redom stizali i drugari. Na svakom malo neravnijem putu pevaju u ''dolbi saraund'' tehnici tako da lubitelji prirode ne moraju uopšte da ugrađuju radio CD. Imaju pesmu kad god ''požele''. Zadnja leva vrata škripe kod otvaranja i zatvaranja. Plastiku ako iole malo grublje dodirnete ostavljate trajan ožiljak. Deo oko zadnje pepeljare mi je već kao kod automobila sa jedno 100 000 km. Klima uređaj od prvog dana radi dobro ali se čuje kao vršalica. Valjda tako ''treba''. Auto je kupljen u ''ful'' opremi u koju ne spadaju: radio CD, rukohvati iznad zadnjih vrata, elektro-pomični retrovizori, daljinsko zaključavanje i sl. stvari koje nudi konkurencija u približnoj cenovnoj ponudi.

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez namere da se ovo shvati (a, shvatiće se bez obzira na ovo napisano) kao odbrana, moram da primetim:

...posle samo 200 pređenih km pojavio se problem vezan za gašenje motora u vožnji i odbijanje istog da se upali...bio u servisu i to se ispostavilo kao loša tura goriva na NIS-ovoj pumpi. Hvala bogu od tada nemam više problema te vrste.

Što samo može da znači da je gorivo stvarno bilo problem.

...Kao i kod kolege koji je otvorio temu nivo rashladne tečnosti je bio na min.

Nivo rashladne tečnosti varira. Nije isti na hladnom i na zagrejanom motoru. Sistem je pod pritiskom i normalno je da varira. Sve je ispravno i kada je tečnost na MIN i kada je na MAX, ali se sipa između ta dva nivoa baš zato što će tokom vožnje otići na MAX. Normalno je da posle prvog sipanja između te dve oznake nivo posle vožnji malo opadne.
Posle nepunih 1000 km pojavio se i prvi ''cvrčak'' u istrument tabli, a zatim su redom stizali i drugari. Na svakom malo neravnijem putu pevaju u ''dolbi saraund'' tehnici tako da lubitelji prirode ne moraju uopšte da ugrađuju radio CD.
Cvrčak ne sme da se pojavi tako brzo. Ukazuje na nedovoljan kvalitet montaže. Reklamiraj, imaš garanciju.

Međutim, kada ti Punto bude bio star par godina...još je dizel i uvek ima više vibracija, ''cvrčak'' će postojati i to ide sa automobilom te klase.

Zadnja leva vrata škripe kod otvaranja i zatvaranja.
Nisu podmazana. Škripe i meni zadnja desna vrata na Stilu jer se slabo koriste i nisu bila podmazana ko zna od kada. Ili ih podmaži sam, ili i to traži da ti urade u servisu.

Činjenica da su tako brzo proškripala znači da u fabrici to nisu odradili, ili su stavili veoma, veoma tanak sloj...tek reda radi.

...Plastiku ako iole malo grublje dodirnete ostavljate trajan ožiljak.

To je kvalitet koji se dobija za te pare koje si dao. Nisi platio auto 15.000 ili 20.000 eura. Znam da ovo zvuči grubo, ali je istina.

Plastika se lako grebe na vratima i na mom Stilu koji je kao nov bio bar duplo skuplji od Punta.

...Klima uređaj od prvog dana radi dobro ali se čuje kao vršalica. Valjda tako ''treba''.

Auto ti je u garanciji.

- Dobar dan, hteo bih da mi proverite rad kompresora.

Znate, sve smo proverili i sve je u redu.

- Ali, meni se čuje kompresor mnogo...imate li neki drugi Punto 1.3 Mjet u servisu da uporedimo? Nemate...? A, kada ćete imati? Ne znate? Ok, dovešću vam ja tokom nedelje par drugara iz Fiat Kluba koji imaju Punto 1.3 MJet sa klimom, pa ćete uporediti sa njima. Hvala, prijatno.

Auto je kupljen u ''ful'' opremi u koju ne spadaju: radio CD, rukohvati iznad zadnjih vrata, elektro-pomični retrovizori, daljinsko zaključavanje i sl. stvari koje nudi konkurencija u približnoj cenovnoj ponudi.

Trebao si onda da kupiš konkurenciju. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct :thumbup:

Jedno kratko i jasno pitanje.

Da li na Puntice iz italija ide: katalizator - srednji lonac - zadnji lonac auspuha???

Kod mene na "nasem" Puntu je samo katalizator i jedan lonac :question:

Ovo sam primetio kada mi dosao drugar sa uvezenim punticem,isti motor,a cuje se drugacije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. pridodam malo na temu. Imam Z10, 2009, koliko sam ispratio poslednja serija. Do skoro sam bio prilično zadovoljan, međutim pre jedno mesec dana sam se prilično razočarao. Auto je do tada bio u gradskoj vožnji, max 80Km/h. Međutim na putu ka NS poterao sam ga preko 100 i brzinomer je počeo da se glavi. Kazaljka je poskakivala, dok nisam stigao do nekih 140 kada se potpuno zaglavila. Posle malo lupkanja, odglavila se, ali je brzina bila nekorektna za nekih 40Km/h. Npr. na 60Km/h pokazivao je 100. Po gašenju sve se vratilo u normalu. U gradskoj vožnji i dalje radi korektno, međutim pre 2 dana, autoput i ista priča. Već na 100Km/h kazaljka se zaglavila. Moram priznati da je to prilično razočaralo na skoro novom autu koji je prešao 15k km.

Auto je u garanciji još uvek, pa ću videti šta će da kažu. Video sam da su ljudi imali tih momenata, ali da je zamena sata išla teško.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...