Jump to content
FAS Goran
obelix

Fiat/Lancia polovnjaci / uvoz iz inostranstva

Recommended Posts

u italiji novi zakon od 2013 na otpadu sme auto biti samo 6m i tad kocka,sad se prodaje sve za male pare daj sta daš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne otvaram novu temu, mislim da i ovde moze da se procaska o tome kako uvesti auto,a ne cariniti ga? Tj, uradim sve po zakonu tamo preko, stavim export (col) tablice i kad dodjem na nasu carinu da li mogu samo da predjem bez prijavljivanja auta da se zapocne carinska procedura? Nesto se razmisljam da nadjem nesto zanimljivo preko sto moze da se rasturi za delove. Najpre me zanmaju Sportinzi i HGT veerzije. Tako da i '99 i '00 godiste dolaze u obzir, jer mi nece bitno da li je euro3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel moze neko da mi pojasni sledece stvari .

Kod banaka sto nude auto kredite vecina su da u trenutku odplate zadnje rate kredita vozilo ne sme biti starije od 7 godina. Da li ima neki auto krediti za polovnjake koji su stariji?

Da li zna neko da mi objasni sledece posto je od 01.01.2013. ukinuta carina na vozila dolaze iz EU i koja moraju biti proizvedena u EU koje su preostale dazbine koje se placaju na carini?

I sta je potrebno od papira. Zatim posto je vozilo odjavljeno u drugoj drzavi koliko se placa porez na prenos vlasnistva i to se placa u drzavi u kojoj se odjavljuju tablice ili ovde?

I predpostavio sam da je to u pitanju posto sam primetio drugaciji polozaj volana na tim razlicitim slikama a i za pojas sam predpostavio ali ajde da pitam . Gledao sam dosta automobila po italijanskim sajtovima stvarno ima ocuvanih i dosta pristupacnih primeraka !!!

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tako malu sumu ti se najvise isplati da uzmes gotovinski kredit i onda da mases sa lovom i eventualno spustis malo cenu taman toliko koliko ce ti biyti veca kamata. Mnogi ne razmisljaju da je tako bolje.

Sto se tice carine ona jeste ukinuta ali je porez ostao a ti svakako moras da auto uteras u carinsko skladiste i da platis speditera.

Veruj mi da je na tu kategoriju automobila do 2500 eura taj porez mizeran a carina je bila svega par hiljada dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spedicije ti naplacuju 100-150 eura a cenu u fakturi ne mozes sam da ispises koliko hoces nego to mora da ide u dosluhu sa spediterom jer ako stavis manje onda ti carina zvekne po katalogu i to najvecu cifru i onda platis duplo vise.Al velika je to zezancija da bi ti ustedeo -nista.

Kako nista? Pa lako jer nisi racunao tvoj odlazak preko,nisi racunao hranu i pice,nisi racunao eventualno prenociste,odjavu,probne tzv. col table koje u nemackoj kostaju 180-200 eura,nisi racunao da je kod njih gorivo skuplje nego kod nas a da imas da vozis preko 1000 pa i 2000 km u vozilu koje nije ispitano tj nisi ga ti vozio pa da zans sve o njemu a mozda ti je i tamo neko nesto uvalio dok kazes da su jeftina kola jer preko sta valja kosta vise nego kod nas u vecini slucajeva.Zatim vinjete,eventualne kazne koje su velike i td. i td.

Svi misle lako je a kad treba nije uopste tako plus sto ne znas jezik pa i tu postoji barijera.....

Lepo ti kupi ovde auto,odvezi ga u servis na pregled i znaces sta si kupio dok tamo to neces sigurno uraditi jer je sve drasticno skuplje.

Sta mislis zasto nasi dolaze od preko da bi ovde popravili auto ili ofarbali,zasto dolaze da popravljaju zube i kupuju cigare? :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne upustaj se sam u tu avanturu, nisi iz te price, neces znati kako da ustedis i pripremis potrebne papire i odrace te ovde na carini. Kao sto ti rece Dule, svi ovi troskovi koje je naveo, plus nekoliko dana vise nepredvidjeno, jer dok ti stignes gore, kola se prodaju, nije to kao kod nas, mnogo se brzo prodaju auta gore. Posle pocinje agonija, da nadjes nesto u tvom krugu recimo do 200km a da ti odgovara i cena i stanje, i da li ce da ti odgovara kada ga vidis uzivo jer "mi" nismo navikli da gledamo auta u realnom stanju, nego napakovana i ulickana, a takva i preko kostaju kao kod nas, sto znaci da ces morati da gledas auta u losijem stanju i na kraju ako nesto ne naleti slucajno uzeces bilo sta zasta budes imao para, pa papiri i tablice i nimalo naivan put od min.1000+km....

Najjeftinije i najbezbolnije resenje je da stavis lovu u dzep i strpljivo trazis auto kod nas, i sigurno ces naci dobar primerak i to veruj mi po povoljnoj ceni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U avantutru samostalnog uvoza mozes da se upustis samo ako znas tog od koga kupujes auto, ili gore imas covek koji je u tom poslu pa ce ti naci brzo to sto trazis i pomoci oko papira i tablica za export. Inace da sam odes na keca i da trazis auto gore ima da te iznese bar 2 puta vise nego da ga nadjes ovde. Takodje ako se odlucis za uvoz, prvo ovde moras da nadjes speditera i kada nadjes auto gore, moras da budes u kontaktu sa njim oko cene koju ces staviti u ugovoru. Tipa stavicu minimalnu ili da sam dobio auto na poklon, ne pije vodu i kao sto rece Dule, placaces porez po maksimalnoj ceni po katalogu. Primer kada sam ja dovozio Golfa pretprosle godine, auto je gore placen 3500 franaka iako ga je garaza procenila na 5500. Medjutim ja u ugovor nisam mogao da stavim 3500 jer se po nasem katalogu taj auto kretao od 5500 do cini mi se 9000 franaka. U kontaktu sa spediterom, napravili smo ugovor na 5500 i na toliko je carinjen. Da je kojim slucajme stavljeno nize od 5500, carina i porez bi se obracunavali na 9000.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta reci sve ste mi rekli burazer mi putuje cesto po inostranstvu ali najvise radi po Svedskoj,Slovackoj i pomalo Austrija i nemacka sebi je doterivo par automobila ali registruje ih stalno preko (hteo sam da ga zamolim za pomoc ) imam jako dobrog dugara koji zna Italijanski i konkretno sam planiro neku lybru iz Italije da pokusam da uvezem . Mada moj kolega je uvezao opel astru iz Nemacke bez nekih problema ,nisam se detaljno raspitivo do sada sta kako ali je auto san snova i izaso ga je dosta dosta manje nego ovde . Nisam se stvarno do sada raspitivo i zanimo oko ovoga posto nisam imo u planu ali sam gledo neke sajtove i neke primerke automobila koje na prvi pogled ostavljaju stvarno zapanjujuci utisak e sad ako vi tako kazete da odustanem onda i da nerazmisljam u tom pravcu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako gore hoces da nadjes dobar auto za pristojan novac, takav cesto ne stigne do interneta nego bude prodat. Zato sam ti i rekao da je izuzetno vazno imati gore nekog ko je u tim vodama. Npr ja kada sam uvozio Golfa, covek koji gore radi sa kolima, a koji je meni sredjivao oko papira mi je ponudio Lybru 2006. sa 80000km kojoj je prezupcio motor, jer lik nije na vreme zamenio zupcasti. Auto je mogao da se uzme za nekih 800-1000 franaka, plus jos jedno maksimum 1000 da se dovede motor u cakum pakum. Jedini razlog zbog kog nisam kupio doticnu je sto sam bio mnogo tanak sa vremenom i sto sam morao u roku od 2 dana da se vratim u Srbilend, inace da sam imao 5 dana sigurno bih je uzeo, sredio i doterao za sebe...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam skoro uvezao lybru iz bugarske, inace je tamo stigla iz italije. vec sam pisao u svojoj temi o tome ali evo ovde cu malo opsirnije. ja sam imao nekoliko olaksavajucih okolnosti, bez kojih nisam siguran da bih dobro prosao, prvo caletov dobar prijatelj drzi spediciju, drugi dobar prijatelj zivi i radi u sofiji, trece otac sa kojim sam isao je automehanicar po struci i cetvrto pripremio sam printskrinove svih zanimljivih oglasa...

prvo moras ovde jos u startu najbolje kod speditera da se detaljno raspitas za sve sitnice, slobodno uzmi papir i olovku, odnesi im jedno picance i pisi po stavkama, sta ti sve od dokumentacije treba. bitna stvar je da auto ne bude stariji od 2002. ako je 2001. moze da bude euro3 ali dokumenta moraju na homologaciju, ceka se _ebenih 15 dana +65eura, drugo, sto se tice oglasa, meni su rekli da trazim samo sa placeva (mozda nije tacno), ne od fizickog lica, navodno ne moze da se uveze... (nemam pojma, postupio sam po uputstvu), odmah zaobidji sve jeftine i srednje jeftine automobile (zavisi od tvojih kriterijuma, ali za mene su to bili krsevi). znaci samo skuplji primerci, uostalom ista je prica kao i kod nas. zatim pare u dzep, strpljenja, detaljnog gledanja.... ostalo vec znas... i srecno

kao zakljucak bih naveo da nije nemoguca misija naci dobar a jeftiniji auto preko, samo ipak mora malo vezica, iskustva u raznim oblastima (jezik, mehanika, pravo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega mi je napomenuo da, prilikom kupovine kola ovde na placevima, treba dobro pogledati i tezinu vozila na koju je ocarinjen. Navodno je imao problem prilikom registracije, auto u papirima tezio 300-400kg vise (valjda je manja carina kad se tako lazira) nego sto je auto tezak prema specifikaciji. Da li zaista ima ovakvih "petljacina" i koliko one zaista mogu biti problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodaja polovnjaka: Boja automobila može da stvori razliku u ceni i do osam odsto

polovnjaci%20blic.jpg

Možda ste mislili da je dovoljno to da vaš automobil bude dobro očuvan pa da postignete dobru cenu prilikom prodaje? Varate se. Boja automobila može da stvori razliku u ceni i do osam odsto, kažu stručnjaci za proučavanje tržišta u CAP-u.

Boje koje kupci vole

Nakon opsežne analize petogodišnje prodaje polovnih vozila utvrdili su da bela boja karoserije najbolje čuva cenu automobila i da su vlasnici belih automobila postizali i do pet odsto bolju cenu od proseka. Visoko je cenjena i siva, kao i crna i metalik srebrna.

Boje koje kupci ne vole

Najgore su prolazili vlasnici zelenih i braon automobila koji su izgubili i do osam odsto od iznosa plaćenog za beli automobil istih karakteristika u sličnom stanju.

Tamno plava takođe nije nabolji izbor.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako kad su beli u oglasima dosta jeftiniji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zapadu je bela zadnjih par godina hit. Vidite i sami kako lepih novih belih automobila ima. Kod nas je na losem glasu zbog toga sto svi pomisle odmah da je belo vozilo bilo van ili firmino, sto je nekada i bilo tako reci pravilo ali odavno ih ima u svim bojama, samo nekako je bela ostala tako zapamcena, kao i Wv, vuce se glas sto godina, a zasto, niko vise nezna...Srbija brate :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav Svima,

nov sam na forumu, kupio sam Fiat punto Grande 2007 godište u Nemačkoj, treba da ga carinim ali imam problem jer mi naši traže EUR1 dokiment e sad nije on problem , problem je ovde na nemačkoj carini treba da dostavim dokument od Fiata o tome gde je proiveden, a u mom slučaju to je Španija, zvao sam ovde Fiat.de i oni ne mogu to da mi izdaju već moram da kontaktiram zemlju u kojoj je proizveden.Auto je plaćen 3oooe pa mi čak rekli na carini ovde u Nemačkoj da mi nije ni potreban taj dokument jer je auto ispod 6oooe međutim šta ću sa našima, da li postoji neko drugo rešenje koje prolazi kod naših carinika? zna li neko?ne bih baš plaćao 12,5% carine jer auto jeste iz EU. Bio bih zahvalan ako bi mi neko nekako pomogao.Pozdrav i srećni praznici


e da i jer mi treba taj Export  deklaracija dokument ako ne budem mogao da izvadim EUR1 ili oni idu zajedno, nema povraćaj porza za auto

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da ti ne treba ti EURO1 obrazac, posto auto ulazi iz Svabije, a za kola koja ulaze iz EU nema carine....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma zvao sam carinu i rekli mi da moram da imam EUR1 da ne bi porez platio 12,5%

0% carina je za auta proizvedena u EU a ne samo uvezena zato se i vadi taj EUR1.Moj je u Spaniji proizveden, jedino da zovem njih da mi to ako hoce posalju nekako postom.

Da li mozda znas da li moze to sa izjavom prodavca da se napise da je auto iz Eu i toliko , dal to prolazi kod carine , ja ovo prvi put radim ali ne verujm da za svaki auto nasi preprodavci vade sve ove papire.

Vidi da cu na kraju da platim to nema mi druge ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se bavim uvozom automobila, ali o svim tim tehničkim detaljima brine moj špediter. Toplo ti savetujem da i ti kontaktiraš nekog špeditera u svom mestu i pitaš za savet. To što ti oni kažu ti je najmerodavnije, upućeni su u sve cake. Svoje usluge prema fizičkim licima ne bi trebalo da naplate više od 150€ max (govorim o kompletnoj usluzi carinjenja vozila), a veruj mi vredi tih para, neće te boleti glava :thumbsup:

 

 

 

Mislim da ti ne treba ti EURO1 obrazac, posto auto ulazi iz Svabije, a za kola koja ulaze iz EU nema carine....

Nema veze odakle ulazi auto. Konkretno, za npr. BMW X3 ili X5 se plaća carina, jer se proizvode u USA, bez obzira što je sedište firme u Nemačkoj.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo nevezano za prethodno pitanje, ali jedna možda bitna informacija za one koji žele samostalno da uvezu novi Bravo: kataloška vrednost Brava 1.6 Mjet 2008. godišta je oko 2000€ veća od kataloške vrednosti Brava 1.9 Mjet 2007. godišta... U praksi to znači da su dažbine (carinski račun) bezmalo duplo veće za taj 1.6 Mjet :crazy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče špeditera - da, ALI samo ako je to neko ko stalno radi uvoz automobila. Ako je neki "svaštorad" isto cimanje će biti radio sam ili sa njim... 

 

A što se tiče kataloga, pa valjda će ga uskladiti za Novu godinu? :) Koliko znam, katalog prati tržište, ali prati i novonabavnu vrednost... možda je odatle razlika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče špeditera - da, ALI samo ako je to neko ko stalno radi uvoz automobila. Ako je neki "svaštorad" isto cimanje će biti radio sam ili sa njim...

Podrazumeva se :thumbsup:

 

Pre neki dan smo uvezli obe varijante. Ne znam šta im ovaj trenutni katalog prati, ali frapirali smo se kad smo videli da su papiri duplo skuplji za 1.6 :rtfm:

Nikakve logike nema da bude tolika razlika...  :blink: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...