Jump to content
FAS Goran
Martin

Fiat Marea - saveti, iskustva...

Recommended Posts

Malocas je bila tu, ja je gledao....izgleda da je prodata, za sada nije ni obnovljen oglas.

Edited by Ivan BG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva nema ni F od Full opreme, a i ovo je prva MArea da je vidim bez elektronskih retrovizora. 

 

Druga je ok, samo treba videti zasto gori lampica od airbega, jer bi trebala da se ugasi posle nekog vremena, a pre paljenja. Auto je u fullu, samo ako ti ne smeta ovaj bordo enterijer.

 

Treca je tezak krs i presla je minimum 450000, tako da bi je zaobisao u sirokom luku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovoj trecoj je menjan suvozacev AIR BAG (sive je boje) nikada nisam video da te bag jedne boje, a tabla druge. Jedino mi ona druga deluje zanimljivo, samo mi je malo boja enterijera ruzna. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova Marea je presla daleko vise od 230000, jer su sedista kao i enterijer u totalnom raspadu. Oprema je klot, a i nekako mi izgleda suvise nalickano spolja na ovim slikama. Takodje mi i antifriz izlgeda previse svetao (mozda zbog ugla slikanja, ali bi to svakako trebalo proveriti).... Po meni ne vredi ove pare...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to je ostavljeno ako se slucajno pokvari podizac, pa da mozes da otvaras i zatvaras prozore na kurblu (rucicu)... :D  :D  :D   Neko moje misljenje je da je udarana odpozadi (pogledaj kako stoje donaj vrata gepeka), a koliko to se ne zna dok se ne vidi uzivo. Jos jedan detalj, auto je u Sabcu a ima Sd tablice, sto znaci da mora prenos jer je istekla registracija....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje Poštovanje i pozdrav za sve članove foruma.

 

Nov sam ovde sto se tiče registracije na forumu, ali već duže vreme čitam utiske, savete i komentare oko kupovine automobila.

Naime, planiram kupovinu Fiat Marea-e weekend, i smatram ovu temu pravim mestom za postavljanje pitanja, ako nisam u pravu molim Vas slobodno me ispravite i usmerite na pravo mesto.

Blizak poznanik prodaje Mareu weekend (nije je stavljao još uvek na oglase, tako reći čeka mene da se odlučim, pa imam dovoljno vremena da razmislim, proverim i raspitam se o još nekim detaljima).

Auto je 2001. god., motor 1.9 JTD, oprema ELX, kilometraža na satu 230.000 + neki km i ja imam nekih nedoumica, koje se nadam da ću otkloniti uz savete iskusnijih vlasnika pomenutog automobila.

Ono što sam uspeo da pročitam i saznam preko ovog foruma od bitnijih stvari na koje treba obratiti pažnju, jeste:

1. plivajući zamajac i set kvačila (auto je kod njega od 2007. uvezen iz Fiorentine i kaže da on još ništa nije radio povodom toga, niti ga je ikada njegov dugogodišnji majstor iz AP sporta na nešto oko toga upozoravao),

 

2. normalan rad motora prilikom paljenja i gasenja (nisam ništa neouobičajeno primetio, auro pali iz cuga i motor mirno radi, ne čuje se glasno, niti se trese),

 

3. podrhtavanje auta prilikom kretanja iz prve brzine (ja, doduše kao neiskusan po pitanju ovog modela i motora, nisam primetio ništa čudno, auto stvarno ima mnogo snage i lepo povuče bez ikakvog potresanja, provozao sam je nekih 5km po dosta lošem, brdovitom i neravnom putu).

 

Jedino što mi je napomenuo da je možda potrebno od ulaganja jeste ležaj zadnjeg desnog ramena (ponekad se čuje krckanje u predelu zadnjeg desnog točka), ali to nije ništa skupo predpostavljam (ako je to u pitanju).

 

Sad ćete možda reći ovaj je lud, zašto uopšte postavlja pitanja kad je na autu sve ok :-) ali ono što je jedino meni lično zasmetalo jeste "tvrdoća" (ako mogu tako da se izrazim) na putu, slaba amortizacija i najmanjih rupa (npr. šahte na putu).

Naravno ostaje i to da nisam naviknut na ovaj auto (uglavnom sam vozio manje benzince koji su mnogo bolje "upijali" naše inače loše puteve) i da mi je mozda to zbog toga toliko zasmetalo, dok se ne naviknem.

 

Svakako bih ga oterao i kod nekog svog majstora pre kupovine da ga detaljnije pogleda, ali me zanima Vaše mišljenje, da li je to uobičajeno za ovaj auto da je takav pri vožnji (razumem i da je težak i velik), da je prilično tvrd i krut na našim putevima (čak je i volan nekako krut, iako se ne čuje nikakav neprijatn zvuk prilikom namotavanja i ne zanosi ni u jednu stranu, stabilan je kada sam pustio ruke sa njega). Nekako sam stekao osećaj kao da mu je loša amortizacija, ako razumete šta hoću da kažem. I takodje je kvačilo jako tvrdo, treba jače da se pritisne, u odnosu na ono na šta sam ja navikao do sada, mada hvata na pola i kao što već rekoh auto kreće snažno bez nekog osetnog trešenja i podrhtavanja.

 

A s obzirom da znam jako malo o ovom auto iz svog ličnog iskustva, značio bi mi svaki dodatni savet i predlog.

 

Hvala unapred svima koji budu voljni i izdvoje vremena da pročitaju i odgovore mi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ono... sedi u neku drugu Mareu pa uporedi. Mada, ako je na auto sve ok onda ti ne fali ništa da uložiš u amortizere ako se ispostavi da su oni loši. Moje mišljenje je da bi karavan morao da bude udobniji od malog automobila. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla hvala ti na jako brzom odgovoru.

Jedino mi preostaje onda opcija da probam da provozam neku sa oglasa, jer drugačiju opciju nemam.

Nisam pametan, ako je to konkretno samo do amortizera (što bih morao da se uverim od strane nekog iskusnog vozača/majstora), onda to nadam se i nije veliko ulaganje. Jer što ti kažeš on bi trebao da bude mnogo udobniji od malih vozila (ne mislim na prostor i komfor, nego baš na ležanje na putu).

Što se tiče udobnosti, evo samo jednog primera, drug vozi Fabiu u kojoj smo skoro svaki dan zajedno, vozim je i ja često, ona kao puter upija i neke ozbiljnije rupe i neravnine na putu, a ovo šahte i sitnice da ne pominjem, ni ne oseća. Možda mi i zato ova Marea delovala tako gruba i tvrda, ali ipak mislim da tu nešto baš i nije potaman (pa i ako uporedim sa ostalim Fiat-ima u kojima sam se vozio).

 

U svakom slučaju znači mi svako mišljenje i isprobacu sve opcije koje mi se ovde predlože.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenom amrotizera će ti auto biti još tvrđi ;) Ali ako ne lupa, tandrče, škripi i ljulja u krivini to je to. 

Baš tvrdo kvačilo je znak da je za zamenu, ali to bukvalno ide do te mere da se pomažeš levom rukom da bi pritisnuo kvačilo. A jeste malo tvrđe nego na malim benzincima.

Kao što reče Dovla lepo idi na neki autoplac pa uporedi.

Ali mene ne bi odvratilo tvrdo kvačilo i loši amortizeri od kupovine automobila za koji sam siguran da je dobar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igore hvala na pomći.

Kvačilo je tvrdo prilično, čak šta više do te mere što ti kažeš da se potpomogneš levom rukom, nisam nikada doživeo nešto slično, ali auto lepo kreće i pored toga, startan je i nema nikakvog lupkanja i potresanja tokom vožnje, osim što se na par uzbrdica začuo na kratko zvuk kaiša, onako kao pištanje (toga sam se tek sad setio da napišem). Do velikog servisa je po njegovoj evidenciji ostalo još 30000km (a pogledao sam u knjižici da su radjeni servisi uredno i na vreme, bez nekih dodatnih ulaganja, samo uobičajeni) i vlasniku manje-više verujem da ne prikriva ništa od mene, jer ipak se poznajemo.

Sačekaću da čujem još neka mišljenja, pa ću videti šta mi je dalje činiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro smo mi na marei menjali set kvacila, nije proklizavala lamela ali je korpa bila losa. Zamajac nije bio za zamenu iako na satu stoji 300.000. Oko 140 evra investicija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na još jednom korisnom savetu.

 

Čitajući sve ove utiske po forumu vezane za Mareu i raspitivajući se kod ljudi, stekao sam utisak da je auto jako izdržljiv, a prilično jeftin za održavanje.

Ali na mene i pored svega toga ovaj primerak koji sam probao nije ostavio neki utisak (ako izuzmemo motor koji je stvarno dobar), odbija me ta njegova tvrdoća na putu.

Pa me zato interesuje da mi vlasnici ovog automobila kazu kako se njihove ponašaju na putu.


Skoro smo mi na marei menjali set kvacila, nije proklizavala lamela ali je korpa bila losa. Zamajac nije bio za zamenu iako na satu stoji 300.000. Oko 140 evra investicija.

Woodoo da li je i Vaša u voznji tako tvrda (ne mislim na kvačilo, nego ležanje na putu i amortizacija), da li je to inače karakteristično za njih?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sad relativno, tvrdja je od lybre, ali ne previše tvrda za moj kriterijum. Postoji ogromna razlika npr. kad se vozi istim lošijim putem, lybra pliva a sa mareom se osete neravnine mnogo više.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djape odakle si? Ako si iz BGa dođi jednom na okupljanje da te neko prozova Mareom i znaš na čemu si.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Djape, ovako iz posta - kontam da je na Marei sve ok osim kvačil. Čak i ta tvrda amortizacija - i meni to smeta na Marei. Takva je fabrički.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je sad relativno, tvrdja je od lybre, ali ne previše tvrda za moj kriterijum. Postoji ogromna razlika npr. kad se vozi istim lošijim putem, lybra pliva a sa mareom se osete neravnine mnogo više.

Hvala na odgovoru, pomogli ste mi puno, znam sada otprilike i koliko me ulaganje čeka oko zamene kvačila, ako uzmem ovaj auto.

Djape odakle si? Ako si iz BGa dođi jednom na okupljanje da te neko prozova Mareom i znaš na čemu si.

Iz Beograda sam Igore, dobra ideja, hvala ti na predlogu. Predpostavljam da se na forumu redovno objavljuju datumi i lokacije okupljanja?

Pa ću pratiti dešavanja.

Djape, ovako iz posta - kontam da je na Marei sve ok osim kvačil. Čak i ta tvrda amortizacija - i meni to smeta na Marei. Takva je fabrički.

Ako su takve fabrički, onda mi je mnogo lakše da se odlučim imajući u vidu i tu potvrdjenu informaciju.

Planiram ovih dana, čim budem imao malo više vremena, da se angažujem oko isprobavanja još makar jednog primerka.

Pa ću i tada steći još bolji utisak, a Vaši cenjeni komentari i sugestije mi puno znače u donošenju konačne odluke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zašto bi odmah ulagao u kvačilo? To što je tvrdo znači da je lošije, ali ne mora da znači da je za zamenu. 

Nije to sijalica pa da jednog jutra prestane da radi. I takvo ako ne proklizava verovatno može da pređe 30ak hiljada. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa razmišljao sam u pravcu, ako postanem vlasnik ovog auta, čisto sebe da pripremam i edukujem polako o troškovima servisa i odrzavanja. A ovaj sjajan forum i njegovi članovi mi mogu mnogo pomoći u tome.

A iskreno sam i napisao na početku same teme da sam laik za ove JTD motore i Fiat automobile, pa sam pomislio da je ta tvrdoća kvačila dovoljan simptom za skoru zamenu. Ali eto još jedne nove informacije koju sam primio k' znanju sada...  :)

Edited by Djape Corleone

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pisao sam ja jednom davno o nekoj 147 koju je moj drugar prodavao. Kvačilo je bilo kamionsko. Ja sam seo da je probam i izašao odmah napolje jer nisam mogao nomralno da šaltam. Nakon 10 000 je prodata i vlasnik je prešao još 20 000 i još nije menjao kvačilo. Kako je vozi pojma nemam jer je stvarno pretvrdo, ali tera i dalje.

Dok ne proklizava i ne trese pri kretanju kvačilo se ne dira. A nećeš pogrešiti sa jtd-om svakako. Nemoj razmišljati o kvarovima, samo te boli glava :)

 

I mene su plašili sa čuvenim triom- kvačilo, zamajac, turbina i ispalo je da crkavaju kao ludi pa evo već preko dve godine vozim jtd i nema simptoma otkaza nijednog. 

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...