Jump to content
FAS Goran
nidza

Distanceri & brezoni

Recommended Posts

Takav set kod Vracara nov sa 16 srafova oko 10000 din. Ako su u redu mislim da mozes traziti 7-8000 din


Jedno pitanje za iskusne , uzeo sam brezone koji nemaju glavu nego navrtku koja dolazi posebno i koja steze felnu . Pitanje je kako stegnuti brezon u glavcinu? Po logici bih uzeo 2 matice i zategao ih jednu do druge i na taj nacin pritegao brezon spoljnom navrtkom. Da li se kod takvog stezanja moze ostetiti navoj na mestu ispod te 2 matice ? Ili postoji neki alat?

 

10703718_10205084733143110_5473208408267 10407710_10205084733263113_7612564695560

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav je to brezon sa glavom? Svaki brezon ima navrtku tj maticu, pitanje je jedino kako se montira na glavcinu, da li se uvrce kao obicni srafovi ili se utisne na presi. Nema nikakvog alata u tom slucaju kao tvoj, uzmes dve matice u kontru i stegnes brezon. Ako se od toga osteti navoj, onda nece sigurno izdrzati masu vozila.

 

Mada ja nemam pozitivna iskustva sa takvim brezonima, ja sam ih stezao i stavljao lepak za navoj ali to nije puno pomagalo, 1-2 skidanja tocka i brezoni su se izvrtali a bilo mi je nevidjeno smaranje svaki put dotezati. Tj nisam nasao na puno takvih iskustava, ali jesam naletao da se ljudi zale na to i mislim da nisam nista gresio. Na kraju sam poskidao glavcine sa auta i rastukao brezon sa zadnje strane glavcine i sad nema problema ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko zove brezon i sraf sa glavom, nebitno, poentu si skontao. 

Kazes posle 1-2 skidanja tocka su se odvrtali iz glavcine, a jesi imao negativna iskustva da su se olabavili u voznji ili ti je samo bio problem kod skidanja tocka i toga sto su se odvrtali ?

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sam ih malo koristio u voznji jer mi je brzo preselo to odvrtanje posto cesto cackam oko auta. Nije mi se desilo u voznji ali mi se desavalo da uvrcem maticu a da se izvrce ujedno brezon. Licno mi to nekako izgledalo normalno i neizbezno jer glavcina je mozda 12-15mm debela a matica je mislim 25mm, tako da nekako mi se cini da je uvek sansa da ce pre da se popusti u glavcini jer je manje trenje izmedju navoja. Mozda sam eventualno trebao probati neki drugi lepak za navoj mada po netu sam citao da ljudi nista ne stave i da kao nemaju probleme. Ja sam kod mene cak i nove glavcine stavio, tako da je navoj sigurno bio dobar. Na kraju je ovako bilo:

 

 

CAM02072.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, vidim po netu da uglavnom imaju takvu vrstu brezonu. Ne znam kako ti se mogao odvrtati brezon kada si pritezao maticu jer sa pritezanjem matice priteze se i brezon u glavcinu, ne ide kontra. Verovatno si mislio kad odvrces maticu da se odvrce i brezon.

Jbg mislio sam da cu pojednostaviti sa kupovinom brezona a na kraju cu zakomplikovati sebi... :)

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne, bas pritezes maticu na tocku a brezon se izvrce :D Jer je sila koja ga vuce ka napolje veca od sile trenja u navoju... Mene je to prvo toliko uplasilo jer sam mislio da su brezoni loseg kvaliteta pa da se isteze. Mislim ja kazem, moje iskustvo je takvo, ja sam citao i da ljudi imaju ovakva (mada u manjem procentu), ali i da stegnu na suvo i da ima onih kojima se nekad popustilo na suvo pa su stavili lepak i onda nisu imali probleme. Necu reci da ostali lazu, ali od cega to zavisi ako su iskustva istinita, nemam pojma. Svakako da prednosti imas sa njima, pogotovo su moja iskustva sa srafovima ocajna, jer kad god je neko zavrtao a da nisam ja je obavezno jedan sraf pogresno uvrnuo i na kraju sam skoro sve srafove zamenio i onda sam jos morao i 2 glavcine pa sam zamenio sve cetiri kad menjam. A bili su obicni srafovi, nisu bili dugacki... Vecina ima takve jer vecina auta ima fabricki srafove. Japanci mislim da imaju najvise fabricki brezone (oni su upresovani), ali njihova vozila nisu toliko cesta kod nas. Ja sam jedan brezon i ostetio pa sam kupio od Vracara ali isto se ponasao kao i ostali. Vidjao sam na stranim forumima da probuse rupu na kraju brezona i onda deo sto viri sa zadnje strane glavcine, provuku osigurac ili zicom povezu u krug sve brezone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au da sam ovo citao ranije ne bih ni u ludilu uzimao brezone :). Jos ja kontam jednostavnija je varijanta brezon kod stavljanja felne ...  Najgore je to sto kad sve stavim i provozam par dana, da bi proverio sta se desava sa brezonom moram dizati auto i skidati tocak da proverim zategnutost. I onda ko zna sta ce se desiti i kad cu opet morati proveravati.

A reci mi koji lepak se koristi za te stvari?

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to ni meni nije dalo mira jer iako sam znao da sam stegao nisam znao da li ce se posle duze voznje popustiti i onda sam svaki dan proveravao... Prakticni jesu, dosta brze je nabaciti tocak i pogresno stegnuti tocak mozes samo ako su totalni moron za razliku od srafova kad nije tesko nakrivo ih uvrnuti, ali opet ako nemas naviku kao ja stalno da cackas, 1-2 puta godisnje skidanje tocka nije toliko naporno uraditi i sa srafovima. Postoje srafovi bas za navoje, imas za kao trajnu fiksaciju i one koji kao sluze samo da se teze odvije kako vibracije ne bi popustile. Ja sam uzeo taj za trajnu fuksaciju (mislim da je ABRO) ali nije pomoglo... Mada recimo probao sam taj lepak kad sam kupio, uvrnuo sam M6 sraf u produzenu maticu, kad sam hteo da odvrnem, otpala je glava na srafu, tako da neku funkciju ima, samo ipak posle 1-2 skidanja tocka verovatno ne moze da izdrzi toliku silu... Bas se pri skidanju culo kad pukne i odlepi se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam primetio to sto YUgisa kaze, prilikom skidanja tocka vidim da se brezon popustio pa sam morao da ga dotezem. Posle nisam imao te probleme, mada nisam nesto ni skidao tockove. Matice stezem i odvijam elektricnim pistoljem, a brezone stezem rucno, sa dve matice.

Edited by majstormica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao mi je Marko Vracar da mogu da ih zamenim za obicne sarafe pa cu verovatno to i odraditi, hvala mu na tome.

Ne bakce mi se sa raznim lepilima i da mi je konstantno na pameti da li je brezon popustio i da moram da bi bio smiren dizati auto, skidati felnu i proveravati sve ... Prenaporno je sve to sa takvom vrstom brezona zarad nekog lakseg nabacivanja felne na glavcinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta si na kraju uradio? Cini mi se da si se bez veze uplasio posto je i brezon normalno i cesto korisceno resenje. Mada, ja ti nesto pricam a ja sam sa svog auta skinuo brezone i stavio srafove   :laughing:  :laughing:  :laughing:  Kod mene nije bio razlog nepoverenje ili da se nesto odvrtalo, naprotiv sve je to extra bilo stegnuto ali sam stavio 20mm distance pa su brezoni bili kratki a uz distance sam imao set od 16 duzih srafova za 20mm i to je bilo logicno resenje...

 

 

btw, dosao sam na ovu temu da podelim svoje iskustvo sa distancima od plastike (one tvrde koju zovu svakojako - teflon i sl.)

 

Pre xy godina sam hteo i imao potrebu da napravim lagane distance a nisam imao aluminijum na raspolaganju, pa sam pitao sve redom sme li to da se pravi od plastike i niko nije imao iskustva i konkretne informacije da li moze ili ne. Naravno da sam napravio i probao na sopstvenu odgovornost i finansijsko zadovoljstvo posto su me kostali visestruko manje nego da sam pravio od aluminijuma, pa takve distance vozim i dan danas.   :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam ih za sarafe i mirna backa :).

Prvi put cujem za plasticne distancere i bas si me zainteresovao za tu varijantu. Imas ih i napred i nazad 20mm ?

Na kojem autu ih vozis i koliko bi izasli kesha?

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam ih na raznim autima a sada na Seicento-u 4kom. po 20mm.

Cenu stvarno ne bi mogao da kazem posto sam ja placao samo uslugu metalostrugara (1000,-din.) a materijal sam dobijao besplatno od druga koji radi u mlekari   :unworthy:

 

edit: zaboravio sam da napisem da je glavna polemika bila oko temperature koju ta plastika moze da trpi i u kom vremenskom intervalu, posto sam distanc nema nikakvo posebno mehanicko naprezanje kad se montira. 

Edited by PremieRacing

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretpostavljam da je koriscen Pa6, on je najcesci, ja sam ga koristio umesto svih gumica u trapu, ali njegove mehanicke karateristike nisu bas najbolje za nesto kao sto su distanceri. Barem ih ja ne bih koristio, on se delimicno sabija pod pritiskom, zato je dobar za caure jer se napravi par stoti jaca tolerancija i onda kad se stegne nema sigurno lufta. Postoji od toga jedna tvrdja plastika, ona bi mogla ali njena gustina je tolika da ja mislim da je tesko ko i aluminijum i mislim da je i skuplja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo neke felne 4x100 r17 i reko pozajmicu od kuma plivajuce sarafe do proleca kad ono kratki, hvataju 2-3 navoja. 

Izgleda cu morati kupovati 16 kom ili da ih vozim sa obicnim sarafima , sta mi savetujete? Jel neko zna koliko su kod Vracara plivajuci, posto mi se ne javlja?

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moram da prepravim zadnje distancere, da ih skratim sa 18mm na nekih 10mm posto mi tocak cese o rub. E sad me zanima da li smeta da prednji ostanu 18mm, ili bi trebalo i njih skratiti? Sve 4 felne su iste, Punto 1.2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretski bi bilo pozeljno ali u praksi efekti su takvi da vecina vozaca ne primecuje razliku u osobinama vozila, a i nekima bi mozda tako i bilo bolje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa trkacki auto je malo ozbiljnija modifikacija od toga :D Teoretski auto ce manje da bezi u krivini preko nosa ili ako suprotno gledas, malo vise da bezi zadnjicom kad se pretera i vozi na granici mogucnosti auta ;) Ali u praksi to je to najcesce mala razlika a vecina vozaca nije ni blizu toga sem ako im nesto ne iskoci odjednom na kolovoz mada vecini opet onda nije reakcija izbegavanja nego banalno kocenje tako da opet ne igra ulogu ;) Usustini nista bitno za prosecnog vozaca ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

da se stave distanceri po 5,5mm po tocku jel trebaju duzi srafovi ili hvataju ovi od alu felni -- konkretno pitam za stila ????  ............ 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok , znaci mora da ostane min. 5-6mm navoja kad se stavi distancer - jel tako. pa nista probacu kad budem stavljao letnji set jer imam i sigurnosne srafove po 1 kom. na svakom tocku i iskreno ne bih da kupujem sada druge srafove i jel valja da se stave od juga ravni 4x98 centralna 61mm na stila ali samo po 1 kom. po tocku ti od 5,5mm - jel to sigurno , to me interesuje ????? .........  :smoke:

Edited by bole-stilo.jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

provericu kad budem menjao felne - OBAVEZNO , jer i ne znam sada duzinu tih srafova alu felni kod mene tacno , ali moram znati koliko mora da ostane min. milimetra navoja da bi to bilo bezbedno -- 5-6mm ili vise kad se stavi distancer ...... to me interesuje. ko je to stvaljao na kola zna .........  :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

okacio i slike u mojoj temi o autu , ajde bacite pogled jel to moze ili ne - felna 17-ca / distancer / sraf ........... hvala unapred.

Edited by bole-stilo.jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...