Jump to content
FAS Goran
nidza

Distanceri & brezoni

Recommended Posts

Pozdrav

Četiri rupe za vezivanje distancera za glavčinu su bez navoja sa konusom pri vrhu a novih četiri otvora sa navojem bez konusa (konus je na felni)za spajanje točka sa distancerom.

Naravno planiram prsten za pozicioniranje točka da stavim iako on ne trpi nikakvo opterećenje, neće škoditi. Kod gumi defekta će biti od pomoći pri montiranju točka pre zavrtanja šrafova.

Za sve rupe se koriste isti konusni šrafovi za pozicioniranje i za veću kontaktnu površinu. Lepak za šrafove će mi poslužiti za čvrstu vezu glavčine i distancera da kad ih jednom stegnem na određenu kilažu ne dođe do njihovih otpuštanja usled rada.

Za sad je sve to još samo skica u mojoj glavi a videću dal će biti nekih usputnih korekcija, već unapred razmišljam o jednoj n.pr. originalni konusni šraf će garant štrčati u odnosu na ravan distancera tako da ću u tom slučaju koristiti konusni-upušteni imbus ili upust i obični imbus sa niskom glavom za povezivanje glavčine i distancera ali otom potom. ovih dana ću se pozabaviti time.

Poz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

prsten se odradi direkt na distanceru.

Nisam bas najbolje razumeo. Ti hoces prvo distancer da nasrafis posebno pa tek onda felnu na distancer od aluminijuma?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

Naravno prsten je u sklopu distancera tj.nije nezavisan element u slučaju da jeste on bi izgubio smisao poziciranja točka kod montiranja.

Kad distancer spojim sa glavčinom on postaje sklop koji ne diram pri skidanju točka. Točak se vezuje za distancer preko novih četiri rupa na distanceru. Ima slika na nekom drugom forumu ili sajtu neke firme koja ih pravi (ima ih više, nije to neki specijalan distancer već uobičajena konstrukcija) ali Bog te pita gde je to, nisam zapamtio. Ako nađem pomenute slike postaviću ih.

Poz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad distancer spojim sa glavčinom on postaje sklop koji ne diram pri skidanju točka. Točak se vezuje za distancer preko novih četiri rupa na distanceru.

to ces morati od celika onda da pravis, nece to moci od alu (u ranijim postovima si napisao da ces praviti od alu pa zato kazem) Sto jednostavno ne odradis distancere od aluminijuma i duzim srafovima ili mozda bolje brezonima zasrafis tocak i to je to. Cemu dupli srafovi kad ne menjas felne sa drugim rasponom rupa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

Ima razloga za sumnju zbog mekšeg aluminijuma i ja sam se malo pitao iskreno da kažem. Zarad uštede na težini da kompromitujem sigurnost, u pravu si. Jedino ako nađem kvalitetan dur aluminijum onda ću se odlučiti za njega u protivnom čelik i bromiraje, šalim se bruniranje kao zaštita od korozije. Što se tiče konstrukcije ponavljam video sam ih na prodaju mislim da je neka Italijanska firma tj. njihov sajt u pitanju gde ima više vrsta u zavisnosti od debljine itd. Prednost im je da kad ih jednom montiraš ne moraš da ih skidaš već samo ide dole točak. Princip sa dužim šrafovima da idu kroz distancer mi se lično ne sviđa tj. primenio bih ga na manje debljine i to je pitanje. Princip sa duplim otvorima je dobar zato što je svaki element povezan za svaki i ne razmišlam dal negde (u ovom slučaju između šrafa i rupe u distanceru)ima zazora pa da vremenom stvori još veći zazor pa to da se odrazi na vožnju a na kraju i na sigurnost. U svakom slučaju hvala na sugestijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada na bravu imam felne 16-ice 7.5 jota ET 40 pa me malo nervira uvucene su unutra nekako i ruzno izgleda..Hocu da stavim distancere pozadi od 1 cm a napred od 1,5 cm pa me interesuje da nije neko slucajno imao iste dimenzije felne i da je stavljao distancere..Jer me brine da mi ne kaci posle negde kada stavim ove dimenzije distancera..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videh temu pa rekoh da postavim sliku mojih distancera ;) Mislim da je neka legura celika posto su tvrdi a nisu preterano teski, jedan distancer je 1.25kg... Sto mislim da nije puno za distancer od 20mm koji u sebi sadrzi rupe za dve vrste raspona felni, odnosno 3 posto nije bas 4x98 nego 4x99... Inace, ne znam ko je pravio, ja sam kupio Yuga sa njima pre 4 godine...

HPIM4569.jpg

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima li neko iskustava, sta je najtanji distanc koji moze da se uradi?

Ne treba mi distanc radi distanciranja, vec da bih na felnu sa centralnom rupom od 57.1 stavio na fiatovu glavcinu sa 58.1 centralnim prstenom. Prakticno, treba mi distanc - adapter. Da ima unutrasnju rupu za fiat (58.1 mm), a spoljasnji prsten za VW (57.1 mm)

Prosirivanje rupe na felni ne dolazi u obzir, felna je stara i jako retka. Treba da ostane originalna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada sam pricao sa covekom iz Indjije (link iz gornjeg posta) mislim da mi je rekao da je 15mm najmanje da bi se odradio i prsten za glavcinu, a da je 18-20mm idealno. Mislim da je prsten na glavcini izbacen nekih 1cm pa bi bilo dobro da i prsten na distanceru bude toliko :) (mada bi mozda bilo OK i da bude samo 5mm)

Ma prosiri tu rupu na felni za 1mm :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

uzeo druge felne za zimski set, danas namestio Michelinke na njih, ali ne mogi da ih namontiram na auto jer fabricki brezoni koji su na alufelnama na Stilu kratki za ove felne (fabricke od Brava)...

jel oni dugacki univerzalni brezoni sto sam vidjao po prodavnicama mogu zavrsiti posao?

da nema neko od Brava mozda brezone viska?

Edited by neshaoct
spojena tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

^Moje felnice su OZ ST, mislim da si mi Ti i rekao da su na njima sire rupe pa sam probao obicne konusne i sve je lepo leglo.

Lm, posto sam promenio obucu, sada su na 4 x 98 dosle OZ Superturizmo sa naravno promerom 4 x 100, pa mozete misliti kako me je Ljigavi na Bulevaru gledao kada sam dosao sa felnama. :D

Morao je ET da se odradi, one sa mk2b, tj. generalno Fiatove su 58.1mm a ove OZ su 57.1mm pa je morao unutra malo da ih doradi. Naravno, posle je palo dotezanje do bola pistoljem, pa nakon toga dotezanje sa kljucem dok se nisu zavrtele kako treba. :question:

Znam da nije nimalo zdravo ovo sto sam uradio - pa moje pitanje glasi:

Gde mogu kupiti ove plivajuce ili konusne brezone, kako ih vec sve zovu?

Ljigavi je bio bezobrazan na kraju pa mi je ponudio komad po 2.5e novi x 16 komada :D

Mislim da je to ipak previse, pa bih voleo ako neko od vas zna gde mogu da pazarim iste i sta tacno da trazim, malo me boli kad znam kako vozim felne. :blink:

Kontam da ima jeftinije negde, ipak je 40e za brezone previse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za plivajuce nije mnogo, Danko trazi 3.5eur po komadu (barem prosle godine)

nije doradio ET nego centralnu rupu :) Sto se tice dotezanja, ja sam stezao kao i svaku felnu. Prvo dijagonalno, pa kad ih "fiksiram" na rupu onda krene normalno stezanje kljucem (rucno naravno) Promer isti 4x100.

Share this post


Link to post
Share on other sites

buvljak u bubanj potoku, prvi red do zice, stariji covek radi svim trkacima iz srbije godinama distancijale, brezone i matice za iste po zelji (duzina korak navoja) shrafove po zelji (konus, navoj)

4 distancijala sa zeljenom debljinom, velicinom centralne rupe i rasponom za shrafove, brezone (16kom) matice (16kom) sve sam platio 8 000 dinara u maju ove godine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar info Deki, sad gledam racunicu, ispade Ljigavi ok sa cenom...

@ Milan Laki

Ti takodje vozis 100 na 98 bez problema nekih (pu pu daleko bilo) ?

:welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 distancijala sa zeljenom debljinom, velicinom centralne rupe i rasponom za shrafove, brezone (16kom) matice (16kom) sve sam platio 8 000 dinara u maju ove godine

brezoni su nesto jeftiniji od "plivajucih", nekih 50din po srafu.

http://tuningstyling.co.rs/index.htm

@FantomX

Mislim da dosta nas vozi sa tim promerom :) kao sto si rekao pupupu :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari ne trebaju vam plivajuci za OZ i ostale aftermarket felne. Svi ti proizvodjaci ne prave posebno felne sa 98 i 100 rasponom rupa vec prave samo 100 ali sa sirom rupom za sraf, tako da obicni konusni srafovi ulaze bez problema.

@FantomX: nadam se samo da ti je ta rupa otvorena profesionalno na strugu a ne nekom rucnom varijantom (dremel, smirgla, itd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moraju plivajucu,ali je bolje sa njima :)

Centralna ruba ne mora da se odradi na strugu,naravno kada se radi o maloj promeni precnika kao sto je ovde. To je proverena stvar!

Ja odradio barem deset kompleta rucno. Postoji mali dodatak za busilicu i samo cepas u krug polako,bez zurbe i ispadne bez greske.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada na bravu imam felne 16-ice 7.5 jota ET 40 pa me malo nervira uvucene su unutra nekako i ruzno izgleda..Hocu da stavim distancere pozadi od 1 cm a napred od 1,5 cm pa me interesuje da nije neko slucajno imao iste dimenzije felne i da je stavljao distancere..Jer me brine da mi ne kaci posle negde kada stavim ove dimenzije distancera..

prijatelju pa ti imas moje felne :)jel ti fali jedna centralna matica za felne?inace sam ja te felne vozio sa distancom od 2cm i super je izgledalo.

argenta_3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Ljigavog mi odradio Ivan, momak radi za sve pare, za 1500 dinara je skinuo sve tockove, skinuo sa dve OZ felne gume, namontirao posle na sve 4 gume, izbalansirao, isekao na glavcinama one distancere, posto nije htela lepo da legne felna.

Centralna rupa odradjena sa brusilicom, nisam imao srca da ga cimam da nosi na strug felne, a samo je trebalo ustrojiti 1mm.

Dao sam mu na kraju 2000 dinara, 2h posla su imali sa autom, znaci njih dvojica su dotezali brezone dok se nisu zavrteli pravo tockovi. :blink:

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, ako vama odgovara rucno skidanje onda slobodno radite tako. Kad je trap utegnut i sve na nuli, svaki mikrometar lufta se oseti. Odokativne metode otvaranja rupa, skracivanja/suzavanja distancera i sl, donose vise stete nego koristi. Nadam se samo da ce oni kojima je stalo do svog vozila, guma, felni i trapova, shvatiti ovo ozbiljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da je stvar ozbiljna, kada se bude imalo para uradice se normalni i kvalitetni distanceri pa ce moci da se montira bilo sta na iste. Na nuli je kad iscentriras trap i sutradan je vec sve rastelovano nazalost. Mogu misliti kako je to na ovakvim varijntama koje su sklepane na brzinu.

Bio sam tu svo vreme pa sam gledao sta doticni radi, ipak su moji tockovi u pitanu.

Bice para za kluturicu neku, jbg, mora i pivo neko da se popije, auto mi pije svaki dan, ja 1x nedeljno zbog njega. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze li iz oglasa, vozeno na Puntu ovo - Imam i distancere za pozadi,5mm,sa Juga,6 dužih šafova (kupljenih od Vračara),dva sigurnosna duža i dva kraća (za ovo dogovor) na mog Bravisu? Isti je valjda promer, 4x98?

:turned:

Edited by FantomX

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste isti je promer na svim zastavinim vozilima i italijanskim 4x98, tako da moze, jedino je grande punto izuzetak 4x100 posto je radjen u saradnji sa opelom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...