Jump to content
FAS Goran
nidza

Distanceri & brezoni

Recommended Posts

sta je "bromiranje"?

posto su crni, meni izgleda kao da su brunirani (kao oruzje). Ali ne vidim cemu bi se to radilo na distancima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ortakov ćale mi reče tako neku reč i baš reče da je to što se radi sa oružjem, ja sam razumeo bromiranje, još ga pitam jel to jer se umače u brom reče mi da...možda se nešto nismo razumeli?

Svrha je valjda sprečavanja korozije...znači više vizuelno, ne moraš da ga farbaš svake godinu dve dana..

Postoji još jedan postupak, isto potapanje u neku hemikaliju, zaboravih kako se zove, isto po hemijskom elementu...al to je već mnogo skuplje, a ovaj kupac nije hteo.

Da podsetim, pravi ih po meri od nule, materijal je čelik od šina, ne znam kako bi to fiat trapovi nosili, vw nosi bez problema.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

bruniranje je hemijski postupak povrsinske zastite celika

bromiranje ne znam sta je, izuzev onih cuvenih vojnickih inekcija broma. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha onda sam ja lupio tj pogrešno shvatio :)

koga zanima iskopao sam kako se radi bruniranje (oružja):

Potrebno:

1 Kg "masne sode"

1 L H2O

0,5 NaNo3

Uslovi:

Temperatura 138-142 Celzijusa

kuvanje 1/2 sata +/- 15 min.

Napomena:

Ako je rastvor crven = dodati masne sode...

Ako je zelenkast = vishak masne sode...

Ako je rastvor bledunjav = dodati NaNo3...

Postupak:

Posle kuvanja izvaditi i isprati u hladnoj vodi.

Posle toga, napuniti posudu destilovanom vodom tek da pokrije predmet i pustiti da vri oko pola sata.

Osusiti predmet i staviti u posudu sa trafo ( laneno ) uljem na 50-60 C.

Osusiti i istrljati predmet puderom, do potrebnog sjaja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ nesto bih rekao da je ovo malo netacno

jedino ako moj deda za podmazivanje creva ne pije trafo ulje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci kod tvog dede u selu nema da zmirka struja.thumbsup.gif

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites

...pozdrav narode!

Interesuju me distanci za novi Bravo, gde se mogu nabaviti, koliko koštaju, koja je idalna mera i šta da očekujem od njih osim izgleda?

Viktor MX

Share this post


Link to post
Share on other sites

znam da nije bas vezano za ovu temu . . . ali nisam mogao da nadjem , zna li neko gde bih mogao da ofarbam felne ?! :rolleyes: hteo bih u mat crnu :coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bole

imaš o tome, nađe ih search iz prve, imaš i kontakt Gorana sa Karaburme 064/2365888

OVDE

@viktor mx

nisam stručnjak veliki za ovo pitanje, generalno sa distancerima sem izgleda dobijaš i na stabilnosti u smislu da su ti točkovi istureniji pa je auto širi takoreći. Loše strane su veće opterećenje na trapovima, pa ne treba preterivati sa debljinom, velika debljina može da povuče sa sobom i pitanje izbacivanja krila ili samo krivljenje tj peglanje lima podkrila da guma ne češe...

Cena ti je okvirno od 20 eur pa naviše po komadu, to su aluminijumski, čelični koje imaš par postova unazad koje pravi moj ortak su 50 eur komad od nule po meri i želji. Čelični su značajno teži i jači, pa su bolji ako ih stavljaš na teži auto sa jačim trapovima.

Trenutno u AP sport npr ima samo za Tojotu, ako radiš pretragu proizvod se nesrećno zove distancer, znači u jednini, verovatno se prodaje na komad..

http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?subcats=Y&type=extended&status=A&pshort=Y&pfull=Y&pname=Y&pkeywords=Y&search_performed=Y&cid=0&q=distancer&x=0&y=0&dispatch=products.search

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oktopod mojne se ljutis ali celicni jednostavno nisu bolje resenje jer su tezi. Za ovih par godina koliko pratim auto forume iskreno ne mogu da se setim da je neko rekao da su celicni bolji. Alu su uvek bili skuplji. I Alu se prave od nule i kostaju nekih 10-12 eur za debljinu od 20mm, za tanje je i manja cena. Imas u ranijim postovima i adresu i kontakt momka iz Indjije koji ih pravi. Na nekim drugim forumima sam citao da momak radi brezone za automobile koji ucestvuju na trkama pa kontam ako je za njih dobar... ;)

edit: celicni su jedino dobri ili tacnije jedino resenje ako hoces da kacis felne sa drugim rasponom rupa

Edited by MilanLaki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što bi se pa ljutio brate, svako ima pravo na svoje mišljenje a ovo tvoje je u neku ruku i opšte tj u pravu si :thumbsup:

Ortak ih i pravi baš ljudima koji sa 4 rupe stavljaju felne od 5 šrafova i obrnuto i slično :) Imaš slike par postova nazad, vidi se...zato on i pravi od čelika u principu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav oktopode

Imas li nekih slika tih distancera pošto ih ima par vrsta u zavisnosti od debljine pa me interesuje koji su. Sta radi sa srafovima, pravi duže il je fazon duplih rupa, četiri rupe za zavrtanje distancera na glačinu a novih četiri sa navojem za točak?

Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se debljine i ostalog tiče, on to radi od nule na odličnom strugu, tako da je pitanje koliko debele želiš :)

Što se slika tiče, ima par u ovom postu ne bih kačio više jer me ortak zamolio zbog nečega što on kaže da je njegova ideja ali ne i patent :)

Montaža isto može kako ti odlučiš, on u principu pravi sa duplim rupama jer do sada je sve što je pravio bilo i adapter, ne samo distancer, sa 5 rupa felna na 4 na glavčini i slično, ta ideja njegova je da napravi poseban šraf od čelika (ima na slikama) koji nosi distancer, a u glavi ima urezan navoj za šraf felne, to mora tako jer kad radiš adapter mora bar jedna rupa da ti se gađa do te mere da moraš da izmišljaš, ne možeš da imaš čistu situaciju pet rupa sa jedne, četiri sa druge strane...znači u principu idu dva seta šrafova a ne jedni dugi što je i bolje :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav oktopode

Puno hvala na odgovoru, pomogao si mi puno oko odluke s tim što sam dosta razmišljao oko najbolje varijante montiranja i odlučio sam se za sličnu varijantu kao sa skice ali sa malom izmenom. Pored konusnih rupa na distanceru za montiranje na točak uz pomoć originalnih šrafova dodaću i četiri nove rupe sa navojima za montiranje točka na distancer. Za čvrstu vezu distancera i glavčine koristiću neki od lepkova za šrafove, najverovatnije plavi loctite i tu nema odvrtanja bez zagrevanja elemenata, sigurno 100% znam zbog motorcikala. Jedino ću još videti dal mogu da koristim originalne konusne šrafove za povezivanje glavčine i distancer zbog debljine distancera od 15 do 20 mm. Možda će biti potrebni novi duži šrafovi ali otom potom. Materijal će biti Aluminijum, možda dur ako nabavim a debljina neće ići preko 20 mm zbog opterećenja ležajeva. Neko je u prethodnim obraćanjima pominjao sile i momente nek zna da je u pravu. Strugara imam extra tj. najverovatnije će to odraditi na CNCu.

Sve to mogu odraditi za relativno male pare al nije ta peripetija zbog neke uštede već zbog toga što u ovoj zemlji čovek mora da se dovija umesto da lepo kupi gotov proivod i motira. Za novi Bravo još nigde nisam čuo da ima neko distance. Jel možda pašu od Stilo, time bi sve uprostio?

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na čemu, jedno od rešenje za šrafove koji drže distancer na glavčinu ti je da rupa u distanceru nema navoj od početka, već proceniš koliko šraf može da "upadne" pa tek onda da se zavrće, ovaj drug tako napravi 4 šrafa obične dužine ali koji se zavrću imbusom ;)

Nisam smo shvatio ulogu lepka, prilično sam siguran da mi drug nije pominjao nikakav lepak...mislim shvatam ulogu, ali nisam siguran ima li potrebe :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...