Jump to content
FAS Goran
nidza

Distanceri & brezoni

Recommended Posts

Pa et felni je mali,ide u ravni sa rubom,spusten je i dosta tvrd auto tako da nema sanse da zakaci :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje:

kupio sam distancere od 1 cm i duze srafove, ustvari kupio sam plivajuce jer cu mozda u nekoj buducnosti da stavim felne 4x100. skinuo sam felne i stavio distancere i ne mogu nazad da vratim "sisice" mislin da se tako zovu i srce mi je postalo ravno sa distancerom tako da ne znam koliko je sigurno da vratim felnu nazad a da ne leze bar malo na srce, da li trebam sad da menjam diskove i dobose ili postoje neki ulosci koji se ubacuju ili nesto trece?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad si se zaj#bo ... trebalo je ranije da pitas, sto se tice sisica, imas da kupis srafove sa ravnom glavom, sto se tice glavcine, ne znam sta da ti predlozim, trebalo je i na distanceru da ti naprave izbocinu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nije mi problem spic kod sisica vec je navoj kratak ne dohvati dobos , distanceri su u pitanju od yuga, prijatelj kaze da pase i ja to kupio, ali sam kupio 8 komada da bih stavio po dva, postoji li neko resenje da se to sredi ili moram da trazim da kupim druge sa izbocinom na distancerui

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugi sa izbocinom. To sto si ti nameravao mi ne uliva ni malo sigurnosti, s moje tacke gledista. Kaci ih na kp neko drugi ce da uzme, pa ti onda uzimaj sa izbocinom, sta drugo da ti kazem, ili da trazis druge felne sa manjim ET.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez izbocine na distanceru na koju nalegne felna, srafovi trpe svo opterecenje, moze doci do tresenja na vecoj brzini i definitivno nije sigurna varijanta. Najsigurnija varijanta jeste distancer sa izbocinom za felnu, gde se distancer srafi na glavcinu a felna na distancer. Posle toga jeste distanncer sa izbocinom gde duzi srafovi prolaze kroz distancer i spaja se felna, distancer i glavcina istim srafovima. I najnesigurnija varijanta je distancer koji je ravan, odnosno koji nema izbocinu za felnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fizicki je nemoguce napraviti distancer koji ce da se srafi za glavcinu od 10mm da bude bezbedno niti je 10mm nesto preterano debelo (imas aute koji dolaze sa 5mm fabrickim distancerom) da je takav problem da se zasrafi skroz od felne kroz distancer u glavcinu... To vazi za distancere od +20mm... Takodje taj mali rub ne nosi opterecenje, srafovi uvek nose svo opterecenje u normalnim okolnostima, oni trebaju svojom zateznom silom da proizvedu dovoljnu silu trenja izmedju povrsina diska/dobosa i distancera odnosno felne... Taj mali rub/izbocina sluzi pre svega za centriranje felne da ne baca i u slucajevima kada se naleti na neku ogromnu rupu i izbocinu onda moze da pomogne u prenosenju opterecenja jer se mozda prevazidje sila trenja izmedju felne/distancera/diska tj dobosa pa moze da dodje do stvaranja debalansa tj da se felna malo smakne, mada znaju od toga i da jednostavno puknu srafovi/brezoni... Takodje treba videti da li distancer od 10mm i moze kvalitetno da se odradi, jer su ti mali rubovi na glavcini za centralnu rupu obicno dugi oko 10mm sa malim konusom na kraju pa ne ostavlja puno prostora da se napravi dovoljno tvrd taj mali rub na distanceru, odnosno on vremenom zna cak i da pukne...

Share this post


Link to post
Share on other sites

malo si i mene zbunio sali mislim da sam shvatio poentu :) ma kupicu distancere vec uradnjene i namontiracu ih, jedno malo glupo pitanje ako stavim plivajuce srafove jer su mi duzi na normalan raymak tj 4x98 na distancer i alu felnu to nece imati nikakvih problema? ionako centralna rupa namesti felnu na njeno pravo mesto ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poenta je:

1. Ako je tanji distancer od 20mm, tesko je napraviti tako da se distancer zasrafi za glavcinu a felna za distancer (da ima 2x4 srafa). Teoretski moze 15mm ako se uzmu srafovi sa kratkom glavom ali nema potrebe.

2. Nije problem da su duzi srafovi/distanceri i da se felna steze direkt na glavcinu ako je distancer tanji od 20mm

3. Kod distancera koji su tanji od 15mm, zna da bude problem napraviti tu izbocinu tj rub gde se oslanja centralna rupa da bude dovoljno jaka jer je ogranicava izbocina sa same glavcine.

4. Srafovi nose svo opterecenje

5. Ta izbocina za centralnu rupu sluzi pre svega za centriranje felne, ali u odredjenim uslovima moze da se desi da prihvati deo opterecenja kada se predje nivo opterecenja koji srafovi mogu da podnesu (npr kad naletite na neki krater pri vecoj brzini)...

6. Nije preporucljivo stavljati na jedan tocak vise distancera...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

4. Srafovi nose svo opterecenje

 

5. Ta izbocina za centralnu rupu sluzi pre svega za centriranje felne, ali u odredjenim uslovima moze da se desi da prihvati deo opterecenja kada se predje nivo opterecenja koji srafovi mogu da podnesu (npr kad naletite na neki krater pri vecoj brzini)...

 

 

Ove 2 stvari jednostavno ne mogu zajedno ... 

 

 

I sta bude kad naletis na krater, a tocak se oslanja samo na 4 srafa ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dakle ako se pravi distancer za neki drugi promer npr sa 4x108 na 4x98 preporucljivo je da ima 20+ mm kako bi sve to moglo bezbedno i po ps-u da se stegne?

Ako ostaje isti promer rupa moze i tanji i da ide stezanje direktno na glavcinu duzim srafovima ili brezonima ali je problematicno napraviti izbocinu za centriranje felne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pukne sraf ili u najgorem slucaju svi. Jednostavno distancer bez izbocine za centralnu ja nikad ne bi stavio. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi smo na našem Puntu stavili 10 mm. bez prstena za centriranje felge sa dužim vijcima. Esteski sve super, ali za voziti katastrofa. Brzina preko 60 km sve se trese a da ne govorim da smo malo malo dotezali vijke jer se odšarafe. Tako da smo sve skinuli i problem riješili sa drugim felgama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi poželjno ili da distanca ima prsten(samo onda treba deblja distanca bar 15-16 mm.) jer glavčina je oko 10-12 mm.

ovo je distanca koja je bila na autu od 10mm Fotografija_0612.jpg

 

a ovo je zadnja glavčina Fotografija_0570.jpg

 

a ovo je prednja Fotografija_0581.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato sam rekao da je problem staviti 10mm distancer. Neki skrate taj rub na glavcini i onda moze 10mm, npr na Yugu nazad je ako se dobro secam 10mm ali je zavrsetak konusan tako da iako taj rub strci 10mm van dobosa, imas samo 5mm za naleganje pa moze da se napravi distancer od 10mm... Napred ima fabricki 5mm...

 

Ticma, tako je. Mladenke, bas kao sto kazes, znaju da puknu, znam za neke sa Zastavama koji su slagali 4 fabricka distancera po tocku (20mm) i pukli svi brezoni, neki zavrsili i u jarku pored puta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki distancer od yuga ima centralnu rupu koja je veca od fiatove tako da bi se teoretski dalo zavariti unutar centralne rupe prsten samo bi bio veci precnik od 58,1. U principu, nagovorili ste me da ne stavljam od yuga nego cu potraziti druge I staviti sa izbocinom. Posto mi je vec auto mnogo spusten moram samo pogledati koliko smem da stavim da ne zakacinje rub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav društvo,
O čemu se radi... letos kupim od druga Fiat Bravo 1998-o godište, motor 1.4, lep mali gradski autić. I krenem za Požarevac (jedno 2 meseca od kupovine, do kada je auto radio perfektno) sa društvom, i u sred puta čujem da nešto cakće kod prednjeg desnog točka, a podsećalo je na zvuk kao kada se kamenčić zaglavi u šaru od gume. Vremenom je zvuk postajao sve jači, i onda je počelo blago lupanje, koje se takođe vremenom pojačavalo.

 

Vratim se ja iz Požarevca, objasnim ćaletu šta je i kako je, i oboje smo posumnjali na zglob. Prolazilo je vreme, auto je vožen jako malo, da bi jednom, kada smo pitali komšiju automehaničara za problem, on pogledao brezone, i dva komada je izvadio prstima, bukvalno... oni su bili pokidani na pola... nađemo nove brezone, navijemo ih, lupanje je i dalje bilo prisutno, krenemo ćale i ja do grada, i u jednom trenutku se auto giba sa leve na desnu stranu... stanemo mi, izađemo, i vidimo da se desni točak drži samo na jednom brezonu... ostala 3 komada su ispala, i na njima nije bilo navoja... Skinemo po jedan brezon sa ostala 3 točka, stavimo na taj famozni prednji desni, i lupanje se više nije čulo... Naručim brezone baš za Fiata, stignu, navijemo na ostale točkove gde je falilo, krenem da okrenem par kruga kroz grad, i lagano opet ostanem bez 3 brezona.

 

Ne znam u čemu je problem... samo taj prednji desni točak pravi problem, JEDE MI BREZONE... Glavčina ili felna? Da li je neko imao slično iskustvo, i ako jeste, kako je rešio problem?

Pozdrav!

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupi drugu glavčinu i proveri felnu da nisi sjebao u međuvremenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felna je sigurno sjebana, apropo toga da je aluminijumska... skinuta sa Alfe, ne znam tačno koje, i neki vulkanizer je stavljao starom vlasniku Fiata... Ako nisam lud, čini mi se da se rupe na felni ne jašu sa rupama na glavčini.
Hvala na pomoći, druže. :) proveriću šta je i kako je, zameniću glavčinu, pa javljam da li je problem rešen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebalo bi da pasu, starije Alfe i Fiati su imali uvek jednak raspon i rupa za srafove i centralnu rupu na felni. Tek tu kod novih ima nekih izuzetaka koje ne prate starije mere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je realno da se trazi za 4 distancera 4x108, debljinu ne znam tacno, otprilike 12-13, do 15mm, izmericu sutra.

 

Distanceri su ovakvi, imaju izbocinu oko centralne rupe:

215201_org.jpg

(slika sa neta)

 

Polovni, korisceni.

 

I plus uz njih 16 srafova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...