gzezelj 0 Posted December 14, 2013 (edited) Montirao sam na zadnje točkove dva distancera od 20mm za probu. Prsten distancera nije baš lako ušao u felnu pa sam morao malo rukom da ga nabijem. Vozio sam par dana i kada sam ga skinuo imam šta da vidim. Napuklo je sa unutrašnje strane prstena. Na prvoj fotografiji se vidi mesto naleganja felne na distancer, a na drugoj naprsnuće. Šta raditi? Zašto je došlo do toga i koliko je pametno tj. sigurno voziti tako? Edited December 14, 2013 by gzezelj Quote Share this post Link to post Share on other sites
SikterBre 31 Posted December 14, 2013 Iskreno, jedino logično objašnjenje je da je možda mekan odlivak, a ostalo je malo mesa pri strugarskim radovima i od vibracija došlo do naprsline.. Jeste kvalitetnija solucija da budu čelični, ali onda će biti malo teži.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gzezelj 0 Posted December 14, 2013 Pojavio mi se i problem kada sam vraćao felnu nazad bez distancera. Sa velikom mukom je legla na doboš. Šta misliš koliko je sigurno voziti tako, jer ako se odlomi prsten felnu će držati samo šrafovi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted December 14, 2013 Nekada,pocetkom davnih 90tih kada je pocela moda distancijala to su bile samo samo ravne ploce bez rukavaca.Cak su u to vreme vozeni i na trkama u klasi hibrida distancijali od 30 pa i 35mm i nije bilo problema.Ja licno sam tada,tih godina imao 128 spustenu na 25mm dist.bez rukavaca,znaci felna stoji na brezonima i vozio tako punih 5god.Da me ne shvatis pogresno,sigurno je bolje imati dist.sa rukavcem ali nema problema ni bez njih.Naravno sve ovo pije vodu ako montiras orig.felne 4x98....ako imas 4x100 onda obavezno dist.sa rukavcem.Ovi tvoji su pravljeni cini se od nekih poroznih,supljikavih odlivaka(vidi se na 1.slici) ili je rupa na dist. 58.1 duza od 15mm te je doslo do preklapanja rupe i spoljnog precnika. Quote Share this post Link to post Share on other sites
celicabg 0 Posted December 15, 2013 nece ti otpasti tocak i po nekoj logici bi trebalo da srafovi drze felnu u centru ali ipak je potreban taj centralni prsten jer ponekad ume da trese auto pri nekim brzinama.ako nisi perfekcionista slobodno vozi tako.proveri obavezno da li ti trese pri nekim brzinama volan,ako trese to je zbog toga Quote Share this post Link to post Share on other sites
DinoG 7 Posted December 15, 2013 Bolje ti je s prstenom u svakom slučaju. Ja sam imao distance od 10 mm bez prstena na 4x98 felgama i po gradu milina, auto ko na šinama, izašo van grada, digo ga na 80 već lagano drma, na 120 ko rodeo. Tako da te priče držat će šarafi felgu u centru ne drže vodu. Držat će ju približno u centru, ali to nikad neće biti kao kada distance imaju taj dosjed Quote Share this post Link to post Share on other sites
simonen 81 Posted December 15, 2013 nisi u pravu,no nebitno,krivac za opisanu pojavu zna biti i neparalelnost povrsina distancijala kao i krivi brezoni ili matice kojima nije navoj i konus u centru.Znaci davnih godina sam to vozio kao sto sam i napisao u gornjem postu,i mnoge koji su tvrdili da to trese sam razuveravao na licu mesta,sedi i probaj.Opet ponavljam bolje je sa rukavcima......ali moze i bez Quote Share this post Link to post Share on other sites
DinoG 7 Posted December 15, 2013 Sve 5. Ja sam samo naveo svoje iskustvo i ne sumnjam u to da se može i bez, ali mislim da je ipak bolje sa rukavcima Quote Share this post Link to post Share on other sites
gzezelj 0 Posted December 15, 2013 (edited) Distanceri i brezoni su novi i prethodno nisu bili korišteni. Distanceri su neke marke "PILOT racing", nisu baš neki ručni rad. Pravljeni su za Fiata, znači 4x98 i centralni otvor im je 58,1. Oni savršeno naležu na doboš, međutim problem je što u tu fabričku sporting felnu ne naležu dobro. Da sam prethodno odneo kod strugara da se fino obradi da bude pasent, verovatno nebi došlo do pucanja. Pukotine su se pojavile na četiri mesta, tj. na mestima naleganja felne. Mislim da se više neće širiti, jer je felna već sebi napravila mesto u distanceru. Na prvoj fotografiji se vide četiri urezana traga od felne u distanceru. Edited December 15, 2013 by gzezelj Quote Share this post Link to post Share on other sites
celicabg 0 Posted December 18, 2013 pilot jeste marka ali nikakva.jedino mi nije jasno kakvu tacno ulogu ima taj rukavac drzanja felne u centru kad su srafovi konusni i nema gde. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoranic MNE 0 Posted March 15, 2014 imam jedno expresno pitanje vezano za distance. drug od starih diskova izrezao i napravio "distancere", montirao ih na svoju Alfu 145 i ubijedjen je da je to sigurno. Ja mislim da je to igranje glavom! sta mislite vi o tom igranju??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted March 15, 2014 Ako brezon ondnosno sraf-vijak uhvati 4-5loze onda je bezbedno... Ako hvata krug ili dva onda nijehtc evo 3D Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted March 15, 2014 Buco? Koliko se ja razumem u tu matematiku, felna naleze na glavcinu, kad je distancer odbije nekoliko mm, naleze minimalno i bukvalno se drzi na srafovima. Zato pravi distancer ima ono ispupcenje gde naleze felna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 15, 2014 Felna ne laze na glavcinu jer da naleze morali bi uz mnogo truda da je nabijete, postoji odredjena tolerancija... Naravno ne kazem ni suprotno, felna pre svega se drzi usled trenja izmedju felne i diska odnosno diska i glavcine i to se postize silom priteanja srafova... Centralna rupa tj ispucenje iz glavcine pomaze u centriranju te felne i u ekstremnim situacijama kada dodje do prelaska sile trenja, onda felna naleze na glavcinu... Iz istog razloga nije da mora da bude 10mm da naleze na glavcinu ali nije ni da bas ne mora uopste da postoji taj zljeb jer su zabelezeni slucajevi pucanja srafova... Neka se niko ne nadje prozvan, ovo kazem samo zato sto ima ljudi koji bukvalno misle da se felna kotrlja na ispucenju glavcine a sa druge strane ima primera u autoindustriji gde ne postoji ispucenje na glavcini ali istina je tu negde na sredini Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted March 15, 2014 Da sam strucnjak, nisam, ali da ostavim felnu da visi samo na 4 srafa, nikadGledao sam kako je lik na 101 pravio plasticne distancere od 2 cm i video sam sta je ostalo na kraju od auta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 15, 2014 Pa sad distanceri bas i nisu nesto sto treba praviti od plastike, makar bila neka ozbiljna industrijska... Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted March 15, 2014 Znam ali posle onoga sto sam video, drzim se fabrickih dimenzija i "propisa" Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoranic MNE 0 Posted March 15, 2014 ne nzma,iskreno strah me je za njega. jos i on kao ja voli krivine i peglanje istih sad... daleko bilo. meni to nekako djeluje sumnjivo. ja kad bih pravio distance pravio bi ih da valja, jer nisu zaludu one skupe u prodaji. glavcine,sarafi. sve to drzi i sve su to karike kako bi tocak ostao. i tu nisam bas rad experimentisanju i glupostima! ono sto je napravio od starog diska,lijeze fino i sve to. i prelazi malo glavcina preko. al opet 16tocak a distance glatke, nemaju onih uvala kao aftermarket MOMO,Sparco. pa me kopka to sto su takve,nije te rupe na pravim distancama za ukras neko stavio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted March 16, 2014 Bude mi zanimljivo kad citam ovo....SVE drzi tocak i SVE utice na bezbednost!Centralni otvor naleze na ispust. Yugisha-naleze jedno na drugo. Obavezno. Kod naleganja imate zazor ili preklop, ili narodski receno cvrsto i labavo naleganje. Ovde je u pitanju labavo ali u dovoljnoj toleranciji da sa jedne strane obezbedi lagano montiranje felne, a sa druge da obezbedi prenos odredjene kolicine sile.Sa druge strane, srafovi preko svog navoja su optereceni na istezanje ali i na smicanje usled obrtnog momenta.Imate tri slucaja- kada nemate distancer, smicanje postoji samo u jednoj liniji tj na spoju felne i glavcine i to je najbolji slucaj- drugo je kada imate fiksiran distancer pa imate smicanje na srafovima distancera a i na srafovima felne i tu sile i bezbednost zavise od primenjenog resenja fixiranja- najgori moguci slucaj je kada imate distancer koji nije fiksiran!Sa jedne strane imate moguce stvaranje polja smicanja, koje tada vise nije smicanje nego savijanje brezona. Uzmite zicu obicnu i probajte da uhvatite prst uz prst i da smaknete kao makazama-nema sanse. A probajte da napravite razmak od 1cm izmedju mesta gde stezete prstima-savice se lako.Zamislite sta onda trpi taj sraf. Naravno postoje tu razne sile-trenja, centrifugalne, centripetalne, momenti, ubrzanja.....ali sve to manje utice.Druga stvar je duzina samog srafa. Mislim da ne treba da objasnjavam koliko duzina srafa utice na silu otpora na istezanje.Treba takodje imati u vidu da se brezoni prave sa velikim stepenom sigurnosti pa mogu izdrzati mnogo vise, mozete i na dva srafa voziti.......mozete i na tankoj grani stajati Nadam se da vas nisam mnogo smorio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 16, 2014 Ti ujedno potvrdjujes i pobijas moju tvrdnju... Ono sto sam ja rekao je da se felna ne kotrlja po glavcini, znaci u nekim normalnim okolnostima ne dolazi do dodira jer obicno ima oko 0.05mm razmaka... Ali, pri udarima u vece neravnine i slicna opterecenja nalegne na nju ukoliko dodje do smicanja... Ono sto teoretski moze da se desi je da ako dodje do ogromnog smicanja da presece bukvalno saraf sto je jos gore upravo u tom slucaju sto si ti naveo gde distancer nije fiksiran jer postoje dva mesta za smicanje... Sto se tice najgorih scenarija, ni taj drugi nije bas najbolji ako uzmemo sve parametre u obzir jer podrazumeva najcesce koriscenja nekog cvrsceg materijala koji ima povecu masu sto opet utice ne povecanje sila koje sem stvaranja veceg opterecenja negativno uticu na kocenje i amortizaciju vozila... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted March 16, 2014 Kazes "oko 0,05mm" - jel mislis u precniku ili poluprecniku. Tj ako je npr na glavcini 58,1 jel mislis na tocku da je fi oko 58,15 ili oko 58,2mmNisam najbolje razumeo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 16, 2014 Ako je glavcina 58, onda je felna 58.1, sto znaci da ima 0.05mm okolo svuda lufta Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 23 Posted March 16, 2014 A koja je tolerancija kruznosti otvora na felni i ispustu na glavcini? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 16, 2014 Nemam pojma, sem kod caleta na Renolu gde felna zaglavi kada pokusas da je vrtis, sve ostale felne na automobilima kojima sam probao su isle bez ikakvih problema u krug na glavcini U svakom slucaju nije stvar da li mozda na jednom mestu ili vise dodiruje usled nesavrsenosti ili nekog ostecenja nego da pod prostim opterecenjem auta ne dolazi do toga ukoliko ima malo tlerancije Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stex3105 107 Posted March 16, 2014 Ja vec duze vreme vozim sa distancerima napred od 2,5 cm a pozadi od 2 cm. Distanceri su od aluminijuma livenog (nasao sam jednog coveka koji radi u nekoj livnici pa mi odradio to) a nisam hteo da stavljam duze srafove nego sam stavio brezone koji se prvo zasrafe na glavcinu pa onda se navuce distancer pa felna pa se srafi maticom.Po meni je to nekako sigurnije resenje. Brzeoni za napred su dugacki koliko se secam 92mm a zadnji ja mislim 82mm Quote Share this post Link to post Share on other sites