Visconti 0 Posted May 29, 2009 Ovo je uputstvo kako da skinete i podmazete motor i ocistite kontakte, tj. buksne na njemu i centralnoj jedinici na koju se kaci. Posebno korisno za sve vlasnike punta koji imaju problema da se servo lampica ponekad pali u voznji.Evo alata potrebnog za posao1. Elektro kliner sprej2.Odvijac ravni3.Kluc 10, ako moze sa t-ruckom, lakse je4.okasti kljuc 85.Imbus kljuc za plastiku ispod volana6. Skalpel7.wd-408.Plasticna vezica za kablovePocnete tako sto ravnim odvijacem otvorite poklopac kutije osiguracaZatim uklonite kompletni poklopac kutije da vam ne smeta u raduSkinite 4 imbus sarafa koji drze donji poklopac volanaKad ste sve to uklonili, ovo treba da ostaneOnda treba da skinete ovaj metalni poklopac koji stiti motor, njega drze 3 sarafa, skida se kljucem 10, ja sam koristio ovaj sa t-ruckomProces skidanja...Sledece sto treba da uradite je da odvojite kablove sa tog metalnog poklopca, njih drzi plasticni drzac, lako se otvaraKod mene je bila plasticna vezica za kablove, pa sam koristio skalpel da je pazljivo skinem, obratite paznju da ne povrijedite izolaciju kablovaSada mozete pristupiti skidanju motora, skinite 3 sarafa koja ga drze, ja sam koristio okasti kljuc 8, najteze je skinuti onaj jedan saraf koji je zavucen prema gore, tj. prema tabliOdvojite dzekove iz centralne jedinice serva, dva komada, oni u sredini, samo pratite zice koje idu iz motoraPAZNJA NE ODVAJAJTE KONEKCIJU CENTRALNE JEDINICE,NEMA POTREBE, SAMO OVA DVA STO SPAJAJU MOTOR SA NJOMSlika motora odvojenogPrskanje motora sa WD-om, sdobro ga ocjedite poslije i sacekajte da se malo prosusi prije montazeNaprskajte kontakte na centralnoj jedinici elektro cleaner-om, ili wd-om ako nemate electro sprejPosao zavrsen, vratite sve nazad pazljivo, pazite da se fino uklope one plastike oko volana...Pozdrav!Visconti Quote Share this post Link to post Share on other sites
bax76 0 Posted May 30, 2009 Svaka cast lepo uradjeno, upravo u tom delu negde je i stampana ploca kojoj lemovi vremenom odu pa pravi probleme sa Servom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ninjapvo 0 Posted May 30, 2009 Pitanje;dal si imao posle problema ako nisi vratio motor bash u istovetan polozaj;(ako ti pobegne neki zljeb)pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted May 30, 2009 ^^^ Odlicno pitanje, da znas da je i mene to kopkalo prvi put kad sam ga rastavljao, nije mi djavo dao mira, nego ga ja onako dok je bio izvadjen motor provrtim rukom par krugova, malo da se razradi Racunam, ionako je pred crkavanjem, pa ne moze da mu skodi... Vratim sve nazad, kontakt, check odradi ok, upalim motor....Servo radi perfektno, ful lijevi, ful desni, sve ok...Od tada vise nijesam vidio lampicu da se pali u voznji, samo prilkom regularnog check-a na kontaktu....Mada, opet, mozda sam ja imao srece-ne mogu da garantujem da se nekom nece desiti anomalija ako malo pomeri motor dok je napolju, ali kolko ja znam-ne bi trebalo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 11, 2009 Moj Punto je 2005 1.3 mjt i na motoru serva nema relea!Bilo je puno primedbi i FIAT je to promenio i stavio elektroniku umesto relea,tako da ako imate problema - samo očistite kontakte. Ako i dalje ima problema, treba rasturiti ceo servo i očistiti kontakte senzora uz osovinu volana (na nekom forumu su stavljene detaljne slike -a ako treba ja ću ih ponoviti). Što se relea tiče oni se ne prskaju spolja već ih treba odlemiti,otvoriti i očistiti kontakte.Ovako izgleda moj motor(malo je mutno jer sam žurio): Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 14, 2009 Još jedna važna napomena:nikako nemojte prskati kontakte niti bilo šta od elektronike sa WD-om.Isključivo sa kontakt-sprejom ili cleaner-om. WD masti, provodi struju,i kad se osuši pravi mastan film. Ja imam TV-servis i dobro znam šta valja.WD je više antikorozivni sprej i za šrafove... na nekima je i pisalo da je za kontakte,ali verujte mi - nije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 14, 2009 bane je za WD 120% u pravu i pisali smo da nije najsretnije resenje za struju ali voli ga nas narod pa dzabe.ne mora na racunar ako nije diran senzor pozicije volana. e sad ja imam dva pitanja-koji kontakti uz sipku volana i drugo ocistiti konektore sto idu na centralu je ok ali sta se moze ocistiti na motoru kad nema cak ni cetkice rotora.imam u radnji jedan neispravan senzor pozicije pa cu ga sutra rasturiti i slikati cisto da pojasnimo neke nejasnoce po pitanju senzora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 15, 2009 (edited) Ja trenutno koristim LPS spray(za avione) ali ga nema kod nas. Najveći izbor je u Radio Klubu u Timočkoj ulici.Za fiksne konektore su najbolji bezmasni kontakt-sprejevi, a za kljizeće kontakte kao u senzorima servo-volana pogodan jekontakt-sprej sa podmazivanjem . Da ne bude zabune- on nije mastan ali ostavlja fini film koji čuva od korozijei habanja a ne ometa kontakt. Nemojte kupovati po rasprodajama i akcijama - dobar sprej ima i dobru cenu! Edited September 15, 2009 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 15, 2009 evo slika raslopljenog senzora i sem klizecih kontakata u samom senzoru ne znam koji su to uz sipku volanaa evo slika ploce bez relea i rasturenog motora,sem lemilice ne znam sta bi tu kontakt sprej mogao da ocisti-eventualno dzekove koji ulaze u racunar serva jer motor nema cak ni cetkice Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2315 Posted September 15, 2009 e svaka ti cast miki,a dal uopste motor crkne i dal moze da se vinkluje,to bi sam popravio jer sam ionako vinkler,ili samo crkava elektronoka i ti relei.koliko kosta otprilike taj kontakt sprej Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 15, 2009 jos ni jedan jedini nije bio kod mene da je stator izgoreo a rotor je magnet tako da je releji ili elektronika uzrok kvara.ja licno koristim Wurtov kontakt sprej ali ga je skoro nemoguce naci u slobodnoj prodaji samo za pravna lica,pa neko ko radi sa njima moze da ti naruci.ako ti treba porucicu ti ja pa dodji da pokupis Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted September 15, 2009 Cuo sam nekoliko puta da wd stvara nekakve masne filmove koji ometaju kontakt itd. Mislim da je ipak u pitanju urbani mit. Kontakt klineri koji su na bazi alkohola (ako pod prstima kad ih naprskate osjetite kako hlade i brzo isparavaju) djeluju vrlo agresivno na razne vrste plastike, tako da i sa njima oprezno! Ja praktikujem kad cistim neki kontakt (koji je prljav, oksidirao i slicno ) da ga naprskam obilno wd-om, pa obrisem, naprskam, opet obrisem dok potpuno ne ocistim. To radim tek toliko da bi minimizirao opasnost od tih masnoca koje wd ostavlja... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted September 15, 2009 Nije da nesto reklamiram wd, ali mislim da jeste koristan ako se umjereno koristi. Poznajem veliki broj brodskih strojara i elektricara koji se kunu u njega, a posto ja kad imam vremena servisiram vanbrodske motore , znam koliko koristan moze da bude za ciscenje i zastitu. Jedino sto ne podmazuje bas kako treba, nekako ta masnoca brzo ispari. U 10+ godina koliko ga koristim, nemam zalbe na taj prozivod. Uradi sam za servo motor koji sam postavio je cisto informativne sadrzine, meni je opisana procedura puno pomogla, nijesam profesionalac, servis mi nije blizu,pa se snalazim. Ni u kom slucaju ne preporucujem nikome da radi oko servo-a na svoju ruku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 15, 2009 @visconti gde si bio pre 15ak dana,konektori na racunaru stilo jtd cisceni WDom.auto poceo da brlja,cistio pola sata ostalo nesto kao ulje.ovaj sprej sto ja koristim je elektronik kontakt disoksidant radi posao super,mora da se procita uputstvo jer stvarno ima sprejeva koji satru plastiku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Visconti 0 Posted September 15, 2009 Da su kontakti bili dobri, da je sve radilo kako treba, ne bi bili ni cisceni wd-om, zar ne? Sta se onda dogodilo: vlasnik uzima bocu wd-a u ruke, prska obilatooooo po svemu sto lici na konektor/dzek/buksnu i stvar se na trenutak popravlja, da bi se posle dan-dva, kad ostane masni film, stvar jos vise pogorsala!! Ali, da je on mogao (onaj ko je prskao), da malo ocedi visak, ocisti krpom ostatak spreja, malo pokrivi buksne da imaju bolji kontakt (znam da je ovo u vecini slucajeva tesko, suvise su male) - stvar bi bila ok. Da rezimiram - kad se vec los kontakt samo naprska wd-om , stvar se posle nekog vremena samo pogorsa. Dakle, od spreja ne treba ocekivati magiju - tu se poptuno slazem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted September 16, 2009 (edited) Verujem da je WD dobar za brodsku tehniku ili tamo gde ima dosta vlage (opet - brod).Za elekroniku je poguban. U konektoru sa 30 do 50 kontakata ne možeš ni prići kontaktima a kamoli očistiti.Bila mi je na popravci kamera poprskana WD-om. Potpuno upropaštena! Crkao mikroprocesor.I u jedom kompjuteru su prskali konektor napajanja na matičnoj ploči sa WD i opet - propast!Za 30 godina rada sa kontakt-sprejevima još nisam video da nagriza plastiku. Pazite - u kolima nisu obične plastikepogotovo kod elektronike. Štampane pločice su od pertinaksa a njih ni aceton ne nagriza. Uostalom i sam Fiat je objavioda kad servo pravi probleme treba očistiti konektore serva kontakt-klinerom.Ne treba rizikovati sa skupim delovima.A što se tiče senzora oko volana , pa to su ovi što si slikao - kružni prstenovi. Unutra su klizeći kontakti.Na motoru može da se prelemi ova zelena pločica ali jako pažljivo lemilicom do 30W i kvalitetnim tankim kalajem.Posle lemljenja obrisati suvom krpom. Ja sam to već uradio i dobro je. Edited September 16, 2009 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted September 16, 2009 svako ciscenje na kolima pa i prozora je dobra stvar ali zar ne mislis da je skidanje senzora i rasklapanje malo puno za uradi sam narocito sto u vecini slucajeva posle te operacije nece da radi nikako. inace i ja imam losa iskustva sa WD-elektronika, ali da je za vlagu odlican Quote Share this post Link to post Share on other sites
obelix 1 Posted September 16, 2009 Evo Miki ja se javljam unapred naruči taj jedan wurthow kontakt clener, svakako sam se najavio odavno za dijagnostiku serva + sad dodajem verovatno ono dugo odlagano čišćenje dizni ... vidimo se sledeće nedelje ( uz prethodnu najavu naravno ...) pozz !!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted May 14, 2012 Je l' neko koritio Bison contact spray? ja trazio taj wurthow po SD, ali nema. Nasao Bisona, pa reko' da pitam je li valja posto treba da cistim raznorazne kontakte, a prevashodno one oko serva, posto ne radi,a sve se nadam pomoci ce da ga malo ''osvezim''. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gvilotic 0 Posted November 9, 2013 Danas odrađeno sve po uputstvu, i servo šljaka kao nov. Još jednom, svaka čast za odrađeno uputstvo !!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule_87 0 Posted December 23, 2013 Koji inbus kljuc ide za skidanje ove plastike ispod volana? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule_87 0 Posted December 24, 2013 Da li moze neko da mi kaze,da li sam sta poremetio,ako sam skinuo plavi kabal od centralne jedinice,a nisam imao akumulator? pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule_87 0 Posted January 23, 2014 Hvala za savet,radi servo,problem resen! Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted January 23, 2014 Kako si skinuo tu plastiku ispod volana ... kakav ti imbus treba, ja sam probao ali je suvise kratak imbus koji sam imao ? Quote Share this post Link to post Share on other sites