Jump to content
FAS Goran
Visconti

Fiat Punto mk.2a - čišćenje kontakata i podmazivanje servo motora

Recommended Posts

Ovo je uputstvo kako da skinete i podmazete motor i ocistite kontakte, tj. buksne na njemu i centralnoj jedinici na koju se kaci. Posebno korisno za sve vlasnike punta koji imaju problema da se servo lampica ponekad pali u voznji.
Evo alata potrebnog za posao
1. Elektro kliner sprej
2.Odvijac ravni
3.Kluc 10, ako moze sa t-ruckom, lakse je
4.okasti kljuc 8
5.Imbus kljuc za plastiku ispod volana
6. Skalpel
7.wd-40
8.Plasticna vezica za kablove

Pq15Tm6S.jpg

Pocnete tako sto ravnim odvijacem otvorite poklopac kutije osiguraca

aVOfmmi.jpg

Zatim uklonite kompletni poklopac kutije da vam ne smeta u radu

gx1oGi10.jpg

Skinite 4 imbus sarafa koji drze donji poklopac volana

Pq15V3n0.jpg

Kad ste sve to uklonili, ovo treba da ostane

aVOhiAi.jpg

Onda treba da skinete ovaj metalni poklopac koji stiti motor, njega drze 3 sarafa, skida se kljucem 10, ja sam koristio ovaj sa t-ruckom

aVOhK0S.jpg

Proces skidanja...

aVOi0tS.jpg
Sledece sto treba da uradite je da odvojite kablove sa tog metalnog poklopca, njih drzi plasticni drzac, lako se otvara

Pq15Xw0S.jpg


Kod mene je bila plasticna vezica za kablove, pa sam koristio skalpel da je pazljivo skinem, obratite paznju da ne povrijedite izolaciju kablova

aVOq0kJ.jpg


Sada mozete pristupiti skidanju motora, skinite 3 sarafa koja ga drze, ja sam koristio okasti kljuc 8, najteze je skinuti onaj jedan saraf koji je zavucen prema gore, tj. prema tabli

aVOk9aA.jpg

Odvojite dzekove iz centralne jedinice serva, dva komada, oni u sredini, samo pratite zice koje idu iz motora
PAZNJA NE ODVAJAJTE KONEKCIJU CENTRALNE JEDINICE,NEMA POTREBE, SAMO OVA DVA STO SPAJAJU MOTOR SA NJOM
aVOkD6i.jpg

Slika motora odvojenog

aVOkPA0.jpg

Prskanje motora sa WD-om, sdobro ga ocjedite poslije i sacekajte da se malo prosusi prije montaze


aVOlnv0.jpg

Naprskajte kontakte na centralnoj jedinici elektro cleaner-om, ili wd-om ako nemate electro sprej

aVOlJXi.jpg


Posao zavrsen, vratite sve nazad pazljivo, pazite da se fino uklope one plastike oko volana...


Pozdrav!


Visconti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast lepo uradjeno, upravo u tom delu negde je i stampana ploca kojoj lemovi vremenom odu pa pravi probleme sa Servom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Odlicno pitanje, da znas da je i mene to kopkalo prvi put kad sam ga rastavljao, nije mi djavo dao mira, nego ga ja onako dok je bio izvadjen motor provrtim rukom par krugova, malo da se razradi :thumbsup: Racunam, ionako je pred crkavanjem, pa ne moze da mu skodi... Vratim sve nazad, kontakt, check odradi ok, upalim motor....Servo radi perfektno, ful lijevi, ful desni, sve ok...Od tada vise nijesam vidio lampicu da se pali u voznji, samo prilkom regularnog check-a na kontaktu....

Mada, opet, mozda sam ja imao srece-ne mogu da garantujem da se nekom nece desiti anomalija ako malo pomeri motor dok je napolju, ali kolko ja znam-ne bi trebalo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj Punto je 2005 1.3 mjt i na motoru serva nema relea!

Bilo je puno primedbi i FIAT je to promenio i stavio elektroniku umesto relea,

tako da ako imate problema - samo očistite kontakte. Ako i dalje ima problema,

treba rasturiti ceo servo i očistiti kontakte senzora uz osovinu volana (na nekom forumu su stavljene detaljne slike -

a ako treba ja ću ih ponoviti). Što se relea tiče oni se ne prskaju spolja već ih treba odlemiti,otvoriti i očistiti kontakte.

Ovako izgleda moj motor(malo je mutno jer sam žurio):

21562874.th.jpg

43860936.th.jpg

33599499.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedna važna napomena:

nikako nemojte prskati kontakte niti bilo šta od elektronike sa WD-om.

Isključivo sa kontakt-sprejom ili cleaner-om. WD masti, provodi struju,

i kad se osuši pravi mastan film. Ja imam TV-servis i dobro znam šta valja.

WD je više antikorozivni sprej i za šrafove... na nekima je i pisalo da je za kontakte,

ali verujte mi - nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bane je za WD 120% u pravu i pisali smo da nije najsretnije resenje za struju ali voli ga nas narod pa dzabe.ne mora na racunar ako nije diran senzor pozicije volana.

e sad ja imam dva pitanja-koji kontakti uz sipku volana i drugo ocistiti konektore sto idu na centralu je ok ali sta se moze ocistiti na motoru kad nema cak ni cetkice rotora.imam u radnji jedan neispravan senzor pozicije pa cu ga sutra rasturiti i slikati cisto da pojasnimo neke nejasnoce po pitanju senzora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja trenutno koristim LPS spray(za avione) ali ga nema kod nas. Najveći izbor je u Radio Klubu u Timočkoj ulici.

Za fiksne konektore su najbolji bezmasni kontakt-sprejevi, a za kljizeće kontakte kao u senzorima servo-volana pogodan je

kontakt-sprej sa podmazivanjem . Da ne bude zabune- on nije mastan ali ostavlja fini film koji čuva od korozije

i habanja a ne ometa kontakt. Nemojte kupovati po rasprodajama i akcijama - dobar sprej ima i dobru cenu!

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo slika raslopljenog senzora i sem klizecih kontakata u samom senzoru ne znam koji su to uz sipku volana

32969173.jpg

53633085.jpg

27386088.jpg

90098078.jpg

84306065.jpg

14371946.jpg

91719178.jpg

a evo slika ploce bez relea i rasturenog motora,sem lemilice ne znam sta bi tu kontakt sprej mogao da ocisti-eventualno dzekove koji ulaze u racunar serva jer motor nema cak ni cetkice

54622196.jpg

95741627.jpg

12134510.jpg

83542854.jpg

83170440.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

e svaka ti cast miki,a dal uopste motor crkne i dal moze da se vinkluje,to bi sam popravio jer  sam ionako vinkler,ili samo crkava elektronoka i ti relei.koliko kosta otprilike taj kontakt sprej

Share this post


Link to post
Share on other sites

jos ni jedan jedini nije bio kod mene da je stator izgoreo a rotor je magnet tako da je releji ili elektronika uzrok kvara.ja licno koristim Wurtov kontakt sprej ali ga je skoro nemoguce naci u slobodnoj prodaji samo za pravna lica,pa neko ko radi sa njima moze da ti naruci.ako ti treba porucicu ti ja pa dodji da pokupis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cuo sam nekoliko puta da wd stvara nekakve masne filmove koji ometaju kontakt itd. Mislim da je ipak u pitanju urbani mit. Kontakt klineri koji su na bazi alkohola (ako pod prstima kad ih naprskate osjetite kako hlade i brzo isparavaju) djeluju vrlo agresivno na razne vrste plastike, tako da i sa njima oprezno! Ja praktikujem kad cistim neki kontakt (koji je prljav, oksidirao i slicno ) da ga naprskam obilno wd-om, pa obrisem, naprskam, opet obrisem dok potpuno ne ocistim. To radim tek toliko da bi minimizirao opasnost od tih masnoca koje wd ostavlja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije da nesto reklamiram wd, ali mislim da jeste koristan ako se umjereno koristi. Poznajem veliki broj brodskih strojara i elektricara koji se kunu u njega, a posto ja kad imam vremena servisiram vanbrodske motore , znam koliko koristan moze da bude za ciscenje i zastitu. Jedino sto ne podmazuje bas kako treba, nekako ta masnoca brzo ispari. U 10+ godina koliko ga koristim, nemam zalbe na taj prozivod. Uradi sam za servo motor koji sam postavio je cisto informativne sadrzine, meni je opisana procedura puno pomogla, nijesam profesionalac, servis mi nije blizu,pa se snalazim. Ni u kom slucaju ne preporucujem nikome da radi oko servo-a na svoju ruku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@visconti gde si bio pre 15ak dana,konektori na racunaru stilo jtd cisceni WDom.auto poceo da brlja,cistio pola sata ostalo nesto kao ulje.ovaj sprej sto ja koristim je elektronik kontakt disoksidant radi posao super,mora da se procita uputstvo jer stvarno ima sprejeva koji satru plastiku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da su kontakti bili dobri, da je sve radilo kako treba, ne bi bili ni cisceni wd-om, zar ne? Sta se onda dogodilo: vlasnik uzima bocu wd-a u ruke, prska obilatooooo po svemu sto lici na konektor/dzek/buksnu i stvar se na trenutak popravlja, da bi se posle dan-dva, kad ostane masni film, stvar jos vise pogorsala!! Ali, da je on mogao (onaj ko je prskao), da malo ocedi visak, ocisti krpom ostatak spreja, malo pokrivi buksne da imaju bolji kontakt (znam da je ovo u vecini slucajeva tesko, suvise su male) - stvar bi bila ok. Da rezimiram - kad se vec los kontakt samo naprska wd-om , stvar se posle nekog vremena samo pogorsa. Dakle, od spreja ne treba ocekivati magiju - tu se poptuno slazem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da je WD dobar za brodsku tehniku ili tamo gde ima dosta vlage (opet - brod).

Za elekroniku je poguban. U konektoru sa 30 do 50 kontakata ne možeš ni prići kontaktima a kamoli očistiti.

Bila mi je na popravci kamera poprskana WD-om. Potpuno upropaštena! Crkao mikroprocesor.

I u jedom kompjuteru su prskali konektor napajanja na matičnoj ploči sa WD i opet - propast!

Za 30 godina rada sa kontakt-sprejevima još nisam video da nagriza plastiku. Pazite - u kolima nisu obične plastike

pogotovo kod elektronike. Štampane pločice su od pertinaksa a njih ni aceton ne nagriza. Uostalom i sam Fiat je objavio

da kad servo pravi probleme treba očistiti konektore serva kontakt-klinerom.

Ne treba rizikovati sa skupim delovima.

A što se tiče senzora oko volana , pa to su ovi što si slikao - kružni prstenovi. Unutra su klizeći kontakti.

Na motoru može da se prelemi ova zelena pločica ali jako pažljivo lemilicom do 30W i kvalitetnim tankim kalajem.

Posle lemljenja obrisati suvom krpom. Ja sam to već uradio i dobro je.

Edited by Banetv

Share this post


Link to post
Share on other sites

svako ciscenje na kolima pa i prozora je dobra stvar ali zar ne mislis da je skidanje senzora i rasklapanje malo puno za uradi sam narocito sto u vecini slucajeva posle te operacije nece da radi nikako. inace i ja imam losa iskustva sa WD-elektronika, ali da je za vlagu odlican

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo Miki ja se javljam unapred naruči taj jedan wurthow kontakt clener, svakako sam se najavio odavno za dijagnostiku serva + sad dodajem verovatno ono dugo odlagano čišćenje dizni ...

vidimo se sledeće nedelje ( uz prethodnu najavu naravno ...) pozz !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l' neko koritio Bison contact spray? ja trazio taj wurthow po SD, ali nema. Nasao Bisona, pa reko' da pitam je li valja posto treba da cistim raznorazne kontakte, a prevashodno one oko serva, posto ne radi,a sve se nadam pomoci ce da ga malo ''osvezim''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas odrađeno sve po uputstvu, i servo šljaka kao nov. Još jednom, svaka čast za odrađeno uputstvo !!!  :respect:  :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li moze neko da mi kaze,da li sam sta poremetio,ako sam skinuo plavi kabal od centralne jedinice,a nisam imao akumulator? pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...