Jump to content
FAS Goran
boki

BMW 5 GT ==> BMW 6 GT

Recommended Posts

 

Kada je BMW krajem 2007. godine otkrio planove za budućnost, posebno mesto je bilo rezervisano za automobil koji je definisan kao Progressive Activity Sedan (PAS). Kako će taj model izgledati, pokazala je BMW-ova studija 5 Series GT (Gran Turismo), čija je zvanična svetska premijera održana početkom marta ove godine na Salonu automobila u Ženevi. Konačno, pred nama su i prve procurele zvanične slike njegove serijske varijante (zasluga Automobile-magazine.fr), čija prodaja u Nemačkoj startuje u oktobru, i to po ceni od 55.200 evra. Ipak, dok BMW ne objavi zvanično press saopštenje, ovde podsećanje na ono što je do sada poznato o ovm 499 cm dugačkom automobilu.

 

Prema definiciji iz BMW-a, ovaj model ne pripada ni hatchback, ni MPV, ni kupe, ni SUV kategoriji (mada će postojati i varijanta sa 4x4 pogonom), a neće biti ni njihova kombinacija, već nešto sasvim novo - Progressive Activity Sedan (PAS). U svakom slučaju, biće veoma zanimljivo videti kako će tradicionalni kupci bavarske marke prihvatiti ovakvo rešenje. Što se spoljašnjeg dizajna tiče, posebnu pažnju privlače kratki prednji prepust karoserije, veliki "bubrezi" i prednja svetla, prokupeovska linija krova i veliki točkovi (serijski model imaće točkove veličine od 18 do 21 inča), dok prostrana unutrašnjost ima mesta za četiri putnika. Zanimljiv je i način otvaranja vrata prtljažnika (njegova zapremina inače varira od 430 do 1650 litara), sličan Twindoor sistemu kod Škode Superb, koji omogućava otvaranje samo dela zadnjih vrata ili podizanje celih zadnjih vrata (uključujući i zadnje staklo), što čini prtljažni prostor značajno fleksibilnijim. Serijski model će se inače u početku opremati samo šestocilindričnim motorima (530i, 535i, 530d, 535d) i zadnjim pogonom, a kasnije stižu i V8 agregat sa 300kW/407KS i xDrive pogon na sva četiri točka. Na slikama je inače model GT 530d sa 245KS i 520 Nm obrtnog momenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koje govno to je strashno.. nemaju vise sta pametno da izmisle pa se proseravaju na temu x6...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je neko ovde fan BMWa, bice da sam ja :)

Sve mi se do sad svidjalo, ali ovo je zaista previse. Blago receno, ruzno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: BMW 630d xDrive Gran Turismo

 

bmw 630d x ts.jpg

 

BMW je učinio da Serija 5 poraste u Seriju 6... Naravno, ovde se radi o novoj generaciji modela Gran Turismo, koja ima nešto veće međuosovinsko rastojanje, više prostora za putnike i prtljag, veći komfor, bogatiju opremu nego Serija 5 u limuzinskoj ili karavan verziji, ali i značajno nižu cenu od Serije 7. Ko više može da prati igru slova i brojeva u automobilskoj industriji kada su u pitanju oznake modela!? Verovatno samo onaj ko mora jer je prosečan kupac, sa naglaskom na ''prosečan'', verovatno sluđen stalnim “''omeranjima'' u gamama proizvođača, koja su opet iznuđena željom da popune svaki mogući segment i međusegment na tržištu, kako bi se domogli profita.

 

DSC_5472.jpg

 

Tako je i kod BMW-a, gde nova serija modela GT ili Gran Turismo više ne nosi oznaku 5, nego 6. No, ostavimo to po strani, budući da realno to nema uticaja na suštinu, a ona je da nova generacija ima potpuno isto međuosovinsko rastojanje kao i prethodna. E sad, proporcije su nešto drugačije, automobil je za 87 mm duži i 21mm niži, dok mu je širina ista. Mada, opet, to i nije nešto posebno značajno, tim pre što spolja dizajnerski baš i ne briljira…

 

duplerica.jpg

 

Nije ružan, već je prosto samo čudan, upravo onoliko koliko i model koji zamenjuje. Čini mi se kao da je nekom u bavarskom gigantu bilo ''neprijatno'' što se pravi veliki hečbek sa petora vrata koji treba da izgleda kao kupe sa oznakom GT. I onda se tu požurilo, kao kada želite da preskočite odgovor na neko neprijatno pitanje! Sve to je, takođe čudno, poznavajući Adrijana Van Hojdonka, višeg potpredsednika BMW grupe zaduženog za dizajn. A opet, nema sumnje da je ovo automobil namenjen specifičnim kupcija, koji cene individualnost i imaju neke svoje estetske kriterijume.

 

DSC_5419.jpg

 

Dakle, na spoljašji izgled Serije 6 GT se treba navići, ali nema sumnje da je moderan. Pogotovo sa tim novim LED adaptivnim svetlosnim gupama. Pa onda, ta vrata, odnosno prozori bez okvira za stakla, deluju baš kul… Ovo nije česta pojava danas u automobilskom svetu, mada se sasvim uklapa sa onom čudnom stranom ovog modela.

 

DSC_5548.jpg

 

Još bolje se osećate kada otvorite vrata i shvatite da prostora ima gotovo kao u Seriji 7. Zapravo, nemate utisak da je ovo hečbek, već limuzina ili čak i SUV, budući da su sedišta postavljena nešto više, tako da je ulazak i izlazak olakšan. Upadljivo je odmah i da mesta za glave, ramena i noge putnika, kako napred, tako i pozadi, gde se sedišta takođe mogu pomerati elektronskim putem, ima čak i više nego što je potrebno. Zvuči neverovatno, ali zapremina prtljažnika je u odnosu na Seriju 5 GT povećana za čitavih 110 litara, te sada iznosi 610, a ako se nasloni sedišta preklope i čitavih 1.800, što je za 100 više nego kod prethodne generacije.

 

DSC_5568.jpg

 

Naravno, kvalitet upotrebljenih materijala i izrade ne treba dovoditi u pitanje. Što se dizajna tiče, ovaj BMW dosledno prati dizajnerski pravac kuće i tu nema mesta čuđenju. Sve je na svom mestu i u skladu sa očekivanjima. Instrumenti su pregledni, a iDrive sistem sa rotacionom komandom sada više služi da prstima ne prljate veliki centralni displej od 10.25 inča, osetljiv na dodir.

 

DSC_5547.jpg

 

Međutim, onaj sistem upravljanja gestovima, kao da još malo treba doraditi. Ponekad je, recimo, mnogo lakše na ''klasičan'' način putem rotacionog prekidača, pojačati ili utišati zvuk odličnog Harman-Kardon audio sistema, nego praviti kružne pokrete rukom u vazduhu ispred displeja da bi to isto učinili, tim pre postoji i ona komanda na obruču multifunkcionalnog upravljača!

 

DSC_5566.jpg

 

E da… Upravljač… Odličan je! Po obliku, dimenzijama i debljini, fantastično leži u rukama. Prosto ne želite da ih sa njega pomerite, mada ponekad sistem koji zadržava vozilo u saobraćajnoj traci zna da iritira. Uz mnoge druge asistencije, on je koristan, baš kao i adaptivni tempomat, jer vozaču pruža veći komfor i bezbednije upravljanje, ali čim se približite beloj liniji na kolovozu odmah počinje da ''otima volan''. Poput, većine ovih sistema, i ovaj možete neutralizovati ili ga svesti samo na upozorenje, samo onda slobodno treba da se zapitate ko vam je birao dodatnu opremu prilikom kupovine!

 

DSC_5518.jpg

 

Dok odmaram oči u skladu boja, oblika i detalja enterijera, već polako postajem nestrpljiv da osetim kako se BMW Serije 6 GT ponaša u vožnji. Priznajem, malo me brinu te dimenzije, odnosno veličina ovog hečbeka, pa i obilk njegove karoserije, tj. visina. Oslanjanje je, u ovom slučaju, kod modela 630d xDrive sa sportskim M paketom opreme vazdušno, tako da je komfor u vožnji na nivou Serije 7. Međutim,  ubrzo se pokazalo je da je dinamika vožnje veoma blizu Serije 5, što opravdava onaj slogan o zadovoljstvu u vožnji.

 

DSC_5257.jpg

 

U krivinama, Executive Drive, kao deo vazdušnog oslanjanja i Dynamic Damper Control sistema, upravlja poprečnim stabilizatorima, te smanjuje naginjanje vozila i time povećava agilnost. Istovremeno, podesivo vazdušno oslanjanje omogućava i bolji komfor time što vozač, kada se za to ukaže potreba na neravnom putu i pri brzinama manjim od 35 km/h, može da podigne karoseriju za 20 mm (Raised Level), a potom je vrati u Normal ili pak spusti za 10 mm izborom moda Sport, što se inače dešava automatski, kada brzina kretanja vozila pređe 120 km/h i kada je i Driving Experience Control, takođe, u modu Sport.

 

DSC_5378.jpg

 

Upravo pomenuti sistem kontrole performansi, BMW Drive Performance, takođe ima nekoliko nivoa, a od toga zavisi kakav će utisak ostaviti redni šetocilindarski turbo-dizel motor zapremine 3,0 litre. On ima 265 KS, što u prvi mah i ne deluje posebno impresivno za automobile ove marke, budući da masa vozila iznosi gotovo dve tone. No, kada osetite 620 Nm maksimalnog obrtnog momenta, e to je već druga priča! Tada i ubrzanje od svega 6 sekundi do stotke i maksimalna brzina, ograničena na 250 km/h dobijaju na značaju.

 

DSC_5574.jpg

 

Poznato je da Driving Experience Control putem modova Eco Pro, Comfort i Sport kontroliše odziv vozila na komandu gasa, upravljača, promene stepena prenosa odličnog osmosetepnog automatskog Steptronic menjača i tvrdoću oslanjanja. No, sada je tu i jedan novitet, u vidu režima Adaptive, koji u zavisnosti od načina vožnje automatski bira momentalno najadekvatniji mod.

 

DSC_5511.jpg

 

Sve ovo u praksi je mnogo jednostavnije, ali mene je, ipak, zanimalo kako će se nova generacija Serije 6 GT, kao lakša od prethodne za čitavih 150 kg, ponašati u oštrijoj vožnji. Da li će zadnji deo biti nervozan, jer čim je tu aerodinamički dodatak u vidu zadnjeg spojlera koji se automatski podiže kada brzina vozila pređe 110 km/h, a spušta ako je manja od 70, to nije slučajno! Međutim, ovaj BMW ostaje miran i poslušan čak i kada vozač insistira na sportskim manevrima.

 

DSC_5512.jpg

 

Tome svakako doprinosi pogon 4×4, ali i sistem upravljanja na sva četiri točka Integral Active Steering. Mada, još malo više agilnosti ne bi bilo na odmet, jer ovo je ipak BMW. Uz to, on ima i svoju cenu, koja konkretno za ovaj model BMW 630d xDrive Gran Turismo, sa zaista dugačkim spiskom dodatne opreme, iznosi 95.628 evra.

 

DSC_5446.jpg

 

I tako… Sad znate priču o Seriji 6 GT… Ili bar jedan njen deo, koji sam i ja onomad čuo, nakon zvanične premijere na Salonu automobila u Frankfutru ove jeseni, a nedavno i u praksi proverio. I ma koliko ona delovala lepo, a Serija 6 GT moderno, luksuzno, komforno i tehnički fascinantno, meni je i dalje teško da je zavolim… Možda zato što je ovaj BMW baš tako čudna sorta!

 

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karoserija hečbek, 5 vrata, 5 sedišta; d x š x v 5.091 x 1.902 x 1.540 mm, međ. rast. 3.070 mm; zapremina prtljažnika 610/ 1.800 lit, masa 1.955 kg.
Motor dizel, redni, 6 cilindra, trubo, 2.993 ccm, 265 KS pri 4.000 o/min; 620 Nm pri 2.000-2.500 o/min
Transmisija automatska, osmostepena; pogon 4×4
Ogibljenje napred MacPherson, spiralne opruge, amortizeri, popr. stabilizator; nazad multi-link
Kočnice samoventilirajući diskovi napred i nazad
Pneumatici napred 225/45 R19, nazad 255/40 R19
Performanse 0 – 100 km/h za 6 s; 250 km/h; 5,8 l/100 km; emisija CO2 154 g/km
Cena od 65.990 evra

Ocena
+ izuzetna prostranost i komfor, kvalitet i luksuz enterijera, komfor u vožnji
– neubedljiva pojava, odsjaj enterijera u retrovizorima noću

Utisak
Na BMW 630d xDrive Gran Turismo se verovatno najpre treba navići i tek onda do izražaja dolaze svi njegovi realni kvaliteti

a prelepa si cena:whistle:

 

Edited by silenci

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW 620d GT sa 190KS

 

bmw 620d 111.jpg

 

BMW je saopštio da će Serija 6 Gran Turismo sa četvorocilindričnim dizel motorom sa 190KS i 400 Nm stići na tržište u julu ove godine. Ukratko, taj BMW 620d GT je 1765 kg teški automobil sa 8-stepenim automatikom koji do 100 km/h ubrzava za 7.9 sekundi, a može do maksimalnih 220 km/h.

 

bmw 620d 1.jpg

 

Kombinovana potrošnja goriva po fabričkim podacima je 4.8 l/100 km, dok emisija CO2 iznosi 127 grama po km. Serija 6 GT je inače dugačak 509 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 307 cm, dok se zapremina prtljažnika kreće od 610 do 1.800 litara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefühl video: Test BMW Serije 6 GT

 

Kako je to BMW zamislio da popuni prostor između svojih serija 5 i 7, pokazuje ovaj model:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...