Damjanović 9 Posted May 21, 2009 Očigledno da je predhodni vlasnik bio zaljubljenik u sportsku vožnju, te sam ja dobio iz Lybru i K&N filter, mnogo nahvaljen kod ljubitelja tjuniranja - Boga mi i vidim i osporavan, ne u toj meri da je lošiji od papirnog originala, već da baš ne povećava snagu za do 10% kako tvrdi proizvodjač!. Ja doduše nisam vozio vozilo sa običnim filterom za vazduh, niti i jednu Lybru do sada, tako da objektivno i ne znam koje su realne razlike. Medjutim, taj filter sam čistio pre jedno 5.000 kn, sve po uputstvu, i sa onim famoznim crvenim sprejem na kraju naprskao... I sve to bi lepo do pre jedno par dana, kad sam onaj divni zvižduk turbine izgubio... Nešto i slabije vuče vozilo, te ajde da pogledam koliko je prljav filter (prvo od toga polazim, pa onda MAF, pa ono čudo iznad kilera...). Izvučem filter - imam šta da vidim. Pun i prepun "maca" od topola, nekakve crne prašine, sve to potopim u vodu, istrljam dobro četkom, deterdžentom i tušem isperem (sve ko mastilo iza toga i blato i sve)... Pa se nešto pitam. Ako se to g...vno pere svakih godinu dana šta sam onda uradio!?. Kakva su vaša iskustva sa tom pečurkastom napravom!? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoJTD 1 Posted May 21, 2009 sa moje tacke gledista, nikad ne bi stavljao u kola (pod haubu) nesto sto moram licno da odrzavam svaka 5000 km, i da moram jos i da ga perem, prskam sprejem....ne znam koliko doprinosi motoru, ja sam to hteo da stavim u pocetku, ali su mi rekli da na jtd-u nema nikakvih vidnih poboljsanja i da se manem te investicije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted May 21, 2009 na dieselu nista spektakularno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted May 22, 2009 sa moje tacke gledista, nikad ne bi stavljao u kola (pod haubu) nesto sto moram licno da odrzavam svaka 5000 km, i da moram jos i da ga perem, prskam sprejem....ne znam koliko doprinosi motoru, ja sam to hteo da stavim u pocetku, ali su mi rekli da na jtd-u nema nikakvih vidnih poboljsanja i da se manem te investicije.ne bih ni ja stavio, ali sam je sa tim rešetom kupio. Jedina mi je dilema da li nešto što je skupo ko djavo da zamenim za originalni papirni, ali da ostavim ovaj proizvod gde je i do sad bio, pa dva puta godišnje da ga perem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted May 22, 2009 stavite fabricki filter koji je predvidjen za libru i uzivajte u pogodnostima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted May 22, 2009 To je i meni palo na pamet... dok nisam video pošto je ova "kofa" u centar Boban-u. I to odgovarajući za Lybru diesel..., bilo da je 1.9 ili 2.4 isti su. Ne smeta mi uopšte pranje dva puta godišnje, bojim se da kad mu stavim onaj koji se menja jedanput godišnje ne shvatim da sam bacio pare. Auto sa ovim ide odlično! Ali malko zajebancija Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted May 22, 2009 ide odlicno i bez njega... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted May 22, 2009 (edited) Jel bi ga ti bacio?. Recimo, izvadiš ga napolje, baciš u kontejner i kupiš novi - papirni!? - na primer! Staviš ga ispod protokomera i ustanoviš da ti auto ide isto - ili lošije nego pre!? Na nekom nemačkom sajtu koji se bavi tjuniranjem lanči, konkretno Lybri, video sam kojekakve vratolomije sa čipovanjem, menjanjem ECU-a... izduva, pa izmedju ostalog, od svih varijanti koje se nude po stepenima tjuniranja taj filter je neizbežan... Izmedju ostalog, kompletno odradjen posao na lYbri rezultuje sa testiranoh 140 ks (govorim o modelu u startnoj varijanti od 110 s), a ima varijanti i od 125, 135, ali u svakoj je taj filter nezaobilazni faktor. Nemam pojma usled čega(pretpostavljam da je protok vazduha znatno žešći nego kod klasičnog-papirnog) - jedino što mi smeta što je ovo proleće i "mace" sa topola napravile "tepih" oko filtera... Zimus nikakav problem nije pravio. Uostalom, evo kako to izgleda: http://www.italiatec.de/tuning-zubehoer_la...ybra_1.9JTD.htmNaravno, pored promene ovog filtera ide i promena kompletnog ECU-a i to:Lancia Lybra Novitec Powerrail 5 Zusatzsteuergerät.- mit TÜV - Gutachten- Leistungsteigerung von 77/81/85 kW (Serie) auf 91/105/110 KW (Angaben laut Novitec)- Einfachste Montage, kein Löten, kein Trennen der Kabel Ovih 110 kw trebalo bi da pretstavlja 151 ks - što je odista impresivno.Ovako tjuniranje košta otprilike 500 e, bez troškova puta do Nemačke.... U svih tih 500 e, taj K&N filter košta 15% priče. Edited May 22, 2009 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted May 22, 2009 ne bih ga bacio, ali ga ne bih ni stavio na dizelasha... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zoran SM 1 Posted May 23, 2009 Verovatno imate na snazi nekoliko procenata više i verujem da kada bi ubacili papirni da bi bili razočarani. Investicija ubacivanja orginalnog nije prevelika možete naći i polovno kućište za isti (nije neki primaran deo), mislim da paše i od¸Alfe 156 mada nisam 100% siguran 99% da. Paše i filter za isti auto, logika zar ne. Jedino ako taj sprej košta previše i sama procedura preduga, ispalti se u tom slučaju zamena. Ako je suprotno to bi meni pričinjavalo zadovoljstvo (znate onaj osećaj čačkanja ispod haube). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted May 24, 2009 Ne - ni najmanji problem nije. Pogotovu što se MAF očisti uvek - jednom do dva puta godišnje. Ali je interesantno kad sve to operete i naprskate i vratite - verovatno subjektini osećaj, kao da ste motor izveli na Zlatibor. Sprej je oko 1000 din. i po mojoj proceni trajaće još 2 god. Quote Share this post Link to post Share on other sites