MarkoFaca 2 Posted May 19, 2009 Ovako, zamolio me prijatelj da postavim pitanje umesto njega, jer trenutno nema mogućnosti da se sam priključi forumu, ali je obećao da će to uraditi čim dobije kablovski/ADSL/wireless (šta pre stigne u selo )Elem, u pitanju je slična kanta kao i moja: Fiat Punto Mk2 1.9D 2002. godište, prešla ~135.000km.Do sada nije imao većih kvarova, osim remonta bosch pumpe pre dve godine (ja sam radio dva remonta )Od skora mu se dešava sledeća situacija: prilikom "hladnog" starta, znači ujutru ili u toku dana ako je auto stajao duže, kada pali auto, zavergla par puta, upali, onda naglo podigne obrtaje (po njegovoj proceni na 3000) na sekund bukvalno, zatim ih spusti i nastavi normalno da radi. Znači kao kada bi odmah posle paljenja stisnuo gas, nabio "turu", a zatim pustio gas. Napominje da sve to traje sekund-dva, auto posle sasvim normalno radi, ništa.Auto radi perfektno, ne trese, ne "lepi" gas, ne čadi, ne troši ulje, normalna potrošnja, itd... (bolji od mog 2x )Na šta obratiti pažnju?! Skoro je remontovao alternator, zamenio akumulator, grejače i to je sve od izmena, uz naravno redovan servis (filteri, ulje...) pre ~300 km.Svaka pomoć je dobrodošla Quote Share this post Link to post Share on other sites
chikavili 511 Posted May 19, 2009 Jbg, nesto se ne slaze. Meni se upravo to desavalo nekoliko puta, ali pre zamene grejaca. Kako sam zamenio grejace, prestalo je da se desava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoFaca 2 Posted May 19, 2009 Možda su mu ti novi grejači lošijeg kvaliteta?! Pitaću ga da nije možda stavio SuperBosnu ili slično Quote Share this post Link to post Share on other sites
MarkoFaca 2 Posted May 21, 2009 Kaže da su grejači NGK, kupljeni u AP sportu.Neko mu reče da nije možda anlaser (četkice, bendiks) ili eventualno štelovanje paljenja kod nekog bošiste?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
randrej 0 Posted January 2, 2012 (edited) U 4 sata ujutru na minus nekoliko moj punto 2 2003.godište je upalio bez problema, a u tri sata po povratku sa posla nije pomogla ni BOŽIJA VERESIJA tj. duža nizbrdica. Jedva je upalio kad je komšija doneo svoj akumulator veće amperaže od 55 ah koliko je moj. Nikakvu grešku nijwe prijavljivao do uveče. Upalio je lampicu grejača i ujutru malo duže verglao ali je upalio. Odlazim kod prijatelja na BOSCH dijagnostiku koji pokazuje greška releja grejača.Preko džeka grejača ispitam i svi ispravni, na releju izlazni napon postoji ok 13,5 V odnosno koliko je i napon akumulatora sve dok su grejači raskačeni tj. rele ukopča kotvu i drži koliko treba vremena dok ne isključi vremenski nekih 30 sekundi. Čim nakačim džek sa grejačima ne rele kotva releja(skinuto kućište) drži delić sekunde i na jednom grejaču da oko 0.25 V delić sekunde i izbaci. Naručio sam polovan rele, stavio i kada je posle prvog paljenja prikazao grešku već posle drugog ništa, međutim posle sledećeg pačjenja isto se ponavlja. Jednostavno ne daje struju na grejače. Dobijem i drugi rele i isto. Problem je prvo paljenje gde koristim pomoć komšija a u toku dana pali na ključ iz prve. Otpornost grejača je slična i ide oko 0.8 oma. Poslednji grjač koji sam zamenio je chanpion ali on je prvi i sa njega skidam kabal da izmerim da li ima i koliko ttraje dolazni napon. Šta raditi jer za ovaj drugi rele kolega je gledao kako ga čovek skida sa auta koji radi i ne prikazuje grešku. Rele je BOSCH i ima zadnju oznaku 015. Molim pomoć Edited January 3, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
tiberius 0 Posted January 30, 2012 (edited) Danas ujutro krenuo na posao, seo u auto i okrenuo kljuc. Sacekao da se ugase lampice ali ona sa slikom motora je ostala upaljena. Vratio kljuc i pokusao ponovo ali opet lampica nece da se ugasi. Pokusao treci put, lampica se i dalje ne gasi ali sam ovaj put upalio motor. Lampica gori, motor radi, malo trza kao i inace kad se pali posle cele noci na minusu, stiskam gas, nista se ne desava, motor i dalje radi na istim obrtajima, znaci kao da uopste ne stiskam pedalu. Motor radi tako par sekundi, pa ga gasim. Palim ga ponovo, ovaj put se gase sve lampice i sve je ok, odlazim na posao. Auto inace vozim svaki dan i ovo mi se nikad do sada nije desilo, ni na vecim hladnocama. Trazio sam po forumu ali ne nadjoh sta to moze da bude. Sta vi mislite? Edited January 30, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted January 30, 2012 Malo elektronika pumpe pravila problem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
tiberius 0 Posted January 31, 2012 mda, verovatno. danas je sve bilo ok, ne bih inace ni gnjavio samo treba uskoro da putujem i kako se blizi datum polaska sve vise cujem gremline pod haubom Quote Share this post Link to post Share on other sites
milospavlovic 0 Posted February 3, 2012 (edited) problem je nastao sa niskim temperaturama, nekad daje znake da ce da upali. promenio sam filter, izvadio pumpu iz rezervoara tu je sve u redu, ne znam sta bi jos moglo biti? Punto 1.9 JTD Edited February 3, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
tiberius 0 Posted February 10, 2012 (edited) auto ponovo nece da upali, ovaj put ni posle vise pokusaja. lampica motora se ne gasi. posle par verglanja se oseti miris goriva i dima u kabini. pomagajte, sutra treba da putujem tako da ovo moram da resim danas. ako treba odguracu ga komsiji pod prozor i pokusati da ga otopim fenom za kosu ili kaloriferom, sve samo da upali. Edited February 10, 2012 by tiberius Quote Share this post Link to post Share on other sites
zokas 0 Posted February 10, 2012 (edited) Ovaj mius mi je već ubio akumulator a sad i drugi problemi.Dođem sa posla i gasim auto, on nastavi da radi još otprilike 2 sekunde bez ključa u bravi. Reko ajde da ga probam upaliti i ugasiti da vidim hoće li se to ponoviti. Poslije dužeg verglanja upali, sa povećanim obrtajima, pa se sam ugai. Nako drugog vreglanja upali normalno. Prvi put kada mi se to dogodilo vani je bilo -10 C i gorivo je bilo na rezervi. Krenem na pumpu da naspem gorivo i pred samom pumpom mi se sam ugasi i neće nikao da upali. Pomislim mora da je nafta smrzla i pumpa povuka parafin i ko zna šta sve ne smrznuto sa dna rezervoara. Doguram ga do pumpe, naspem D4 do pola rezervoara, pričekam malo i opet nakon dužeg verglanja nekako upali. Poslije toga auto normalno pali, gasi i normalno se ponaša u vožnji.Prošlo otprilike 5 dana od prvog slučaja ,u rezervoar ostalo nešto malo više od 1/4 dizela D4. Danas ujutro upalim normalno na -17 C i pošto sam napravio jako kratku relaciju (2KM) ostavi auto da radi na leru jedno 15-20 minuta. Dođem da ugasim auto, okrenem ljuč da se ugai a on opet nastavi raditi još 2 sekunde i onda se ugai. Probam da ga upalim i opet isti scenario. Duže verglanja, povećani obrtaji, ugai se. Verglaj opet i upali se normalno. Ugasim ga da probam opet i on se normalno upali i gasi sa oretanjem ključa.Čisto za napomenu filter nafte sam mjenjao u decembru, pošto znam da i on nekada "zaledi".Pitanje je šta bi mogao da bude uzrok da auto neće da se ugasi i poslije toga teško pali? Nadam se da je do jako niske temeperature, koja traje već preko 10 dana, i nafte.Da li nasuti aditiv potiv smrzavanja? Negdje sam pročitao da se on mješa sa naftom ako je temperatura iznad -3 C.Da li držati minumum pola rezervoara punog da opet ne smrzne nafta/dizel?Da li je neko imao sličnih problma da mu punto ostane raditi poslije vađenja ključa iz brave? Edited February 10, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
urkozamanje 1 Posted February 10, 2012 (edited) Za sada i za ubuduce kada ga palis na niskim temperaturama. Procedura za taj motor je sledeca: Prvo ide 2 puta grejanje grejaca (okrenes kljuc, cekas da se pogase sve lampice, sem lampice za check engine, aku i ulja), vratis u nulti polozaj. Nakon tog grejanja ide paljenje auta ali bez cekanja gasenja lampica. Fora je sto ces tako zeznuti komp. Problem ti je do lukas pumpe. Ja tako palim vec 2 zimu. Uradi ovako kao sto sam ti rekao i nema sekiranja. Dodaj u gorivo aditiv da ti ne mrzne voda u ED, i sve ce biti ok Edited February 10, 2012 by Marko Vasic Quote Share this post Link to post Share on other sites
tiberius 0 Posted February 10, 2012 tako sam i radio, osim sto sam grejao samo jednom pre paljenja. jel bi pomoglo kada bi grejao lukas pumpu? gde se ona tacno nalazi? Quote Share this post Link to post Share on other sites
urkozamanje 1 Posted February 10, 2012 Ne verujem. Jedino kad bi nasao garazu sa grejanjem, gde je barem +10 unutra pa bi onda palio bez greske motora. Upali ga ovako i ostavi ga da radi nekih 5 min u leru. Mozes da vozis tako, barem ja posle toga nisam imao problema. Jedino sto oce na 60km/h u 4 da stuca kao da mu nestaje gorivo, ali vremenom sam navikao da iz trece oko 70 menjam u cetvrtu i nema problema. Ja sam tako isao iz Beograda za Vrnjacku Banju, svrckao se po Gocu, i sve to na temperaturama oko -10, 15. Kad ti digne temperaturu motora malo iznad cetvrtine, kada ga ugasis on vise ne prijavljuje gresku kod sledeceg paljenja. Ili tako da radis ili remont koji kosta 250-300e. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dakyle 0 Posted February 10, 2012 Moj druagar je imao isti problem prosle zime (doduse na Citroen Picasa 2.0 dizel), resio je problem menjanjem pumpe gde toci gorivo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
tiberius 0 Posted February 10, 2012 Uz sve probleme ispraznio se i akumulator. Izmerio sam 12.2 volti napona. Na kraju sam ga upalio na kablove uz mnogo verglanja. Provozao sam ga 50-ak km da malo dodje sebi. Motor je malo nemirniji u voznji, inace sve radi super. Gorivo je toceno na omv-u. Akumulator sam verovatno ubio kratkim voznjama do posla i nazad a ovo verglanje na -20 posle tri dana stajanja ga je dotuklo. Exide je u pitanju, ovo mu je treca zima, cenim da jos nije za bacanje. Sutra uzimam aditiv ako uspem da ga upalim ako ne cekam prolece, nemam vise zivaca za jebavanje oko auta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mdjlosmi 0 Posted February 14, 2012 (edited) desava mi se problem pri paljenju ponasa se kao da nema goriva tj nece da sastavi. ne daje nikakve znake. na kompijuteru pokazuje da je problem egr ventil i klapna gasa. kada upali radi normalno i sve je ok, ne dimi lepo vuce odlicno prime gas... pristupili smo ciscenju egr i ostalih delova vezanih za isti uljucujuci protokomer. medjutim nema promene i dalje isti problem. i da nema pravila bio hladan ili vruc isto se desava. doduse nekada da a nekad ne. nema veze ni spoljna temp. ima li neko resenje. hvala punto 2 1,9 jtd 2002 Edited February 15, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
neecola87 0 Posted February 22, 2012 imam problem slican mdjlosmi, isto punto 1.9jtd 63kw 2002 godiste, zamenio sam sve zivo, a izmedju ostalog sve cetiri dizne, uradio generalnu (posto je majstor utvrdio da nema kompresije pa zbog toga ne pali), egr ventil, sva cetiri grejaca, relej grejaca itd. ali auto i dalje ima problem sa paljenjem.Nekad upali na pola kljuca, a nekad vergla dize obrtaje na 500-600 ali ne moze da upali. Dijagnostika nista ne pokazuje, pumpa daje pristisak na leru 305bara, tako da ja vise nema ideju sta ne valja, pa vas molim za bilo kakvu pomoc, savet ili misljenje.......pozdrav Quote Share this post Link to post Share on other sites
oliver_gorgiev 0 Posted March 20, 2012 (edited) preskocio rebrasti kais nakon skidanje linijestog kaisa, i sada je sve provereno ima kompresije, sve greski su izbrisane. Imao je onu gresku sinhronizacija na senzorima bregasta sa radilicom. Sve je ok, pumpa u rezervaru se čuje, dijagnostika ne daje greseke, a nece nikako da upali. Molim vas za nekim savetom , Edited March 20, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ADOPASA 0 Posted April 15, 2012 (edited) E ovako, auto ne mogu nikako da upalim. Nije bitno da li je vruc ili hladan, on odlicno vergla i sve samo nece da sastavi. Na guranje upali i upali kad mu sipa onaj sprej startet u crijevo za dovod zraka. Na dijagnostici kaze regulator pritiska goriva i egr ventil. Međutim, majstor kaze da bi mogle biti i dizne? Jel neko imao slicno iskustvo da mi da par savjeta prije nego poćnem sa kupovimon tih djelova jer taj regulator je oko 14oE..?? Edited April 16, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
oliver_gorgiev 0 Posted April 15, 2012 defekat na punto sto nije htelo da upali ja bio za u ginisu remenica zupcastog remena na bregastu je skinula kajla i zavrtila se za tacno 180 stepena i tako da je sve u redu a ne pali nova remenica na bregastu i pali ))))))))))))) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Losmi82 0 Posted April 16, 2012 I ja sam imao problem sa paljenjem, i isto vozim 1.9 JTD. kada sam otisao na dijagnostiku, rekli su mi da je u pitanju senzor bregaste osovine.kada sam zamenio nije vise bilo problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
urkozamanje 1 Posted July 22, 2012 (edited) Poslednjih par dana mi se desava da auto se muci prilikom prvog paljenja. Pocne da se muci malo, ali nakon nekoliko sekundi verglanja upali. Svako sledece paljenje je normalno, pali gotovo odmah. Akumulator je skoro nov, zamenjen je u martu ove godine. Ima li ko ideju sta bi ovo moglo da bude? Edited July 23, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3442 Posted July 22, 2012 Krenes od akumulatora, pa preko napona/jacine struje kod startovanja, pa alnaser , pa ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted July 22, 2012 Vergla tesko kao da zateze nesto pa onda od jednom pocne lagano da okrece ili . . .Jesi li pokusao da zaverglas na kratko pa ponovo opet? Quote Share this post Link to post Share on other sites