Jump to content
FAS Goran
MarkoFaca

Fiat Punto mk.2 1.9 D / JTD - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Ulozak brave za paljenje hoce da zeza,kad krenes da ga palis,polako okreci kljuc da vidis da li ima nekih promena!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, kasno je za moj savet, ali mozda ce nekome ubuduce koristiti...

 

Meni je Energizer ispustio dusu i isto mi se desavalo da elektronika poludi. Kontakt je normalan, popale se lampice i regularno ugase, ali kada treba da vergla tabla se gasila i relej grejaca ispod haube je neprekidno caktao. Od verglanja naravno nije bilo nista. Nisam ni pomislio na akumulator ali mi neki dobri komsija na parkingu rekao da je 100% on u pitanju (majstor), mada sam znao da je los.

 

Kupio drugi i auto upalio kao mina, najnormalnije...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Uzeo sam skoro Fiat Punta mk2 1.9d 2002god, 122.000km, komšinica ga je vozila kuća-posao-kuća, redovno održavala, menjala šta god je majstor rekao, kako njen muž kaže "bilo to potrebno ili ne". Motor što bi se reklo "kao čaša", bar spolja... Ulje ne troši, naftu 6-7l na 100km.

 

 

 

Prvo pitanje: Kad "odstoji" preko noći, u da kažem 2 trećine slučajeva kod prvog paljenja, vergla sekundu-dve duže, i kad upali samo zazveči, sekundu-dve ima malo nemiran rad, i to je to, svako sledeće paljenje je bez ikakvih problema. I onda prva 2-3 kretanja iz prve brzine budu trzava, ali i to nestane. Ponekad se čak i desi da zadimi, ali za to bih rekao da je od kompresije tokom tog malo dužeg verglanja. Inače motor ima jako miran rad, ne ispušta nikakav sumnjiv zvuk, sem kod tog prvog paljenja. Šta bi mogao da bude problem sa tim prvim startovanjem motora i čudnim "zvečanjem" koje se začuje? Jedan drug mi je nešto sinoć spomenuo da je možda zamajac, pa sam se pomalo uplašio... 

 

 

 

 

 

 

 

Preuzeo auto juče sa servisa.
Na servisu je bio zbog:                                         Rezultati:
-Zamene ulja                                                        -Ružnog zvuka pri prvom paljenju više nema
-Zamene filtera ulja                                              -Auto sada malo duže vergla
-Zamena filtera nafte                                           -Bolje prima gas
-Ružnog zuka pri prvom paljenju                          -Trzanje nestalo
-Trzanju u 4. brzini

 

Ružno zveckanje pri paljenju se javljalo zbog kako majstor kaže totalno promašenog ranog paljenja, što je on kompjuterski "vratio na nulu"

Trzanje u četvrtoj brzini je dijagnostika povezala sa povremenom greškom filtera vazduha, što je otklonjeno. Vakumsko crevo je iz fitera takođe bilo ispalo, nemam pojma kad i kako, znam samo da nisam primetio ni ja, a ni majstor kada je auto bio kod njega zbog zamene prelivnih creva.

 

E sad... Iako je zveckanje pri paljenju otklonjeno, za uzvrat sam dobio duže verglanje. Da li je to normalno? Takođe kad sam otišao po auto zaštitna plastika sa zupčastog kaiša je još uvek bila skinuta, na šta sam ja odmah pitao šta nije u redu, a odgovor je bio ništa, sve je ok. Pa se pitam kakve veze ima zupčasti kaiš sa zamenom ulja, filtera, i kompjuterskim štelovanjem ranog paljenja?

Edited by shole92x

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, mozda je mastor bacio pogled na stanje zupcastog, sto po mom misljenju nije nista lose, cak i lepo sa njegove strane, jer jtd ume da pokida klin na remenici bregaste pa malo pomeri fazu, verovatno je prekontrolisao sve to

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveravao je uzupcenje, to duze verglanje sada je posledica sto je on promenio paljenje na kao neko fabricko. verovatno ti motor ili ostale komponente nisu u idealnom "fabrickom" stanju pa se pokazuje ta razlika. Trebalo bi malo da se podesi "na iskustvo" :D malo da se porani paljenje opet :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da sam ga urekao, vratilo se trzanje u cetvrtoj brzini, sto jaci gas to on  jace zakucava, imam osecaj da cu da izletim kroz soferku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo ljetos Fiat Punto mk2 Classic, benzin 1.2 od 60 ks i time se pridruzio Fiat klubu. U pocetku bilo sve ok ali kako je jesen isla i s njom hladnija jutra pojavljivao mi se problem sa paljenjem. Dakle, ujutro kad se spusti oko 0 stepeni temperature, meni odvergla 2-3 puta pa tek onda upali... Kako je vrijeme odmicalo i sve vise hladnih jutara bilo (a realno nije bilo uopste ozbiljnih minusa) problem je dolazio sve vise do izrazaja. Moj majstor mi rece da je problem oko brave, te da trebam da malo "pogodim" sa kljucem kada palim. Ok, al zasto samo kad je hladno? Uglavnom, prosli vikend sam zaglavio u jednom selu na planini, gdje sam i prenocio i naravno ujutro nema teorije da upali. Nakon visestrukog verglanja pocela mi se gasiti kontrolna ploca i verglanje je prestajalo sto znaci da sam akumulatoru dusu izvukao. Sutradan mi jedan tu jedan lokalni majstor pogledao i kaze da je do akumulatora, da mi treba jaci i da nece biti problema. Napomenuti moram da mi se par puta desilo da se gasio servo a rijec je bilo o kracim voznjama. U tim situacijama ugasim auto i ponovo upalim i sve OK.

 

Problem nisam rijesio, koristim trenutno drugi auto, ali me zanima vase misljenje da li se moze zakljuciti o cemu se radi na osnovu iznad navedenog opisa? Meni nekako nelogicno da bude brava, akumulator mi je svakako kupiti, naravno jaci tj. prije svega jace udarne snage. Koji  akumulator uzeti i koje snage ? Ovo sa servom, jel vjerovatno da je posljedica slabog napajanja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaš sve simptome lošeg akumulatora, ali ipak pre kupovine novog proveri da li ga alternator dobro puni, da ne baciš pare.

Koji paket opreme ti je Classic, od toga zavisi kakav ide akumulator? Ako je Dynamic A/C kao moj - originalni je 44 Ah 390A (Magneti Marelli). U Actual (crni branici) je išao 40 Ah 300A itd. Uglavnom, "uzimaš" takav kao originalni ili sličan, samo moraš voditi računa od dimezijama akumulatora jer je u onom ležištu za njega malo mesta i ne može stati veći od originalnog.

Edited by Sasa_NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo ljetos Fiat Punto mk2 Classic, benzin 1.2 od 60 ks i time se pridruzio Fiat klubu. U pocetku bilo sve ok ali kako je jesen isla i s njom hladnija jutra pojavljivao mi se problem sa paljenjem. Dakle, ujutro kad se spusti oko 0 stepeni temperature, meni odvergla 2-3 puta pa tek onda upali... Kako je vrijeme odmicalo i sve vise hladnih jutara bilo (a realno nije bilo uopste ozbiljnih minusa) problem je dolazio sve vise do izrazaja. Moj majstor mi rece da je problem oko brave, te da trebam da malo "pogodim" sa kljucem kada palim. Ok, al zasto samo kad je hladno? Uglavnom, prosli vikend sam zaglavio u jednom selu na planini, gdje sam i prenocio i naravno ujutro nema teorije da upali. Nakon visestrukog verglanja pocela mi se gasiti kontrolna ploca i verglanje je prestajalo sto znaci da sam akumulatoru dusu izvukao. Sutradan mi jedan tu jedan lokalni majstor pogledao i kaze da je do akumulatora, da mi treba jaci i da nece biti problema. Napomenuti moram da mi se par puta desilo da se gasio servo a rijec je bilo o kracim voznjama. U tim situacijama ugasim auto i ponovo upalim i sve OK.

 

Problem nisam rijesio, koristim trenutno drugi auto, ali me zanima vase misljenje da li se moze zakljuciti o cemu se radi na osnovu iznad navedenog opisa? Meni nekako nelogicno da bude brava, akumulator mi je svakako kupiti, naravno jaci tj. prije svega jace udarne snage. Koji  akumulator uzeti i koje snage ? Ovo sa servom, jel vjerovatno da je posljedica slabog napajanja?

Uzeo jucer novi akumulator, postavio ga i odmah bez problema upalio...alii to je bilo u toku dana dok ga je sunce milovalo. Malo kasnije tj. navecer kad sam htio krenuti spustila se temperatura i opet isto frown.gif ... vergla ali nece da upali. Malo ga gurnuo i odmah bez problema upalio... Uglavnom nije do akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kakvom stanju su ti svećice? Proveri i masu, tj. minus klemu sa akumulatora. Očustiš kontakt i na akumulatoru i mesto gde se kači na šasiju. Hoće masa da zeza kad je niska temperatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo ljetos Fiat Punto mk2 Classic, benzin 1.2 od 60 ks i time se pridruzio Fiat klubu. U pocetku bilo sve ok ali kako je jesen isla i s njom hladnija jutra pojavljivao mi se problem sa paljenjem. Dakle, ujutro kad se spusti oko 0 stepeni temperature, meni odvergla 2-3 puta pa tek onda upali... Kako je vrijeme odmicalo i sve vise hladnih jutara bilo (a realno nije bilo uopste ozbiljnih minusa) problem je dolazio sve vise do izrazaja. Moj majstor mi rece da je problem oko brave, te da trebam da malo "pogodim" sa kljucem kada palim. Ok, al zasto samo kad je hladno? Uglavnom, prosli vikend sam zaglavio u jednom selu na planini, gdje sam i prenocio i naravno ujutro nema teorije da upali. Nakon visestrukog verglanja pocela mi se gasiti kontrolna ploca i verglanje je prestajalo sto znaci da sam akumulatoru dusu izvukao. Sutradan mi jedan tu jedan lokalni majstor pogledao i kaze da je do akumulatora, da mi treba jaci i da nece biti problema. Napomenuti moram da mi se par puta desilo da se gasio servo a rijec je bilo o kracim voznjama. U tim situacijama ugasim auto i ponovo upalim i sve OK.

 

Problem nisam rijesio, koristim trenutno drugi auto, ali me zanima vase misljenje da li se moze zakljuciti o cemu se radi na osnovu iznad navedenog opisa? Meni nekako nelogicno da bude brava, akumulator mi je svakako kupiti, naravno jaci tj. prije svega jace udarne snage. Koji  akumulator uzeti i koje snage ? Ovo sa servom, jel vjerovatno da je posljedica slabog napajanja?

Ja sam na Zastavi 101 dok sam je imao nailazio na isti problem. Resenje? Mnogo gusto ulje sipano u njega i nije moglo da se "razbije" zimi. Takodje moze biti i do namestanja kod paljenja, dakle sve od prezubljenog kaisa pa do toga da racunar ne pravi dobru smesu iz X razloga. Dijagnostika ti moze reci da li je bilo nekih gresaka sa radilicom, svecicama i slicno, pa prvo probaj to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio kod majstora, kaze otisla pumpa za gorivo...E sad, na osnovu mog iznad opisanog problema jel moguce da je do toga? Ponajvise pitam zbog toga sto po toplom vremenu pali a po hladnom nece...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvorni problem ipak brava i kljuc, kao sto mi je i prvi majstor rekao. Tako pokazala dijagnostika. Samo ranije kada je prvi majstor to konstatovao problem sa paljenjem nije bio u toliko velikoj mjeri izrazen kao sto je postao kasnije. Paralelno s time pumpa bila na izdisaju i to je bila otezavajuca okolnost. Sada pumpa zamijenjena, paljene ide lakse, ponekad hoce da ga ne prepozna ali rijedje nego ranije. Samo eto nije mi bas jasno sto po toplom nema problema dok po hladnom problem dolazi do izrazaja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sednem ja jutros u auto, dam kontakt, sacekam da se  pogase sve lampice koje treba da se pogase, okrenem kljuc i zamalo da dozivim debakl. Auto vergla 10 sekundi, u jednom trenutku struja opada, kazaljke padaju, sat  i trip kilometraza se resetuju, ali nekako uspeva da spoji. Snimak mozete videti ovde.

Inace pre nekih mesec dana auto je bio na zameni ulja i filtera, i kako se na kraju ispostavilo, morao je da se uzupci kais i nasteluje paljenje... Od tog dana auto malo duze vergla pri prvom paljenju, ali nema ruznog zveckanja zbog kog je najvise i otisao na servis. 
Nocas je bio mraz, i ovo na klipu je rezultat toga. Momentalno sam otisao kod majstora, gde je utvrdjeno da je jedan grejac crkao, ali kako majstor kaze i sa ostalih 3 mora da upali bez problema. Sad jurim providna creva da mi to zameni, pa da vidimo da li se javlja vazduh kad auto duze stoji. Akumulator ne znam koliko je star, ali cim on ima snage da vergla 10 sekundi, ja bi rekao da je dobar, jedino sto  je sto je od 60Ah, a meni svi pricaju da bi za 1.9d morao da bude 74Ah. Taj jedan grejac sam uzeo nov, Lucas-ov, ali cisto sumnjam da ce me to resiti muke. Auto posle par minuta zagrevanja i kratke voznje, pali super, ali to prvo jutarnje paljenje mu je ubistvo. Sta bi to moglo da bude?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veceras cu ga staviti na punjac, da stoji do ujutru, pa cu videti kako se ponasa, i pravac elektricar da sve testira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle 12 sati punjenja, skala je stigla na broj 1(od 5), ne znam dal je trebalo da se sputi do nule. Auto upalio bez problema, ali nije bilo ni blizu hladno kao ono jutro kad je verglao 10 sekundi. Otisao kod elektricara, alternator dobro puni, udarna snaga 390 umesto 540A tako da se nadam da ce novi akumulator koji sam iovako planirao da kupim resiti problem koji sam imao

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko ti je rakao za ovaj motor da ide od 74ah :wallbash: ,pa fizicki ni taj od 60 nemoze da stane,sem ako nije skinuta kutija gde stoji akumulator,ja sam imao kod mene od 52ah i bez problema je palio i zimi,najbitnije kod punta 1.9d je zaista dobar akumulator ,napuni akumulator dobro i vidi kako ce ujutru da pali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...