Jump to content
FAS Goran
MarkoFaca

Fiat Punto mk.2 1.9 D / JTD - problem sa paljenjem

Recommended Posts

E sada stvarno moram postaviti pitanje, jer na ovu temu nisam našao konkretan odgovor koji me muči.

Punto 1.9 D,prlikom startovanja- verglanja kršina neće da upali.Vergla kao da je alnaser u kvaru.Promenjen automat,četkice pa posle istog simptoma i bendiks, iako je električar ustanovio da je on ispravan.Alnaser sam odneo lično i prisustvovao zameni svih delova.Akumulator osrednji ali sam probao na novom da ga upalim.

 

Pre toga sam bio na dijagnostici i utvrđene su tri greške ali čovek ne zna koje su jer ima neku opštu dijagnostiku.Inače radi Renoov program,mada vidim da dolaze i druge marke automobila.Za jednu grešku sam siguran a to je CITY.On često blokira.Naveo mi je stotinu mogućih kvarova.Samo što nije rekao da menjam gume.A drugog majstora sa dijagnostikom nemam u krugu 30 km.Beograd ili Pančevo.U Pančevu kod Pivaševića sam bio prošle godine jer sam imao problem druge vrste a dijagnoza je bila svećice da se menjaju.Istog trenutka sam isterao auto iz servisa i oterao ih u PMaterinu.

 

Po zvuku,kada ga zaverglam,kao kad se zeznem, pa uzastopno palim i gasim bez čekanja ili je motor već upalio, a ja i dalje pokušavam da ga upalim.prilikom kontakta lampica motora se ne gasi.Tek kada uspem da upalim auto onda se ugasi,mada sam još zimus imao problem.Tek posle par paljenja i gašenja lampica se ugasi na kontaktu.A kada stojii upaljena i motor radi, gas ne prima.Na forumu sam pronašao mogući uzrok a od tada do sada nisam imao taj problem.

 

Da napomenem da je brava u lošem stanju,a i ključ je izlizan od upotrebe. što sada dovodi u sumnju da je to mogući uzrok kvara.

Isto tako imam sitan "kvar" na krajnjoj dizni.Kada sam menjao krajnje slepo crevce,zalomila se cevčica za preliv.Nekako sam je blindirao malim šrafićem zalio dvokomponentnim lepkom.Par kapi.Tu ne vlaži.

Dovod goriva je u redu,grejači dobri,dizne su nove.

 

Čuo sam za Gorana iz Zemuna da je odličan majstor ali na forumu nisam našao kontakt telefon.Prepuručite mi nekoga koji nije nabildovani seronja od majstora.Ili ako je brava u pitanju gde da rešim taj problem.Nju svejedno moram da popravim.

Unapred zahvaljujem.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rešen problem paljenja odn.nepaljenja.

Problem je bio u automatu.Nije mogao da izbaci do kraja bendiks.Fizički je bio kraći za 1,5 mm od starog.Šrafovi koji drže automat skraćeni za toliko.Sada pali normalno.

Bilo je reči da zamajac može problem.Ako su zubi na njemu oštećeni.Na sreću svi su u redu.

Brava je ostala problem.Na dijagnostici pokazuje problem sa kodom.Ključ ima kod i reguje normalno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto je ovo moj prvi post, želeo bih prvo da pozdravim sve članove foruma! 

 

Uzeo sam skoro Fiat Punta mk2 1.9d 2002god, 122.000km, komšinica ga je vozila kuća-posao-kuća, redovno održavala, menjala šta god je majstor rekao, kako njen muž kaže "bilo to potrebno ili ne". Motor što bi se reklo "kao čaša", bar spolja... Ulje ne troši, naftu 6-7l na 100km.

 

Prvo pitanje: Kad "odstoji" preko noći, u da kažem 2 trećine slučajeva kod prvog paljenja, vergla sekundu-dve duže, i kad upali samo zazveči, sekundu-dve ima malo nemiran rad, i to je to, svako sledeće paljenje je bez ikakvih problema. I onda prva 2-3 kretanja iz prve brzine budu trzava, ali i to nestane. Ponekad se čak i desi da zadimi, ali za to bih rekao da je od kompresije tokom tog malo dužeg verglanja. Inače motor ima jako miran rad, ne ispušta nikakav sumnjiv zvuk, sem kod tog prvog paljenja. Šta bi mogao da bude problem sa tim prvim startovanjem motora i čudnim "zvečanjem" koje se začuje? Jedan drug mi je nešto sinoć spomenuo da je možda zamajac, pa sam se pomalo uplašio... 

 

Možda je bitno da napomenem da je auto bio VAN, ali se ne znam kako od same godine prozivodnje vodi kao putničko vozilo. I još jedna napomena u vezi sa glasnim prvim startovanjem, auto je parkiran ispred kuće, uvek nagnut na jednu stranu, pa mi možda pada na pamet da ne podigne lepo i dovoljno brzo nivo ulja, nemam pojma, ne razumem se maltene uopšte u automobile, ja sam elektrotehničar računara :D

Unapred vam hvala na čitanju, i odgovorima, i nadam se na rešavanju problema. 

Edited by neshaoct
skinuto ono što je pravilo temu ''kupusarom'' :) & spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledaj ovu temu:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/26185-punto-mk2-19d-jtd-trza/

(oko onoga što si isto bio pitao, ali je skinuto jer ne pravimo ''kupusare'' od tema, tj. ne trpamo sve na jedno mesto.)

 

A, pročitaj i sve prethodno napisane postove u temi na kojoj smo oko paljenja. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri dizne. Ovo mi zvuči kao kada dizne "pišaju", pa na prvo paljenje imaš malo viška goriva u cilindrima. Zbog toga imaš malo dima i trzanja na početku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas mi se desilo da je duze zaverglao, zazvecao prilikom startovanja i odmah se ugasio... sledeci start je bio kao bombona. Inace auto nije paljen od 10-og uvece

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nastavim ili da odustanem od kuckanja o problemu sa paljenjem.

Problem je rešen.Predhodni moj post odn problem sa paljenjem je rešen.Alnaser,pumpa,dizne,grejači.Sve je to bilo razbucano a niko od tzv.velikih majstora nije znao uzrok problema.Najjeftinije i najlakše je da prvo zamenite uložak brave za paljenje , filter goriva i  creva za isti..Nemojte dozvoliti,kao što se meni desilo,da promenite,npr.Lukas pumpu ili dizne.To na kraju uradite,ako ove dve male i proste stvarčice ne urode plodom.Meni je veliki majstor za Fiata čak tvrdio da mi je motor pri kraju, da bi mi  jedan klinac  rekao za bravu i filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima...

 

Problem koji imam je sledeci, danas mi je pregorela h1 za oboreno svetlo u desnom faru. Kupio sam novu sijalicu, ali nije bilo svetla i dalje kad sam povezao. Otvorio sam poklopac za osigurace u kabini, i stari crveni 10  zamenio novim. Svetlo je proradilo, ali kad sam vratio kontakt i dao ga ponovo sve u autu je pocelo da treperi (tabla, lampice u prekidacima za podizac, maglenke, city servo, kabinsko osvetljenje itd ). I da napomenem nije treperilo kao kad vergla sa upaljenim svetlima pa kao vuce struju nego ce potpuno ugasi i upali sve. Posle datog kontakta okrenuo sam kljuc u poziciju za paljenje, ali auto nije poceo ni da vergla a kamoli da pali. Skinuo sam kleme, sacekao, vratio ih ponovo i opet isto. Sve treperi a nece da vergla. Akumulator je nov, nista sem zamenjene sijalice i osiguraca za istu nisam cackao. Da li neko zna kako bih mogao da resim ovo i pokrenem auto?

 

Unapred hvala

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na savetu pokusacu... Jel je moguce da sam poremetio kompjuter ili nesto tako? Laik sam pa mi svasta pada napamet. Prosle zime mi se ispraznio akumulator i kad dam kontakt sve je normalno samo tesko vergla i ne upali. A ovo sad cim okrenem kljuc na kontakt odma poludi i krene to da trepce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje mišljenje je da ti akumulator crko. tačnije kad si prošli put menjao akumulator nisi proverio alternator (sumnjam u njega). Crpeo ti je novi a nije ga punio kako treba i sad ti je uništio i taj novi. To je to. Najbolje je da proveriš, kao što su ti već rekli sa drugim akumulatorom ili kablovima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao sam sa kablovima i sa drugim akumulatorom, auto se isto ponasa, nece da vergla i dalje. Da li mozda postoji neki glavni osigurac koji je za paljenje ili neki relej koji moze da crkne tu? One koji su u kutiji desno od akumulatora nisam dirao, samo ove levo ispod volana...


E da, i da napomenem alternator je sredjen pre nepunih mesec dana, cetkice, kolektori, remenica alternatora, sve je menjano

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cakne...malo je smesno sto cu ovim recima da objasnim jer nisam strucan, ali ono sto obicno zuji desetak sekundi sto se ceka pre nego sto se zavergla auto sada nece da zuji nego cakce vise puta. Cuje se samo ck-ck-ck i tada sve treperi od lampica u kabini


Proveri osigurace.

Deki, ne razumem se koji za sta sluzi, ako bi mogao da me uputis gde se nalazi taj sto bi mogao da bude problem. Na prob lampi svi svetle kao da su ispravni, ne znam koji da zamenim kad su svi citavi, ni jedan nije pregoreo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu neki relej ili automat zeza. A jesi li izvadio taj osigurac sto si stavio pa da vidis da l i dalje treperi...

Sumnjao sam na alnaser. Da li cakne u kabini ili u motornom prostoru kad zaverglas. A to sto cakce mislim da je do table i da je aku prazan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu neki relej ili automat zeza. A jesi li izvadio taj osigurac sto si stavio pa da vidis da l i dalje treperi...

Jesam i nista se ne menja i dalje trepce sve, i dalje ne vergla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cakne u motornom prostoru jednom na kontakt, a cakce crna kutijica pored filtera za naftu, sad sam oslusnuo sve odakle se sta cuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta crna ti je relej grejaca,nema veze sa tvojim problemom,najbolje da odes kod elektricara,verovatno je neki relej ili osigurac!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri spulnu brave, relej pumpe u rezervoaru i inercioni prekidac za prekid dotoka nafte...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...