Jump to content
FAS Euroauto Goran
zlox

Fiat Stilo - kvačilo

Recommended Posts

Zna li neko da lije isti zamajac i korpa za stilo 1.9jtd 85 kw i alfu 147 sa istim motorom?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamajac, mislim da je isti,a za korpu sam siguran da nije!

Kod Alfi i Lybre,druk povlači korpu , a kod ostalih JTD-a je gura!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kolko sam video danas kad sam skinuo druk gura korpu isto ne vuce je,inace zamajac je extra a i korpa je dobra od lamelu nema nista,pa pitam da lida prodajem ili da ostavljam za mene?

Edited by deki87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto gospodo draga, da se pohvalim, jucer sam skompletirao auto. Zamenio sam set kvacila sa druk lezajem, cilindar kvacila (sve valeo), nosac motora levi,  repas turbine, i mali servis, ulje, filteri svi znamo sta tamo vec ide. Za sada mogu reci da je odlicno odradjen mada presao sam sa njime svega 50km pa jos nisam siguran da lije leglo sve na svoje mesto ali nista ne tandrce, ne lupa, ne vuce u stranu (za sada), kvacilo fino mekao. Do sada mi skripila kuglica na cilindru kvacila sto je spojena sa kvacilom, ostala bez masti a nikako nisam mogao naci sta skripucka. :guitar:

Isao sam iz slovacke u srb da kupim delove, u SRB me izaslo 302e sa putem 352e a u slovackoj bi me samo delovi izasli 550e + majstor 150e. To je 700e a ovako sam sam sebi popravio kola ustedeo na delovina i na majstoru a za ostatak reparirao turbinu. Tako da me sve izaslo 700e ali sa repasom turbine.  :coffee:

 

Ko hoce da sam menja sam kvacilo nije nemoguce al bogami puno posla, sav posao me izasao nesto malo vise 4 dana.  :realmad:

Pa eto treba skinuti one poklopce sa motora, akumulatora, suhlpeh, ja sam skidao i plastike oko tockova radi preglednosti. Dalje mora kutija za akumulator dole, skida se EGR ventil da bi se doslo do anlasera ima tri srafa 15ke kljuc, one cevi do usisne grane, ja sam odmah skinuo sve cevi do usisa i interkuler da bi sve ocistio.

Onda sam izvadio oba homokineticka zgloba, dao klocne ispod motora, da bi izvadili i osovinu mora se skinuti desni donji nosac motora, unutra ima tri imbusa tek onda se moze skinuti osovina. Eto to ovako izgleda

 

20092014999.jpg

 

Onda sam vezao menjac da nebi pao na zmenju, skinuo levi donji nosac motora kljuc 18 i 19, odnak sam skidao sarafove sa menjaca uglavnom  dve 15ke, 18ka - dva sarafa i dve matice onda vec spominjani anlaser koji ima tri 15ke. Popustio i levi silent blok menjaca po naski nosac motora levi. Treba skinuti i sajle menjaca ima samo jedan zenski torx a moze i 10ka gedora, nisam imao takav. Menjac se samo, lako je reci samo izvuce mada je dole malo zajebano jer diferencijal zapinje u prednji trap a vise ga nisam mogao podici od nosaca motora. Sa time sam imao puno problema nezanam kako sam ga skinuo i kako sam ga vratio, cimanja gore dole, levo desno, okreni, izvrni psovka je bilo za puno bure.  :whistle:

 

07092014956.jpg

 

Sve sam to radio u dvoristu, auto na klocnama, malo sam pozajmio i gradjevinskog materijala da bih vezao menjac eto ovako je izgledalo, malo glupavo al sam se snalazio kako sam znao i umeo. 

 

06092014946.jpg

 

Zamenio novo kvacilo, stavio nov druk lezaj, malo silikona u rupe za druk lezaj jer je pustao ulje, to za svaki slucaj, hvala Bogu pa je zamajac bio dobar. Lamelu sam namestao sa orginalnim kljucem za skidanje srafova za tockove, metla od sirka je velika tj siroka pa ne valja. Al taj kljuc taman pasira.  :lol:

 

200920141002.jpg

 

Zavrtao sam sarafove na korpi unakrsno da nebi pukla korpa a takodjer sam stavio i lepak na srafove za svaki slucaj, namazao sam iglu sa menjaca probalo da liseda lamela, sve je bilo OK i onda je bilo sastavljanje. Kljucevi potrebni 10ka, 13ka, 18ka, 19ka negde 12ka, imbus i torx (za poklopac akumulatora). Preporucujem da malo po malo slikate sta skidate da bi kasnije znali sastaviti sta i kako je bilo, ja nisam sve slikao pa mi ostali neki delovi (drzac na creva, onaj plasticni prsten) :wallbash:  i bilo bi dobro da odvajate sarafove nekim redosledom u neke kutije jer meni se to pomesalo pa sam jedva sastavljao kraj sa krajem. Zamenio ulje u motor i menjac, filtere i to je bilo to. Tokom vracanja nazad menjac prvi, dalje nosac motora levi odnosno sve obrnuto. :clover:  Eto jos nekoliko slika. Ako neko nesto nezna nek pita.

Dakle jos jednom akumulator + kutija akumulatora, tri nosaca motora, oba homokineticka zgloba, osovina, EGR ventil, anlaser, usisna creva to mora ici sve dole. A dalje po potrebi  :clap:

 

20092014988.jpg

 

07092014949.jpg

 

Eto druk lezaj i prljav menjac  :thumbup:

 

07092014959.jpg

 

A ovako je isao mejnac u garazu dok nisam nabavio delove.

 

07092014962.jpg

 

Izvinjavam se na malo duzem postu ali ako neko nesto nezna nek slobodno pita a mozda sam nekom i pomogao. Nie to toliko komplikovano kolko je blesavo sto se sve unaokolo mora skindati da bi se skinuo samo menjac. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo za uloženi trud i odlično odrađen posao!

Jedina primedba s moje strane je da si trebao da brezone koji drže plivajući zamajac,takođe namažeš diht-lepkom. Zna da popusti fabrička diht-masa,pa onda vlaži ulje na brezonima. To se radi preventivno,ne mora da znači da ćeš ikada imati taj problem!

Pozdrav!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlično odrađen posao, sve pohvale.

Mogli bi da ako neko već nešto radi sam lepo najavi pa ko zna više napiše šta bi i kako trebao da uradi, cake i ostalo (kao što Vincent reče da brezone zamajca).

Iskreno ja bi platio nekom da odradi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno za one brezone nisam znao, cak ni ne znam sta je to? :question:  A bogami da sam znao da ce biti bas toliko toga jos skidanje izduvne grane zbog turbine, ne bih se ni ja mlatio sa time al da sam u srbiji, krenulo jedno pa drugo, pa trece a onda sam sebi rekao kad sam vec krenuo rastvaljati onda cu i zavrsiti. A druga stvar je koliko ljudi bi osporavali da to sam napravim  :vava:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma,veliki je to poduhvat,vredan svake pohvale,ne naplaćuju mehaničari bzvz. 60-70eur.

Mislio sam na šrafove kojima je plivajući zamajac pričvršćen na radilicu (motor),na prvoj slici,centralnih 6 kom.! Šta te briga da li neko osporava tvoj trud, uštedeo si nešto para,naučio si mnogo, a na kraju,gde je zadovoljstvo zbog dobro odrađenog posla!

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno tako, vecinom stvari na autu radim iz znatizelje, dosta toga sam naucio kao sto kazes a i ustedeo novca... Srecom dobro me i vreme sluzilo sad je malo zahladnelo pa bas i nije najbolje lezati ispod auta. Jedino jos u sta nisam siguran da lisam ja rasklimao levu solju sto ide u nju homokineticki zglob ili je ona bila tako. Prilikom skidanja menjaca, menjac je seo na tu solju al nista za sad ne lupa niti krci.... Iskreno sav sam srecan sto sam si popravio kola a malo me bio i strah.

Inace zahvalan sam svima koji su mi pomogli, koji su postavljali razne teme na forumu pa sam imao gde da se informisem  :unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje,treba da skidam menjac na stila da vidim kvacilo jer zebava,pa me interesuje da li mora da skidam obe poluosovine ili samo levu....i neki savet ako je ko skidao?

Kad ga vozim penzionerski ne mari kvacilo drzi, cim pocnem da ga ganjam,cepam...i ostalo... :laughing: odma odkaze...sta bi moglo da bude...ja sumnjam na hidrodruk i korpu.. :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ja predpostavljam da je set ali pitam da vidim da li je ko skidao i imao slicne probleme, lamelu cu da remonrujem a korpu cu da vidim kad skinem imam od alfe i korpu i druk lezaj tako da cu to verovatno da nabacim jos da se resim da skinem menjac mrzi me ali moracu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znate li ko u nisu remontuje kvacila....Buca rece ima neko na trosarinu,jedan drug mi rece da ima neko iza MAK Pumpe ima li ko kakva iskustva?


Aj da pisem istoriju...

Od kako sam ga uzeo pre godinu dana kvacilo je tvrdo i bas kad se zagreje po gradu kad se vozi teze odvaja i teze upada...posto ga ganjam maksimalno skoro prilikom vracanja iz 5-e u 3-u nije dobro odvojilo ili nisam stiso pedalu u patos je u patos odvaja zakrcalo je bas i od tada se desava sledece da izgubi onu tvrdocu pedala se vraca ali ne odvaja oce po neki puta kao i da zaglavi ali to redje i onda nema ubacuvanje,odem do jedno poznanika drzi fiat servis kaze cilindar u kabini kupim sasch zamenimo nikako da dobije druk,dobi on vozio 2 km i opet isto.Odem ja kuci ispustim vazduh i ide 4-5 dana pa opet isto ja opet ispustim i u krug,al od danas poce da zeza bas kad ga vozim penzionerski ne mari cim pocnem da ga gazim on izgubi kvacilo i cim pipnem malo pedalu odma se cuje druk i u mestu i cini mi se u voznji kolko sam cuo.Navlaci vazduh kad ispustam bas ima,vozim malo opet odkaze ja opet izvucem crevo ono vazduh kolko hoces a tecnost ne gubi.

Edited by deki87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može od Alfe ni korpa ni druk. Druk na AR povlači peraja korpe,sve radi totalno drugim principom! Bolje spremi lovu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze,na alfu su isle 2 vrste kvacila kao na stilo i kontra kvacilo.Ovu sto sam ja rasturio je bila 2001god i verovatno su na prve serije ugradjivali kao na stila....tako da imam korpu i druk jos lamelu da prenitujem....i da skinem menjac...

Share this post


Link to post
Share on other sites

 deki87 imas na postu 379 sve sam detaljno opisao.... Oko skidanja menjaca. Mora desna osovina da se skida, jedino ako izvadis levu solju u koju ide homokineticki zglob, ja nisam znao kako se vadi pa sam skinuo desnu osovinu, naravno moraju i donji nosaci motora, motor na klocnu. Pazi kad ces izvlaciti menjac zapirace ti do naosaca motora gde stoji akumulator (nemislim na silent blok)  taj ionako moras da skines, nego stub nosaca motora ili ce ti zapinjati leva solja u prednji trap. Znaci spremi zivce i love. Pazi da menjac mnogo ne ljulas na levoj solji da je ne rasklimas kao ja, hvala bogu za sad je sve u redu. Ako nesto nebudes znao pitaj.  Sretno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolko ti vremena trebalo da skines,da lisi skidao na dizalicu ili kanal?Meni rece jedan covek da netreba desna da se skida....

Kolko vidim na slikama ti nisi skidao skroz levu poluosovinu,ja cu drugacije skinucu sraf sa glavcine bice malo zez dok nadjem 36 gedoru i izvuci cu je skroz,za desnu cu da vidim kad krenem da skidam.Jesi rucno rsrafljivao srafove ili pistoljem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo jedna napomena, obicna gedora 36 ne moze da pridje matici, treba ti obrusena gedora, tj da joj je neko na strugu stanjio spoljni zid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala znam vec skidao sam na alfu.Uzecu opet od ovog druga,njegova je obradjena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znate li ko u nisu remontuje kvacila....Buca rece ima neko na trosarinu,jedan drug mi rece da ima neko iza MAK Pumpe ima li ko kakva iskustva?

 

Ne može u temi na kojoj smo, nego u odgovarajuću temu ovde:

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41525-remontovanje-plivaju%C4%87ih-zamajaca-korpe-lamele/

 

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam imao ni dizalicu ni kanal, digao auto na klocne, imrovizirao gredu, namotao kanap i vezao menjac pa ga cimao.

Ne znam, po meni bi trebalo lakse da skines levu poluosovinu, ja nisam znao kako se skinda pa skinuo desnu. Pa ako to kazem da je auto stajao tri nedelje  :smoke:  rastavljen a od toga sam ga 5 dana rastavljao i sastavljao, sa time da sam skidao turbinu zbog repasa, pa ocistio interkuler, creva, sto sam mogao to sam cistio zato je toliko dugo trajalo.

Nema sta da se bojis, samo rastavljaj a matice i sarafove nekako obelezi ja se jebavao sa tri srafa, dva dana sam trazio kuda idu. Dugacka 13ka a ono bilo sa EGR ventila, drug tamo zavrnuo sa creva usisne grane one su mnogo krace jedva sam skontao. Samo pazi na iglu da je ne slomis ili iskrivis a menjac ima nekih 40kg-50kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igla je ono u sredini menjaca, to je 5 i 7 slika na onom postu gde sam opisivao kako se skida. 7. slika je sa druk lezajem a kroz to ide igla. Mada nemoras toliko da pazis ali ipak pripazi da je o nesto ne zakacis. Sve rucno, polako rasfarafio, (kasnije pomesao srafove  :wallbash: ), koliko toliko slikao ako nesto zaboravim sta i kako je bilo pa poglades sliku pa znas da je bilo npr. to i to tamo i tamo, lakse ce ti biti. Kazem menjac nije problem, problem je sve okolo. Inace menjac ces mozda malo teze izvlaciti iz motora, meni je isao vrlo tesko napolje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...