Jump to content
FAS Goran
zlox

Fiat Stilo - kvačilo

Recommended Posts

Otkako sam kupio Stilo (2006) kvacilo mi je bilo cudno.. tvrdo i dosta nisko hvatalo (nisko = blizu poda) i bilo je malo lufta u papucici.. kad nagazim kvacilo osetim da ima malo praznog hoda.

Od pre par dana taj luft se dosta povecao, i teze upada u brzine.

Posto se ja bas i ne razumem u sve ovo, dajte malo objasnjenje za problem, i recite sta da planiram da menjam ( i koliko to ne-zadovoljstvo kosta) pa da se preracunam i dam bubreg u oglase :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne duzim, iz licnog iskustva procenat verovatnoce da imas problem sa sjlom kva cila je 95% ostalih 5% otpada na neki drugi(e) mehanciki problem. Imao sam takav slucaj na dva prethodna auta tako da od tada obavezno pazim sta gde kupujem, barem za sajlu covek ne mora da zali novca. Iz tvog ptanja sam zakljucio da je ti nisi menjao i ne mora da znaci da je opste menjana, jednostavno- dotrajala je i za zamenu je. Ako je sajla u pitanju, usled dugotrajne upotrebe dolazi do izvlacenja plasticnog umetka kroz koji sajla prolazi tako da on blago seta stop opet otezava sajli da se lagano krece kroz abazur. Resenje: da ti majstor otkaci sajlu samo u motornom delu i proba rukom da je pokrene, u naravno, vizuelno proveri stanje sajle pa ako ista funcionise bez problema onda moze da bude druk lager ili pak mozda nesto trece.

Eto, mozda ti ovo pomogne ali ti svakako ne gine majstor.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stilo nema sajlu kvačila, nego papučica preko osovine direktno pritiska cilindar kvačila. Kod mene je sličan problem, ali još nije toliko drastično da imam problem sa menjanjem brzina, a bih rekao da treba izbaciti vazduh iz cilindra. Kako se to radi i koliko je komplikovano?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stilo nema sajlu kvačila, nego papučica preko osovine direktno pritiska cilindar kvačila. Kod mene je sličan problem, ali još nije toliko drastično da imam problem sa menjanjem brzina, a bih rekao da treba izbaciti vazduh iz cilindra. Kako se to radi i koliko je komplikovano?

Ako je kao kod Punta, nije komplikovano.

Postoji slavinica koja se otvori, nalazi se na gornjem cilindru kvacila koji je na menjacu.

Tacnije skine se prvo gumena kapica.

Neko iz kola drukne pedalu, pa zadrzi.

Ovaj koji je u motoru, otpusti imbus na cilindru, da izadje vazduh + ulje, pa zategne imbus, kolega u kabini pusti pedalu.

Pa tako vise puta.

Mada u puntu i sam mozes da ga ozracis bez drukanja samo se otvori slavinica.

Paziti da se nespusti nivo kocionog ulja u cantri ispod min, jel ce ponovo uci vazduh u sistem.

Uglavnom ako u hidrauliku ulazi vazduh, negde vam sistem ne dihtuje, pa stoga povlaci vazduh.

Sami cilindrici su oko 50 evrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Otkako sam kupio Stilo (2006) kvacilo mi je bilo cudno.. tvrdo i dosta nisko hvatalo (nisko = blizu poda) i bilo je malo lufta u papucici.. kad nagazim kvacilo osetim da ima malo praznog hoda.

Od pre par dana taj luft se dosta povecao, i teze upada u brzine.

Sve to što si ti pričao imao sam i ja. Nije oupšte bilo kvačilo tj. set lamele već hidraulučki cilindar onaj u kabini.

Opravka 2000 din.

Kvačilo moraš da osetoš da trza i prolkizava a tebi samo ne razdvaja dovoljno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolege drage vi ste ovde izmesali i babe zabe.sajla definitivno ne postoji na stilu ali i na puntu 2.ozracivanje kvacila se isto totalno razlikuje.set kvacila kod fiata u vecini slucajeva pravi problem zbog korpe i druk-lagera(95%) a ne istrosenosti lamele.simptomi na hidro kvacilu se mnogo razlikuju od kvacila na sajlu i ako su neki postovi pisani iz najbolje namere unose samo zbun za kolege sa foruma koji nemaju bolje poznavanje auto mehanike.nemojte pisati o tehnickim stvarima ako niste upuceni u taj deo vozila mozete drugima napraviti problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mikisxy

Ako pedala ima lufta i nisko hvata, sta je drugo sem vazduh u hidraulici?

Hidraulika kvacila se odzracuje isto kao i kocnica.

simptomi na hidro kvacilu se mnogo razlikuju od kvacila na sajlu

Koji su simptomi na hidro kvacilu?

Poz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ali se ne ozracuju sve na inbus ima i preko creva kad se oslobadja osigurac i crevo vadi iz cilindra za jedan zub.kvar vazduh u hidraulici ne postoji,odakle vazduh u zatvoenom hidro sistemu.vazduh je posledica ,a sta je uzrok stvarni kvar?isto tako ti simptomi su kad odu gumice na cilindru kvacila pa glavi jedan od cilindara kvacila nemora vazduh da bude.hidro kvacilo se ne steluje kao sajla i kad korpa izdrzi moze da trosi lamelu do nitni tako da proklizavanje se javlja kad je doslo do kraja sto kod kvacila na sajlu nije slucaj vec se kako se trosi tako i steluje dokle je to moguce.tresenje pri polasku kod hidro kvacila moze da bude i zbog plivajuceg zamajca (jtd) dok kod sajle je moguce da je i stelovanje u pitanju ,srce lamele ili zamascenost seta(zamascenost moguca i na hidro ).usled neblagovremenog menjanja ulja u hidro sistemu moze doci do zacepljenja a kod sali do rdjanja ili rascvetavanja sajle......................................................itd

ovaj deo nosi naziv grande punto/stilo tako da kakve veze ima pisanje kako je na drugim modelima

Edited by mikisxy

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Ja sam se ogradio da je u putanju Punto, ali je princip odzracivanja hidraulike, apsolutno isti na svim hidraulicnim kvacilima.

Pa bila to Alfa, ili Saab, cak i na motociklima.

Na cilindricu postoji slavinica ventil, ili to setajuce crevce, kroz koje se ispusti visak vazduha...

Istina visak se javi zbog kvara, ali mozda je ostao i od lose promene kocionog ulja?

Poz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema razloga za nervozu... Pitanje je bilo kako i koliko komplikovano je ispuštanje vazduha i odgovori su ok, svi.

Još jedna stvar me zanima. Otkud prazan hod papučice kvačila? Vidi se da je osovina koja ulazi u cilindar kvačila odmaknuta od dela papučice koji je pritiska, kao da je kraća. Znam da nema štelovanja cilindričnog kvačila, ali zašto papučica ne naleže na osovinu ili bar nije bliža? Razmišljao sam i o nekom adapteru koji bi "produžio" osovinu da bude bliža, a kvačilo ranije počne da deluje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako ti stiskas papucicu, a osovina koja potiskuje klipcic u cilindru ne mrda, taj deo svakako nema veze sa vazduhom u hidraulici. Mada i kod mene ima neki kratak hod od 1cm, koji kao ne vata pri vrhu.

Ako imas vazduh u sistemu, onda je prica ledeca, ti pritiskas ocovinu, ona radi pravi pritisak na klipcic, ali sa druge strane na rednom cilindricu nema reakcije.

Tu je kvaka da se vazduh koji je u cilindru sabija, hidraulicna tecnost u sistemu nema tu osobinu.

Posto se vazduh sabija, ti svoju silu trosis na to, umesto na aktiviranje radnog klipcica na menjacu.

Princip je prost ko pasulj, zamisli 2 sprica vezana sa cevcicom.

Jedan je stegnut, drugi razvucen.

Ukoliko su napunjeni tecnoscu, prtiskom na razvucen, dobijas istog trenutka razvlacenje sabijenog.

Ukoliko je u spricevima vazdih, dobices kasnjenje, usled sabijanja istog.

Druga kvaka sa hidraulikom, je efekat poluge, ako uradis razlicite poprecne preseke klipcica, moci ces srazmerno da multipliciras ulaznu silu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ako ti stiskas papucicu, a osovina koja potiskuje klipcic u cilindru ne mrda

To je nemoguće jer bi značilo da ni papučica kvačila ne mrda, kao da je zavarena. Papučica ima prazan hod pre nego da dodirne osovinu, a kad je dodirne, normalno je stiska. Zanima me upravo taj prazan hod koji kao da je osovina postala kraća ili za toliko više uvučena u klip.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jedan od mogucih uzroka je slabljenje korpe ili usecanje druk lezaja u korpu. Ako to je u kombinaciji sa tvrdim kvacilom nema sta da se sumnja. za ostale varijacije tipa cilindara trebalo bi videti na licu mesta tesko je preko postova. sto se tice nervoze ona kod mene bar ne postoji samo se staram da se o odgovarajucim modelima pise gde je mesto za to,i kako pise u pravilniku foruma trebao sam to da obrisem ali neka bude ovako sada.za ubuduce cu biti "nervozan"

ne smatram da sam na forumu iz razloga dokazivanja mog znanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Na osnovu cega moze da se provali koji je cilindar u problemu, ako nema potrosnje kocionog ulja.

Koje su manofestacije problematicnog cilindra. Tj da li moze da stvrdne kvacilo, kao npr sajla?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej, ljudi ali meni je stvarno bio cilindar. Ja i pisao o tome prošle godine. Ne mogu tačno da se setim teme, beše nešto kao "kvačilo nisko hvata.."

Nisam stručan ko Miki, ali znam šta mi jerešilo problem.

Žalio sam se na veliki prazan hod kvačila tj. pedale. Lamela je odvajala jako nisko. Pedalu sam morao da urežem u patosnicu da odvoji kako treba. I taj prazan hod je varirao (manje/više). Jedino što se videlo da je cilindar u kabini malo mastan.

Naravno ovo treba pregledati a ne preko postova. Ja samo prenosim moje iskustvo sličnog problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa kad ozracujes ako ne dolazi pritisak do cilindra na menacu onda je ..........

Edited by mikisxy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da pojednostavim, ako je tvrdo kvacilo, ali sve normalni radi, odvaja, hvata... da li moze da bude do cilindara?

I kako videti do kog je, bez zamene istih?

Glupo mi je da menjam cilindre, pa da ispadne da je korpa tvrda, ako je korpa nju ne diram dok ne rikne...

Dakle nije ocigledna situacija, da je neki skroz popustio, nego je gumica oslabila ili slicno..., ne ulazi vazduh u sistem.

Na pola Fiata starijih pri otpustanju kvacila, ono nekako cvili, pa ima neke zadrske, uz to su tvrda ko kamen. Da li je moguce da je sve do korpe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tvrdo kvacilo je u 99% prouzrokovano usecanjem druka u pera korpe.veci luft (pola hoda) pedale je obicno simptom loseg cilindra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, red je da se izvinim coveku a i ostalima na forumu zbog nepoznavanja funkcionisanja sistema kvacila na stilu. Elem, pokusao sam da podelim moje predjasnje iskustvo sa "sajlama" u druk lagerima bez neke lose namere i dace Bog da necu imati neke ozbiljnije probleme sa kvacilom.

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites
...pokusao sam da podelim moje predjasnje iskustvo sa "sajlama" u druk lagerima bez neke lose namere i dace Bog da necu imati neke ozbiljnije probleme sa kvacilom...

Sve je ok...zato i postoji Moderator ovog dela Foruma da bi ljudi naučili.

Taman posla da su se svi naučeni rodili...i normalno je da se nekada pogreši...a, onda dođe Moderator tehničkog dela i napiše kako jeste... :cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ljudi hvala na pomoci i savetima. Zao mi je sto se nisam ranije javljao ali u haosu sam u firmi a i nemam net jos uvek..

Videcemo se u nedelju, provozacete moju ljutu makinu pa vidite sta je prob.. :) eto pregleda na licu mesta :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo jedne slicice mesta gde se ozracuje kvacilo.cilindar se nevidi jer je u ovoj verziji iz komada sa druk lezajem u zvonu menjaca

 

18052009024.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ista prica i kod mene od prvog dana.

Tvrdo kvacilo, ponekad se teze ubaci u brzinu, auto cima kad krece, povecavao se prazan hod... i pre neki dan papucica kvacila na podu...

Na kraju nov set+cilindar u menjacu sve zajedno 15700+9300 ruke= drugi auto u voznji.

A stara lamela i korpa su bile pred raspadom, sto je najgore uopste nije proklizavao.

U svakom slucaju verovatno je tvrda korpa dovela do toga da probije cilindar, zato cim zatreba noga kao kod Ronalda... :)

TsbMsmS.jpg

TsbV580.jpg

TsbVf6A.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ja kod mene sem toga sto kvacilo uzasno nisko hvata, nemam ni jedna drugi problem niti pokazatelj. Ne proklizava, normalno radi, normalno vuce sve OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam tako vozio oko 2 meseca(tako je i kupljen, znao sam da moram da menjam), i sad mi je zao sto odmah nisam resio problem, jer kao da sam usao u potpuno nov auto u odnosu na pre.

Al sto rece Bora Todorovic u Nacionalnoj: "moze da izdrzi, al moze da rikne iza prvog coska" :)

Meni je na sred Kneza Milosa papucica poljubila pod, vratio sam je rukom i nadrukao... tako vozio dan dva i opet ista prica al srecom na parkingu. I onda pravac AP pa majstor, ako ti nije jako tvrdo kvacilo onda je neki od cilindara. U AP-u onaj u kabini je 4000 din kazu original, ja sam svoj vratio i menjao za plocice posto nije ni trebao :) Ponadao sam se da je samo on, al na kraju ispade ono najgore za dzep. Ma teraj tako dok ne ostane na podu, imaces vremena da se sklonis meni je od B Brda do K Milosa polako propadala :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...