Jump to content
FAS Goran
boki

BMW oživljava Isettu!

Recommended Posts

bmw isetta.jpg

 

O tome da BMW ozbiljno razmišlja o modernoj interpretaciji svoje Isette, modela koji je bavarsku fabriku izvukao iz finansijskih problema u godinama posle Drugog svetskog rata, bilo je dosta glasina i ranije, a najnovija stiže iz britanskog magazina AutoExpress. Međutim, ako je ranije originalna Isetta BMW-u bila neophodna za preživljavanje, ova nova imaće drugačiju misiju. Tako će nova Isetta (ako naravno zaista ugleda svetlost dana 2011. godine) svojim skromnim dimenzijama, manevarskim sposobnostima i malom emisijom CO2 biti idealno prevozno sredstvo za prenatrpane gradove na početku 21. veka. Naravno, nova Isetta će samo izgledom podsećati na original iz pedestih godina prošlog veka, koji je bio dugačak samo 2,4 metra, a imao je zaista jednostavnu unutrašnjost za dva putnika i nešto prtljaga. Nova Isetta će naravno biti većih dimenzija i neuporedivo bezbednija, imaće mesta za 3+1 putnika (kao Toyota iQ), dok će za pogon biti zaduženi benzinci i dizelaši male zapremime, kao i elektromotor. Bez obzira na njenu veličinu, ne treba uopšte očekivati da će nova Isetta biti jeftina, budući da će se ipak raditi o proizvodu BMW-a, koji ovoga puta neće biti namenjen širokim narodnim masama.

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

hvala momci :thumbup: video sam ovaj auto i pre na slikama ali nisam imao predstavu da je bmw... skroz je neobičan :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isetta - auto koji je spasio BMW od propasti

 

Isetta 001.jpg

 

Isetta je originalno nastala kao italijanski mikro automobil koji je licencirano proizvođen u brojnim drugim državama koje uključuju Argentinu, Španiju, Belgiju, Francusku, Brazil, Veliku Britaniju i naravno Nemačku. Zbog svog jajastog oblika i prozora koji podseća na balone, postao je poznat kao bubble car, što se kao termin odomaćilo i za neke druge slične automobile. Ovaj auto je inicijalno od 1953. godine proizvodila italijanska firma Iso SpA gde je naziv Isetta zapravo predstavljao deminutiv reči Iso, odnosno značilo je ''mali Iso''. Tri godine kasnije, BMW Isetta postala je prvi masovno proizvođeni automobil u svetu koji je uspeo da potrošnju svede na 3L/100 km i ujedno je bio najprodavaniji automobil sa jednim cilindrom čija prodaja broji 161.728 primeraka. Firma Iso SpA je ranih pedesetih bila poznata po proizvodnji frižidera, skutera i malih dostavnih vozila na tri točka. Vlasnik kompanije Renzo Rivolta odlučio je da kreira mali automobil za masovnu proizvodnju, pa su njegovi inženjeri do 1952. godine stvorili minijaturno vozilo sa 236ccm agregatom iz motocikla Iso Moto 200.

 

Isetta 002.jpg

 

Ovaj simpatični automobiličić stvorio je senzaciju pred novinarima na Sajmu u Torinu novembra 1953. Ništa slično nije viđeno ranije i to ne samo u gabaritima dužine 2.29m i širine 1.37m, već su i jajasti oblik i pristup kabini putem frontalno otvaranih vrata do tada bili nezamislivi. Na ta vrata, odnosno prednji deo, sa unutrašnje strane prikačeni su volan i instrumenti, a sedište je pružalo razuman komfor za dvoje putnika, uz poličicu pozadi za ostavljanje sitnih stvari. Prezentovano je i da u slučaju sudara, putnici mogu da napuste vozilo putem otvaranja platnenog krova.

 

Snagu je dobijao od već pomenutog 236 ccm agregata sa 9.5 konja koji je bio uparen sa manuelnim menjačem sa četiri brzine i rikvercom. Auto je stizao do 50 km/h za čitavih 30 sekundi dok je ukupna brzina bila tek 75 km/h, ali za naznačeni koncept vozila koji je pritom imao rezervoar kapaciteta 13 litara, te cifre nisu bile previše bitne. Zanimljivo je da je 1954. godine u cilju promocije, Iso spremio nekoliko Isetta i prijavio ih za legendarnu trku Mille Miglia gde su osvojili prva tri mesta u economy klasi. Razdaljinu od 1.600 kilometara, vozači su prelazili sa prosečnom brzinom od 70 km/h što je tek nešto ispod maksimalne brzine, ali i pored takve promocije i inicijalne seznacije, budućnost ovog vozila počela je da bledi nakon što je Fiat na tržište izbacio čuveni model 500!

 

Isetta 003.jpg

 

Ujedno, Renzo Rivolta je želeo da se fokusira na novi sportski automobil Iso Rivolta te je bio veoma zainteresovan da Isettu lincencirano prepusti drugim fabrikama širom sveta. Najveći korak u svemu tome preduzela je kompanija BMW koja je nakon pregovora 1954. godine i dogovorila ne samo kupovinu licence, već i kompletne alate za proizvodnju ovog modela. BMW je rebrendirao Isettu i napravio je svojim proizvodom. Novi jednocilindrični motor stigao je iz BMW motocikla zapremine 247 ccm i snage 13 konja. Glavni dizajnerski elementi su ostali italijanski, ali je BMW uposlio svoje inženjersko znanje za rekreiranje dobrog dela komponenti. Tako je 1955. na svet došla BMW Isetta.

 

Vremenom je motor unapređen i korišćen onaj sa BMW R25/3 motocikla uz izmenu prednjeg vešanja, a taj model je dobio oznaku BMW Isetta 250. U Nemačkoj je ovo vozilo moglo da se registruje i kao motocikl, ali je ova država promenila propise 1956. godine tako da je dozvola Klase 4 izdata pre promene propisa, tada branila upravljanje vozilom zapremine manje od 250 ccm. Stoga je i BMW uradio reviziju Isette i predstavio 300 ccm motor, a nešto kasnije predstavljena je i produžena verzija sa četiri sedišta i većim motorom koja je nosila oznaku 600.

 

Isetta 004.jpg

 

Iako su ih beograđani nekad zvali ''auto za invalide'', Isette su danas izrasle u veoma tražena i vredna klasična vozila. Dobro očuvani ili perfektno restaurirani primerci premašuju cifre od nekoliko desetina hiljada evra, te onda nikako ne treba da vas začudi cena primerka kog smo pronašli među našim oglasima. Radi se o BMW Isetti 250 iz 1957. godine koja je do danas prešla 70.000 kilometara. Za kraj, vredno je spomenuti da koliko god ovaj automobil bio nepraktičan, nebezbedan, mali i spor, moramo da kažemo da je zaslužan što smo kasnijih decenija pa i danas od BMW-a dobili neke sjajne automobile jer je tadašnja prodaja Isette bukvalno spasila kompaniju od propasti.

 

Autor: Miloš Nikodijević - Autoslavia

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW-ov kratki film ''The Small Escape'' o bekstu na Zapad u maloj Isetti

 

bmw isetta film.jpg

 

30-godišnjicu pada Berlinskog zida BMW obeležava kratkim filmom ''The Small Escape'' u kome prepričava priču o želji za slobodom i inženjerskom veštinom. Priča prikazuje događaj iz maja 1964. godine kada je sada 79-godišnji Klaus-Gunter Jacobi u modifikovanoj BMW Isetti uspeo da prebaci prijatelja Manfreda Kostera iz Istočnog u Zapadni Berlin. Jacobijeva porodica je napustila Istočni Berlin 1958., tri godine pre izgradnje Berlinskog zida. Kada ga je stari prijatelj Manfred Koster zamolio da mu pomogne da pobegne iz Istočne Nemačke, smislio je plan da ga prebaci na Zapad skrivenog u modifikovanoj BMW-ovoj Isetti dugačkoj inače samo 230 cm:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

throttlehouse.jpg ThrottleHouse video: Test BMW Isetta

 

Italijanski klasik sa BMW značkom - da, BMW je ''samo'' otkupio pravo da proizvodi auto koji je već postojao u Italiji. Motor sa 13 konja iz 300 kubika, a još je ovaj na testu model iz 1958. godine što znači da ima pojačani motor. Ipak, najbitnija stvar kod Isette je njena težina od oko 350 kilograma:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Microlino ide u proizvodnju

 

201318-Microlino 03.jpg

 

Duhovni naslednik BMW Isette će tokom sledeće godine ući u proizvodnju.

Micro Mobility je objavio da su prva testiranja šasije već startovala, a uskoro će biti završen i prvi potpuno funkcionalni prototip. U saopštenju se navodi da je ovo Microlino 2.0, odnosno nova generacija, koja se već sada u mnogočemu pokazala osetno boljim vozilom. Plan je da se proizvede pet prototipova, a za svaki će im biti potrebno nekoliko nedelja. Međutim, već ovo sve što vidite ulazi i u proizvodnju, odnosno konačna verzija će imati identičan dizajn.

 

201316-Microlino 02.jpg

 

Ako se pitate zašto im je za ovakav autić potrebno toliko vremena, razlog su imovinsko-pravni odnosi sa italijanskom Isettom koja je trebalo da proizvodi automobilčić. Međutim, ona je pod kapom Artege napravila svoj i nazvala ga Karolino. Završili su na sudu i tek 2019. su odnosi raščišćeni, a Microlino sada može na puteve.

 

201317-Microlino 01.jpg

 

Na struju vozi do 90 km/h, a zahvaljujući masi od 513 kg. i sa manjim baterijama od 14.4 kWh može da pređe oko 200 km. Očekuje se da će ovaj simpatični dvosed koštati oko 12.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autoshopmagazin.jpg AutoShopMagazin: Vremeplov - BMW Isetta

 

Spasilac BMW-a iz polovine 50-tih.

Tadašnji modeli 503 i 507 su bili preskupi i sve se manje prodavali svake godine, samo od motocikala nije moglo da se živi, a avione i motore za njih u to doba više niko nije tražio od BMW-a... i tako se pojavila Isetta:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon 40 godina ova BMW Isetta vraćena u život i sada se vozi

 

226392-bmw isetta.jpg

 

BMW Isettu je dizajnirao i stvorio Iso, a nakon što je BMW dobio licencu od italijanskog proizvođača, učinio ju je svojom. Bila je pravi hit, posebno zbog svoje hvaljene potrošnje od 3 l/100 km. BMW je proizveo više od 160.000 jedinica originalnog automobila između 1955. i 1962. godine.

 

YouTube kanal Restored je pronašao jednu napuštenu u šumi. Reč je o Isetti 300 iz 1959. godine, što znači da je predak modela Microlino koji je star više od 60 godina. Međutim, procenjuje se da je ova zarđala Isetta stajala više od 4 decenije. Očekivano, bila je u prilično lošem stanju. Nakon 40 godina među lišćem, nekoliko delova mikroautomobila je već zarđalo. Otvoreni krov mu nije sigurno pomogao u čuvanju delova unutrašnjosti, tako da je gotovo sve od kabine uništeno. Ljudi iz Restoreda su prvo pokušali da pokrenu motor od 13KS i 300 kubika kako bi videli da li pokazuje znakove života. Bio je to dugotrajan proces koji je uključivao čišćenje i popravljanje. Na kraju su u tome uspeli.

Nakon brojnih pregleda i zamena, uključujući novi set 10-inčnih felni i ''white wall''guma, Isetta se vratila u život i ponovo je na putu. Celi proces je trajao dva dana, a prva destinacija je bila autoperionica gde je mikroauto dobio brzinsko tuširanje nakon 40 godina. Zatim su momci odlučili da prove maksimalnu brzinu koja Isetta može da postigne u svom oživljenom stanju. Ona je dostigla 72 km/h, što je iznad minimalnog ograničenja brzine na autoputevima u većini država.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...