Jump to content
FAS Goran
Guest 10748

Zvučnici za Brava, Bravu, Mareu, Lybru

Recommended Posts

Jesu li ko na stilu sa nosacima u kompletu?

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam video šrafe se direktno u vrata, jedino nisam veličinu pogledao a sad mi nije tu auto...
Ne znam na stilu kakvi su...

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaju plasticne nosace koji na koje stoji zvuvnik, tj.izjedna su, tako da kada bi isao na neku ne fabricku varijantu morao bi da pravis nosace ili da iseces od starih zvucnika

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam sekao na mom nosace, ako lose uradis moze da se desi da ta plastika krci, dok nazad nemas taj problem. Mogu da ti dam majstora koji to vrhunski i brzo radi.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu kao na stilu i bravu, nemaju plastični nosač. 

Kad sam guglao sinoć dimenziju po broju dela nijedan fabrički što je bio nije imao nosač. Kaže se na vrata kao kod Brava/maree.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni išao na bubanj potok.
Ma te majstorije mi nisu strane, napravio bi nosače lagano ako bi bilo potrebe...
Verovatno ću naručiti originalne, da se ne bih zezao puno. Hvala vama na pomoći ;)

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde i ja da se nadovežem sa zvučnicima za multiplu. Hoću da zamenim te fabričke u prednjim vratima i odmah se, naravno, javi problem. Zapali su mi za oko lepi Ground Zero Titanium GZTF 6.5X ali avaj, velika im je dubina, staklo prozora zakačinje kad se spusti.

 

Ima li neko preporuku za tanje ali isto kvalitetne zvučnike. Potrebno je da imaju čist ton, sa izraženim visokim tonovima i "sve violine lepo da se lepo čuju, odvojeno".

 

I još nešto kad sam skinuo taj originalni fijatov zvučnik unutra su bile 4 žice. Dve idu za zvučnik, a ostale dve isto na zvučnik, ali čemu one služe? Majstor kaže da prvi put vidi takvu konfiguraciju.

Edited by bolens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro da je neko pitao, baš sam planirao neke zvučnike da tražim :)
Ja sam kačio neke druge zvučnike bez tih drugih žica i rade normalno...

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ti na preporuci, sjajno, nazire se ipak rešenje. Dakle te dve žice ako ostanu da vise neće praviti problem?

 

I onda šta je tvoja preporuka:

https://gigatron.rs/auto-zvucnici/jbl-auto-zvucnici-club-6520-127164

ili

https://www.ground-zero-audio.com/en/produkt/gzif-65x/  (oni mogu da stanu po dubini u vrata)

 

Cene su praktično iste, 4999 DIN, s tim što za JBL kažu da je to snižena cena.

 

Nisam neki stručnjak za audio brendove, iako mi je uho jako osetljivo, pogotovu na "mutan zvuk". :shock:

 

I za taj Ground Zero prvi put čujem, iako vidim da je sada jako popualran. JBL mi uliva poverenje, pogotovu što kući imam neke njihove monitore. Ali danas više nisi pametan šta je dobar odnos cena/kvalitet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj slikaj trenutno kako ti izgledaju zvučnici zbog te 4 žice, nije mi baš jasno da razumem. 4 zice idu odnekle do zvučnika ili od konektora ka namotajima idu 4 žice?

Znam da fabrički konektor za zvučnike uglavnom ne odgovara pa se uzima adapter tipa ovako nesto
https://www.vitez.rs/auto-muzika/oprema-za-auto-muziku/radio-blende/alfa-romeo/konektor-za-zvucnike-zrs-ag-1?sku=ZRS-AG-1
konektor_za_zvucnike_zrs-ag-1.jpg?itok=vs6Or_pH

 

Ne znam kako je kod tebe pa proveri pre nego što se upustiš u zamenu. Pošto vidim da si iz NS, ovih konektora bi trebalo biti u Tehnotroniku ili u prodavnici audio opreme u Futoškoj prekoputa tehničke škole.

 

A što se samih zvučnika tiče kapiram da je u tom cenovnom rangu sve dosta slično. Opet, pre bih se odlučio za JBL i to iz razloga što je 50W RMS (spram 80W kod GZ). Pretpostavljam da ti je fabrički radio i fabrički zvučnici koji su, čini mi se 25-30W. Ako staviš ovaj od 80W i zaneseš se ode izlaz :). E sad JBL su i 3 oma otpornost, a fabrički radio je na 4 oma ali to se može zanemariti kad biraš između ova 2. Što više, to bolje je dobro, ali ne uvek. Koliko znam, uglavnom se uzimaju zvučnici tako da je izlazna snaga pojačala nekih 70-80% RMS snage zvučnika.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

index.jpg

Da, baš sam bio u toj radnji Audio power u Futoškoj. Treba taj adapter, to znam. Ali čudi me da dve žice treba da ostanu da vise!!! Ne volim višak delova. :lol: A čovek iz radnje koji je iskusan i stvarno dobronameran kaže da prvi put ovo vidi. Da, uzeću taj JBl, hvala ti što si me podsetio, ne mogu sad praviti nauku u toj cenovnoj klasi.

 

https://www.amazon.com/JBL-CLUB6520-2-Way-Coaxial-Speaker/dp/B01KW1F6ZA/ref=sr_1_1?dchild=1&keywords=Club+6520&qid=1605728274&sr=8-1

Ovde ih hvale uglavnom ,ima čak 1200 ocena. Jedino kažu da bas treba da im se malo razradi.

 

Još jedno pitanje , ako bih hteo da dodam i neki woofer neki, to ne može da ide na fabrički radio (Blaupunkt), već mora pojačalo između. Samo pitam. Ne verujem da ću ga staviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam, zvučnici se povezuju ovde gde sam označio
image.thumb.png.978b0540f0d1118c3dd1c11c665b92ef.png

 

i trebao bi ti onaj adapter što sam napisao gore. 

 

Nemam predstavu zašto je izvedeno i ovo sa strane.

 

Po broju dela i EPERu stoji ovo
image.thumb.png.98fe355f1955e97f4c0610c6cc9698bd.png

 

Za taj zvučnik stoji DIFFERENT ANTITHEFT ANTENNAS ITEM tako da možda bude signal sa alarma ili šta već. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj zvučnik je bolje da popraviš, ima momak, u Svrljigu, pravi sam sunđerasta vešanja, vrlo jeftino radi i kvalitetno.

 

U tom slučaju, ostaje ti sva instalacija, zvučne karakteristike prilagođene vozilu, nema dodatnih adaptera ...

 

 

1 hour ago, bolens said:

Nisam neki stručnjak za audio brendove, iako mi je uho jako osetljivo, pogotovu na "mutan zvuk". :shock:

Vrlo često ljudi pogreše, nije svaki zvučnik za svaku kutiju.

Postoje parametri na osnovu kojih se projektuje kutija, da bi zvuk bio dobar, zadovoljavajući a sama snaga, nije baš merodavna a vrlo često nije baš ni potrebna.

 

Druge dve žice su najverovatnije za povezivanje visokotonca jer se on svakako parelno vezuje sa bas/srednjotonskim zvučnikom.

 

Što se tiče bas kutije, dobro bi bilo da imaš i dodano pojačalo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da kod mene je isto, ali ja se nisam nešto zamarao sa te dve žice... Mada sam ubacio neke bezveze zvučnike čisto da ima, a sad već počinje da me nervira kvalitet zvuka pa istražujem šta da ubacim...

Koristio sam ove buksne za povezivanje pošto džek nije isti... 14f28567c4d9743cf034dc619940bdad.jpg

 

Nisam znao da se isplati popravka zvučnika... Imaš neki kontakt?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ortakov, hvala najlepše na odgovoru. Stvarno i ta popravka bi mogla da bude rešenje! Zvaću sutra tog čoveka iz Svrljiga, našao sam ga na KP, ima detaljan cenovnik po veličinama. Najinteresantnije je što ja do ovih postova nisam ni znao šta je vešanje zvučnika i da i to može da se popravi.:blushing:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bolens said:

Da, garant neka predinstalacija za alarm.

Alarmi tih godista na Fiatima imali su centralnu jedinicu integrisanu sa sirenom u motornom prostoru, volumetrijski senzor u plafonjeri, dodatni senzor bravice haube, uz postojece senzore otvaranja vrata. Tako da taj dodatni konektor na zvucniku ne bi trebalo da ima ikakve veze sa alarmom. Pre mislim da je neka fabricka priprema za mobilni telefon, neka vrsta pretece Blue&Me :) .

Cesto ti neiskorisceni konektori budu umotani u sundjercic, kao na slici ispod:

 

soubor-23118.thumb.jpeg.b08494233e993975265b5d1c5d8f8b2b.jpeg

 

PS: Bacih pogled u ePer, nivo iznad ovoga koji ste vec gledali - upravo za taj SN zvucnika, u polju Compatibility stoji navedeno E833. Sto je sifra za Mobile Phone Predisposition ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:) 

Zamisli zvučnik od 15ˇ i propadne mu vešanje i ti ga kao baciš :) a košta 200€ 

Eeee, a 90 ih kad je plata bila 5 - 10 maraka a zvučnik koštao 200, krpilo se samo tako :)  

Da stvar bude zanimljivija u tom Srvrljigu je bila fabrika zvučnika, zvala se Ei Svrljig, izdvojeno odeljenje, akustika Ei Niš :( 

Potpuno uništena, mašine prodate na kilo u staro gvožđe a decenije znanja i opreme je u njoj nestalo. Nisu bili zvučnici iz visoke kategorije, ali su bili sasvim pristojni. Nešto su radili po licenci, nešto su i sami konstruisali, ali nekome nije odgovaralo da postoji nešto tako na ovoj teritoriji. Zamisli samo koliko entuzijasta (kao taj momak što si ga našao na KP, ako se ne varam Dalibor) inženjera i zaluđenika je moglo da budu akcionari, da se sva test oprema iako stara, sačuva, gluve sobe, proizvodni pogoni za čitave zvučne jedinice ... prevrne mi se želudac svaki put kad pomislim šta smo sve imali a sada moramo da motamo kablove za kineze i još da im platimo da nam daju to da radimo. 

 

Zvučnici se popravljaju veoma uspešno, čak se i vrlo lako i ko ume unapređuju (ukrućuje se membrana, stavlja se tvrđe/mekše = vešanje u zavisnosti od potrebe, menjaju se kalemovi i tipovi žice koji se koriste itd) ali se to radi za skuplje "drajvere" kako ih zovu ljudi iz "struke" odnosno zvučne jedinice ;) 

 

Više puta sam napomenuo, sama promena zvučnika ne mora da donese nikakav boljitak u kvalitetu zvuka, naprotiv, vrlo često se dobije ili prenaglašen bas ili ga nema. Jednostavno, poremeti se zvučna slika.

Zvučni opseg koji određuje tz HiFi ili u bukvalnom prevodu puno polje (ceo zvučni spekar) prema nekim standardima je od 20Hz do 20KHz

Ako se dobro sećam iz fizike, čovek prepoznaje zvuke - čuje od nekih 50 ak Hz do 14KHz i to ne svi i ne uvek.

Hoću da kažem, neko ko je projektovao automobil sigurno je projektovao i zvuk, odnosno zvučnike, zvučnu izolaciju, instalaciju itd. U skupljim sistemima je i bolja oprema ali samom zamenom opreme, vrlo često rezultat uloženo dobijeno nije odgovarajuć.


Opet, sa druge strane, kod zvuka je vrlo fina stvar što nekome zvuk može da se sviđa, a opet, drugome da to bude loše. Na primer, neko ugradi nove zvučnike dobije dosta niskih frekfrencija tj basa, to gruva fino, njemu se to sviđa, uspeo je. A sa druge strane, što se ne razume pevač kad peva neku muziku ili je melodija slabija od ostatka, nema veze, njemu tako odgovara. Upravo je to "fora" HiFi ja, da se iz sistema dobije čitav spektar zvučne slike, a da nema odstupanja (naravno što je manje moguće) na određenim frekfrencijama. 


Pa se tu onda umeša da zvučnici ne menjaju svojstva pri većoj / manjoj upotrebljenoj snazi i još gomila nekih "sitnica" a sve to utiče na zvučnu sliku i kvalitet zvuka.

 

Ako si već rešio da ulažeš u ozvučenje, ja bih pre nego da dam novac za nove zvučnike (veoma upitnog kvaliteta) za koje i ne znam kakve kakateristike imaju a i ako ih imaju na papiru, pitanje je da li u stvarnosti tako rade, popravio bi stare zvučnike, a deo novca uložio u dampiranje vrata, poboljšavanje akustičkih svojstava kutije (odnosno vrata sa tapacirom).

 

Koštaće manje, bićeš zadovljniji postignutim a i manje će koštati :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

^super je to razmisljanje ali ne bih se slozio u ovom slucaju.

 

Realno, da li stvarno mislis da su se neki posebni audio inzenjeri angazovali oko pravljenja zvucne slike u Multipli?! Ili svejedno bilo kom autu tog cenovnog ranga kad je bio nov (ili gledaj danasnji nov auto do 15tak hiljada eur)? Oko projektovanja "zvucnih kutija" odnosno vrata? I odabira odgovarajucih zvucnika kako bi se uklopili i kako bi korisnik uzivao u HiFi zvuku?

=> Naravno da ne. Da je stvarno tako ne bi gurali iste modele zvucnika u Multiplu, Mareu, Bravo, Brava, pa kasnije Stilo, Croma, Bravo, Delta... Jednostavno, poslali su specifikacije Blaupunktu ili ko im je kad radio i ovi su im isporucili audio uredjaj i set zvucnika.

Isto tako, u vecim paketima opreme se nudi bolji audio sistem koji se samo ugradi u postojece mesto. Ne znam da ima razlike u "zvucnim kutijama" kod Delte sa i bez Bose ozvucenja. Razlika je u kvalitetu zvucnika, pojacala i dodat vufer. NIje Delta sa Bose ozvucenjem bolje zvucno izolovana, nisu vrata dampovana unutra, nisu zvucnici izolovani unutar vrata.... 

 

Ovo za reparaciju se slazem ali da su u piitanju zvucnici od 200njak eur, Ovako mislim da se ne isplati na zvucnicima reda 20tak eura (toliko su kostali novi i mislim da mogu da se naruce kod ovlascenog prodavca).

Hocu reci da je sam predmet za reparaciju generalno losijeg kvaliteta a od babe ne moze devojka :) Mozda ce izaci 10tak eur jeftinije ali ne verujem da mogu da pruze vise nego ovi novi JBL. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
42 minutes ago, andreja.micovic said:

Realno, da li stvarno mislis da su se neki posebni audio inzenjeri angazovali oko pravljenja zvucne slike u Multipli?

Da, mislim da su sigurno angažovani inženjeri za projektovanje svega u bilo kom automobilu ozbiljnijih proizvođača.

 

To što su koristili iste ili slične sisteme u različitim vozilima opet govori u prilog činjenici da je neko to projektovao, da ispunjava barem minimalne standarde ali mora da ih ispuni, sve od debljine provodnika pa do tipa zvučnika. 

Moguće je da ja grešim, ali zaista bi bilo neozbiljno pustiti u proizvodnju seriju vozila, sa zvučnikom i audio uređajem unutra, kao kada Žika iz Moštanice ugrađuje u jugo sonashi auto radio i kaže, brate, gruva, razbija. 

Na kraju, sve se meri, pa i nivo buke, kvalitet zvuka itd. 

To što se na prvi pogled ne vide izolacije ili ti se čini da ih nema, ne znači stvarno da ih nema u istom vozilu, sa različitim novom opreme. Takođe, moguće je da proizvođač, uradi pripremu za skuplju varijantu, koja će svakako biti bolja nego da je nema, a da ugradi jeftinije komponente ili da ih ne ugradi ostavi pripremu, a da naknadno kada treba da se ugradi u procesu proizvodnje, to ne bude problem, olakšava rad na traci itd.

 

Kad već spominješ, reparacija zvučnih jedinica od 200 i više € u HiFi ju je prilično diskutabilna, neki kažu da je to dobro, neki kažu da je fabrički bolje, pa onda ako se već nešto popravlja, popravlja se / menja u paru da bi zvučna slika bila mnogo bolja itd. 

Druga je priča za razglasne zvučnike, barem ovde, u Srbiji.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
30 minutes ago, ortakov said:

To što se na prvi pogled ne vide izolacije ili ti se čini da ih nema, ne znači stvarno da ih nema u istom vozilu, sa različitim novom opreme. Takođe, moguće je da proizvođač, uradi pripremu za skuplju varijantu, koja će svakako biti bolja nego da je nema, a da ugradi jeftinije komponente ili da ih ne ugradi ostavi pripremu, a da naknadno kada treba da se ugradi u procesu proizvodnje, to ne bude problem, olakšava rad na traci itd.

Kod Lancie koja je kostala nova preko 30000 eur u visim paketima opreme (konkretno Platinum) sa i bez Bose ozvucenja je izolacija identicna (isto kao i AR 156/147, Lybra...) 

Priprema ozicenja kod FLA je diskutabilna. Neki imaju sve oziceno i pripremljeno, neki nemaju nista (posmatran isti model auta). Evo ovde na forumu xy primera npr stila koji imaju pripremu i ozicenje za tempomat a neki nemaju. Ima tu do nivoa opreme ali kod Fiata ima i do toga 'E sad cemo da ustedimo na 5m zice na 30000 vozila', pogotovo ako je auto u proizvodnji duze vreme i opada prodaja.

 

Vise sam mislio da se proizvodjac ne opterecuje zvucnom slikom u jeftinom autu. Istiska dugmice, radi sve, i to je to idemo dalje :) 

Jesi ti pisao da si uzeo 500L a da nije bila navigacija na uredjaju a bila je stavka na spisku opreme?

 

45 minutes ago, ortakov said:

reparacija zvučnih jedinica od 200 i više € u HiFi ju je prilično diskutabilna, neki kažu da je to dobro, neki kažu da je fabrički bolje, pa onda ako se već nešto popravlja, popravlja se / menja u paru da bi zvučna slika bila mnogo bolja itd. 

naravno da se u paru popravlja. pa menja se vesanje, membrana... isto kao kad bi zamenio samo 1 amortizer a drugi ostane da radi nakon predjenih xy000 km

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, andreja.micovic said:

Jesi ti pisao da si uzeo 500L a da nije bila navigacija na uredjaju a bila je stavka na spisku opreme?

Da, mene su zeznuli.

Sad kada je sve prošlo, ja sam stekao utisak da su oni svesno išli sa tim da ne ugrade navigaciju, odnosno da uštede. Svi koji su u tom periodu kupili automobil i očekivali su da dobiju navigaciju, nisu je dobili a to govori u prilog tome da jednostavno nisu hteli da je ugrade iz nekog razloga. 

Trebalo je da ih tužim, prevaranti.

Ja sam prihvatio nagodbu, ugradio alarm i šuspleh ispod motora i oni su dobro prošli. PREVARANTI.


E sad, da se vratim na temu.

To što oni rade, ovako i onako, ne znači da to niko nije projektovao a to ne može da uradi neko ko nije školovan za tako nešto. Da li će i koliko posle da se odstupa od toga, to je već opet neka druga stvar, ne zavisi od projekta, zavisi od dobavljivosti komponenata, od promene cena tih komponenata itd. 

Ali zar stvarno misliš da će neko ko planira da napravi 500 000 jedinica nekog proizvoda, da rizikuje sa ubacivanjem audio uređaja koji će da radi "onako" na "oko"!? To jednostavno nije moguće. Koliko će da košta ta oprema i da li će imati skuplje i jeftinije verzije tog audio sistema, to je opet nešto drugo, ali i jednu i drugu opciju neko crta, računa i zapisuje. 

 

500L ima veoma dobar zvuk, barem ova moja verzija, a nisam doplatio za audio sistem (800€)

Meni to govori da su oni sve automobile pripremili za skuplju verziju audio sistema, a samo oni koji doplate, dobiće kvalitetnije zvučnike, pojačalo, dodatni niskotonski zvučnik u gepeku i to je to. Jednostavno, više im se isplatilo da imaju sve pripremljeno u svakom modelu a da skuplju opremu stavljaju opciono. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja samo kazem da ne postoji razlika u akusticnoj obradi istog modela automobila u zavisnosti od nivoa opreme. Da se isto zvucno izoluje auto (pricam o audio sistemu u kolima ne o izolaciji motora ili od vetra posto tu zna da ima razlike dal je hauba postavljena ili ne) bio najnizi paket opreme ili najvisi. Razlika je samo u audio sistemu koji se koristi izmedju ta 2 nivoa (sto si i sam naveo do[plata od 800 eur za dodatne zvucnike, pojacalo i drugi uredjaj).

I naravno da ce taj skuplji sistem zvucati bolje jer je kvalitetniji a ne zato sto su za tu verziju tog modela u fabrici stavljali azmafon na vrata i  lepili gumu ispod patosa i dodatno stavljali staklenu vunu, popunili supljine.... 

 

To sto je tebi dobar zvuk u kolima i dobra izolacija sa stock audio setup-om samo znaci da su se inace potrudili da auto bude dobro zvucno izolovan od starta, sto je i za ocekivati posle restyle-a. A ima ovde i njih koji su na 500L posle par godina menjali fabricke zvucnike. Ima tema. 

 

Tako da, slazem se da postoji neko ko sve to isprojektuje da to bude valjano, ali se pitaju oni sto racunaju budzet i isplativost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

naravno da se radi projektovanje zvuka u automobilu, a verovali ili ne, rade ga isti oni koji su isprojektovali auspuh. Ne šalim se :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...