Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Audi R8 V10 5.2 FSI quattro

Recommended Posts

carwow.jpg CarWOW: Audi R8 RWD

 

Pogledajte koliko se R8 promeni kada ima pogon pozadi umesto na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dougdemuro.jpg Doug DeMuro: 2022. Audi R8

 

Može biti kupe ili kabrio, a pogon samo pozadi ili na svim točkovima.

Ovaj na videu ima pogon pozadi i V10 sa 560 konja (600 ako je sa pogonom na svim točkovima):

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi R8 će dobiti električnog naslednika

 

218901-audi r8 2022 5.jpg

 

Naslednik Audija R8 bi trebalo da se pojavi sredinom ove decenije, mada insajderi iz Audija navode da superautomobil još uvek nije dobio zvanično zeleno svetlo. Novitet se međutim neće zvati R8, a odlikovaće ga potpuno novi pravac dizajna tako da neće ličiti na prethodnika. Međutim, ostaće veran čistom konceptu sportskog automobila, sa dvoja vrata i više snage od bilo čega drugog u Audijevog gami. Aktuelni R8 ostaje u proizvodnji, najverovatnije do kraja 2023. godine.

 

Šef Audi Sporat Sebastijan Grams ističe: ''Ono što pokušavamo da uradimo jeste da se što više približimo tom ultimativnom osećaju trka''. On je dodao da je 60% njegovih delova slično automobilima GT3 specifikacije. R8 se proizvodi zajedno sa modelima Audi E-tron GT i RS E-tron GT u Audi Sport fabrici Böllinger Höfe u Nemačkoj, tako da je objekat već pripremljen za proizvodnju vrhunskih električnih modela. Grams je rekao: ''Apsolutno ćemo zadržati veštinu izrade jer je to ono što automobil čini jedinstvenim od ostatka portfelja. Ako dovedemo naslednika R8, trudićemo se da to i dalje radimo. To je važno za kupca. U R8-ici je ljubav.'' Audi ima brojne opcije koje se tiču platformi za naslednika R8, iako će najverovatnije koristiti onu razvijenu sa Porscheom. SSP Sport platforma, koju je Porsche nedavno potvrdio, koristiće se na SUV-ovima i limuzinama i zameniće platformu J1 koja se trenutno koristi za Porsche Taycan i Audi E-tron GT.

Međutim, postoji još jedna moguća osnova za sledeću generaciju R8: platforma koju Porsche sprema za svoje buduće električne modele Porsche 718 Boxster i Cayman. Na temu platformi, Grams je rekao: „Imamo brendove oko Volkswagen grupe koji mogu da ostvare sinergiju. Audi Sport je već pokazao svoju električnu sportsku sposobnost sa modelom RS E-tron GT, koji ubrzava od 0-100 km/h za 3.3 sekunde i isporučuje 637KS, a ima domet od 237 milja (381 km) i mogućnost brzog punjenja. Budući R8 će morati da premaši ove brojke, kao i da ima dovoljno snage i domet za vožnju na stazi. ''Moramo biti hrabri, kao što smo bili sa prvom generacijom R8. Bila je hrabra odluka napraviti taj automobil. Moramo da budemo inovativni i da se transformišemo u električni svet i digitalizaciju.''

 

Dolazak naslednika R8 će biti pažljivo tempiran da predvodi Audijeve planove da lansira samo električne modele od 2026. u svojoj osnovnoj liniji, iako je strategija za Audi Sport modele malo drugačija. Govoreći o predstojećem modelu, Grams je rekao: ''Borim se za [naslednika R8], kao i uprava Audija. Gledamo različite vrste koncepata, a pravac je elektrifikovan. Ako mi se ispuni želja, to će biti R8 koji je električan. A ako radite super-sportski automobil, onda je to koncept sa dvoja vrata.'' Novi Audi TT je još jedan popularni Audi Sport model koji se razmatra. ''Radimo na tome'', kaže Grams. ''To je ikona. Ali u ovom trenutku, moj fokus je naslednik R8.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobuildyoutubelogo.jpg Auto Bild najavljuje novi Audi R8

 

Audi je 2015. predstavio R8 e-tron, električnu verziju sportskog automobila sa centralno postavljenim motorom. Pogon na zadnje točkove i 462KS plus baterija od 90 kWh obezbedili su pristojne performanse u vožnji, i domet od 450 kilometara (NEDC). Međutim, zbog niske potražnje R8 e-tron je ukinut samo godinu dana kasnije.

U Ingolštatu veće nade polažu u klasičnog naslednika V10 super sportskog automobila. Električni sportski automobil je već u razvoju i biće lansiran sredinom decenije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poslednja limitirana serija Audija R8 nosiće oznaku GT

 

Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 01.jpg

 

Audi Sport će supersportski dvosed R8 GT napraviti u samo 333 primerka, a početna cena poslednjeg Audija kojeg pokreće atmosferski V10 motor iznosi 225.000 evra. Nakon prošlomesečne objave u kojoj je Audi otkrio da njihov najbrži model uskoro ide u penziju, u Audiju Sport pripremili su limitranu seriju supersportskog dvoseda koja predstavlja ''odjavnu špicu'' za R8 čijeg će naslednika, po svemu sudeći, pokretati samo elektromotori. Poslednji Audi R8 (V10 GT RWD) zasnovan je na verziji R8 V10 Performance i drugi je R8 koji na sebi nosi oznaku GT. Pokreće ga centralno smešten 5.2 atmosferski V10 motor koji razvija 620 konjskih snaga i 580Nm najvećeg obrtnog momenta, za čiju je distribuciju samo na zadnju osovinu (RWD) zadužen dorađen 7-stepeni automatski menjač sa dva kvačila.

 

Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 02.jpg Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 03.jpg Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 04.jpg

Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 05.jpg Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 06.jpg Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 07.jpg

 

Uz nekoliko programa koji brinu o optimalnom prenosu snage na zadnju osovinu u svakoj situaciji, ali i dvadesetak kilograma manje u odnosu na standardni R8 RWD, R8 GT iz mesta do stotke stiže za 3.4 sekunde, a najveća brzina iznosi više od 320 km/h. Među detaljima koji poslednji R8 odvajaju od ostatka društva su posebne 20-inčne felne na kojima su gume Michelin Sport Cup 2 i nekolicina karbonskih karoserijskih dodataka. Među serijskom opremom su i karbonsko-keramičke kočnice. Crna i crvena boja dominiraju u kožom i alkantrom obloženoj unutrašnjosti. Tu je i nezaobilazni podsetnik na serijski broj primerka (000/333), a kupci će moći da biraju između tri boje karoserije.

 

Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 08.jpg Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 09.jpg Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 10.jpg

 

Audijev ''poslednji Mohikanac'', koji sa sobom donosi izvanredan zvuk atmosferskog V10 motora, u prodajne salone širom sveta stići će početkom naredne godine. Nema sumnje da će svoje vlasnike pronaći u rekordnom vremenu.

 

Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 11.jpg Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 12.jpg Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 13.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: 2016. Audi R8 V10 Plus

 

... sa 338 km/h na Autobanu zahvaljujući 610KS/560Nm iz čuvenog 5.2 V10 atmosferca:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotopnl.jpg AutoTopNL: Audi Exclusive R8 V10 Plus

 

Kompletno predstavljanje sa vožnjom od 322 km/h na Autobanu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autotrader.jpg AutoTrader: Audi R8 V10 GT

 

Audi R8 uskoro više neće postojati. Audi će prestati sa proizvodnjom svog legendarnog super-automobila, ali je odlučio da na kraju predstavi specijalno izdanje: R8 V10 GT RWD.

Rori seda za njegov volan da nam prenese da li su iz Audija najbolje sačuvali za kraj:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgear.jpg Top Gear: Audi R8 GT i originalni Audi R8

 

Audi je najavio da će prestati sa proizvodnjom svog V10 superautomobila krajem 2023. godine, i da će njegova zamena biti potpuno električni e-Tron. Zbogom zvuku 5.2 V10 motora...

Audijev oproštajni poklon svima je R8 GT - ograničeno izdanje R8 sa pogonom na zadnje točkove, sa malo manjom težinom i malo više snage, i paketom aero delova od karbona. Može svakoga naučiti da driftuje, ali da li to znači da je najzabavniji R8 za vožnju ikada?

Ili ta titula pripada prvoj varijanti R8 sa 4.2 V8 motorom, manuelnim menjačem i ''samo'' 414 konja?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi R8 sa petocilindarskim turbomotorom otkazan u poslednji momenat

 

228528-audi r8 01.jpg

 

Glasine o Audiju R8 sa manjim motorom su kolale internetom godinama, ali se nikada nisu obistinile. Druga generacija nemačkog superautomobila je penzionisana sa GT RWD specijalnom edicijom (naslovna fotografija), uz planove da naslednik bude sa čisto električnim pogonskim sklopom. Sudeći po novim glasinama, marka ''četiri prstena'' navodno želi da instalira V6 turbo u jeftniju, ulaznu verziju. Po ''šuškanjima'' od pre nekoliko godina, model s ovim motorom je trebalo da bude naslednik prve generacije R8 V8. Međutim, ispostavilo se da nije tako. Ekipa iz Ingolštata je planirala osnovnu varijantu, ali sa petocilindarskim rednim agregatom umesto V6. Konkretno, ideja je bila da se iskoristi čuveni 2.5 turbo petocilindraš iz TT RS-a i RS3.

 

Interesantne detalje je obelodanio Markos Markes, projekt menadžer eFuelsa u Porscheu. Plan je bio da se odustane od quattro pogona i pređe na zadnji, da bi se uštedelo na masi. Dok je druga generacija R8 bila isključivo dostupna sa sedmostepenim automatskim menjačem sa dvostrukom spojnicom, jeftinija verzija koja nikada nije ugledala svetlost dana, posedovala bi manuelni menjač. Kao što možemo da se prisetimo, prva generacija R8 se prodavala sa čuvenim šestostepenim manuelcem. Markes je rekao da je turbo R8 imao manje konjskih snaga ali viši maksimalni obrtni moment od V10 modela, što sugeriše da bi redni petocilindraš bio ''nasviran'' na iznad 500Nm dostupnih u RS3. Poređenja radi, druga generacija R8 je raspolagala sa 540 Nm kada je debitovala početkom 2015. On je spomenuo da je turbo petocilindraš bio ''čistiji i skoro jednako brz'' kao V10.

 

Kada je došlo vreme da R8 RWS sa zadnjim pogonom bude lansiran u drugoj polovini 2017. performantnija verzija je zadržala V10. Audi Sport je na kraju odlučio da svoj superautomobil prodaje isključivo sa 5.2 FSI motorom, koji deli sa Lamborghini Huracanom. Markes, koji je takođe otkrio da se odustalo od quad-turbo Porsche superautomobila s osmocilindarskim bokserom, smatra da je R8 sa zadnjim pogonom, petocilindarskim motorom i automatikom sa dvostrukom spojnicom, bio propuštena prilika: ''Šteta, jer je petocilindarski turbomotor bio snažan i pouzdan, zvučao je drugačije i mislim da bi dobro funkcionisao u R8. Automobil je bio lakši i agilniji, ali ga možda neki ljudi u Audi Sportu nisu doživljavali kao istinski R8, tako da su u odsudnom momentu odlučili da on ipak ne ugleda svetlost dana.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

VF Engineering Audi R8

 

vf audi r8 03.jpg

 

Američki tjuner VF Engineering je pripremio paket poboljšanja kompatibilan sa standardnim Audijevim modelom R8 V10, R8 V10 RWS i R8 V10 Plus u svim njihovim različitim specifikacijama. Osnovna komponenta sistema je Eaton TVS2300 kompresor sa sistemom hlađenja vazduh-voda. Paket se može kombinovati sa 5.2 litarskim V10 motorom bez dodatnih hardverskih modifikacija, što ga čini potpuno reverzibilnim.

 

vf audi r8 02.jpg

 

Rezultat je 830 KS i 850 Nm obrtnog momenta pri korišćenju 91 oktanskog goriva. U ponudi je i nešto slabiji paket koji omogućava 800 KS i koji košta 31.995 dolara, što znači da je prethodni snažniji ujedno i skuplji.

 

vf audi r8 01.jpg

 

VF Engineering koristi šestu generaciju TVS2300 kompresora koji dolazi sa Eatonovom najnovijom generacijom rotora sa četiri lopatice. VF Engineering takođe može da promeni izgled Audija R8. Bez obzira na verziju, automobil može da bude lakiran u jarku zelenu boju za dodatnih 3.000 dolara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi će se oprostiti od kultnog R8 poslednjim krugom na Nedelji automobila u Montereju

 

audi r8 01.jpg

 

Ovogodišnji Monterey Car Week obeležava značajan trenutak pun suza za Audi ali i fanove, jer se oprašta od kultnog R8 tokom Rolex Monterey Motorsports Reuniona u Laguna Seki. Uz 15 godina neuporedive snage i performansi, R8 Coupe je spreman da odvozi svoje poslednje krugove po slavnoj stazi, a voziće ga devetorostruki pobednik Le Mana Tom Kristensen.

 

Odlazak modela R8 je proslava njegove trajne motosport ostavštine i počast njegovom trkačkom nasleđu, a svaki R8 debitovaće u jedinstvenoj kombinaciji boja koju je kreirao Frank Lamberty, dizajner prve generacije Audija R8. Šara ima podeljeni motiv, naglašavajući prelaz s običnog drumskog automobila na dizajn koji podseća na trkački R8 GT3. Audijev izlog na Monterey Car Weeku nije samo nostalgičan pogled u prošlost; to je uzbudljiv pogled u budućnost. Biće izložena cela linija e-trona, uključujući RS e-tron GT, Q4 Sportback e-tron, Q8 Sportback e-tron i Q8 e-tron SUV. Dok se Audi oprašta od R8, on takođe otvara put novoj eri performansi i inovacija, pokazujući predanost kompanije održivosti i električnoj mobilnosti. Predstojeći ulazak u Formulu 1 2026. dodatno naglašava ovu predanost, obećavajući da će doneti novo uzbudljivo poglavlje u Audijevu trkačku ostavštinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi R8 bi mogao da se vrati kao električni sportski model

 

Audi-R8_Coupe_V10_GT_RWD-2023 01.jpg

 

Audi R8 je otišao u istoriju, ali čini se da će se model ipak vratiti kao električni automobil visokih performansi.

 

Najnoviji izveštaji govore da Audi već razvija ''platformu za električna vozila namenjenu sportskim automobilima i superautomobilima male proizvodnje.'' Detalja je za sada malo, ali Audijev šef za tehnički razvoj, Oliver Hoffmann, za britanski Autocar je nagovestio da brend nije odustao od sportskih automobila. Dodao je da će se koristiti sistemi i moduli SSP platforme te da će se pozajmiti komponente još nekih drugih električnih platformi. To znači da bi budući sportski automobili trebalo da koriste različite komponente MEB, PPE i SSP platforme, odnosno da uzme ono najbolje iz ''sva tri sveta''. Time bi se smanjili troškovi razvoja, a automobili bi imali pristup najboljim karakteristikama svake od navedenih platformi.

 

Hoffmann nije želeo da govori o planovima za naslednike morela R8 ili TT, ali je rekao da kompanija radi na različitim konceptima i projektima pored 20 novih modela koji dolaze u naredne dve godine. Direktor Volkswagen Grupe Oliver Blume je prethodno potvrdio da će modeli bazirani na SSP platformi razvijati do 1.677 KS. Uz takve brojke je dolazak superautomobila i hiperautomobila praktično siguran. Takođe, Autocar-ovi izvori tvrde da je rad na električnom nasledniku modela R8 ''odavno počeo'' i da će ostati veran svojim korijenima tako što će imatu ''dvoja vrata, karakteristike inspirisane trkama i više snage od bilo kojeg drugog modela u ponudi.'' Takođe, VW želi da ovaj automobil bar delimično bude napravljen ručno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ABT Audi R8 XGT

 

abt xgt r8 04.jpg

 

ABT Sportsline predstavlja ABT XGT, ulično čudovište koje je u velikoj meri bazirano na trkačkom automobilu Audi R8 LMS GT2:

 

 

Najavljena je ograničena serija od 99 jedinica, po ceni od 600.000 evra po primerku.

 

abt xgt r8 03.jpg

 

Automobil odlikuje široka karoserija sa otvorima za vazduh i velikim aero komponentama, gume Pirelli P Zero Trofeo R, kao i ABT točkovi od 19 inča napred i 20 inča pozadi.

 

abt xgt r8 02.jpg

 

Paleta uključuje Glacier White, Mythos Black, Verde Mantis i Nardo Gray boje, uz specijalnu garfiku ''nasleđa'' i neograničene personalizovane opcije.

 

abt xgt r8 01.jpg

 

 Unutrašnjost izgleda veoma slično R8 LMS GT2, zadržavajući zaštitni kavez, trkački volan i centralnu konzolu. ABT Sportsline je dodao novu digitalnu instrument tablu, ručnu kočnicu, imobilajzer, kameru za vožnju unazad, plus neophodne kontrole za klima uređaj, retrovizore i centralno zaključavanje. ABT je morao da sprovede crash testove sudara, a moraju da poštuju i propise o emisiji i buci, zbog čega model dolazi sa novim izduvnim sistemom.

 

5.2 V10 motor ima 640 KS (što odgovara snazi GT2 trkačkog automobila), snaga se prenosi na zadnju osovinu preko sedmostepenog S-Tronic automatskog menjača sa dvostrukim kvačilom, a maksimalna brzina je 310 km/h. Težina praznog vozila iznosi 1.400 kg. ABT ističe da je dvogodišnji proces razvoja superautomobila uključivao ''opsežne testove na putu'', ali i ''hiljade kilometara'' krugova oko ''Nordšlajfe' Nirburgringa, Zaksenringa i Hokenhajringa. Cilj je bio da se sačuva karakter originalnog trkačkog automobila, zbog čega su vozači DTM-a Kelvin van der Linde i Rikardo Feler bili zaposleni zajedno sa celim DTM timom ABT Sportsline-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...