Jump to content
FAS Euroauto Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Voli BMW, vozi Kia...i...

 

kia bmw.jpg

 

Modeli u gami korejskog proizvođača već godinama nisu dosadni. Naprotiv, pojedini Kia proizvodi su itekako atraktivni, pogledajte samo Stinger.

Neki idu i korak dalje, pa kažu da se i BMW poslužio idejom ''tiger nose'' koja karakteriše prednji deo Kia vozila. To je očigledno čuo i jedan vlasnik Kia modela koji bi žarko želeo da vozi BMW. On je taj tigrov nos uredio u stilu BMW-a, a epilog možete videti na slici. Kia je sada dobila ''bubrege'' sa vertikalnim pregradama, a mesta se našlo i za stilizovanu oznaku X. A tu nije kraj jer jedan deo maske dobija oznaku M odeljenja sa ofarbanim pregradama. Kia možda izgledom, opremom, pa i voznim karakteristikama u pojedinim slučajevima može da konkuriše BMW-u i ostalim premium igračima, ali ovo definitivno nije način kako se to radi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA humanitarna prodaja automobilskih skica

 

fca skica 003.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobiles i međunarodna organizacija Save the Children su u vreme pandemije korona virusa priredili humanitarnu prodaju skica legendarnih modela svih marki ovog proizvođača (Fiat, Jeep, Alfa Romeo, Lancia, Abarth i Fiat Professional). Prihod je namenjen deci sa disabilitetom u Italiji koje trpe posledice pandemije. FCA je ponudio ukupno 136 kopija skica modela iz ove grupacije, a među njima su električni Fiat 500, Alfa Romeo Giulia GTA, Lancia Delta Integrale, Abarth 595 i Jeep Willys...

 

fca skica 002.jpg

 

''Dizajn nije samo u onome kako je vozilo napravljeno i šta predstavlja. To je i način prezentacije emocija. Zato je to naročito blisko deci i mladima. Za nas dizajnere, kojima je crtanje profesija, izuzetnost u stvaranju skica postaje potencijalno sredstvo komunikacije'', navodi se u saopštenju FCA.

 

fca skica 001.jpg

 

U tekstu se dodaje da je cilj da ove skice budu podeljene sa onima koji žele da daju doprinos budućnosti dece koja sada prolaze kroz teška vremena. Cena pojedinačne skice je 20 evra, a prihod će biti iskorišćen za kupovinu zaliha i edukativnih materijala, kao i za finansiranje obrazovanja hiljada dece u Italiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef dizajna Daimler-a već vidi Mercedes kao stil života, a ne samo kao fabriku automobila

 

rsz_mercedes-vision-avtr-concept_01.jpg

 

Daimler je usred zanimljivog procesa rekonstrukcije svog poslovanja, odnosno bolje rečeno prestrukturiranja poslovanja koje uključuje jača povezivanja sa drugim proizvođačima, preispitivanje brenda Smart, i pretvaranje Mercedesa u mnogo više od proizvođača automobila. Ustvari, vodeći dizajner Daimlera veruje da je marka već više stil života nego proizvođač automobila. U nedavnom intervjuu šef dizajna Daimlera i Mercedesa Gorden Vagener izneo je detalje o prelasku kompanije u luksuzni ''lifestyle'' brend koji nudi širok spektar proizvoda, od malih električnih gradskih automobila do Maybach limuzina.

 

mercedes-benz-vision-avtr-concept 02.jpg mercedes-vision-avtr-concept 02.jpg mercedes-benz-vision-avtr-concept 03.jpg mercedes-benz-vision-avtr-concept 04.jpg  

 

''Ne doživljavamo nas toliko kao automobilsku kompaniju, već više kao životni i luksuzni brend, jer naš posao prevazilazi automobile'', rekao je Vagener kada su ga pitali da definiše kompaniju u kojoj radi. ''Već se nalazimo na listi najuticajnijih ''lifestyle'' brendova i naša vizija je da u narednih 10 godina Mercedes postane najomiljeniji luksuzni brend. Znamo da imamo potencijala i da ćemo to učiniti počev od dizajna jer njime stvaramo emocije kod ljudi. To ne dolazi samo od proizvoda, već od ekosistema oko njega.''

 

mercedes-vision-avtr-concept 011.jpg mercedes-benz-vision-avtr-concept 07.jpg

mercedes-vision-avtr-concept 010.jpg mercedes-vision-avtr-concept 09.jpg mercedes-vision-avtr-concept 08.jpg mercedes-benz-vision-avtr-concept 06.jpg

 

Vraćajući se automobilskom aspektu Mercedesovog poslovanja, Vagener je naglasio da su električni konceptni automobili Mercedesa što je moguće bliži stvarnim proizvodnim električnim vozilima koja će nositi oznaku EQ. Naravno, ne treba očekivati da svaki detalj sa koncepta postane i serijski, ali ''konceptni automobili Vision su realnost oko 80%, tako da ćete mnogo toga što je viđeno na konceptnim automobilima videti i u našim EQ serijskim modelima''.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši šef dizajna Seata odlazi u Renault

 

seat sef dizajna.jpg

 

Alejandro Mesonero-Romanos mogao bi se pridružiti bivšem generalnom direktoru Seata, Luca De Meo, koji je već prešao u Renault. 

Automotive News Europe izveštava da je izvor blizak kompanijama potvrdio taj potez. Renault je odbio da zvanično komentariše takve novinske izveštaje. Međutim, zvanična izjava iz Seata postoji, i u njoj se kaže: ''Seat potvrđuje da je Alejandro Mesonero-Romanos napustio kompaniju na sopstveni zahtev, a mi mu zahvaljujemo na odličnom radu tokom kojeg je upravljao dizajnerskim sektorom u proteklih devet godina. Novi šef dizajna će biti objavljen u dogledno vreme. U međuvremenu, izvršni potpredsednik za istraživanje i razvoj, Dr Werner Tietz, predvodiće i dizajnerski tim kompanije Seat.''

Očekuje se da se 52-godišnji Španac pridruži Renaultu kako bi ''ojačao dizajnerski tim'', tj. izveštaj najavljuje da neće biti šef dizajna u Renaultu, već da će biti u timu sadašnjeg šefa dizajna Renault grupe, Laurens van den Acker.

 

Bivši predsednik Seata, De Meo, napustio je špansku kompaniju još u januaru, a funkciju izvršnog direktora Renault Grupe preuzeo je ovog meseca. Bio je zadužen i za poslovanje brendova unutar Volkswagen Group poslednjih pet godina. Mesonero-Romanos se prvi put pridružio Seatovom dizajnerskom odeljenju 1995. godine kad je radio na koncept automobilu Bolero iz 1998. godine. Pridružio se evropskom dizajnerskom centru Volkswagen Group 1996. kako bi radio na modelima Audi, Seat i Volkswagen, pre nego što je prešao u Renault 2001. godine. U Renaultu je radio na dizajnu kao što je Laguna Coupe. Njegov poslednji posao pre nego što se pridružio Seatu 2011. godine, bio je u Južnoj Koreji kao direktor dizajna Renault-Samsung Motors.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Peugeot dizajna Gilles Vidal odlazi iz kompanije

 

peugeot dizajn.jpg

 

Peugeot je najavio da će Matthias Hossann preuzeti od Gilles Vidala mesto šefa dizajna. Francuz će biti smenjen posle 10 godina u Peugeotu i više od 20 godina u PSA grupi. Kao dizajner pridružio se Citroenu 1996. godine. PSA nije zvanično komentarisao razlog Vidalovog odlaska.

 

Vidal je dizajnirao Peugeotove modele kao što su najnoviji SUV-ovi 2008, 3008 i 5008, kao i nove 208, 508 limuzinu i karavan. Sigurno je najzaslužniji za transformaciju imidža brenda od kada se pridružio kompaniji 2010. godine, uvodeći oštriji, agresivniji dizajn Peugeot automobila. Čovek koji će ga zameniti trenutno je šef konceptnih modela u Peugeotu. Na toj funkciji je od 2013. godine, a pet godina pre toga radio je u Citroen/DS dizajnerskom studiju u Šangaju. Hossann je najpoznatiji po konceptu Peugeot e-Legend iz 2018. godine, koji je inspirisan klasičnim Peugeot 504 Coupe, i koji će sada sigurno uticati na izgled budućih Peugeot modela. Takođe je pomogao Vidalu na projektima 208 i 2008.

 

rsz_flcs_logo.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dopustite da vam šef BMW dizajna objasni nove ''bubrege''

 

rsz_bmw_bb_01.jpg

 

Da, to je lik koji je napravio onakve ''bubrege''.
Nekoliko nedelja nakon predstavljanja novog BMW-a Serije 4, svet još uvek nije spreman da primi onakvu rešetku hladnjaka, tj. ''bubrege''. Ili, barem veliki deo obožavalaca bavarske kompanije izgleda da nije zadovoljan takvim dizajnerskim rešenjem. Verovatno baš zbog tga želeći da se osvrne na brojne kritike, BMW je objavio ovaj video koji govori o dizajnu nove Serije 4. 10-minutni snimak je zapravo intervju sa Christopher Weil-om, šefom dizajna eksterijera u BMW-u. Verovatno je on najpozvaniji da objasni zašto bi ljudi ustvari trebali da vole takvu rešetku hladnjaka. 

 

Christopher Weil kaže: ''Recimo, mi u BMW-u imamo veliko nasleđe. Dizajniramo više od 100 godina i puno je automobila tokom tog perioda imalo uspravne ''bubrege'', tako da smo mi samo preuzeli tu ideju i uradili njenu novu interpretaciju. Ali to smo uradili sa svrhom - mislimo da su ovo pravi ''bubrezi'' za ovakav automobil'', kaže Weil.

 

bmw bb 03.jpg bmw bb 04.jpg

 

Pa, to što je rekao ne zvuči previše uverljivo, ali očigledno je da je BMW želeo da se Serija 3/4 izdvoji i da je to jedan od glavnih razloga zašto je dobio tako velike i karakteristične oblike rešetki. Ustvari, čak i oblik i unutrašnja grafika farova dodatno naglašavaju masivan oblik ''bubrega''.

 

bmw bb 02.jpg bmw bb 05.jpg

 

Međutim, ne možete poreći da zadnji deo Serije 4 izgleda fantastično. Weil kaže da je njegov dizajnerski tim hteo da ga značajno razlikuje od zadnjeg dela Serije 3, i može se reći da je u tome bio uspešan.

 

rsz_flcs_logo.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Magnite concept: unutrašnjost

 

nissan magnite 02.jpg

 

Nissan je prošlog meseca objavio prve fotografije i video svog novog koncept vozila Magnite, koji će u januaru sledeće godine dobiti i serijsku verziju. Nissan tada nije objavio slike unutrašnjosti ovog manjeg SUV-a, pa je to uradio tek sada.

 

nissan magnite 01.jpg

 

U unutrašnjosti će se u zavisnosti od verzije naći i infotainment sistem sa 8.0-inčnim ekranom, a deo opreme će između ostalog činiti tempomat, kamera sistem od 360 stepeni...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostaće upamćen kao najružnije dizajniran zadnji kraj. 

Doduše ni prednji nije puno, bolji ali..... 

 

IMG_20200723_203600.thumb.jpg.dacf8e9f7eb5919504899e33b74ae00b.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota H2 concept

 

toyota-h2 04.jpg

 

Vozilo koje gledate nazvano je Toyota H2+ Koncept i trenutno postoji samo u virtuelnom svetu, ali nam pokazuje kako bi kupe visokih performansi japanskog proizvođača automobila mogao izgledati u budućnosti. Ovaj dizajn dolazi od strane Davida Galegoa, a inspiraciju vuče iz Toyotinih modela prošlih godina i kombinuje ih sa trenutnom filozofijom proizvođača automobila. Ključna inspiracija preuzeta je iz Mk4 Supre i 2000GT modela.

 

toyota-h2 03.jpg

 

Iako koncept H2+ može izgledati kao super-automobil, on je zapravo dizajniran tako da ima prilično prostranu unutrašnjost tako da podseća na Koenigsegg Gemera. Međutim, dok Gemera ima četiri sedišta, H2+ Concept ima tri sedišta, dva u prvom redu i jedan u drugom redu. Kabina takođe nudi određenu podesivost i omogućava suvozaču da se nasloni ili da dva putnička sedišta u potpunosti ukloni kako bi se stvorio veći prostor za prtljag.

 

toyota-h2 02.jpg

 

Što se eksterijera tiče, on je izuzetno upečatljiv i sastoji se od puno oštrih i uglatih linija. Prednji deo je posebno intrigantan zahvaljujući futurističkim LED farovima u kojima se nalaze kamere i senzori.

 

toyota-h2 01.jpg

 

Zadnji deo nam je možda omiljeno područje automobila, jer ima oštre LED pozadinske štopove sličnog oblika kao obojeni deo nosa Toyote Aygo. Za sada je ovo samo kreacija Davida Galegoa i nema nikakve veze sa Toyotom, što znači da ovaj auotmobil možda nikada ne bude napravljen, ali niko nam ne brani da maštamo o ovakvim vozilima budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najružniji Ferrari - zato se nije ni pravio

 

ferrari_ghia 02.jpg

 

Navikli smo da idealizujemo rad italijanskih automobilskih dizajnera. Pininfarina, Bertone, Giugiaro, italijanski ''karoseristi'' su proizvodili remek-dela i hitove, ali ne uvek. Ponekad bi slavni italijanski automobilski dizajneri izbacivali monstrume. Žrtve užasnog dizajna su bili čak i prestižni proizvođači poput Ferrarija koji se od samog osnivanja kompanije ograničio na izradu šasije i agregata, dok je izgled eksterijera naručivao od domaćih karoserijskih kompanija. Tako je kompanija sa propetim konjićem sredinom '50-ih godina prošlog veka od nekoliko italijanskih kompanija zatražila ''telo'' za model Ferrari 410 Superamerica. Izgled je trebalo da prati vrhunske performanse 5.0 V12 motora snage 340 konja, a odgovor su poslali Boano, Pininfarina, Ghia...

 

ferrari_ghia 01.jpg

 

Kada je 1955. godine ugledna Carrozzeria Ghia iz Torina poslala gotov predlog svog Ferrarija 410 Superamerica, velikog Enza Ferrarija je zamalo ''strefio šlog''. Takav optički nesklad iz svakog ugla je teško bilo pronaći čak i na tadašnjim ogromnim američkim automobilima, a kamoli na prefinjenim modelima iz Maranella. Ružan, ružniji, Ferrari 410 Superamerica by Ghia.

 

Naravno, ovaj automobil je ostao na samo jednom izrađenom primerku, a Carrozzeria Ghia nikad više nije dobila narudžbinu Ferrarija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knight Vision R

 

Knight-Vision 03.jpg

 

Kompanija Knight International najavljuje da će napraviti ograničenu seriju od 500 primeraka novog roadstera Vision R, mada u saopštenju nije precizirano kada će tačno početi njegova proizvodnja. Kako bilo, Knight Vision R ima izgled koji je inspirisan legendarnom Cobrom, dok je karoserija napravljena od ugljeničnih vlakana.

 

Knight-Vision 02.jpg

 

Tu i prednjii spojler od ugljeničnih vlakana, prednji blatobrani sa otvorima za vazduh, točkovi od ugljeničnih vlakana, titanijumski izduvni sistem, podešavajuće oslanjanje, Recaro sportska sedišta od ugljeničnih vlakana, multimedija, posebne kacige...

 

Knight-Vision 01.jpg

 

Za pogon će se brinuti 5.2 V8 motor sa kompresorom i 771KS (pokreće zadnje točkove), u paru sa dva elektromotora sa 355KS (pokreću prednje točkove) i litijum-jonskim baterijama. Kako se navodi u saopštenju, ovaj dvosed bi trebalo da bude težak 907 kg. Kao što je pomenuto na početku, u planu je proizvodnja 500 primeraka, po ceni do 500.000 do 600.000 dolara po primerku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes G Class Project Geländewagen

 

mercedes gelandewagen.jpg

 

Project Geländewagen je unikatna kreacija na bazi Mercedesove G klase, nastala saradnjom Mercedesovog šefa dizajna Gordena Wagenera i Virgila Abloha, umetničkog direktora u Louis Vuittonu. Rezultat je trkačka G klasa, niža i šira u odnosu na serijski model, sa aero body paketom i novim točkovima, kao i trkačkim enterijerom sa novim volanom, DTM sedištima i zaštitnim kavezom. U planu je i model u razmeri 1:3 koji će 2. oktobra biti prodat na humanitarnoj Sotheby's aukciji, za sumu od 60.000 do 80.000 dolara:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taraschi Berardo

 

taraschi-berardo 04.jpg

 

U Italiji je predstavljen Taraschi Berardo, sportski automobil sa hibridnim pogonom i retro dizajnom. Automobil je napravljen u čast Berarda Taraschija, vozača i proizvođača sportskih automobila koji je inače preminuo pre 23 godine.

 

taraschi-berardo 03.jpg

 

Taraschi Berardo je dobio izgled inspirisan sportskim modelima iz pedesetih godina prošlog veka (karoserija je inače od aluminijuma), dok je tehnika moderna, i to iz BMW-a i8. To podrazumeva 1.5 turbo benzinac i elektromotor sa ukupno 420KS (u planu su i verzije sa 470KS i 520KS).

 

taraschi-berardo 02.jpg

 

Berardo je dugačak skoro 5 metara, širok 200 cm, visok 130 cm, ima međuosovinsko rastojanje od 280 cm, a točkovi su od 21 inča (gume 245/35 ZR21 i 285/30 ZR21).

 

taraschi-berardo 01.jpg

 

Treba pomenuti i vrata koja se otvaraju u vis, zadnji difuzor od ugljeničnih vlakana, dve centralno smeštene izduvne cevi, Brembo kočnice, kožu i detalje od mahagonija u enterijeru...

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda priprema ''mačo'' stajling za svoje SUV modele

 

honda-passport 01.jpg

 

Honda želi da kupci znaju da su Passport, Pilot i CR-V spremni za terenske avanture. Japanska marka je obelodanila unapređeni Ridgeline kamionet za 2021. a poznavaoci američkog tržišta će primetiti da revidirana verzija izgleda kao da je izašla iz teretane. Razlog leži u tome što Hondini dizajneri rade na uzimanju većeg tržišnog kolača u SAD, gde vozači vole ''mačo'' stajling. Ovaj pristup će biti primenjen i na SUV modele ovog japanskog proizvođača.

 

Ova, za sada teorija, u potpunosti ima smisla. Toyotin redizajn za RAV4 2019. je bio uspešan, što se očitavalo u porastu prodaje (najprodavaniji SUV u Americi). Potpredsednik za marketing američkog ogranka Honde, Džej Džozef, navodno je povezao odsustvo grubljeg izgleda s padom prodaje Passporta i Pilota, što nastoji da promeni. Dakle, ono što treba očekivati je da će redovna restilizacija Honde Passport usvojiti robusniji, grublji stajling. Aktuelni model je relativno nov, debitovavši 2018. kao model za 2019. tako da je nova verzija verovatno daleko godinu-dve. Veći Pilot, sa tri reda sedišta, bliži je dolasku nove generacija.

 

Uglavnom, oba SUV-a trenutno nude prilično konzervativan stajling, a ono što je indikativno da se nijedan nije našao među 20 najprodavanijih modela u 2019. Sa druge strane, CR-V jeste na toj listi i zapravo je bio drugi najprodavaniji SUV u Americi, odmah iza Toyote RAV4. Aktuelna generacija je debitovala za 2017. modelnu godinu, a kroz neznatnu restilizaciju je prošla 2019. Očekuje se da će i CR-V u novom izdanju preuzeti formulu koja podrazumeva grublju pojavu, mada je i ova sadašnja definitivno uspešna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Serijski Nissan Magnite još tokom ovog meseca

 

nissan magnite 1.jpg

 

Nissan je u julu objavio fotografije i detalje svog novog koncept vozila Magnite, za koji je već tada potvrđeno da će dobiti i serijsku verziju. Serijski model će po najnovijim informacijama zvaničnu premijeru imati još tokom ovog meseca (21. oktobra), s tim što će njegova prodaja strartovati početkom 2021. Takođe, nove špijunske slike pokazuju da se serijski model neće mnogo razlikovati od pomenute koncept verzije.

 

207767-nissan magnite 2.jpg

 

U pitanju je mali SUV dužine oko 4 metra kojim će japanski proizvođač na indijskom i nekim drugim tržištima konkurisati modelima kao što su Hyundai Venue, Maruti Vitara Brezza, Tata Nexon, Ford EcoSport, Mahindra XUV300, Kia Sonet, ali i budući Renault Kiger. Očekuje se da će novi mali Nissan biti baziran na CMF-A+ platformi i da će brojne komponente deliti sa već najavljenim malim Renaultovim SUV modelom Kiger. To podrazumeva i 1.0 trocilindrični benzinac (uključujući i turbo verziju), kao i 5-stepeni manuelni, AMT i CVT menjač (u zavisnosti od izabranog motora). Bazni model će imati 1.0 trocilindrični atmosferski benzinac sa 72KS i 96 Nm, dok će jači 1.0 trocilindrični turbo raspolagati sa oko 95KS. U opremi će se u zavisnosti od verzije naći i infotainment sistem sa 8.0-inčnim ekranom, tempomat, kamera sistem od 360 stepeni, kao i dvobojni eksterijer, alu točkovi od 16 inča, crvena kočiona klešta... Iz Nissana stiže najave da će unutrašnjost ovog modela biti među najprostranijima u klasi, kao i da će imati veoma povoljnu cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU zabranila osvetljenu Rolls-Royce figuricu Spirit of Ecstasy

 

rolls spirit ecstasy.jpg

 

Britanski proizvođač superluksuznih automobila u vlasništvu BMW-a u nekim verzijama svojih automobila ima osvetljeni simbol Spirit of Ecstasy na poklopcu motora. Bogatu klijentelu očigledno uzbuđuje da im je automobil nalik božićnom drvcetu. Međutim, Evropska unija je ugasila svetlo. Od sada se nijedan RR ne sme prodavati sa osvetljenom figuricom, a svi koji su već na putevima moraće u servise na ugradnju srebrom obloženog simbola. Vlasnici vozila dobiće i povraćaj novca u vrednosti plaćene osvetljene figurice. Razlog za zabranu je takozvano zagađenje svetlom. Ova mera važi samo za države EU.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Novi 500 osvojio nagradu ''Red Dot 2020.''

 

rsz_fiat_new_500_wins_the_“red_dot_award_2020.jpg

 

Fiat Novi 500, prvi potpuno električni model kompanije FCA, osvojio je nagradu ''Red Dot 2020.'', jednu od najpoželjnijih nagrada u svetu industrijskog dizajna, u kategoriji ''Dizajnerski koncept''. Fiatov novi električni gradski automobil sada je spreman da pokrene revoluciju mobilnosti sutrašnjice, sa svojim nepogrešivim stilom koji kombinuje italijansku kulturu, u duhu La Dolce Vita, tehnologiju i inovacije.

 

Nagradna ceremonija ''Red Dot 2020.'' održana je online. Novi Fiat 500 osvojio je nagradu u kategoriji ''Dizajnerskog koncepta'', jednoj od tri kategorije nagrada Red Dot za dizajn. Ovu renomiranu nagradu dodelio je međunarodni žiri koji se sastoji od 21 vrhunskog svetskog stručnjaka za dizajn kao i akademika. Novi gradski automobil brenda Fiat dobio je nagradu za svoj izuzetan, jedinstven dizajn i osobinu da se istakne u odnosu na konkurente. Godine 2019. ista nagrada pripala je konceptu Fiat Centoventi.

 

Olivije Fransoa, globalni predsednik brenda Fiat, rekao je:

''Osvajanje nagrade Red Dot čini me ponosnim jer je model 500 uvek održavao korak sa vremenom. Menja se kada je društvu potrebna promena. Zato se i za treću generaciju modela 500 očekuje da odgovori na nove potrebe za mobilnošću. Fiat Novi 500 je osmišljen, dizajniran i proizveden u Italiji, sa autentičnošću proizvoda napravljenog kod kuće s ljubavlju. Od samog početka, projekat Novi 500 ispunio je Fiat svojom pozitivnošću, donoseći sa sobom energiju i kreativnost. Ta savršeno italijanska kreativnost, koja se dokazala tokom 63 godine istorije i uspeha, dovela je do potpuno novog, potpuno električnog, visokotehnološkog i povezanog automobila, ali automobila koji je i dalje 500: prelep, harizmatičan i sposoban da donese promene, predmet želja, sa ostvarenom mobilnošću s nula emisija, u pravom Dolcevita stilu''.

 

Predmet želja, u neponovljivom 500 stilu. U vreme kada se očekuje da mobilnost bude sve održivija, povezanija i autonomna, sa sve strožim propisima, treća generacija modela Fiat 500 ponovo je predvodnik, donosi dizajn i zadovoljstvo koje pruža vožnja u njemu. Nije u pitanju samo revolucija, već i ''reinkarnacija'' jednog duha koji može da inspiriše obnovu. Zapravo, pravila i regulativa nisu dovoljni za pravu revoluciju, potrebno je nešto iskonsko i prelepo: Novi Fiat 500.

 

Klaus Buse, direktor dizajna za EMEA region, rekao je:

''Naš cilj u pogledu modela Fiat Novi 500 je da stvorimo električni automobil sa dušom, čiji dizajn ima važne elemente italijanskog pristupa stilu, i osećaj koji se može dobiti is skulpturalnog trenda modela New 500, njegovih ''očiju'' - prednjih svetla - i enterijera. Želeli smo da stvorimo jedinstven proizvod kao simbol italijanskog duha, i toga kako Italija kao zemlja i Fiat kao brend mogu da stvaraju današnjicu. Osvajanje nagrade Red Dot je velika čast za ceo tim koji je radio na projektu New 500.''

 

Nagrada ''Red Dot Design'' nastala je 1955. godine i vremenom je postala jedna od najprestižnijih nagrada u svetu industrijskog dizajna.

Nagrada je podeljena na tri velike kategorije (Dizajn proizvoda, Komunikacijski dizajn i Dizajnerski koncept), i namenjena je kompanijama koje posebnu pažnju pridaju dizajnu. Članovi međunarodnog žirija, koji obuhvata samostalne dizajnere, akademike i novinare, procenjuje projekte na osnovu kriterijuma kao što su inovacija, formalni kvalitet, funkcionalnost i održivost. Ove godine primljeno je više od 4.100 prijava iz 52 države, a 187 projekata osvojilo je nagradu.  

 

 potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...