Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Pa nisu bas nadmasili Italijane u dizajnu :whistle: ,pa jos nemci :veryangry: ,malo je to pretenciozno reci a evo i zasto,covek i dizajner koji prica o kolima i koji ih je zamislio je Chrstopher Bangle,kanadjanin iz Ohaja,zavrsio skolu dizajna iu italiji,naravno,i to kod,nazalost pokojnog genija Pininfarine,a ne u nemackoj,a prvi komercijalni radovi,sa potpisom Pininfarininog studija su Fiat coupe,

aV1eQevi.jpg

a kasniji njegovi radovi se mogu videti ina nasim skupovima,i voze ih neki od nas,a to su Fiat Bravo,Brava i Marea,coveka su potom kupili nemci ne znajuci sta da rade sa dosadnim linijama BMW-a,pre 2000-e onda je on izmedju ostalog dizajnirao i ovo cudo koje naravno,ne slucajno, nosi italijansko ime Gina ;) ,ali da se prica ne zavrsi na tome treba reci da su mu Nemci nedavno da linogu :realmad: ,bar sam ja tako cuo,jer ipak je bio suvise avangardan za njih drvene,narociti sa bmw serijom 5 ,koja je uvek do sad imala prav kutijasti oblik,takoreci ruska skola,a sa njegovim dizajnom sadasnje srerije,mnogi nemacki ljubitelji i sefovi u BMW-u su bili prilicno razocarani,pa mu cak ni ovakvo cudo kao Gina nije pomoglo.Dugo ce jos nemci uzimati Italijanske majstore dizajna i njhove ucenike,kao sto je Walter De Silva,Italjan,dizajnirao Alfu 156 i jos neke,pa ga onda uzeo WV da spase u seatu sta se moze spasti,svi ovi novi seati su izasli iz njegove maste,a sada im radi i dizajne novih audija,a i ranije su ,narocito WV,zvali Bertonea u pomoc kad god im je ponestalo maste,ako je nemci uopste imaju,posto je jednju od njihovih nagrada za auto dizajn ,i to prvo mesto,dobilo ovo

Pq1ycyD0.jpg

mislim sta reci,ruzniji je i od Multiple.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj fazon...talijano skulare :D

Meni se petica uvek sviđala, kad uđem unutra kao da sam ušao u auto ispred svog doba :D Gle što je lep, i nema tu glot, van i Abarth verzija, mislim ima al i glot je full, to je petica, samo izabereš felne :D

http://www.ffive.net/

Share this post


Link to post
Share on other sites

da,da bas ta,i meni se dopada :zorro: ,pogotovu ova verzija sto si ti nasao na netu,ali sta vredi kad ga svabe ne vole :rant: ,a dizajnera keshirashe :popo: .valjda ce opet da se vrati fiatu :question: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

napravio sam gresku :blink: pa da se ispravim,dizajner Chris Bangle,je iz Ontaria,sto i jeste u Kanadi,za razliku od amreickog Ohaja :wacko: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chovek koji je dizajnirao fiat coupe-a, sad pravi doslovno recheno sranja u BMW sa onim sachuvajmeboze kros-kupe-karavan-van peticama.

I ja bi ga oterao pa sve da je sledeci pinin farina ili bertone sa onakvim dizajnom smile.gif

A da sad nabrojim ljude kojima skidam kapu

Marcello Gandini
Jan Manuel Diaz koji je odgovoran za spoljashnjost [takodje i 8c je njegovo delo]

aV1neNb0.jpg

Paolo Granelli koji je odgovoran za unutrashnjost

Share this post


Link to post
Share on other sites

poznato je da su italijani tate za dizajn :respect:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni, dosta novih automobila lici na Bravo ili ima ukraden neki detalj iz enterijera, pocevsi od Megana, preko nove Astre pa do ostalih. Samo primetite recimo prstenove na tabli, prvi je Bravo to uveo pa onda Insignia, Golf 6, Astra...

I primetio sam da sa male Alfe MiTo uzimaju neke sitnice, najvise nova Ford Fiesta. Italijani su uvek bili inovatori dizajna, pokusavali su i neki drugi, pre svih Francuzi, ali oni uvedu nesto, ali vec kod sledece serije to napuste, da ne spominjemo da kod ostalih to nikada ne zazivi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi 5-door hatchback ovakvog koncepta je bila Mazda 3, pa nissan almera, pa su usledili koreanci hyundai i kia, pa je onda trend stigao i u evropu.

Naravno, pricam o konceptu, ne o dizajnu i detaljima, koji su u medjuvremenu evoluirali

Share this post


Link to post
Share on other sites
...ali taj razvuceni izgled hechbeka,sa linijom prosirenja karoserije koja ide po boku od prednjeg fara pa sve do zadnje shtopaljke i sama proporcija automobila sve je to maznuto od stila-jednog jedinog orginala u ovoj prici

Nemoj preterivat, to su imali i japanci pre 15+ godina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova dva automobila,mislim na prethodnu astru 3v i kia ceed 3V su klasicne umivene i doterane kopije osnovne ideje dizajna Fiat Stila 3v,i tu nema nikakovog preterivanja :no ,a ti Vili stavi mi neku sliku tog japanca od pr 15 i vise godina koji lici na stila3v,bas bih voleo da vidim te stilove crte na tako starim modelima,pa jos japanaca?Ali da stvarno lici kao sto lice i astra i kija,a ne nesto moze da bude a i nemora da znaci.

Ja iz tog vremena pamtim dosta japanskih hot hatch back-ova :ninja: ,tojota corola,nisan sunny,mitshubishi colt i honda civic,u sportskim ljutim varijantama,naravno sa troja vrata,ali da bas imaju stilove crte dizajna,kao sto ih imaju opel i kia,toga se bas nesecam :question: ?Licno smatram da japanci pre 15 i vise godina i nisu imali neki dizajn,osim mozda honde,ali ako ti kazes da ima nesto takvo,baci mu fotku u post pa da ga vidimo,pa jos da lici na stila :huh:?

Jedini auto na koji stilo lici,posredno,sto je i normalno,a i ti i ja smo se slozili u tome :cheers: ,na proslom skupu,je stari fiat bravo,isti auto samo sa ostrim i ispravljenim bravovim crtama i linijama,a i sam bravo ima tu lepu liniju na boku :rolleyes:, koja je kod stila samo naostrena :thumbup: .Pozz :thumbup:

Edited by mik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi, nemoj pogresno da me razumes, i ja stavljam italijanski dizajn na prvo mesto i smatram da su inicijatori i pokretaci mnogo toga, a takodje mislim da je stilo bio ispred svog vremena. Ja nisam pricao o samom dizajnu (sto sam i napisao), vec o konceptu.

Preterivanje sam pomenuo posto ste krenuli da pisete kao da su svi hecbekovi od 2002. na ovamo kopije stila, sto bas i nije tacno.

Apropo nove astre: Prvi auto koga se ja secam koji je imao taj fazon zaobljenog, "produzenog" hecbeka, sa trouglastim prozorom u C stubu, je bila mazda 3 i meni nova astra vise lici na nju.

Kada sam pomenuo japance od pre 15 godina, odnosilo se na tvoje zapazanje o "prosirenoj karoseriji i razvucenim hecbekovima", kakva je bila na primer honda civic iz prve polovine 90-tih. Moram da ponovim da ne mislim na dizajn stilovih prosirenih bokova (koji su naravno samo izlomljena verzija brava), vec na siroku karoseriju i nisko teziste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogresno sam te razumeo u vezi japanaca 90-ih,ti si ocigledno mislio na ukupne proporcije automobila i tu si u prvu japanci su tu poceli prvi da eksperimentisu sa vecom sirinom na hatchbacku,narocito Honda,koju si pomenuo,a i ja da se ispravim imali su i oni lepih kolca 90-ih mazda 323F,tojota celica i mr2,mali nisan kupei-nisu bas hatchbackovi ali su interesantni.

Ali i ti si mene delom pogresno razumeo,nisam rekao da su svi hatchbackovi od 2002,kopije stila-to nikako,ali ova dva jesu,ima tu jos interesantnih novih automobila,od 2002 koji nemaju veze sa stilom 3v,naprimer: Reno Megan,citroen C4,honda civic,Seat LEON itd,svi su oni novi,troje vrata i orginalni na svoj nacin,upravo kao sto je bio i stilo 2001 godine i to postujem,ali astra 3v i kia ceed3v-kalsicne kopije,po meni,a to ne mora da znaci da sam u pravu,nek svako proceni za sebe.Za opelovu astru mi je to donekle razumljivo,jer su opel i fiat bili partneri,pa su nemci,kao sto to obicno biva,uzeli stila i kopnuli,a Kia,koja je u vlasnistvu Hjundaija,koji je iskopirao BMW serije 1,na svom modelu i 30-zadnji deo isti kao BMW,kia je uzela stila i jos jace ga kopnula od opela,na svom modelu ceed3V.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam ko je dizajnirao Rover 75 ali ko god da je -svaka mu cast! :unworthy:

Dosad nisam cuo od nikoga da je nezadovoljan dizajnom ovog automobila i svi tvrde da je jedan od najlepsih automobila ikad napravljenih.

gg1.jpg gg2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni su oduvek Roveri bili dragi zbog dizajna... doneli su medju "obicne" automobile tu neku otmenu liniju koja je obelezavala neke mnooogoo skuplje brendove.

Inace, kad ste vec podigli ovu temu iz dugog sna, da pomenem kako me izuzetno prijatno iznenadio novi Hyundai dizajn na celu sa ranije predstavljenim i40 Tourerom, i sada sa novim i30 predstavljenim u Frankfurtu:

Hyundai_i40_Tourer_2011.jpg

2012_Hyundai_I30_Frankfurt_2011_01_640x424.jpg

Kao negativni primer medju novim automobilima, pomenuo bih novi Passat, koji je katastrofa (po mom misljenju) i 16x ruzniji od Passata CC, ciju su liniju trebali samo da nastave (novi CC najavljen za sledecu godinu mi je takodje dizajnerski korak unazad). Mozda taj novi look dobro stoji manjim modelima poput Polo-a i Golf-a, ali Passat-u nikako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još jedan klasik.

GTO iz 1984, Pininfarina

images.jpg 1984_ferrari_288_gto_1_460x0w.jpg

Edited by kole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se seca neko ovoga, mislim da nije nikada docekao serijsku proizvodnju.... crybaby.gif
 

cxcv1523.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bangle: ''Dizajn savremenih automobila je neinventivan''
 
chris_bangle_quits_bmw-0203-636x360.jpg
 
Jedan od najpoznatijih i najuticajnijih automobilskih dizajnera u 21. veku, Chris Bangle, smatra da je izgled savremenih automobila plod ''manirizma'' onih koji ih oblikuju. Prema njegovom mišljenju, dizajneri ''tapkaju u mestu'' oslanjajući se previše na iste pristupe i elemente koje su koristili u prošlosti. Nekadašnji šef dizajna BMW grupe, koji je u prvoj deceniji 21. veka bio zadužen za izgled BMW, MINI i Rolls-Royce automobila, 2009. je napustio tu poziciju, ali i automobilski dizajn uopšte. Ipak, Chris Bangle je i dalje neko čije se mišljenje uvažava kada je reč o ovoj oblasti. Ovaj američki dizajner nema reči hvale za ono što danas rade njegove kolege i proizvođači automobila. U intervjuu za Automotive News Europe on primećuje da iako postoji potreba za promenom, to se u stvarnosti ne dešava.
 
''Mnogi dizajneri govore o inovacijama, ali niko na tome zaista ne radi'', smatra Bangle. ''Čak i konceptni automobili danas služe samo kao predviđanje i najava serijskog modela koji će uslediti, a ne kao prilika da se unesu prave inovacije. Zbog toga dizajn automobila stagnira'', objašnjava Chris Bangle. Bangle je u razgovoru otkrio i da su ga neki proizvođači automobila pozivali da preuzme mesto šefa dizajna, ali je on odbio svaku od tih ponuda. 
''Dizajniranje automobila je posao koji zahteva da mu se u potpunosti posvetite i predate. To nije nešto što biste radili kao svaki drugi posao, već traži da ga radite svim srcem i dušom. U suprotnom, nećete ga raditi kako treba'', zaključuje Chris Bangle.  On kaže i da mu je bilo zadovoljstvo da radi za BMW, ali da ''treba znati kada je pravo vreme da se zabava napusti''. Ostalo je zabeleženo da je Bangle uneo radikalne promene u stajlingu BMW automobila, počevši sa Serijom 7 iz 2002. godine i modelom Z4.
 

Chris Bangle je i ranije znao javno da se suprotstavi svojim kolegama i da kritikuje njihov rad, o čemu svedoči i njegova diskusija sa dizajnerom Saaba Jasonom Castriotom na auto-salonu u Ženevi 2011. godine. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitanje koliko neki drugi dipartmenti sjebu ono što dizajneri i inžinjeri smisle zbog raznoraznih ušteda. Fakat da ako se pogleda krajnji proizvod, čovek je fejlovao, ali to sve očigledno ne utiče na prodaju.


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

O daa :D

 

Nego, mije mi jasno zašto se toliko izdrkavaju sa dizajnom, naročito koreanci sada. Ne znam da li sam postao staromodan, ali mi se više sviđaju lybra i alfa 156 u SW varijantama, nego ove karakondžule od korenaca. A i Italijani su otišli u k***c, ni Fiat, Alfa i Lancia nemaju u ponudi karavan ako se ne varam. Onu nakazu od Fiat monetereja neću da komentarišem uopšte. I šta se dešava sa Lancijom, da li su skroz propali ili su na putu da postanu pluskvan perfekat :D

U jednu ruku ko ih šiša, kada su se prodali za šaku pirinča i rebrendirali onu nakazu od 300C!

PS

I izrazito me iritira ovo današnje potrošačko društvo. Zašto moraju da se novi modeli izbacuju svake 3-4 godine??? Ne mogu više da razlikujem Golfa 6 od Golfa 7, a verovatno se već pojavila osmica. Kada sam bio klinac po zvuku si znao da li idu lada, kec, renault 4, pezejac, moskvič, buba, dijana, fića, mečka 200D.... A danas nema šanse da provališ šta ti se približava. Aj dobro, razlikujem zvuk JTD od TDi, HDi i DCi motora.

Da se ja pitam, vratio bi u proizvodnju auto sa linijom Mečke W123, lanciu kappa, lancia lybra....

Sve se provlači pod firmom poboljšanja bezbednosti, ekologije, smanjene potrošnje. Naročito me nervira što svi proizvođači lažu za potrošnju. Skoro sam listao neki BMW katalog, kao X6 3.0D troši u proseku 8l. Kako da ne.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pržo hoće da bude premium brend (pisano je ranije).  :laughing:  :laughing:  :laughing:  Definitiivno najveće razočarenje (ako izuzmemo Fiat- koji samo dizajnira ambleme).

Marko, napredak i konkurencija čine svoje tj uvek moraš ispred. Pa busevi i kamioni imaju manje volane i lepšu plastiku od W123.

Što se tiče koreanaca najviše su upravo oni napredovali u dizajnu, uhvatili su korak sa tehnikom.

Moj favorit Hyundai_i40.jpg Hyundai_i40_2.jpg Hyundai_i40_3.jpg

 
Hyundai_i40_4.jpg Hyundai_i40_5.jpg Hyundai_i40_6.jpg
 
Hyundai_i40_7.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...