Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

DS Automobiles M.i. 21

 

ds 21 03.jpg

 

DS Automobiles otkriva manifest dizajna enterijera, rezultat svog razmišljanja o budućnosti automobila. Nazvan M.i. 21, ima za cilj da stvori vezu između vizije i projekta, a postavlja petogodišnju mapu puta neophodnu za razvoj budućih modela koji će nastati pre kraja decenije.

 

M.i. 21 ilustruje predviđenu viziju umetnosti putovanja, vođenu jedinstvenim iskustvom udobnosti, prefinjenosti i tehnologije. Vizija koja je centralna za pozicioniranje DS automobila, jedinog premijum brenda koji može da otelotvori francusku umetnost putovanja. M.i.21 će biti izložen u Parizu, u Grand Palais Ephemere, tokom Revelations - međunarodnog bijenala zanata i dizajna. DS Design Studio otkriva M.i. 21, koji ilustruje viziju budućeg enterijera brenda. Ovaj istraživački projekat striktno za internu upotrebu omogućava da se na objektu predstavi zajedničko razmišljanje dizajnerskih i proizvodnih timova oko novih koncepata, originalnih oblika, tehničke evolucije, redizajnirane ergonomije i HMI (ljudsko-mašinskog interfejsa) plus istraživanja u CMF (boje, materijali i završne obrade), za primenu pre kraja decenije.

 

ds 21 02.jpg

 

Manifest je takođe dragoceno sredstvo komunikacije unutar brenda, sa inženjerskim i višim menadžerskim grupama. I to je kreativni podsticaj za DS dizajnerski tim. Za razliku od koncept automobila, manifest uključuje određene regulatorne, industrijske i ekonomske zahteve kako bi mogao da obezbedi bržu proizvodnju.

 

ds 21 01.jpg

 

Sa M.i. 21. manifestom, DS prvi put deli svoju viziju sa javnošću na izložbi Revelations, međunarodnom bijenalu zanata i dizajna koji se održava u Parizu, u Grand Palais Ephemere, do 11. juna 2023. ''Revelations je događaj posvećen stručnosti, zanatu i izvrsnosti zanatlija. Tu smo uključeni od 2019. To je prilika da upoznamo publiku osetljivu na avangardu, lepe materijale, stil, stručnost i dizajn. Zanimljivo je prikupiti njegove utiske, osećanja i komentare, poput testa iz stvarnog života sa stručnjacima'', kaže Thierri Metroz, direktor dizajna DS Automobiles.

 

M.i. 21 manifest reinterpretira jezik za sutrašnji enterijer podržavajući umetnost putovanja. Svetlost doprinosi dobrobiti u kokpitu. Bilo direktna ili indirektna da bi dala lakoću karakteristikama i donela novu dimenziju materijalima, postaće ključni doprinos senzornom iskustvu u automobilu; prilagodljiva, inteligentna, povezana sa svojom okolinom. Krugovi prisutni u vratima postaju prstenovi svetlosti koji poboljšavaju materijale koji su tamo prikazani. Arhitektura nudi više prostora. Prostor je oslobođen tako što je instrument tabla gurnuta napred. Pod je oslobođen i redizajniran, bez centralnog tunela ili centralne konzole, a staklene površine su povećane da ponude više prostora, slobode i mira u unutrašnjosti. Suptilna igra ravnoteže između materijala, osećaja dodira i raspodele zapremine se odvija da bi se obezbedio osećaj blagostanja.

 

Na putovanju zvuk omogućava umu da pobegne. To doprinosi estetskom izgledu kokpita. Takođe odražava akustični kvalitet enterijera DS automobila. Zvuk je deo putovanja: može pojačati iskustvo ili nestati da bi doneo neku vrstu raskoši. Dubinsko razmišljanje je upotrebljeno da se stane na kraj stalnoj kontroli komponenti zvučnog sistema i da se dobije prostor i masa. Rad ilustrovan u manifestu je i više vizuelno nagrađivan i više u skladu sa fluidnim i prefinjenim stilom. Sav zvuk je spojen na centralnom elementu, postajući kultni objekat po svom dizajnu, pozicioniranju u kabini i osvetljenju koje ga prati.

Odnos čovek-mašina je redizajniran. Sa DS Aero Sport Lounge prikazanim 2020. godine, već je počelo razmišljanje o enterijerima sa manje nametljivim i magičnijim interfejsima. Trka za veličinom ili brojem ekrana je snažan trend među svim proizvođačima. Ali, isključeni, ovi ekrani nemaju stvarnu estetsku vrednost. Ideja je pronaći tehnologiju koja daje očekivane informacije bez žrtvovanja kvaliteta i senzorne privlačnosti. Sa M.i. 21, inovativno rešenje se testira projektovanjem na traku, za prikazivanje informacija. Jedini ustupak ekranima su oni koji se nalaze na vratima i posvećeni gledanju iza, putem kamere. Sistem se kontroliše glasom ili pomoću sistema daljinskog upravljanja koji se nalazi u centralnom naslonu za ruke.

 

Jedan cilj kome je težio M.i. 21 manifest je da ide dalje u ponudi po meri, poboljšanoj pravim umetničkim delom. Svako može da ga prilagodi svom ukusu. Ova oblast umetničkog izražavanja je bez presedana. Krugovi predstavljaju savršenu geometriju i oblik uveravanja. Oni naglašavaju i razlikuju kokpit, sa potpisom i snažnim grafičkim dizajnom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

John Buckingham je postao vođa dizajna eskterijera novih Kia modela

 

John Buckingham 01.jpg

 

Kia je nedavno objavila imenovanje Johna Buckinghama za vođu dizajna eksterijera Kijinih novih modela (Kia Next Design Exterior). Buckinghamovo imenovanje je nastavak jačanja Kijinog dizajna na području buduće mobilnosti.

 

Kia i dalje jača svoje dizajnerske mogućnosti, jer želi igrati vodeću ulogu na području buduće mobilnosti i nadgraditi svoju ponudu električnih vozila. Početkom godine je podpredsednik Teck Koun Kim postavljen na mesto vođe dizajna novih modela, a sada će John Buckingham preuzeti ulogu vođe dizajna eksterijera tih novih modela kako bi pomogao brendu da ostvari svoje dizajnerske ambicije. Podpredsednik Kim biće zadužen za dizajn eksterijera, enterijera i CMF (Color, Materials, Finish) za celu paletu vozila Kia. John Buckingham će u svojoj novoj ulozi da vodi brigu o Kijinom spoljašnjem dizajnu i biće desna ruka podpredsednika Kima. Kijina dizajnerska filozofija ''Opposites United'' za njenu vodeću ulogu na području mobilnosti budućnosti i uvođenje naprednog pristupa obliku i funkciji.

 

Kia sa svojom dizajnerskom filozofijom ''Opposites United'' želi da preuzme vodeću ulogu u dizajnu budućnosti. Za ostvarenje ovog cilja je Karim Habib, izvršni podpredsednik Kije i vođa Kijinog globalnog dizajnerskog centra, uveo inovativnu i proaktivnu organizacionu kulturu s kojom je opunomoćio svoje dizajnere. ''Pošto Kia nastavlja svoju tranziciju prema održivoj mobilnosti i postaje vrhunska marka, drago mi je da mogu u našem globalnom dizajnerskom centru pozdraviti Johna Buckinghama. Njegov neverovatan talenat i kreativnost će ojačati našu ekipu,'' rekao je Karim Habib, podpredsednik za Evropu i vođa Kijinog globalnog dizajnerskog centra. ''Fantastična prednost za nas je i to da imamo Tecka Koun Kima koji će voditi sve naše proizvodne projekte. Sa svojim izuzetnim sposobnostima i dragocenim iskustvom će našu dizajnersku organizaciju u Namyangu još bolje razviti u brend kakav želimo.''

 

''Kia uspešno deluje na tržištu električnih vozila sa svojim konkurentskim modelima EV6 i EV9 koji mogu da se pohvale inovativnim dizajnom,'' rekao je Teck Koun Kim, podpredsednik i vođa Kia Next Design Group. ''Kia ubrzano radi na inovacijama i odazivanju na brze promene na tržištu, naprimer zapošljavanjem talenata s područja spoljašnjeg dizajna. Očekujemo da će John Buckingham, koji ima raznoliko iskustvo stečeno radom u premium brendovima i startap kompanijama, doprinijeti inovativnom dizajnerskom radu u našem dizajnerskom centru.''

 

Buckingham će voditi buduće usmerenje i postupke dizajna spoljašnjosti vozila Kia i doprinositi Kijinim ambicijama u postavljanju najviših dizajnerskih standarda svetske automobilske industrije. Buckingham će na osnovu svog bogatog iskustva u dizajniranju električnih vozila značajno da doprinese dizajnu spoljašnjosti Kijinih vozila sledeće generacije, uključujući sve električne modele. ''S velikim oduševljenjem se pridružujem Kijinoj dizajnerskoj ekipi. Radujem se saradnji s izuzetno nadarenom ekipom s kojom ćemo dodatno da opredelimo filozofiju progresivnog dizana Opposites United na spoljašnjem izgledu sledeće generacije vozila Kia'', rekao je John Buckingham. Buckingham ima više od 18 godina iskustva u dizajniranju luksuznih i električnih vozila. Buckingham je vrlo cenjen dizajner u svetskoj automobilskoj industriji. Pre nego što se pridružio brendu Kia obavljao je vodeće funkcije u dizajnu za više luksuznih automobilskih brendova, između ostalog Bentley Motors, BMW i Faraday Future. U Faraday Future bio je zadužen za završni razvoj i tržišno lansiranje modela FF91, najvažnijeg električnog vozila ovog brenda, kao i vođenje dizajna njegovih budućih modela.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

David Beckham predstavio dve nove boje za Maserati

 

235244-maserati b03.jpg

 

David Beckham je bivša fudbalska superzvezda sa odličnim umećem šutiranja, ali i odličnim ukusom za modu. On je, zajedno sa stručnjacima u kompaniji Maserati, kreirao dve specijalne boje karoserije.

Boje su inspirisane sa dva izuzetna modela iz istorije Maseratija. Fuoriserie Essentials - tako se zove program, čiji je deo ambasador marke Maserati. Dve boje karoserije u specifičnoj kombinaciji sa enterijerom, dostupne su za superautomobil MC20 i sportski crossover Grecale.

 

235245-maserati b 02.jpg

 

Prva boja se zove Night Interaction a druga Verde Royale. Prva je plava, a druga zelena. Prva boja je inspirisana modelom Ghibli iz 1967. godine i dolazi u kombinaciji sa smeđom kožom na sedištima. Zelena boja je inspirisana modelom Maserati Quattroporte Royale iz 1986. godine, koji je proizveden u samo 51 primerak.

 

235246-maserati b 01.jpg

 

Da bi zainteresovani za Beckhamove boje još više bili posebni, oba modela u ovim bojama dobiće i metalnu plaketu, kojom se obeležava saradnja sa popularnim fudbalerom i manekenom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan razvio novi alat za dizajniranje automobila sa veštačkom inteligencijom

 

nissan ai.jpg

 

Veštačka inteligencija je nekada bila naučna fantastika, ali je tu i menja svet kakvog poznajemo. Nissan se priprema za ovu novu stvarnost i njihov Yokohama Lab istražuje kako AI može da pomogne u stvaranju automobila budućnosti. Kompanija kaže da nema manjka potencijalnih primena jer je ''postalo jasno da se veštačka inteligencija može primeniti u raznim područjima, uključujući istraživanje i razvoj, proizvodnju vozila, pa čak i dizajn''. Govoreći o tome, proizvođač je primetio da AI može da igra važnu ulogu kada je u pitanju aerodinamika.

 

Kao što je proizvođač automobila objasnio, ''aerodinamičke performanse trenutno se ocenjuju izvođenjem ponavljajućih i složenih proračuna na snažnim kompjuterima.'' Oni predviđaju performanse i pokazuju protok vazduha, ali ''da bi se postigli tačniji rezultati putem simulacije, potreban je ogroman broj zamršenih proračuna'' i za njihovo završenje stotinama kompjutera je potrebno nekoliko dana. To je daleko od idealnog i Nissanov Kei Akasaka je primetio da je ''vrlo izazovno brzo odgovoriti na iznenadne zahteve dizajnera.''

 

To je nateralo Nissan na razmišljanje o tome kako poboljšati stvari pomoću veštačke inteligencije. Nakon nekih početnih neuspeha, kompanija je više od godinu dana provela obuku i generisanje podataka za model stvoren od strane veštačke inteligencije. Čak ni tada, tim nije uspeo da postigne tačnost koju su želeli pa su u računicu uveli ''informacije kao što su jednačine dinamike fluida i druge fizikalne zakone uz oblik automobila''. Iako je to samo kratki pregled procesa, rezultati govore sami za sebe jer je veštačka inteligencija uspela da ''dramatično skrati trajanje simulacija učeći odnos između oblika automobila i njegovih aerodinamičkih performansi na bazi velike količine podataka.'' Kompanija je dodala da sada mogu da predvide aerodinamičke performanse dizajna za nekoliko sekundi umesto nekoliko dana. Osim što će uštedeti gomilu vremena, Nissan je rekao da će korišćenje AI verovatno dovesti do ''inovativnih oblika karoserije vozila koji postižu bolji nivo ravnoteže između dizajna i aerodinamike.'' Nissan nije jedini proizvođač automobila koji istražuje mogućnosti AI jer Audi koristi tu tehnologiju za dizajn točka budućnosti.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto automobili toliko rastu iz generacije u generaciju?

 

vw golf 8 1.jpg

 

Odavno je postalo uobičajeno da automobili rastu iz generacije u generaciju. Naravno, uvek ima izuzetaka.

VW Golf je od prve do poslednje generacije porastao za 58 cm, a slično važi i za VW Passat. VW Polo je u poslednje 3 generacije duži od Golfa prve generacije. Novi VW Passat je dužine skoro kao Audi A6 prve generacije (C4). Postoji još mnogo veoma zanimljivih primera. Pogledajmo samo neke od popularnijih modela, pri čemu je u nekim slučajevima navedena dužina ''od x do y'', a nakon primera ćemo objasniti šta sve može da utiče na ove razlike i zašto se ponekad podaci ne poklapaju.

 

VW Golf

  • VW Golf I - 3.705 mm do 3.815 mm
  • VW Golf II - 3.985 mm do 4.054 mm
  • VW Golf III - 4.074 mm
  • VW Golf IV - 4.148 mm do 4.188 mm
  • VW Golf V - 4.204 mm do 4.246 mm
  • VW Golf VI - 4.199 mm
  • VW Golf VII - 4.255 mm do 4.280 mm
  • VW Golf VIII - 4.284 mm

VW Polo

  • VW Polo I - 3.605 mm
  • VW Polo II - 3.655 mm do 3.765 mm
  • VW Polo III - 3.715 mm do 3.743 mm
  • VW Polo IV - 3.897 mm do 3.926 mm
  • VW Polo V - 3.952 mm
  • VW Polo VI - 4.053 mm do 4.067 mm

VW Touareg

  • VW Touareg I - 4.754 mm
  • VW Touareg II - 4.796 mm
  • VW Touareg III - 4.878 mm

VW Passat

  • VW Passat I - 4.190 mm
  • VW Passat II - 4.435 mm
  • VW Passat III - 4.575 mm
  • VW Passat IV - 4.610 mm
  • VW Passat V - 4.676 mm do 4.704 mm
  • VW Passat VI - 4.780 mm do 4.765 mm
  • VW Passat VII - 4.769 mm
  • VW Passat VIII - 4.767 mm

Audi A4

  • Audi A4 I (B5) - 4.520 mm
  • Audi A4 II (B6) - 4.547 mm
  • Audi A4 III (B7) - 4.586 mm
  • Audi A4 IV (B8) - 4.703 mm
  • Audi A4 V (B9) - 4.726 mm do 4.762 mm

Audi A6

  • Audi A6 I (C4) - 4.797 mm
  • Audi A6 II (C5) - 4.805 mm
  • Audi A6 III (C6) - 4.927 mm
  • Audi A6 IV (C7) -  4.933 mm
  • Audi A6 V (C8) - 4.939 mm

Opel Corsa

  • Opel Corsa I (A) - 3.622 mm
  • Opel Corsa II (B) - 3.729 mm do 3.741 mm
  • Opel Corsa III (C) - 3.817 mm
  • Opel Corsa IV (D) - 3.999 mm
  • Opel Corsa V (E) - 4.021 mm

Opel Astra

  • Opel Astra I (F) - 4.050 mm
  • Opel Astra II (G) - 4.110 mm
  • Opel Astra III (H) - 4.249 mm
  • Opel Astra IV (J) - 4.419 mm
  • Opel Astra V (K) - 4.370 mm
  • Opel Astra VI (L) - 4.374 mm

Renault Clio

  • Renault Clio I - 3.709 mm
  • Renault Clio II - 3.773 mm do 3.811 mm
  • Renault Clio III - 3.986 mm do 4.032 mm
  • Renault Clio IV - 4.062 mm
  • Renault Clio V - 4.050 mm

Renault Megane

  • Renault Megane I - 4.129 mm do 4.164 mm
  • Renault Megane II - 4.209 mm
  • Renault Megane III - 4.295 mm
  • Renault Megane IV - 4.359 mm

Ford Fiesta

  • Ford Fiesta I - 3.565 mm
  • Ford Fiesta II - 3.565 mm
  • Ford Fiesta III - 3.743 mm
  • Ford Fiesta IV - 3.828 mm do 3.833 mm
  • Ford Fiesta V - 3.918 mm do 3.924 mm
  • Ford Fiesta VI - 3.950 mm do 4.067 mm
  • Ford Fiesta VII - 4.040 mm do 4.068 mm

Ford Focus

  • Ford Focus I - 4.175 mm
  • Ford Focus II - 4.340 mm
  • Ford Focus III - 4.358 mm
  • Ford Focus IV - 4.378 mm

Škoda Fabia

  • Škoda Fabia I - 3.960 mm
  • Škoda Fabia II - 4.000 mm
  • Škoda Fabia III - 3.992 mm
  • Škoda Fabia IV - 4.107 mm

Škoda Octavia

  • Škoda Octavia I - 4.511 mm do 4.507 mm
  • Škoda Octavia II - 4.569 mm
  • Škoda Octavia III - 4.659 mm
  • Škoda Octavia IV - 4.689 mm

Škoda Superb

  • Škoda Superb I - 4.789 mm
  • Škoda Superb II - 4.838 mm
  • Škoda Superb III - 4.861 mm

BMW Serije 3

  • BMW Serije 3 I (E21) - 4.355 mm
  • BMW Serije 3 II (E30) - 4.320 mm do 4.460 mm
  • BMW Serije 3 III (E36) - 4.433 mm
  • BMW Serije 3 IV (E46) - 4.470 mm
  • BMW Serije 3 V (E90) - 4.520 mm
  • BMW Serije 3 VI (F30) - 4.624 mm do 4.643 mm
  • BMW Serije 3 VII (G20) - 4.709 mm

BMW Serije 5

  • BMW Serije 5 I (E12) - 4.620 mm
  • BMW Serije 5 II (E28) - 4.620 mm
  • BMW Serije 5 III (E34) - 4.720 mm
  • BMW Serije 5 IV (E39) - 4.775 mm do 4.805 mm
  • BMW Serije 5 V (E60) - 4.843 mm
  • BMW Serije 5 VI (F10) - 4.899 mm do 5.039
  • BMW Serije 5 VII (G30) - 4.936 mm do 4.963 mm

Mercedes C klase

  • Mercedes C I (W202) - 4.505 mm
  • Mercedes C II (W203) - 4.526 mm
  • Mercedes C III (W204) - 4.582 mm
  • Mercedes C IV (W205) - 4.686 mm
  • Mercedes C V (W206) - 4.751 mm

Mercedes E klase

  • Mercedes E I (W124) - 4.755 mm
  • Mercedes E II (W210) - 4.818 mm
  • Mercedes E III (W211) - 4.834 mm do 4.851 mm
  • Mercedes E IV (W212) - 4.868 mm
  • Mercedes E V (W213) - 4.923 mm

Na osnovu ovih podataka možemo da vidimo da brojni modeli zaista jesu konstantno rasli iz generacije u generaciju, mada kod mnogih to ipak nije toliko značajno povećanje dužine da bi se smatralo dramatičnim. Uostalom, zaključite sami. Na primer, uzmite lenjir i pogledajte u odnosu na neki auto koliko bi mu značilo dodatnih 20 ili 30 centimetara? U redu, Golf je porastao za skoro 60 cm, ali prva generacija je počela da se prodaje još 1974. godine i pritom su ispod njega ubacivani drugi manji modeli. I neki drugi automobili imaju sličnu priču - oni rastu, postaju sve ozbiljniji, gotovo pravi porodični automobili, dok se ispod njih ubacuju novi mali gradski modeli. Dakle, mnogi modeli koji značajno rastu iz generacije u generaciju u stvari praktično dobiju ''zamenika''. Nekad to bude potpuno novi model, nekad model iz klase ispod u potpunosti zameni većeg od sebe, pri čemu i on dobije manjeg ''zamenika'', itd.

 

Sve veći, a sve manje prostora?

Mnogi vozači koji imaju iskustva sa starijim generacijama automobila žale se da u novijima nema toliko prostora kao u starijima, što je neobično s obzirom na činjenicu da vozila rastu i u dužinu i u širinu. Uzmimo kao primer jednu od ekstremnijih ''žalbi'' vozača starije generacije:

''Dugo sam vozio Zastave, a od 2002. kupujem sve novije i novije automobile, i to skuplje, raznih marki. Kod svih se ponavlja ista priča. Ručka na vratima je sve veća, kao na oklopnom vozilu. A ono između vozača i suvozača, centralna konzola ili kako se već zove, sve šire i šire, kao na avionu. Shvatam ja da je to moderno, ali koliki god ja auto kupim, mene stisnu u mali prostor. A ja ne želim da sedim ni kao u Formuli ni kao u avionu. I onda je jedini izbor da kupim neki ''džip'' (krosover ili SUV), pa da sedim malo više i da imam malo više prostora, mada nisu ni oni mnogo bolji.''

 

Kakvo je vaše mišljenje, ukoliko imate iskustva i sa starijim i sa novijim vozilima - postoji li toliko primetna razlika u prostranosti i postoji li uopšte neka razlika ako govorimo o automobilima istih spoljašnjih dimenzija? Istina, treba imati u vidu da na manjak prostora u kabini mogu da utiču sve oštriji bezbednosni standardi, što neretko podrazumeva deblja vrata, ali i potreba za boljom zvučnom izolacijom, boljom aerodinamikom, atraktivnijim izgledom (npr. spuštajuća linija krova), većim točkovima, prostorom za ugradnju razne obavezne i dodatne opreme... Naravno, nije ista situacija kod svih modela, pošto su neki modeli otišli i u visinu, pa se npr. sedi uspravnije ali zato ima više prostora nego ranije. Poseban problem je sve veća težina automobila, zbog čega motori moraju da budu sve snažniji i snažniji, ali to je već neka druga priča.

 

Ne poklapaju se dimenzije?

Što se tiče mogućnosti da se dimenzije koje smo mi naveli u primerima možda ne slažu sa onima koje su vama poznate, jednostavno, uvek mogu da postoje (i postoje) male razlike između različitih verzija. Npr. sportska verzija može da ima drugačije branike i spojlere, pa da bude za nijansu duža. Takođe, redizajnirana verzija može da dobije drugačije branike pa da zbog toga bude malo duža. Takođe mogu da postoje razlike u dimenzijama koje su navedene u ovom tekstu i na nekim drugim sajtovima ili u časopisima, bilo domaćim ili stranim.

 

Koji je razlog? Ima ih više:

a) mi navodimo samo podatke za hečbek verziju, iako taj model možda ima i karavan, sedan i kabrio verzije. Naravno, kod modela koji nemaju hečbek verziju, navodimo podatke samo za sedan (limuzinu).

b) neretko postoje male razlike između verzija sa 3 i 5 vrata.

c) sportski paket opreme zbog drugačijih branika ili spojlera može da doda nekoliko mm ili cm.

d) neki internet sajtovi su možda koristili mere u inčima, pa ih konvertovali u milimetre, zbog čega može da dođe do malog odstupanja.

e) mogu da postoje i razlike između verzija za pojedina tržišta zbog bezbednosnih i drugih standarda, tako da jedan model npr. može da ima drugačije branike u zavisnosti od toga da li je namenjen azijskom, afričkom, evropskom ili američkom tržištu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondienovi.jpg SupercarBlondie: Lancia Pu-Ra HPE

 

Lancia Pu-Ra HPE je konceptni automobil koji nam pokazuje uvid u budućnost automobila. Ovaj ultra-futuristički, samovozeći konceptni automobil ima ogromne displeje, proširenu stvarnost i neverovatan enterijer.

Pogledajte šta sve ovaj auto čini tako posebnim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra najavljuje fizičku verziju DarkRebel koncepta

 

cupra dr 05.jpg

 

Brend Cupra je električni koncept DarkRebel prikazala ranije ove godine, ali samo u digitalnoj formi. Sada je Cupra spremna da napravi skok iz digitalnog u stvarni svet, jer planira fizičku verziju ovog koncepta koja će se bazirati na sugestijama svojih fanova.

 

cupra dr 04.jpg

 

U početku je DarkRebel postojao samo u onlajn konfiguratoru, gde su ljudi mogli da prilagode automobil. Cupra kaže da je konceptni automobil konfigurisan više od 270.000 puta.

 

cupra dr 03.jpg

 

''Cupra DarkRebel je najnovija provokacija brenda, kreirana bez granica stvarnog sveta. Ovaj izložbeni automobil je kreiran za sledeću generaciju, to je buntovnik sa svrhom, pokazujući da električni automobili mogu biti seksi, emotivni i šokantni'', rekao je Vejn Grifits, izvršni direktor Cupre. ''Verujem da je Cupra čista opsesija. To je brend napravljen od ljudi koji su fascinirani onim što rade. DarkRebel je dokaz ove strasti dovedene do granica.''

 

cupra dr 02.jpg

 

Cupra kaže da su najviše konfiguracija napravili ljudi iz Španije i Nemačke, ali su među prvih 10 po učešću bili i Meksikanci i Turci. 74% korisnika je konfigurisalo automobil sa svojih mobilnih uređaja, što brend kaže da je dokaz da je privukao pažnju mladih. Kako bilo, moraćemo da sačekamo još neko vreme pre nego što saznamo kakva je vizija ovih mladih ljudi o vozilu. Cupra tek treba da otkrije kada će debitovati fizička verzija DarkRebel koncepta. DarkRebel po najavama donosi Cupra DNK do maksimuma bez ikakvih granica. To nije predviđanje, već provokacija, koja pokazuje da je dizajn dijalog, a ne proces.

 

Cupra DarkRebel je definisan oštrim linijama i atletskom proporcijom sportskog automobila u kombinaciji sa shooting brake arhitekturom. Automobil ima radikalan i oštriji prednji kraj nego ikad. Dugačka hauba ima oblik strelice koji pruža maksimalan osećaj brzine, dok je kabina gurnuta nazad, kako bi se stvorile atraktivne proporcije. Trouglasti svetlosni potpis, ikona brenda, dolazi sa novim pristupom koji izlazi iz karoserije, oživljavajući automobil, dok centralna kičma povezuje prednji i zadnji deo kao jezgro skeleta ovog potpuno električnog sportskog automobila.

 

cupra dr 01.jpg

 

DarkRebel je automobil orijentisan na vozača, sa radikalnom unutrašnjošću koja evoluira sa asimetričnom centralnom kičmom kao strukturnom jezgrom automobila, sa progresivnim sedištima i progresivnim volanom i mjenjačem koji povezuje čoveka i mašinu u jedno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra DarkRebel

 

cupra dr 005.jpg

 

Cupra je električni koncept DarkRebel prikazao ranije ove godine, ali samo u digitalnoj formi. Sada su napravili skok iz digitalnog u stvarni svet, jer su pokazal i fizičku verziju ovog koncepta koja se bazira na sugestijama njihovih fanova. U početku je DarkRebel postojao samo u online konfiguratoru, gde su ljudi mogli da prilagode automobil. Cupra kaže da je konceptni automobil konfigurisan više od 270.000 puta.

 

cupra dr 004.jpg

 

''Cupra DarkRebel je najnovija provokacija brenda, kreirana bez granica stvarnog sveta. Ovaj izložbeni automobil je kreiran za sledeću generaciju, to je buntovnik sa svrhom, pokazujući da električni automobili mogu biti seksi, emotivni i šokantni'', rekao je Vejn Grifits, izvršni direktor Cupre. ''Verujem da je Cupra čista opsesija. To je brend napravljen od ljudi koji su fascinirani onim što rade. DarkRebel je dokaz ove strasti dovedene do granica.''

 

cupra dr 003.jpg

 

Cupra kaže da su najviše konfiguracija napravili ljudi iz Španije i Nemačke, ali su među prvih 10 po učešću bili i Meksikanci i Turci. 74% korisnika je konfigurisalo automobil sa svojih mobilnih uređaja, što brend kaže da je dokaz da je privukao pažnju mladih. DarkRebel po najavama donosi Cupra DNK do maksimuma bez ikakvih granica. To nije predviđanje, već provokacija, koja pokazuje da je dizajn dijalog, a ne proces. Dužina vozila iznosi 450 cm, širina 220 cm i visina 130 cm.

 

cupra dr 02.jpg

 

Cupra DarkRebel je definisan oštrim linijama i atletskom proporcijom sportskog automobila u kombinaciji sa shooting brake arhitekturom. Automobil ima radikalan i oštriji prednji kraj nego ikad. Dugačka hauba ima oblik strelice koji pruža maksimalan osećaj brzine, dok je kabina gurnuta nazad, kako bi se stvorile atraktivne proporcije. Trouglasti svetlosni potpis, ikona brenda, dolazi sa novim pristupom koji izlazi iz karoserije, oživljavajući automobil, dok centralna kičma povezuje prednji i zadnji deo kao jezgro skeleta ovog potpuno električnog sportskog automobila. DarkRebel je automobil orijentisan na vozača, sa radikalnom unutrašnjošću koja evoluira sa asimetričnom centralnom kičmom kao strukturnom jezgrom automobila, sa progresivnim sedištima i progresivnim volanom i menjačem koji povezuje čoveka i mašinu u jedno.

 

cupra dr 001.jpg

 

Ključni element kabine je centralna kičma sa svojim asimetričnim oblicima, lakoćom i skulpturalnim izgledom. Proizveden korišćenjem najnovije 3D tehnologije, pruža strukturalne performanse uz maksimalnu lakoću, izlazi između osnove sedišta i pruža se napred da bi zagrlio vozača. Nudi savršenu poziciju za najvažnije elemente vožnje. Zahvaljujući svom podešavanju, sinhronizovanom sa kliznim klasterom pedala, pruža idealno ergonomsko podešavanje za sportsku vožnju. Još jedan ključni element u unutrašnjosti su sedišta Supersport, sa naslonima za glavu prekrivenim 3D tkaninom i poduprtim strukturom napravljenom od kristalno čistog providnog materijala i bakarnih umetaka. Sedišta su postavljena nisko i šire se preko svojih granica svojim laganim oblikom.

 

Jedan od glavnih protagonista unutar DarkRebela je volan, koji kombinuje geometrije iz sveta trka sa interaktivnošću sveta igara. Ruke su savršeno usklađene sa njegovom ergonomijom i vozač od prvog trenutka oseća svu moć i kontrolu. Na krovu termo kamera prati stanje u kabini, a inteligentni sistem kontrole klime prilagođava temperaturu i protok vazduha u skladu sa tim, pri čemu vazduh izlazi kroz škrge koje se nalaze ispod vetrobranskog stakla. U unutrašnjosti se takođe koriste održivi materijali napravljeni od 90% biorazgradivog bambusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je auto sa najvećom haubom

 

genesis h 01.jpg

 

U potrazi za najvećim poklopcem motora svi će verovatno pomisliti na Dodge Viper sa ogromnim panelom ispod kojeg nervozno grglja takođe impozantni V10 motor. Danas važe neka druga pravila, pa tako najveći poklopac nalazimo u Koreji. U pitanju je Genesis, Hyundaijeva luksuzna marka koja je objavila da njen najprestižniji model ima najveći poklopac motora. Obuhvata i deo krila, pa upravo zato i podilazi pod pojam tzv. školjkastog poklopca motora (clamshall bonnet).

 

235935-genesis g90 06.jpg

 

Cilj dizajnera je bio da minimizuje zazore između pojedinih delova i time učini formu vozila elegantnijom. Ukupna površina poklopca iznosi 2.6 kvadratna metra. Iz Genesisa poručuju da je izrada ovako velikog komada od aluminijuma pred njih stavila brojne izazove. Najviše su se bojali procesa pripreme površine koji uključuje termičku obradu. Ugradnjom ojačanja sprečili su deformacije u proizvodnji, ali i učinili proces daleko komplikovanijim. Luc Donckerwolke, glavni kreativni direktor Genesisa, rekao je: ''U svetu nenadahnutih limuzina, dizajn G90 ponovo postavlja standarde. Genesis Design je stvorio najatraktivnije ruho dajući mu proporcije elegantnog i atletskog Gran Turisma. Dopunjen je tehnološkim razlikama poput aluminijumskog preklopnog poklopca motora i najtanjih četvorostrukih svetala sa tehnologijom Micro Lens Array.'' Podsetimo, Genesis G90 se u Evropi nudi isključivo u Nemačkoj i Švajcarskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši dizajner BMW-a Chris Bangle ocenjuje novi Xiaomi SU7

 

bangle x.jpg

 

Chrisa Bangle-a znate, bio je dugogodišnji dizajner BMW-a te je potpisao neke od najkontroverznijih automobila kompanije, koji su polarizovali javnost, ali se i (uglavnom) odlično prodavali. Američki dizajner je napustio BMW 2009. godine i osnovao je svoju firmu za dizajn i konsalting. Sada je pozvan u Kinu da prokomentariše SU7, Xiaomijevu prvu električnu limuzinu.

 

Od proizvodnje mobilnih do automobila je dalek put, ali se čini da je Xiaomi odlučio da ga pređe i pritom pucaju od samopouzdanja. U videu, koji je snimio Xiaomi, Bangle je pohvalio dizajn nazivajući proporcije uravnoteženima, te je izuzetno impresioniran enterijerom. Na kraju, kaže da SU7 nije predizajniran i da bi oni koji su ga stvorili trebali da budu veoma ponosni na njega. Aktuelni dizajner Xiaomija Sawyer Li, jeste bivši BMW-ov dizajner, koji nije radio sa Bangleom, ali sledi njegovu dizajnersku filozofiju. ''Ovo je pravi početak'' - rekao je Bangle o dizajnu SU7, a ono što ne možemo da znamo da li su usluge gospodina Banglea plaćene. To bitno menja celu priču.

 

 

Uz pohvale za skladne linije, SU7 je moćan automobil. U svojoj najsnažnijoj verziji ima dva motora sa 664 KS koji ubrzavaju vozilo do 100 km/h za samo 2.78 sekundi, dok baterija od 101 kWh omogućava oko 800 km dometa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hondin direktor: Kineske električne limuzine izgledaju površno

 

honda saloon 01.jpg

 

Kineski automobili iz dana u dan okupiraju sve više prostora u medijima, najavljuje se invazija, negde je već počela. Naravno, tradicionalnoj autuindustriji nije svejedno pa se traži dlaka u jajetu ili nešto veće.

 

U intervjuu za Automotive News Europe, kreativni direktor i generalni direktor Hondinog odeljenja za dizajn u Odeljenju e-mobilnosti bio je iskren (ili možda zavidan). Govoreći o električnim limuzinama, Daisuke Tsutamori je imao potrebu da objasni: ''U Kini ste videli usavršavanje jedne vrste stila, ali to je površno. Prefinjeno, ali površno. Honda je želela da osmisli nešto što je jednostavnije.''

Mislio je na električno vozilo Honda Saloon (na slici), koje je za sada koncept, a postaće i serijska verzija 2026. godine. Tačnije, u Hondi tvrde da će 90% rešenja sa konceptnog Saloona završiti na serijskom vozilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes planira da napusti brend EQ i super aerodinamični dizajn

 

237033-mercedes cla 01.jpg

 

Mercedesova linija električnih automobila EQ nije naišla na odobravanje vernih kupaca koji traže tradicionalan, izražen dizajn na kakav su navikli od tog proizvođača.

 

Čak i ako niste obožavalac automobila sa trokrakom zvezdom, verovatno s lakoćom prepoznajete njihove modele u saobraćaju. Nažalost isto se ne može reći i za njihovu EQ seriju, koja je dobar deo jezika dizajna koji je činio Mercedesove modele prepoznatljivim žrtvovao u korist ostvarivanja maksimalne aerodinamičnosti. Reakcije javnosti na modele EQE i EQS, tačnije njihov dizajn, bile su većinski negativne te su mnogi preispitivali koja je poenta Mercedes električnih limuzina koje uopšte ne liče na Mercedes limuzine.

 

Christoph Starzynski, Mercedesov potpredsednik automobilskog inženjeringa, izjavio je da su u Mercedesu svesni reakcija javnosti, a posebno kupaca, na njihove EQ modele, i da će se polako ali sigurno vratiti prepoznatljivom dizajnu kakav se očekuje od Mercedesa. Kao primer dizajna kakvog možemo očekivati u budućnosti, Starzynski je istakao Concept CLA. Ovaj koncept ima mnogo izraženije linije, te prednju masku koja je dizajnom mnogo bliža klasičnim Mercedes maskama. Po pitanju same nomenklature takođe će doći do promena, ali za to ćemo morati da sačekamo kraj decenije. Starzynski ističe da u Mercedesu koriste sistem imenovanja nalik patentnom zatvaraču. Sa jedne strane nalaze se klasični modeli kao C, E ili S, dok su sa druge strane EQ modeli poput EQC, EQE i EQS. Kako vreme prolazi, i elektrifikacija preuzme većinski udeo Mercedesove game, taj ''patent'' će se zatvoriti i više neće biti potrebe za EQ brendiranjem, budući da će svi modeli ionako biti električni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zagato AGTZ Twin Tail

 

Zagato AGTZ 07.jpg

 

Vrhunska veza između kompanija La Squadra i Zagato predvodi izuzetnu umetnost izrade karoserija u hrabru novu eru. Otkriven unutar zidova Zagatovog istorijskog ateljea u Milanu, AGTZ Twin Tail predstavlja neustrašiv spoj umetnosti i inženjerstva.

 

Zagato AGTZ 06.jpg

 

''Kako dolazi nova zora za automobile, ljudi žele da se prisete prošlosti, a time i epskih automobila 1950-ih i 60-ih'', kaže Andrea Zagato, čiji deda Ugo je osnovao Carrozzeria Zagato 1919. ''Priča o kultnim automobilima iz istorije se jednostavno mora ispričati danas. To je ključni zadatak ako želimo da inspirišemo nove generacije da stvaraju sopstvene priče. Bez poznavanja prošlosti ne možete izmisliti budućnost.''

 

Zagato AGTZ 05.jpg

 

U pitanju je modifikovani Alpine A110 koji je inspirisan A220, jednim od često zaboravljenih trkačkih automobila marke iz 1960-ih.

 

Zagato AGTZ 04.jpg

 

Automobil nosi ono Twin Tail u imenu jer se prodaje sa uklonjivim dodatkom od ugljeničnih vlakana koji vlasnik može da ugradi kako bi mu dao dramatičnu siluetu dugog repa, ili ga može ostaviti u svojoj garaži.

 

Zagato AGTZ 03.jpg Zagato AGTZ 02.jpg

 

AGTZ Twin Tail je moderan GT automobil koji se ne plaši da nastavi priču o nekadašnjem modelu Alpine A220. On ujedinjuje kolektivno znanje i multinacionalne kulture La Squadre i Zagata tako što oblači A110 berlinette, modernu ikonu, u dramatično novo odelo.

 

Zagato AGTZ 01.jpg

 

Kako se navodi, samo bliska kombinacija raznovrsnih talenata je mogla da stvori tako dinamičan dizajn, umetničko delo koje se može senzacionalno transformisati njegovim zadnjim delom koji se može ukloniti. Ograničena na samo 19 zaista specijalnih automobila, proizvodnja je već počela i knjiga porudžbina se brzo popunjava. Cene startuju od 650.000 evra plus porezi.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pininfarina Enigma GT Concept

 

Pininfarina Enigma 06.jpg

 

Na sajmu automobila u Ženevi Pininfarina prikazuje Enigmu GT Concept, pružajući uvid u misiju kompanije koja razmišlja napred. To je studija dizajna koja istražuje presek lepote i tehnologije, simbolizujući pokretanje misaonog procesa koji će Pininfarina dalje razvijati, s obzirom na svoju 95. godišnjicu 2025. godine.

 

Pininfarina Enigma 05.jpg

 

Pininfarina Enigma GT je zamišljen kao smela izjava na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2024. U svom pristupu vizionarskoj studiji dizajna, kompanija Pininfarina se opredelila za savremeni GT koji je sposoban da spoji jedinstvene karakteristike:

  • Konfiguracija sa 2+2 sedišta, zajedno sa visokim performansama centralno zadnjeg rasporeda motora. Ukupne dimenzije su inspirisane potragom za kompaktnošću, u korist efikasnosti i koherentne sa GT karakterom, sa relativno dugim međuosovinskim rastojanjem koji omogućava 2+2 unutrašnju prostranost.
  • Tehnologija pogona koja ima za cilj veoma efikasnu kombinaciju zadržavanja težine, zabave u vožnji i održivosti. Pininfarinin tehnološki neutralan pristup doveo je dizajnere i inženjere da usvoje 2.5 V6 motor sa unutrašnjim sagorevanjem na vodonik koji pokreće zadnje točkove, zajedno sa električnim motorom na prednjoj osovini. Ovo konfiguriše AWD podešavanje (pogon na svim točkovima), veoma konzistentno sa GT automobilom visokih performansi.

Najveća brzina je ograničena na 250 km/h, ubrzanje do 100 km/h traje manje od četiri sekunde, a autonomija iznosi od 550 do 700 km. Dužina vozila je 4.580 mm, širina 1.950 mm, visina 1.230 mm, međuosovinsko rastojanje 2.880 mm, dok težina iznosi 1.690 kg (raspored mase 46% napred/54% pozadi). Uz široku upotrebu aktivnih aerodinamičkih elemenata i pažljivo proučavanje podvozja vozila, Pininfarina je postigao izuzetno efikasnu aerodinamičku konfiguraciju, kombinujući minimalni otpor sa značajnom potisnom silom. Raspored motora je ključan za beskompromisne karakteristike Pininfarina Enigma GT. Položaj motora omogućava aerodinamički optimizovan prednji kraj vozila i malu prednju površinu (1.96 m2), a sve to zadržavajući dovoljno prostora za putnike. Kroz široku upotrebu aktivnih aerodinamičkih uređaja, aerodinamička konfiguracija vozila može se prilagoditi raznim uslovima: od sportske vožnje do krstarenja sa malom potrošnjom.

 

U najnižoj postavci otpora, tanak profil vozila, optimizovano podvozje i uređaji za smanjenje otpora omogućavaju mu da održi adekvatnu potisnu silu dok postiže koeficijent otpora od 0.24.

 

Pininfarina Enigma 04.jpg

 

Ulazeći u automobil, kupola se dramatično podiže kako bi vas primio u pažljivo pripremljenu unutrašnjost. Spektakularno rešenje za otvaranje je inspirisano Pininfarininim ranijim konceptnim automobilima, kao što su Abarth 2000 Coupe Pininfarina, Modulo, Ferrari 512S Berlinetta Speciale, Maserati Birdcage 75th i Teorema. Enigma GT zapravo predstavlja jedinstvenu kupolu koja se podiže zajedno sa instrument tablom i vetrobranom. Lebdeći u kupoli, gotovo nevidljivi providni OLED ekran deluje kao digitalni centralni deo.

 

Pininfarina Enigma 03.jpg

 

Lakoća u dizajnu se slavi tako što čini vidljivim delove snažnog vodoničnog pogona. Pristup fokusiran na domišljate, napredne i održive materijale dolazi do izražaja u svetlo izvajanim sedištima u prednjem delu.

 

Pininfarina Enigma 02.jpg

 

Pininfarin dizajn humanizuje tehnologiju, što je vidljivo u holističkom UX/UI dizajnu. Čak i AR vetrobran postaje deo impresivnog i intuitivnog korisničkog interfejsa. Pomoć pri vožnji sa proširenom realnošću poboljšava iskustvo vožnje sa inovativnim slojem proširene stvarnosti koji pokreće veštačka inteligencija vozila dizajnirana da pomogne vozačima u realnom vremenu. Ova funkcija prevazilazi konvencionalnu navigaciju, nudeći sveobuhvatan skup funkcionalnih alata. Obezbeđuje tačke interesovanja (POI) za besprekornu navigaciju, identifikuje i upozorava vozače o mrtvim uglovima i integriše funkcije naprednog sistema pomoći vozaču (ADAS) za poboljšanu bezbednost. Ova najsavremenija tehnologija prekriva relevantne informacije direktno u vidno polje vozača, obezbeđujući bolje informisano i bezbednije iskustvo vožnje.

 

Pininfarina Enigma 01.jpg

 

Unutrašnja petlja sa prozirnim staklenim displejom pruža osnovne informacije vozaču, a istovremeno zadovoljava i potrebe putnika za zabavu. Prozirni stakleni displej nudi minimalistički dizajn bez ometanja, omogućavajući vozaču da se fokusira na ključne detalje vožnje, dok putnici mogu uživati u interaktivnom i zanimljivom sadržaju. Ova besprekorna integracija informacija i zabave stvara harmonično iskustvo u automobilu za sve u vozilu. Jedinstveno oblikovan, multifunkcionalni volan sa ekranima na dodir je ključni opipljivi element kroz koji vozač oseća vezu sa automobilom, poput rukovanja inteligentne, prijateljske mašine. Ovi ekrani osetljivi na dodir olakšavaju personalizovanu kontrolu, omogućavajući vozaču da prilagodi komande na osnovu individualnih preferencija. Ovaj nivo personalizacije obezbeđuje da vozač može da komunicira sa vozilom na način koji najbolje odgovara njegovim željama, povećavajući ukupnu udobnost i udobnost.

 

Režim autonomne vožnje za velike udaljenosti pretvara vreme putovanja u priliku za porodično povezivanje i opuštanje. Tokom dužih vožnji, sistem preuzima odgovornosti za vožnju, omogućavajući vozaču da preusmeri pažnju na unutrašnjost i uživa u kvalitetnom vremenu sa putnicima. Ovaj režim daje prednost dobrobiti putnika, stvarajući opuštajuću atmosferu za odmor i razonodu. Pininfarina Enigma GT ne predstavlja samo studiju dizajna, već početak putovanja koje će se odvijati tokom vremena. Sam naziv, ''Enigma GT'', obuhvata ovu suštinu. Sa jedne strane, ukazuje na ponovo zamišljenu vrstu automobila koju želimo da ponovo otkrijemo - GT. Sa druge strane, namerno zadržava potpuno otkriće svog dizajna, držeći ga obavijenim misterijom i rezervišući potpuno otkrivanje za budućnost. Ovo označava početak narativa koji se razvija, ekspedicije dizajna koja je predodređena da postepeno otkriva svoje zamršenosti, pozivajući na iščekivanje poglavlja koja tek treba da budu napisana.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...