Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Hot Rod Service 1959. Chevrolet Corvette

 

chevrolet corvette 04.jpg

 

Jedan 1959 Chevrolet Corvette model koji ne liči ni na šta što smo do sada mogli da vidimo odlazi na aukciju sledećeg januara putem kompanije Barrett-Jackson. Kao najistaknutija ponuda aukcijske kuće, ovaj neverovatni primerak iz 1959. godine stilizovan je od strane Hot Rod Service brenda.

Ispod neverovatne karoserije nalazi se ručno kreirana kockasta šasija koja je proširila i produžila ovu mašinu. Ona takođe poseduje poprečno učvršćivanje i specijalno prilagođene izduvne otvore, ručno izrađene nosače karoserije i enterijerne rol bar šasijske podrške. Nova arhitektura poseduje i specijalno kreirani zadnji deo vešanja sa sistemom prilagođenih viljušaka ručne izrade sa četiri tačke spajanja.

 

chevrolet corvette 03.jpg

 

Ova poboljšanja nastavljaju se i ispod površine sa novim nosačima vešanja i Accuair sistemom koji omogućuje automobilu da se spustni još niže kada je parkiran. Novi komplet Wilwood bušenih i prorezanih kočionih diskova takođe je dodat i u pratnji kočionih klešta sa šest klipova mere 15 inča napred i 14 pozadi. Hot Rod Service je ugradio i kočione vodove od nerđajućeg čelika, sistem za gorivo i rezervoar od istog materijala, filter za gorivo u štop svetlu i dvostruki glavni cilindar marke Wilwood.

 

chevrolet corvette 02.jpg

 

Agregat ovog super klasika preuzet je sa Chevrolet LS7 modela i dodata mu je specijalna radilica, Kinsler IR unakrsne karburatore i specijalni dvostruki usisnik hladnog vazduha. Iako listing aukcijske kuće ne pominje koliko snage ova predivna mašina poseduje, znamo da je ova V8 jedinica povezana sa Chevrolet 6L90E transmisjiom i Currie Truetrac devetoinčnom zadnjom osovinom, sa 3.72 zupčanicima i troinčnim pogonskim vratilom od aluminijuma.

 

chevrolet corvette 01.jpg

 

Tjuner je potpuno transformisao i enterijer ovog vozila, opremajući ga novom kontrolnom tablom sa speciajalno kreiranim instrument satovima, centralnom konzolom od fiberglasa, dugmetom za start, daljinskim razdvajanjem baterije, elektronskim kočenjem u slučaju nužde, obrađenim pedalama, Alpine stereo sistemom, pedalnim promenama brzine, MOMO upravljačem, kožnim tepihom u prtljažniku i Vintage Air sistemom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

IAT T-Mad

 

iat 04.jpg

 

Mada je IAT T-Mad za sada samo koncept vozilo, ovaj električni pick-up će po vestima sa Guangzhou sajma automobila stići i do proizvodne trake.

 

iat 03.jpg

 

Opisan kao gigantski električni kamionet sa velikim fokusom na terensku vožnju, T-Mad je dugačak 5.878 mm, širok 2.198 mm i visok 2.029 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 3.622 mm.

 

iat 02.jpg

 

T-Mad je vozilo sa četvoro vrata, pri čemu su zadnja takozvana ''samoubilačka''.

 

iat 01.jpg

 

Serijski model bi trebalo da ima autonomiju od oko 800 km, odnosno 1.000 km u verziji sa većom baterijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro Audi Activesphere concept

 

audi active sphere 1.jpg

 

Budući da se datum premijere brzo približava, Audi je objavio još jednu najavu svog novog koncept automobila Activesphere. Uz podsećanje da je promocija zakazana za 26. januar, Audi u saopštenju dodaje da će Activevsphere conept kombinovati ''izuzetnu eleganciju sa impresivnim performansama i impresivnom, pionirskom funkcionalnošću''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot Inception Concept

 

peugeot inception 08.jpg

 

Peugeot je na CES sajmu u Las Vegasu zvanično prikazao svoj novi koncept automobil Inception.

 

peugeot inception 07.jpg

 

Inception Concept će najaviti brojne dizajnerske karakteristike i tehnologije koje će biti primenjene u budućem električnom asortimanu Peugeota pod nazivom ''e-Native''. Linda Džekson, izvršna direktorka Peugeota, još ranije je potvrdila da novi koncept najavljuje ''sledeću generaciju e-Native modela - baziranih na novim platformama pripremljenih za čisto električna vozila.'' ''Već 2023. ponudićemo elektrifikovanu verziju svakog Peugeot modela. Ali takođe gledamo daleko dalje od toga'', rekla je Džekson, potvrđujući debi pet novih električnih vozila u naredne dve godine.

 

peugeot inception 06.jpg

 

Prema Peugeotu, koncept ''otvara novu eru'' za brend, fokusiran na njegove tri glavne vrednosti - privlačnost, emociju i izvrsnost. Francuski proizvođač automobila govori o ''mačjem'' stavu, ''revolucionarnom'' dizajnu enterijera i osećajima u vožnji ''bez presedana.''

 

peugeot inception 05.jpg

 

Karakteristični elementi dizajna kao što su LED očnjaci biće preneti u Peugeotov evoluirani dizajnerski jezik. Inception će uvesti evoluciju dizajnerskog jezika francuskog proizvođača, zadržavajući neke od njegovih osnovnih elemenata.

 

peugeot inc 04.jpg

 

U unutrašnjosti, koncept će uključiti sledeću generaciju i-Cockpita. Dizajneri Peugeota tvrde da će novi enterijer ''preoblikovati pokrete u vožnji'' dok stvara ''nova digitalna i fizička iskustva''. Peugeot dodaje da će Inception ''pokazati put funkcijama i tehnologiji'' koja će se primenjivati u serijskim modelima od sredine decenije.

 

peugeot inception 03.jpg

 

Ovaj pet metara dugački koncept automobil ima dva elektromotora (jedan napred i jedan pozadi) koji zajedno daju 680 KS, a ta snaga ide na sva četiri točka. Ubrzanje od 0 do 100 km/h bi trebalo da iznosi manje od 3 sekunde.

 

peugeot inception 02.jpg

 

Sa baterijom od 100 kWh može da se pređe 800 kilometara. Prilikom punjenja svakog minuta se dodaje 30 kilometara dometa.

 

peugeot inception 01.jpg

 

U unutrašnjosti se ističe volan koji su u Peugeotu nazvali Hypersquare. Ovaj pravougaoni volan je ekran povezan sa četiri kružna elementa u uglovima, koji omogućavaju kontrolu funkcija na dohvat ruke. U autonomnom režimu, Hypersquare potpuno nestaje, ustupajući mesto veoma velikom ekranu.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model S i X ponovo sa opcijom konvencionalnog volana

 

230909-tesla volan 02.jpg

 

Kupci Teslinih vozila Model S i Model X ponovo mogu da naruče konvencionalni volan umesto Teslinog neortodoksnog upravljača. Teslin online konfigurator sada prikazuje klasični volan kao besplatnu opciju pored onog nekonvencionalnog volana koji je inspirisan avio industrijom.

 

210866-tesla s01.jpg

 

Nekonvencionalni volan se pojavio 2021. godine kao deo osvežavanja Modela S i Modela X. U početku je bilo nejasno da li Tesla ozbiljno planira da isporučuje automobile sa upravljačkim instrumentom u avio stilu, ali prvi automobili opremljeni takvim volanom su isporučeni kupcima u junu 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Project Arrow

 

apma 03.jpg

 

Kanadsko Udruženje proizvođača automobilskih delova (APMA) na CES sajmu u Las Vegasu promoviše svoj Project Arrow. Najavljen kao kanadski projekat i prvi koncept nulte emisije štetnih gasova u zemlji, Project Arrow je dizajniran da promoviše kanadsku automobilsku industriju, kao i poziv premijera Trudoa za budućnost sa nultom emisijom do 2050. godine.

 

apma 02.jpg

 

Za dizajn koncept vozila je zaslužan tim od četiri studenta sa Škole industrijskog dizajna Univerziteta Karleton. Pobedili su 20 drugih projekata iz cele Kanade 2020. godine, a APMA je provela poslednjih nekoliko godina pretvarajući njihovu kreaciju u stvarnost.

 

apma 01.jpg

 

U pitanju je električni krosover koji između ostalog ima aerodinamički optimizovane točkove, veliko vetrobransko staklo, crni kontrastni krov, samoubilačka vrata, digitalnu instrument tablu, displej ispored suvozača, ekrane za digitalne bočne retrovizore i dva individualna zadnja sedišta. Vozilo raspolaže sa 558KS, dok je autonomija sa jednim punjenjem oko 500 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Bentley dizajna Andreas Mindt prelazi u Volkswagen

 

mindt.jpg

 

Andreas Mindt će zameniti Jozefa Kabana u Volkswagenu od 1. februara. Mindta će u Bentleyu zameniti Tobias Suehlmann, koji već nadgleda Bentley odeljenje spoljašnjeg dizajna.

Prema izveštaju Automobilwochea, smenjivanje je rezultat interne reakcije na neke od Kabanovih nedavnih kreacija; jedan od njegovih najnovijih vozila, koncept ID Life iz 2021. je vraćen na redizajn nakon promocije u Minhenu, a kaže se da je generalni direktor VW-a Tomas Šefer tražio da se odloženi Trinity EV redizajnira u formu krosovera. Kaban je dobio ulogu kreativnog umetničkog direktora u Volkswagenu. Takođe će dizajnirati konceptualna rešenja za mobilnost u VW Group Future Centru u Potsdamu.

 

Kai Grunitz, član VW-ovog odbora za tehnički razvoj, ističe: ''Kao glavni dizajner marke Volkswagen, Jozef Kaban je pokazao da dizajn uključuje više od jednostavnog stilizovanja pojedinačnih modela. Kroz svoj dizajnerski rečnik on je već ostavio trag na čitavom našem asortimanu.'' Andreas Mindt je bio na čelu Bentley dizajna od januara 2021. godine nakon što je tamo prešao iz Audija, gde je bio odgovoran za Audi Q8 i Audi E-tron, kao i za niz koncepata. Grunitz je dodao: ''Andreas Mindt će oblikovati Volkswagenov dizajnerski jezik u predstojećoj odlučujućoj fazi naše transformacije. Radujem se saradnji sa njim.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istorijski dekorativni paket za Porsche 911 Dakar

 

porsche 911 dakar 2023.jpg

 

Reli istorija Porschea 911 daleko od asfaltiranih puteva je počela pre prve pobede na reliju Pariz-Dakar 1984. Rani pohodi na istočnoafričkom Safari reliju 1970-ih su ostali u jakom sećanju.

 

 

Dok se stil opcionog Rally Design paketa za 911 Dakar u velikoj meri oslanja na pobednički automobil iz 1984. godine, Porsche nudi tri ekskluzivna paketa za 911 Dakar koji imitiraju izgled učesnika iz 1971., 1974. i 1978. godine na istočnoafričkom Safari reliju.

 

 

Sponzorske nalepnice su se sastojale od površina u narandžastoj i svetlo i tamno sivoj boji, poznate širom sveta zahvaljujući aktivnostima Martini Racing tima osnovanog 1958.

 

 

Porsche dizajneri su ovde reinterpretirali istorijske nalepnice. Takmičarski broj 14 na vratima je nosio drugoplasirani Vic Preston Jr.

Set nalepnica Rally 1978 je dostupan za 5.950 evra.

 

 

Svi kompleti nalepnica se mogu naručiti fabrički preko Porsche Exclusive Manufaktur. Kompleti nalepnica Rally 1971 i Rallye 1974 se takođe mogu naručiti kasnije preko Porsche Tequipmenta u Porsche centrima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za sada ništa od BMW pick-up modela

 

BMW-X7-Pickup 03.jpg

 

Mada je BMW još 2019. godine prikazao unikatni X7 pick-up (na slikama), to ne znači da će Bavarci jednog dana nešto slično ponuditi kupcima. Šef BMW dizajna Adrian van Hooydonk je u izjavi za medije bio jasan da kamionet nije na vidiku. ''To nije očigledno prikladan model za BMW brend. Ne moramo da pratimo svaki trend koji se dešava'', rekao je on za BMWBlog. ''Ako uđemo u segment, onda želimo da idemo tamo na duge staze. Ono što vidim i smatram zanimljivim je da smo tokom COVID-a videli trend da ljudi žele da provode vreme na otvorenom.'' Van Hooydonk je doduše imao da kaže lepe stvari o pick-up vozilima. On navodi da ''postaju sofisticiraniji'' i ''prefinjeniji''.

Kada je svojevremeno Mercedes u svoju ponudu ubacio i pick-up model X klase (razvijen u saradnji sa Renault-Nissan alijansom, ukinut 2020. godine), otvorilo se pitanje da li će nešto slično možda jednog dana ponuditi i BMW. Iz BMW-a su tada stizale izjave u kojima je navedeno da takva karoserijska varijanta ne pristaje imidžu njihovog brenda odnosno da ne pristaje njihovim genima i kulturi. U BMW-u su doduše priznali da postoji ogroman potencijal u tom segmentu, ali je napomenuto da nisu spremni na promenu iz statusa proizvođača ultimativnih vozačkih mašina u masovnog proizvođača koji juri potencijal segmenta pick-up vozila.

 

BMW-X7-Pickup 02.jpg

 

Za nastanak BMW-a X7 pick-up na slikama je inače zaslužna grupa od 12 pripravnika u BMW-u kojima je za realizaciju ovog projekta bilo potrebno 10 meseci.

 

BMW-X7-Pickup 01.jpg

 

X7 pick-up je u odnosu na regularni X7 dobio potpuno drugačiji zadnji deo (što takođe znači da ima mesta za pet putnika), a budući da su mnogi novi elementi od ugljeničnih vlakana ovo vozilo je za nekih 200 kg lakše od obične X7-ice. Pod prtljažnog prostora je prekriven drvenim panelima, dok dužina korisnog prtljažnog prostora iznosi 2 metra (sa spuštenim vratima prtljažnika).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW ''bubrezi'' će još rasti?

 

bmw bub.jpg

 

Najnovije informacije sugerišu da u BMW-u planiraju da dodatno istaknu svoj prepoznatljivi dizajnerski potpis. Ako ste mislili da je BMW već do sada preterao veličinom prednje maske, sledi novo iznenađenje.

 

Pojedini BMW-ovi modeli već imaju osvetljenu masku, a sada bi mogli da dobiju novu verziju gde je prednja maska povezana s glavnim svetlima, i to ne samo u dizajnerskom smislu. Naime, svetla i maska mogli bi da rade, bolje rečeno da svetle zajedno. Time bi prednja svetla i celokupna maska postali jedinstvena celina. Ako ne verujete, reći ćemo samo da je BMW već prijavio skice Svetskoj organizaciji za intelektualno vlasništvo (WIPO). Doduše, ne treba žuriti jer ovakve maske ćemo teško videti na benzincima. Budući da se radi o potpuno zatvorenoj površini jasno je da maska gubi funkciju hlađenja, a koja jedino nije potrebna električnim automobilima.

Kako otkriva Carbuzz, dnevna svetla i sama maska bi radili zajedno i bili u nivou površine, dok bi panel sa glavnim svetlima bio uvučen i skriven kad se ne koristi. Nije poptuno jasno da li to znači da bi auto dok je parkiran imao napred samo crnu neprozirnu površinu ili bi ''ekran maske'' dobio mogućnost postavljanja različitih pozadina. Vision i Dee koncept prikazan ove godine na CES-u je očigledno uvod u neki novi dizajnerski smer BMW-a koji bi mogao da uključuje i ovakvu digitalizovanu prednju masku s nekim dodatnim funkcijama. U svakom slučaju treba biti strpljiv dok se BMW ne odvaži da prikaže široj javnosti neko konkretno rešenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW X7 na festivalu savremene umetnosti u Indiji

 

bmw x7 art.jpg

 

India Art Fair, vodeća platforma koja prikazuje modernu i savremenu umetnost iz Indije i južne Azije, održava se od 9. do 12. februara na izložbenom prostoru NSIC u Nju Delhiju. Sajam predstavlja 85 izlagača, uključujući 71 galeriju i 14 institucija. Budući da će Indija postati peta najveća svetska ekonomija, ekspanzija njenog umetničkog tržišta je rasla paralelno s Indijskim sajmom umetnosti na njegovom čelu. Nadovezujući se na uspeh poslednjeg izdanja, sajam 2023. je najambiciozniji do sada, s proširenim prostorom za izlaganje najvećih talenata južne Azije, koji obuhvata vrhunsku savremenu umetnost i moderne majstore. Sajam je mesto susreta kolekcionara, kustosa i umetničkih profesionalaca, jačajući kulturni dijalog i veze s međunarodnom umetničkom scenom.

G. Vikram Pawah, predsednik, BMW Group India u tom pogledu je označio i dolazak svog brenda: ''BMW je posvećen društvenoj održivosti i uvek je cenio i negovao različite kulturne angažmane i saradnje na globalnom nivou i u Indiji. Naša odlučnost da ojačamo interkulturalne platforme kreativnosti na poljima umetnosti, muzike, dizajna i arhitekture je procvetala u dugoročnim partnerstvima s vodećim umetničkim i kulturnim platformama u zemlji. BMW India sa zadovoljstvom predstavlja najnovije izdanje Indijskog sajma umetnosti i komisiju Future is Born of Art za poznavaoce umetnosti i automobila.''

 

The Future is Born of Art

''Budućnost se rađa iz umetnosti'' je inicijativa BMW Indija i Indijskog sajma umetnosti koja ima za cilj da podstakne mlade indijske umetnike i produbi predanost BMW Grupe promovisanju umetnosti, održivosti i inovacija. BMW India predstavlja svoju drugu narudžbinu baziranu na temi ''Forwardism'' na novom BMW X7. Svojim dizajnom za BMW X7, pobednika prestižne komisije ''Budućnost se rađa iz umetnosti'', Devika Sundar predstavlja viziju budućnosti koja oduzima dah. Pod nazivom ''Bez granica'', ona spaja ljudsko telo, kosmos i okean u maštoviti svemir u svojim umetničkim delima, podsećajući nas na našu zajedničku ljudskost i kolektivnu međuzavisnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Italdesign Exeneo Gran Turismo

 

232092-italdesign 04.jpg

 

Italijanska dizajnerska kuća predstavlja svoj novi Vision Gran Turismo, zvanično nazvan Italdesign Exeneo Gran Turismo. Vozilo ima nisku siluetu, hibridni centralno postavljeni V10 pogonski sklop i dva različita režima vožnje od kojih jedan omogućava vožnju van utabanih staza.

 

232093-italdesign 03.jpg

 

Italdesign Exeneo je ekskluzivno razvijen za popularnu seriju video igara, dajući time puno kreativne slobode dizajnerskom timu. Koncept dolazi u ''Street Mode'' i ''Off-Road Mode'' obliku, pri čemu ovaj drugi ima povišeni klirens i nove gume što ga čini kompatibilnim sa terenskim stazama.

 

232095-italdesign 02.jpg

 

Pored različitih točkova i visina vešanja, obe varijante imaju isti dizajn. Aerodinamičnu siluetu karakteriše duga hauba, izraženi blatobrani i veoma elegantan stakleni krov, a tu su i futurističke alu felne i bočna stakla koji stvaraju efekat kapsule.

 

232094-italdesign 01.jpg

 

Unutra se nalazi ''kokpit od kristalne sfere razvijen oko vozača'' sa digitalnim interfejsom. Italdesign nije objavio detaljne specifikacije koncepta, ali je otkrio da je Exeneo zamišljen sa „snažnim V10 hibridnim sistemom sa centralnim motorom. Italdesign Exeneo je već dostupan za vožnju u Gran Turismo 7 igrici kao deo najnovijeg besplatnog ažuriranja.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asprey Bugatti Egg Collection

 

Bugatti j01.jpg

 

Bugatti je odlučio da ponudi još nešto svojim (bogatim) obožavaocima: u prodaji je ograničena serija posebno ukrašenih dekorativnih - jaja.

Bugattiju nije strano da pod vlastitom markom na tržište plasira ručne satove, stolove za bilijar, električne romobile, a od sada se tom nizu priključuju i - umetnička dela. U saradnji s britanskom kompanijom Asprey, specijalizovanoj za nakit, nameštaj, satove i luksuzne predmete uopšte, izradili su kolekciju vlastite interpretacije Faberžeovih jaja. Asprey Bugatti Egg Collection je linija dekorativnih proizvoda u savršenom obliku jaja, napravljena od metala, ugljeničnih vlakana i drugih materijala, koji se inače koriste u proizvodnji luksuznih automobila. Sve to je obogaćeno dodacima od srebra, dijamantima i, naravno, ručno je dorađeno do savršenstva. Detalji dizajna su ''pozajmljeni'' od Bugattijevih vozila.

 

233188-bugatti j02.jpg

 

Jaja će biti izložena u novoj Aspreyevoj galeriji u Londonu tokom ovog meseca, a naručiti ih možete već sada i online. Planirana serija biće ograničena na 111 primeraka. Kad je reč o ceni, duboko udahnite… Prvih 100 jaja će se prodavati po cenama između 20 i 50 hiljada evra, dok će ona sa serijskim brojevima višim od 100 koštati i preko 200.000 evra. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američka autoikona ima svetla koja je BMW odbacio

 

dodge viper 01.jpg

 

Dodge Viper je u Americi i danas ikona, posebno u GTS verziji, a ponekad se dogodi da osvane i neki novi primerak zaostao zaboravljen u garaži nekog salona. Vlasnik jednog Vipera i veliki fan automobila je u sklopu svog kanala Four Eyes uspeo da dođe do Roya Sjoberga, glavnog inženjera u razvoju Vipera. Od njega je lično saznao niz zanimljivosti o automobilu, pa tako i nikad ispričanu priču kako su BMW-ovi farovi osvanuli na Viperu.

 

Naime, BMW Z1 je dobio takva svetla koja je o svom trošku razvio General Electric. BMW ih je na kraju odbio, pa je američka firma na lageru imala spreman proizvod koji niko neće. Niko osim Chryslera koji je prihvatio gotov proizvod i samo prilagodio dizajn automobila. Time je uštedeo milione dolara. Zanimljivo je da su na svetlu ostavili i jedno izbočenje sa tečnošću koja je u stvari bila libela i služila za pozicioniranje svetla u fabrici. Budući da je proizvođač tražio 1.5 USD po faru za njegovo uklanjanje, Sjoberg je odlučio da ''dodatak'' zadrže i dodatno uštede. Nema sumnje, Viperov dizajner Tom Gale je napravio odličan posao i savršeno uklopio BMW-ova svetla u dizajn brutalnog V10 trkača. Ipak, bilo bi zanimljivo videti BMW Z1 u verziji sa ovim svetlima. I na kraju recimo da Sjoberg otkriva još neke detalje, poput razloga zašto Viper nema držač za čaše. Tu odluku je doneo tadašnji šef Lee Iacocca lično.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Arizon concept

 

Nissan Arizon 05.jpg

 

Električni Nissan Arizon concept, kreiran od strane kineskog tima koristeći Nissanovu globalnu ekspertizu za EV, dizajniran je da služi kao multifunkcionalni partner kineskim vozačima. Donoseći uzbudljivo novo EV iskustvo u Kinu, Arizon ima impresivan dizajn eksterijera i bogato opremljenu kabinu koja odiše toplim, visokotehnološkim sjajem.

 

Nissan Arizon 04.jpg

 

Napravljen na platformi CMF EV, Arizon ima nisko težište i prostranu kabinu bez stubova, sa ekspanzivnim staklenim krovom sa automatskim zatamnjivanjem.

 

Nissan Arizon 03.jpg

 

Dizajniran da bude usredsređen na čoveka, koncept Nissan Arizon sadrži novog virtuelnog ličnog asistenta po imenu Eporo koji podiže iskustvo vožnje izvan mobilnosti. Eporo može da komunicira sa putnicima na ljudski način i pruži tačne odgovore koristeći vreme, vremenske prilike i druge podatke.

 

Nissan Arizon 02.jpg

 

Arizon takođe poseduje inovativni interaktivni sistem osvetljenja koji prepoznaje ljude i automatski prilagođava osvetljenje njihovim željama. Ambijent osvetljenja se takođe može podesiti kroz intuitivne režime, uključujući slobodno vreme, opuštanje, san i iznenađenje, pružajući vrhunsko gostoprimstvo uz besprekorne, personalizovane interakcije. U autonomnom režimu, putnici mogu da se opuste i uživaju u funkcijama povezivanja koje savijaju stvarnost u bioskopskoj skali.

 

Nissan Arizon 01.jpg

 

Nizak i ravan pod koncepta Arizon stvara osećaj prostranosti i sposobnosti; zadovoljavanje potreba porodica u pokretu i onih koji traže personalizovano vozilo koje odgovara njihovom životnom stilu. Nissan Arizon concept je zamišljen u Kini za kineske kupce koji traže personalizovano rešenje. Nissan je iskustvo vozila preneo dalje od mobilnosti softverski definisanim pristupom vozilu. Novi nivoi povezanosti i integracije omogućiće Nissan vozilima da spoje digitalnu i fizičku stvarnost.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota bZ Sport Crossover & Toyota bZ FlexSpace

 

233530-toyota bz 006.jpg

 

Toyota na svom izložbenom prostoru na sajmu u Šangaju prikazala dva od deset planiranih električnih vozila za kinesko tržište do 2026. godine, mada za sada u koncept izdanju.

bZ Sport Crossover i bZ FlexSpace odlikuje povišeni stav i Toyotin karakteristični stilski jezik za električna vozila. Japanski proizvođač je najavio da će njihove serijske verzije stići 2024. godine, ali nije potvrdio da li će biti dostupne na tržištima van Kine. Toyota bZ Sport Crossover Concept privlači pažnju zahvaljujući svojoj aerodinamičnoj karoseriji, velikim točkovima i kupe-SUV stavu, koji ima za cilj da privuče mlađe kupce iz generacije Z (rođeni kasnih 90-tih i početkom 2000-tih).

 

toyota bz 005.jpg

 

Minimalistički enterijer ima futuristički volan, digitalni instrument tablu i centralni ekran osetljiv na dodir koji je zakrivljen. Tu su i ambijentalno osvetljenje i pretinci za odlaganje stvari i crvene perforirane presvlake za sedišta. Automobil je opremljen i ''inteligentnim funkcijma kao što su pomoć vozaču i automatsko parkiranje'', a Toyota je takođe nagovestila i mogućnost bežičnog ažuriranja koje će poboljšati njegove funkcije nakon kupovine.

 

toyota bz 004.jpg

 

Toyota za sada nije saopštila detalje o platformi ili električnom pogonu, ali navodi da je projekat preduzet u saradnji sa BYD Toyota, FAW Toyota i TMEC (Toyota Motor Engineering & Manufacturing). Serijsku verziju će u Kini proizvoditi FAW Toyota Motor, koja takođe proizvodi bZ3 limuzinu. Toyota bZ FlexSpace je porodični koncept automobil, sa višom karoserijom SUV-a i prostranijom kabinom. Dimenzije vozila nisu saopštene, dok je unutrašnjost prilično futuristička zahvaljujući providnim ekranima digitalnog kokpita, presvlakama svetlih boja, delovima osetljivim na dodir na centralnoj konzoli i osvetljenim prugama na instrument tabli.

 

toyota bz 003.jpg

 

Cilj dizajnera je bio da stvore atmosferu ''udobne kuće'' za ''porodice, prijatelje i parove.''

 

toyota bz 002.jpg

 

Toyota ni ovde nije iznela detalje o specifikacijama, ali je obećala ''lakoću upotrebe, naprednu bezbednost, pouzdan domet i razne inteligentne funkcije.''

 

toyota bz 01.jpg

 

bZ FlexSpace je razvijen u saradnji sa GAC Toyota i TMEC. Serijska verzija takođe dolazi 2024. godine, a proizvodiće je GAC Toyota Motor koji već proizvodi bZ4X za lokalno tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda e:NP2, e:NS2 i e:N SUV Prologue

 

honda enp2 06.jpg

 

Kao što je nedavno i najavila, Honda je na sajam u Šangaju dovezla tri nova koncept vozila iz svoje e:N serije. Japanska kompanija naime želi da do 2035. godine u Kini postane proizvođač samo električnih vozila, pa najavljuje 10 novih EV koji će se tamo pojaviti do 2027.

Zato su u Šangaju bili izloženi Honda e:NP2, e:NS2 i e:N SUV Prologue, predserijski primerci koji će u serijskom obliku na kineskom tržištu debitovati tokom sledeće godine. Oni u stvari predstavljaju drugu i treću seriju Hondine e:N porodice. Oni su nastavak e:NP1 i e:NS1 SUV-ova koji su prikazani 2021. godine, a očekuje se da će im se pridružiti i serijska verzija e:N2 limuzine.

 

honda enp2 05.jpg

 

Kako stvari sada stoje, e:NP2 i e:NS2 su veoma blizu proizvodnog statusa, a Honda je potvrdila da će prodaja ova dva modela u Kini startovati početkom 2024. SUV-ovi dele veliki deo karoserije, ali sa različitim licima. Profili prototipova su praktično identični i izgledaju kao evolucija aktuelnog modela HR-V / Vezel.

 

honda ens2 04.jpg honda ens2 03.jpg

 

Honda nije objavila specifikacije za e:NP2 i e:NS2, ali će se najverovatnije bazirati na istim osnovama sa identičnom izlaznom snagom i kapacitetom baterije. Glavna razlika je u tome što će e:NP2 model proizvoditi GAC Honda, a e:NS2 će praviti kompanija Dongfeng Honda. Na kraju, koncept Honda e:N SUV Prologue je električni ekvivalent modela CR-V / Breeze. Honda ističe da najavljuje određeni broj serijskih modela koji će debitovati u Kini pre kraja 2024. (verovatno u dve slične varijacije) i biće prvi koji će biti bazirani na novoj e:N Architecture W platformi.

 

honda en suv 02.jpg honda en suv 01.jpg

 

Honda je takođe najavila da će nova generacija e:N modela imati ''skoro futurističku inteligenciju'', nagoveštavajući najnoviju verziju Honda Connect infotainment sistema i sofisticirane ADAS funkcije. Japanci takođe obećavaju zabavnu dinamiku vožnje i unutrašnjost ispunjenu tehnologijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cupra DarkRebel

 

cupra dr 05.jpg

 

Cupra pomera granice automobilskog dizajna predstavljanjem DarkRebel virtuelnog sportskog automobila. Utelovljujući duh performansi i emocija nekonvencionalnog brenda, DarkRebel je prvi izložbeni automobil predstavljen kroz Metahype, Cuprin prostor u metaverzumu. Vejn Griffiths, izvršni direktor Cupre: ''Posle 5 godina izgradnje brenda Cupra u današnjem svetu, vreme je da razmislimo o sledećem koraku. DarkRebel je vrhunska interpretacija naše vizije.''

 

cupra dr 04.jpg

 

DarkRebel donosi Cupra DNK do maksimuma bez ikakvih granica. To nije predviđanje, već provokacija, koja pokazuje da je dizajn dijalog, a ne proces.

 

cupra dr 03.jpg

 

Cupra DarkRebel je definisan oštrim linijama i atletskom proporcijom sportskog automobila u kombinaciji sa shooting brake arhitekturom. Izložbeni automobil ima radikalan i oštriji prednji kraj nego ikad. Dugačka hauba ima oblik strelice koji pruža maksimalan osećaj brzine, dok je kabina gurnuta nazad, kako bi se stvorile atraktivne proporcije.

 

cupra dr 02.jpg

 

Trouglasti svetlosni potpis, ikona brenda, dolazi sa novim pristupom koji izlazi iz karoserije, oživljavajući automobil, dok centralna kičma povezuje prednji i zadnji deo kao jezgro skeleta ovog potpuno električnog sportskog automobila. DarkRebel je automobil orijentisan na vozača, sa radikalnom unutrašnjošću koja evoluira sa asimetričnom centralnom kičmom kao strukturnom jezgrom automobila, sa progresivnim sedištima i progresivnim volanom i mjenjačem koji povezuje čoveka i mašinu u jedno.

 

cupra dr 01.jpg

 

Dizajniran da uđe u novu dimenziju gde su želje, emocije i pomeranje granica pokretačka snaga brenda. Sa DarkRebel conceptom, Cupra prevazilazi ograničenja materijalnosti i proširuje dizajn u nematerijalno, pojačavajući iskustvo. Potencijal virtuelnog sveta povećava kreativnost, podstiče maštu i pojačava čula. Zbog toga je Cupra kreirala virtuelnu laboratoriju: takozvani Hyper Configurator, gde korisnici mogu da pokreću svoju kreativnost bez ograničenja materijalnog sveta. U Hyper Configuratoru, korisnici mogu da komuniciraju u različitim virtuelnim okruženjima i eksperimentišu u stvaranju boja, materijala i završnih obrada sa izvanrednim rezultatima.

 

Hyper Configurator pruža alate za izražavanje neizraženog, omogućavajući kreiranje sopstvene verzije izložbenog automobila, uz uticanje na konačni dizajn fizičkog modela koji će biti predstavljen u bliskoj budućnosti. U zavisnosti od stepena eksponencijalnosti koji korisnik izabere, u rasponu od realizma do mašte, Hyper Configurator će omogućiti da se dinamički menjaju neki atributi i okruženje automobila, kao što su boje, grafika i efekti tog modela. U Hyper Configuratoru, korisnici mogu da biraju između 3 okruženja u kojima mogu da transformišu izložbeni automobil i kreiraju sopstveni DarkRebel. Po završetku konfiguracije, korisnici mogu da podele video snimak svog jedinstvenog modela. Sa jedinstvenim dizajnom i najsavremenijom tehnologijom, DarkRebel će se izdvojiti kao izjava. Fizička verzija Cupra DarkRebel uskoro dolazi, nakon prikupljanja svih konfiguracija korisnika, što će uticati na konačni dizajn automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laffite Automobili LM1, Barchetta i Atrax

 

lafitte 12.jpg

 

Novu italijansku kompaniju Laffite Automobili su osnovali Pascal Cohen i Bruno Laffite (nećak nekadašnjeg vozača F1 Jackuesa Laffitea), a njihova tri vozila nose dizajnerski potpis kompanije GFG Style koju su osnovali Giorgetto Giugiaro i njegov sin Fabrizio.

 

Predstavljena su tri potpuno električna modela, i to LM1 trkački automobil koji se može voziti i na putu, superautomobil Barchetta i Atrax koji je robustan, terenski fokusiran crossover coupe. ''Naš primarni cilj je bio da stvorimo brend koji okuplja veliku porodicu moto sporta'', rekao je Cohen. ''Trenutno smo jedini koji nudimo ova tri tipa automobila, od kojih su dva pozicionirana u dva potpuno inovativna segmenta, LM1 i Atrax. Želeli smo da ispunimo veoma različita očekivanja naših kolekcionara.'' Automobili će biti ponuđeni u ograničenoj seriji, budući da kompanija planira da proda između 24 i 26 primeraka od svakog modela.

 

lafitte 11.jpg lafitte 10.jpg

 

Atrax dolazi sa početnom cenom od 1.54 miliona evra, ''leptir'' vratima, monokokom od ugljeničnih vlakana, 2+1 rasporedom sedenja i volanom u F1 stilu. Ovaj model će se nuditi u standardnoj agresivnoj konfiguraciji ili u drumskoj Stradale verziji.

 

lafitte 09.jpg

 

Laffite Automobili navodi da Atrax raspolaže sa 1.167 KS i 2.500 Nm obrtnog momenta, pa ovo 2.200 kg teško vozilo do 100 km/h ubrzava za 3.8 sekundi i može do 240 km/h. Autonomija sa jednim punjenjem je 400 km, a zahvaljujući brzom punjenju od 350 kW, crossover se može napuniti od 10% do 80% za samo 22 minuta. 

 

lafitte 08.jpg

 

Sledi LM1 koji ima 1.167 KS i 1.600 Nm obrtnog momenta, težak je 1.650 kg, a do 100 km/h stiže za samo 1.9 sekundi.

 

lafitte 07.jpg

 

Uz domet od 410 km, LM1 se odlikuje i zvučnim sistemom koji replicira zvučno iskustvo nekih od legendarnih trkačkih automobila iz prošlosti.

 

lafitte 06.jpg lafitte 05.jpg

 

Tu je i Barchetta čiji električni motori imaju 586 KS i 990 Nm obrtnog momenta, ubrzanje do 100 km/h iznosi 3.5 sekunde, a domet je 390 km po jednom punjenju.

 

lafitte 04.jpg lafitte 03.jpg

 

Ovde imamo i double-bubble kokpit (ili stakleni krov za Coupe verziju), kao i ''halo'' koji nudi zaštitu od prevrtanja.

 

lafitte 02.jpg lafitte 01.jpg

 

Očekuje se da će isporuke prvih vozila (Atrax) početi u martu sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 godina Lingotta: standard dizajna za budućnost brenda FIAT 

 

shapingthefuture.jpg

  • U videu povodom proslave 100. godišnjice nazvanom ''Oblikovanje budućnosti'', Olivije Fransoa, izvršni direktor brenda FIAT, predstavio je viziju budućih FIAT modela.
  • Budući FIAT automobili biće inspirisani prepoznatljivim osobinama fabrike Lingotto i svetski poznate staze na krovu: uključujući karakterističnu lakoću, optimizaciju prostora i upečatljivi izgled spoljašnosti. 
  • U videu je prikazan razgovor između Olivijea Fransoe i Ginevre Elkan, predsednice Pinacoteca Agnelli, o stogodišnjici fabrike Lingotto: počevši od njenog otvaranja do ulaska Lingotta u budućnost brenda.  

FIAT slavi 100. godišnjicu legendarne fabrike Lingotto: prošao je jedan vek od kada je ovo fundamentalno proizvodno postrojenje otvoreno 22. maja 1923, momentalno pozicionirajući tu lokaciju kao glavni centar italijanske industrije. Čuvena zgrada sada ima novi život i svrhu, ali i dalje služi kao pokretač novih ideja i inspiracije. Za FIAT, Lingotto je mesto gde se nasleđe susreće sa budućnošću. U svojim ranim danima, njegova legendarna struktura i karakteristike su bili manifest koji je zaista lansirao FIAT u 20. vek. Danas je ponovno manifest obnovljene vizije brenda u 21. veku.

 

2176542-dei7xd6ft0.jpg 2176539-yt8b5vbgbr.jpg

 

U video snimku za proslavu godišnjice pod nazivom ''Oblikovanje budućnosti'', Olivije Fransoa, izvršni direktor brenda FIAT i globalni direktor marketinga kompanije Stellantis, koristi priliku da najavi neke detalje automobila koji će početi da se pojavljuju na tržištu od 2024. godine. Tema inspiracije fabrikom Lingotto takođe jasno izražava cilj FIAT-a: da inspiriše promene i omogući održivu budućnost svima. Olivije Fransoa je rekao: ''U FIAT-u smatramo da Lingotto i njegova staza predstavljaju tako važne simbole da zaslužuju da postanu standard dizajna. Njihove karakteristike su inspirisale dizajnere FIAT-a da iscrtaju linije budućih modela FIAT-a, od neverovatne staze na krovu, do rampe - što je bilo revolucionarno 1920-ih godina - koja je poput manifesta naše tradicionalne lakoće: manje materijala, više prostora, to je naša vizija dizajna enterijera. Ovalni oblik  vrta ''La Pista 500'' inspirisao je nekoliko novih unutrašnjih karakteristika proizvoda, dok će fasada, sa svetlošću svojih prozora, takođe postati prepoznatljivi potpis budućih modela. Radujem se lansiranju tih modela za godinu dana inspirisanih fabrikom Lingotto.''

 

2176533-s614qik276.jpg 2176530-fl9mskoapn.jpg

 

Ginevra Elkan, predsednica Pinacoteca Agnelli, izjavila je: ''Danas je poseban dan: Lingotto je zvanično otvorio moj pradeda, pre tačno 100 godina. To je bio trenutak vredan ponosa: ogroman korak napred za FIAT i za italijansku industriju uopšte. Le Korbizje je nazvao to ''jednim od najimpresivnijih prizora koje je industrija ikada ponudila''. Lingotto je bio simbol italijanske proizvodnje, obnove i transformacije i danas je pokretač novih ideja. Osamdesetih godina tražili smo novu svrhu, pa je moj deda odlučio da ga pretvori u ono što danas vidite: prodavnice, kancelarije, hotele i kulturu ispunjenu umetničkom misijom koncepta Pinacoteca Agnelli. Nedavno obnovljena kroz ambiciozan program izložbi i događaja, Pinakoteka je postala nova destinacija za raznoliku i mladu publiku. Zahvaljujući visećem vrtu na La Pista 500 sa spektakularnim umetničkim instalacijama, kao i Casa 500 i FIATCafé500, Pinacoteca Agnelli danas je jedan od najposećenijih muzeja u gradu.''

 

2176536-wxwk2tdhyy.jpg 

 

Zgrada Lingotto je pronašla novu svrhu tokom 80-ih godina kada je otvorena gradu Torinu, a kolekcija Đovanija i Marele Anjeli postala je njen simbolični centar. Danas otvaranje La Pista 500 ponovo povezuje javnost sa originalnim identitetom ovog posebnog mesta, spajajući prošlost sa novim, svežim i vitalnim korenima.  La Pista 500 je najveći viseći vrt u Evropi, a Casa 500 - koja dočekuje posetioce zainteresovane za ikonu FIAT-a, umetnost, arhitekturu i prirodu - nije samo muzej: to je početak putovanja u budućnost.  Kao originalni, simbolični dom FIAT-a tokom jednog veka, Lingotto se neprestano razvija i prilagođava modernom vremenu, baš kao i FIAT brend.

 

2176527-3di9bbd19p.jpg 2176524-nt7ybxcmar.jpg 2176521-3ff5bfrv9q.jpg

 

Inovacija, pažnja posvećena detaljima i lakoća ostaju u osnovi budućih planova brenda, sa snažnim prioritetom stvarnih potreba kupaca u doba neprekidnih promena. 

 

 

stellantis logo vesti.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Touring Coupe u ograničenoj seriji?

 

234422-bmw z4 04.jpg

 

Pojavile su se glasine o mogućnosti pokretanja proizvodnje.

BMW je i ove godine pripremio nešto posebno za Villa d'Este Concorso d'Eleganza, svojevrsni Sajam automobilske lepote. Ime mu je Concept Touring Coupe, a radi se o preradi Z4, nakon koje je roadster postao vrlo atraktivni coupe.

 

234416-bmw z4 03.jpg

 

BMW-ov shooting brake će mnoge podsetiti na Z3 M Coupe, automobil koji i danas ima poseban status. Osim dizajna, nema drugih iznenađenja. Baza je Z4 M40i, što u prevodu znači da ga pokreće redni šestocilindarski benzinac.

 

234417-bmw z4 02.jpg

 

Osim novog krova, automobil je dobio unikatne naplatke od 20 inča napred i broj veće pozadi. Blage izmene su napravljene na ''bubrezima'', a za odgovarajući utisak luksuza se pobrinula italijanska kuća Poltrona Frau, koja je dvobojnom kožom presvukla kabinu.

 

bmw z4 01.jpg

 

I sada ono najzanimljivije - BMW-ov šef dizajna Adrian van Hooydonk ostavlja opciju proizvodnje otvorenom. ''Concept Touring Coupe je trenutno jedinstven, unikat. I nema konkretnih planova za puštanje u proizvodnju. Ali dogovorili smo se pre ''isplovljavanja'' prema jezeru Komo da ćemo, ako bude dovoljno interesa, to razmotriti. To bi mogla da bude vrlo mala serija, možda pedesetak automobila'', rekao je van Hooydonk.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley ima novog šefa dizajna

 

bentley page.jpg

 

Bentley je imenovao Robina Pejdža za svog novog šefa dizajna dok se Tobias Sulman sprema da napusti marku i traži druge mogućnosti. Pejdž je nedavno bio šef globalnog dizajna i korisničkog iskustva (UX) u Volvou, gde je bio odgovoran za oblikovanje električnih automobila švedskog brenda. On je takođe bio šef dizajna enterijera u Bentleyu između 2001. i 2013. godine, nadgledajući modele kao što su Continental GT prve generacije i State Limousine.

 

Kada Pejdž zameni Sulmana 1. septembra, on će imati zadatak da oblikuje Bentley električne automobile, od kojih bi pet trebalo da bude lansirano za pet godina od 2025. Pejdž mavodi: ''Pošto sam 17 godina radio u Bentleyu, uvek sam imao jaku vezu sa brendom i pomno sam držao na oku njegovu evoluciju. Vratiti se i imati priliku da pomognem u postavljanju jezika dizajna za prve Bentley BEV, redefinisanje pravila uz zadržavanje kontinuiteta u prošlosti i sadašnjosti, jeste izazov koji imam privilegiju da vodim.''

 

Predsednik i izvršni direktor Adrian Holmark rekao je za Pejdža: ''On se pridružuje u vreme kada oblikujemo još veću priču dok ubrzavamo naš put ka potpunoj elektrifikaciji do 2030. godine. Njegova prethodna iskustva iz inovativnog dizajna automobila, u kombinaciji sa snažnim razumevanjem brenda Bentley, znači da je savršeno pozicioniran da nam omogući da ostvarimo naše buduće ambicije kao lidera u održivoj luksuznoj mobilnosti.'' Holmark je nedavno otkrio Autocaru da će se Bentley električna paleta sastojati od automobila koje poznajemo danas - Flying Spur, Bentayga, Continental GT i GTC - plus novi model. Dodao je da će oni biti ''lako prepoznatljivi'' dok se i dalje razvija jezik dizajna brenda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW planira ''čistiji'' dizajn za buduće modele

 

bmw xm dizajn.jpg

 

BMW-ove dizajnerske odluke su bile kontroverzne u poslednjih nekoliko godina, pri čemu su modeli nemačkog proizvođača ponekad nosili ogromne (osvetljene) prednje maske i dizajnerske elemente koji nisu po svačijem ukusu. Međutim, ovo bi uskoro moglo da se promeni, navodi Motor1, jer glavni dizajner brenda Adrijan van Hojdonk kaže da će buduća BMW vozila imati čistiji izgled i prednje maske koje ne bodu oči. U razgovoru sa Top Gear-om, glavni dizajner ovog proizvođača automobila, koji je nekada radio pod vođstvom Krisa Bengla, kaže da oni ''ne ignorišu čavrljanja''. Međutim, sa solidnim ciframa o prodaji - 2.1 milion širom sveta za brend kao celinu i 177.000 samo za BMW M u 2022. - izgleda da kontroverze prolaze prilično dobro kod kupaca kompanije.

 

''Smatramo da u našem poslu treba da dodajemo nove elemente dizajnu, ne možemo samo da ponavljamo ono što imamo. Ponekad moramo da odemo i radimo nove stvari. Razlog za to je i u tome da mi želimo da imamo uspeh i za 10 godina'', rekao je van Hojdonk. On dodaje da dizajnerski tim ima prilično jasnu predstavu o tome šta radi i da nije kao da samo eksperimentišu. ''To je veoma smišljen proces'', rekao je on. Kada je u pitanju maska, šef dizajna misli da je brend uradio sve, od vertikalne, veoma tanke, do široke i veoma niske, tako da u suštini može da radi šta želi odavde pa nadalje, jer ima mnogo nasleđa da to podrži. Međutim, za očekivati je čistiji dizajn, kako kaže: ''Mislim da će u budućnosti biti važno da će naš dizajn biti čistiji. Masku ćemo dizajnirati prema proporciji ukupnog vozila, ili prema izrazu koji želimo da mu damo.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li bi ovako izgledao najružniji automobil na svetu?

 

deformis 02.jpg

 

Pitanje iz naslova su postavili u jednoj britanskoj lizing kući, pa su stvorili imaginarni koncept ''Frankenštajna na točkovima'', i to od delova 10 najružnijih automobila prema izboru publike.

 

Ako nekoga pitate koji mu je najružniji automobil ikada, mogli biste dobiti neke od očekivanih odgovora, kao što su Fiat Multipla, Chrysler PT Cruiser, Nissan Juke ili originalni Toyota Prius. Takvo pitanje si je postavio britanski Hippo Leasing, pa je na njega i odgovorio - istraživanjem. Pretražili su Internet i sabrali članke koji govore u najružnijim automobilima na svetu, čime su dobili opsežnu listu s čak 116 modela koje ljudi, na ovaj ili onaj način, smatraju ružnima i nepoželjnima. Zatim su listu rangirali prema broju spominjanja svakog navedenog modela i došli do liste top 10, a zatim su dizajnerima prepustili da od tih automobila, najružnijih prema javnom mnenju, stvore - najružniji automobil ikada. Koncept su nazvali Deformis 10, a možete ga videti na priloženim ''promotivnim materijalima''.

 

deformis 01.jpg

 

Deformis 10 je nastao na bazi oblika Nissan Juke-a, zadržao neke njegove delove, pa su zatim na to dodavani branici, svetla, prednja maska i ostali najprepoznatljiviji detalji ostalih automobila sa liste najružnijih. Odabrana boja takođe prati ružnoću ovog modela, a u nastavku je i lista delova preuzetih s najružnijih modela automobila na svetu, rangirana prema ružnoći originalnog automobila.

  • Vetrobran i izbočina haube - Fiat Multipla
  • Lukovi blatobrana, poklopac rezervoara - Pontiac Aztek
  • Prednja maska - Chrysler PT Cruiser
  • Poklopac motora, prednji blatobrani, dnevna svetla - Nissan Juke
  • Zadnji branik i svetla - SsangYong Rodius
  • Prednja svetla - Ford Scorpio
  • Kabina - Nissan Cube
  • Točkovi - AMC Pacer
  • Pragovi - Honda Civic Type R
  • Prednji branik - Toyota Prius

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Specijalni Porsche Taycan sa šiljcima

 

234847-porsche a 3.jpg

 

Dok čekamo prvi redizajn prvog električnog Porschea, na severu Evrope je predstavljen jedan zaista poseban primerak. Ovaj Taycan nosi ime Assasin, a radi se o umetničkoj instalaciji mladog švedskog umetnika Fabiana Bergmarka Näsmana koji je za festival Porsche Scopes pripremio Taycan ''ukrašen'' šiljcima. U pitanju su tačno 73 šiljka koji su lepkom pričvršćeni za karoseriju.

 

234848-porsche a 2.jpg

 

Ovakav auto bi teško prošao bezbednosne standarde, posebno u slučaju naleta na pešaka, a oni drastično utiču i na aerodinamiku, što za sobom povlači veću potrošnju energije i manji domet. Ništa zato, ovo je tek umetnička instalacija koja, prema rečima autora, ''postavlja pravila kako pristupiti predmetu čiju površinu prekrivaju šiljci''. Zanimljivo je da ova tema nije rezervisana za Porscheov automobil, već ju je umetnik koristio i na drugim kreacijama.

 

porsche a 1.jpg

 

Automobil je dominirao izložbenim prostorom površine 5.000 metara izvedenim u napuštenoj toplani, gde je na trodnevnoj manifestaciji izlagalo 65 umetnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...