Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Oliver Cipse kaže da se ''skoro svima'' sviđa dizajn BMW-a XM

 

bmw xm 2023 8.jpg

 

Kao što znamo, XM je tek drugi samostalan BMW M model, ali već u startu je naišao na mešovite reakcije od strane novinara, stručnjaka i automobilskih entuzijasta. Međutim, javna polarizacija ne tangira mnogo ekipu iz Minhena, koja očigledno nema nameru da menja svoju strategiju na planu dizajna. Razlog je taj što u BMW-u veruju da se ''skoro svima'' sviđa izgled novog XM-a?!

 

Govoreći u intervjuu za okruglim stolom prilikom lansiranja BMW-a serije 7 i X7 u SAD, Oliver Cipse, predsednik bavarskog proizvođača, rekao je da će novi, ekstravagantni dizajnerski jezik BMW-a biti primenjen i na buduće proizvode. Cipse smatra da je kontroverzni dizajn M3/M4 i novog XM, odradio svoj posao kada je reč o privlačenju novih kupaca i davanje doprinosa rastu kompanije. ''Ako želite da imate moderan dizajn orijentisan na budućnost, automatski ulazite u sferu kontroverznog, a mi naravno to i želimo. To ne znači da ljudi neće kupovati takve proizvode, i naravno, mi želimo da započnemo diskusiju u vezi s tim. Mnogo toga vidimo kod XM-a. Ima dosta oprečnih mišljenja, ali skoro svima se sviđa.''

 

bmw xm 2023 2.jpg

 

Cipse je takođe obelodanio da nova strategija brenda, odnosno kontroverzni dizajn, privlači više kupaca, a proistekla je iz analize koju je firma uradila nakon BMW-a serije 7 E65, koju je dizajnirao Kris Bengl. Mada inicijalno nije bio dobro prihvaćen, ovaj model je po prodaji glatko nadmašio prethodnika seriju 7 E38, koja je jedan od najlepših modela bavarske marke u novijoj istoriji. BMW smtra da je kontroverza odradila posao stavljajući naziv minhenskog brenda na naslovne strane. Logika je jasna, ''ne postoji loš publicitet''.

 

''Ja želim kontroverzu. Ako nemamo kontroverzu, već znam da je to prelako. Tokom ranog kreiranja dizajna, ako nemate kontroverzu, već idete pogrešnim pravcem. Iz kontroverze dobijate angažman, motivišete ljude da razmišljaju o tome i razmišljaju o alternativama.'' Sviđalo se to nama ili ne, BMW-ov novi kontroverzni dizajnerski jezik nije ''defekt'', već jasan deo planova bavarske kompanije. Ko bude želeo tradicionalniji pristup, pažnju će usmeriti na modele kao što su serija 3 i serija 5. Egzotičniji proizvodi BMW-a će bez dileme dovesti do polarizacije javnosti. Mada Oliver Cipse pokušava logički da poveže svoju retoriku, suština ''kontroverznog dizajna'' je potpuno jasna, a ona se odnosi na kinesko tržište, čije su preferencije po pitanju estetike drugačije u odnosu na Evropu i SAD, a Kina je najvažnije tržište za bavarsku marku. Dakle, potraga za većim profitom u isto vreme menja ciljnu grupu kupaca, tako da će ''tradicionalisti'' morati s tim da se pomire, ili da odaberu drugu omiljenu marku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikatni Rolls-Royce Hyperion Pininfarina niko ne želi da kupi već 13 godina

 

229252-rolls h 01.jpg

 

Možda se sećate jednokratne Pininfarinine kreacije Rolls-Royce Phantom Hyperion koja je bila premijerno prikazana na festivalu Pebble Beach Concours d'Elegance 2008. ustvari roadster verzije britanskog super luksuznog kabrioleta Phantoma Dropheada. Naime, taj superekskluzivni ''one-off'' Rolls-Royce koji je dizajnirala i ručno izradila renomirana italijanska kuća po narudžbini, jednostavno više ne može da pronađe kupca. A, budući da novac u tim krugovima kolekcionara definitivno nije problem, pitanje je zašto sada niko ne želi da kupi Rolls-Royce Hyperion?

 

229253-rolls h02.jpg

 

Još malo unazad: nakon što ga je od Pininfarine naručio poznati kolekcionar dubokog džepa Roland Hall da bi imao Rolls-Royce kao niko drugi, posedovao ga je samo godinu dana, kada je auto 2009. promenio vlasnika za 4 miliona funti. Ako ste pomislili da bi danas, 13 godina kasnije vredeo dvostruko, varate se.

 

229254-rolls h03.jpg

 

Ekskluzivni Rolls sa potpisom Pininfarine sa 0 kilometara na satu zaista već 13 godina niko ne želi da kupi i već treći put se našao u prodaji. Sada ga je na Mobile.de oglasila kuća AL Ain Class Motors sa sedištem u Dubaiju, koja za njega traži 4.265.000 evra. Verujemo da ga ustvari niko ne želi u svojoj kolekciji koliko god poseban bio jer je - ružan. Kontroverzni dizajn koji deluje kao kineska kopija pravog Rolls-Roycea verovatno se nikome ne čini toliko dobrim da bi za njega platio iznos koji može da potroši i na egzotiku poput Bugattija Chirona Sport, Ferrarija LaFerrari, Astona Martina Valkyrie, Paganija Huayre Roadster, Ferrari Monze SP2, Koenigsegga Regera, McLarena Speedtail-a... Čini se da u ovom slučaju poznata uzrečica ''da svaka roba ima svojeg kupca'' pada u vodu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M3 i M4 modeli dobijaju lepši prednji deo sa opremom kompanije Adro

 

adro 4.jpg

 

Skoro dve godine je prošlo od debija BMW M3 i M4 modela, ali tjuneri i dalje pokušavaju da ''poprave'' kontraverznu masku hladnjaka predstavljajući opremu koja ih može učiniti privlačnijim. Kompanija Adro predstavila je svoj paket za M3 i M4 modele, uključujući oštrije panele za prednju stranu i opremu od ugljeničnih vlakana uz pomoć bivšeg dizajnera kompanije Mercedes.

 

adro 3.jpg

 

Za razliku od drugih tjunera koji su svoje pakete ograničili na unutrašnjost maske, Adro je kreirao potpuno novi prednji branik. Direktno poređenje pokazuje nam da ova oprema za karoseriju poštuje dizajnerski jezik kompanije BMW, ciljajući ka OEM izgledu.

 

adro 2.jpg

 

Nova maska hladnjaka za 10% je manja nego ranije, sa nešto širim i kraćim oblikom, i nižom pozicijom radi stvaranja efekta ajkulinog nosa. Bubrezi su sada nešto dalje jedan od drugog, sa gornjim delovima koji se spajaju krajevima sa LED farovima. Donji usisnici vazduha na braniku takođe poseduju drugačiji oblik, sa aerodinamičkim perajima dosta agresivnijih uglova i razdvojenim donjim usisnicima iznad prominentnog splitera od ugljeničnih vlakana.

 

adro 1.jpg

 

Novi dizajn čini da automobil deluje šire i egzotičnije, smanjujući razliku između M3 i M4 modela i predstojeće 3.0 CSL Hommage linije. Uprkos ovim promenama, novi branik je kompatibilan sa senzorima koji stižu iz fabrike, pozicioniranim na šasiji. Nova maska takođe može biti postavljena na regularne i Competition varijante M3 i M4 modela, kao i na trkački fokusirane M4 CSL automobile. Ostatak Adro opreme za karoseriju uključuje aerodinamičke ekstenzije pragova, specijalni difuzor i zadnje krilo u labudov vrat, koje stiže ekskluzivno za M4.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GAC Barchetta Concept

 

GAC Barchetta 04.jpg

 

GAC Grupa (Guangzhou Automobile Group), jedan od najpoznatijih kineskih proizvođača automobila, otvorila je GAC R&D Center Europe, svoj prvi dizajnerski centar u Evropi, u Milanu. Smešten u dizajnerskom okrugu Via Tortona u Milanu, ovaj kreativni prostor postaće globalno središte, leglo talenata, ideja i inovativnih projekata. Zajedno sa studijima u Los Anđelesu i Šangaju, GAC R&D Center Europe će formirati ekosistem globalne izvrsnosti, dizajnirajući automobil budućnosti. Centar u Milanu će ugostiti profesionalce koji se bave dizajnom vozila, dizajnom doživljaja i vizuelnim brendiranjem: tim će biti sastavljen od raznovrsne grupe talenata ''Made in Europe'' i pridružiće im se članovi GAC Design studija u Kini i Sjedinjenim Državama.

 

GAC Barchetta 03.jpg

 

Na dan otvaranja, GAC je predstavio inovativni i avangardni koncept automobil ''Barchetta'' koji će biti izložen u milanskom prostoru. Ovaj izložbeni automobil je kreiran da proslavi otvaranje novog GAC Advanced Design Studija u Evropi.

 

GAC Barchetta 02.jpg

 

''Pomešali smo inspiraciju iz italijanskog dizajna automobila iz 70-ih i stilskih oznaka iz GAC Time koncepta. To je savršena kombinacija modernih dizajnerskih znakova i visokotehnološke EV tehnologije GAC-a. Ona demonstrira agilnost potpuno digitalnog studijskog procesa realizacije automobila u punoj veličini u roku od dva meseca'', rekao je Stefan Janin, direktor dizajna GAC Advanced Design Milan.

 

GAC Barchetta 01.jpg

 

Svaki član dizajnerskog tima u Milanu učestvovao je i podržao kreiranje ''Barchette'' odličnim timskim duhom. ''Mali tim nam je omogućio da budemo agilni i da imamo jedan glas kada je potrebno rešavanje problema. Takođe smo veoma fokusirani na to da budemo efikasni tokom celog procesa'', prokomentarisao je Stefan. Koncept dizajna GAC Barchetta, je prvi projekat dizajnerskog tima u Milanu, a za početak je uzeo legendarni italijanski tip vozila: to je sportski automobil sa dva sedišta bez krova i vetrobranskog stakla. Glavni koncept GAC Barchetta je da slavi efikasnost i jednostavnost koja dizajn čini modernim tako što će projekat podeliti na tri dela:

  • Prvi deo: Šasija je ultra ravna i sadrži kompaktne baterije slične konceptu kao džinovski mobilni telefon.
  • Drugi deo: Aluminijumsko kućište od ''monomaterijala'' je lagano, jednostavno i bezvremensko, ali veoma prepoznatljivo.
  • Treći deo: Minimalni enterijer karakteriše kompaktni volan i sedišta napravljena od recikliranih plastičnih materijala. Sedišta su okačena na školjku koja je teška samo 3 kg.

''Naš cilj je da stvorimo dizajnerske jezike i koncepte koji odražavaju GAC-ovu viziju zelenije budućnosti mešanjem inspiracije automobilske kulture i naprednih novih koncepata dizajna. Pokušaćemo da kreiramo i prikažemo inovativne projekte svake godine tokom nedelje dizajna i nadamo se da bi to moglo da pomogne u rastu svesti o  brendu u Evropi'', rekao je Stefan Janin. ''Dizajn je jedna od najvažnijih vrednosti za GAC grupu i, na današnjem tržištu, ključni faktor odluke za kupce'', rekao je Zhang Fan, generalni direktor GAC R&D Center Europe i potpredsednik R&D Centra. ''Uvereni smo da će ovaj centar omogućiti susret kreativnih resursa i razvoj najsavremenijih ideja između Kine, Italije i ostatka sveta.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo su automobili koje Richard Hammond smatra dosadnim i za koje bi bilo bolje da ih nema

 

229525-hammond 1.jpg

 

Bivši voditelj Top Geara Richard Hammond je započeo proces ''ubijanja'' automobila koji nam neće biti potrebni, a prve dve žrtve su prikazane u njegovom najnovijem videu za Drivetribe kanal, koji ustvari predtavlja ideju za novu emisiju o automobilima.

Ideja se vrti oko činjenice da automobili sa unutrašnjim sagorevanjem polako umiru i da treba spasiti samo najbolje primerke svih proizvođača. Ne znamo koji su Hammondovi tačni kriterijumi, ali on kaže da neka vozila zaslužuju da žive za sledeće generacije, dok druga ne. Sledi više primera i, iz nepoznatih razloga, smatramo da je Hammondov izbor prilično tačan i pošten.

 

Iako sa Peugeotom 207 nema ništa loše, i iako je bio to lep mali mainstream automobil, sigurno nema reputaciju koju je imao Peugeot 205. A u Hammondovom svetu to znači da treba da ''umre'' i ostavi mesta za preživljavanje uzbudljivijih automobila. Hammond želi automobilima da pokloni novi život i pretvori ih u dodatke za vrt i opremu. Da, dobro ste pročitali. Koliko god čudno zvučalo, ali ako imate oko 50 minuta da provedete sa Hammondom i hrpom talentovanih mehaničara (podeljenih u dva tima), video je definitivno vredan vaše pažnje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni MINI Aceman u dve verzije, u planu i zamena za Clubmana

 

mini aceman 01.jpg

 

MINI je Aceman concept prikazao krajem jula, dok se serijski model može očekivati tokom 2024. godine. U međuvremenu, britanski mediji su objavili neke od detalja tog serijskog modela.

 

Tako Auto Express navodi da će Mini Aceman biti dostupan u osnovnoj konfiguraciji sa električnim motorom sa oko 180KS, baterijom od 40 kWh i dometom od 322 kilometra po WLTP-u. Jača verzija će raspolagati sa oko 215KS, baterijama od 50 kWh i maksimalnim dometom od 402 kilometra. Što se dimenzija tiče, Aceman concept je dugačak 405 cm, širok 199 cm i visok 159 cm, dok su točkovi od 20 inča. Serijski model će uglavnom zadržati te dimenzije, dok će točkovi biti manji, i to od 19 ili 18 inča. Mini će serijski Aceman (kodnog imena J05) praviti u Kini, gde će se proizvoditi i nova generacija električnog hečbeka Cooper SE. Takođe, Mini bi potencijalno mogao da uđe na tržište porodičnih hečbekova sa novim automobilom kojim bi zamenio Clubman. To bi moglo da se dogodi relativno brzo s obzirom da je aktuelni model sada star sedam godina. Mini u ''Golf'' klasi bi takođe mogao da pomogne planovima brenda za rast prodaje u SAD-u.

 

Takav novi Mini bi verovatno bio baziran na istoj platformi kao i novi Countryman, koji bi trebalo da se proizvodi u BMW-ovoj fabrici u Lajpcigu i da bude dostupan u potpuno električnom i benzinskom obliku. To znači da će verovatno koristiti BMW-ovu FAAR platformu, koja omogaćava sve, od motora sa unutrašnjim sagorevanjem preko plug-in hibrida do potpuno električnih pogonskih agregata. U kompaniji inače žele da budući modeli ''ostvare emocionalni, intuitivno uočljiv identitet'' i obezbediće da svaki budući MINI model ima ''svoju individualnu harizmu koja je nepogrešivo bazirana na srži brenda, reinterpretirajući ga samouvereno i na svoj način''.

 

''Dizajnerski rečnik Aceman concepta najavljuje početak nove dizajnerske ere za Mini'', kaže Adrian van Hooydonk, šef dizajna u BMW Group. Iako je nov, tim je pokušao da ostane veran karakteristikama dizajna koje su istorijski Mini činile Minijem. ''Sada se vraćamo na njih, ali ih u isto vreme dosledno kombinujemo sa inovativnom tehnologijom. Ovim pristupom, mi ponovo razvijamo ikone MINI dizajna, sa svim njihovim analognim prednostima, za digitalnu budućnost. Budućnost Mini dizajna je bazirana na hrabrosti i odlučnosti da se oblikuju promene i markiraju prepoznatljivi i neponovljivi profil'', opisao je šef Mini dizajna Oliver Heilmer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogato istorijsko nasleđe koje će inspirisati nove modele kompanije Lancia

 

lancia 219.jpg

 

Kako se približavamo Lancia Design Day događaju koji će se održati 28. novembra, italijanski proizvođač otkrio je koji će klasici i ikonični modeli služiti kao inspiracija njegovim predstojećim Ypsilon, Aurelia i Delta linijama.

Dizajneri legendarnog italijanskog proizvođača izabrali su nekoliko modela iz bogatog istorijskog portfolija, uključujući Aurelia, Flaminia, Fulvia, Beta HPE, Gamma, Delta, Stratos i 037 jedinice. Svakako ih ne možemo kriviti jer je izbor inspiracije za nekoliko novih serija zaista težak i mukotrpan posao kada se uzme u obzir koliko se predivnih vozila nalazi u konkurenciji. Glavni cilj dizajnera predstavlja uspostavljanje eklekticizma, elegancije i sportskog duha.

 

lancia 220.jpg

 

Sva tri nova elektrifikovana modela posedovaće prepoznatljive Lancia dizajnerske karakteristike, opisane kao ''calice'', ''sinusne linije'' i ''geometrijski primitivne forme''. Ovi termini ne znače ništa svima izvan dizajnerskog stidija, tako da je kompanija pružila dodatno objašnjenje. Preciznije, ''calice'' oblici inspirisani su prednjim delom Aurelia i Delta modela, ''sinusne linije'' odgovaraju opisu profila Aurelia B20 modela, dok su geometrijske forme najizraženije na 037, Delta i Stratos trkačkim automobilima.

 

lancia 221.jpg

 

Već nam je poznato da će Ypsilon supermini linija stići prva 2024. godine, sa Aurelia krosover modelima 2026. i ponovo rođenim Delta hečbekovima 2028. godine. Kada je reč o Delta automobilima, Luka Napolitano, izvršni direktor kompanije Lancia, izjavio je da će oni posedovati geometrijske linije, koje je opisao kao skulpturne i muževne. Lancia takođe ističe da će struktura inspirisana venecijanskim žaluzinama sa Beta HPE modela iz 1975. i karakter putujuće dnevne sobe Gamma Coupe linije iz 1976. godine, takođe predstavljati karakteristike koje će naći svoj put do novih modela, verovatno u premijum putničkim kabinama. Italijanski proizvođač je već potvrdio široku upotrebu recikliranih materijala, virtuelni interfejs imena SALA (Sound Air Light Augmented sistem) i ambijent inspirisan italijanskim nameštajem. Iz sedišta brenda nije pojašnjeno da li će se na Lancia Design Day događaju pronaći novi koncepti, skečevi ili renderi međutim, čitava javnost očekuje da sazna nešto više o njegovoj renesansi i dobije nešto više informacija o budućim proizvodnim modelima tokom ove posebne prilike.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenovi inženjeri dizajnirali hi-tech kancelarijsku stolicu

 

vw stolica.jpg

 

Volkswagenovi inženjeri iz Odeljenja komercijalnih vozila u Norveškoj su se potrudili da kreiraju kancelarijsku stolicu koja bi bila zanimljivija od proseka.

Dodali su joj električni motor za brzinu od 20 km/h, LED svetla te aluminijumske točkove od četiri inča. Domet sa napunjenom baterijom je oko 12 kilometara. Tu je čak i sirena s kojom, ako ste poslovođa, možete neprijatno iznenaditi radnike koji lešakre, a stolicom i njenim funkcijama (senzorima, kamerom koja snima dešavanja pozadi…) možete upravljati pomoću malog digitalnog ekrana. Napravljena je jedna stolica i korišćena je u reklami za komercijalna Volkswagenova vozila. Nažalost, nećemo je videti u kancelarijama.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genesis X Convertible Concept

 

229694-genesis x05.jpg

 

Genesis je za sajam automobila u Los Anđelesu pripremio novi koncept, dizajniran da pokaže budući pravac ovog korejskog luksuznog brenda. Ranije su već prikazani X Concept i X Speedium Coupe, dok se za X Convertible Concept kaže da ''dovršava trilogiju''.

 

229695-genesis x04.jpg

 

Genesis X Convertible Concept se može posmatrati i kao prirodna evolucija X Concepta sa dvoja vrata, koji je predstavljen u martu 2021.

 

229697-genesis x03.jpg

 

Novu studiju karakteriše sklopivi tvrdi krov, pri čemu automobil zadržava nekoliko ključnih elemenata Genesisovog Athletic Elegance dizajnerskog jezika. Ističu se duga hauba i kratki prednji prepust, zajedno sa dugim međuosovinskim rastojanjem i proširenim lukovima točkova.

 

229696-genesis x02.jpg

 

Zadnji deo ima integrisani spojler i četvorostruka svetla, dok je boja automobila nazvana Crane White.

 

229698-genesis x 01.jpg

 

U unutrašnjosti su četiri sedišta, uz recikliranu tkaninu i detalje u tamnoplavoj i narandžastoj boji. Za sada ne postoje planovi za serijsku proizvodnju, ali glavni kreativni direktor kompanije Luc Donckerwolke kaže da će automobil i njegova dva konceptualna partnera ''dodatno pokrenuti misiju brenda da kreira vozila sa još većom emocionalnom vibracijom''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Pu+Ra Zero skulptura & novi Lancia logo

 

lancia c 04.jpg

 

Tokom događaja Lancia Design Day ovaj italijanski brend je pokazao svoj redizajnirani logo, zajedno sa skulpturom pod nazivom Pu+Ra Zero koja nagoveštava novi dizajnerski jezik marke. Lancia je takođe najavila saradnju sa italijanskim proizvođačem nameštaja Cassina, kada je u pitanju dizajn enterijera budućih modela.

 

lancia c 03.jpg

 

Lancia svoj novi dizajnerski  jezik naziva Pu+Ra Design, kombinujući reči čisto i radikalno (PUre & RAdical). Novi stil su kreirali Žan Pjer Plou i njegov tim mladih talenata u Lancia Centro Stile u Torinu. Navodi se da ''definiše dizajn Lancije za narednih 100 godina'', pri čemu kompanija identifikuje svoj budući stil kao ''Progresivna klasika''. Skulptura Pu+Ra Zero predstavlja osnovne elemente dizajna koji će biti integrisani u buduće serijske modele.

 

lancia c 02.jpg

 

Na prednjoj strani, trio LED linija ispod Lancia natpisa je nova interpretacija Lancia maske za EV modele. Krive na tankom i jako izvajanom profilu su inspirisane modelima Aurelia B20 i Flaminia. Kružni krovni otvor se smatra još jednim budućim dizajnerskim elementom. Zadnja okrugla LED svetla podsećaju na Stratos i biće korišćena u novom Ypsilon supermini modelu, zajedno sa natpisom Lancia između njih. Lancia je odabrala srebrnastu nijansu ''Micalized Blue'' za spoljašnjost Pu+Ra Zero, koja će najverovatnije biti uključena u buduću paletu boja.

 

Što se unutrašnjosti tiče, Lancia je ranije govorila o ekstenzivnoj upotrebi održivih materijala u elegantnoj atmosferi inspirisanoj italijanskim dnevnim sobama i dizajnom nameštaja. Sada je kompanija najavila saradnju sa italijanskim proizvođačem nameštaja Cassina za automobilske kabine budućnosti. Novi enterijer će takođe imati reference na klasične modele Lancia kao što su Gamma, Thema i Flavia. Lancia je takođe predstavila osmi logo u svojoj 116-godišnjoj istoriji, koji će biti predstavljen na novom Ypsilonu i ažuriranoj mreži dilera početkom 2024. Novi logo je napravljen od aluminijuma i zadržava oblik spoljašnjeg štita i unutrašnji krug koji se nalazio u prethodnim interpretacijama ali usvaja drugačiji font i sjajnu pozadinu. Vertikalna linija sa leve strane predstavlja koplje inspirisano amblemom iz 1957. godine.

 

lancia c 01.jpg

 

Lancia je potvrdila da će novi Ypsilon stići 2024. godine, a biće ponuđen u hibridnoj i potpuno električnoj verziji. Zatim će 2026. godine stići vrhunski električni krosover koji će zauzeti mesto na vrhu ponude. Prethodno je potvrđeno da će ovaj model usvojiti Aurelia naziv. Konačno, 2028. godine, Lancia će predstaviti potpuno novu Deltu, koja se vraća u obliku ''uzbudljivog'' i potpuno električnog hečbeka.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda Vision Study Model

 

229835-mazda s02.jpg

 

Mazda otkriva novi koncept uporedo sa svojim novim planovima do 2030. godine. Vision Study Model najavljuje Mazdin budući dizajnerski jezik i nagoveštava kako bi mogala da izgleda sledeća generacija MX-5, a možda i neki novi Mazdin sportski coupe. Japanci za sada nisu saopštili konkretne detalje o Vision Study Modelu.

 

229836-mazda s01.jpg

 

Mazda je nedavno predstavila plan investiranja 10.6 milijardi dolara za elektrifikaciju svojih vozila, uz napomenu da takođe razmatra ulaganje u proizvodnju baterija. Kompanija je podigla cilj prodaje električnih vozila (EV) na do 40% svoje ukupne globalne prodaje do 2030. godine, pošto proizvođači automobila širom sveta troše milijarde dolara na povećanje proizvodnje baterija i električnih vozila suočenih sa strožim ekološkim propisima. Investicioni plan Mazde prati slične ovogodišnje najave rivala kao što su Toyota i Honda.

 

''Promovisaćemo lansiranje potpuno električnih vozila i razmotriti ulaganje u proizvodnju baterija. Procenjujemo da će udeo električnih vozila u Mazdinoj globalnoj prodaji porasti na između 25% i 40% od 2030. godine'', navodi Mazda u saopštenju. Prethodni cilj prodaje električnih vozila je bio do 25% do 2030. godine. Nova prognoza je u skladu sa trendom industrije, pri čemu konsultantska kuća Deloitte očekuje da će prodaja električnih vozila činiti oko 32% ukupne globalne prodaje novih automobila do 2030. godine. Kao deo plana, Mazda najavljuje da će uvesti električne modele u ''drugoj polovini faze 2'' koju je identifikovala kao period između 2025. i 2027. Planira se lansiranje potpuno električnih vozila u punom obimu između 2028. i 2030. godine, saopštila je kompanija. Japanski proizvođač automobila navodi da se dogovorio o saradnji sa sedam kompanija, uključujući proizvođača električnih komponenti Rohm Co, na zajedničkom razvoju i proizvodnji električnih pogonskih jedinica. Rukovodioci kompanije su takođe istakli da je Mazda postigla sporazum o snabdevanju sa proizvođačem baterija Envision AESC na ograničeni period između 2025. i 2027. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bertone se vraća

 

bertone 03.jpg

 

Bertone je dizajnerska kompanija koja je 2014. godine proglasila bankrot i brend je prodat, čime se završio jedan period u istoriji automobilskog dizajna. Međutim, zahvaljujući braći Ricci, koja su nedavno kupila Bertone, u planu je trijumfalni povratak za kultnu kompaniju. Taj povratak u život uključuje i novi Bertone superautomobil.

 

229868-bertone 02.jpg

 

Detalja o njemu za sada nema, ali se na teaser slikama vidi superautomobil sa (po svemu sudeći) centralno postavljenim motorom, kratkim nosom i širokim zadnjim delom.

 

229869-bertone 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevrolet FNR-XE Concept

 

chevrolet fnr 03.jpg

 

General Motors je tokom događaja GM Tech Day u Šangaju između ostalog prikazao i Chevrolet FNR-XE Concept.  toga, GM je objavio i planove za svoju budućnost na kineskom tržištu. Do 2025. godine je najavljeno 15 električnih automobila različitih segmenata napravljenih na Ultium platformi, a prodavaće se pod brendovima u vlasništvu GM-a.

 

chevrolet fnr 02.jpg

 

Chevrolet je kao najavu pokazao koncept električne limuzine FNR-XE. Za sada je poznato tek da je u pitanju električni sedan, baziran na Ultium platformi. Detalja o motoru, baterijama i dometu za sada nema.

 

chevrole fnr xe 01.jpg

 

U vesti se navodi da Chevrolet FNR-XE Concept između ostalog ima ručice u vratima koje se uvlače, velike točkove, kamere umesto retrovizora i stakleni panoramski krov. Neki kineski mediji veruju da će Chevroletova električna limuzina inspirisana FNR-XE stići na proizvodne trake do kraja sledeće godine. Još nije poznato da li će se takav model prodavati van Kine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot Inception Concept na CES sajmu

 

peugeot inception.jpg

 

Peugeot je prošlog meseca na sajmu automobila u Parizu najavio Inception concept, ali nije naveo datum kada će biti održana njegova premijera. U međuvremenu je potvrđeno da će zvanična promocija biti održana 5. januara 2023. na CES sajmu u Las Vegasu (2023 Consumer Electronics Show).

 

Inception Concept će najaviti brojne dizajnerske karakteristike i tehnologije koje će biti primenjene u budućem električnom asortimanu Peugeota pod nazivom ''e-Native''. Linda Džekson, izvršna direktorka Peugeota, potvrdila je novu studiju rekavši da će najaviti ''sledeću generaciju e-Native modela - baziranih na novim platformama pripremljenih za čisto električna vozila''. Karakteristični elementi dizajna kao što su LED očnjaci biće preneti u Peugeotov evoluirani dizajnerski jezik. Inception će uvesti evoluciju dizajnerskog jezika francuskog proizvođača, zadržavajući neke od njegovih osnovnih elemenata. U unutrašnjosti, koncept će uključiti sledeću generaciju i-Cockpita. Dizajneri Peugeota tvrde da će novi enterijer ''preoblikovati pokrete u vožnji'' dok stvara ''nova digitalna i fizička iskustva''. Peugeot dodaje da će Inception ''pokazati put funkcijama i tehnologiji'' koja će se primenjivati u serijskim modelima od sredine decenije. ''Već 2023. ponudićemo elektrifikovanu verziju svakog Peugeot modela. Ali takođe gledamo daleko dalje od toga'', rekla je Džekson, potvrđujući debi pet novih električnih vozila u naredne dve godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai sa Giugiarom obnavlja 1974 Pony Coupe Concept

 

229918-Hyundai Pony 02.jpg

 

Hyundai je saopštio da će sarađivati sa italijanskim dizajnerskim studiom GFG Style (koji su osnovali Giorgetto Giugiaro i njegov Fabrizio) da bi ponovo napravili koncept Pony Coupe koji je debitovao na Salonu automobila u Torinu 1974. godine.

''Pošto originalni koncept automobil više ne postoji, naručili smo od Giorgietta i Fabrizia da ga naprave na osnovu naše filozofije dizajna Oblikovanje budućnosti nasleđem.'' Ideja koja stoji iza originalnog koncepta Pony Coupe je nastala 1974. godine kada je južnokorejski proizvođač automobila kontaktirao Giugiara u vezi sa dizajniranjem novog modela. Giugiaro je dobio zadatak da dizajnira vozilo, napravi nacrte i pet prototipova, od kojih je jedan bio Coupe. Hyundai se nadao da će Pony Coupe prodavati u Severnoj Americi i Evropi, ali projekat je ukinut 1981. godine. Korejski proizvođač automobila je sada najavio planove da ponovo napravi koncept Pony Coupe iz 1974. tokom događaja sa Giugiarom, kao i glavnim kreativnim direktorom Hyundai Motor Group Lucom Donkerwolkeom i izvršnim potpredsednikom i šefom Globalnog dizajnerskog centra Hyundai Motora SangYup Leeijem.

 

229919-Hyundai Pony 01.jpg

 

''Apsolutno smo oduševljeni što možemo da poželimo dobrodošlicu Giorgiettu i Fabriziju u Seul za ovu retku priliku i radujemo se saradnji sa njima i GFG Styleom na ovom izuzetnom dizajnerskom projektu'', rekao je Donkerwolke. Koncept Pony Coupe iz 1974. smatra se ključnim delom Hyundaiovog nasleđa i zaštitnim znakom vizije kompanije osnivača Ju-Yong Chunga. Dizajn originalne studije i drugih Pony vozila se i danas može osetiti, jer je direktno uticao na potpuno električni Ioniq 5 i N Vision 74 vodonično-hibridni koncept. ''Dizajnirao sam Hyundai Pony kada sam još bio mlad dizajner na početku svoje karijere'', rekao je Giorgetto Giugiaro. ''Osećao sam se veoma ponosno što sam bio zadužen za stvaranje vozila za kompaniju i državu koja se spremala da preuzme žestoko konkurentno globalno tržište.'' Hyundai će ovaj koncept predstaviti na proleće sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche kao skulptura na Art Basel Miami izložbi

 

Porsche-NFT 01.jpg

 

NFT tokeni su možda izgubili nešto od svoje privlačnosti usred tekućeg pada kriptovalute, ali to nije sprečilo Porsche da predstavi seriju NFT-ova na Art Bazelu u Majamiju. Porscheov pohod u svet digitalne umetnosti spojio se kroz partnerstvo sa dizajnerom i 3D umetnikom Patrikom Vogelom iz Hamburga. Svi NFT-ovi koje je kreirao Vogel bazirani su na belom Porscheu 911 i oni koji ga kupe imaće priliku da doprinesu njihovom dizajnu ''u zajedničkom i impresivnom putovanju koje traje nekoliko meseci''.

 

Porsche-NFT 02.jpg

 

Kupci će moći da biraju između performansi, nasleđa ili načina života kako bi uticali na dizajn digitalnih kolekcionarskih predmeta pre nego što svaki bude napravljen preko Unreal Engine 5. Vlasnici Porscheovih NFT-ova takođe će dobiti pristup iskustvima u virtuelnom i stvarnom svetu. Porscheovo prisustvo na Art Bazel izložbi u Majamiju je naglašeno stvarnom instalacijom digitalnog umetnika Chrisa Labrooia koja sadrži beli 911 i figuru natprirodne veličine dizajniranu da oda počast snovima iz detinjstva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW napravio gigantske ''bubrege'' za auto sajam u Tokiju

 

bmw maska.jpg

 

Izložbeni prostor BMW-a za Tokyo Auto Salon biće u formi karakteristične maske koja je toliko velika da vozila mogu da se parkiraju unutar nje. Izložbeni prostor je otvoren na oba kraja, a džinovska maska je od poda do plafona u centru. BMW logo je u gornjem centru, dok se M3 značka nalazi u gornjem desnom uglu.

BMW navodi da će jedan model imati svoju japansku premijeru na štandu, ali kompanija još nije otkrila ime vozila. M4 GT3 koji je pobedio na trci Super GT GT300 klase na stazi Suzuka je deo postavke, kao i M3 sa M Performance delovima i M240i sa M Performance delovima. Izložbeni prostor će imati i binu na kojoj će BMW intervjuisati goste. Tokyo Auto Salon će se održati od 13. do 15. januara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondienovi.jpg Supercar Blondie: Audi RSQ

 

Audi RSQ concept - poznatiji kao auto koji je Will Smith vozio u filmu ''I, Robot'' iz 2004. godine.

Ako vas podseća na R8, treba naglasiti da se film, i ovaj auto u njemu, pojavio godinu dana pre nego je izašao prvi Audi R8:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glavni dizajner Volkswagena dobio otkaz

 

zyciora.jpg

 

Volkswagen grupa je potvrdila da je na mesto dosadašnjeg šefa dizajnerskog odeljenja umesto Klausa Zyciore postavljen Michael Mauer. Klaus Zyciora je započeo svoju karijeru u Volkswagenu kao dizajner enterijera 1989. godine. Postao je šef dizajna enterijera 2000. i šef dizajna eksterijera 2002. godine, a pet godina kasnije preuzeo je mesto izvršnog direktora Volkswagen dizajna i vodio tim od 600 dizajnera. Dosadašnji šef nadgledao je, između ostalog, razvoj Golfa od šeste do osme generacije, te novu eru dizajna porodice ID.

 

''Klaus je demonstrirao svoje sposobnosti kao izuzetan dizajner i snažan vođa tima više od 30 godina'' - rekao je izvršni direktor kompanije Oliver Blume. ''Definisao je dizajn u Volkswagenu i ojačao naše marke za budućnost. Želimo da zahvalimo Klausu na svemu što je učinio i da mu poželimo sve najbolje u budućnosti'' - zaključio je Blume. Iako VW grupacija nije otkrila razlog smene, nemački mediji otkrivaju da se radi o neslaganju oko prepoznatljivog dizajnerskog jezika. Izvršni direktor Blume navodno je više puta kritikovao činjenicu da Volkswagen nema jedinstveni jezik dizajna, odnosno da razni modeli nisu dizajnirani i razvijeni ''u jednom komadu''. Prema izvorima iz VW-a, modeli nemačke grupacije bi trebalo da imaju jedinstvenu, prepoznatljivu uniformu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot Inception Concept početkom januara

 

peugeot inc 01.jpg

 

Peugeot je nedavno potvrdio da će 5. januara 2023. na CES sajmu u Las Vegasu (2023 Consumer Electronics Show) i zvanično prikazati svoj novi koncept automobil Inception. Do tada, pred nama je nekoliko novih slika i kraći najavni video.

Inception Concept će najaviti brojne dizajnerske karakteristike i tehnologije koje će biti primenjene u budućem električnom asortimanu Peugeota pod nazivom ''e-Native''. Linda Džekson, izvršna direktorka Peugeota, potvrdila je novu studiju rekavši da će najaviti ''sledeću generaciju e-Native modela - baziranih na novim platformama pripremljenih za čisto električna vozila''. Iako nikakvi tehnički detalji za sada nisu otkriveni, očekuje se da će koristiti novu Stellantis STLA platformu, možda uz baterije od 51 kWh.

 

Prema Peugeotu, koncept ''otvara novu eru'' za brend, fokusiran na njegove tri glavne vrednosti - privlačnost, emociju i izvrsnost. Francuski proizvođač automobila govori o ''mačjem'' stavu, ''revolucionarnom'' dizajnu enterijera i osećajima u vožnji ''bez presedana''. Karakteristični elementi dizajna kao što su LED očnjaci biće preneti u Peugeotov evoluirani dizajnerski jezik. Inception će uvesti evoluciju dizajnerskog jezika francuskog proizvođača, zadržavajući neke od njegovih osnovnih elemenata. U unutrašnjosti, koncept će uključiti sledeću generaciju i-Cockpita. Dizajneri Peugeota tvrde da će novi enterijer ''preoblikovati pokrete u vožnji'' dok stvara ''nova digitalna i fizička iskustva''. Peugeot dodaje da će Inception ''pokazati put funkcijama i tehnologiji'' koja će se primenjivati u serijskim modelima od sredine decenije. ''Već 2023. ponudićemo elektrifikovanu verziju svakog Peugeot modela. Ali takođe gledamo daleko dalje od toga'', rekla je Džekson, potvrđujući debi pet novih električnih vozila u naredne dve godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ian Callum dizajnirao fotelju, biće samo 50 primeraka

 

230745-callum 02.jpg

 

Ian Callum, čovek koji je potpisao dizajn automobilskih ikona kao što su Aston Martin DB9 i Jaguar I-Pace, pustio je mašti u pravcu dizajniranja fotelje. Odmah da kažemo, fotelja koju je dizajnirao je inspirisana čuvenom Eames Lounge Chair iz 1956. To je dizajn koji mnogi prepoznaju kao zlatni standard luksuznih komada nameštaja u životnom prostoru. Ono što je Callum uneo u dizajn podstaknut automobilima su materijali i izgled. Stolica ima ''kičmu'' od karbonskih vlakana.

 

Callum-Design-Lounge 01.jpg

 

Korišćeno drvo je eukaliptus, a aluminijumska baza je ručno obrađena da dopuni karbon. Stolica je dostupna u deset kožnih opcija, dok se boja može izabrati iz onoga što je opisano kao ''beskonačna'' paleta. Ležaljka inspirisana Eamesom je dobrodošao odmak od uobičajenih opcija za sedenje ''inspirisanih automobilima'' koje uvek rezultiraju nekom vrstom stolice za igranje bez potrebe za odolevanjem G sili. Naravno, Callum Lounge fotelja nije jeftina. Cene od 8.500 funti (oko 9.600 evra), što je praktično jednako originalnoj Eames Lounge Chair na evropskom tržištu. Ekskluziva je to što će biti napravljeno samo 50 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiska APG-1

 

kiska 01.jpg

 

Kiska APG-1 je prvobitno zamišljen kao konceptualna studija koja pokazuje Kiskinu sposobnost da ''konceptualizuje, dizajnira i pravi aspirativne i emocionalne brendove ukorenjene u stvarnim željama''. Međutim, brend sada radi na tome da APG-1 pretvori u realnost.

 

kiska 02.jpg

 

APG-1 je baziran na KTM-u X-Bow GT-XR, što znači da ima karbonski monokok i da je pokretan Audijevim 2,5 litarskim turbo motorom sa pet cilindara. U KTM-u ovaj motor raspolaže sa 500 KS i 581 Nm obrtnog momenta, a APG-1 verovatno ima slične brojke.

 

kiska 03.jpg

 

Ostali delovi koji su verovatno takođe pozajmljeni od KTM-a bi mogli da uključuju njegov sedmostepeni menjač sa dvostrukim kvačilom, zadnji pogon i diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, kočioni sistem i isti sistem oslanjanja.

 

kiska 04.jpg

 

Karoserija Kiske APG-1 je napravljena od laganih ugljeničnih vlakana, pri čemu je glavni dizajner projekta, Alan Derosier, uzeo inspiraciju za dizajn od originalne Lancie Stratos. Reference na Stratos se odmah mogu identifikovati po naglašenim lukovima prednjih točkova i obliku krovu. Vozilo takođe ima veliku crnu masku, male farove, zadnji spojler koji se nalazi iznad zadnjeg poklopca motora, četvrtasta zadnja svetla, dvostruke izduvne cevi i veliko zadnje krilo. Za sada nije poznato koliko primeraka će biti proizvedeno ni po kojoj ceni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW najavljuje promene

 

BMW Dee 01.jpg

 

BMW će u budućnosti odlikovati jednostavan dizajn nesklon zastarevanju, ali i nešto drugačija prednja maska. 

Povodom predstavljanja koncepta Vision i Dee američki magazin je uspeo da dođe do glavnog BMW-ovog stiliste Domagoja Đukeca i da sazna kakva je BMW-ova budućnost po pitanju dizajna. Sudeći po odgovoru, Neue Klasse donosi tektonske promene u poslovanju i dizajniranju proizvoda. Za magazin Drive Đukec je tako rekao da će dizajnerski ići upravo u smeru koncepta I Vision Dee, koji BMW-ovi fanovi i nisu najbolje prihvatili.

 

''Naši automobili će se više bazirati na kvalitetu. Takođe, to će biti auto koji ne želite menjati svake tri godine'', rekao je Đukec za publikaciju. ''Mi radimo dizajn tako čist da će trajati 10 godina, toliko da mu neće trebati facelift. Restajling je veoma površan.'' Dobra vest u svemu je da je Đukec potvrdio da BMW neće (još) napustiti limuzinski koncept i prepustiti se SUV maniji. Isto važi i za sportski orijentisane automobile, bolje rečeno pakete. Adrian van Hooydonk, šef dizajna BMW grupe, izjavio je za BMWBLOG da će se pojedini modeli najviše razlikovati s prednje strane. Naime, svaki model će dobiti posebno prilagođenu prednju masku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Golf Vision

 

231162-vw vision 03.jpg

 

Kada je predsednik VW Grupe Oliver Blume održao govor tokom vanredne generalne skupštine 2022. on je govorio i o tome kako se ovaj proizvođač automobila priprema za budućnost. Jedna strategija se odnosi na primenu ''jasnih jezika dizajna'' koji bi trebalo da bolje razlikuju brendove jedan od drugog.

 

231163-vw vision 02.jpg

 

U isto vreme, VW grupa obećava ''ofanzivu kvaliteta'' u svetlu kritika koje su automobili poput Golfa i ID.3 dobili zbog svoje unutrašnjosti. Već je najavljeno ukidanje tastera osetljivih na dodir na volanu. Govoreći o Golfu, on će živeti u električnoj eri, zajedno sa Tiguanom. Oliver Blume je rekao da brend ''ispituje kako može da odvede ikone kao što su Golf ili Tiguan u električnu budućnost''. Nešto pre toga, i generalni direktor VW-a Tomas Šefer je rekao da će Golf doživeti devetu generaciju. Nagovestio je da će to biti električni model postavljen ispod ID.3. Mogao bi da nosi ime ''ID. Golf'' i da se nalazi iznad budućeg ID.2 gradskog automobila. On je takođe uverio entuzijaste da će sufiks ''GTI'' živeti i u eri električnih vozila.

 

Šefer je dalje objasnio: ''Imamo legendarna imena brendova, Golf i GTI. Bilo bi ludo pustiti ih da umru.'' Međutim, imena bi mogla da se malo promene tako da bi model sledeće generacije sa električnim pogonom potencijalno mogao da postane ''ID.Golf.'' S tim u vezi, postavlja se pitanje šta će biti sa ID.3. Šefer tvrdi da postoji prostor da se oba modela prodaju jedan pored drugog jer ID.3 ''nikada nije bio naslednik Golfa, više je Golf Plus.'' ID.Golf bi mogao da da se smesti ispod ID.3, dok bi ID.Golf GTI i eventualni ID.Golf R mogli da se dopadnu entuzijastima. Takve promene su međutim još daleko jer Volkswagen radi na restilizovanom Golfu, a očekuje se da će model osme generacije ostati u prodaji još nekoliko godina. ''Ime Golf posebno ima ogromnu vrednost'', rekao je on. ''Ali u isto vreme, ID brend je dobio ogroman zamah. Priznanje koje dobija, ljudi apsolutno razumeju o čemu govorimo. Dakle, menjati ime u nešto potpuno drugačije nema smisla. Sada zaista radimo za sledećih 10 godina. Ovo se dešava upravo sada, ovaj proces onoga što radimo sa imenom - Golf, Polo ili šta god - šta da radimo da drugačije transformišemo ključna imena.''

 

231164-vw vision 01.jpg

 

U međuvremenu, pojavile su se i slike Golfa Vision koji možda nagoveštava šta možemo očekivati od ovog kompaktnog modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...