Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Sad me podsetiste, pre par meseci stojim na granicnom prelazu, nebitno za poentu ali Bembara ispred mene. Noc, zaguzvalo nesto zbog praznika i ceka se poprilicno...

Batica ispred mene legao na noznu kocnicu i ne pusta, bukvalno oslepesmo iza od LED. Cela kabina mi sljasti, a posle par minuta mozes da gledas jedino u stranu.

Sto je najgore ravno, a licno kada se stoji i trunku duze nocu (a nisam zadnji u koloni) - uvek caknem rucnu ako treba, upravo da ne bih corio ljude iza.

Ima malo i do tolerantnosti (i apsolutno nema veze sa tehnikom, da li je LED ili ne, da li je automatik ili ne), koje je nazalost sve manje. Taj bi mozda i skapirao, da je ispred njega bilo isto tako nesto, a mozda bi ga i tad bolela ona stvar :) .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je bila i moja pretpostavka. Zato i kazem da nema veze sa tehnikom nego sa tolerancijom, kada vec stojis par minuta i ne mrdas.

A cekalo se minimalno 40-ak min za prolazak preko granice, noc...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Logika vecine prosecnih korisnika je: Da sam hteo da se hvatam za menjac ne bih kupio automatik. Isto kao i za parking, kakvi manevri, saltanje i sl, zabodi prednji deo i to je to. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se ovoga tice, verovatno bi vecina i sa manuelcima tako postupala. Zato i kazem da je sve manje tolerancije medju ljudima generalno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim da i neki dal audiji i jos neke marke sad imaju horizontalnu svetlecu liniju sirinom celog gepeka tj u komadu sa stopaljkama, sta je sledece i cemu ne znam i bez zezanja cudi me da to nije regulisano kao da niko ne primecuje. 

Generalno mi smetaju i sto su kucne led svetiljke zapravo neusmerene, na terasu kad izadjem nocu kao da sam izasao na podijum od lampi sa terasa zgrade prekoputa, ko za inat neki redovno zaborave da ugase ne smem da pogledam u tom smeru a iza mene bas jasna senka mene, bukvalno reflektor fazon. Neke su doduse montirane na zid a cini mi se da je namena plafon al ima i nekih visecih koje bacaju okolo svuda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postala je ta LED linija na sred gepeka trend medj proizvodjacima. A siguran sam da i debelo kosta pri popravkama. Ili nedo bog sudarima.

Podjes unazad, udaris u banderu, granu ili sl... i debelo skupo platis taj udarac...

 

Kao o oni očnjaci napred na Pežoima.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako mislite na one farove iz nekoliko linija tj nivoa, meni ne kazem da se preterano svidja ali onako iz daljine (nisam video na parkingu iz bliza) odaje utisak luksuznijeg vozila

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, knezevic76 said:

Baš juče gledam i ne verujem da je ono neko dozvolio da se proizvede a još manje su mi jasno ljudi kojima je ono lepo.

Ja to pisah cim se pojavio na ulicama ;) , pre godinu i po:

On 2/26/2021 at 1:35 PM, Ivan said:

Razgledao sam novi Tucson na parkingu, a pre neki dan sam proleteo pored jos jednog na Gazeli i bas mi u mom retrovizoru momentalno izbise oci ona (najblaze receno cudna) dnevna svetla.

Meni licno uzas u kom smeru ide auto-industrija. Kada se samo setim kako sam se kao klinac divio vecini novih modela.

Do toga da sada bukvalno mogu na prste jedne ruke da nabrojim da mi se nesto svidja generalno gledano. Kako sta izbacuju, uglavnom se razocaram kolicinom kica koji se namece.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i jeste auto za široooke narodne mase,gde je bitno napraviti brz efekat u očima kupca,što i jeste cilj kiča….a sa druge strane imamo i fiat multipla,koja je meni ok,ali nema baš puno obožavatelja…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mada ni novi Sportage nije daleko, Tucson na slikama deluje i zanimljivo, ali uzivo mi jeovo uzas, plus sto ne vidim poentu. Inace i on pozadi ima crvenu, led liniju!

 

tucson01.jpg

 

 

Edited by neshaoct
prebacio sliku na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

WEY Yuanmeng izgleda kao da dolazi iz pedesetih

 

50tih 01.jpg

 

Kineski proizvođači automobila su proizveli neke od sjajno dizajniranih automobila, a jedan od njih definitivno je WEY Yuanmeng.

Dok većina proizvođača usvaja radikalan i futuristički dizajn, WEY je učinio nešto potpuno suprotno sa svojim modelom Yuanmeng, koji je inspirisan automobilima iz pedesetih godina prošlog veka. Yuanmeng je inspirisan na ORA Punk Cat-u, automobilu retro dizajna kompanije Great Wall Motors, a sada je pokazan prvi put uoči globalnog debija. Ovaj model ima petoro vrata kao i Punk Cat., ali modeli se značajno razlikuju. Pre svega razlika je u dizajnu prednjeg dela gde dominira velika rešetka sa hromiranim letvicama poredanim horizontalno. Hromirani ukrasi se nastavljaju u donjem delu, a prisutni su i oko svetala. Takođe, hauba je ukrašena hromom, paneli prednje četvrtine i bočni retrovozori. I dok većina proizvođača smatra da je hrom izašao iz mode, u WEY-u očigledno misle drugačije.

 

50tih 03.jpg 

 

Intrigantni dizajn se nastavlja širokim prednjim i zadnjim krilima, hromiranim točkovima, hromiranim ručkama vrata, dok su nazad ovalna svetla, izraženi poklopac rezervnog točka i hromirani branik. Fotografije unutrašnjosti otkrivaju tri ventilaciona otvora na centralnom delu table ukrašena hromom, digitalni klaster, centralni ekran infotainment sistema i dodatni ekran za suvozača. Unutrašnjost krasi i plutajuća centralna konzola i kožom presvučene površine. WEY Yuanmeng će se prodavati samo sa plug-in hibridnim pogonom koji čini kombinacija 1.5 turbo-benzinca i električnog motora, koji kombinovano isporučuju 238KS i 520Nm obrtnog momenta. Ovaj pogon je uparen sa devetostepenim menjačem sa duplim kvačilom, a električni domet automobila iznosi 195 kilometara.

 

50tih 02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Škoda vizuelni identitet

 

skoda logo novi.jpg

 

Sledeća generacija Škodih modela se neće odlikovati dosadašnjim amblemom, navodi kompanija, već će se umesto toga koristiti nova oznaka. Otkrivajući svoj novi vizuelni identitet, zajedno sa novim Modern Solid dizajnerskim jezikom, Škoda je potvrdila da su kreirane dve verzije: ažurirani klasični amblem i slovni znak.

 

Istorijski amblem, koji će se koristiti samo u komunikacijske i digitalne svrhe, zamenjuje 3D dizajn za 2D efekat. Kao i Volkswagen logo, jednostavniji je i čistiji od prethodnog dizajna, tako da digitalno izgleda bolje. Slovna verzija je kreirana da bude postavljena na sve buduće automobile. Ovo će biti predstavljeno u celom asortimanu od 2024. godine, sa novim modelima Škoda Superb i Škoda Kodiaq koji će biti najavljeni sledeće godine, a očekuje se da će biti prvi koji će ga nositi, nakon čega sledi osvežena Škoda Octavia. Takođe će ga imati potvrđeni električni SUV sa sedam sedišta, supermini i kompaktni krosover, koji bi trebalo da stignu pre 2026. Ovo će takođe biti prvi automobili koji će biti pušteni u prodaju sa Škodinim novim dizajnerskim jezikom.

 

 

Škoda kaže da su ove promene najveće za kompaniju u poslednjih 30 godina.

Opisujući novi logo, šef prodaje i marketinga Martin Jahn je rekao: ''Smatramo ovo kao savršenu priliku da naš brend prilagodimo deceniji transformacije.'' Za slovni znak, dizajneri su u slovo ugradili akcenat koji se obično nalazi iznad ''S'' - koji opisuju kao ključ za svoje češke korene. Firma je želela da zadrži akcenat i istovremeno otkloni konfuziju za koju je verovala da je stvorila među kupcima koji ne govore češki. Novi amblem sadrži dve različite nijanse zelene, nazvane Emerald i Electric, za koje Škoda kaže da predstavljaju ekologiju, održivost i elektromobilnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi GAC M8

 

gac m8 05.jpg

 

GAC je u Kini predstavio novu, drugu generaciju svog luksuznog MPV modela M8. U vesti se ističe da je novi M8 fokusiran na luksuz, tehnologiju i prostor, a nudi se sa benzinskim, hibridnim i plug-in hibridnim pogonima.

 

gac m8 04.jpg

 

Pažnju odmah privlači velika hromirana maska (koju u GAC-u nazivaju ''Soaring Wings 2.0''), ali i tanki LED farovi inspirisani lavom.

 

gac m8 03.jpg

 

Novi M8 je veći od starog modela, što u praksi znači da je dugačak 5.212 mm, širok 1.893 mm i visok 1.823 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 3.070 mm.

 

gac m8 02.jpg

 

Što se unutrašnjosti tiče, ona po navodima fabrike predstavlja najupečatljiviju nadogradnju u odnosu na prethodnu generaciju, i to u smislu izgleda, materijala i tehnologije. Ističu se ekran osetljiv na dodir od 14.6 inča, digitalna instrument tabla od 12.3 inča, kao i osvetljena ručica menjača koja odgovara boji ambijentalnog osvetljenja.

 

gac m8 01.jpg

 

Kupcima će na raspolaganju stajati dve teme za kabinu, jedna diskretnija u crno-beloj kombinaciji i druga otmenija ''Royal Opera'' sa crvenim, zlatnim i belim nijansama. Raspored sedišta može da se prilagodi zahvaljujući preklopivom trećem redu i kliznom drugom redu, pretvarajući na taj način ovaj MPV sa sedam sedišta u mobilnu salu za poslovne sastanke sa četiri sedišta. M8 će se nuditi u benzinskim, hibridnim i plug-in hibridnim verzijama, pri čemu će elektrifikovane varijante koristiti Toyotin hibridni sistem, najverovatnije u kombinaciji sa 2.0 motorom lokalne proizvodnje. Novi GAC M8 će u Kini biti dostupan od novembra ove godine, dok se njegova cena u vesti ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evolucija: od maske hladnjaka do maske radarskog senzora

 

mercedes grill 01.jpg

 

Prednja maska je jedan od najlakših načina da se prepozna marka automobila. Ona je lice automobila, njegov identitet u moru automobilskih brendova na planeti. Za razliku od ljudskog lica, prednje maske vozila postaju sve mlađe s vremenom, razvijaju se i prilagođavaju onome što automobilu treba i što je dozvoljeno izvan granica funkcionalnosti.

Upravo to je slučaj sa Mercedesovom maskom. Ona je evoluirala otkako je Vilhelm Majbah ugradio svoj pronalazak, saćasti radijator, u Mercedes 35 PS 1900. godine. Rešetka hladnjaka je tada bila dizajnirana da reši problem hlađenja motora sa unutrašnjim sagorevanjem, ali je na kraju započela eru maski kao zaštitnog znaka vozila. Godine 1931. dolazak Mercedes-Benz 170 je sve promenio. Po prvi put, hladnjak je montiran iza rešetke radi zaštite, koja je bila deo haube vozila. Tako je nastala kultna hromirana maska, koja nije služila samo kao zaštita hladnjaka već i kao identifikator, zajedno sa amblemom trokrake zvezde. Od tada, Mercedes je decenijama nastavio da razvija hromiranu masku.

 

Tokom pedesetih, Mercedes je predstavio novi samostalni dizajn rešetke modelom 300 SL Gullving i manjim 190 SL roudsterom. Interno je poznat kao ććlice sportskog automobilaćć. Horizontalne letvice postale su zaštitni znak među narednim Mercedesovim vozilima. Mercedes je 2007. godine počeo da nudi kupcima izbor rešetke u zavisnosti od nivoa opreme. Mogu da budu klasični (Classic i Elegance) ili sportski (Avantgarde), koji je bio ponuđen i u C-Klasi i E-Klasi. Sa erom električnih vozila koja čeka iza ugla, Mercedes rešetke su tu da ostanu, ali sa drugačijom funkcijom od zaštitnog poklopca hladnjaka u prošlosti. Bez potrebe za hladnjakom rashladne tečnosti, nemačka marka prelazi na Black Panel masku za svoju EQ gamu, koja služi kao savršena površina za skrivene, ali nezamenljive senzore.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen automobil sa najboljom aerodinamikom

 

228143-light 04.jpg

 

Prvi testovi u vazdušnom tunelu su potvrdili da se radi o automobilu sa najboljom aerodinamikom na svetu, odnosno sa najmanjim koeficijentom otpora vazduha. Ime mu je Lightyear 0, a nakon testova sprovedenih u vazdušnom tunelu na FKFS-u u Štutgartu je potvrđena i bolja aerodinamika od prvih projekcija. Koeficijent otpora vazduha Cd je 0.175, što će ulaskom u serijsku proizvodnju biti najbolji rezultat u istoriji za bilo koji serijski automobil. Tehnološki direktor kompanije Arjo van der Ham ne krije oduševljenje rezultatima. ''Izuzetno smo ponosni na ovo neverovatno dostignuće. Morali smo da krenemo od praznog lista papira kada smo počeli da razvijamo našu tehnologiju i - uz puno predanosti i napornog rada - nastavljamo da pomeramo granice sa svakom ovakvom prekretnicom.''

 

228145-light 03.jpg

 

Lightyear 0 je ujedno i solarni auto sa panelima raspoređenim na haubi i krovu na površini od ukupno pet kvadratnih metara. Domet sa baterijom od 60 kWh je 1.000 km, i to prema letnjim merenjima potrošnje energije na deonici dugoj 50 km u Holandiji.

 

228144-light 02.jpg

 

Solarni paneli mogu da obezbede dodatnih 70 km, pa u kompaniji procenjuju da bi solari godišnje mogli da obezbede i do 11.000 km dometa. Teoretski to znači da ovaj auto i ne treba punjenje, naravno uz neke preduslove poput puno sunčanih sati.

 

228146-light 01.jpg

 

Kompanja već najavljuje Lightyear 2, koji bi u proizvodnju trebalo da stigne 2025. godine. Njihov cilj u odnosu na prosečan električni auto je povećati domet za 100%, smanjiti potrebu za punjenjem pet puta i postići pristupačne troškove vlasništva samog automobila.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chery GENE concept

 

chery g04.jpg

 

U Kini je predstavljen konceptni automobil Chery GENE koji postavlja smernice dizajna za buduće serijske modele ove kineske kompanije. Chery GENE je krosover dugačak oko pet metara, širok dva metra i visok 1.75 m.

 

chery g03.jpg

 

Koncept vozilo između ostalog odlikuju i takozvana samoubilačka vrata, unutrašnjost sa četiri odvojena sedišta, sistem autopilota, 27-inčni ekran media sistema Galaxy Ecosystem, kao i električni skejtbord spakovan u zadnjem delu.

 

chery g02.jpg

 

GENE ima električni pogon i solarne panele na površini karoserije, ali kompanija ne otkriva detaljnije informacije.

 

chery g01.jpg

 

Prvi serijski Chery automobili sa novim dizajnerskim pravcem će se na tržištu pojaviti za oko tri godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije montaža, ovo je najširi automobil na svetu

 

lamando xl5 01.jpg

 

Volkswagen u Kini prodaje Lamando L, sportskiju verziju tamošnje Jette, kao što je Arteon atraktivnije izdanje Passata. Lamando se promoviše kao veoma komforno porodično vozilo, ali jedan korisnik TikTok-a misli da to nije dovoljno. Zato se odlučio na preradu da bi dobio svojevrsno XL izdanje.

 

Ustvari, radi se o povećanju na 5XL, što mu je sada i zvanično ime. I da, ovaj automobil zaista postoji, a to potvrđuju i brojni snimci. Automobil je proširen na jednom boku, ali je zadržana simetričnost. Jedino otvoreno pitanje je kako je koncipiran pogon. Sudeći po brzini kojom se kreće, to poglavlje nije u potpunosti apsolvirano. Zanimljivo je da je automobil rastao isključivo u širinu, i to gotovo dvostruko. Sa startnih 1.831 mm širina automobila je narasla na nepuna tri metra. Pogled u kabinu otkriva dodatna sedišta, pa je sada kapacitet kabine osam osoba. Vlasnik tvrdi da bez ikakvih problema u kabinu stane i deset osoba. Pojam ''widebody'' ovde zaista poprima novi smisao. Kako god, mora se priznati da je modifikacija izvedena vrlo kvalitetno. Čovek bi pomislio da je Lamando 5XL stigao direktno iz fabrike.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Gen.Travel Concept

 

vw gen 06.jpg

 

Na Chantilly Arts & Elegance blizu Pariza, Volkswagen Group predstavlja inovativnu studiju dizajna Gen.Travel Concept koja će redefinisati mobilnost budućnosti. Potpuno električno vozilo Innovation Experience Vehicle (IEV) je prototip koji se vozi autonomno (Nivo 5) i daje realistične izglede za mobilnost u narednoj deceniji. Modularni koncept unutrašnjosti automobila ga čini fleksibilnom, održivom alternativom mobilnosti.

 

vw gen 05.jpg

 

Kao istraživačko vozilo, svrha Gen.Travela je da testira koncept i nove funkcionalnosti za potrebe klijenta. Na osnovu rezultata studije, pojedinačne karakteristike se kasnije mogu preneti na serijska vozila.

 

vw gen 04.jpg

 

Sa Gen.Taravelom, Volkswagen je razvio studiju prepunu inovacija koja predstavlja potpuno novu kategoriju vozila u premium portfelju između limuzine i MPV-a.

 

vw gen 03.jpg

 

''Sa svojom NEW AUTO strategijom, Volksvagen definiše mobilnost za generacije koje dolaze - održivu i digitalnu'', kaže dr Nikolai Ardea, šef u Volkswagen Group za inovacije. ''U odeljenju Volkswagen Innovation Research na nivou grupe, mi dalje unapređujemo ovu ideju, pokazujući kako će naši kupci moći da iskuse mobilnost u budućnosti - na primer, kao uslugu. Sa Gen.Travelom, već danas možemo da iskusimo ono što će biti moguće u bliskoj budućnosti sa inovativnom tehnologijom. Putovanje od vrata do vrata na novom nivou. Bez emisija i stresa.''

 

vw gen 02.jpg

 

Gen.Travel vozi autonomno i pretvara vozača u opuštenog putnika koji ima vremena za druge stvari: Posao. Relaksacija. Zabava. Porodica. Klaus Zaciora, šef dizajna Volkswagen Grupe, objašnjava: ''Gen.Travel nam nudi uvid u putovanje budućnosti. Pokazuje nam kako će autonomna vožnja izgledati u budućnosti. Gen.Travel otelotvoruje vizionarski dizajn za mobilnost sutrašnjice. Efikasno oblikovanje karakteriše izuzetno prepoznatljiv dizajn. Tako, u doba tehničkog savršenstva i praktično neograničenih mogućnosti, forma prati funkciju postaje forma prati slobodu. Automobil će biti ne samo bolji, već i uzbudljiviji nego ikada ranije.''

 

vw gen 01.jpg

 

Gen.Travel ima jedinstveni, modularni koncept enterijera koji se može prilagoditi za svako putovanje i rezervisati kao usluga ponude mobilnosti. U zavisnosti od konfiguracije, do četiri osobe se mogu transportovati u koncept vozilu. Za poslovna putovanja, konferencijska postavka sa četiri udobna sedišta i velikim stolom u sredini enterijera pruža opušteno okruženje. Dinamično osvetljenje stvara prijatno radno okruženje i izbegava opasnost od kinetoze (mučnina tokom kretanja). Konfiguracija u postavci za noćenje omogućava pretvaranje dva sedišta u dva kreveta koja se mogu rasklopiti u potpuno ravan položaj. Inovativni sistem obezbeđuje maksimalnu bezbednost čak i u ležećem položaju. Sistem osvetljenja Gen.Travel utiče na proizvodnju melatonina kako bi pomogao putnicima da zaspu i probude se prirodno. Za porodična putovanja, Gen.Travel sa prednjim sedištima može da se konfiguriše da zabavlja decu koristeći proširenu stvarnost (AR). Unutrašnjost je svetla, prirodnog dizajna. Svi HMI (ljudi-mašina interfejs) elementi su proizvedeni korišćenjem održivih materijala, kombinovanih sa recikliranim ili prirodnim materijalima.

 

Futuristički eksterijer Gen.Travela je podeljen na dva dela: Providna, staklena kabina je savršeno uklopljena u donji deo, u kome su smeštene sve tehničke karakteristike. Ivica prozora je u nivou struka, što ga čini veoma niskim kako bi se maksimizirao pogled spolja. Krilna vrata omogućavaju bolji ulazak i izlazak. Za maksimalnu udobnost, Gen.Travel ima aktivno vešanje eABC (električna aktivna kontrola) koje unapred računa vertikalne i bočne pokrete kao što su ubrzanje, kočenje ili skretanje i optimizuje stil vožnje i putanju u skladu sa tim. Veštačka inteligencija (AI) i potpuno autonomna vožnja se koriste za dalje povećanje dometa za putovanja na velike udaljenosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletha Coupe sa novim motorom

 

Oletha 01.jpg

 

Smit Vehicle Engineering je prošle godine predstavio automobil pod nazivom Oletha Coupe, po izgledu inspirisan BMW-om Z8 koji Bavarci nikada nisu proizvodili. Karoserija Oletha Coupea je od ugljeničnih vlakana, dok je za pogon prvo bio zadužen BMW-ov atmosferski 4.4 V8 motor (ovde sa više od 450KS). Sada je Oletha Coupe ponuđen i sa modifikovanim BMW-om S54 šestocilindričnim motorom kome je zapremina povećana sa 3.2 na 3.4 litra, a snaga sa 343KS na 400KS.

 

228477-oletha 02.jpg

 

Takođe, sa težinom od 1.360 kg ova verzija je za 45 kg lakša od verzije sa V8 motorom.

 

228479-oletha 03.jpg

 

Tu su i 6-stepeni manuelni menjač, zadnji pogon, mehanički LSD diferencijal, izduvni sistem od nerđajućeg čelika i Inconela, KW podešavajuće oslanjanje, AP Racing kočnice, gume Michelin Pilot Sport 4S, kao i sportska sedišta i premium muzički sistem.

 

228480-oletha 04.jpg

 

U kratkoj vesti se ne navodi kolika je cena ovog automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini po ukusu Dejvida Bouvija

 

mini db 03.jpg

 

Malo je toga što se ne zna o Dejvidu Bouviju. Bio je umetnik koji je neprekidno istraživao, definisao i redefinisao svet oko sebe, stvorivši nezaboravna umetnička dela. Ujedno, bio je prepoznatljiv po svojoj ljubaznosti, uzdržanom smislu za humor i visprenosti. Bilo kao Zigi Stardast, Major Tom ili Aladin Sejn, Bovui je uvek bio zagonetna i živopisna figura iza koje stoje mnogobrojni urbani mitovi u vezi sa sa njegovim životom i dostignućima.

 

mini db 02.jpg

 

Tako je 1999. godine, ovaj popularni muzičar dobio upit da dizajnira poseban Mini automobil povodom 40. rođendana brenda. Osim njega, unikatne Mini automobile dizajnirali su i Pol Smit, Kejt Mos, Mark Vord i Nataša Kejn.

Bovi je kreirao hromirani automobil, obloživši MINI Cooper reflektivnom oplatom od ogledala. Jedini delovi tog vozila koji su ostali netaknuti hromiranom oplatom bila su zadnja svetla i gume. To je bilo zato što je, makar teorijski, automobil trebalo da bude u voznom stanju. ''Želeo sam da stvorim nešto što se ne može raspoznati od okruženja'', kazao je Bovui kada su ga pitali kako je došao na ideju da kreira takav automobil.

 

mini db 01.jpg

 

Upitan da objasni reflektivne površine, on je rekao: ''Veoma ih je teško percipirati, jer lik samog posmatrača postaje neposredni interfejs.'' Istina je da je svako ko bi pogledao dizajnerski Mini Dejvida Bovija zapravo gledao u sopstveni odraz. Jedno od tumačenja je i to da odraz dovodi i do izvesne samorefleksije u posmatraču i pomaže mu da ispita svoj odnos sa MINI-jem (automobilom i brendom) i zbog čega mu se toliko dopada. Na posletku, upravo taj Mini automobil postao je jedan od najupečatljivije dizajniranih svih vremena, što se i moglo očekivati, jer ga je kreirao umetnik koji je svojim vanserijskim talentom obelžio čitavu jednu epohu.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apollo G2J prototype

 

228729-Apollo 05.jpg

 

Apollo Future Mobility Group je prikazao potpuno električni sportski automobil nazvan Apollo G2J. Apollo G2J se opisuje kao napredni prototip koji služi kao najava dizajna i tehnologije budućih Apollo proizvoda.

 

228730-Apollo 04.jpg

 

U vesti se napominje da je Apollo radio na prototipu više od dve godine, sa namerom da postane samo EV brend. Model koji nosi kodni naziv G2J trenutno prolazi kroz fazu testiranja za usavršavanje i validaciju u ključnim oblastima kao što su električni pogon, povezanost i ''tehnologije digitalnog ekosistema''.

 

Apollo 03.jpg

 

Dizajn G2J je najava budućeg dizajnerskog jezika, što u ovom slučaju podrazumeva i naglašene blatobrane, niski nos, LED svetla, leptir vrata, kamera umesto retrovizora i port za punjenje postavljen pozadi.

 

228731-Apollo 02.jpg

 

U unutrašnjosti ima mesta za dva putnika, a tu su i izložena ugljenična vlakna, presvlake od alkantare, kožni akcenti, digitalna instrument tabla i plutajuća centralna konzola. G2J je po svemu sudeći blizu proizvodnog statusa u smislu dizajna, tehnologije i materijala, uprkos tome što je inženjerski prototip.

 

228733-Apollo 01.jpg

 

Osim toga, G2J je napravljen korišćenjem ''najnaprednijih lakih kompozitnih materijala'' sa šasijom od ugljeničnih vlakana. Ova platforma će podržati niz električnih vozila fokusiranih na performanse. Iako Apollo ne otkriva detalje o G2J, automobil bi mogao da koristi evoluciju 800V sistema koji je imao dva elektromotora.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...