Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Ručni kofer inspirisan Porscheom 911

 

rimowa 01.jpg

 

Porsche i nemačka kompanija za proizvodnju kofera Rimowa su klijentima ponudili novi proizvod - ručni kofer inspirisan legendarnim Porscheovim modelom 911.

 

Nazvan je Rimowa Porsche Hand-Carry Case Pepita, a u pitanju je ograničeno izdanje koji će od 21. aprila biti dostupno u samo 911 primeraka. Osim što je inspirisan 911-com, kofer od 30 litara je dizajniran i da odgovara tom modelu. Tačnije, Rimowa navodi da kofer može da stane u prednji prtljažnik modela 911 od generacije 996 pa do najnovije generacije 992. Za modele sa vazdušnim hlađenjem, kofer može da stane na zadnje sedište.

 

rimowa 02.jpg

 

Kao što je pomenuto, Rimowa Porsche Hand-Carry Case Pepita ima brojne elemente inspirisane 911-icom. Sjajne ručke, brave i držači za kaiševe su inspirisani sjajnim retrovizorima i ručicama na vratima sa originalnog 911. Tu je takođe i pozlaćeni Porscheov logo pune veličine, a unutrašnjosti tkanina po uzoru na crno-belu Pepita tkaninu sa sedišta Porshea 911 tokom prve decenije postojanja. Na kraju, tu je i kopča od paladijuma, koja podseća na Porsche 911 sigurnosne pojaseve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svet kineskog automobilskog dizajna

 

Frank Stephenson analizira bizarnu evoluciju dizajna kineskih automobila, koja ih je dovela do toga da su za nešto manje od trideset godina prešli od kopiranja tuđeg do originalnih kreacija:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako Hyundai koristi najnoviju VR tehnologiju da transformiše dizajn automobila i učini ga održivijim?

 

hyundai vr 03.jpg

 

U poslednjih nekoliko godina, Hyundai Motor je ulagao u niz najsavremenijih tehnoloških rešenja za unapređenje procesa dizajna. Prihvatajući najnovije inovacije, kao što su virtuelna realnost (VR) i 3D gravitaciono skiciranje, kompanija je učvrstila vodeću poziciju u dizajniranju automobila. Osim čiste estetike, prednosti ovog pristupa su trostruke. Prvo, dizajneri Hyundaija opremljeni su najsavremenijim alatima koji im omogućavaju da razviju modele sa funkcijama koje pomeraju granice. Drugo, pojednostavljeni digitalni proces ubrzava razvoj vozila. Konačno, manja emisija ugljenika podupire posvećenost kompanije ekologiji.

 

Napuštanje tradicionalnog pristupa dizajnu

Slično kao danas, Hyundaijevi dizajneri započinjali su u prošlosti početnu kreativnu fazu kreiranjem skica, olovkom na papiru. Ove slike odražavale su vrstu automobila kakav su želeli da realizuju: dinamičan i sportski ili prepun nove tehnologije. Tipično, ovi bi crteži prikazivali preuveličane proporcije automobila, poput prenaglašenih točkova i zakrivljenja. Kada dizajneri završe početne skice, oni bi se takmičili jedni sa drugima za izbor predloga. Nakon odabira pobedničkog dizajna, izabrani dizajn bi se razvijao kao model od gline, na osnovu dvodimenzionalnih papirnih skica.

 

Razvijanje modela trajalo bi između četiri nedelje i dva meseca, zavisno od raspoloživog vremena. Nakon toga, maketa bi se skenirala i oblikovala u punoj veličini. Međutim, ovaj pristup nije bio bez nedostataka. Na kraju krajeva, kada pređete sa modela u razmeri na punu veličinu, ni jedna linija ne ostaje ista. Ranije su dizajneri Hyundaija morali da rade zajedno sa modelarima u glini kako bi usavršili konačni dizajn budućeg modela. Međutim, linije i površine morale su se obeležavati trakom. Povrh svega, inženjeri kompanije nisu mogli raditi istovremeno sa dizajnerima, pošto su mogli dobijati podatke tek nakon skeniranja modela fotogrametrijskim sistemom. Oba faktora učinila su proces veoma dugotrajnim i skupim.

 

hyundai vr 02.jpg

 

Neuspeh je OK: skiciranje ostaje fundamentalno za Hyundai dizajnere

Hyundaijev pristup dizajnu doživeo je poslednjih godina nešto poput revolucije. Danas dizajneri kompanije mogu koristiti niz inovativnih alata. Pre nego što upoznate neke od njih, važno je napomenuti da početna faza skiciranja - kao i naknadno takmičenje različitih dizajnerskih timova s ciljem da se izabere njihova ideja - ostaju fundamentalni za razvoj početne vizije koja stoji iza novog Hyundai modela. ''Ako se plašite da uradite nešto novo, nemojte se baviti dizajnom!'' kaže Simon Loasby, koji se pridružio kompaniji Hyundai 2017. kao direktor Hyundai dizajna u Kini. Tamo je odigrao ključnu ulogu u definisanju Hyundaijevog dizajnerskog identiteta u toj zemlji. Od 2019. godine radi u HMC globalnom centru za istraživanje, razvoj i dizajn u Namjangu, Koreja, kao šef stajlinga. Na ovoj poziciji imao je glavnu ulogu pri uvođenju senzualnog sportskog dizajna u kompanijski BEV brend IONIQ, uključujući IONIQ 5 i najnoviji Hyundaijev Concept SEVEN. Svaki IONIQ model je poput figura u šahovskoj garnituri: sve pripadaju istom kompletu, mada izgledaju i rade drugačije.

 

''Dizajn se sastoji u tome da se ne plašite da ćete ponekad pogrešiti - 99.9% onoga što dizajner uradi ide u kantu za smeće'', kaže Loasby. ''Imam prezentaciju koja se zove 'Smeće', jer je kanta za otpatke nešto što treba da vam kao dizajneru postane prijatelj. Morate očekivati da će veliki deo vašeg rada na kraju otići tamo: nažalost, 99.9% naših projektantskih radova odlazi u kantu za smeće. Naš posao je da istražimo i pronađemo onih neverovatnih 0.1% koji preostaju. Moramo biti spremni na to da grešimo, i moramo ohrabriti naše timove da je u redu pogrešiti. Ako ne pokušaš da zaroniš u dubinu, nikad nećeš saznati šta je na kraju puta kojim si krenuo.''

 

VR: revolucija

Moderna tehnologija dizajna sada je brža i mnogo stabilnija. Danas Hyundai više ne pravi modele od gline: umesto toga koristi tehnološki napredne alate koji su intuitivniji, kao što je softver za 3D digitalni dizajn. Ovo omogućava inženjerima kompanije da izrađuju modele u punoj veličini koristeći 3D podatke, što značajno ubrzava proces projektovanja. Danas je 80% Hyundaijevog dizajna potpuno digitalno. Dizajneri Hyundaija rade sa softverom industrijskog standarda koji je tako modifikovan da mogu da sarađuju okruženja sa više korisnika na više lokacija. Ova najsavremenija tehnologija uključuje laptop računare dizajnirane za igranje zahtevnih igara, koji omogućavaju da se bavimo 3D grafikom, tehnologijom pokreta preuzetom iz filmske industrije, kao i inovacijama proisteklim iz sporta. Koristeći ovaj softver, dizajneri mogu da kreiraju modele i impresivna okruženja u VR koji izgledaju veoma nalik stvarnosti. Razlika između modernog dizajna i tradicionalnog pristupa je ogromna i može se uporediti sa razlikom između revolucije koju je u automobilsku industriju doneo sistem protiv blokiranja točkova, i pre nje.

 

VR tehnologija otvara mnoštvo novih mogućnosti za Hyundai dizajnere. Na primer, alatka za gravitaciono skiciranje omogućava dizajnerima da, radeći u 3D od samog početka, kreiraju dizajn vozila usmereniji na čoveka. Dizajneri zamenjuju papir i olovke slušalicama i kontrolerima kako bi uronili u VR, imitirajući kroz praćenje pokreta interakciju gestovima. Radeći u 3D, Hyundai dizajneri mogu eksperimentisati sa različitim proporcijama i praviti varijacije na osnovu svojih ideja. Pritom, pogled na vozilo od 360 stepeni omogućava im da skiciraju iz bilo kog ugla - za razliku od tradicionalnog 2D procesa. 3D gravitaciono skiciranje poboljšava i saradnju između Hyundaijevih dizajnera eksterijera i enterijera. Pomoću ove tehnologije, dva tima mogu istovremeno raditi zajedno. Dok tim za dizajn eksterijera usavršava digitalni model, dizajneri enterijera mogu paralelno da rade tako što će virtuelno ući u automobil da bi razvili neka rešenja ili uradili brza prilagođavanja. Još jedna prednost ove tehnologije jeste sposobnost dizajnera Hyundaija da testiraju neograničene palete boja i vrste materijala, uključujući tkanine i kožu, ambijentalno osvetljenje i druge materijale. Osim uštede vremena, ovo smanjuje i troškove isporuke i putovanja. Pored toga, ovaj pristup je mnogo održiviji jer se proizvodi znatno manje otpada, što rezultira dramatičnim smanjenjem emisije CO2.

 

hyundai vr 01.jpg

 

Hyundaijev sistem za procenu VR dizajna

Hyundaijevo dizajnersko putovanje u bežične VR prostore za više korisnika počelo je 2017. Zatim, u decembru 2019, Hyundai Motor Company i Kia Motors Corporation najavile su ambiciozan novi sistem za evaluaciju dizajna virtuelne realnosti (VR). Dve godine kasnije ovo je u potpunosti sprovedeno. Sistem je fokusiran na unapređenje procesa razvoja vozila primenom VR tehnologije. Simulira mnoge aspekte modela u razvoju, uključujući elemente unutrašnjeg i spoljašnjeg dizajna, kao i osvetljenje, boje i materijale. Vrhunska postrojenja u Namjangu, Riselshajmu i Irvajnu u Kaliforniji omogućavaju dizajnerima da pregledaju mnoštvo dizajnerskih koncepata tokom procesa razvoja, na način koji je ranije bio fizički nemoguć. VR slušalice omogućavaju kolegama iz odeljenja za dizajn i inženjering kompanije Hyundai da u realnom vremenu uđu u virtuelnu konferenciju gde zajedno procenjuju kvalitet dizajna vozila i sprovode verifikaciju procesa razvoja, bez obzira gde se nalaze u svetu.

 

Hyundai je uspostavio i mogućnost daljinske procene VR dizajna kako bi omogućio virtuelnu saradnju u realnom vremenu između dizajnerskih centara u Evropi, Koreji, Kini, Indiji, Japanu i SAD. Prednosti za kompaniju su jasne: omogućavaju veću međutimsku - i interkontinentalnu - saradnju nego ikada ranije. Ove promene bile su već u toku pre pojave COVID-19 i blokade sveta koju je izazvao početkom 2020. Prema rečima Simona Loasbyja, pandemija je bila katalizator za globalni rad Hyundaija na dizajnu, ubrzavajući prelazak na digitalizaciju i agilan rad.

 

''Kada su naši studiji širom sveta slali sve dizajnere kući, imali smo sreću što smo već koristili veoma dobro razrađenu mašineriju na bazi udaljene virtuelne veze, gde smo svi, sa tri različita kontinenta i pet različitih lokacija, mogli da se povežemo u virtuelni radni prostor i tako 'šetamo' oko automobila'', kaže Loasby. Na AutoMobility LA 2021, Hyundai je predstavio Concept SEVEN, svoj prvi potpuno digitalno dizajniran model. Njegov ekspanzivni dizajn eksterijera koristi Hyundai Motor Group’s Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Pritom, njegova unutrašnja arhitektura garantuje veću slobodu i udobnost za putnike. Sa sedištima nalik nameštaju i higijenski fokusiranim funkcijama, pruža vrhunsko iskustvo nalik salonu. ''Tokom pandemije, naš Concept SEVEN je zaista imao koristi od ovog virtuelnog procesa. Kada smo završili digitalni dizajn osnove automobila, Luc Donckervolke (izvršni potpredsednik za dizajn i glavni kreativni direktor Hyundai Motor Group), SangYup Lee (viši potpredsednik u HMC i šef Hyundai Global Design Centra) i ja, bili smo na potpuno različitim lokacijama, pritom je u diskusiju bio uključen i naš evropski tim. Svi smo bili na istoj virtuelnoj lokaciji, posmatrali model i uradili potpuno virtuelno osnovu za ceo automobil: i spoljašnjost i unutrašnjost. Zanimljivo je da u tom trenutku nisam video fizički model, što mora da se glavnom dizajneru automobila desilo prvi put u svetu!''

 

''Kofer Džejmsa Bonda'' Simona Loasbyja

Dodatni dokazi o Hyundaijevoj tehnološkoj inovaciji mogu se naći u obliku male putne torbe koju je digitalni tim kompanije napravio posebno za Simona Loasbyja. Hyundaijev šef stajlinga toliko je oduševljen ovim prenosivim uređajem da ga s ljubavlju naziva svojim ''koferom Džejmsa Bonda'', aludirajući na popularnog bioskopskog špijuna (i kolegu Britanca). Loasby je nedavno govorio o tome kada se pojavio u Hyundaijevoj emisiji Are We There Yet? podcast. Neupadljivo oblikovan kao putna torba, Loasbyjev ''kofer Džejmsa Bonda'' opremljen je laptopom, VR naočarima, kablovima i slušalicama. Može svuda da ga nosi i učestvuje u virtuelnim recenzijama dizajna zajedno sa kolegama iz celog sveta.

 

''Veoma mi se dopada torba za ručni prtljag koju zovem moj ‘Kofer Džejmsa Bonda’, jer mi omogućava da se povežem sa našim virtuelnim konferencijskim prostorom i radim recenzije dizajna sa bilo kog mesta, u bilo koje vreme'', kaže Loasby. ''Ustvari, jedna od najluđih recenzija dizajna koju sam uradio bila je na aerodromu Incheon. Hteo sam negde da odletim, ali sam morao brzo da proverim kako napreduje razvoj. Izvadio sam opremu, uključio je i postavio svoj virtuelni studio pored Starbucksa, te obavio pregled sa terminala za polazak!''

 

Predstavljamo Hyundaijevu najsavremeniju evropsku Vision Lab

Evropski centar za dizajn kompanije Hyundai nalazi se u tehničkom centru Hyundai Motor Europe (HMETC) u Rüsselsheimu, Nemačka. Tokom poslednjih pet godina, ovo regionalno sedište je radilo u mnogo tešnjoj saradnji sa globalnim centrom za istraživanje i razvoj kompanije u Namyangu. Nevedeni napredak u VR tehnologiji omogućava dizajnerima sa sedištem u HMETC-u da komuniciraju sa kolegama u Koreji u mnogo ranijoj fazi razvoja. HMETC-ova 20x23m Vision Lab (Vizuelna laboratorija), koja se ranije koristila za analogne prezentacije, nedavno je dobila značajnu nadogradnju. To je završeno u novembru 2021. Potpuno je renovirana i sada je opremljena nekim od najnaprednijih tehnologija dizajna u automobilskoj industriji, uključujući 48 kamera sa aktivnim praćenjem, naglašavajući prelazak Hyundaija na mesto isporučioca rešenja za pametnu mobilnost.

 

''Naša nova HMETC Vision Lab je čudo u smislu infrastrukture i tehnologije. Kombinacija 3D softvera i VR naočara omogućava nam da zaronimo u virtuelno okruženje, gledajući automobil u punoj veličini i 3D kao da stojimo pored fizičkog modela'', kaže Thomas Bürkle, glavni dizajner Hyundaija u Evropi. ''U ovom virtuelnom 3D okruženju, možemo da stojimo samo jedan metar od našeg globalnog šefa dizajna, koji se nalazi 10.000 kilometara od evropskog studija. To znači da smo od samog početka projekta u mogućnosti da slobodno razmenjujemo koncepte unutar naše globalne organizacije za dizajn i donosimo mnogo brže razvojne odluke i tehničke procene.''

 

Jedno od glavnih poboljšanja HMETC-ove Vision Lab je njen LED zid, koji ima integrisani 8K video sistem. Na ekranu se može prikazati šest do osam strimova, što omogućava da se pridruže i ljudi koji ne učestvuju u virtuelnoj konferenciji sa VR slušalicama. Kolege u HMETC imaju takođe pristup najsavremenijim HP-ovim naočarima. One su opremljene okvirom poznatog isporučioca opreme za praćenja pokreta OptiTrack, koji sadrži osam označivača koji daju svetlosne signale kamerama. Sa preciznošću unutar jednog centimetra, naočare nude veoma preciznu vizualizaciju dizajna koja je bliska replici stvarnog sveta.

 

''U Vision Lab-u su naši dizajneri u mogućnosti da izvrše prilagođavanja digitalnog modela sa mnogo većom preciznošću koristeći ne samo VR, već i AR i mešovitu stvarnost. Oni su u stanju da usavrše detalje branika pomoću digitalnih laserskih pokazivača, na primer, i mogu preciznije i efikasnije da definišu linije i oblike nego ranije”, kaže Burkle. „Skoro trenutna vizualizacija podataka o dizajnu takođe se može brzo podeliti sa inženjerima, u veoma ranoj fazi projekta, tako da dizajneri dobijaju brže povratne informacije za modifikacije. Ovi nivoi preciznosti omogućavaju Hyundaiju da brzo reaguje na potrebe naših kupaca, kao i na promene paradigme u automobilskoj industriji.''

 

VR tehnologija obećava održivu budućnost

VR tehnologija nastavlja da se razvija. U budućnosti će ponuditi mnogo viši nivo detalja i biti daleko brža. Stoga je planirano da igra sve važniju ulogu za Hyundaijeve dizajnere i inženjere. Pored toga, napredak u AR i mešovitoj stvarnosti omogućiće kolegama u kompaniji da međusobno još intenzivnije komuniciraju. Međutim, osnovna prednost koju ne treba zanemariti jeste njen pozitivan uticaj na životnu sredinu. Proces digitalnog dizajna proizvodi mnogo manji ugljenični otisak, jer se u procesu koristi mnogo manje gline, papira i otpadnih materijala. Za razvoj SEVEN-a, Hyundai je proizveo samo jedan model od gline za verifikaciju na kraju, umesto mnoštva manjih glinenih modela. Sastanak u virtuelnom konferencijskom prostoru čini da Hyundai dizajneri više ne moraju često da putuju širom sveta, prelazeći pritom na hiljade vazdušnih milja. U budućnosti, ovo će doprineti da Hyundai postigne svoj cilj ugljeničke neutralnosti do 2045.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aznom Palladium i sa 850KS

 

Aznom 06.jpg

 

Italijanski Aznom Automotive i Camal Studio su krajem 2020. godine realizovali zajednički projekat, i to nekonvencionalno vozilo za sve terene nazvano Aznom Palladium (bazirano inače na američkom modelu Ram 1500). Standardni Palladium pokreće 5.7 biturbo V8 motor sa 710KS i 950 Nm obrtnog momenta, u kombinaciji sa 8-stepenim automatskim menjačem.

 

208498-aznom 04.jpg

 

Međutim, po želji jednog od 10 kupaca, Aznom je u Palladiuim ugradio jači 6.4 Hemi V8 motor, ovde sa dva turbo punjača i 850 konja. Ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje oko 4 sekunde, a najveća brzina iznosi 250 km/h.

 

Aznom 03.jpg

 

Palladium je mešavina super luksuzne limuzine i SUV-a, opisan u saopštenju kao ''hyper limousine.'' Tu su i veliki prednji gril, 22-inčni točkovi sa gumama Yokohama Advan Sport 285/45ZR22, kao i luksuzni enterijer sa kožom, ambijentalnim osvetljenjem i mini frižiderom.

 

208500-aznom 01.jpg

 

Palladium je dugačak 598 cm, širok 200 cm, visok skoro 200 cm, međuosovinsko rastojanje iznosi 367 cm, dok je težina vozila 2.650 kg. Cena navodno iznosi blizu 1,5 miliona američkih dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda kao Hamvee u sportskom duhu...

Nove dizajnerske tendencije...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skrivene tajne Škoda dizajna: Osnove razvoja automobila

 

224195-skoda d 03.jpg

 

Članovi tima za upravljanje dizajnom prevode jezik brojeva na jezik dizajna. Radeći sa finansijama i upravljanjem projektima, odgovorni su da osiguraju da novi automobil prođe fazu razvoja, kao i za prezentaciju automobila u različitim fazama razvoja. Upravljanje projektima je prilično raznovrstan posao. Rokovi, budžeti, sastanci, neočekivani problemi, tako da menadžeri nikada nemaju vremena da se opuste. Takođe, u sektoru za dizajn proizvođača automobila postoji dodatna uloga menadžera kao svojevrsnog prevodioca, ne sa jednog pristupa na drugi, već od seta brojeva do kreativnog dela dizajnera.

 

224196-skoda d 02.jpg

 

''U suštini, dajemo dizajnerima i kreatorima modela slobodu da se koncentrišu na svoju kreativnost. Mi brinemo o upravljanju projektima, tehničkim zahtevima i finansiranju, tako da smo veza između dizajna i drugih Škoda sektora. Pomažemo u izradi rasporeda projekata i deo smo procesa pripreme strategije dizajna, tako da imamo uticaj na dizajn stil kompanije u budućnosti'', kaže Petr Basler, koji vodi sektor za upravljanje dizajnom u kompaniji Škoda. ''Moramo da osiguramo da se dizajn kompanije ne zaglavi u kolotečini. Zajedno sa kolegama biramo koje ćemo tradicionalne karakteristika dizajna automobila da zadržimo, a koje ćemo da inoviramo'', objašnjava Basler.

 

Pored ovih vizija koje dugoročno oblikuju nove automobile, osnovi posao tima je svakodnevno upravljanje projektima, odnosno dizajniranje automobila u razvoju. Ovaj proces počinje sa rezimeom za određeni automobil: na primer, kako će se novi model razlikovati od svog prethodnika (ako postoji). U ovom primeru, kreiran je model ''proporcija'' da bi se odredile osnovne dimenzije automobila, uključujući, na primer, veličinu točkova ili položaj prozora. ''Ovo je nedovršen dizajn koji može da ima iste linije kao prethodnik, ali su dimenzije i proporcije nove. Na osnovu toga, dizajneri počinju da rade na svojoj viziji'', kaže Basler. ''Posao menadžera je da obezbede da u celom procesu razvoja automobila razvija dizajn u skladu sa širokim spektrom zahteva ili, obrnuto, modifikuje zahtev na način koji koristi dizajnu automobila.''

 

Vizije i budžeti

Jedna stvar na koju menadžeri projekta vode računa je da li je dizajn automobila u skladu sa dizajn stilom brenda, kao i da li zadovoljava tehničke zahteve, kao što su zaštita pešaka, pogled iz automobila i aerodinamika, ali i da dizajn može realno da se proizvede. Menadžeri timova takođe postavljaju ograničenja u pogledu troškova. Svaki projekat ima svoj budžet koji pokriva sve troškove pripreme dizajna, kako interne tako i eksterne. Ovo pokriva, na primer, troškove osoblja, ali i stvari poput troškova proizvodnje prototip modela, od cene gline za modeliranje do troškova rada mašina za glodanje.

 

224197-skoda d 01.jpg

 

Priprema projekta često zahteva saradnju u okviru Volkswagen Group, a ne samo u okviru Škoda tima. ''Postoji povećana potražnja za platformama za deljenje i drugim delovima projekata. Zato tražimo načine da pronađemo najbolje sinergije, istovremeno osiguravajući da brendovi ostanu što prepoznatljiviji'', kaže Basler. Ovo se obično dešava sa komponentama i delovima koji su skriveni od očiju kupaca. Zajednički deo su vetrobranska stakla, koja mogu da budu ista za nekoliko modela u okviru Volkswagen Group. ''Postojala je intenzivna saradnja Grupe tokom razvoja modela Enyaq iV,'' objašnjava Daniel Edr, drugi najduži član tima za upravljanje dizajnom. Ono što je ovaj projekat učinilo izazovnijim je to što je to bio prvi Škodin električni automobil. ''Morali smo da promenimo naše razmišljanje o tome kako će kupac da koristi automobil, kako će da ga vozi, kako bismo sve mogli da učinimo što jednostavnijim za korisnika'', kaže Edr. Priprema nekih Enyaq iV derivata, npr. sportske verzije, takođe je doneo specifične izazove. ''Kod tradicionalnih automobila već imate određene isprobane tehnike za postizanje sportskog izgleda, uključujući izgled njihovih izduvnih cevi, ali električni automobili ih nemaju. Tako da smo od samog početka pridavali veliki značaj aerodinamici automobila'', objašnjava on.

 

Kao višnja na torti

Pored novih modela, jedan specifičan zadatak je rad na koncept automobilima za međunarodne izložbe i sajmove. ''Ovo je višnja na torti u kojoj svi uživamo, ali je i mnogo intenzivnija. Dok četiri godine radimo na serijskom automobilu, koncept izložbenog automobila mora da bude u potpunosti završen za šest do devet meseci'', objašnjava Petr Basler. Njegove reči potvrđuje Martin Porteš, koji je radio na konceptu modela Škoda Vision RS. ''Rad na konceptu je uzbudljiv, ali zahtevan. Na neki način, praktične granice sveta tehnologije i finansija su stavljene po strani u ovom slučaju, i možemo da pokušamo nešto novo što inače ne bismo radili. Ali sve se dešava veoma brzo'', kaže Porteš.

 

Obično priprema konačnog izgleda automobila traje duže od rada na koncept automobilima, ali intenzitet nije toliko različit. ''Više je to što imamo nešto kao fiksnu rutinu sa serijskim automobilima. Navikli smo na ogromnu količinu promena u ranim fazama gde dizajneri mogu da budu kreativniji, a tek kada tehničke specifikacije mnogih detalja počnu da se finalizuju, dolazi do finog podešavanja'', objašnjava Porteš. Ponekad se čini da je to beskonačan proces prilagođavanja, ali ponekad se sve odvija brzo. ''Nedavno, na primer, ovo smo uspeli na projektu za Indiju, gde je od samog početka postojala neočekivana podudarnost između tehnologije i dizajna. Veoma brzo smo definisali i odabrali dizajn, tehnički i emotivni aspekti su prošli bez problema i svi su se jako zabavili radeći na projektu'', kaže Porteš.

 

Videti konačni automobil na njegovoj prezentaciji je veliki trenutak za svakog menadžera dizajna. Bilo da se radi o serijskom ili koncept automobilu, pri čemu je zadovoljstvo veće, jer je stres od višemesečnog intenzivnog rada odjednom nestao. ''Nema lepšeg osećaja nego kada prvi put vidite da je koncept završen u našoj Sali, a onda da ga vidim kako stiže na scenu na svetskoj premijeri...'' osmehuje se Martin Porteš. Međutim, pre nego što se to dogodi, automobil mora da prođe niz procesa odobrenja.. Zbog toga je neophodno da se pripreme prezentacije automobila, kako za Škodin menadžment ili upravni odbor Volkswagen Group. Grafički dizajner Petr Petzet je specijalista u timu za upravljanje dizajnom. Njegov posao nije samo da pripremi dokumenta za prezentacije, već i da pripremi automobil. Na primer, Petr Petzet je bio odgovoran za pripremu automobila za fotografisanje za ovaj tekst. Forma u kojoj predstavljamo automobil postaje sve važnija. Prezentacija mora da bude moderna i stilski i sadržajno, a automobil mora da bude prikazan na takav način da, na primer, izazove interesovanje i uzbuđenje među članovima odbora'', objašnjava Petzet.

 

Zato za najvažnije prezentacije i dalje koriste fizičke modele automobila. ''Džinovski zidovi za projektovanje, virtuelna realnost i druga moderna tehnologija nam mnogo pomažu i omogućavaju da stvorimo sjajnu atmosferu, ali fizički model uvek ima najveći uticaj'', naglašava Petzet. To je zato što automobili imaju veoma složene oblike, koje ljudsko oko i mozak apsorbuju malo drugačije u virtuelnom okruženju i u stvarnom svetu.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kia osvojila 4 prestižne nagrade iF Design za 2022. godinu

 

224294-kia 02.jpg

 

Kia je na prestižnom takmičenju za nagrade iF Design za 2022. godinu osvojila više respektabilnih priznanja, što dokazuje snagu njenog dizajnerskog etosa (Opposites United) i efikasnost njenog inovativnog pristupa saradnji sa trenutnim i budućim kupcima električnih vozila (EV). Središnju ulogu kod sve četiri dobijene nagrade iF Design odigrao je potpuno električni krosover EV6. Pored toga što je osvojio nagradu za dizajn u kategoriji ''automobili/vozila'', EV6 je bio u centru pažnje i kod ostale tri nagrade u kategorijama ''prodajni saloni/izložbeni prostori'' (za prostor EV6 Unplugged Ground), ''interfejs proizvoda'' (za infotainment sistem modela EV6) i ''tekstil/zid/pod'' (za trodimenzionalni hibridni materijal GEONIC koji se koristi u kabini EV6).

 

EV6 je u kategoriji dizajna automobila pobedio zahvaljujući svom ''oličenju inspirativne mobilnosti''. To je prva Kia koja koristi potpuno novu naprednu električnu globalnu modularnu platformu i prva kod koje je upotrebljena Kijina dizajnerska filozofija Opposites United koja kombinuje emocionalno sa racionalnim da opušta korisnike i inspiriše pokret i kreativnost. Pobedu u kategoriji ''prodajni saloni/izložbeni prostori'' zaslužio je prostor ''EV6 Unplugged Ground'' u Seongsu u Seulu koji je napravljen kako bi ljudima predstavio nagrađeni model EV6 na zabavan i maštovit način kroz područja za istinski doživljaj. Izložbeni prostor sledeće generacije šalje i i Kijinu poruku o novim načinima života koja obuhvata recikliranje, održivost i u budućnost usmerena rešenja mobilnosti.

 

Kia EV6_Unpluged Ground 01.jpg

 

Napredni informaciono-zabavni sistem EV6 dobio je nagradu iF Design za ''interfejs proizvoda''. Panoramski zakrivljeni ekran visoke rezolucije podržava i unapređuje vozačev doživljaj sa celokupnom estetikom unutrašnjosti. I izgled merača odudara od klasične okrugle grafike vozila sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem i fokusira se na razvoj grafike koja je optimizovana za ekološki prihvatljivija električna vozila. Članovi žirija su naglasili zeleno-ljubičastu paletu boja sistema koja daje moderan izgled. Kijin najsavremeniji materijal za unutrašnju opremu GEONIC, napravljen u saradnji sa kompanijom KOLON, osvojio je nagradu za ''materijal za dizajn unutrašnjosti automobila''. Ovaj trodimenzionalni hibridni materijal osvetljava više slojeva poliuretana, što omogućava neograničen broj uzoraka i raznoliku paletu boja. To je jednostavna tehnika za oživljavanje novih pristupa u dizajnu unutrašnjosti vozila. Sa ovim najnovijim priznanjima model Kia EV6, koga odlikuje vrhunski dizajn, nastavlja izuzetan pobednički niz. Od premijere u 2021. vozilo je steklo brojne simpatije medija širom sveta, a - među mnogim pobedama - slavljenik je u izboru What Car? i ''Auto 2022. godine'' i osvojilo nagradu ''Evropski auto godine'', a sve to u svega nekoliko meseci nakon lansiranja.

 

iF je jedna od najrenomiranijih svetskih dizajnerskih nagrada

Ove godine je konkurs iF Design sakupio više od 11.000 prijava iz 57 zemalja i ispostavio mnogo izuzetnih dostignuća na području dizajna. 75 stručnjaka za dizajn iz 23 zemlje je ocenjivalo 5.424 priloga koji su se nakon digitalnog preliminarnog kruga plasirali u uži izbor. Nagrada iF design dodeljuje se u devet disciplina - proizvodi, komunikacija, ambalaža, dizajn usluga, arhitektura, unutrašnja arhitektura, korisničko iskustvo (UX), korisnički interfejs (UI) i profesionalni koncepti, u ukupno 80 kategorija. Svi nagrađeni prilozi su predstavljeni na www.ifdesign.com i objavljeni u aplikaciji iF Design. Nagradu iF Design Award je 1954. godine osnovao iF International Forum Design iz Hanovera, koji spada među vodeće svetske nezavisne dizajnerske institucije. Svečana podela nagrada iF Design Award Night 2022 održaće se 16. maja u Friedrichstadt-Palast u Berlinu.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Unikatni WILL.I.AMG sportski model

 

will amg 04.jpg

 

Zvanično je  predstavljen AMG sportski model (sa nadimkom ''The Flip''), kreiran u saradnji sa popularnim umetnikom i preduzetnikom Will.I.Am.

 

will amg 03.jpg

 

Slike prikazuju vozilo sa licem G klase u kombinaciji sa siluetom kupea sa dva vrata. Automobil je kreiran kao unikatni specijalni projekat, dizajniran da prikupi novac za školske inženjerske programe.

 

will amg 02.jpg

 

Najviše pažnje naravno privlači prednji deo (koji je inspirisan G klasom sa okruglim LED svetlima), ali i takozvana ''samoubilačka'' vrata.

 

will 01.jpg

 

S druge strane, krov izgleda slično aktuelnom AMG GT-u, a zadnji deo po svemu sudeći liči na AMG-a GT 4-door. Nije poznato kako izgleda unutrašnjost, ali je poznato da tokom kreiranja ovog vozila nisu napravljene nikakve veće mehaničke promene (što važi i za 4.0 twin-turbo V8 motor). ''Nisam dirao motor jer AMG zaista pravi najbolje motore'', rekao je reper.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mostro Barchetta Zagato

 

mostro 5.jpg

 

Na ovogodišnjem izdanju manifestacije Concorso d'Eleganza di Villa d'Este, posetioci su mogli da vide i ekskluzivni Mostro Barchetta Zagato (''Čudovište'').

 

mostro 4.jpg

 

Kako se navodi, ovaj fascinantni superautomobil je inspririsan roudsterima iz prošlosti, a u ovakvoj modernoj interpretaciji nudi ultra visoke performanse.

 

mostro 3.jpg

 

Vozilo predstavlja najnoviji rezultat duge saradnje između Zagata i Maseratija koja traje od 1931. Tokom decenija dve kompanije su stvorile desetine prestižnih modela kao što su Maserati 8C 2500 Sport Zagato i 450S Coupe Zagato. Mostro Barchetta Zagato izložen u Vili d'Este je inspirisana potonjim modelom koji je Stirling Moss nazvao ''Čudovište''.

 

mostro 2.jpg

 

Zagatovu novu kreaciju je dizajnirao Norihiko Harada (potpredsednik dizajna u milanskoj kompaniji) i generalno je inspirisan ''barketama'' iz 1950-ih.

 

mostro 1.jpg

 

Međutim, tu su i elementi od ugljeničnih vlakana i 19-inčni aluminijumski točkovi sa gumama 255/40 R19 odnosno 295/35 R19. Mostro Barchetta Zagato je predviđen sa 4.2 V8 atmosferskim i 3.0 V6 biturbo motorima sa 420KS odnosno 630KS, uz 6-stepeni sekvencijalni menjač. Težina vozila iznosi 1.200 kg, dok je raspored težine 50:50. U planu je ekskluzivna serija od samo pet primeraka, dok se cena u vesti ne navodi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buick Wildcat EV concept

 

Buick Wildcat 05.jpg

 

Buick je predstavio Wildcat EV concept, ekspresivnu viziju novog pravca dizajna brenda koji prelazi u potpuno električnu budućnost. Wildcat je razvijen da prenese potpuno novi jezik dizajna koji će uticati na Buickove serijske modele u budućnosti. Buickov novi logo sa tri štita, postavljen istaknuto na prednjem i zadnjem delu karoserije, simbolizuje transformaciju dizajna i novi serijski modeli će ga nositi od sledeće godine.

 

Buick Wildcat 04.jpg

 

''Wildcat EV predstavlja stvarnu budućnost dizajna za brend'', rekla je Sharon Gauci, izvršna direktorka u Global Buick i GMC Design. ''Buick je uvek gledao unapred i ovaj izraz je uvid u to kuda idemo, i optimizam koji imamo za neograničene mogućnosti električne budućnosti.''

 

Buick Wildcat 03.jpg

 

Wildcat EV takođe predstavlja novo, izražajno lice za Buick, koje se odlikuje smelim, napred nagnutim izgledom prednjeg kraja koji ima nisko postavljenu, trapezoidnu masku. Elementi osvetljenja su konfigurisani da kreiraju jedinstvenu koreografiju dobrodošlice kada se vozač približi. Ovaj 2+2 kupe odiše moćnim, izražajnim prisustvom, sa potpuno novim proporcijama upotpunjenim niskim, širokim stavom. Vetrobran se uvija i uliva u bočno staklo, koje se dramatično sužava sa brzom linijom krova da bi se naglasio agresivni profil.

 

Buick Wildcat 02.jpg

 

''Iz svakog ugla, vozilo izgleda kao da je spremno za napad'', rekao je Bob Boniface, direktor Global Buick Designa. ''To je rezultat pažljivog obraćanja pažnje na proporcije i skulpturalnu lepotu koja proizilazi iz preseka oblika, a ne linija.'' Dodatni detalji spoljašnjeg dizajna uključuju:

  • Prepoznatljiva vrata za lak ulazak i izlazak.
  • Jedinstvena aluminijumska obloga koja se čini da se neprimetno uliva u unutrašnje strukture sedišta.
  • Micro-LED tehnologija osvetljenja i sočiva projektora sa tankim snopom za prednje osvetljenje.
  • Zadnja svetla u stilu oštrice ugrađena u krovne ploče, kulminirajući horizontalnim lampama koje odražavaju potpis prednjeg svetla.
  • Eksterni indikator ''stanja napunjenosti'' vidljiv u spoljašnjem staklu.
  • Točkovi ''turbina'' sa 18 kraka.
  • Kabina ima unutrašnji sjaj koji je primamljiv i utešan, sve to dok integriše nove tehnologije dizajnirane da učine iskustvo vožnje prijatnijim.

Buick Wildcat 01.jpg

 

''To je prostor namenjen da izazove emocionalnu žicu'', rekla je Therese Pinazzo, menadžerka za dizajn eksterijera i enterijera Buicka. Definišu ga jednostavne, graciozne forme koje prenose ravnotežu, harmoniju i osećaj topline. Konfiguracija 2+2, ocrtana istaknutom konzolom koja se proteže od osnove instrument table do zadnjeg dela za sedenje, koristi jedinstvene grafičke kontraste i kontraste boja kako bi stvorila percepciju vizuelno lebdećih elemenata namenjenih da naglase osećaj lakoće i prostranosti kabine. Boja igra važnu ulogu u toplini i udobnosti koju unutrašnjost prenosi. Legato Green protiče kroz kabinu i naglašen je oblogama od brušenog ili poliranog aluminijuma. Živi narandžasti elementi, uključujući sigurnosne pojaseve, takođe dodaju vizuelnu distinkciju. Dodatni elementi dizajna enterijera uključuju sedišta u stilu kokpita sa naslonima za glavu koji izgledaju kao da lebde, i lagan volan sa ravnim dnom.

 

Kada je u pitanju integracija tehnologije i infotainment interakcija, ekran osetljiv na dodir je pristupna tačka na instrument tabli, zajedno sa dodatnim ekranom na konzoli. Wildcat EV je napravljen da bude platforma za futurističke karakteristike kao što su veštačka inteligencija, biometrija i aromaterapija. Vozilo je dizajnirano da detektuje povišeni broj otkucaja srca vozača i automatski prilagođava podešavanja vozila da ih smiri. Na primer, kada je Zen režim aktiviran, on će prigušiti svetla u kabini, raspršiti umirujuće mirise aromaterapije i aktivirati sedišta za masažu. Sve u vezi sa konceptom ima za cilj da prenese ono što je moguće - u dizajnu, tehnologiji i transformativnom iskustvu EV mobilnosti. ''Na pragu smo istinske promene, a ovaj koncept je opipljiva vizija toga'', rekla je Gauci. ''On otvara sledeće poglavlje u dizajnerskom nasleđu Buicka, dok pravimo ključni prelaz u našu potpuno električnu budućnost.''

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lynk & Co The Next Day Concept

 

225469-lynk 05.jpg

 

Kineski Lynk&Co je prikazao novi koncept automobil koji je nazvao The Next Day.

Najavljen kao ''GT nove energije'', ovaj koncept sa četvoro vrata ima oštru prednju masku sa vertikalnim svetlosnim jedinicama, kao i skrivene senzore koji se nalaze u donjem ''tehnološkom opsegu'' sa poklopcem, navodi Carscoops.

 

225470-lynk 04.jpg

 

Pridružuju im se osvetljeni akcenti na blatobranima i dinamična linija ramena koja se deli u Y-oblik na sredini zadnjih vrata. Ostali značajni detalji uključuju panoramski stakleni krov, kao i vrata koja se otvaraju prema gore i prema spolja.

 

225471-lynk 03.jpg

 

Pozadi su minimalistička svetla koja su povezana tankom osvetljenom trakom. Koncept takođe ima agresivan zadnji branik i gornji deo koji se podiže da deluje kao spojler.

 

225472-lynk 02.jpg

 

Uz neobični volan sa integrisanim ekranom, u enterijeru pažnju privlače i minimalistička kontrolna tabla, infotainment sistem sa širokim ekranom, sedišta sa somotom, lebdeća centralna konzola i drvena obloga.

 

225473-lynk 01.jpg

 

Koncept sadrži i tehnologiju prepoznavanja lica, sistem autonomne vožnje i head-up displej. Koncept očigledno predstavlja novi stilski pravac kompanije Lynk&Co, a Car News China izveštava da ima pogonski sklop E-Motive, koji koristi motor za pogon prednjih točkova, kao i električni motor za pogon zadnjih točkova. Ova postavka očigledno omogućava konceptu da deluje i kao hibrid i kao EV.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo je najdosadniji auto svih vremena

 

austin montego.jpg

 

Svet je pun dosadnih automobila, a neki su puno dosadniji od drugih. Hagerty, jedan od najvećih stručnjaka za klasične automobile, na bazi velikog broja parametara otkrio je koji je najdosadniji automobil svih vremena. Hagerty je najveća svetska kompanija kada je u pitanju vrednovanje klasičnih automobila. Hagerty je i organizator Festivala neuobičajenog: izložbe klasičnih automobila na kojoj su dobrodošli samo dosadni i svakodnevni automobili, a ako vas zanima Festival će se ove godine po sedmi put održati u Velikoj Britaniji.

 

U prvih deset najdosadnijih modela svih vremena uvek je velik broj Austinovih, navodi Revija HAK. Kako bi saznao koji je najdosadniji automobil svih vremena, Hagerty je analizirao učesnike i pobednike festivala iz prethodnih godina. Iako se bež i braon boja najčešće povezuju s dosadnim i neuglednim automobilima, Hagerty je otkrio da je plava najčešća boja vozila koja su u prošlosti bila proglašena najneuglednijim. Prema Hagertyju, najdosadniji automobil svih vremena je britanska limuzina. Ukupni pobednik je Austin Montego iz 1989. Osim nezanimljivog dizajna, automobil se često kvario… Limuzinu, koja se prodavala 80-ih i 90-ih, proizvodila je kompanija British Leyland od 1984. do 1988., a zatim Rover Groupa do 1995. Prodato je ukupno 436.000 Montega, ali se nisu baš održali, jer su prema britanskim podacima u 2020. preostala još samo 34 registrovana primerka. To znači pad od 99.98% u četvrt veka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini najavio crossover concept i novi dizajnerski rečnik

 

mini concept cross 01.jpg

 

Mini kreće u novu eru dizajna sa uvođenjem svog novog dizajnerskog jezika Charismatic Simplicity (Harizmatična jednostavnost). Ovaj dizajnerski jezik će biti najavljen sledećeg meseca, sa promocijom potpuno električnog koncepta crossovera.

 

Svi budući Mini modeli će se bazirati na arhitekturi napravljenoj za električne pogone i kroz svoju novu filozofiju dizajna, Mini će smanjiti broj komponenti i umesto toga se koncentrisati na suštinske elemente stila. U Miniju žele da budući modeli ''ostvare emocionalni, intuitivno uočljiv identitet'' i obezbediće da svaki budući Mini model ima ''svoju individualnu harizmu koja je nepogrešivo bazirana na srži brenda, reinterpretirajući ga samouvereno i na svoj način''. Ključni stub novog dizajnerskog jezika biće upotreba napredne LED tehnologije u zadnjim svetlima Mini modela, pružajući tipičan Union Jack dizajn sa jedinstvenim svetlosnim potpisom za svaki model. Mini studija sledeće generacije takođe ukida većinu hromiranih elemenata.

 

 

Održivost je ključni faktor Minijevog dizajnerskog jezika Harizmatične jednostavnosti. Na primer, koncept je bez kože i fokusira se na upotrebu sekundarnih sirovina pored prirodnih i recikliranih materijala. Koristiće potpuno digitalni okrugli displej sa revidiranim korisničkim interfejsom, iako je Minijev dizajnerski tim odlučio da zadrži neke važne analogne kontrolne jedinice. ''Budućnost MINI dizajna je bazirana na hrabrosti i odlučnosti da se oblikuju promene i markiraju prepoznatljivi i neponovljivi profil'', opisao je šef Mini dizajna Oliver Heilmer. Objavljena je samo jedna najava pomenutog koncepta crossovera. Mini kaže da će ovaj koncept pokazati ''kako tehnološke inovacije i progresivna interpretacija individualne mobilnosti odvode jezik dizajna brenda daleko u budućnost''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beutler 1.2 na bazi 1959. VW Bube Typ1 košta kao novi Porsche 911

 

beutler 04.jpg

 

Posebne karoserijske verzije u malim serijama s protokom vremena uvek najviše privlače pažnju među zaljubljenicima. Tako je i s izuzetno retkim Beutlerom 1.2 iz 1959. godine, kakvih je napravljeno tek 28 primeraka na bazi VW Bube Typ1. Auto sa fotografija na aukciju kreće 3. jula putem kuće Bonhams u švajcarskom Gstaadu i očekuje se da će postići cenu od 80.000 do 120.000 švajcarskih franaka (i u evrima je otprilike toliko).

 

beutler 03.jpg

 

Mada na prvi pogled nema baš ništa sa VW Bubom iz tog vremena, mogli biste pomisliti da je Beutler sportski coupe napravljen samostalno od temelja. To i ne čudi: karoserija pomalo italijanskog stila je potpuno aluminijumska i takođe, Beutler je veći od Bube sa dužinom od 4.35 metara i 5 cm većom širinom.

 

beutler 02.jpg

 

Automobil su napravila Braća Ernst i Fritz Beutler koji su 1943. kod švajcarskog Berna otvorili karoserijsku radionicu koja je vrlo brzo postala poznata, a najbolje radove imali su nakon Drugog svetskog rata. Uglavnom su radili na preradama Porschea 356 - od 1948. napravili su nekoliko karoserija kabrioleta, ali su zaslužni i za ovaj lepi automobil koji se upravo prodaje. Beutler 1.2 je 1959. koštao tadašnjih 11.400 CHF, što je bilo duplo više od iznosa koji je trebalo izdvojiti za standardnu VW Bubu Type 1 Deluxe. Prema tome, Beutler 1.2 je bio čak skuplji od tadašnjeg Porschea 356.

 

beutler 01.jpg

 

Većina od 28 primeraka je zadržala fabričku mehaniku, uključujući serijski vazduhom hlađeni boxer i četvorostepeni ručni menjač, ali je ponudio više mesta za prtljag. Ipak, šest ih je opremljeno snažnijim 1.3 motorom iz Porschea 356. Konkretni primerak s fotografija i brojem šasije ''1156'' je kao nov naručio vlasnik salona VW Garage Herzig u Veveyu (Švajcarska), a lakiran je u svetlobraon metalik boju sa kontrastnim crnim krovom i bež enterijerom. Automobil je promenio vlasnika kasnih 1990-ih i bio je temeljito restauriran. Beutler 1.2 je tokom restauracije prefarban u originalnu nijansu svetlobraon metalik boje, dok je krov doteran u tamno braon boju. Dvobojna unutrašnjost je takođe dorađena i odrađena je generalka motora. U Bonhamsu kažu da je restauracija trajala neverovatnih 11 godina i da se od tada automobil retko koristio.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota Compact Cruiser EV osvojio 2022 Car Design Award

 

Kreiran od strane tima sa sedištem u Toyoti ED2 u Nici, Compact Cruiser EV je prvi put predstavljen u decembru prošle godine na Mega Web-u u Tokiju:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrifikovani Lamborghini modeli će i dalje ''izgledati kao svemirski brodovi''

 

lambo tm 02.jpg

 

Lamborghini kreće u elektrifikovanu budućnost, ali to ne znači da će se njegova privlačna filozofija dizajna promeniti.

Dok je nedavno razgovarao sa britanskim Autocarom, šef dizajna Lamborghinija Mitja Borkert rekao je da će predstojeći hibridni i električni modeli italijanskog proizvođača automobila i dalje ''izgledati kao svemirski brodovi''. ''Uvek ćemo stvarati automobile sa emocionalnim performansama'', rekao je Borkert. ''Uvek će izgledati kao svemirski brodovi, uvek će biti inspirativni, uvek automobili koji će sa bilo kojom tehnologijom imati zvuk i emociju da vas dodirnu. Imamo jasnu budućnost koju je proglasio Stefan Winkelmann i idemo ka budućnosti. Ove godine završavamo sa čistim unutrašnjim sagorevanjem, a sledeće godine počinjemo sa hibridima.''

 

173540-lambo tm 01.jpg

 

Naslednici Lamborghinija Aventadora i Huracana su u izradi i usvojiće hibridne pogone. Znamo da će Aventadorova zamena upariti svoj hibridni sistem sa atmosferskim V12 motorom, a takođe se očekuje da će zamena za Huracan zadržati atmosferski V10. Borkert je dodao da je važno da proizvođač automobila koristi nove tehnologije, napominjući da ''uvek postoji nova generacija'' kupaca zainteresovanih za Lamborghinijeve modele. Pored toga, Lamborghinijev šef dizajna je rekao i da ih prisustvo baterija neće primorati da menjaju klasične proporcije svojih modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iran, Rusija i Turska razmatraju zajednički program za dizajn i proizvodnju automobila

 

togg 01.jpg

 

Zvaničnici autoindustrije iz Irana, Rusije i Turske razmatraju zajednički program za dizajn i proizvodnju automobila, prenosi Radio Slobodna Evropa pozivajući se na iranske državne medije. ''Postoji velika mogućnost za tripartitnu saradnju proizvođača automobila tri zemlje. One mogu da zauzmu veliki deo tržišta'', izjavio je šef iranske Asocijacije proizvođača autodelova Mohamadreza Nadžafi-Maneš.

Kako prenosi Beta, on je rekao da je predlog prvo iznela Turska, a da je Rusija ''zainteresovana''. Mnogi proizvođači automobila sa Zapada tokom prošle dve decenije pokrenuli su proizvodnju automobila u Rusiji, ali se od početka ruske invazije na Ukrajinu većina povukla. Zapadne zemlje uvele su Rusiji sankcije, koje ometaju autoindustriju te zemlje.

SAD su se 2018. povukle iz sporazuma o iranskom nuklearnom programu i iste godine ponovo uvele oštre sankcije Iranu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai N Vision 74

 

226506-hyundai n06.jpg

 

Pored RN22e Concepta, Hyundai je predstavio i N Vision 74 Concept, najnoviji dodatak svojoj ''kolekciji tehnoloških eksperimenata''. Njime se odaje počast Hyundai Pony Coupeu iz 1974. godine, koncept automobilu koji je dizajnirao legendarni Giorgetto Giugiaro.

 

226508-hyundai n05.jpg

 

N Vision 74 se opisuje kao retrofuturistički model, koji pokazuje futurističku naučno-fantastičnu tehnologiju za koju se inženjeri kompanije nadaju da će je transformisati u naučnu stvarnost. N Vision 74 pokreće hibridno-vodonični pogonski sistem koji kombinuje baterijsko-električni pogonski sistem i vodoničnu gorivnu ćeliju.

 

226507-hyundai n04.jpg

 

Sa rezervoarom za vodonik koji se može napuniti za pet minuta i baterijom od 62.4 kWh sposobnom za brzo punjenje od 800V, N Vision 74 ima domet od 600 km.

 

226504-hyundai n03.jpg

 

Automobil raspolaže sa ukupno 680KS i 900 Nm obrtnog momenta, što omogućava maksimalnu brzinu od 250 km/h. U vezi dimenzija, N Vision 74 je dugačak 4.952 mm, širok 1.995 mm, visok 1.331 mm, a ima međuosovinsko rastojanje od 2.905 mm.

 

226505-hyundai n02.jpg

 

Hyundai navodi da unutrašnjost pokušava da uravnoteži nasleđe originalnog Pony Concepta sa modernošću njegovog pogonskog sklopa. Opisan kao ''kokpit usmeren na vozača'', kombinuje analognu dugmad stare škole sa digitalnom instrument tablom.

 

226503-hyundai n01.jpg

 

''Dizajn modela N Vision 74 koji je orijentisan na budućnost odražava poštovanje i uvažavanje koje imamo za posvećenost i strast koja je ušla u koncept Pony Coupea'', navodi SangYup Li, izvršni potpredsednik i šef Hyundai dizajnerskog centra.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uskoro Mini Aceman concept

 

mini concept cross.jpg

 

Mini je prošlog meseca objavio da kreće u novu eru dizajna sa uvođenjem svog novog dizajnerskog jezika Charismatic Simplicity (harizmatična jednostavnost). Svi budući Mini modeli će se bazirati na arhitekturi napravljenoj za električne pogone i kroz svoju novu filozofiju dizajna, Mini će smanjiti broj komponenti i umesto toga se koncentrisati na suštinske elemente stila.

 

U Miniju žele da budući modeli ''ostvare emocionalni, intuitivno uočljiv identitet'' i obezbediće da svaki budući Mini model ima ''svoju individualnu harizmu koja je nepogrešivo bazirana na srži brenda, reinterpretirajući ga samouvereno i na svoj način''. Ključni stub novog dizajnerskog jezika biće upotreba napredne LED tehnologije u zadnjim svetlima Mini modela, pružajući tipičan Union Jack dizajn sa jedinstvenim svetlosnim potpisom za svaki model. Mini studija sledeće generacije takođe ukida većinu hromiranih elemenata. Održivost je ključni faktor Minijevog dizajnerskog jezika Harizmatične jednostavnosti. Naprimer, koncept je bez kože i fokusira se na upotrebu sekundarnih sirovina pored prirodnih i recikliranih materijala. Koristiće potpuno digitalni okrugli displej sa revidiranim korisničkim interfejsom, iako je Minijev dizajnerski tim odlučio da zadrži neke važne analogne kontrolne jedinice.

 

''Budućnost Mini dizajna je bazirana na hrabrosti i odlučnosti da se oblikuju promene i markiraju prepoznatljivi i neponovljivi profil'', opisao je šef Mini dizajna Oliver Heilmer. Objavljen je samo jedan tizer pomenutog koncepta crossovera. Mini kaže da će ovaj koncept pokazati ''kako tehnološke inovacije i progresivna interpretacija individualne mobilnosti odvode jezik dizajna brenda daleko u budućnost''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini Aceman concept

 

mini a8.jpg

 

Mini je objavio da kreće u novu eru dizajna sa uvođenjem svog novog dizajnerskog jezika Charismatic Simplicity (Harizmatična jednostavnost). U pitanju je Aceman concept koji je doživeo svoju premijeru.

 

mini a7.jpg

 

Svi budući Mini modeli će se bazirati na arhitekturi napravljenoj za električne pogone i kroz svoju novu filozofiju dizajna, Mini će smanjiti broj komponenti i umesto toga se koncentrisati na suštinske elemente stila.

 

mini a6.jpg

 

U Miniju žele da budući modeli ''ostvare emocionalni, intuitivno uočljiv identitet'' i obezbediće da svaki budući Mini model ima ''svoju individualnu harizmu koja je nepogrešivo bazirana na srži brenda, reinterpretirajući ga samouvereno i na svoj način''.

 

mini a5.jpg

 

Ključni stub novog dizajnerskog jezika biće upotreba napredne LED tehnologije u zadnjim svetlima Mini modela, pružajući tipičan Union Jack dizajn sa jedinstvenim svetlosnim potpisom za svaki model. Mini koncept takođe ukida većinu hromiranih elemenata.

 

mini a4.jpg

 

''Dizajnerski rečnik Aceman concepta najavljuje početak nove dizajnerske ere za Mini'', kaže Adrian van Hooydonk, šef dizajna u BMW Group. Iako je nov, tim je pokušao da ostane veran karakteristikama dizajna koje su istorijski Mini činile Minijem. ''Sada se vraćamo na njih, ali ih u isto vreme dosledno kombinujemo sa inovativnom tehnologijom. Ovim pristupom, mi ponovo razvijamo ikone Mini dizajna, sa svim njihovim analognim prednostima, za digitalnu budućnost.''

 

mini a3.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Aceman concept je dugačak 405 cm, širok 199 cm i visok 159 cm, dok su točkovi od 20 inča.

 

mini a2.jpg

 

Održivost je ključni faktor Minijevog dizajnerskog jezika Harizmatične jednostavnosti. Naprimer, koncept je bez kože i fokusira se na upotrebu sekundarnih sirovina pored prirodnih i recikliranih materijala. Koristi i potpuno digitalni okrugli displej sa revidiranim korisničkim interfejsom.

 

mini a1.jpg

 

''Budućnost Mini dizajna je bazirana na hrabrosti i odlučnosti da se oblikuju promene i markiraju prepoznatljivi i neponovljivi profil'', opisao je šef Mini dizajna Oliver Heilmer. ''U unutrašnjosti Aceman concepta, koncentrisali smo se na jednostavan izgled u kombinaciji sa vrhunskim materijalima i prijatnim bojama'', dodaje Heilmer. ''Digitalizacija nam omogućava da se zadovoljimo sa nekoliko radnih elemenata i istovremeno maksimiziramo iskustvo na način koji je karakterističan za Mini.'' Mini kaže da će ovaj koncept pokazati ''kako tehnološke inovacije i progresivna interpretacija individualne mobilnosti odvode jezik dizajna brenda daleko u budućnost.''

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo smatra da nema smisla da električni automobili izgledaju radikalno drugačije

 

198348-alfa s 1.jpg

 

Kako najavljuju iz Alfa Romea, dizajn kompanije se neće radikalno promeniti u predstojećoj električnoj eri. U intervjuu za časopis Top Gear, čovek zadužen za stajling, Alehandro Mesonero-Romanos, obećao je da će zadržati modus operandi, najavljujući EV sa istim emotivnim dizajnom koji je decenijama Alfa Romeo činio prelepim. Otišao je toliko daleko da je rekao da nema smisla da ide sa dizajnom posebnim za električne automobile.

 

''Elektrifikacija menja način na koji se automobil kreće, ali karakter, stil, vrednosti će ostati. Izledati električno radi toga nema smisla sa moje tačke gledišta. Nećemo reći, OK, to je električni automobil, učinimo da izgleda drugačije jer je električni.'' Naravno, biće nekih promena u odnosu na sadašnju proizvodnju vozila da motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Čisto električni automobil koji se vozi na namenskoj platformi obično ima kraće prepuste i duže međuosovinsko rastojanje, zajedno sa nižim težištem i dovoljno prostora da stane veliki paket baterija. Ovi faktori će uticati na proporcije automobila, ali Alfin šef dizajna kaže da budući modeli moraju da imaju ''visceralni'' izgled koji odiše ''vau efektom'' poput SUS-a iz prošlosti. Mesonero-Romanos je govorio dizajnerima da ne budu opsednuti činjenicom da je to EV. Jedan od ciljeva je da stvorite hrabar izgled, onaj koji vas neće ostaviti ravnodušnim, čak i ako vam se to baš ne sviđa. Na kraju krajeva, pre svega mora da izgleda kao Alfa, a da ne ostavlja utisak da se previše trudi da vam kaže da je električna.

 

Ovaj italijanski brend će predstaviti svoj prvi EV 2024. godine, verovatno subkompaktni krosover koji se nalazi ispod Tonalea. Prvi model sa nultom emisijom koji će se bazirati na namenskoj platformi bi trebalo da stigne 2025. godine. Od 2027. Alfa Romeo će postati marka samo za EV u ključnim regionima kao što su Evropa, Severna Amerika i Kina. Giulia sledeće generacije je već potvrđena i biće ponuđena isključivo sa električnim pogonom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blag povetarac u velikoj meri povećava potrebnu snagu za brzine preko 300 km/h

 

brzina 200 mph.jpg

 

Barijera koja razdvaja neki brz automobil od superautomobila iznosi 200 milja na čas (322 km/h). Postoji jasan razlog za to. Dostizanje dotične brzine je prilično teško. U novom videu, Džejson Fenske iz Engineering Explained-a uključuje matematiku u čitavu priču, izračunavajući koliko je konjskih snaga potrebno McLarenu 720S Spider da dostigne 322 km/h. Pri lepom vremenu, na nivou mora, pri idealnim atmosferskim temperaturama, procena je da je potrebno oko 588 konja da se dostigne spomenuta brzina i savladaju prepreke u vidu mase vozila i otpora vazduha.

 

Dobre vesti su da McLarenov twin-turbo V8 motor proizvodi i više od toga - 720 KS, što znači da bi 720S trebalo da poseduje obilje snage neophodne za probijanje ''magične'' barijere od 200 milja na čas. Ono što se čini lakim na papiru, često zna da se iskomplikuje u realnosti, jer ne treba zaboraviti na faktore poput nadmorske visine i temperature vazduha, koji utiču na to koliko snage će mašina isporučiti. S nižom gustinom vazduha dolazi i manji otpor vazduha, ali i manje snage. Mada to turbopunjači u velikoj meri nadoknađuju, isporučivanje 720 konja na asfalt nije tako lako kao dinamometru. Čak i male stvari o kojima ne razmišljate dok se vozite regularnim brzinama na auto-putu, mogu imati veliki uticaj na vozilo koje se kreće tri puta brže. Uzmimo na primer čeoni vetar brzine 16 km/h.

 

Ovakva vrsta vetra se zvanično klasifikuje kao ''nežan povetarac'', ali on može da ima značajan uticaj na brzinu automobila, sudeći po Fenskeovim proračunima, jer je potrebno dodatnih 88 KS da bi se dostigla brzina od 322 km/h pri čeonom vetru od 16 km/h. To neophodnu snagu za dostizanje ove brzinske barijere podiže na 676 konja, što je znatno bliže maksimalnoj snazi automobila. Na sreću po Fenskea, motor i dalje raspolaže sa dovoljno moći da dođe do limitirane maksimalne brzine ovog automobila od 341 km/h, što on opisuje kao prilično strašno. I zaista, on je izmerio da mu je bilo potrebno 0.4 sekunde da pogleda na brzinomer i vrati pogled na put. Za to vreme je pređao 38 metara, odnosno gotovo polovinu fudbalskog igrališta. To jasno ukazuje zašto stvari mogu da odu neželjenim pravcem pri tako visokim brzinama.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/23/2022 at 9:41 PM, oktopod said:

samo pozicija ti smeta a ako pipne kočnice osvetli ti kabinu u crveno toliko zaslepi, ne znam dal je moguće da nema nekih zakonskih regulativa barem u zemljama odakle potiču ta auta tipa Nemačka

Istina velika!

Ono je strašno!

Bukvalno te ozrači STOP svetlo a ni poziciona ne zaostaju mnogo!

Prednja LED svetla nisu veliki problem ali se sve vreme u mimoilaženju nadaš da te ne zakači deo zraka po oku jer "ubija" kao Laser iz Terminatora.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...