Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Volvo Concept Recharge

 

volvo r 07.jpg

 

Volvo je još ranije saopštio da će do 2030. godine preći na proizvodnju samo električnih vozila, a najavio je i da će nova, treća generacija SUV-a XC90 stići tokom 2022. godine, i to sa elektropogonom. Sada je stigao i Volvo Concept Recharge, kao najava (Volvo to naziva ''manifestom'') sledećih generacija njihovih električnih modela.

 

215802-volvo r 06.jpg

 

Concept Recharge je napravljen na SPA2 platformi i predstavlja značajan pomak u EV dizajnu za marku, koja je do sada proizvodila električne modele bazirane direktno ili u velikoj meri na vozilima sa unutrašnjim sagorevanjem - XC40 Recharge i novom C40.

 

215803-volvo r 05.jpg

 

Concept Recharge pokazuje da Volvo može da uvede nove proporcije svojim modelima, kada automobili koji koriste novu potpuno električnu platformu počnu da se proizvode, počev od sledeće generacije XCC90.

 

215805-volvo r 04.jpg

 

''Naš Concept Recharge predstavlja manifest za potpuno električnu budućnost Volvo automobila, kao i za novi tip vozila'', objašnjava Robin Page, šef dizajna u Volvou.

 

215804-volvo r 03.jpg

 

''Prikazuje nove i moderne proporcije koje idu ruku pod ruku sa povećanom svestranošću i pokazuje šta tehnologija može da omogući u pogledu dizajna.'' Dimenzije nisu otkrivene, ali oblik karoserije više liči velikom, povišenom karavanu nego klasičnom SUV-u. Vozilo se ističe i visokom linijom pojasa i takozvanim samoubilačkim vratima.

 

215806-volvo r 023.jpg

 

Volvo ukazuje na položaj točkova, dugačko međuosovinsko rastojanje i male prepuste, kako bi se maksimalizovao unutrašnji prostor. Pod je potpuno ravan, a baterija je integrisana ispod njega.

 

215807-volvo r 01.jpg

 

Concept Recharge takođe predstavlja Volvov sledeći dizajnerski jezik, tako da je i pregled vozila koja dolaze, pored sledećeg XCC90. Volvo rešetka je zamenjena jer više nije potrebna za hlađenje motora. Na njegovom mestu je nova struktura ''štita'', uz koju su preoblikovane verzije farova ''Torov čekić'' koji se koriste na postojećim Volvoima. Pozadi su vertikalno integrisana zadnja svetla, ali sa novim integrisanim aerodinamičnim krilima, za veću aero efikasnost.

 

Concept Recharge je ujedno i pregled onoga što se može očekivati od enterijera kod Volvo modela sledeće generacije. Šef dizajna Page opisuje enterijer kao ''skandinavsku dnevnu sobu'', oslanjajući se na upotrebu održivih i prirodnih materijala. Centralni deo čini ogromni novi 15-inčni ekran osetljiv na dodir, uz sledeću generaciju informativno-zabavnog sistema Volvo OS. Concept Recharge je i pregled onoga što Volvo ima u planu na polju autonomne vožnje i bezbednosne tehnologije. Krov je opremljen Lidar senzorom koji je napravio Luminar, a Volvo kaže da je ta tehnologija ''kritični'' deo njihovih planova za buduće funkcije autonomne vožnje.

 

Volvo takođe radi i na tehnologiji nove generacije baterija koje će do sredine ove decenije omogućiti autonomiju do 1.000 km. Na kraju, poznato je da će novi Volvo XC90 koristiti SPA2 platformu koja zamenjuje platformu SPA (Scalable Product Architecture) kod aktuelne generacije XC90, nudeći prostraniji i moderniji enterijer. Za novi XC90 se najavljuju i naprednji sistemi asistencije vozaču, pa Luminar lidar, kao i sistem Highway Pilot koji će omogućiti autonomnu vožnju na autoputevima, dok na više detalja moramo još da sačekamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault - harmonija svih zvukova

 

215821-renault z 02.jpg

 

Zvuci pokazivača smera, upozorenja na nezavezan sigurnosni pojas ili zadnjeg parking senzora svakodnevno nas prate u vožnji. Deo su naše svakodnevice i, iako se mogu činiti nevažnim, rezultat su velikih napora i strogih ispitivanja. William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odeljenju za dizajn nam je predstavio kreativni proces i izazove oblikovanja zvukova u aktuelnim i budućim Renaultovim modelima.

 

Zašto ulažemo napore da bismo stvorili zvuke koji se čuju samo u automobilu? O kakvim je uopšte zvucima reč? Kako oni nastaju? Možda to i nisu pitanja koja sebi postavljate svaki dan, ali su ona svakako presudna za sveukupno iskustvo u vozilu. To znaju i Renaultom odeljenju za dizajn, i zbog toga im pridaju izuzetnu važnost. Zvuci u vozilu su pre svega namenjeni vozaču koji mora da razume njihovo značenje. Osim toga su i sredstvo uz pomoć kojeg brend iskazuje svoj identitet.

 

215820-renault z 01.jpg

 

''Vozilo je instrument koji treba dobro podesiti, a apstraktni zvuci koje proizvodi moraju biti razumljivi. Ne stvaramo muziku, već prenosimo poruke kroz pažljivo oblikovan zvuk koji ne samo da odražava, već i jača prepoznatljivost brenda'', William Rodriguez, voditelj upravljanja korisničkim iskustvom u Renaultovom odeljenju za dizajn.

 

 

Svrha zvukova u automobilu

Pri oblikovanju zvuka u putničkom prostoru, dizajneri posebnu pažnju polažu na tri glavne stvari. Standardnim zvucima obaveštenja ili upozorenja, kao što su zvuk pokazivača smera i upozorenja na nezavezan sigurnosni pojas. Zvukovima sistema za pomoć u vožnji, kao što su zvuci zadnjeg parking senzora ili upozorenja na nenamernu promenu saobraćajne trake. I na kraju, zvucima multimedijalnog sistema koji se oglašavaju kada upotrebljavamo centralni ekran.

 

Postoji nekoliko razloga zbog kojih je važno razraditi strategiju oblikovanja zvuka. Pre svega, kako bi se stvorilo jedinstveno korisničko iskustvo i postigla idealna ravnoteža između zvuka i drugih vizuelnih ili mehaničkih stimulansa u vozilu. Naravno, ti zvuci moraju biti prijatni vozačevom uhu i da imaju mogućnost da efikasno prenose poruke, odnosno da obaveštavaju, potvrđuju i upozoravaju. Kod vozača bi trebali da podstaknu instinktivnu reakciju i da ga nateraju da prilagodi svoje ponašanje. Pored toga, trebali bi da stvore zvučno okruženje koje je prepoznatljivo za brend. Zvuci koji izviru iz putničkog prostora i ekrana doprinose jačanju identiteta marke isto kao što to čine svetlosni potpis ili reklamni slogan.

Cilj je da se podstaknu pozitivne emocije kroz harmoničnu, pozitivnu i udobnu vožnju. ''Zvukove u vozilu smo podesili sa posebnom pažnjom kako bismo stvorili zvučnu kulisu prepoznatljivu za Renault. Što se umetničkih ciljeva tiče, želeli smo da zvuci naših modela budu usklađeni sa identitetom marke: da efikasno prenose poruku, ali i da budu nežni, pozitivni i zabavni'', dodaje William Rodriguez.

 

Zvuci budućnosti

Odeljenje korisničkog iskustva Renaultovog odeljenja za dizajn trenutno radi na sasvim novoj generaciji zvukova koja će u sledećih nekoliko godina zaživeti u serijskim vozilima, počevši od Méganea E-Tech Electric. Kao i kod standardnog postupka industrijskog dizajna, rad na oblikovanju zvuka uključuje izradu zvučnih skica u skladu sa umetničkim ciljem i porukom koju treba preneti. Renaultovi dizajneri se u tu svrhu služe fonotekom snimljenih zvučnih efekata, dok inspiraciju za stvaranje umirujućih i privlačnih zvukova crpe iz prirode. ''Koristimo paletu zvukova inspirisanih prirodom: komadići drveta koji se trljaju jedan o drugi, zvuci udaraljki, prosipanja zrna semena, kapljica vode itd.''

 

Prikupljeni zvučni materijali se zatim obrađuju u programu za obradu zvuka, a potom i testiraju na ciljnoj grupi koja zauzvrat pruža povratne informacije o njihovom kvalitetu. Na primer, neki zvuk bi mogao da se oceni kao preterano mračan, oštar, izveštačen ili zvonak. U zavisnosti od povratnih informacija korisnika, zvuci se obrađuju, oblikuju, doteruju i sl. pri čemu se posebno vodi računa o njihovoj usklađenosti sa prethodno dogovorenom strategijom i uputstvima. Treba napomenuti i kako se čitav postupak odvija u bliskoj saradnji sa drugim odeljenjima, kao što su odeljenje za proizvodnju, inženjering i marketing.

Projekat kompletnog redizajna zvuka za nove modele sada se bliži kraju, a konačni rezultat moći ćete da čujete već sledeće godine.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati Levante Trofeo ''Fuoriserie'' Art Car

 

maserati art 01.jpg

 

Nastao saradnjom Maseratija i poznatog kuvara Massima Botture, a pokreće ga V8 motor sa 580 konja:

 

maserati art 02.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi najavio tri Sphere koncepta

 

audi sky 03.jpg

 

Audi je potvrdio tri nova koncept automobila koji će biti predstavljeni u narednih 12 meseci. Glavni dizajner Audija Mark Lichte ove automobile opisuje kao pogled u budući pravac brenda. Kako piše britanski Auto Express, potpredsednik Audija Henrik Wenders kolekciju koncepta naziva ''sferama koje pružaju jedinstvena iskustva visoke klase'', ukazujući na imena tri vozila: Sky Sphere, Grand Sphere i Urban Sphere. Sva tri će verovatno najaviti novu eru dizajna za brend, čiji je autor Lichte - koji je u Audiju od 2014. Autonomija i funkcije veštačke inteligencije igraće ključne uloge u ovim vozilima prema Lichteu ''Prepoznaće vas, slušati i čitati želje u vašim očima. I znaće šta volite i gde to možete pronaći'', objašnjava Lichte.

 

Sky Sphere je opisan kao vozački automobil sa autonomnim mogućnostima. Iako ime nagoveštava da bi mogao da bude kabriolet, jednostavna linijska skica profila automobila najavljuje da će imati nekakav krov. Proporcije najavljuju veliki sportski automobil sa dugačkim poklopcem motora. Verovatno će to biti prvi koncept iz ove palete koji će biti predstavljen javnosti, a mogao bi da se pojavi na Pebble Beach Concours d'elegance događaju u Kaliforniji, gde je Audi ranije već otkrio sportske, futurističke konceptne automobile, poput PB18 e-tron.

 

Audi takođe priprema koncept automobil pod nazivom Grand Sphere, za koji Lichte kaže da je ''sve u vezi sa sjajnim nastupima. Impresivno i lično. Veliko iskustvo visoke klase za sva čula''.

 

audi grand02.jpg

 

Slična skica za najavu otkriva izgled velikog sedana ili limuzine, a kao drugi model u liniji mogao bi da bude tempiran za otkrivanje na sajmu automobila u Minhenu u septembru 2021. godine.

 

215967-audi urban01.jpg

 

Treći i poslednji model biće Urban Sphere. Verovatno je reč o novom konceptu SUV-a, ako je moguće verovati skici. ''Zajedno su izraz kako stvaramo budućnost'', tvrdi Lichte.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideje o automobilima budućnosti

 

lincoln art.jpg

 

Studenti iz ArtCenter dizajnerskog koledža su nedavno dobili slobodu da maštaju o automobilima budućnosti, a rezultati obećavaju neobične mašine. Grupa je prihvatila zadatak da dizajnira Lincoln luksuzna vozila budućnosti, a trebalo je da smisle kako će ovi automobili izgledati 2040. godine.

 

Da bi osmislili nove koncepte, studenti su morali da razmišljaju dalje od automobila, pa se projekat proširio i na ostatak sveta. Mladi dizajneri su podeljeni u četiri grupe, a svaka je problemu prišla iz drugačijeg ugla. Jedan tim je zamislio samoupravljiva vozila s dva sedišta, druga sistem koji projektuje digitalne fotografije iz prošlosti, te ih prikazuje u odnosu na lokaciju na kojoj se vozilo nalazi, treća je zamislila dodatke poput prozora koji su osetljivi na dodir, dok se četvrta bavila budućnošću autonomne vožnje. Iako je u pitanju samo koncept, prikazane ideje ilustruju na koje bi načine dizajneri i inženjeri mogli da razmišljaju kroz dvadeset godina. Budućnost se približava velikom brzinom, a mnoge stvari su se već iz naučno-fantastičnih filmova preselile u stvarnost.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevrolet Corvette sa četiri sedišta koji nikada nije ušao u proizvodnju

 

216589-corvette 03.jpg

 

Svi znamo nešto o ikoni američke automobilske industrije, i to je normalno kad nešto postoji gotovo sedam decenija. Sada smo saznali još jednu informaciju o Corvetti, zahvaljujući GM odeljenju za dizajn.

GM je 1962. godine dizajnirao Corvettu sa četiri sedišta da bi Ford Thunderbird dobio dostojnog konkurenta u to vreme. Na zvaničnom Instagram nalogu GM-a, objavljene su fotografije tog koncepta, dajući nam pogled na Corvettu sa četiri sedišta koja se nikada nije dogodila.

 

216590-Corvette 02.jpg

 

Koncept je napravljen od stakloplastike i trebalo je da posluži kao varijanta druge generacije Corvette koja je predstavljena godinu kasnije - 1963. U potpunosti usvaja dizajn C2, uključujući podeljeno zadnje staklo inspirisano Bugattijem 57 SC. Naravno, jasna razlika je u dodatna dva sedišta. Kao što je slučaj sa mnogim konceptima ni ovaj nikada nije dostigao proizvodnju. Saopštenje na društvenim mrežama nije pružilo nikakvo objašnjenje. Verovatno je reč o poslovnoj odluci tog vremena, i držanja jasnih pregrada među segmentima vozila, što danas više nije slučaj.

 

216591-corvette 01.jpg

 

I ako ste radoznali, crno-belu fotografiju je snimio Walter Farynk, glavni GM-ov fotograf u to vreme.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi skysphere roadster

 

Predstavljen je koncept kojim Audi želi da nam pokaže kako oni vide budući električni sportski roadster. Ili, kraće rečeno - ovo se dobije kada Batman nazove Audi i kaže da mu treba novi auto. :D Jedan elektromotor pozadi, dugačka hauba koja pomaže da auto izgleda lepše ali i nudi veliki prtljažni prostor, promenljivo međuosovinsko rastojanje...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lamborghini Aventador SVJ art car

 

Snimljeno u Monaku, a za realizaciju se pobrinuo umetnik Abdullah Qandeel iz Saudijske Arabije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frank Stephenson o Aston Martin Valhalli

 

Ima nešto pametno da nam kaže i o dizajnu ovog automobila, uključujući i to šta bi on promenio.

A, imajući u vidu koliko bi malo stvari promenio na Aston Martin Valhalli, jasno je da smatra da je ovo veoma, veoma dobro dizajniran auto do najsitnijih detalja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lincoln Anniversary Concept

 

Lincoln Anniversary 01.jpg Lincoln Anniversary 02.jpg

 

Futuristički koncept prikazuje Lincoln za 2040. godinu, nastao u ArtCenter College of Design.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Grandsphere Concept najavljen za 2. septembar

 

audi g04.jpg

 

Audi je nedavno prikazao Skysphere Concept, prvi iz serije tri nove studije, a sada stiže i zvanična najava da će 2. septembra predstaviti i Grandsphere Concept.

Glavni dizajner Audija Mark Lichte ove automobile opisuje kao pogled u budući pravac brenda. Nemačka fabrika kolekciju koncepta naziva ''sferama koje pružaju jedinstvena iskustva visoke klase'', ukazujući na imena tri vozila: Skysphere, Grandsphere i Urbansphere. Sva tri će verovatno najaviti novu eru dizajna za brend, čiji je autor Lichte - koji je u Audiju od 2014.

 

audi g03.jpg

 

Autonomija i funkcije veštačke inteligencije igraće ključne uloge u ovim vozilima prema Lichteu: ''Prepoznaće vas, slušati i čitati želje u vašim očima. I znaće šta volite i gde to možete pronaći'', objašnjava Lichte.

 

audi g02.jpg

 

Za Audi Grandsphere Lichte kaže da je ''sve u vezi sa sjajnim nastupima. Impresivno i lično. Veliko iskustvo visoke klase za sva čula''. Grandsphere se možda najbolje može opisati kao A7 Sportback budućnosti, i to budućnost bez benzinskih i dizel motora. Zbog toga je hauba relativno kratka za tako veliko vozilo, jer nije potreban glomazan motor sa unutrašnjim sagorevanjem, pa su zbog toga i prednji prepusti kraći.

 

audi g01.jpg

 

Kao i kod ostalih EV-a, međuosovinsko rastojanje je maksimizovano u odnosu na ukupnu dužinu vozila kako bi se stvorila prostrana kabina. Iako još uvek postoji upravljač, Grandsphere je koncipiran sa naprednim sistemom autonomne vožnje koji ispunjava zahteve Nivoa 4. To je samo jedan korak od potpune automatizacije vožnje, koja eliminiše svaku potrebu za ljudskom intervencijom. Kabina je zamišljena kao dnevna soba na točkovima sa malim dvokrakim volanom. Grandsphere takođe zauzima minimalistički pristup kako bi stvorio prijatnu atmosferu za opuštajuću vožnju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizajner Frank Stephenson o novom Lamborghiniju Countach

 

Ove nedelje analizira redizajn Countach-a i skicira svoje modifikacije uporedo s njim:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi Grandsphere Concept

 

audi grand 10.jpg

 

Audi je prošlog meseca predstavio Skysphere Concept, prvi iz serije tri nove studije, a sada stiže i Grandsphere Concept. Glavni dizajner Audija Mark Lichte ove automobile opisuje kao pogled u budući pravac brenda. Nemačka fabrika kolekciju koncepta naziva ''sferama koje pružaju jedinstvena iskustva visoke klase'', ukazujući na imena tri vozila: Skysphere, Grandsphere i Urbansphere. Sva tri najavljuju novu eru dizajna za brend, čiji je autor Lichte - koji je u Audiju od 2014.

 

audi grand 9.jpg

 

Autonomija i funkcije veštačke inteligencije igraće ključne uloge u ovim vozilima prema Lichteu ''Prepoznaće vas, slušati i čitati želje u vašim očima. I znaće šta volite i gde to možete pronaći'', objašnjava Lichte.

 

audi grand 8.jpg

 

Za Audi Grandsphere Lichte kaže da je ''sve u vezi sa sjajnim nastupima. Impresivno i lično. Veliko iskustvo visoke klase za sva čula''.

 

audi grand 7.jpg

 

Grandsphere se možda najbolje može opisati kao veliki Audi budućnosti (možda A9 e-tron), i to budućnost bez benzinskih i dizel motora. Zbog toga je hauba relativno kratka za tako veliko vozilo, jer nije potreban glomazan motor sa unutrašnjim sagorevanjem pa su zbog toga i prednji prepusti kraći.

 

audi grand 6.jpg

 

Kao i kod ostalih EV-a, međuosovinsko rastojanje je maksimizovano u odnosu na ukupnu dužinu vozila kako bi se stvorila prostrana kabina.

 

audi grand 5.jpg

 

Grandsphere je koncipiran sa naprednim sistemom autonomne vožnje koji ispunjava zahteve Nivoa 4. To je samo jedan korak od potpune automatizacije vožnje, koja eliminiše svaku potrebu za ljudskom intervencijom.

 

audi grand 4.jpg

 

Konceptni automobil prikazuje potpuno novi dizajn enterijera za maksimalno udobno putovanje i otvara novi svet doživljaja na vozilu za svoje putnike integracijom u holistički digitalni ekosistem.

 

audi grand 3.jpg

 

Kabina je zamišljena kao dnevna soba na točkovima sa malim dvokrakim volanom (koji se uklanja u autonomnom modu vožnje). Grandsphere takođe zauzima minimalistički pristup kako bi stvorio prijatnu atmosferu za opuštajuću vožnju.

 

audi grand 2.jpg

 

Na ovaj način nemačka marka ilustruje svoju viziju progresivnog luksuza za sutrašnju mobilnost i pruža dalji pogled na Audijev dizajn za budućnost.

 

audi grand 1.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Grandsphere Concept je dugačak 535 cm, širok 200 cm, visok 139 cm i ima međuosovinsko rastojanje od 319 cm, dok su točkovi od 23 inča. Baza je PPE platforma (Platform Premium Electric), dok se za pogon brinu dva elektromotora sa ukupno 530 kW/720 KS i 960 Nm. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje nešto više od 4 sekunde, a domet sa jednim punjenjem litijum-jonskih baterija od 120 kWh je 750 km (po WLTP-u). Takođe, na brzom punjaču je moguće napuniti do 80% kapaciteta baterija za oko 20 minuta.

 

 

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oletha Coupe

 

Oletha 04.jpg

 

Smit Vehicle Engineering predstavlja automobil pod nazivom Oletha Coupe, po izgledu BMW Z8 koji Bavarci nikada nisu proizvodili. Mada Smit Vehicle Engineering ne precizira koji model je poslužio kao baza neki mediji špekulišu da Oletha Coupe napravljen na platformi BMW-a E86 Z4.

 

Oletha 03.jpg

 

Karoserija je inače od ugljeničnih vlakana, dok se za pogon brine BMW-ov atmosferski 4.4 V8 motor, ovde sa više od 450KS.

 

Oletha 02.jpg

 

Tu su i 6-stepeni manuelni menjač, zadnji pogon, mehanički LSD diferencijal, izduvni sistem od nerđajućeg čelika i Inconela, KW podešavajuće oslanjanje, AP Racing kočnice, gume Michelin Pilot Sport 4S, kao i sportska sedišta i premium muzički sistem (slike unutrašnjosti za sada nisu objavljene).

 

Oletha 01.jpg

 

U kratkoj vesti se ne navodi kolika je cena ovog automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimlerov šef dizajna navodi da će elektrifikacija ubiti tradicionalnu limuzinu

 

mercedes eqe 5.jpg

 

Ne morate da budete stručnjak za automobilsku industriju da biste predvideli da je budućnost nemačkog Mercedesa strogo električna, piše Motor1. Ali, šta taj pravac znači za dizajn kompanije? Ako pitamo Daimlerovog šefa dizajna, Gordena Vagenera, ceo ovaj proces znači da ćemo uskoro videti kraj tradicionalne limuzine. A sudeći po električnim vozilima EQE i EQS, čini se da će novi talas visokotehnoloških električnih vozila iz Mercedesa biti oblikovan kao mešavina sedana, hečbeka i verovatno kupea.

 

ććElektrifikacija će ubiti trozapreminsku limuzinu iz nekoliko razlogaćć, rekao je Gorden Vagener za TopGear tokom sajma automobila u Minhenu. ććAero je jedan. Drugo, sa baterijom od šest inča trozapreminska limuzina jednostavno ne izgleda dobro, izgleda sranje. Morate učiniti nešto što vizuelno vari visinu.'' Iako prelazak na električne pogone generalno daje dizajnerima više mogućnosti, postoje neka ograničenja. Ono o čemu Vagener govori je činjenica da je vrhunskim EV sedanima potrebna velika baterija i to uništava elegantne proporcije tradicionalne limuzine.

 

Rešenje?

''Zato smo sa EQ modelima osmislili taj smeli dizajn, jer izgleda rastegnuto, izgleda elegantno. Tako da će elektrifikacija promeniti proporcije automobila. Moramo se pobrinuti da ne izgledaju svi isto, ali taj strah postoji već 30-ak godina. Uspeli smo da ih učinimo drugačijim i uveren sam da to možemo učiniti u budućnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

supercarblondie.jpg SupercarBlondie: Audi Skysphere

 

Ovo je Audi automobil budućnosti koji se zove Skysphere, i SupercarBlondie je prva osoba na svetu koja ga je vozila!

Futuristički automobil ima volan koji se može skloniti, potpuno autonomnu vožnju i izgleda neverovatno. Da li je ovo najviše ''kul'' auto na svetu? Ovaj konceptni automobil pridružuje se Audi Grand Sphere konceptu u promovisanju održivog, elegantnog i futurističkog pristupa svetu automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbunjujući Mini pokazivači smera

 

mini smer.jpg

 

Proizvođači pokušavaju s vremena na vreme da osveže svoje automobile. Sve to zbog održavanja interesa kupaca.

Primer je osveženi model britanske marke i rešenje koje se u njemu koristi. Novi žmigavci na MINI-ju imaju oblik strelica. Problem je što ukazuju na pogrešnu stranu. Izgleda zbunjujuće i vrlo čudno. Ideja je bila staviti deo motiva britanske zastave u zadnja svetla. Nuspojava je oblik strelice koji neke ljude može da zbuni. Ako korisnik automobila krene levo, aktivira se pulsirajući signal, koji može da zakomplikuje stvar ako vozač iza njega vidi strelicu, što nije teško učiniti. Pitamo se kako je ovakav dizajn žmigavaca neko mogao da odobri...i to u Americi:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Morphoz dobio nagradu Creativ'Experience međunarodnog automobilskog festivala

 

renault_morphoz 001.jpg

  • Međunarodni automobilski festival je održao 36. izbor za automobilski Grand Prix.
  • Konceptni automobil Renault Morphoz je nagrađen za svoju kreativnost.

Renault Morphoz je futurističko vozilo koje predstavlja Renaultovu viziju lične i zajedničke električne mobilnosti do 2025. godine. Koristi modularnu električnu platformu CMF-EV Alliance kako bi ponudila nekoliko konfiguracija snage, kapaciteta i raspona, kao i prostraniju kabinu i veći volumen prtljažnika. Pobednika bira žiri stručnjaka i entuzijasta iz područja moto sporta, arhitekture, mode, dizajna, kulture i medija. Grand Prix Međunarodnog festivala automobila se dodeljuje najlepšim automobilskim i umetničkim projektima u prošloj godini.

 

Za ovu 36. svečanost, zbog izuzetne situacije povezane s globalnom pandemijom, Međunarodni festival automobila je prilagodio svoj format. Izložba Concept Cars & Design Automobile je održana na internetu sa potpuno novim načinom predstavljanja konceptnih automobila, superautomobila i izuzetnih vozila... Renault Morphoz je dobio nagradu Creativ’Experience za najinovativniji koncept. Laurensu van den Ackeru, direktor dizajna Renault Grupe, uručen je pehar na dodeli nagrada. Renault je ponosan što je nagrađen za svoju kreativnost i ovu nagradu posvećuje članovima tima koji su radili na ovom ambicioznom projektu koji ilustruje neka razmišljanja o budućnosti automobila.

 

PR Saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche navodi da će biti lakše dizajnirati električni 911

 

Porsche-911 s.jpg

 

Izraz ''ništa nije sigurno osim smrti i poreza'' uskoro bi mogao da dobije novu verziju koja će uključivati ''elektrifikaciju''. Znamo da je nekima ovo zaista teško da čuju, ali budućnost gotovo svih automobilskih brendova je najverovatnije električna, pa tako i Porscheova. Porsche je već predstavio Taycana, iako će se jedan član porodice držati podalje od elektrifikacije još jednu deceniju - 911. Ranije ove godine iz Štutgarta su rekli da ne žure sa elektrifikacijom sportskog automobila.

 

Ipak, Porscheov šef dizajna Michael Mauer je sada izjavio da ''ništa nije nemoguće'', potvrdivši da već ima viziju električnog 911. Ovo bi moglo da znači da proizvođač automobila planira dizajniranje EV 911 od nule, da bi imao koristi od ''više slobode'' koju nudi električna tehnologija. Drugim rečima, Porscheovim dizajnerima bi bilo lakše da krene od početka nego da pokuša da prilagodi platformu i dizajn postojećeg 911 potrebama električnog pogona.

 

''Ja sam deo grupe koja je prešla sa vazdušnog hlađenja na vodeno hlađenje, a sada imamo motore sa turbopunjačima. Možda je električni 911 druga priča, ali sa dizajnerske tačke električni 911 je u budućnosti lakši'', rekao je Mauer. Međutim, da li su kupci spremni za električni 911? Trenutno je teško reći jer sa jedne strane boxeri izazivaju emocije, ali s druge strane električni motori imaju mnogo snage i obrtnog momenta. ''Nedostaje zvuk, ali ako danas pogledate malu decu, da li im je to potrebno? Ne znam'', zaključuje Mauer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini planira evoluciju stila za hečbek i radikalniji dizajn za ostatak game

 

mini hatch 03.jpg

 

Šef dizajna Oliver Heilmer, razgovarajući nedavno sa britanskim Autocarom, obećao je evoluciju stila za ''ikonu'' svog asortimana, hečbek sa troja vrata, ali i radikalniji dizajn za ostatak linije, sa nagoveštajima koje pruža koncept Urbanaut. Novi asortiman Mini hečbeka biće podeljen u dva različita modela: benzinska varijanta napravljena u Oksfordu i bazirana na znatno modernizovanoj verziji postojeće arhitekture automobila, kao i novu električnu verziju koja će biti nešto kraća i napravljena u Kini, na namenskoj platformi za električna vozila kao deo zajedničkog ulaganja sa kompanijom Great Wall Motors. Oba treba da stignu 2023. Ovaj kineski jont-venture će takođe izroditi i novi električni crossover, dok će se Countryman nove generacije praviti u Nemačkoj i biće nuđen u benzinskim i električnim verzijama.

 

mimi 02.jpg

 

Ostali Mini automobili za koje se smatra da su planirani, ali još nisu zvanično potvrđeni, uključuju mali električni MPV nazvan Traveller, kao i proizvodnu verziju koncepta Urbanaut (kasnije u ovoj deceniji). Na temu koliko bi Mini asortiman mogao da raste, Heilmer je rekao: ''To je tema o kojoj razgovaramo svake dve nedelje''. Heilmer je dodao: ''Govorimo o novim modelima, različitim modelima i prvo se pitamo da li se uklapaju u marku. Uvek je važno preispitivati modele i pitati se da li će imati tržište u budućnosti. Sada smo u tom procesu, ne za narednih četiri do pet godina, već godine nakon toga.''

 

Što se tiče stila osnovnog modela, Heilmer je naglasio da će to u velikoj meri biti evolucija hečbeka sa troja vrata koji su do sada stvoreni pod BMW-om, jer je to Minijeva ikona i ''to je podešeno''. Međutim, drugi modeli će dobiti revolucionarniji izgled. ''Da, postajete još radikalniji. Samo pogledajte Urbanaut'', rekao je Heilmer na pitanje koliko će drugi budući Mini biti hrabri.

 

mini u 01.jpg

 

''Što ste bliže originalnoj ikoni, postajete manje revolucionarni. Urbanaut je najudaljeniji od originalnog hečbeka, ali možemo da još više proširimo marku što se više udaljavamo od originalnog automobila''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAIC Design R RYZR concept

 

saic rryzr 02.jpg

 

R RYZR je neobičan koncept na prelazu iz automobila u motocikl, a delo je SAIC Designa. Kompanija je saopštila da koncept predstavlja ''ultimativnu simbiozu čoveka i mašine'' pošto je više reč o vozilu koje nosite oko sebe umesto da samo sedite na njemu. Koncept dolazi sa specijalno dizajniranom jaknom koja mora da se pričvrsti za sedište pre nego što se pokrene motor i krene. Ogibljenje i komponente sistema za upravljanje postavljeni su na šarke koje omogućavaju da se šasija nagne u krivini, pa je osećaj sličan vožnji motocikla, a i pneumatici su slični onima sa motocikala. Stil je mešavina trkačkog automobila sa otvorenim točkovima i sportskog motocikla. R RYZR je električno vozilo, što nagoveštava port za punjenje baterije na zadnjem delu. SAIC Design nije objavio podatak o veličini baterije niti o snazi električnog agregata.

 

saic rryzr 01.jpg

 

Direktor za napredni dizajn u ovoj kompaniji Karl Gotam izjavio je da je ovo vizija budućnosti putovanja u urbanim sredinama. ''Istražujući nekonvencionalno, ovo otključava nove modove transporta u budućnosti, nova iskustva i nove emocije'', rekao je Gotam. SAIC Design je dizajnerski studio kompanija MG, Roewe i nove kineske marke R, a sedište mu je u Londonu. Studio je otvoren u septembru 2018. i od tada je napravio nekoliko konceptualnih vozila, a jedno od njih je koncept MG Cyberster.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto je čuveni dizajner Lamborghinija ''zaratio'' sa bivšom kompanijom?

 

120429-lamborghini countach.jpg

 

Nakon najave ograničene serije savremene verzije Lamborghinija Countach, legendarni dizajner originalnog modela Marčelo Gandini izdao je ljutito saopštenje u kome navodi da nije imao nikakvu ulogu u njegovom dizajnu, niti je odobrio njegovu proizvodnju. Novi Lamborghini namenjen najbogatijim kolekcionarima otkriven je u avgustu i nazvan Countach LPI 800-4, čime je legendarno ime vaskrsnulo u obliku hibridnog superautomobila sa preko 800 konja u čijem je srcu V12 motor.

 

120430-lamborghini countach.jpg

 

Originalni Lamborghini Countach, koji se proizvodio od 1974. do 1990, nacrtao je veliki dizajner Marčelo Gandini, koji je takođe bio odgovoran i za druge klasične Lambo modele, kao što su Miura, Diablo, Espada i Jarama. Gandini nije crtao samo Lamborghinije, njegovi su i Lancia Stratos, Bugatti EB110, Renault R5 Turbo, kao i dve generacije Maseratija Quattroporte. Ipak, mnogi se slažu da je njegov vrhunac bio originalni Lamborghini Countach, oličenje elegancije postignute mnoštvom izlomljenih linija, čiji su posteri 70-ih i 80-ih godina krasili zidove tinejdžerskih soba. Novi model ima isti cilj, da postane predmet požude i još više podigne vrednost brenda. Međutim, plan uprave fabrike naišao je na jedan ''mali'' problem, a to je da Gandiniju niko nije rekao šta nameravaju, a postoji i nešto što se zove zaštićeni dizajn i autorska prava.

 

Lamborghini Countach 2022 02.jpg

 

U zvaničnoj izjavi dizajnera, koju je u javnost preko svoje PR kompanije pustila njegova ćerka, izričito se navodi kako Marčelo Gandini nije učestvovao u projektu i da nije dao svoje odobrenje. ''Zato Marčelo Gandini želi još jednom da potvrdi da nije imao nikakvu ulogu u ovoj operaciji, a kao autor i kreator originalnog dizajna iz 1971. želi da pojasni da savremena verzija ne odražava njegov duh i njegovu viziju; duh inovativnosti i razbijanja kalupa, koji je po njegovu mišljenju potpuno izostao u ovom novom dizajnu'', ističe se u saopštenju.

 

Lamborghini Countach 2022 04.jpg

 

Ali, zbog čega je Marčelo tako ljut? Upućeniji kažu da je prošlog proleća Lamborghini zatražio video intervju Gandinija sa Mitjom Borkertom, šefom Lamborghinijeva dizajnerskog odeljenja Centro Stile, na temu 50. godišnjice originalnog modela Countach. Gandini se složio, a tokom sastanka Borkert je predstavio maketu koja je opisana kao njegova ''lična posveta maestru Gandiniju'', izrađena za njega, kao osnova za jubilarnu studiju koja će biti predstavljena tog leta. Gandini kaže da ''ni ranije, ni tokom intervjua nije rečeno da je automobil predviđen za ograničenu serijsku proizvodnju''. Gandini se tada samo nasmešio i rekao da bi tako nešto bilo uobičajeno, ali to nije značilo da je dao svoje odobrenje.

 

''Izveštaji za medije koji su usledili jasno su pokazali da intervju nije bio cilj sam po sebi kao proslava 50. godišnjice Countacha, već je označio početak serijske proizvodnje i prodaje njegovog savremenog naslednika, a s obzirom na korišćenje gore navedenog intervjua, vrlo je važno znati činjenice'', stoji u Gandinijevoj izjavi. ''Izgradio sam svoj identitet dizajnera - naročito radeći na superautomobilima za Lamborghini - na jedinstvenom konceptu: svaki novi model na kome bih radio bila bi inovacija, nešto sasvim drugačije od prethodnog. Hrabrost, sposobnost da napravim nešto novo, a da se ne držim uspeha prethodnog automobila, bili su sama srž mog rada'', objašnjava Gandini. Dodaje i da je jasno da su se tržišta i sam marketing od tada dosta promenili, ali što se njega tiče, ponavljanje modela iz prošlosti predstavlja negaciju temeljnih principa njegove DNK.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...