Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

Luc Donckerwolke je novi šef dizajna Hyundaija i Kie

 

luc donk.jpg

 

Nekada prvi čovek u dizajnerskim odeljenima Audija, Lamborghinija i Bentleyja istu funkciju će sada obavljati u južnokorejskoj kompaniji Hyundai pod čijim okriljem je i Kia.

Nije novost da u Hyundaiju i sestrinskoj kompaniji Kia poslednjih godina na svoj platni spisak stavljaju poznata imena iz sveta automobilskog inženjeringa i dizajna, što im poslednjih godina, definitivno, pomaže u postizanju sve boljih prodajnih rezultata. Nakon dovođenja nekadašnjeg šefa BMW-ovog M odeljenja Alberta Biermanna, najnovije poznato ime je belgijski dizajner Luc Donckerwolke koji iza sebe ima zavidnu karijeru u automobilskim kompanijama pod okriljem Volkswagen grupacije i koji je svoj potpis stavio na nekoliko uspešnih automobila, među kojima su najupečatljiviji Lamborghini Murcielago i Gallardo, kao i Bentley Flying Spur i EXP 10 Speed 6.

Rođen 1965. godine u Limi (Peru) Luc Donckerwolke od novembra 2015. godine već brine o dizajnu automobila Hyundaijevog luksuznog podbrenda Genesis (za koji je nacrtao i konceptni model Essentia), a na čelu dizajnerskog odeljenja Hyundaija/Kia-e naslediće Nemca Petera Schreyera koji je odigrao veliku ulogu u njegovom dovođenju pod okrilje južnokorejskog automobilskog giganta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je Evropa ''promašila'' sa dizajnom električnih automobila?

 

184276-audi e 222.jpg

 

Električni automobili polako preuzimaju primat, ali vozila koja bi trebalo da najavljuju budućnost industrije ni na koji način ne odskaču od tradicionalnih vozila. Naravno, pričamo o dizajnu jer kada se pomenu EV automobili, prva stvar koja je mnogima u glavi je neki futuristički dizajn. Iako ima takvih primera, oni su izuzetna retkost, pa se postavlja pitanje da li su automobilske kompanije, pre svega evropske, promašile ''temu'' kada je u pitanju dizajn nove generacije vozila. Tim pitanjem se bavio i jedan od najvećih automobilskih entuzijasta, novinar Džon Mekelroj, koji je kritikovao evropske proizvođače zbog toga što se trže tradicionalnog izgleda automobila prilikom dizajna EV vozila.

 

Posebno mu smeta što EV vozila imaju standardnu prednju masku, kao automobili sa SUS motorima kojima je potreban direktan protok vazduha u motorni prostor, a pre svih ''prozvao'' je Audi zbog E-Trona, Mercedes zbog EQC i Jaguar zbog I-Pace. Jedan od retkih koji mu se sviđaju je dizajn BMW iNext koncepta, iako je njegovu prednju masku opisao kao ''nozdrve na trbuhu kornjače''.

 

184161-bmw inext 33.jpg

 

Ne smeta mu mnogo ni Porsche Taycan, ali mu se mnogo više sviđaju električni automobili start-ap kompanija poput Lucid Air i Faraday Future FF91. Takođe, sviđa mu se i šta Tesla radi u pogledu dizajna automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ubuduće će svaki BMW model imati jedinstvene dizajnerske karakteristike

 

185235-bmw x7 11.jpg

 

Šef dizajna BMW-a smatra da automobili tog nemačkog proizvođača treba da se stilski razlikuju jedan od drugog i da su prvi koraci ka tome već učinjeni na najnovijim modelima. Mnogi savremeni proizvođači automobila prihvatili su trend prema kome modeli jednog istog brenda imaju veoma sličan dizajn, pa ih je iz daljine veoma teško međusobno razlikovati. Na taj način postiže se da određena marka automobila postane prepozantljiva po svojim stilskim karakteristikama i unificiranim izgledom, ali se zato nestaje autentičnost dizajna svakog od modela ponaosob.

 

Pojedine auto-kompanije počele su da uviđaju da njihovi modeli na taj način gube svoj identitet i izgled koji ih je ranije izdvajao od drugih automobila iz game. Hyundai je nedavno ovaj trend nazvao ''dosadnim'' i najavio da će se njegovi budući modeli stilski razlikovati jedan od drugog. Isto misli i šef dizajna BMW grupe, Adrijan Van Hojdonk, koji je u razgovoru za ''Go Auto Australia'' kazao da će ubuduće svaki BMW model imati jedinstvene dizajnerske karakteristike, iako će svi oni i dalje zadržati prepoznatljiv imidž tog proizvođača. Kako kaže Van Hojdonk, to se već može videti ne nekim od najnovijih modela u gami, kao što su nova Serija 3, Serija 8, X5, X7 ili Z4. ''Vi ćete primetiti da ovi novi modeli počinju da se stilski međusobno razlikuju iako su deo iste generacije i dele isti dizajnerski jezik. Svaki od njih ima sopstveni snažan karakter i identitet'', tvrdi Adrijan Van Hojdonk. On je dodao i da je oblikovanje nove Serije 3 bio veliki izazov jer je trebalo da automobil zadrži karakter prethodnih generacija, a da istovremeno bude inovativan i modernog izgleda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi menja dizajn zbog žena

 

audi q3 222222.jpg

 

Audijevi modeli su poslednjih godina ojačali i vizuelno, a mišićavi dizajn je tu jer su tako poželele upravo žene. Audi je novim Q3 raskrstio sa simpatičnim i lepuškastim dizajnom pa se u potpunosti okrenuo pokazivanju mišića. Čak ni A1 više ne izgleda ženskasto, dok tradicionalno ženski crossover Q3 u novom izdanju ponosno pokazuje isklesano telo. I sve to čini upravo zbog žena koje traže baš to, čvrsti i pomalo agresivan muški dizajn. To je potvrdio i sam Audi.

Dizajner eksterijera Matthias Fink je tako za ''Automotive News Europe'' izjavio: ''Bila je greška što smo u prošlosti mislili da sve žene žele slatke automobile.'' Drugom generacijom modela Q3 su to ispravili i nametnuli mišićavi dizajn sa markantnim prednjim delom i nikad većom maskom hladnjaka. To potvrđuju i dimenzije pa je tako Q3 duži (+96 mm) i širi (+18 mm) od prethodnika, dok je visina istovremeno pala, i to za 5 mm. A upravo je Q3 jedan do ključnih modela kompanije. To je treći najprodavaniji model marke, odmah iza Q5 i A4, sa više od 10% učešća u Audijevoj prodaji. U Audiju se nadaju da će ovaj nešto smeliji dizajn, zajedno sa digitalnim kokpitom, biti dovoljno primamljiv potencijalnim kupcima koji uz tehnološku podršku, traže i onu emocionalnu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ideja za novi Mercedes SL u električnoj verziji

 

mercedes eq sl.jpg

 

Mercedesov prelazak na struju ne mora da bude dosadan, a električni SL je najbolji dokaz. U procesu elektrifikacije Mercedes je već najavio milijarde evra ulaganja, otvaranje novih fabrika, kao i na desetine novih modela. Sve će se očigledno vrteti oko nove podmarke EQ u okviru koje bi mnogi rado videli i jedan elegantni coupe. Iako je puno veća verovatnoća da će Mercedesovi top modeli u prvom koraku gubiti cilindre u korist hibridnih verzija, neki bi rado videli čisto električni model visokih performansi. Primera radi, jedan SL u okviru električne EQ serije bi mogao da bude odlična ideja. Upravo takav predlog daje Peisert Design koji je ponudio render svog viđenja nove generacije modela. Pritom su u obzir uzete dostupne informacije, među onima i ona da će novi SL dati veći naglasak na performanse, a manje na razmetanje u pogledu luksuza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazdini budući modeli će se međusobno razlikovati po dizajnu

 

177443-mazda kai 1.jpg

 

Japanski proizvođač neće podleći vladajućem trendu u auto-industriji prema kome svi modeli jedne marke liče kao jaje jajetu, a razlikuju se samo po dimenzijama, potvrdio je šef dizajna kompanije Mazda Evropa, Jo Stenuit.

''Svaki naš novi automobil koji stigne na tržište biće jasno prepoznatljiv kao Mazdin model, ali će se takođe jasno razlikovati od bilo koje druge Mazde'', kaže Stenuit. Osim ove dizajnerske filozofije, iz Mazde najavljuju i da ostaju posvećeni motorima sa unutrašnjim sagorevanjem uprkos nadolazećoj elektrifikaciji u globalnoj auto-industriji. U fokusu će u narednim godinama i dalje biti benzinci i dizelaši, ali će se intezivno raditi na smanjenju emisije CO2 i drugih štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 508 izabran za Najlepši automobil 2018.

 

188611-peugeot 508.jpg

 

Na 34. Međunarodnom Automobilskom Festivalu su i ove godine izabrali ''Najlepši automobi.'' Stručni žiri (na čijem čelu je ove godine bio arhitekta Jean-Michel Wilmotte) je za Najlepši automobil 2018. izabrao novi Peugeot 508, koji je inače dobio 34.23 odsto glasova. Na drugom mestu se našao novi Mercedes A klase sa 28.78 odsto glasova, a na trećem je završio Range Rover Evoque sa 18.68 odsto glasova.

 

peugeot e-legend.jpg

 

Osim nagrade za Najlepši automobil, izabran je i Najlepši koncept godine (to je Peugeot e-Legend), a dodeljene su i nagrade za Najlepši enterijer (titula je pripala Range Roveru Evoque), kao i za Superautomobil godine (pobednik je Ferrari Monza SP2).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen Touareg dobio nagradu za dizajn nemačkog automobila

 

vw-touareg.jpg

 

Ovogodišnja ''nagrada za najbolji dizajn nemačkog automobila'' dodeljena je u Frankfurtu. Nagradu je po odluci stručnog žirija dobio model VW Touareg u kategoriji putničkih vozila. Perjanica VW SUV game je dobila priznanje za ''bezvremenski i funkcionalan dizajn'', stil i enterijer opremljen najsavremenijom tehnologijom. U to priznanje je uključen i ''faktor zabave'', šta god da se pod tim podrazumeva.

''Treća generacija modela Touareg nudi elegantno i privlačno rešenje svima kojima je potreban automobil za sve namene. Ovaj model takođe prat ii usvaja sve vrline Volkswagen automobila. Fantastičan SUV, pažljivo dizajniran do najsitnijih detalja, koji je oličenje impresivnog kvaliteta. Savršen porodični automobil'', zaključak je žirija. Sa druge strane, Klaus Bišof, šef dizajna kompanije VW, je naveo sledeće: ''Touareg je automobil koji ne mora nikome da se dokazuje. Novom generacijom smo samo usavršili njegov dizajn''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chelsea Truck Company Silver Superhero Defender

 

5c669cadad3a3_189132-ChelseaTruckCompany1.jpg.3c19192aefc3583e7f77b06be99c6a10.jpg

 

Kahn Design i njihov podbrend Chelsea Truck Company predstavljaju još jedan u dugačkom nizu njihovih modifikovanih Land Rover Defendera.

 

5c669caeb0624_189133-ChelseaTruckCompany11.jpg.bcf5c1da8a7d76b02dcd3d0c579fdf3f.jpg

 

Najnoviji projekat je nazvan Chelsea Truck Company Silver Superhero Defender a baziran je na Land Roveru Defender 2.2 TDCI 110 Hard Top.

 

5c669cafe7d06_189134-ChelseaTruckCompany111.jpg.2f6a2c797d3a3de59052ccd9ae488533.jpg

 

 

Vozilo dolazi sa srebrnom bojom i Satin crnim detaljima, Old England White krovom, proširenjima blatobrana, Shadow Chrome prednjim svetlima, X-Lander prednjom maskom, novim prednjim branikom sa integrisanim svetlima, saćastim otvorima za vazduh, Chelsea Truck Company poklopcem rezervnog točka, 20-inčnim Mondial točkovima u Volcanic Black izdanju, Cooper Discoverer A/T3 gumama 275/55/20, kao i novim izduvnim sistemom, modifikovanim oslanjanjem, GTB sedištima sa crnom kožom, Churchill satom, Kahn volanom i aluminijumskim pedalama.

 

5c669cb10012b_189135-ChelseaTruckCompany1111.jpg.a2186566cb3eb0a9251cde0264d37d53.jpg

 

Chelsea Truck Company Silver Superhero Defender u Velikoj Britaniji ima cenu od 49.999 funti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hofele Mercedes Ultimate S

 

5c6bba605f79a_hofeles1.jpg.27490a8f233cde209e5e5d9d0d675b55.jpg

 

Nemački tjuner Hofele se pobrinuo za još jednu atraktivnu kreaciju, ovoga puta na bazi Mercedesove S klase.

 

5c6bba92019b0_hofeles11.jpg.926fe7e93c905d7da5d5bddd1190648c.jpg

 

Njihov Ultimate S model je još luksuznija S klasa koja se ovde ističe upadljivom prednjom maskom (inspirisano Maybachom), hromiranim detaljima, dvobojnim eksterijerom (kombinacija boja Obsidian Black i Tiffany Gold), novim točkovima u srebrnoj boji, Hofele oznakama, dvobojnim kožnim enterijerom, sedištima sa memorijom i funkcijom masaže, Hofele logom na naslonima za glavu, novim patosnicama, ambijentalnim osvetljenjem, premium sound sistemom...

 

5c6bba900f7d2_hofeles111.jpg.a5e25ccd2a2f34830b18c457c4a176f3.jpg

 

U kratkoj vesti se ne pominje eventualno pojačanje motora, a nema ni informacije o ceni.

 

5c6bba8e1256d_hofeles11111.jpg.ee4eaa670c21fea473555ee5185af7c2.jpg 5c6bba8f1fe3c_hofeles1111.jpg.0a7d22c54b303b2b2973a6324bead6d0.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

DS Code X

 

ds code 1.jpg

 

DS Automobiles u Parizu predstavlja Code X, simbol svog znanja u dizajnu, i to u sklopu nove izložbe u salonu DS World Paris.

 

ds code 111.jpg

 

Code X nije novi model a nije čak ni novi konceptni automobil. Code X se naime opisuje kao jednostavna stilska vežba za dizajnere brenda i koja ne najavljuje neki budući stil proizvođača.

 

ds code 11.jpg ds code 1111.jpg

 

Kako bilo, ovo vozilo u formi futurističkog SUV-a će do 23. aprila biti izloženo u DS World Paris salonu, tokom ''Confidence estetike čula'', izložbe u kojoj dizajneri DS-a javnosti dočaravaju i prezentuju svoj rad i znanje.

 

ds code x 2.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hrvat postaje šef dizajna u BMW-u, Slovak u Rolls-Royce

 

Domagoj-Dukec-Jozef-Kaban.jpg

 

Domagoj Đukec je u BMW-u već godinama, a poslednje vreme je bio šef dizajna za BMW odeljenja eko modela BMW i, kao i za sportski BMW M deo ponude. Sada postaje prvi čovek dizajna celog BMW-a. Inače, o Đukecu se poslednji put pričalo prošle godine kada je u Ženevi predstavljen BMW M8 Grand Coupe, a upravo on je autor njegovih linija. 46-godišnji Đukec je rođen u Frankfurtu, a pre BMW-a je radio za Volkswagen i Citroen. Među njegove uspešnije radove se ubrajaju C4 Coupe, C5 Airscape, C5 (druga generacija), Hypnos i GQ Concept. U BMW-u je aktivno radio na seriji 2 Active Tourer i seriji 7.

A tu nije kraj novostima. Jozef Kaban, 46-godišnji Slovak odgovoran za dizajn eksterijera Bugattijevog Veyrona i Škodinih modela dolazi kao novo pojačanje. Autor Škode Octavije, Kodiaqa i Karoqa stiže u Rolls Royce, i to na poziciju šefa dizajna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je moguće ulepšati Fiat Multiplu?

 

190990-fiat multipla 11.jpg

 

Sa pravom ili ne, tek Fiat Multipla je za mnoge ljubitelje automobila estetski ''trn u oku''. Kada je reč o dizajnu automobila često čujemo izreku da je ''lepota u oku posmatrača''. Ali, kada veliki broj posmatrača zaključi da im se neki model baš nikako ne dopada, da li možemo taj auto da proglasimo ružnim? Multipla spada u red takvih vozila, mada mnogi ne osporavaju da je reč o izuzetno praktičnom i multifunkcionalnom vozilu - što mogu da potvrde i beogradski taksisti. Ovaj neobični Fiat u startu je konstruktivno osmišljen tako da nema previše prostora da se njegov dizajn bitno unapredi. Ipak, ne slažu se svi da Multipli nema pomoći. Jedan od njih je ''jutjuber'' TheSketchMonkey koji je sebi dao zadatak da redizajnira ovaj automobil tako da izgleda modernije i privlačnije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravi auto, nije šala:

 

Lexus LM

 

lexus lm 4.jpg

 

Lexus je još ranije najavio da će na ovogodišnjem sajmu automobila u Šangaju predstaviti novi model, što se danas i desilo. Kao što se i očekivalo na osnovu teaser slika, u pitanju je luksuzni miniven LM (''Lexus Minivan''), baziran na Toyoti Alphard koja se prodaje u Aziji (s tim što je ovde dobio i karakterističnu veliku Lexusovu prednju masku). Takođe, i mesto promocije u Šangaju nije izabrano slučajno, budući da su MPV vozila u Aziji popularnija nego u ostatku sveta.

 

lexus lm 33.jpg

 

U gami će biti dve verzije, i to LM 350 koji pokreće 3.5 litarski V6 benzinski motor sa 296KS i 8-stepenim automatikom, kao i LM 300h koji dolazi sa hibridnim pogonom (sa 2.5 litarskim benzincem). Hibridna verzija će takođe moći da se dobije i sa pogonom na sva četiri točka.

 

lexus lm 333.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđeni i infotainment sistem, pregrada između prednjeg i zadnjeg dela, dva individualna zadnja sedišta, veliki 26-inčni ekran, analogni sat u retro dizajnu, mini frižider. Prodaja će početi u drugoj polovini godine, ali cena još nije saopštena (ali će u svakom slučaju biti skuplji od Toyote Alphard).

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault otvorio dizajnerski centar u Šangaju

 

Renault Shanghai.jpg

 

Odeljenje za dizajn grupe Renault, koje ima svoje centre u Francuskoj, Rumuniji, Južnoj Koreji, Brazilu i Indiji, nastavlja sa implementacijom svoje međunarodne razvojne strategije otvaranjem novog dizajnerskog centra u Šangaju. Novi ''Renault Design Center Shanghai'' će omogućiti osmišljavanje i dizajniranje budućih Renault modela koji će direktno odgovoriti očekivanjima kineskih kupaca.

 

''Naš novi dizajnerski studio u Šangaju potpuno je u skladu sa strategijom Renault grupe za osvajanje novih kupaca u Kini. U narednim mesecima nameravamo da zaposlimo oko 20 domaćih dizajnera. Ovi talenti će nam pomoći da predvidimo očekivanja kineskih kupaca. Renault Design Center Shanghai će igrati važnu ulogu u dizajniranju budućih lokalnih modela. Takođe će doprineti globalnim projektima Renault Grupe'', rekao je Laurens van den Acker, direktor Renault grupe za industrijski dizajn. Renaultov dizajnerski centar u Šangaju će se baviti svim aspektima automobilskog dizajna, uključujući dizajn eksterijera i enterijera, boja i materijala, kao i dizajn UX1 i UI2.

Pozicionirani u centru Šangaja i oslanjajući se na njegovu kreativna dinamika, dizajneri će istraživati najnovije trendove kako bi odgovorili očekivanjima kineskih kupaca kako u pogledu stila tako i tehnoliških inovacija. Dizajneri u Design Center Shanghai moći će, kao i njihove kolege u drugim dizajnerskim centrima Grupe, da učestvuju u internim takmičenjima koja se pripremaju za sve projekte Renault grupe. Sve studije za buduće projekte će imati benefit od multikulturalnog kreativnog pristupa zahvaljujući prisutnosti 32 nacionalnosti u odeljenju za dizajn grupe Renault.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koncept Vision Maybach Ultimate Luxury bi mogao u serijsku proizvodnju

 

179016-vision-mercedes-maybach-ultimate-luxury.jpg

 

Vision Maybach Ultimate Luxury je jedan od najzanimljivijih koncept vozila koje smo videli u poslednjih nekoliko godina, a sada se pojavila informacija da bi mogao u serijsku proizvodnju. Koncept neobičog oblika je predstavljen pre godinu dana na Sajmu automobila u Pekingu kao nekonvencionalni SUV sa karakteristikama sedana. Bio je baziran na prethodnoj generaciji GLS-a, ali je zamišljen kao potpuno električni automobil s pogonom na sva četiri točka i četiri motora koji zajednički isporučuju 738KS.

 

maybach 77777.jpg

 

Govoreći za ''Auto Express'', Mercedesov šef za razvoj SUV-ova Andreas Zygan je priznao da bi pomenuti koncept mogao da ode u serijsku proizvodnju. Zygan je objasno da sve zavisi o zahtevima kupaca, a u Mercedesu se trenutno vodi intenzivna diskusija o tome da li ima mesta za vozilo koje bi bilo mešavina SUV-a i sedana.

 

maybach 777.jpg

 

Otkrio je i da možemo očekivati AMG verziju potpuno novog modela GLS što nije iznenađenje jer je SUV već viđen tokom testiranja sa ''63'' specifikacijama. Luksuzna Maybachova verzija još nije odobrena za proizvodnju, ali to je verovatno samo stvar vremena jer je i GLS primećen s najnovijom Maybachovom rešetkom hladnjaka. Zygen je takođe isključio mogućnost električne verzije GLS-a jer njegova platforma nije dizajnirana za takav pogon. Osim toga, istakao je da bi potražnja bila nedovoljno velika da opravda troškove proizvodnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai će drastično promeniti dizajn svojih automobila?

 

190119-hyundai s 11.jpg

 

Novi globalni direktor dizajna u Hyundaiju, Sajmon Louzbi, rekao je da je otvoren ka radikalnim izmenama u dizajnu ovog korejskog proizvođača, kada elektrifikacija i autonomna funkcionalnost postanu uobičajene. Louzbi smatra da je jedan od osnovnih zadataka ove kompanije da napravi korak dalje u odnosu na ''Sensuous Sportiness'', dizajnerski jezik koji je trenutno aktuelan u Hyundaijevoj liniji. On je rekao i da će uskoro početi rad na narednoj generaciji Sonata modela, koji se očekuje za oko pet godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ijan Kalum napušta Jaguar nakon 20 godina

 

ian-callum.jpg

 

Jaguar je izdao saopštenje u kojem se navodi da Ijan Kalum, direktor dizajna te kompanije, od 1. jula napušta kompaniju. Navodi se i da će njegovo radno mesto pripasti Džulijenu Tompsonu, trenutnom direktoru odeljenja kreativnog dizajna Jaguara. ''Imao sam karijeru kakva se samo poželeti može ovde u Jaguaru. Svojim najvećim uspehom smatram kreaciju modela XF, zbog toga što je predstavljao početak nove ere Jaguara. Taj model je obeležio tranziciju ove kompanije od tradicije do savremenog dizajna'', naveo je Kalum.

 

Kalum je svoju karijeru započeo 1979. godine u Fordu, da bi nakon 11 godina prešao da radi za kompaniju TWR. Dok je bio u toj kompaniji nastao je model Aston Martin DB7, za čiji je dizajn on delimično odgovoran. Tokom 1999. godine, Kalum je stupio na mesto direktora dizajna kompanije Jaguar. ''Dizajniranje modela F-Type je za mene bilo ostvarenje sna. Sa druge strane, I-Pace je predstavljao priliku da kreiram nešto inovativno što bi promenilo način na koji svet vidi Jaguar. Uspeh tog modela je čist dokaz koliko je brend napredovao. Došao sam na mesto direktora dizajna sa ciljem da vratim Jaguar na mesto na koje zaslužuje da bude. A to je sam vrh automobilske industrije. Trebalo mi je 20 godina, ali verujem da sam svoju misiju uspešno završio. Upravo iz tog razloga verujem da je došlo vreme da nastavim dalje, i da istražim druge projekte. Siguran sam da Jaguar ostavljam u dobrim rukama'', naveo je Ijan Kalum. Iako Ijan Kalum formalno napušta Jaguar, on će i dalje biti stručni savetnik te kompanije kada je u pitanju dizajn.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Montirao ''bubrege'' sa BMW X7 na staru ''trojku''

 

bmw e30 x7.jpg

 

Najveći BMW ikad, model X7 izgleda moćno, a utisak je pojačan i zaista velikom maskom hladnjaka, popularnim ''bubrezima''.

Ipak, većina ljubitelja automobila smatra da je njihova veličina preterana. Kako bi to i dokazao Džejson Kamisa je na svom Instragram profilu okačio veoma zanimljiv video. Kao što možete videti na snimku, on je zamenio maske na modelima X7 i druge generacije serije 3 (E30). Rezultat je urnebesan!

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši šef dizajna Lincolna prešao u Nissan

 

david_woodhouse.jpg

 

Nissan je otkrio da je bivši Lincolnov šef dizajna, David Woodhouse, prešao na stranu japanskog proizvođača.

Woodhouse, koji se smatra odgovornim za Lincolnovu aktuelnu temu dizajna, služiće na poziciji potpredsednika ''Nissan Desing America'', tj. dizajn studija japanskog proizvođača lociranog u San Dijegu u Kaliforniji. Woodhouse će tu pomagati pri stvaranju oblika budućih Nissan i Infiniti vozila, uz globalne šefove dizajna dva brenda, Alfonsa Albaisa i Karima Habiba. On će ujedno biti deo komiteta za globalni dizajn u Nissanu. Nissanov dizajn u Severnoj Americi je pomalo čudan u poslednje vreme, a Woodhouse je pokazao da ima talenta potrebnog da preokrene svari, kada je došao u Lincoln 2014. godine i odmah stvorio novo lice brenda rešavajući se slabo prihvaćenog dizajna rešetke hladnjaka u obliku dva odvojena krila. Woodhouse je stupio sa svoje pozicije u Lincolnu tek prošle nedelje. Pre te uloge, on je radio sa mnoštvom brendova, uključujući BMW, Cadillac, Ford, Mini i Range Rover. Ford Shelby GR-1 koncept iz 2005. godine, Lincoln Continental Concept iz 2002., i originalni Land Rover LR2 su takođe njegova dela. U svoje slobodno vreme, Woodhouse voli da restaurira i da se trka sa klasičnim automobilima na događajima kao što je Goodwood Revival.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor BMW o ogromnom ''bubregu'' na Seriji 7: Kinezima se sviđa

 

bmw 7.jpg

 

Prednja maska u obliku ''bubrega'' oduvek je bila zaštitni znak BMW, ali neki generalni stav javnosti je da su Bavarci preterali sa njegovim dimenzijama.

BMW-ov ''bubreg'' konstantno raste već godinama, ali je vrhunac doživeo na novoj Seriji 7 gde značajno dominira izgledom ove luksuzne limuzine. Međutim, direktor dizajna BMW Adrijan van Hojdonk stao je u njegovu odbranu. ''Želeli smo da osiguramo da ljudi primete razliku između Serije 7 i Serije 5. Prilikom redizajna prethodne generacije Serije 7 su nas kritikovali da previše liči na raniji model. Razumem da ljudi mogu biti šokirani, primećujem kritike, ali to je neizbežno. Moj je cilj da napravim nešto što će svima da se svidi, ali to nije uvek moguće. To je i stvar međunarodnog ukusa. Evropljani vole manje razmetljivo, a oni su i najglasniji kada je u pitanju kritika novog izgleda. Sa druge strane, ljudi u Kini su sjajno reagovali na pojavu'', rekao je Van Hojdonk.

 

bmw 745.jpg

 

Međutim, svidela vam se masivna prednja maska ili ne, ako želite V12 ispod haube Serije 7, ovo je poslednja šansa za to. BMW u budućnosti neće nuditi u Seriji 7 6.6-litarski tvin-turbo agregat koji razvija 600 KS zbog sve oštrijih ekoliških standarda širom sveta. Iz istog razloga BMW će iz ponude verovatno izbaciti i V8 motor, pa bi sledeća generacija mogla da koristi novi redni šestocilindraš.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa meni i izgleda kao da su ga Kinezi pravili. Ne znam, možda se naviknemo vremenom, ali evo već par meseci ne mogu nikako da svarim ovaj gril. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa moguce i da se pravi u Kini :D Barem u delovima :D U svakom slucaju, Kina je buducnost automobila narednih 20-30 godina, tako da ce sve vise automobila biti stilski uskladjena sa tim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen iskopirao Rolls-Royce

 

volkwagen tocak.jpg

 

Kako piše B92, Volkswagen uveo je jednu novinu za svoje modele tako što je iskopirao zaštitni znak Rolls-Roycea. Naime, od sada je pri kupovini VW automobila moguće dobiti samonivelišuće kapice felni. Ovaj detalj koji je uvek predstavljao simbol vrhunskoh luksuza omogućava da logo proizvođača u sredini felne uvek stoji pravilno bez obzira da li se vozilo kreće ili ne. VW neće ovaj detalj učiniti dostupnim za sve svoje modele, već samo za određene. Međutim, nisu u pitanju samo luksuzni modeli, naprotiv, neće biti dostupan na velikim sedanima niti na novom SUV-u Touareg. Naravno, neće moći da ga uzmu ni kupci malih automobila piput Lupa, Up! i Pola, kao ni novog krosovera T-Cross. Biće dostupan samo za vozila koji dolaze sa kapicama felni sa serijskom oznakom 5G0601171XQI, poput Golfa, Bore, Eos-a, Amaroka... Puna cena ovog seta biće 173 evra ili oko 20.000 dinara. VW nije prvi brend koji je iskopirao RR u ovom slučaju, to je pre nekoliko godina učinio Bentley, a samonivelišuće poklopce felni ima i novi BMW Serije 3.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...