Jump to content
FAS Goran
Mik

Dizajn automobila

Recommended Posts

On 1/21/2017 at 11:41 PM, Woodoo said:

Ako su podbacili kod Talismana ili Kadjara verovatno su i kod Scenica.

 

Nije mi loš Talisman, svakako bolji od ostalih koje si pomenuo.

 

On 1/21/2017 at 11:45 PM, MS PK said:

Ajde bre, sumnjas u Reno!? :D

 

Ako si mene pitao - da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Trezor izabran za najlepši koncept 2016. godine

 

161092-renault%20trezor.jpg

 

Električni koncept impresivnog dizajna predstavljen je na salonu automobila u Parizu prošle godine, a sada je stiglo priznanje dizajnerima u obliku ove nagrade.

Da li se sećate impresivnog Renaultovog koncepta pod nazivom Trezor? Prošle godine je bio jedna od najvećih zvijezda salona automobila u Parizu. Mnogi su se divili futurističkom dizajnu, a sada je stigla i potvrda. Na 32. Međunarodnom festivalu automobila koji se održava u Hôtel des Invalides u Parizu Renault Trezor je poneo titulu najlepšeg konceptnog automobila 2016. godine. ''Zahvaljujem žiriju na ovoj nagradi koja nas motiviše da nastavimo da razvijamo svoju strategiju dizajna. Trezor je sve što konceptni automobil treba da bude i pre svega je osvojio kohezijom dizajna i pažnjom posvećenoj detaljima. Ovo je prelep primer kreativnosti koji će, nadamo se, nadahnuti Renaultove buduće serijske modele'', izjavio je Lauren van den Acker, viši potpredsednik iz odeljenja za dizajn u Renaultu. Podsetimo, Trezor se odlikuje jedinstvenim dizajnom i upečatljivim prednjim krajem koji odlikuju prepoznatljiva Renaultova svetla u obliku slova C. Reč je o potpuno električnom GT automobilu koji, prema rečima ljudi iz Renaulta, najavljuje karakteristike dizajna i tehnologije koji će se ubrzo naći u Renaultovim modelima. Za vreme trajanja ovogodišnjeg Međunarodnog festivala automobila Trezor će biti izložen u Hôtel des Invalides uz ostale koncept automobile koje je odabrao žiri. Izložba je za posetioce otvorena od 1. do 5. februara 2017.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domagoj Đukec je novi šef dizajna BMW-ovih odeljenja M i ekoloških automobila

 

d%20djukec.jpg

 

Domagoj Đukec, poznati dizajner automobila dobio je nova zaduženja unutar odeljenja dizajna BMW-ovih električnih i sportskih automobila. Novi šef dizajna BMW-ovih odeljenja M (sportskih) i (ekoloških) ''i'' automobila je Hrvat Domagoj Đukec, 41-godišnjak koji je u BMW-u od 2010., a pre toga je radio u Citroenu. Đukec je do sada bio šef dizajna eksterijera kompanije a delom je bio zadužen i za električni brend BMW-a i. Od sada će voditi timove dizajnera za M i automobile ''i'', a šef dizajna BMW Grupe Adrian van Hooydonk je izjavio da će Đukec ''svojim iskustvom, talentom i vizijom doprineti određivanju smera dizajna BMW-a u budućnosti''. Đukec je dobio veoma važnu poziciju ako se zna da će BMW uskoro snažnije krenuti s promovisanjem brenda ''i'', kao i širenjem game, a BMW M je oduvek bio sam vrh ponude bavarske kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iz Škode u BMW: Jozef Kaban novi šef dizajna BMW grupe

 

kaban.jpg

 

Dizajner koji je između ostalog poznat po dizajnu Bugattija Veyrona i Škode Octavije, dolazi na poziciju Karima Habiba. BMW grupa je je objavila da će slovački dizajner Jozef Kaban zameniti Karima Habiba na poziciji glavnog dizajnera brenda. Kaban se u dosadašnjoj karijeri istakao velikim brojem uspešnih projekata. Držao je mnoge pozicije u VW grupi, uključujući poziciju šefa dizajna za Audi, a od 2008. godine pa do juče bio je na poziciji šefa dizajna Škode. U dosadašnjoj karijeri može se pohvaliti većim brojem uspešnih projekata, od kojih treba pomenuti dizajn Bugattija Veyrona i Škode Octavije. Uz njih, Kaban je zaslužan za VW Lupo i Seat Arosu. Po rečima BMW grupe, dosadašnji šef dizajna Karim Habib samoinicijativno je napustio kompaniju bez previše objašnjenja. Neki od BMW modela za koje je Habib zaslužan su Serija 6 Gran Coupe, X3, X6, Serija 7 (F01)...

Ostaje da se vidi kako će se Kaban snaći u novom okruženju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scilla koncept - italijanska ideja automobila za 2030. godinu

 

Scilla%20111.jpg

 

Da li nekada razmišljate o tome kako će u ne tako dalekoj budućnosti izgledati automobili? Ukoliko pitate Italijane (ali i neka od uglednijih imena u ovoj oblasti), odgovor je sledeći.

 

Scilla%2011.jpg

 

Scilla koncept je nastao kao produkt zajedničkog rada studenata transportnog dizajna sa Evropskog instituta za dizajn (IED) u Torinu, Pininfarine i urednika Quattroruote magazina.

 

Scilla%201.jpg

 

Predstavljen u Ženevi, Scilla koncept je veličine Ferrarija 488, ali je za oko deset centimetara bliže tlu. U njega staju vozač i suvozač, u 1+1 konfiguraciji sedišta nalik na stare borbene avione.

 

Scilla%201111.jpg

 

Svaki točak je dizajniran tako da može da ugosti jedan električni motor, sa sposobnošću poluautomoatske vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

David Brown Automotive Speedback GT u Ženevi

 

db%20speedback.jpg

 

David Brown Automotive, britanski proizvođač luksuznih sportskih vozila sa retro dizajnom, na sajmu u Ženevi prikazuje model Speedback GT. Pod haubom je 5.0 litarski V8 motor sa kompresorom iz Jaguara XKR, razvija 510KS, a najveća brzina je 250 km/h

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bivši BMW-ov šef dizajna otišao u Infiniti

 

infiniti%20bmw.jpg

 

Infiniti je doveo jako ime za šefa dizajna. Reč je o Karimu Habibu, koji je tokom karijere radio u nekoliko premium automobilskih proizvođača, uključujući BMW i Daimler. Habib počinje s poslom 1. aprila, a baza će mu biti Japan iz kojeg će voditi Infinitijev dizajnerski tim. Pre dolaska u Nissanov premium brend Infiniti, Habib je bio šef dizajna u BMW-u. Zaslužan je za izgled X1, bivše serije 7 kao i za X2 i CS koncept. Dok je radio u Daimleru osmislio je dizajn novih Smart modela.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW serije 5 dobio iF priznanje za dizajn

 

bmw%205%20if.jpg

 

Ukupno pet modela Grupe BMW osvojilo je međunarodno priznatu iF nagradu za dizajn 2017. Žiri koji se sastoji od vrhunskih stručnjaka nagradio je Mini Vision Next 100, Rolls-Royce Vision Next 100, BMW-ov motocikl Vision Next, kao i Koncept X2 u kategoriji Mobilnost/Stručni Koncept. Ovo vredno priznanje je dodeljeno BMW-ovim modelima za njihov inovativni dizajn i tehnologiju orijentisanu prema budućnosti. Zlatna nagrada iF 2017. je pripala BMW-u serije 5 u kategoriji Automobili/Proizvod. S ovom nagradom, žiri je još jednom potvrdio izvanredan posao koji je odradilo dizajnersko odeljenje BMW-a. Pet iF nagrada 2017. je dodeljeno Grupi BMW za proizvode na polju mobilnosti, stila života, interakcije s korisnikom i sporta - Designworks. Priznanja su dodeljena u okviru svečane noći iF nagrade za dizajn 2017, koja se odvija po šesti put u centru BMW svet u Minhenu. Unazad više decenija iF nagrada za dizajn je priznata kao jedno od svetski značajnijih priznanja za dizajn i priznata kao pečat kvaliteta za izuzetnost na polju dizajna. Osim spoljašnjeg izgleda i oblika proizvoda, kriterijumi ovog priznanja, koje se godišnje dodeljuje od 1953, takođe uključuju nivo inovacije, ergonomiju, funkcionalnost i ekološke aspekte.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skica otkrila dizajn novog Audija A8, A7 i A6

 

audi%20a6%207%208%201.jpg

 

Audijev šef dizajna Marc Lichte je razgovarao s novinarima francuskog magazina L'argus o novom A8 i drugim modelima kao što u A7 Sportback i A6 Sedan, a pokazao im je i skicu koja otkriva razlike između modela.

Na prvi pogled će mnogi pomisliti da su automobili gotovo identični, ali razlika je u detaljima. Velika rešetka hladnjaka je drugačija kod svakog modela. Istaknutija je i veća na sedanu A8, dok modelu A7 Sportback daje sportski izgled, a naglašena je dodatnim naborima na poklopcu motora. A6 Sedan ima nešto manju verziju rešetke hladnjaka i drugačiji dizajn prednjeg branika. Brojni hromirani detalji takođe prave razliku, tako da ih A8 ima najviše, što se i očekuje od modela sa vrha ponude. Ovaj model ima dva sjajna dela u obliku slova C na ivicama branika, a spojeni su centralnim hromiranim delom. A7 Sportback najviše zrači sportskim duhom, a hrom mu daje agresivan izgled. A6 poseduje dva hromirana dela u obliku slova L, ali ti delovi nisu spojeni u sredini kao što je slučaj s modelom A8. Farovi su pozicionirani veoma blizu masivne rešetke hladnjaka kod ''osmice'', dok su kod modela A7 i A6 odmaknuti. Razlika između modela je i u LED dnevnim svetlima. Lichte je obećao da će implementirati veće razlike između modela, koji će ipak zadržati sličan dizajnerski jezik. Ostaje da se vidi da li će i oni koji se manje razumeju u automobile primetiti razliku između modela. Audi A8 će biti predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu u septembru, a prodaja bi trebalo da počne pre kraja godine. Zatim će 2018. stići A7 Sportback, a onda i novi A6.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam se kalio na ''rols-rojsu''

 

rolls%20trpinac.jpg

 

Nema većeg uspeha od ostvarivanja dečačkih snova. A Pavle Trpinac, rođeni Beograđanin, svoje je ostvario dolaskom na Beogradski sajam automobila. Ali u kakvom stilu! Kao jedan od ključnih dizajnera najekskluzivnijeg automobila koji se više od pola veka šepuri pod kupolama zdanja na obali Save.

''Otac me je kao malog doveo na Beogradski sajam automobila. Bio sam fasciniran. Tada se i rodila želja da kreiram, napravim svoj automobil'' - kaže Pavle Trpinac, za ''Novosti'', dok ponosno, sa širokim dečačkim osmehom stoji pored svoje najnovije kreacije ''rols-rojs goust blek bedža'', vrednog više od 300.000 evra. - Dolazak na Sajam automobila sada je ispunjenje tog dečačkog sna. Pavle je rođen 1979. u srpskoj prestonici. Pohađao je osnovnu školu Vladislav Ribnikar, a zatim Treću beogradsku gimnaziju. I nije krenuo stopama oca Dušana, profesora na Medicinskom fakultetu u Beogradu, već je izabrao industrijski dizajn. Završio je Fakultet primenjenih umetnosti (odsek Industrijski dizajn), a zatim 2004. kreće na master usavršavanje na prestižni nemački Hochschule pforzhaim, čiji je naziv teško izgovoriti, a kako ga je tek završiti! A kako je mladi Beograđanin davao ispite i kakav je postdiplomac bio, ilustruje činjenica da je već 2007. počeo da radi u posebnom BMV odeljenju za dizajn (bavarski gigant je inače vlasnik britanskog ponosa ''rols-rojsa''), u takozvanom odeljenju za napredni dizajn, i odmah na kreiranju sada već klasika iz radionice ''rols-rojsova'' - modela ''vreit''.

 

''Bilo je to neponovljivo iskustvo. Prvo kaljenje, pa na ''rols-rojsu''! Imati priliku da vidite kako se stvara legenda nešto je što samo možete da poželite'' - priča Trpinac. Usledio je rad na sadašnjem biseru legendarnog automobilskog brenda koji važi za najprestižniji, najglamurozniji na svetu. ''Rols-rojs je automobil koji, kada se pravi mora da ispuni najviše standarde'' - objašnjava Trpinac. ''On mora da bude savremen ali i vanvremenski. To smo uspeli sa modelom ''fantomom'', to smo, verujem, uspeli i sa ovim ''goust blek bedžom''. ''Rols-rojs'' se pravi ručno, s puno ljubavi svih koji učestvuju u kreiranju. Trpinac nam objašnjava kako to izgleda: ''Prvo nastaje skica. Zatim je polako pretvaramo, naravno uz pomoć kompjutera, u detaljne nacrte iz kojih nastaje model. Od plastelina. Ogroman broj ''rols-rojseva'' koji su napravljeni i pre mnogo decenija i dalje je u voznom stanju. To je auto koji traje, to je stil života.''

 

Svi koji učestvuju u izradi ove ''umetnosti na četiri točka'' svoj posao doživljavaju kao poseban. ''Ovaj automobil koji je izložen u Beogradu napravljen je da pobudi još više strasti. Tamni tonovi, luksuz... A ipak, bez obzira na svu raskoš, to je pravi superautomobil, brz, dinamičan, sa izuzetnim performansama'' - kaže Trpinac. Pavle je nastanjen u Minhenu, ali kako ''Rols-Rojs'' ima i dizajnerski studio pored glavnog grada Bavarske i u britanskom Gudvudu, često putuje preko Lamanša, a još češće dolazi u Beograd. ''Sa suprugom Marinom i sinom Markom živim u Minhenu, ali su mi roditelji u Beogradu. Često dolazim, i naravno, uživam svaki put'' - kaže Pavle Trpinac. Sin Marko ima dve godine, a jedna od omiljenih igračaka mu je, naravno, automobilčić. ''Rols-rojs'', pretpostavljamo?'' Umesto odgovora, širok osmeh Pavla Trpinca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maserati Hommage izdanje je GT budućnosti

 

Maserati-Hommage-Concept%2011.jpg

 

Tokom pedesetih i šezdesetih godina prošlog veka, proizvođači i dizajneri automobila često su se bavili pitanjem kako će automobili izgledati u budućnosti. Neki od njih su leteli, drugi su imali solarni pogon, a nijedan zapravo nije izgledao poput današnjih automobila.

 

Maserati-Hommage-Concept%201.jpg

 

Iako je još uvek teško zamisliti kako će izgledati GT visokih performansi u 2049. godini, dizajner Frančesko Gastaldi odlučio je da napravi svoju verziju budućeg Maserati Hommage-a.

 

Maserati-Hommage-Concept%20111.jpg

 

Za razliku od mnogih sadašnjih vozila koja imaju prave linije i oštre ivice, Gastaldijev Maserati Hommage izgleda veoma atraktivno, a oble linije dizajna i samo jedan sloj stakla koji služi kao vetrobran, krov i zadnji prozor čine ga posebno upečatljivim.

 

Maserati-Hommage-Concept%201111.jpg

 

Iako deli neke sličnosti sa aktuelnim modelima Maseratija, ovaj Hommage ne podseća konkretno ni na jedan njihov automobil. To ne umanjuje lepotu njegove spoljašnjosti, a da li ćemo nekada videti slično vozilo na ulicama, otkrićemo tek u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smena šefa dizajna u McLarenu

 

rob%20melvil.jpg

 

Frenk Stivenson odlazi, a njegovo mesto zauzeće Rob Melvil.

Prošle nedelje je najavljeno da će, sada već bivši šef dizajna, Frenk Stivenson napustiti McLaren i da će se vratiti u Mini, gde je radio kao glavni dizajner do 2002. godine. Kompanija je javno objavila da će njegovo mesto zauzeti Rob Melvil. On je bio odgovoran za sportsku seriju automobila kao i drugugeneraciju super automobila pre ovogunapređenja. Radio je na automobilima kao što su: P1, 650S, 675LT, 570S i vodio je dizajnerski tim koji je radio na automobilu 720S. Pre toga je radio u Jaguar-Land Rover kompaniji kao deo naprednog dizajnerskog tima, koji je bio odgovoran za Range Rover Evoque. Tokom 2006. godine se pridružio kompaniji General Motors u Velikoj Britaniji, gde je dao svoj doprinos u dizajniranju vozila kao što su Hummer H2, Chevrolet Corvette i Cadillac Converj. Kao šef dizajna u McLarenu Melvil će biti odgovoran za dizajn 14 novih modela do 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čuveni dizajner automobila, Tom Tjaarda, preminuo u 82. godini

 

tjaarda.jpg

 

Sećanje na jednog od najvećih dizajnera u automobilskoj industriji

 

Tom Tjaarda je čovek koji je odgovoran za nastanak automobila kao što su De Tomaso Pantera, Ford Maverick i Fiat 124 Spider i mnogih drugih.

Stevens Thompson Tjaarda van Sterkenberg je rođen u Detroitu, 23. jula 1934. godine. Njegov otac je bio Joop Tjaarda van Starkenburg, koji je promenio svoje ime u Džon Tjaarda kada je stigao na tlo Amerike. Imajući u vidu da je njegov otac bio kreator Lincoln Zephyr automobila i poznati dizajner, Tom je od malih nogu bio u dodiru sa dizajnom automobila. Tomova karijera je počela 1958. godine, ubrzo nakon što je diplomirao na Univerzitetu u Mičigenu. Jedan od njegovih učitelja je mislio da bi Tom mogao da radi za firmu Carrozzeria Ghia, za šta je Tom mislio da je sjajna ideja. Preselio se u Italiju i dizajnirao automobil Innocenti 950. Tokom 1961. godine, Battista ''Pinin'' Farina je primetio njegov talenat i pozvao ga da radi u njegovom studiju. To je bilo vreme kada su se pojavili autmobili kao što su Fiat 124 Spider, Ferrari 365 California i Chevrolet Corvette Rondine. Tokom 1968. godine, Tjaarda se vratio u Ghia, gde je dizajnirao automobil De Tomaso Pantera. Takođe, tamo je nastao i izgled Ford Maverick. Kasnije je Ford kupio Ghia kompaniju tokom 1970. godine. Tjaarda je prema tome postao dizajner modela kao što je prva Ford Fiesta.

Tjaarda je napustio Ghia kompaniju tokom 1977. godine, i postao je Fiatov konsultant za dizajn, sve dok nije otvorio svoju kompaniju Dimensione Design tokom avgusta 1984. godine. Kompanije je 2003. godine promenila ime u Tjaarda Design. Tom je u svojim poslednjim godinama bio sudija na raznim takmičenjima klasičnih automobila. Dobio je rak, i išao je na lečenje u bolnici u Turinu do svoje smrti 1. Juna 2017. Godine. Tom nije imao dece sa svojom ženom Paolom Bronzino.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizajnerska studija: Spyker sedan

 

spyker%20s%2011.jpg

 

Iako nije reč ni o konceptu, ova dizajnerska studija vredna je pažnje. Njen tvorac je dizajner Stevie Joyce, a zasnovana je na prethodnim Spykerovim modelima, uz retro dizajn i inspiraciju aeronautikom.

 

spyker%20s%201.jpg

 

Detaljima je poklanjana velika pažnja, pa tako možemo videti start-stop dugme integrisano u sat na instrument tabli i detaljne od kože, a celokupan dizajn unutrašnjosti fokusiran je na lakoću ulaska i izlaska iz automobila.

 

spyker%20s%20111.jpg

 

Vrata se mogu otvoriti na dva načina - kao ''galebova krila'', poput onih na Modelu X ili SLS, i kao ''leptir'', nalik na BMW i8 i LaFerrari. Druga opcija je bolja kada nema zadnje klupe. Dizajn je posebno interesantan kad je reč o krovu i zadnjem delu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viktorija Bekam iznervirala direktora Land Rovera

 

vb%20evoque.jpg

 

Bivša ''Spajsica'' danas je cenjeno ime u svetu mode, ali ovog puta je sebe malo precenila. Naime, direktor Land Rovera Geri Megover ju je kritikovao što je ''naduvala'' svoju ulogu u novoj liniji tih automobila VB Evoque. Na predstavljanju nove linije, Viktorija je rekla: ''Dizajnirala sam automobil koji želim da vozim, a mislim da bi i Dejvid želeo da ga vozi''. Megover je morao da ispravi stvari. ''Ona nije dizajnirala automobil… Ja sam više zaboravio nego što će ta žena ikada znati o dizajniranju automobila - za to su potrebne godine''. Viktorija jeste imala ulogu u tome, ali ne u dizajniranju automobila, već u dizajniranju enterijera.

''Otišli smo u Kinu da predstavimo automobil, a ona je pred novinarima iz celog sveta rekla: ''Kada sam dizajnirala automobil...'' Rekao sam joj: ''Viktorija, to ne piše u tvom govoru'', a ona mi je odgovorila da nije ni shvatila šta je rekla''. Megover kaže da nakon toga nije više želeo da radi sa Viktorijom Bekam, a iz kompanije kažu da ona ''ostaje deo 'Lend Rover' porodice''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitsubishi Expander bez maske

 

168371-Mitsubishi%20ex.jpg

 

Mada je njegova premijera zakazana za 10. avgust, novi Mitsubishi Expander je već pred nama. Doduše, za sada je pred nama samo prednji vozila bez ikakve maske, ali one ranije teaser slike su ionako dovoljno otkrile izgled bokova i zadnjeg dela.

 

168372-Mitsubishi%20ex%2011.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizajner aktuelnog VW Pola i Golfa prelazi u Škodu

 

stefani.jpg

 

Odlaskom Jozefa Kabana u BMW, Škoda je ostala bez čoveka koji će dati vizuelni identitet njenim automobilima. Nakon nekoliko meseci konačno su pronašli pravog čoveka. Nisu ga doveli spolja, već su ga angažovali unutar Volkswagenovog koncerna. Reč je o Oliveru Stefaniju koji je u VW-bio šef dizajna eksterijera. Stefani se 2002. zaposlio u Volkswagenu, a osim što je pomogao u dizajnu nove Bube i Passata CC, bio je na čelu tima koji je bio zadužen za izgled aktuelnog Pola, Golfa, Tiguana, Jette.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

O3 FL plač majke božje, nije ni čudo ovakav potez. Posle onako dobre O3 i S3, ovo čudo...

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pininfarina dizajnira novi SsangYong

 

ssangyong%20r%205.jpg

 

SsangYong defintivno nije poznat po lepim automobilima, naprotiv. Izgleda da su konačno odlučili da ''odreše kesu'' i učine nešto po tom pitanju. Južnokorejski proizvođač SsangYong je postao poznat po automobilima, najblaže rečeno, čudnog dizajna, koji su u pokušajima da budu originalni postajali gotovo groteskni. Ipak, možda se nešto na ovu temu i promeni. CEO SsangYonga Jong Sik Choi potvrdio je da je za dizajn narednog SUV-a Rexton angažovan čuveni studio Pininfarina. Šta više, potpuno novi projekat Rextona je počeo još prošle godine, a premijera s planira za 2021.

Samo, pre nego što se obradujemo, treba imati na umu da je čuveni studio, osim što je umeo da napravo brilijantne automobile kao šro je bio Ferrari 250 LM Stradale Speciale pre 50 godina, umeo i da uprska stvari, kao što je to bilo sa Daewoo Tacumom na primer. Sa druge strane, vlasnik SsangYonga i dizajn studija Pininfarina je indijska Mahindra koja je kupila Pininfarina studio 2015. za oko 140 miliona evra. Na kraju, ili tačnije na početku, samo da se rukovodstvo SsangYonga ne pita mnogo za dizajn, obzirom da su mnogo puta do sada pokazali da imaju jako čudan smisao za lepo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda patentirala dizajn same unutrašnjosti

 

169622-honda%20p%201.jpg

 

Honda je patentirala izgled prednje instrument table koju će koristiti na nekim budućim modelima...

Koliko vidimo, ekrani su u potpunosti preuzeli uloge konvecionalnih instrumenata pa će se sada jedan nalaziti tačko ispred Vas u kombinaciji sa već predstavljenim multimedijalnim rešenjima.

 

169623-honda%20p%2011.jpg

 

Karakteristično za ekran koji se nalazi ispred vozača je činjenica da je postavljen na kolo samog upravljača, tako da će vozač uvek imati savršen pogled i pregled informacija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaguar predstavlja svoj volan sa veštačkom inteligencijom

 

jaguar%20v%201.jpg

 

Jedno pravo umetničko delo britanske kompanije

Upoznajte Sayer, volan budućnosti. Kompanija Jaguar Land Rover će predstaviti svoj novi izum na festivalu tehnologije na Londosnkom univerzitetu. Sayer nije običan volan. On poseduje veštačku inteligenciju, njime se upravlja glasovnim kontrolama i dizajniran je za vozila sa visokim nivoom autonomije. Kompanija JLR razmišlja u pravcu da će ljudi posedovati više od jedne autonomne mašine, pa s obzirom na to, ovaj volan će moći da se koristi za svaku od njih. Sayer je prediviđen da bude i lični asistent njegovog vlasnika, pa tako ima opciju da podseti ljude kada treba da se probude kako bi stigli na jutarnji sastanak koji je na dva sata udaljen od kuće, pa čak i predviđa kada automobil treba sam da dođe ispred vrata vlasnika. Takođe, ne samo da će dozvoliti vlasniku da upravlja automobilom, već će i savetovati kojim putem je najbolje krenuti.

 

Njegov minimalistički i moderni dizajn ne poseduje fizičke dugmiće ni ekrane, al ii dalje prikazuje informacije na izglačanoj aluminijumskoj površini. Zapravo, postoji samo jedno dugme na njegovom vrhu, ali još uvek nije otkriveno čemu služi. Ovo predivno umetničko delo, kako ga opisuju ljudi iz kompanije, je nazvano po lojalnom radniku, dizajneru Malkomu Sajeru, koji je za kompaniju radio u period između 1951. i 1970. godine i predstavio ideje za ovaj volan. Sayer će biti deo izložbe "Tehnologija sa srcem" kompanije JLR na festival tehnologije koji će biti otvoren za javnost od osmog do desetog septembra. Tokom festival mnoge kompanije će predstaviti svoje tehnologije koje će napraviti pozitivnu razliku u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bentley Mulsanne Design Series by Mulliner

 

bentley%20m.jpg

 

Mada će njihov glavni novitet na sajmu automobila u Frankfurtu biti nova generacija Continentala GT, Bentley će pažnju privlačiti i novom verzijom luksuzne limuzine Mulsanne. U pitanju je Mulsanne Design Series by Mulliner, ograničeno izdanje u King Fisher Blue boji, sa gloss black detaljima (prednji gril, bočni otvori za vazduh, okviri stakala...), tamnim "Flying B" logom, 21-inčnim Speed točkovima, kao i crnim kožnim enterijerom sa plavim kontrastnim detaljima.

 

170221-bentley%20m%2011.jpg

 

Na kraju, Bentley će posetiocima u Frankfurtu prikazati i doterani Flying Spur V8 S, sa dvobojnim eksterijerom (kombinacija boja Light Windsor Blue/Dark Windsor Blue) i još luksuznijim enterijerom sa novim kombinacijama boja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW – Bivšem šefu dizajna kompanije se njihov trenutni stil ne dopada

 

1505809164_18.jpg

 

Pored novog izvanrednog modela Z4 i jednako impresivnog koncepta serije 8, neki bi rekli da sadašnji šef dizajna kompanije zna šta radi. Međutim, nakon predstavljanja koncepta modela X7 iPerformance i i Vision Dynamics na Sajmu automobila u Frankfurtu, koji nisu imali prepoznatljiv stil koji se očekivao, jedan od bivših dizajnera kompanije ih je isprozivao. Kris Bengl, bivši šef dizajna kompanije BMW, je bio kritički nastrojen prema izloženim automobilima. On je bio šef dizajna kompanije BMW punih 17 godina, nakon čega je napustio kompaniju i osnovao svoju firmu Bengl, koja se bavi dizajniranjem svega, od boca za alkohol do kolevki.

 

On je izjavio da je izložba kompanije u kojoj je radio bila sjajna, i da mu se dopala tehnologija koju je kompanija predstavila. Međutim, iako je očekivao da vidi neke pozitivne promene u stilu automobila, njih nije uočio. On je dodao da proizvođači ovih dana kao da nemaju nikakve nove ideje, već samo u određenoj meri menjaju ono za šta znaju da se prodaje,i onda ubede sve da je reč o nečemu novom. Bengl, koji sada radi za Samsung, je izradio dizajn koncept automobila pod imenom BMW Gina, a odgovoran je i za sve modele kompanije od serije 1 do X6.

 

preuzeto sa - Vrele Gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...