Jump to content
FAS Goran
boki

Da li vezujete pojas dok vozite?

Recommended Posts

Ne deluje. Ali to su organizovane vratolomije koje se izvode na javnim putevima u spicu saobracaja.Ovi sto gledaju pored su publika...To je tamo veoma popularno, imas dosta snimaka po YT...

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 opasnih laži o nevezivanju sigurnosnog pojasa!

 

152848-pojas.jpg

 

Svi mi imamo prijatelje koji veruju da je vezivanje sigurnosnog pojasa hir. Koliko puta smo samo čuli detinjasto objašnjenje u stilu superheroja koji prežive sudar tako što skoče kroz vetrobransko staklo i dočekaju se na noge. Naravno, sve to nema veze sa istinom a mi smo skupili spisak glupih argumenata zbog kojih vozači ili putnici ne žele da vežu sigurnosni pojas koji slavi 60 godina od pronalaska.

 

LAŽ

U slučaju sudara imao bih bolje šanse da preživim jer bih bio izbačen iz automobila.

ISTINA

Ovo je dalekooooo od istine. U 2014. godini, 80 odsto putnika koji su bili izbačeni iz automobila nije preživelo sudar. Ideja o ispadanju iz vozila i laganom sletanju na travnatu površinu je naučna fantastika i holivudski mit. Šansa da preživite proletanje kroz vetrobransko staklo je minimalna.

 

LAŽ

Nije mi potreban sigurnosni pojas jer idem samo dve-tri ulice dalje. Ionako se nesreće dešavaju pri velikim brzinama.

ISTINA

Najveći broj saobraćajnih nesreća se dešava pri brzinama manjim od 50-60 kilometara na sat. Takođe, zabeležen je sve veći broj nesreća sa smrtnim ishodom koje se događaju na manje od 40 kilometara od kuće žrtve. Ako pri brzini od 50 km/h udarite u objekat koji stoji, vaše telo, kao i svi predmeti u automobilu, nastaviće da se kreće nesmanjenom brzinom.

 

LAŽ

Moj automobil ima vazdušne jastuke, tako da ne vidim kako sigurnosni pojas može dodatno da mi pomogne.

ISTINA

Zadatak vazdušnih jastuka je da združenim snagama rade sa sigurnosnim pojasevima, a ne da ih zamene. Oni se aktiviraju u deliću sekunde i mogu ozbiljno da vas povrede ako glavom udarite u naduvani vazdušni jastuk (procene su da će se vaše telo kretati brzinom od 350 km/h).

 

LAŽ

Ako izletim sa puta i završim u jezeru, veće su šanse da se udavim vezan sigurnosnim pojasom.

ISTINA

To se dešava u manje od 0.5 odsto slučajeva. Mogućnost da se sigurnosni pojas zaglavi je mnogo manja od mogućnosti da zbog nevezanog pojasa proletite kroz vetrobran i da se udavite u jezeru.

 

LAŽ

Dovoljno sam snažan da se oduprem rukama o upravljač pri sudaru.

ISTINA

Ne, nisi! Naglo usporavanje ili nesreća pri 50 kilometara na sat transformišu masu osobe od 80 kilograma u 12 tona! Takođe, jako je teško regovati brzinom kojom reaguju vazdušni jastuci i sigurnosni pojasevi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U gradu se za sada ne vezujem, a napolju da. Kažem za sada jer trenutno baš to ne gledaju puno, ali ako krenu ozbiljno da kažnjavaju moraću.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje da se pojasevi vezuju zbog kažnjavanja...
U SAD u nekim državama nije kažnjivo nevezivanje sigurnosnih pojaseva a imaju veću stopu vezivanja od nekih država gde je to nevezivanje kažnjivo...
Važna je svest a ovde izgleda svest ne dolazi, jedino sta se gleda je novčanik...
Podsetnik: pojaseve ne vezujete radi drugih ucesnika u saobraćaju. Valjda ste sami sebi na prvom mestu kao i vasi saputnici u vozilu..


Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nisam bio jedan od onih koji se vezuju osim kad primetim organe gonjenja ali onda sam par nedelja naterao sebe da se vezujem i nakon vrlo kratkog perioda je predmetno postala nesvesna rutina.

Sad sam vezan i ja i putnici 95% vremena. 

Samo i isključivo stvar navike, kao i mnoge druge stvari u životu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzemirujući video: Evo zašto uvek treba da koristite pojaseve u automobilu

 

kina%20pojas.jpg

 

Snimak nadzornih kamera u Kini prikazuje nesreću u kojoj čak 3 osobe sa zadnjeg sedišta ispadaju iz automobila prilikom udarca u zaštitnu ogradu. Iz Kine nam dolazi video koji može da posluži kao školski primer zašto uvek treba vezati pojas u automobilu. Vozač Lade sa snimka je, verovatno zbog nepažnje ili umora, udario u zaštitnu ogradu. U normalnim uslovima takva nesreća bi završila s lakšim povredama putnika, međutim tri osobe koje su se nalazile na zadnjoj klupi nisu bile vezane. Rezultat? Kao što se vidi sa snimka, katapultirani su na drugu stranu autoputa, a jedan od njih je završio nekoliko centimetara od točkova šlepera koji je ipak uspeo da se zaustavi. Vozač i suvozač su prošli s lakšim povredama, a iako je izgledalo strašno, trojka sa zadnje klupe je uspela da preživi, ali uz mnogo ozbiljnije povrede putnika napred...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte ovo ako mislite da ne morate da koristite pojas na zadnjem sedištu

 

pojas%201.jpg

 

Sigurnosni pojas se bezbroj puta pokazao kao nezamenjia oprema za spašavanje života, ali iz nekog razloga većina putnika veruje da na zadnjoj klupi ne moraju da ga koriste jer tamo, valjda, zakoni fizike ne važe. U školi biste za ovakvo neznanje dobili jedinicu, dok ćete u slučaju sudara biti srećni ako prođete samo sa lakšim povredama. Sila koja deluje na naše telo raste eksponencijalno s kvadratom brzine. Ako udvostručite brzinu kretanja učetvorostručićete i silu koja deluje na vaše telo u slučaju saobraćajne nesreće. U frontalnom sudaru, pri 100 km/h, čovek od 75 kilograma ima masu veću od dve tone. Pojasom neosigurani putnici opasni su po saopstveni i živote ostalih putnika u automobilu.  Prema nekim istraživanjima čak 80 posto putnika ne koristi pojas prilikom vožnje na zadnjem sedištu, posebno kad se voze u taksiju ili Uberu.

Ovaj zabrinjavajući podatak je naterao IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) na snimanje ovog fenomenalnog videa:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Srbiji pojas na prednjim sedištima koristi 84% ljudi, na zadnjim samo 20%

 

110716-vilner 01.jpg

 

U Srbiji 84% ljudi na prednjim sedištima automobila koristi sigurnosni pojas, dok ih je 2013. godine bilo 68%, prenelo je Ministarstvo unutrašnjih poslova. To je izjavio Duško Pešić, vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja koja od 2013. godine sprovodi istraživanja upotrebe sigurnosnog pojasa koja je obavezna po zakonu. Na zadnjem sedištu sigurnosni pojas koristi svega 20% putnika, a 2013. godine ga je koristilo jedva 3%. Stanje je ipak ''značajno bolje, ali smo još daleko od razvijenih zemalja koje imaju manje stradalih na putevima'', rekao je Pešić i dodao da podaci pokazuju da godišnje pogine po više od 100 ljudi koji su nisu koristili sigurnosni pojas.

 

Pešić je istakao je da je sigurnosni pojas sredstvo koje je spaslo najviše života i to ilustrovao i time što 75% poginulih u udesima prilikom ispadanja iz vozila nije koristilo pojas. Ukazao je da, ukoliko se pojas ne koristi, svi ostali sigurnosni sistemi vozila nemaju efekta ili će imati čak i negativne posledice. Ministar unutrašnjih poslova je na početku zajedničke kampanje Ministarstva i Agencije za bezbednost saobraćaja pozvao građane da poštuju propise, a posebno da koriste sigurnosne pojaseve i bezbednosna sedišta za decu u vozilima. Ministar je rekao da je većina pogibija u saobraćajnim udesima mogla biti izbegnuta korišćenjem sigurnosnih pojaseva i poštovanjem saobraćajnih propisa. Ministar je upozorio da će policija pojačano nadzirati saobraćaj i da će u skladu sa zakonom bahatim vozačima oduzimati vozila ''kada god i koliko god dugo može''.

 

''Kažnjavaćemo ih, tražićemo ih, gledaćemo šta objavljuju na društvenim mrežama i nijedan neće ostati nekažnjen i neotkriven'', rekao je Vulin, ali je ukazao da je ''sve to manje važno od naše svesti da razumemo da je svako od nas odgovoran u saobraćaju, odgovoran za svoj život, život članova svoje porodice i svih drugih ljudi''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/14/2017 at 12:57 PM, neshaoct said:

U frontalnom sudaru, pri 100 km/h, čovek od 75 kilograma ima masu veću od dve tone.

Zastrašujuće saznanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos vise zastrasujuce je jedan noviji i moderniji trend. Svojevremeno su bili tatini i mamini unuci u krilu vozaca koji vozi po lokalu da dete vidi malo, a sada u redovnom saobracaju imate vozaca koji umesto klinca ima kuce kompaktnog dizajna (mala pudla, pekinezer, maltezer i sve ostalo ne vece od laptopa) kod njega u krilu ili do prozora. Cisto da ne zalazimo u dublju analizu gde je tim ljudima mozak i koncentracija pored saobracaja i dzukca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam bio "treće dete" i uvek sam sedeo pozadi u sredini. A, pojas sam tako počeo da vežem pre oko 40 godina  :) I nikada nisam razumeo ljude koji ga ne vežu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, ISV_01 said:

Jos vise zastrasujuce je jedan noviji i moderniji trend. 

a sada u redovnom saobracaju imate vozaca koji umesto klinca ima kuce kompaktnog dizajna

Jos vise zastrasujuca je za mene gomila njih koji kuckaju na Viberu dok voze. Podgrupa su oni koji telefoniraju, pored "zivog" handsfree BT uredjaja u autu. Ili je tesko tapnuti 2 puta na ekran mobilnog (ako BT vec nije ukljucen) ili treba da se istakne "business" look sa sve telefonom na uvetu :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobar instruktor me je davno navikao da se uvek vezujem. Svojevremeno sam bio na NAVAKu, i probao kosu ravan, u uticaj vezivanja pojaseva, daju vam lutku koju držite, i koju praktično ispustite od udarca kada puste to sedište. Nadam se da neko zna o čemu pričam.

Pre par godina u Nišu, Nišvill, i budu studenti iz KG sa kosom ravni, i ja prihvatim i potpišem saglasnost, da se pustim, sa veće dužine, jer ima dva nivoa opterećenja, npr 5kmh, i 10 kmh, zaboravio sam.

Poenta priče, vrat me je valjano boleo 2-3dana, da sam se ozbiljno zabrinuo za eventualnu povredu.

 

O udarcima u čvrstu prepreku, sa većim brzinama, ne smem ni da pomislim, koju to traumu telo istrpi....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je prica i za neki teret u gepeku sta moze da napravi u kabini, ako nije pravilno namesten tj nekako zaglavljen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Britanski premijer se vozio bez sigurnosnog pojasa pa zaradio kaznu

 

police uk.jpg

 

Saobraćajni propisi su - saobraćajni propisi i trebalo bi da važe za sve, pa i za prvog čoveka države.

 

Policija iz Lankašira je napisala kaznu britanskom premijeru Rišiju Sunaku jer nije vezao sigurnosni pojas u vožnji. Sunak je uhvaćen nakon što je na Instagramu objavio video u kojem se obraća građanima sa zadnjeg sedišta automobila. U nedavnom videu koji je objavio Sunak, može se videti kako se okreće prema kameri dok govori o vladinoj politici. Međutim, jasno je da nije vezan sigurnosnim pojasom, što je dovelo do istrage lokalne policije. Sunak se suočava s kaznom od 100 funti (112 evra), koja se može povećati na 500 funti (560 evra), ako slučaj dođe na sud. Iz kancelarije premijera su saopštili da on prihvata kaznu i da će je u najkraćem roku platiti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...