ChobbyNS 281 Posted March 31, 2010 A na koliko se obrtaja pali turbinu na stilu?Pitam zato sto je cujem maltene non-stop.Vec negde oko 1200-1300rpm se cuje zvizdanje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Daki 1 Posted April 1, 2010 Ova prica o obrtajima mi je strashno zanimljiva Prvi put u zivotu vozim dizel pa sam josh u fazi "provaljivanja" sta mu najvise prija Da li moze neko od vas iskusnijih da mi kaze da li masini "smeta" da se vozi ispod 2000 obrtaja tj. da lise masina tako "muci" ili je i kod ovih "novijih" pravilo da mu prijaju nizi obrtaji? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted April 1, 2010 Evo ovako, probao sam na Doblu 1.9 JTD Multijet 105ks na kom broju obrtaja se aktivira "blokada motora".Odgovor je na 4800rpm. Taj motor je razumno voziti do 3000 obrtaja, mada kad zatreba (u preticanju) lako dodje i do 4200rpm, a sve preko toga je nepotrebno i stetno za motor.Po mom misljenju najkorisnija voznja pomenutog motora je u rasponu 1800-2800rpm.Mog benzinca 1.2 8v sam probao do 5800-6000rpm i nije se aktivirala blokada. Nisam imao srca da ga teram preko tih obrtaja.Video sam na YouTube da je lik dogurao sa istim motorom do 6400rpm i onda se aktivirala blokada. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 281 Posted April 1, 2010 Ova prica o obrtajima mi je strashno zanimljiva Prvi put u zivotu vozim dizel pa sam josh u fazi "provaljivanja" sta mu najvise prija Da li moze neko od vas iskusnijih da mi kaze da li masini "smeta" da se vozi ispod 2000 obrtaja tj. da lise masina tako "muci" ili je i kod ovih "novijih" pravilo da mu prijaju nizi obrtaji? Za dizel nije nikakvo mucenje da ga vozis ispod 2000rpm,za benzinca jeste.Ja mog u gradu vozim do 2000 i ne zali se vec 4 godine Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted April 1, 2010 Samo da napomenem da se turbina ne ''pali''. Ona se uvek vrti. Samo sto pocinje da deluje na odredjenim obrtajima. Kod vecine dizelasa crvena zona pocinje na 4500+/-150, i stvarno preko toga ne treba terati. Moj jtd na leru bez problema kuca na 5k obrtaja. To sam samo jednom probao, a inace ga redovno procepljavam na 4000 obrtaja i evo na satu 143000 km, a ne izbacuje ni grama dima niti ista sto ukazuje da je motor u problemu. Kada normalno vozim(sto je veci deo vremena) vozim ga izmedju 1800 i 2500 obrtaja jer osecam da mu to najvise prija.Ne valja motor ni gusiti na malim obrtajima, to zna da izazove i vece posledice nego sto mogu visoki obrtaji!!! Ako se duze vreme vozi na niskim obrtajima valja ga produvati na autoputu punim gasom bar 15 km. Sustina price je da motor treba voziti u onom intervalu koji mu najvise prija, a banalno je pricati sta mu najvise prija jer postoji milion razlicitih motora, a svaki ima svoje karakteristke. Niski obrtaji opterecuju lezajeve na radilici da vecina ljudi nije svesna toga koliko to steti.Ovaj primer sam navodio vise puta ali spomenucu i sada: Sednite na bicikl i ubacite u 20 brzinu pa krenite, oseticete da vam kolena i zglobovi bas i ne uzivaju, jer su pod velikim naporom. U ovom slucaju su lezajevi kolena. Takodje losa strana niskih obrtaja je nepoptuno sagorevanje, nakupljanje garezi po ventilima itd. Sa druge strane visoki obrtaji su stetni jer se javlja prevelika sila u klipovima i javlja se opeterecenje na pomenutim lezajevima samo ne na isti nacin. Zato treba naci opseg koji najvise prija motoru a to se oseti. Najlakse je videti grafikon snage i obrtnog momenta i npr. prema tome se zauzeti oko stila voznje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Daki 1 Posted April 1, 2010 Ova prica o obrtajima mi je strashno zanimljiva Prvi put u zivotu vozim dizel pa sam josh u fazi "provaljivanja" sta mu najvise prija Da li moze neko od vas iskusnijih da mi kaze da li masini "smeta" da se vozi ispod 2000 obrtaja tj. da lise masina tako "muci" ili je i kod ovih "novijih" pravilo da mu prijaju nizi obrtaji? Za dizel nije nikakvo mucenje da ga vozis ispod 2000rpm,za benzinca jeste.Ja mog u gradu vozim do 2000 i ne zali se vec 4 godine Hvala na odgovoru ja menjam brzine za sada "po osecaju/zvuku" ali kad pogledam na koliko je to obrtaja uglavnom je tu oko 2000 (osim prve brzine naravno "crveno" pocinje na 4500 pa pokusavam sad da provalim koliko mu obrtaja prija. Recimo gledam i ono "trenutna potrosnja" najvise se smiri kada radi kao sto ste rekli izmedju 1800 i 2500.... definitivno mislim da se "najbolje cuje" kada radi oko 2000.... za sada je tako sasvim Samo da napomenem da se turbina ne ''pali''. Ona se uvek vrti. Samo sto pocinje da deluje na odredjenim obrtajima. Kod vecine dizelasa crvena zona pocinje na 4500+/-150, i stvarno preko toga ne treba terati. Moj jtd na leru bez problema kuca na 5k obrtaja. To sam samo jednom probao, a inace ga redovno procepljavam na 4000 obrtaja i evo na satu 143000 km, a ne izbacuje ni grama dima niti ista sto ukazuje da je motor u problemu. Kada normalno vozim(sto je veci deo vremena) vozim ga izmedju 1800 i 2500 obrtaja jer osecam da mu to najvise prija.Ne valja motor ni gusiti na malim obrtajima, to zna da izazove i vece posledice nego sto mogu visoki obrtaji!!! Ako se duze vreme vozi na niskim obrtajima valja ga produvati na autoputu punim gasom bar 15 km. Sustina price je da motor treba voziti u onom intervalu koji mu najvise prija, a banalno je pricati sta mu najvise prija jer postoji milion razlicitih motora, a svaki ima svoje karakteristke. Niski obrtaji opterecuju lezajeve na radilici da vecina ljudi nije svesna toga koliko to steti.Ovaj primer sam navodio vise puta ali spomenucu i sada: Sednite na bicikl i ubacite u 20 brzinu pa krenite, oseticete da vam kolena i zglobovi bas i ne uzivaju, jer su pod velikim naporom. U ovom slucaju su lezajevi kolena. Takodje losa strana niskih obrtaja je nepoptuno sagorevanje, nakupljanje garezi po ventilima itd. Sa druge strane visoki obrtaji su stetni jer se javlja prevelika sila u klipovima i javlja se opeterecenje na pomenutim lezajevima samo ne na isti nacin. Zato treba naci opseg koji najvise prija motoru a to se oseti. Najlakse je videti grafikon snage i obrtnog momenta i npr. prema tome se zauzeti oko stila voznje.Posto kazesh da motor treba "produvati" a ja moj auto vozim i vozicu 95% definitivno bi trebalo da ga "produvam" s vremena na vreme jer petu brzinu nece cesto videti po gradu... da li to treba raditi recimo u 4. pa na 4k obrtaja ili u 5. pa gas do daske? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted April 1, 2010 Moze i u 4. Ali takve stvari se cesce desavaju benzincima, jer ljudi masovno voze benzinjare na nizim obrtajima nego npr. ja svoga dizelasa. Ti ako svog dizelasa vozis oko 2000 obrtaja ne bi trebao imati nikakvih problema, ali nece mu naskoditi da ga malo produvas. Znam iz iskustva da su ljudi dolazili u servis jer su se zalili na slabu vucu. I nikome nije jasno da su ustvari oni sami uzrokovali problem jer su gusili motor misleci da ga tako cuvaju. Tako npr majstori jedva docekaju da ti skidaju dizne, glavu da ciste ventile itd... A sve to moze bez toga.Moje licno iskustvo je bilo da ortak koji je vozio korsu 1.7 dti toliko ulenjio da je ona jedva mogla da navuce 120. Iako sam mu 100 puta govorio da auto ne moze da se vozi 60 km/h petom brzinom nije slusao. I kada je dozvolio meni da preuzmem kormilo na sat vremena i kada sam ga przio u svakoj brzini koliko moze stvar je pocela da se poboljsava. Dosta je otcepila i sada ide pristojno... Quote Share this post Link to post Share on other sites
hansf 1 Posted April 2, 2010 Zanimljiva tema, Inace moj auto ima najgori rezim voznje, a to znaci 90% grad, puno kratkih relacija, kreni-stani, paljenja-voznja 2km- gasenja, pa stoji sat-dva pa opet...ne mozete da ga ne vozite na 1500 obrtaja jedino da non stop vozite drugom. Znam da je to smrt za dizela Cat., egr,itd) zato se trudim kad kad god izidjem iz grada da ga opletem po putu- koliko-toliko...E sad,neka neko strucniji od mene kaze na koliko obrtaja, koliko dugo i u kojoj brzini treba voziti 1,9 multijeta da bi se procistio sistem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted April 2, 2010 Vozi ga na 3000 obrtaja, sasvim dovoljno!!! Mozes i na vise ali nema potrebe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
danko 150 Posted December 15, 2012 (edited) Posto su genijalci iz Fiata, iz razloga manje cene i unificiranja proizvoda (trpanje iste instrument table u sve modele) odlucili da na obrtometru nema crvenog polja, moje pitanje je jednostavno - Gde pocinje zabranjeno-crveno polje za motor 1.3.MJT od 70KS. Tog podatka nema ni u tehnickom uputstvu. Drugo pitanje je da li ovaj motor poseduje elektronski ogranicavac maksimalnog broja obrtaja. Edited December 15, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 15, 2012 Cepaj do 4000, to ti je sigurica. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milutinac 5905 Posted December 15, 2012 Poseduje ogranicavac, pod obavezno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted December 15, 2012 To bre, gas patos!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted December 15, 2012 :laughing: Sta ce ti preko 3500rpm? Samo se dere i stoji u mestu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted December 15, 2012 Pa ovaj "stock" Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 15, 2012 (edited) Evo šta komentarišu na drugom forumu vezano za visoke obrtaje dizela. Onda se dolazi do EGR-a koji ima i ulogu da smanji temperaturu u komori za sagorevanje. Ortak koji je čipovao Alfu 147 JTD zatvorio je EGR i skinuo katalizator i tera je kao sumanut. Sada to možda otvara druge probleme.Na Stilu JTD crveno počinje na 4500 o/min. Edited December 15, 2012 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milos1989 0 Posted May 23, 2019 Imam punta 1.2 benzinac (ima plin) i vozim ga najcesce oko 2000 obrataja. To je otprilive voznka 80km/h u petoj. U poslednje vreme vozim i malo jace, narocito kada sam raspolozen, ide po nekad i na 3000-3500 obrtaja (110-120 km/h) da li je to dobro za motor posto se bas ne razumem najbolje? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted May 23, 2019 Dobro, bolje nego na 1500 Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites