Jump to content
FAS Goran
NenadAleksic

Punto 1.3 Mjet - broj obrtaja tokom vožnje

Recommended Posts

A na koliko se obrtaja pali turbinu na stilu?

Pitam zato sto je cujem maltene non-stop.

Vec negde oko 1200-1300rpm se cuje zvizdanje :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova prica o obrtajima mi je strashno zanimljiva :)

Prvi put u zivotu vozim dizel pa sam josh u fazi "provaljivanja" sta mu najvise prija :question:

Da li moze neko od vas iskusnijih da mi kaze da li masini "smeta" da se vozi ispod 2000 obrtaja tj. da li

se masina tako "muci" ili je i kod ovih "novijih" pravilo da mu prijaju nizi obrtaji? :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovako, probao sam na Doblu 1.9 JTD Multijet 105ks na kom broju obrtaja se aktivira "blokada motora".

Odgovor je na 4800rpm. Taj motor je razumno voziti do 3000 obrtaja, mada kad zatreba (u preticanju) lako dodje i do 4200rpm, a sve preko toga je nepotrebno i stetno za motor.

Po mom misljenju najkorisnija voznja pomenutog motora je u rasponu 1800-2800rpm.

Mog benzinca 1.2 8v sam probao do 5800-6000rpm i nije se aktivirala blokada. Nisam imao srca da ga teram preko tih obrtaja.

Video sam na YouTube da je lik dogurao sa istim motorom do 6400rpm i onda se aktivirala blokada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova prica o obrtajima mi je strashno zanimljiva :)

Prvi put u zivotu vozim dizel pa sam josh u fazi "provaljivanja" sta mu najvise prija :question:

Da li moze neko od vas iskusnijih da mi kaze da li masini "smeta" da se vozi ispod 2000 obrtaja tj. da li

se masina tako "muci" ili je i kod ovih "novijih" pravilo da mu prijaju nizi obrtaji? :unsure:

Za dizel nije nikakvo mucenje da ga vozis ispod 2000rpm,za benzinca jeste.

Ja mog u gradu vozim do 2000 i ne zali se vec 4 godine :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da napomenem da se turbina ne ''pali''. Ona se uvek vrti. Samo sto pocinje da deluje na odredjenim obrtajima. Kod vecine dizelasa crvena zona pocinje na 4500+/-150, i stvarno preko toga ne treba terati. Moj jtd na leru bez problema kuca na 5k obrtaja. To sam samo jednom probao, a inace ga redovno procepljavam na 4000 obrtaja i evo na satu 143000 km, a ne izbacuje ni grama dima niti ista sto ukazuje da je motor u problemu. Kada normalno vozim(sto je veci deo vremena) vozim ga izmedju 1800 i 2500 obrtaja jer osecam da mu to najvise prija.

Ne valja motor ni gusiti na malim obrtajima, to zna da izazove i vece posledice nego sto mogu visoki obrtaji!!! Ako se duze vreme vozi na niskim obrtajima valja ga produvati na autoputu punim gasom bar 15 km.

Sustina price je da motor treba voziti u onom intervalu koji mu najvise prija, a banalno je pricati sta mu najvise prija jer postoji milion razlicitih motora, a svaki ima svoje karakteristke. Niski obrtaji opterecuju lezajeve na radilici da vecina ljudi nije svesna toga koliko to steti.Ovaj primer sam navodio vise puta ali spomenucu i sada: Sednite na bicikl i ubacite u 20 brzinu pa krenite, oseticete da vam kolena i zglobovi bas i ne uzivaju, jer su pod velikim naporom. U ovom slucaju su lezajevi kolena. Takodje losa strana niskih obrtaja je nepoptuno sagorevanje, nakupljanje garezi po ventilima itd.

Sa druge strane visoki obrtaji su stetni jer se javlja prevelika sila u klipovima i javlja se opeterecenje na pomenutim lezajevima samo ne na isti nacin. Zato treba naci opseg koji najvise prija motoru a to se oseti. Najlakse je videti grafikon snage i obrtnog momenta i npr. prema tome se zauzeti oko stila voznje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova prica o obrtajima mi je strashno zanimljiva :)

Prvi put u zivotu vozim dizel pa sam josh u fazi "provaljivanja" sta mu najvise prija :question:

Da li moze neko od vas iskusnijih da mi kaze da li masini "smeta" da se vozi ispod 2000 obrtaja tj. da li

se masina tako "muci" ili je i kod ovih "novijih" pravilo da mu prijaju nizi obrtaji? :unsure:

Za dizel nije nikakvo mucenje da ga vozis ispod 2000rpm,za benzinca jeste.

Ja mog u gradu vozim do 2000 i ne zali se vec 4 godine :thumbsup:

Hvala na odgovoru ja menjam brzine za sada "po osecaju/zvuku" ali kad pogledam na koliko je to obrtaja uglavnom je tu oko 2000 (osim prve brzine naravno :)

"crveno" pocinje na 4500 pa pokusavam sad da provalim koliko mu obrtaja prija. Recimo gledam i ono "trenutna potrosnja" najvise se smiri kada radi kao sto

ste rekli izmedju 1800 i 2500.... definitivno mislim da se "najbolje cuje" kada radi oko 2000.... za sada je tako sasvim :thumbsup:

Samo da napomenem da se turbina ne ''pali''. Ona se uvek vrti. Samo sto pocinje da deluje na odredjenim obrtajima. Kod vecine dizelasa crvena zona pocinje na 4500+/-150, i stvarno preko toga ne treba terati. Moj jtd na leru bez problema kuca na 5k obrtaja. To sam samo jednom probao, a inace ga redovno procepljavam na 4000 obrtaja i evo na satu 143000 km, a ne izbacuje ni grama dima niti ista sto ukazuje da je motor u problemu. Kada normalno vozim(sto je veci deo vremena) vozim ga izmedju 1800 i 2500 obrtaja jer osecam da mu to najvise prija.

Ne valja motor ni gusiti na malim obrtajima, to zna da izazove i vece posledice nego sto mogu visoki obrtaji!!! Ako se duze vreme vozi na niskim obrtajima valja ga produvati na autoputu punim gasom bar 15 km.

Sustina price je da motor treba voziti u onom intervalu koji mu najvise prija, a banalno je pricati sta mu najvise prija jer postoji milion razlicitih motora, a svaki ima svoje karakteristke. Niski obrtaji opterecuju lezajeve na radilici da vecina ljudi nije svesna toga koliko to steti.Ovaj primer sam navodio vise puta ali spomenucu i sada: Sednite na bicikl i ubacite u 20 brzinu pa krenite, oseticete da vam kolena i zglobovi bas i ne uzivaju, jer su pod velikim naporom. U ovom slucaju su lezajevi kolena. Takodje losa strana niskih obrtaja je nepoptuno sagorevanje, nakupljanje garezi po ventilima itd.

Sa druge strane visoki obrtaji su stetni jer se javlja prevelika sila u klipovima i javlja se opeterecenje na pomenutim lezajevima samo ne na isti nacin. Zato treba naci opseg koji najvise prija motoru a to se oseti. Najlakse je videti grafikon snage i obrtnog momenta i npr. prema tome se zauzeti oko stila voznje.

Posto kazesh da motor treba "produvati" a ja moj auto vozim i vozicu 95% definitivno bi trebalo da ga "produvam" s vremena na vreme jer petu brzinu nece cesto videti po gradu... da li to treba raditi recimo u 4. pa na 4k obrtaja ili u 5. pa gas do daske? :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze i u 4. Ali takve stvari se cesce desavaju benzincima, jer ljudi masovno voze benzinjare na nizim obrtajima nego npr. ja svoga dizelasa. Ti ako svog dizelasa vozis oko 2000 obrtaja ne bi trebao imati nikakvih problema, ali nece mu naskoditi da ga malo produvas.

Znam iz iskustva da su ljudi dolazili u servis jer su se zalili na slabu vucu. I nikome nije jasno da su ustvari oni sami uzrokovali problem jer su gusili motor misleci da ga tako cuvaju. Tako npr majstori jedva docekaju da ti skidaju dizne, glavu da ciste ventile itd... A sve to moze bez toga.

Moje licno iskustvo je bilo da ortak koji je vozio korsu 1.7 dti toliko ulenjio da je ona jedva mogla da navuce 120. Iako sam mu 100 puta govorio da auto ne moze da se vozi 60 km/h petom brzinom nije slusao. I kada je dozvolio meni da preuzmem kormilo na sat vremena i kada sam ga przio u svakoj brzini koliko moze stvar je pocela da se poboljsava. Dosta je otcepila i sada ide pristojno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanimljiva tema,

Inace moj auto ima najgori rezim voznje, a to znaci 90% grad, puno kratkih relacija, kreni-stani, paljenja-voznja 2km- gasenja, pa stoji sat-dva pa opet...ne mozete da ga ne vozite na 1500 obrtaja jedino da non stop vozite drugom. :lol: Znam da je to smrt za dizela Cat., egr,itd) zato se trudim kad kad god izidjem iz grada da ga opletem po putu- koliko-toliko...

E sad,neka neko strucniji od mene kaze na koliko obrtaja, koliko dugo i u kojoj brzini treba voziti 1,9 multijeta da bi se procistio sistem? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozi ga na 3000 obrtaja, sasvim dovoljno!!! Mozes i na vise ali nema potrebe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posto su genijalci iz Fiata, iz razloga manje cene i unificiranja proizvoda (trpanje iste instrument table u sve modele) odlucili da na obrtometru nema crvenog polja, moje pitanje je jednostavno - Gde pocinje zabranjeno-crveno polje za motor 1.3.MJT od 70KS. Tog podatka nema ni u tehnickom uputstvu. Drugo pitanje je da li ovaj motor poseduje elektronski ogranicavac maksimalnog broja obrtaja.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cepaj do 4000, to ti je sigurica. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To bre, gas patos!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako koji :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo šta komentarišu na drugom forumu vezano za visoke obrtaje dizela.

broj_obrtaja.jpg

Onda se dolazi do EGR-a koji ima i ulogu da smanji temperaturu u komori za sagorevanje. Ortak koji je čipovao Alfu 147 JTD zatvorio je EGR i skinuo katalizator i tera je kao sumanut. Sada to možda otvara druge probleme.

egr_forum.jpg

Na Stilu JTD crveno počinje na 4500 o/min.

tabla.jpg

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam punta 1.2 benzinac (ima plin) i vozim ga najcesce oko 2000 obrataja. To je otprilive voznka 80km/h u petoj. U poslednje vreme vozim i malo jace, narocito kada sam raspolozen, ide po nekad i na 3000-3500 obrtaja (110-120 km/h) da li je to dobro za motor posto se bas ne razumem najbolje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro, bolje nego na 1500 :D

Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...