Jump to content
FAS Euroauto Goran
NED

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema

Recommended Posts

Ne znam za senzor leptira ne izbacuje tu gresku, vec samo za obe bobine.Ovih dana menjam svecice pa cu videti da nije do njih.Nema nikakvih pravila nekad pali bez greske i bez trokiranja,nekad nece da upali uopste samo vergla, pa posle diranja zica od senzora bregaste radilice samo se javi pa se ugasi onda odustanem pa naprasno normalno upali posle nekoh vremena,nema pravila da li je vruc,hladan.Juce sam palio 10-15 puta zaredom u mestu i sve normalno,krenem do prodavnice upali normalno,parkiram krenem ponovo trokira.Primetio sam jos da cim se ugreje zadrzava mi obrtaje pri saltanju kao da nije pusten gas i kad stanem zagrejan u leru digne obrtaje na 1100 ali samo ponekad.Ne znam vise sta da mu radim dodje mi da uzmem litar benzina i da ga upalim.Da znam da je bar ecu vrisnuo pa da menjam,da ne dajem novac za ecu pa da bude sve isto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ono što znam da kod zadržavanja obrtaja 2T motora, sporog padanja (vozim skuter) je uvijek falš zrak. Ne znam da li se isto manifestuje kod 4T. 

 

Zamjenio mjesta bobinama i sad čekam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio svecice sve isto,merena kompresija na svim cilindrima 12 ali na cetvrtom svecica bila garava i na njemu treba malo vise vremena da dostigne tih 12 bar doduse na polu zagrejanom motoru (na hladnom je verovatno manja kompresija ali je bitno da je na svim cilindrima bar priblizno).Kakvo je stanje kod tebe.Ja jos da probam da zamenim ECU i ne gine mu polivanje benzinom:wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izbaci danas grešku (konačno), odmah dijagnostiku P0352/bobina 2. Znači nije do bobine. Obrišem grešku, (auto radilo 10 sec), upalim, opet isto, ali malo slabije. Obrišem grešku, upalim, opet isto. Izgasiram ga, preparkiram, obrišem grešku...

Zavergla, upali normalno. Znači nešto dok je hladan pravi problem. Još samo da skontam šta.

Problem je uvijek kad je hladan, nikad naredno paljenje, kad je vruć. 

Moguće da je i kod mene ECU, ali zašto samo dok je hladan ?

Takodje je bzvz da niko ne piše na temi osim nas dvojice, zar niko više ne vozi Puntaće ?

 

Edited by gavranpero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@gavranpero

 

Teško je dopisati nešto što već nije napisano oko ovog problema....evo npr. sa prve strane teme na kojoj smo, isto se pojavljivala greška kao kod tvog auta da bobina broj 2 ne radi kako treba...i na kraju je opet morao biti urađen ECU:

 

On 1/26/2010 at 10:46 AM, duskom said:

Odem do servisera (decko radi fiat-e za medalju) koji mi rece: "budi srecan ako je bobina, kablovi ili svecice, u protivnom ECU crkava". Decko ga prikljuci na dijagnostiku koja prijavi da bobina br 2 ne radi kako treba, a meni laknulo. Zamenimo je (2500 din), zamenimo i svecice koje su inace bile dosta lose (ugradi neke francuske proizvodnje), proverimo kablove (kaze da su ekstra), otklonimo gresku i makina prede. Ja se obradovah kao kuce, malisa radi kao satic. I radilo je narednih 10 dana kao satic. E sad, da bi stvar bila jos gora posle tih 10 dana opet pocne da se pali zuta lampica, trokiraju 2 cilindra, teze pali, centralna brava nece da zakljuca sva vrata vec samo ona koja zakljucavam, opet isto. Upalim i ugasim auto 2 -3 puta i lampica se ugasi, a auto radi normalno. Majstor mi rece da moram da uradim ECU jer ce definitivno da crkne ako ga budem vozio duze vreme sa tom greskom. Tako da je zakljucak sledeci:

- obavezno menjajte svecice na vreme,

- ako svecice ne valjaju struja se vraca preko bobina na ECU,

- ako vas vec zeza ECU racunajte da mu je lek popravka koja kosta oko 150 evrica - reprogramiranje,

- obrtaji vam nece pomoci da masina bolje radi, samo cete ga brze unistiti,

- kompletan ECU moze da se zameni ali moraju da se poskidaju svi delici (ECU, kljucevi...) a to kosta od 35000 do ...,

- moze da se proba da se zameni neka polovna garnitura pa da se vrati vasa stara - ono nikako ne pokusavajte sa

novom garniturom jer staru necete moci da vratite zbog kodiranih kljuceva (ako ugradite novu - morate je kupiti),

- obavezno radite servise na vreme i menjajte sve kao sto je proizvodjac propisao sta se i na kojoj kilometrazi menja,

- ne zalite pare za kvalitetnije delove, isplatice se jer i autu treba paznja kao i malom detetu.

Bice mi drago ako sam vam koliko - toliko pomogao :smiling: , ovo su moja iskustva.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stoji da bi popravka ECU možda riješila problem, ili zamjena, rado bi i ja to uradio, naravno, kad bi bio siguran. Mene buni što zagrijan ne pravi probleme, već hladan. Valjda bi računar i više brljavio kad je motorni prostor ugrijan, a ne obrnuto. 

 

Možda sam napisao, možda ne, hladan vergla duže, možda 2 sekunde dok upali. Nešto mi je to puno za benzinca, kontam da bi trebao da pali na pola ključa. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To za ecu dok je vruć ne mora da znači.Uglavnom elektronika radi bolje na normalnoj temperaturi nego kad je hladna.Moguće da je problem neki oko kontakta na ecu (hladan lem) pa s tim radi normalno kad se zagreje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je isto tako bilo u pocetku samo na prvo paljenje malo "stucne" pa posle sve normalno i od tad ima vise od  deset meseci.Sad je doslo do stadijuma gde skoro svaki paljenje trese doduse nikad u voznji nije gubio rad na cilindrima.Javi kada zavrsis kako je ispalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo bi super da mogu napisati nešto pozitivno, ali za sad ipak ne. ECU sam bio poslao u Zenicu (servis je upućen u popravku boljke na računaru za Punta, barem se tako reklamiraju). Danas ga dobio, spojio, upalio, radi na dva klipa. Bobina 1 ovaj put ne dobija struju. Čujem se sa tim servisom, na kraju predloži da pošalje drugi ECU, dekodiran, plug and play. Sve je to fino, ali i to je iz te serije kvarljivih računara, kad otkaže, ponovo plaćati popravak ?

Inače majstore ne mogu očima smisliti, uglavnom sve sam radim, imam dobrog kolegu koji mi uradi kompleksnije stvari. 

 

Jednom riječju "bullshit"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesu li barem rekli da li je nesto radjeno sa racunarom.Ja sam za sada odustao od racunara jer mi je majstor rekao da postoji mogucnost da neki ventil ne zatvara dobro (jer su mi masne svecice) pa zbog toga se ulje slije i pomesa sa benzinom i zbog toga trokira pri paljenju jer sa paljenjem sa gasom lepo pali ne trokira i nekada kad sastavi malo ja mu dam gas i on upali.Vidi da i kod tebe nije to slucaj.A greske bobine pali jer je Ecu "siromasan" pa ne moze da prikaze neku drugu gresku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radili su dijagnostiku, otvaranje i popravak. Ništa više od toga niti su rekli, niti sam pitao, pretpostavljajući da znaju sve o tom problemu. Vidi se na računaru da je rastavljan, poslije sastavljen sa silikonom da ne prodire voda i prljavština. Ono što me je posebno isfrustriralo je da sam platio poštarinu u iznosu od trećine cijene, jer oni posluju samo preko jedne brze pošte, ali reko hajd, samo da se napravi. 

Bakću se ljudi sa materijom koju ne poznaju dobro, jer inače se ne bi ovakve stvari dešavale. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

50€ popravak i 18€ slanje tamo i nazad. Gle, ja živim u Banjaluci, gdje takodje ima autolektričara koji rade čipovanje, popravke auto računara, ali sam se odlučio da pošaljem u ovaj servis, jer je sam oglas djelovao ozbiljno. Možda je slučajnost što se ovako izdešavalo, ali svakako ne doprinosi povjerenju i nekoj preporuci. 

 

https://salkapone.com/


https://www.olx.ba/r/43034533/87963

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako ima u Banja luci elektronicara mozda bi bilo bolje da oteras auto pa da ti na licu mesta stave drugi Ecu ne tvoj ne verujem da bi ti ispalo skuplje nego to u zenici.Ako ne ,mozda neko sa foruma moze da ti kupi ovde ecu pa da posalje autobusom (iz mog mesta nema autobusa za banja luku inace sam iz Vrnjacke banje pa bi ti poslao ja da ima autobusa mada bih mogao da se raspitam mozda i ima).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobio sam danas zamjenski ECU, stavio upalio, radi. Bile su neke greške, ne znam da li moje ili od ranije, uglavnom sam ih obrisao. Nema više lampice motora, niti trokiranja. 

 

On 8/22/2021 at 8:53 PM, cwrle said:

Meni je isto tako bilo u pocetku samo na prvo paljenje malo "stucne" pa posle sve normalno i od tad ima vise od  deset meseci.Sad je doslo do stadijuma gde skoro svaki paljenje trese doduse nikad u voznji nije gubio rad na cilindrima.Javi kada zavrsis kako je ispalo.

Ti si meni dao savjet, odnosno opisao simptome, mislim da je kod tebe rješenje isto. Naročito što se kod tebe postepeno pogoršavalo, baš kao što je kod mene počelo.

 Pusti majstore, kod njih je sve negdje/nešto/možda. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probacu sa drugim ecu mada mi se ne daju pare a da nije do njega,a to za majstore si u pravu mada ovaj moj priznaje da bas ne zna o fijatima ali je za druge stvari bas majstor.Mads i on kaze ds je mozda do ECU-a.Jos me buni zasto samo meni prikazuje greske za obe bobine a kod ostalih samo kod jedne evo i na stranim forumima svima samo greska jedne bobine niko nama greske obe bobine.

Samo neka te dugo i dobro sluzi taj novi ECU.

Ako nekom mozda treba ima na kupujem prodajem nov ECU iaw59f m3 mislim da je oko 100€.Pozdrav svima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na oglasu za servis gdje sam poslao, naveli su da simptomi P0352 i P0351. Imaš li dijagnostiku, možda povremeno izbaci grešku za jednu ili drugu, ostaju zapamćene stalno ?Da li je od početka na obe bobine bila greška ili prvo na jednoj, pa zatim i na drugoj ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greske ostaju zapamcene , ali pise da su povremene,cini mi se da je jedanput izbacilo gresku prvo za bobinu br 2 pa zatim pri ponovnom kacenju dijagnostike bile su greske za obe ali nisam siguran.Moracu da probam kod majstora opet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj nabaviti običnu BT dijagnostiku, trebalo bi da ima i kod tebe na oglasima za par evra. Tako bi mogao da pratiš i brišeš greške dok konačno ne utvrdiš koja je konstantna i ponavlja se. 

 

https://m.kupujemprodajem.com/automobili-oprema/styling-i-tuning/elm327-interfaz-v2-1-bluetooth-obd-ii/oglas/122087850#mhs0-1630267072891.

 

Ovu sam ja kopčao, može ti prikazati greške motora i obrisati. Nije za nešto više, jer mora ići drugačija, prilagodjena Fiatu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljao sam o toj dijagnostici ali nisam siguran da je bezbedna po auto ionako kod majstora ne placam dijagnostiku.Videcu vec nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK je, jest da se teško vadi jer je malena, ali poslužiće ti. Probao sam razne, dok konačno nisam našao koja odgovara (morao sam odlemiti otpornik) ali sve je to iz Kine. BTW, neće ti se ništa desiti sa računarom zbog OBD-a, barem ne bi trebalo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam nov senzor radilice, 14€, duže vergla kad je vruć, nikad ne znam kad će sastaviti. Hladan na prvu, što hladnije, to brže. Čak i ako nije do njega, 20 godina je poprilično za elektroniku, nije zgoreg zamjeniti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...