Jump to content
FAS Goran
NED

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema

Recommended Posts

Ima druze, samo treba malo prelistati forum ili koristiti Search u gornjem desnom cosku, evo da ti pomognem posto si nov pa ti verovatno malo teze da se snadjes. Ovo ti je link teme gde ljudi imaju problem bas sa tim, pa vidi kako su resili, gde i za koliko para.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37364

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo neke slike sa jednog foruma, ko ima staru centralu 59f koja radi na dva cilindra neka se poigra malo, treba zalemiti most kao ova crvena linija na slici - da li radi- nemam pojma ovi italijani sa foruma se kunu da radi ko nov , ja licno ne znam.

3kiOS.jpg

 

pa, ovo onda moze da resi bilo ko od elektronicara?

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja imam slican porblem ali malo cudan!?Punto 1.2 8V 2001. uvoz iz Nemacke.Problem je poceo da se manifestuje kada su pocele ove kise i ogromna vlaga.Ujutru kad je hladan upali bez problema al se malo zatrese,bas malo,upali CHECK ENGINE i onda sve radi normalno.Posle 20-tak sekundi ugasim auto,zakacim dijagnostiku koja registruje "Bobina 1 slab signal",ponistim gresku i posle toga ceo dan mogu da palim i da vozim bez ikakvih problema.Vuce lepo,prosek oko 5,7.Posto radim industrijsku elektroniku vec 33 god. ovo mi lici na hladan lem ili gubitak kontakta na konektorima.Promenio sam i kablove(BERU) jer sam u totalnom mraku video da sevaju na sve strane!Svecice sam zamenio iako moje izgledaju kao da su iz radje.Znaci sagorevanje OK.Ima li neko ECU koji je neispravan da vidim koji su to tranzistori za okidanje primara bobina(ne bih da rasturam moj dok jos radi) ili ima li neko ideju sta bi ovo moglo da bude posto ponavljam,posle jutarnjeg paljenja nemam vise nikakvih problema a i kad je spoljnja temperatura povisena problema nema uopste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutros krenem na posao,upalim auto,blago se strese na 2-3 sec.,u tom trenutku dodam malo gas i sve radi normalno ali CHECK ENGINE sija.Ugasim auto,prikacim dijagnostiku,Bobina 1 salab signal.Ponistim gresku,upalim auto i sve normalno.Krenem na posao i uz put ugasim i upalim auto par puta(cigare,dorucak....) i dalje sve normalno.Posle nekih 20km koliko mi treba do posla,21km/l,nema trzanja,ubrzava normalno a kad sam stigao na posao da nema obrtaljke ne bih ni znao da auto radi!Ima li neko ideju sta bi moglo da bude posto se majstori hvataju za bobinu a menjao sam im mesta i stavljao novu.Jedan je cak rekao da mi je riknuo jedan cilindar :crazy: tako da toliko o nasim majstorima.Zamolio bih nekog koje imao isti ili slican problem,ili zna u ceme je problem, da se javi posto polako gubim zivce :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa, upravo taj problem je opisivan u prethodnih 127 odogovra na ovoj temi.

Pokušaju ljudi sa menjanjem svećica i kablova u paketu...ako i dalje imaju problem menjaju bobine...i na kraju urade ECU.

Ti si već promenio kablove i svećice, menjao si i bobine, a imaš problem i dalje. Dakle, ECU.

E, sad da ti neko kaže šta se tu tačno radi...ne može. Ne zato što je neko zao čovek pa neće da kaže jer ni majstori koji samo to rade ne znaju unapred da li će svaki ECU moći da se reparira dok se ne vidi šta mu je tačno riknulo. A, to vide tek kad ga otvore. Ako može da se sredi, to urade i daju garanciju...a, ti im platiš oko 100 evra (čini mi se da je ta cena). Ako ne može, onda kupuješ ili nov (mnooogo skupo), ili polovan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daleko od toga da mislim da je neko zao a i mislim da forum bas zbog toga i postoji,da razmenimo iskustva?Mislim da sam procitao sve postove i bas zbog toga sam i postavio pitanje jer koliko vidim kod mene je problem kontra u odnosu na ostale,ili mozda gresim!?Samo kad je vlaga ja imam problem i to od skoro,zadjih nekoliko dana kad su bile kise.Juce je auto radio sasvim normalno a od jutros sam bio na svadbi,presao nekih stotinak kilometara,i sve je OK.Auto pali na "ZUB" i pored ove danasnje vrucine i sa klimom ide sasvim normalno i radi tiho na nekih 880 O/min.Nema stucanja,knedle,otkazivaja rada cilindara dok je kod drugih kontra. :question: Hvala na odgovoru ali misli da cu za neki dan da rasturim sve konektore i ocistim pa sta bude.Ako i posle toga bude pravio probleme,otvaranje ECU-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može niko da zna šta je riknulo (ako je riknulo) na tvom ECU, pa samim tim ni postupak kako da se sredi. Ne znaš ni ti. Ne bi znao ni majstor sve i da ga sad odneseš kod njega i objasniš probleme koje si imao. Znaće tek kada vidi, kada ga otvori, premeri. A, onda će reći može li da se reparira, ili ne može. Nije uvek sigurno da će moći, jer kao što si i rekao...ne pokvari se uvek svakome ista stvar na njemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno niko ne moze da ti kaze sta je riknulo mora se ici sistemom eliminacije jest da vise kosta ali takva je procedura .... uostalom svi delovi koje si zamenio su vitalni za rad motora nemoj zaliti, sacuvaj ih bar znas da su ispravni pa ne moras da kupujes nove kad zatreba.

Meni je jugo jednom mesecno jeo razvodnu ruku i kapu. Znaci svakog prvog nova kapa i nova ruka i vozim do sledeceg prvog i opet nanovo. Probao sam sve vrste kapa i ruku da stavim nista nije vredelo.Menjao i bobinu, kablove svecica ,razvodnik, svecice svih vrsta, kondenzatore, zice i sl.... isao kod mnogih majstora i niko nije znao uzrok sve dok jednom prilikom nisam isao na Bubanj potok i za neke sitne pare uzeo sa gomile delova komutator misleci neka nek ima zlu netrebalo..... i onako tamo na parkingu rekoh daj da ga probam da li radi namestio sam ga i nikada ga vise nisam skinuo ali nikad vise nisam promenio ni kapu a ni ruku i sa tim prastarim komutatorom sam i prodao juga i dan danas jos radi sa njim.

 

Inace sve dok komutator nisam odneo kod elektronicara u firmi nisam znao sta je, a problem je bio u tome da su neki otpornici riknuli i davao je preko 20000 volti struje i zato je sagorevao kontakte na kapi i ruci. nikad nisam sumnjao u komutator jel jugo je na leru imao oko 600 o/min nije se cuo kako radi i malo trosio ... ali nikad nisam bio siguran da li ce posle gasenja upaliti ....i svi ti eksperimenti sa zamenom delova su kostali a problem i dalje nisam resio tako je i sa ECu-om....

Hocu reci nema pravila zasto sta crkne ali evidentno je da blagovremenim odrzavanjem ne otklanjas ali produzavas vek komponenti motora a to isto vazi i za ECU nazalost njegova cena je malo jaca od cene komutatora ali bez njega se ne moze ...... posto si sve te delove zamenio i problem nisi resio sada  ostaje samo ECU, mozda su samo losi kontakti ili neki hladan lem ( kao kod servo motora :realmad: ) a mozda i nije. Sve u svemu saznaces samo strpljenja....

Fiat :devil: je to .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posle duzeg remena da se javim sta sam uradio.Nadam se da se niko nece uvrediti ali niko nije citao sta sam pisao i svi se hvataju odmah za ECU!Ne mora uvek da znaci da je ECU problem vec treba malo studioznije prici problemu.Pomenuo sam da sam elektronicar i da je problem bas cudan a nisam nasao nista slicno na forumu.Da se vratimo ma problem:  "auto je pravio problem samo kad je hladan".Sta se ustvari desavalo:zakacim instrument na akumulator i stavim ga da snimi pad napona pri hladnom startu,kad ono 9,25V.Pri tom naponu naravno da ce ECU da pobrljavi i po logici da izbaci gresku bobine 1,koja je prolazna,jer uvek pocinje po redu paljenja 1-3-4-2.Minimum koji bi akumulator trebao da da je 10.8V,naravno pri propisanoj struji u piku.Akumulator "VARTA" reklamiran i vracen a nov na njegovo mesto i sad sve radi.Bio sam na odmoru u CG i nikakav problem.Nadam se ce i ovo nekome pomoci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jes vala nikad mi ne bi palo na pamet da akumulator pri paljenju okine ispod 10 v pa posle kada alternator nabije struju bobina normalno radi.

Al zato si ti elektronicar i malo drugacije razmisljas od mehanicara.

kako stvari stoje jos malo i vise mehanicari nece postojati automobile ce popravljati elektronicari i hakeri.

Saznao sam jos jedno resenje problema koje stvara punto

Bravo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima i moram vam odmah napomenuti da ste jako dobro opisali kvarove i simptome ovog famoznog kvara na Mk2.

Ja sam sa zeninim puntom(1.2 8 V, 2001.god) vec zivce izgubio zbog ovih ovdje majstora kod mene(zivim na otoku Krku u Hr) koji nemaju pojma o nicemu-jedina pamet im je spojiti auto na komp i procitati...

 

Punto ima sad vec 220 tkm i do prije par mjeseci je radio super,,dotad klasicni kvarovi serva volana i brtve glave i sad je na red dosao napokon i ecu.

Unatoc tome smo prezadovoljni s auticem.

 

Naime, neko vrijeme je samo lampica od motora svijetlila i ponekad se gasila...a auto bi cijelo vrijeme normalno radio i vukao...a onda je pocela zabava da auto radi na tri cilindara-ali samo kratko vrijeme i onda sve opet super ali lampica ipak svijetli-znaci da cita neku gresku. Mi kod majstora, spoji ga na komp, kaze bobina, kupi novu(cca 30€), auto radi ok  i opet se lampica upalila.

Nista, vozili smo se tako par mjeseci sa upaljenom lampicom(dosta cesto se i gasila) sve dok nedavno nije poceo motor trokirati(raditi na tri cilindra), nekad tri, pa cetiri, opet tri i tako kako mu dodje.

Jedan elektricar u Rijeci(nam je popravljao servo) mi je napomenuo da im je taj ecu mana i ako crkne ecu(kompjuter) da ce auto raditi na samo dva cilindra!!

Ja prije dva tjedna popizdio i uzeo od zene auto navecer, dignuo haubu i vadim jedan po jedan kabel sa svjecica. I normalno, ne radi treci cilindar od bobina...

Nekad proradi u voznji sam od sebe i auto poleti a nekad radi ok cim se auto upali... Nikakvog pravila. Napominjem da je svaka uzbrdica savladiva samo u prvoj brzini dok radi na tri...

Reko ajde da probam jeftiniji popravak, kupio sve 4 original NGK svijecice, magneti marelli kablove sve zamijenio i sve 5 !!

Na moje i zenino veselje auto je radio ko nov, vuce super, radi mirno, mi sretni...

Nakon 6 dana poceo opet zaebavati s tim trecim cilindrom, a sad skoro da vise ni ne radi na 4 :(

 

U Rijeci traze 200€ za popravak...a mene zanima ako tko od vas zna model i oznake tog tranzistora kojeg bi trebalo zamijeniti-to mogu sam odraditi pa bi si spasio novcanik.

 

Ili ako je zbilja moguce da je hladni lem (to mi ima smisla), da je netko vec radio to pa da se pokazalo ucinkovito...

 

Ispricavam se adminima ako sam opet pokrenuo staru temu ali kod nas na forumima je ovo o elektronici na mk2 nikako spominjano-nikakvih detalja o tome a kamoli brojeva majstora ili stogod drugo...svaka vam cast na ovom topicu!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li kad crkne izlaz za bobine na ecu obavezno ne rade dva cilindra ili mzoe samo jedan da rikne? Naime majstor kaze da je u pitanju ecu, ali kad skinem kabal sa bobine ima varnice, u pitanju je bobina za 2 i 3 cilindar sad ne mogu da se setim da li na oba ima varnice. i da li ono resenje sa slike radi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam problem sa ECU, i normalno, sve ostale simptome vezane za ECU kao kod vecine vozaca koji imaju isti problem. Prvo sam promenuo svecice, pa zatim kablove, pa bobine pa je na kraju majstor konstatovao daje riknuo kompjuter i dao mi broj od tipa iz Backog Petrovca koji to popravlja .Da ne duzim, otisao sam u Petrovac i tip mi je rekao da mi ga moze zameniti (polovnim) za 10 000 ili moj popraviti za 5000. Ja sam se odlucio za popravku i on je predamnom rasturo  moj ECU preletovao ga i vratio u kola. Nije dao nikakvu gara ciju ali auto radi bez  greske skoro nepune dve godine (od januara prosle godine).

Share this post


Link to post
Share on other sites

DrOgari  :fun: i kod mene je isto bilo. Auto kupljen 2010.godine sa 127.000km, 2001. godiste. Posle par meseci počinje da zeza, i trokira. Ja kuliram  :laughing: al posle godinu dana, na 138.000km,  je postalo nemoguće da se vozi. Spremio pare, i kod majstora, 180e + još neke gluposti, ukupno 200e. Kako kontam, čovek je moj ili popravio ili slao u BG na popravku od 100-120e, razliku sebi uzeo i ćao ( ko umije, njemu dvije)...

Elem još malo će 3 godine od poravke, auto radi bez problema... I nadam se da će tako ostati.

 

Majstor Saša iz Požege, tel 063-802-3314, inače vrlo pismen što se elektronike tiče. U firmi u kojoj radim je uspešno popravio ECU na kombiju Iveco Daily 2006. god. koji je bio spržen okretanjem klema na akumulatoru od strane idiota  :2guns: i tako dalje...

Popravio mi je i ključ sa daljincem od centralne, za 1000 din.

 

Ako nekom iz okoline zatreba eto broja...

 

Pozzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

i meni se tresao motor kada se prvi put upali pogotovo kada je vlazno vreme ali to je bilo sve cak stavise palio na pola kljuca,mirno radio, lepo vukao, malo trosio  a onda jednog dana ... puce zupcasti ... zamenjena remenica ( izgleda da je ona tresla ) sada se vise ne trese kada ga prvi put palim ali zato sam kraci za 200 evra neplanirano .... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav forumaši!

 

Novi sam na forumu i imam jedan problem za koji se nadam da ću ga ovdje rešiti.

 

Dakle ovako: crkao mi ECU i napravio silu problema jer majstori to nisu znali nego su mjenjali sve redom.

 Kad je ustanovljen kvar ,stavljen je polovan i dekodiran ECU.Auto sada radi međutim problem je prvo jutarnje paljenje bez obzira na temperaturu.Dugo vergla  a lampice trepere.To traje jedno 10 sec.Poslje pali na pola ključa.Tako je palio i prije kvara.Gorivo dobija i pritisak je dobar.Da napomenem ,punto je na gas.

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj dekodiran ecu nije dobar. Isto je bilo i kod mene kada sam kupio auto. Kod mene je bio problem sto je instrument tabla cela treptala.
Kada sam reklamirao taj ecu i stavio drugi, sve je onda radilo dobro.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam Fiat Punto 1 i imao sam slican problem kao i neki clanovi sa "dvojkom" ... desilo mi se odjednom da radi na tri klipa...i sred voznje...upalila se ona MIL lampica i trzalo, zezao itd itd...kad dam jaci gas ono kao da nesto probije i neko vreme radi ok, ali posle par minuta opet ista prica...posto imam ugradjen BRC monopoint plinski uredjaj, mislio sam da on pravi probleme...medjutim, posle obilaska raznih majstora, i dijagnostickih pregleda, niko nije uspeo da mi kaze sta je problem-od 10 servisera pola mi je reklo da je problem plin a pola da kupim novi ECU... meni ne bude tesko, uzmem i otkacim plinski uredjaj (mislim samo na elektro instalaciju) ali time nista ne postignem...posto plin nije problem, ja se pomirim sa cinjenicom da mora novi ECU.. sad.gif Pricao ja to jednom drugaru koji je maher za eletroniku i resimo mi da otvorimo ECU i vidimo u cemu je problem (nisam napomenuo da se ECU grejao kao lud!) Otvorimo mi kompjuter, on decko nasao na netu elektro shemu, krenuli da proveravamo unimerom komponente i nadjemo da je tranzistor koji sluzi za davanje signala bobinama izgoreo. Ja pozvao Radio Klub Nikola Tesla u Beogradu, narucio taj tranzistor koji je sa postarinom kostao nekih 500dinara pre 3,4 godine razlemimo stari zalemimo novi i ljudi moji proradi sve kao novo!!! Pre nego sto smo rasturali ecu ja sam stavio nove bobine,nove svecice i nove kablove... ali posto to nije nista promenilo bilo je: RASTURAJ pa nek' sta bude... Ovaj drugar sa kojim sam sve ovo radio mi kaze da osim tih tranzistora u ECU ne moze nista da "crkne" tek tako...

Eto to je moje iskustvo sa tim ECU problemom, i nadam se da je nekome bar koliko toliko pomoglo.... smile.gif

 

Odličan info!

Imaš li oznaku tranzistora ili neku sliku?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ajde da se i ja uclanim u ovu temu,elem z10,2007,oko 210 000 km i stara prica.P0351 zamenjena bobina novom i pocinje igranka :tri dana radi kao svet a onda pobrljavi pa opet tri ko svet i tako dok nije dojadilo i bogu i ljudima. :realmad: vazi,usli :alien: gremlini u marelijev ECU IAW 5AfF.P3 616000.651.06    IAW 5AF.P3 / HW 303 /19BC-W39    51798639  D0 32 12V=    .porucen novi ecu,stize za  nekoliko dana i rekose da treba da se programira .e sad ono glavno :coffee: :posedujem fiat multi ecu scan pa da pitam da li ovaj cirkus moze da se programira sa ovom dijagnostikicom i kako :pc:  ili da mu :vava::vava:  :vava:  ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam neke po ebayu prodaju "samoprogramirajuće"

Koliko si plaćao ECU?

Izgleda da i mene isto čeka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nidzo iscitaj malo po forumu. Bilo je dosta reci o ovome. Moj ecu je popravljen 2011. i dan danas radi lepo, nemam nikakvih problema sto se toga tice. Bolje je da ti poprave tvoj (ako moze) nego da kupujes tamo neki i da ga programiras. Kad sam ja citao forum na ovu temu, cene po Bg su bile od 100-200e, zavisno od znanja i "cuvenosti" majstora. Ja sam platio 200e jer nisam imao mnogo izbora kod mene u okolini. Pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala druže. Ja se još tješim da su možda kablovi, svjećice i bobina ali plašim se najgoreg. Isto greška P0351, trokiranje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto sam i ja, zamenio kablove i svecice, al nije bilo nekog boljitka. Ako nisi skoro menjao, zameni, valja i njih menjati redovno. Mozda i to zeza. Al meni je prijavljivalo gresku za bobinu, ne znam koju tacno. Al sto kaze majstor, kako ce kompjuter sam za sebe da kaze da je neispravan?!

Edited by Lj_ubica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da i meni se javlja greška bobine. Pročitao sam sve poruke u temi i zaključak je da je više nego preporučljivo (čitaj obavezno) promijeniti kablove i svjećice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...