Jump to content
FAS Goran
NED

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema

Recommended Posts

Danas sam pratio parametre rada motora na MES programu i primjetio sam da vrijednosti za bobinu 1 i 2 nisu kao prije. 

 

Ovo je od ranije, vremena punjenja bobina. Različita su.

 

DSC-1022.jpg

 

Danas kad sam pratio, obe su bile 2.200/2.300 Bobine su iste, kablovi, svjećice. Računar drugi.

 

Capture-mes.png

 

Šta hoću reći ? Dio koji je zadužen za davanje struje/signala za bobine, na drugoj (u mom slučaju) je imao kašnjenje u odnosu na prvu. Ona ista što je trokirala pri prvom paljenju. Ako ti majstor može ovo provjeriti, možeš lako doći do zaključka da li je ECU za popravku/zamjenu. 

 

 

Edited by neshaoct
prebacio slike na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas sam danas diskutovao sa jednim elektricarom oko toga i on mi je rekao da razliciti racunari daju razlicite parametre ali da uglavnom ne bi smelo biti neke razlike izmedju dve bobine kao sto je kod tebe pre bio slucaj.Sigurno cu proveriti to kada budem mogao.Hvala ti na trudu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo da se javim posle duzeg vremena,bio na dijagnostici (fijatovoj)i vremena punjenja bobine  bobina1 3.4ms;bobina 2 preko 4ms stim sto kada se doda gas vreme punjenja druge bobine ide i do 7ms (ako sam dobro video).jos se ispostavilo i da je alternator los (sa upaljenim bas svim potrosacima napon pada do 12.4V).Iz price sa mojim majstorom on mi kaze da produzeno punjenje bobine2 znaci da mi je slaba kompresija na cilindrima koje kontrolise bobina2(voleo bih da mi neko kaze da li to ima veze jedno sa drugim).Sredjujem prvo alternator jer je bas los pa onda kupujem drugi ECU.

Toliko od mene za sad,ako neko ima nesto da kaze na sve ovo bio bih mu veoma zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesam doduse sa polovnim ali one nisu pravile problem na Pandi sa koje su skinute niti su moje pravile problem na toj istoj Fiat pandi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam šta biti rekao. Mišljenja sam da si trebao ECU da ili popraviš ili uzmeš ispravan (oko 50-60€) Kompresija ne bi trebala da ima veze sa elektronikom, već sa snagom, potrošnjom ulja i goriva. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To i ja isto mislim,moram prvo da zamenim alternator jer moze i ludovanje struje da sprzi ECU.Posle toga menjam ECU.Samo me buni bas veliko vreme punjenja bobine.Dijagnosticar kaze da bi na novom ECU to trebalo da ide bas blizu 2ms a na ovim nasim polovnim oko 2.2ms do 2.4ms.Ima na forumu i majstora pa ce se valjda neki javiti da potvrdi ili demantuje pisanja nas amatera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simptomi kod tebe od samog početka upućuju na ECU, da možda ipak to prvo riješiš ? Alternator možeš i kasnije reparirati, a može biti da ti je i slab akumulator. Izmjeri struju punjenja bez potrošača. Ako je blizu 14V, a padne prilikom paljenja svjetala na napon koji si naveo, onda je do akumulatora, ne do alternatora. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napon akumulatora je 12.5V kad nije upaljen auto znaci da je otprilike na 80% napunjenosti.Kada startujem motor punjenje je oko 14.3V a onda redom kako ukljucujem potrosace tako punjenje i opada,kada su bas svi potrosaci upaljeni cak i ventilator hladnjaka onda punjenje padne na 12.3V znaci manje nego aku bez startovanja motora a kada je dobar alternator punjenje ne bi smelo da bude ispod 13.7V tako da mislim da je do alternatora a ne do akumulatora.(mozda gresim ne znam).Da je aku los bio bi i manje napunjen  i padala bi mu voltaza do 10v pri paljenju a njemu padne do 11.8V.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad nisam u prilici da izmjerim kod sebe, pa da ti napišem koji je napon. 14.3 kod tebe je više nego kod mene (13.9), ali je sve u granicama tolerancije. Sad ne znam koji dio je zadužen za ispravljanje struje (nekakav regler valjda), ali ako ti je aku stariji od 5 godina, to je za zamjenu. Znači, ja sam kod sebe išao sistemom eliminacije, novi kablovi, svjećice, bobine, akumulator, na kraju je ostao samo ECU. 

Za sve to ti ne treba majstor, osim za popravku samog ECU-a. 

 

Od zamjene/popravka nisam više imao problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alternator napaja strujom sve potrosace i viskom struje da tako kazem dopunjava i aku koliko sam ja ukapirao  elektricara.E sad sta je zaduzeno u alternatoru za kontrolisanje napona (valjda regler)ne znam sa sigurnoscu da kazem.Inace je Punto poznat po losem alternatoru jer je nisko postavljen pa ga zaliva voda (a on zagrejan)i onda mu napukne kuciste i udje voda u rotor(ili bese stator)pa dodje do otkazivanja.Znam i da punjenje u radu na leru ne bi smelo bas da padne toliko kao kod mene.Ima toliko informacija  u glavi da vise ne znam sta da mislim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riješi ECU, alternator ti neće pomoći kod punjenja bobina, lošeg rada na samom startu, jer je tad napon dobar. Takodje, da je do njega, imao bi loš rad motora kad upališ sve potrošače ?

Ne bi da ti kudim majstora, ali imam utisak da te samo zamajava. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I imam los rad seckaju obrtaji.Inace je jedan majstor za elektriku a drugi za mehaniku(cak se i ne znaju).Na leru seckaju obrtaji i nekada se i gasi i zmirkaju svetla tako da verujem da je alternator los.Inace je aku jos u garanciji Varta blue.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davač signala koji je  na računaru Punta vremenom potpuno ode, tako da nije neobično što sjecka i gasi se. Svjećice ne dobijaju varnicu na vrijeme ili je slaba varnica, smjesa ne sagorijeva niti eksplodira u pravo vrijeme, pretpostavljam da slabo vuče ?

Takodje, ECU ne popravlja automehaničar niti električar (osim ako nije neki svestrani), tako da njima ne odgovara da dijagnostikuju nešto što ćeš raditi kod nekog elektroničara, koji radi kodiranje ključeva, reprogramiranje računara i sl. Ne moraju se znati, svaki navija vodu na svoj mlin. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro vuce uglavnom nema problema sa tim,inace cu sam da zamenim ECU posto je ovaj sto sam nasao dekodiran i samo se namontira.Inace imam puno poverenja u mehanicara,dosta puta ja hocu nesto da mi uradi na autu a on kaze sta ce ti to ne diraj nista ne moras to sad i za ruke mi izima i manje od pola cene.Radio mi je veliki servis i za ruke mi uzeo 10€ a i plus imam popust na delove koje njemu daju njegovi dobavljaci delova,tako da mu verujem.Videcu jos resicu nesto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popravi ili kupi drugi ECU, alternator i kompresija neće riješiti problem. Ako imaš greške na dijagnostici koje su navedene u ranijim postovima 99% je to. Nove svjećice (ako su trenutne potrošene), kablovi i bobine bi bile čist OK nakon toga. Jeste da to sve košta, ali onda si miran, znaš šta si izmjenjao. 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svecice su nove menjane pre 5-6 meseci,kablovi takodje.Ostaju samo bobine i naravno ECU.Samo da skupim malo novca i menjam sve.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ECU narucen,stize u utorak,samo imam neku nedoumicu.Neko kaze da kada se menja ECU da se menjaju i bobine.Da li moze neko da mi potvrdi to.Kablovi (marelli)menjani pre 3000km svecice(NGK)pre 2000km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bi bilo loše da promijeniš, bobine nisu skupe. Mislim da sam ja svoje platio 20-30€, ERA, italijanske. 

Kod mene su bile inače fabričke Champion, stare 20 godina. Previše je to vremena eksploatacije da bi i dalje radile bez problema. Zapravo, bio je problem u jednoj, isto trokirao na prvom paljenju, zamijenio, da bi nakon nekog vremena otišao ECU. Mislim da su odigrale značajnu ulogu, jer sam negdje pročitao da ako stvaraju prevelik otpor ili nešto slično, može naštetiti baš ECU-u. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala.Znaci idu i bobine.Inace sam primetio da na jednoj bobini ima kao neke dve crne tacke u onom mesingu(sta li je)kada se skinu kablovi bas bode oci,a toga pre nije bilo,i sa nje kada se skidaju kablovi u radu ne menja zvuk motora(ali baca varnicu) a sa druge samo sto se izvuce kabal auto se ugasi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malopre zamenio ECU i bobine.Pri prvom paljenju na sekund se upalio kod kljuca motor zastucao(kad se nisam slogirao)i sva sreca setim se nisam vratio kuciste filtera vazduha.MIL lampica svetli,sacekao da postigne radnu tempraturu malo ga isturirao i napravio test voznju od 30km.Prvi utisci su da kao za nijansu bolje ubrzava nego pre i nema seckanja pri ostrijem dodavanju i oduzimanju gasa.Vratio se kuci, par puta za redom startovao motor posle 4-og startovanja MIL lampica se ugasila.Videcu ovih dana kako se ponasa u voznji jer se i pre desavalo da dobro radi par dana a onda ne.Poslednjih par dana se desavalo da ostane bez snage u voznji(jednom sam tako vozio skoro 5km.)Jos otprilike 7dana testiram pa pisem da li je problem resen.Tako da naravoucenije je da (ima i ovaj moj simptom kada prijavljuje gresku za obe bobinea ne samo za jednu) kada se ovako nesto desi prvo bobine pa onda ECU nije tako skupo ECU=50€  bobine(marelli)4000din.Ruke su bile moje:D.Pozdrav svima.

Edited by cwrle

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je bila ta greska za kod kljuc,idem ovih dana na dijagnostiku pa cu videti.Nadam se da sam resio problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...