Jump to content
FAS Goran
NED

Fiat Punto mk.2 1.2 8v - rešenje ECU problema

Recommended Posts

Slični simptomi na Puntu 2 8V kao na par postova iznad. Prvo paljenje narednog dana, zatrokira, upali lampicu motora, i nastavi normalno raditi. Nove NGK svjećice, nove ERA bobine, novi kablovi Magneti Marelli, nov akumulator. Greška na dijagnostici, MES-u,  P0352 bobina 2.

 

Nije mi jasno da u vožnji nemam nikakvih promjena, niti naredna startovanja motora ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od mog poslednjeg posta nema promena,i dalje kako mu dodje ,poslednja dva dana lepo pali bez tresenja,pre toga kako kad neki put na svakom paljenju se zatrese,pa onda par dana samo na prvom jutarnjem paljenju nema pravila.Meni prikazuje greske na obe bobine(povremene greske) i posle zamene proverenim polovnim bobinama isto.Jedina novost je da se cuje zubor vode u malom hladnjaku pri paljenju kada zatrokira,majstor inace moj drugar kaze da je probio dihtung na glavi pa zbog toga pokazuje greske za bobine jer po njegovim recima dijagnostika (barem ne njegova Delphi)ne moze da pokaze da li je posebno problem na bobini ,svecicama ili kablovima.Jos kaze da ima razlike da li pokazuje stalnu ili povremenu gresku bobine,jer ako je stalna greska onda je problem u bobinama (ili kablovima,svecicama)a ako je povremena greska moze da bude da je negde popustio dihtung na glavi.A po njegovim recima na puntu se to desava zato sto je nosac motora povezan sa glavom motora i zbog vibracija digtung negde popusti.Ne bi bilo lose da se proveri dihtung glave(CO2 testom)da se iskljuci ta mogucnost jer hoce i zbog toga da trokira pri paljenju.Ne znam koje si svecice stavio ali punto hoce fabricku preporuku za svecice.Ako sam ti nekako pomogao drago mi je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@cwrle

 

Hvala na opširnom odgovoru i pomoći.

Što se tiče svjećica, moram provjeriti koje su, ali nešto kao kroz maglu mi se vrti da su preporučene na forumu BKR5EZ ugradjene. Što se tiče dihtunga, prošle godine radio komplet motor (ravnanje glave, karike, leteći, ventili, veliki servis), pa kontam da nije prije mogao otići dihtung. Mada, primjetio sam sad sa novim akumulatorom da to prvo paljenje se jedva i osjeti da je zatrokirao, ali upali grešku. Zamjeniću mjesta bobinama, da vidim šta će se desiti. Naravno, pišem ovdje rezultate.

 

 

Edited by neshaoct
dodao tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je greska na bobini stalna ili ne.Moze biti i da je probem u diznama,pumpi goriva(daje mali pritisak)i jos svasta nesto.Mozda neki mali fals vazduh.

Edited by cwrle
Dodatak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Greška je uvijek ista, bobina 2. Nakon nekog vremena se ugasi lampica na tabli. 

Što se tiče pumpe goriva, kad naredni dan podignem haubu, odvrnem čep sa oduška i pritisnem iglicu, nema ništa. Tek kad dam kontakt, pumpa odradi, dobijem prskanje goriva i to ne nešto ekstremno. 

Skidao pumpu goriva, očistio onaj uložak (nov nema kupiti), naprskao karb čistač u pumpu, izlazilo prljavo nešto na drugoj strani pipka.

Sad, da bi znao da li je do pumpe, morao bi voziti mehaničaru, nemam čim ispitati pritisak. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze pumpa da oslabi pa da daje slabiji pritisak,mozda je i neka dizna zapusena,moze da postoji i neka mikro pukotina na usisnoj grani mozda i da je dihtung usisne grane popustio.Ovo su sve informacije od mog drugara mehanicara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa, ispitaću šta mogu, ali moraće kod majstora izgleda.

 Da, zaboravio sam još spomenuti da sam imao sličan problem prošle godine. Upalim hladnog, starta dobro i samo se ugasi. Isto bobina greška. Odem kupim nove, ugradim, radio do sad kao sat. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa spomenuo si neke bobine ERA ili tako nesto mozda je i do njih(nisam cuo za tu marku).Iz iskustva drugih ljudi bobine za punta dodju kao potrosna roba.Naleteo sam na net-u na coveka iz Kraljeva koji ima originalne delove za punta za prvu ugradnju uz fabrike,jeste malo skuplji ali su delovi originalni za prvu ugradnju.Ako Admin dozvoli mogu i da napisem na kojem sajtu taj covek prodaje delove pa mozes da kupis bobine kod njega ako je do njih.Spomenuo si da se auto ugasio jesi mozda proveravao senzor bregaste hoce zbog njega da se ugasi auto kad je hladan(zbog bobina ne bi trebalo da se gasi).

Edited by cwrle

Share this post


Link to post
Share on other sites

ERA je italijanski proizvodjač, platio ih 25€. 

Palo mi je na pamet da ispitam stare, jedna bi trebalo da je ispravna, pa da je zamjenim sa novom. 

Iz Bosne sam, ali može link u PP, čisto da vidim cijene i uporedim sa ovim ovdje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam dirao bobine (mijenjao i sl, izmjerio sam otpore na primarnom i sekundarnom džeku, obe imaju iste vrijednosti i odgovaraju onim koje sam pronašao na netu. Ono što sam uradio je skidanje svjećica, podešavanje zazora, Liqui Moly čistač sistema u rezervoar, za sad nema trokiranja na prvom startovanju. Ranije je bilo skoro obavezno. 

Jednostavno mi nema smisla da na par hiljada odu bobine, a fabričke Champion izdržale 20 godina. Prije da su dizne ili pumpa, ali to ostaje da provjerim kod majstora. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Javljaj sta se dalje desava posto meni juce nije hteo da upali, tj jedva upalio posle cackanja konektora sa senzora radilice,malopre sam zvao sve elektronicare sto sam nasao na netu.Neki kazu jeste ecu jedni kazu samo fabricke svecice NGK,neko kaze da se popravlja taj ecu (posto meni nije standardan sa oznakom 59f vec 5af)neko kaze da se ne popravlja tj.ne mogu da daju garanciju,sad kome verovati.Jedino kada bih negde nasao kako se tacno proverava da li je racunar u kvaru a da to nije menjanje gomile delova(sistem eliminacije).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hajd probaj isto što i ja. Izvadi benzinsku pumpu, očisti dobro uložak karb klinerom, pumpu potpuno isprazni i nju natopi sa njim. Svjećice očisti, neki čistač dizni ubaci u rezervoar. Nije nešto, možda pomogne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo menjam svecice jer su u njemu DENSO zamena za NGKBKR5EZ,upravo posle ugradnje tih svecica posle par sedmica je pocelo trokiranje pri paljenju,a posle i sve sto si rekao.Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad sam se cuo sa jednim covekom iz Nisa i objasnio sam mu problem.On mi je rekao da kada se promene bobine mora preko dijagnostike da se resetuju parametri za bobine i da je on resio tako problem na nekoliko puntica.Sad ako ima neko strucniji da se javi da li je tako nesto moguce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm, prvi put čujem za to. Ne znam ni da se na novijim automobilima resetuju parametri. Npr, imam opciju u MultiEcu Scan programu da resetujem postavke računara vezana za rad motora. 

 

Nisam nigdje ni na forumu pročitao nešto vezano za to, samo plug and play i vozi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I moj mehanicar to kaze(a nadimak mu je Izum:D)mozda preko Examinera ali malo verovatno,ali mi je tako covek rekao.Retko ko jos izgleda prati ovu temu pa cemo mozda ostati uskraceni za odgovor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bobine su zamenjene sa drugim polovnim a bile su fabricke.Te polovne su skinute sa neke Fiat pande radi provere i ostale su.Jos jedna novost sad sam pricao sa mehanicarom kaze da mu je neki kolega koji radi samo fiate(on radi nemce)rekao da na 9 od 10 puntica sa tim simptomom crkne senzor radilice i posle zamene senzora sve bude u redu.Valjda druge dijagnostike(sem Examinera)ne vide gresku radilice vec samo bregaste.Meni je menjao majstor senzor bregaste ali mu na dijagnostici nije pokazivalo taj senzor vec samo misfire na cilindrima.(delphy dijagnostika). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako ce izgleda i biti,sva sreca nije sve to mnogo skupo.Ako i bude ECU nisu skupi ima ih ovde(u Srbiji)od 60-80€.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mali update

Zamenjen senzor radilice.

Novo je da ceo dan nije prijavljivao gresku,pa pola dana pali normalno pa pola sa trokiranjem.Bez trokiranja pali kada posle kontakta pritisnem gas par puta i onda zaverglam a kada palim normalno zatrokira.Od jutros sa normalnim paljenjem(bez pritiskanja gasa pre verglanja)pali normalno i tako dok sam dosao sa posla(jedno 3 paljenja).Da pumpa nema dovoljan pritisak valjda bi stalno palio sa trokiranjem.Jedino mislim da je prljav leptir sa donje strane jer kad stiskam gas pre verglanja (tako se valjda samo leptir pomera)on pali normalno.Ne znam vise sta moze da bude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se ponovo, nakon mjesec dana sporadično, na prvom paljenju opet desi isto. Zatrokira, izbaci grešku i nastavi dalje raditi. Moraću se opet baciti na dijagnozu kvara. Zamjena mjesta bobinama je prva stavka.  :-D.

 

A da ti nije senzor leptira otišao ?

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...