Jump to content
FAS Goran
hisd

Kablovi za svećice / oštećenje kablova

Recommended Posts

A kakvi su NGK kablovi,neki momci su preporučili da samo njih uzmem? Pitao sam u MASS Company(to im je valjda generalni uvoznik) sekretarica mi reče da za moju verziju bravo(16 16v 2001 god.) nemaju,ali da mogu da naruče, i čekaću kako reče masec i po.Cena 3000-3500 din

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa po marci i ceni bi trebalo da su ok, al sačekajmo komentar nekog ko ih je koristio, možda bolje da načneš novu temu da se bolje primeti pitanje ;)

Kod mene su svećice NGK tako da bi ta marka bila full fazon :D

Mada mislim da ne treba mnogo da mozgaš iako su kablovi bitna stavka, uzmi neke koji već imaju na tržištu za otprilike te pare i cenim da je kvalitet sličan...najbolje postavi temu u Bravo sekciji

Share this post


Link to post
Share on other sites

NGK bi trebalo da je firma koja pravi dobre zamenske delove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

REŠENJE:

Uzeo sam danas od Ninića potvrdu, otišao u Kit Comerce i bez problema povratio novac :thumbsup:

Pošto imaju samo te, ja sam se odlučio da uzmem pare i kupim Bosch kod Ninića, ali avaj, jutros su im otišli poslednji :(

Kako sam ove stare već izakao ovih dana skidajući i stavljajući 15 puta, bila mi je frka da čekam da naruče, a nigde usput nisam našao da se prodaju, ja sam kod Ninića kupio Tesla kablove za 2800, kažu da su OK, u krajnjem slučaju kod njih sam i kupio i ugradio pa mi je savest mirna ako nešto vrisne :D

VAŽNO:

Ninić ne preporučuje Tesla kablove ako imate plin!

off topic, Tesla su made in USA :D e šta smo dozvolili, da nam ukradu ime brenda...a nešto sumnjam baš da su stigli čak iz USA....

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo udri po off topicu što se mene tiče :D Stvarno smo kreteni kad nam ukradoše ovaki brend, bitno je da mi imamo liftove Daka i slično....Ruđer Bošković i slično

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg,Srbi su nebeski narod a Tesla bio vanzemaljac...uklapa se.Sta ce nam brend kad nemamo na sta da ga stavimo?

Edited by bokija

Share this post


Link to post
Share on other sites
...Kablovi su Faset, italijanski, navodno su OK, koštaju 2800...

Facet kablovi su cucnuli super.

Pre par dana,posle voznje od Munzea do NS-a bez problema pocne malo da mi trza auto na oko 2-2500rpm u drugoj i trecoj brzini,i kad predje 2500rpm normalno radi(na leru se na svakih 30 sec oseti"knedla" ali se ne gasi),i prima gas kad ga turiram na leru.Majstor kao lambda,bobina,... al sam ja imao osecaj za feeling :lol: da su kablovi,posto sam planirao da ih menjam,sve ostalo je super,a i trazio sam djavola kad sam ih spomenuo,pa oni riknuli(inace su fabricki,izdrzali 107k)! :devil:

Bili u radnji Flash-ovi i Facet,uzeo skuplje(normalno),namontirao(uz malo muke),puntisa sljaka ko svajcarski sat,nema "knedle",ne trza,ne cuje se motor!I imaju "klik" kada ih stavim na svecice.

Ne znam gde si kupovao delove,ali mislim da treba da promenis i majstora i radnju.Moj auto ne trosi ni grama ulja(Selenia gold),i stavio sam Valeo set kvacila koji me extra sluzi vec sigurno 10k.Inace,Valeo je francuska firma (a ne italijanska) ciji setovi kvacila idu u Fiat fabricku(prvu) ugradnju i jos mnoge druge automobile. A u delti takodje ugradjuju Valeo kvacila izmedju ostalog. Tacno je da ima dosta falseva kod nas,mozda je to razlog tvojih problema,a mozda je i do majstora.

I kablovi za moj 8v su kostali 1900 dinara. Moguce je i da su ti da lidelove koji nisu za tvoj auto, danas sam kupovao ortaku za klia diskove,plocice,...dam mu sve podatke detaljno o autu i on mi da manje diskove.Kaze u programu pise da idu samo ovi.proveri i to takodje.Ako ti treba savet za dobre radnje sa proverenim delovima,javi se.

Nemojte bacati pare za kojekakve majstore pre nego sto se raspitate detaljno,ja sam Punta doktorirao.

Izvinjavam se na opsirnosti :scooter:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što već rekoh kupio sam ih u Kit komercu gde i pola grada, druga polovina kupuje u AP sportu ;)

Nije da nisu odgovarajući nego jednostavno deo koji ide na svećicu se uvlači ka unutra i uđe toliko da je iznad svećice praktično. Uspeo sam da kliknu ali nakon što sam ih rasturio pa nabudžio što mi ne pada na pamet da radim sa novim kablovima. Koštali su 2800 i nešto.

Majstor je Ninić. Mislim da je tačka iza Ninić sasvim dovoljna. :D

Moguće da ti auto ne troši ulje a moguće i da ga menjaš na 6 hiljada pa se ne desi moj siptom, da do 5-6 hiljada km posle zamene ne troši a onda krene da srče :lol: ajde mi objasni to što mi se dešava?

Za kvačilo cenim da je uletelo loše pošto ne kapiram šta puno majstor tu ima da zezne a da se simptomi jave "tek" posle 30 hiljada km...nosim se i mišlju da tako i mora pošto nije novo (čitaj: reparirano), pitaj boga dal je original, a ja imam sve gradsku vožnju i česte promene brzine zbog 6 stepenog menjača. I kod svakog majstora za fiat možeš da se nagledaš korpi kvačila iza garaže bačenih koje samo što nije probio druk lager, ispada da većina ljudi u stvari ne zna da vozi, ili da načnemo neku novu filozofiju? :D

Ne želim da te vređam, samo pitam, ako si doktorirao punta znaš da su kablovi nešto što može da ti ubije komp na keca pa ne znam šta si čekao 107 hiljada da ih menjaš?

Na kraju, koju mi ti radnju i majstora preporučuješ?

p.s. kad pročitam ovo zvuči da pametujem i podcenjujem te, molim te nemoj shvatiti tako, preko teksta ne mogu da ne zvučim tako a da kažem šta sam hteo ;)

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj auto imam tek godinu i nešto i kako skupim keš tako nešto odradim. Kablovi su bili e sutra ću ih zameniti al nikako da stignem ( zbog raznih stvari koje sumi se dešavala u porodici u poslednjih godinu dana ).

Nisam imao problema sa njima uopšte. Jbg-a, bilo je daj veliki servis, daj kvačilo, daj zimske gume...došlo leto daj letnje gume, dođe registracija...i tako u krug. Al' obično to tako ide.

To za doktorat o Puntu je zato što sam imao dooosta problema sa majstorima dok nisam uzeo da radim sam sve što mogu ( a da nešto ne pogoršam ). Guglao sam sve živo, npr. za City servo koji je počeo da mi se gasi sam od sebe i da prijavljuje grešku. U servisima kažu ''to je senzor položaja volana, menjaj ti to komplet, to crkava''.

Odem kod Gorana na Altinu i on zakači auto na komp i kaže elektro motor serva. Kupio sam polovan u Šapcu ( kao nov za 80 eura ), a remont starog je bio 100 eura jer je neko pre pokušao da ga prelemi pa nije to lepo uradio. Sam sam ga skinuo, zamenio, resetovao komp i radi.

U tri različita servisa su mi čitali grešku druge lambda sonde dok mi kod Topića u Tošinom Bunaru nisu rekli da je prva. Kupio sondu, zamenio je, rešen problem. U Delti su mi ponudili sondu po ceni polovnog bubrega, a u Bogunoviću su hteli i drugi bibreg da mi izvade za istu sondu ( ista priča i sa kvačilom ).

Goran je preporuka za servis. Jbg čeka se, ali treba razumeti čoveka. Ceo grad održava kola kod njega, a Fiata sada više nego Zastava.

Rikne mi džek od senzora obrtaja, neće da upali ( ostao na sred ulice ). Odem po radnjama da nađem neki običan džek, a oni kažu : ''Ne možeš da staviš nikakav drugi džek, kupi ceo senzor nije skup - 4.500 dinara.''

Isečem kabl kod džeka, stavim luster kleme, izolujem dobro i pali k'o mina.

Skoro je kolega zvao neki servis zbog katalizatora na Kliu 2 i lik koji je ''majstor'' za to kaže : ''Ma, isećićemo katalizator, nema on dve sonde to imaju samo Euro4 motori, nema to nijedan Euro3.''

To je dokaz koje dileje sve popravljaju kola.

Mislim da je Forum extra, samo razmenom iskustva ovde može mnogo da se nauči.

Što se tiče delova i cena istih, raspitajte se na više mesta zato što svi oni rade kompenzacije pa se dogodi da je neka stvar koju uvozi Kit Komerc jeftinija recimo u Beocar-u nego kod njih. Do sada sam sve delove kupovao u Beocar-u u Gandijevoj i svi su bili stvarno ok.

Razumem i ovlašćene servise i licence i sve to, ali da lambda sonda košta 16.500 dinara, a na ostalim mestima od 4.500 do 10.000 - Mnogo je brate !

p.s. Ne ljutim se brate, ovde i treba da iznosimo svoja mišjkenja. A, što se tiče ulja, ja bih oterao auto na kompletnu dijagnostiku, svrati kod Gorana, objasni mu problem pa zakaži. On je jedini kome verujem ( pored servisa Topiš u Tošinom Bunaru ). Stvarno nisam čuo za takav problem sa uljem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupim ti ja nove kablove i svećice i zamenim kad vidi čuda ...

Da se malo vratimo na početak, pošto me jedna stvar jako interesuje.

Za svećice mi je jasno, ali zašto si u startu menjao kablove?

Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

U kom startu? Menjao sam kablove i svećice, ne znam šta tu nije jasno? :whistle:

EDIT: aaaa misliš zašto sam uopšte menjao kablove? pa radio sam veliki servis, imalo se para, pa sam hteo da zaokružim priču :thumbup: moraju nekad i ti kablovi da se promene zar ne :rolleyes:

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, to sam mislio.

Ne znam šta piše u zvaničnim planovima održavanja kod FIAT-a za kablove. Kod različitih proizvođača je različito.

Npr., za Chevrolet 1.4 piše da se na 60 000 km menjaju kablovi, kod nemačkih proizvođača kablovi se nikada ne menjaju u okviru održavanja vozila. Zato sam pitao, jer ne znam kakva je politika FIAT-a.

A realno gledano, kabl za svećice je običan debeli električni kabl, to znači da se vremenom ne troši, pa ne znam zašto bi se menjao npr. na velikom servisu.

Hvala na odgovoru

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam tačno koji je interval predviđen, ali tako nešto oko 50-70 hiljada čini mi se...

Ja sam veliki servis i kablove menjao prvi put kad sam tek kupio auto jer su bili neki raspali, omotani izolirkom pa je auto štucao...čim su takvi postojali to je znak da se ipak troše :)

Onda sam posle 50-60 hiljada opet radio veliki servis pa ko velim za 3 ljade kinti da ne razmišljam, čuo sam od dosta ljudi da loši kablovi časkom ubiju komp na Puntu, mada je pitanje kvaliteta i ovih od 3 ljade..a svećice sam u međuvremenu menjao čini mi se dva puta, na nekih 15-20 hiljada.

Ne znam ni kod Nemaca dal je još uvek tako, nije više to golf 2 neuništivi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oktopode

Ako si pazario TESLA kablove koristi slobodno,

Ja ih koristim na Puntu 2 - 1.2 16v već 4 godine (prešao oko 100.000km) sa NGK svećicama bez ikakvih problema.

Lagano se ubadaju imaju klik , dobro dihtuju, sve u svemu za male pare odličan visokonaponski provodnik.

Uzmi unimer izmeri omske vrednosti na starim original i Teslinim, a pre toga vidi u auto dati koja je omska vrednost po kablu za tvoj auto.

Ne znam ko je gore napisao, ali provodnici za kola novije generacije se troše (brzinom ) u zavisnosti od praškastog provodnika u njima (kvalitet provodnika)

Većina kablova prolazi izuzetno blizu poklopca glave motora i ušuškani su, tako da bakar gubi karakteristike na visokim temperaturama

Zato se i koriste praškasti elektro provodnici u silikonskom crevu (Silikonski kabl) itd.itd.itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste, Teslini su, bili su 2800 dinara, a Crni (Ninić) mi reče da su OK pošto nemam plin, da imam plin ne bi mi ih preporučio, pa me to malo nateralo da se zamislim...

A te stare sam bacio, ni oni nisu bili original...mada mogu da odem do Ninića, imaju oni baš original, tad kad sam uzimao Tesla original su bili 7800 dinara, pa da izmerim te nove pa uporedim sa mojima :) Kako se troše tako otpornost opada jel? A svećice menjaš na koliko? I kod mene su NGK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da baš tako kako se "troše"-propadaju otpornost pada.

Nisam menjao svećice i kablove od onomad kad sam pazario auto,

još radi sve, čistio sam ih dosta puta proveravao zazor 0,8-0,9 i to je to.

Ima tu još nešto ...

Kad sam kupio auto (uvezen iz Italije imao je NGK svećice i valjda original kablove).

Lepo se ponašao u vožnji ali je do blokade obrtaja mogao samo u prvoj.

Očekujem od motora 16v i elektornike da kuca blokadu bar prve tri (tu je fabrika rekla da je limit i nema oštećenja na kratko).

Promenim svećice stavim nove iste, ništa se ne menja.

Stavim nove kablove TESLA ista stvar...reko neki problem jači postoji...

Drugar uvozi kola imao na placu plavog sportinga 1.2 16v, kaže dodji ima neke NGK plave kablove da probamo...

I to je to kuca 1-2-3-4 blokadu bez većeg čekanja a pre toga se vukao preko 5000 rpm, što mi ne smeta za normalnu vožnju

(a i ne dam 100-150 evra za kablove da bih probao po nekad da može do blokade)

Baš me zanima kolio vas sa foruma može da zakuca bokadu na puntu 2 1.2 16v 1-2-3-4 sa kablovima koje sad vozite ..... ja sam probao do Aerodroma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam 6 brzina...Prvom drugom trećom može, za četvrtu već nisam siguran...trebalo bi puno vremena a mislim da i menjač nije tako konstruisan...primera radi šestom brzinom 175 kmh po cajgeru je 4900 obrtaja i prosto neće dalje (na ravnom) možeš do sutra gas da držiš...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh da zaboravih na 6.brzinac , ja imam 5.brzinca

Nije baš za poredjenje , 6. bolje ubrzava i kraće su brzine, a krajnja je skoro ista.(mislim da im je 170-175 realni max)

računaj da su se konji malo umorili, nemaju naši automobili isto konja kao prve godine posle proizvodnje.

E sad moj Puntać neće preko 170 sa TEsla kablovima.

A sa onim NGK plavim (nisu imali neku specifiču oznaku) navigacija je pokazala 187, a na satu je bilo blizu 200(što je nebuloza)

Sve sam to probao u istom danu sa istim gorivom, pravac ka Aerodromu , sam u kolima, bez svetala (bilo je davno) muzike, klime ,zatvoreni prozori ITD.

Kabl je jako bitan u celoj priči, ali koliko je potreban za trkački režim vožnje po i van grada.

Druga je priča Entuzijasta koji to vole i kojima to greje dušu i daje miran san.

Ja sam jedan od tih ali jednostavno ne dam pare za HIGHTECH delove za ovu vrstu motora.

Rezime,

da ne mlatim bez veze.

Montiraj to što si pazario od kablova i svećica i uživaj u laganoj vožnji.

Sve ovo ranije sam naveo kao moje lične testove kablova i svećica.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...