Jump to content
hisd

Kablovi za svećice / oštećenje kablova

Recommended Posts

vjerovatno da se o ovom tematici pricalo dosta puta ali sticajem okolnosti ja nisam imao priliku da ucestvujem u tome pa me zanima kako se manifestuju "losi"kablovi,koje probleme znaju da prave (jel jedan od njih moze da bude pri naglom dodavanju gasa auto se gasi iz neko pucanje ne znam cega vec i sjeckanju gasa pri malo naglijem dodavanju) i kako je najlakse otkriti dotrajalost istih.Koje kablove preporucujete kao dobre,moze i po sopstvenom iskustvu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam na predhodnom automobilu (Renault clio) imao problem da se auto gusi kad mu dam jaci gas, bagovao je nekako, bez obzira da li je hladno, toplo itd, sve zivo sam izmenjao i na kraju se ispostavilo da su u pitanju kablovi svecica. Kupio sam origigi u renautovom servisu i bili su 50e okruglo. Posle toga, kao da sam seo u nov auto :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve od ovoga gore navedenog i jos puno toga mogu da prouzrokuju losi kablovi: tezi start motora, los, neravnomeran rad, gubitak snage, veca potrosnja ...

Ja koristim dve metode u proveri, jedna je kad upalis auto i skidas kabal po kabal sa svecice (obavezno klestima) i pratis rad motora. Ovo je pod uslovom da si siguran da su ti svecice i razvod struje ok!

Drugi je da po mraku otvoris haubu i vidis jel ima munja, mada silikonski kablovi znaju da prave munje!

Najlakse ti je da pozajmis od nekog i probas kako radi.

U sustinu svi ovi gore pomenuti problemi se manifestuju zbog struje pa se podrazumeva da i ostale komponente treba da su Ok ili da se provere!

Preporucujem originalne kablove jer ces ustedeti na njima ijako ces ih paltiti skuplje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupim ti ja nove kablove i svećice i zamenim kad vidi čuda odjednom posle celog dana vožnje poče auto da trza i odjednom da radi na 3 il manje cilindra...stanem ja da pogledam kad 3 kabla izašla iz motora!

Nabijem ja kao rukom nazad, pređem 100 metara, isti đavo, spadoše...

Najgore što sam bio na drugom kraju grada na putu na splav sa 2 cice kako to obično biva :D

Nekako se dovučem kući, usput mi zbog lošeg sagorevanja se usijala cev auspuha što izlazi iz katalizatora do te mere da sam hteo da iskoristim priliku da sva čuknuća na istoj iskujem čekićem kad je već kaljena :thumbsup:

Danas se pozabavih problemom koristeći stare kablove i svećice kao primer i rešenje je sledeće:

Novi kablovi nemaju klik fazon kad ubaciš svećicu, svećica samo uđe kao prst u med, isto tako lako i izađe, dok na starim kablovima ima baš momenat kad klikne i lepo dok je cimaš ona malo mrda ali ne može da izađe dok je ne isklikneš tj malo jače povučeš.

Kablovi su Faset, italijanski, navodno su OK, koštaju 2800.

Pošto mi je kvačilo Valeo izdržalo čitavih 100 km da vata na samom dnu, posle 100 km je počelo na pola kao na starom istrošenom, a posle 15 ljada već trza korpa, Selenia krene da nestaje posle 5 ljada km, ja se kunem pred svima koji su online (prisutnima) da više nikakve Italijanske delove ne kupujem ako ne moram!

Ima da kupujem ili Tursko ili iz Delte pa nek košta, neke velike stvari uslovno rečeno tipa kvačilo izgleda treba kupiti i ugraditi tamo i da ne razmišljaš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anegdota se nastavlja, odem ja danas u Kit commerce da vratim kablove, kad oni meni kao nisi ih ti lepo nabijao pa se ovaj deo što ide na svećicu uvukao...ajde mi da ti montiramo, reko ajde

Podignem haubu, namesti on kao kablove ali se živ namuči da škljocnu, jedan nije uspeo lepo, pa ga je rasturio, nabio šrafcigerom pa onda navukao kućište...mislim kao da ja to nisam mogao...

Upalim ja auto, upali normalno i odmah pade na 500 obrtaja pa se diže, kažem ja to ovom on kao idi provozaj pa da vidimo...

Otišao ja da provozam, prvo mi se desilo da pustim gas a auto ne spušta obrtaje, kao kad je leptir gasa u problemu fazon. Odlučim ja da odem do babe da završim nešto i usput mi auto opet poče da trza. Stignem tamo dignem haubu, kad ono taj kojeg je teže nabio ispao...rasturim ja sve, nabijem na isti fazon, nisam prešao 100 metara opet trokiranje..tu stanem i vratim stare da ne bi crkao komp do radnje.

Dođem u radnju, sad mi traže od servisa potvrdu da se kablovi ne mogu montirati, iako je prodavac na licu mesta video da to nije to, jednostavno stari kablovi lagano uđu, kliknu i to je to, ovo kao nabijaj a pazi da ne izađu, mislim gluposti...

Sutra idem kod Ninića po potvrdu pa će da mi vrate pare pošto mi takvi a novi kablovi ne trebaju, za 3 ljade oću da ih kliknem ko čovek i ćao...

off topic, ti isti kablovi su u nekoj radnjici ovde u Mirijevu 2500 a u Kitu 2800 tako da ni oni nisu tako povoljni kao što se doimaju, treba čovek za sve da pita prvo na 3 mesta za cene i uštedi koji dinar

E sad da pitam vas, koja su moja prava kao kupca da mi je od tih kablova recimo vrisnuo komp ili izgoreo katalizator od lošeg sagorevanja?

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

sajle,senzori i kablovi kad je fiat u pitanju preporuka dosta ljudi je DELTA,jeste da je udarac ali znas sta kupujes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja sam brate u AP sprtu kupio 3 sajle za kvacilo znaci 3X1200din na kraju se smorio otisao u deltu iskesirao 4500din i ta sajla je bila full,sto mu dodje da me sajla izasla kao set kvacila

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni samo nije jasno kako sam ja jedini koji je do sad vratio te kablove, ne verujem da lažu jer se ti kablovi prodaju svud po gradu, možda i nisam bukvalno jedini, ali ipak znači nije čest problem inače bi ih izbacili iz prodaje pre nego da se zezaju sa vraćanjem novca svakom

Share this post


Link to post
Share on other sites

pazi koliko ja znam to su kablovi za jednokratnu upotrebu,u fazonu do prvog skidanja jer i da te usere da ih stavis kako treba pri prvom skidanju pucaju a prvo skidanje moze da bude posle 5oookm recimo zato kada su te stvari u pitanju pravac DELTA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko to tako ide druze.U Delti osim sto ti pare uzmu,moras malo i da puzis,ko i kod ostalih mocnika.Sto bi oni finansirali u napred asortiman kad mogu da te ....... :popo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj hoćeš da kažeš da kod glavnog ovlaštenog uvoznika treba da naručim kablove za najprodavaniji model automobila?

I da ne dođu možda iz Italije, tj marka Facet u ovom slučaju? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa mozda ne bas kablove,al gomila stvari za koju bi trebalo da imaju na lageru,ne drze,nego se narucuje.Recimo sajla kvacila za Bravo...itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prodavnica rezervnih delova

Novi Beograd

Omladinskih brigada 33a

tel: 011 2270 488

rad. danom: 8:00 - 20:00

subotom: 9:00 - 17:00

Prodavnica rezervnih delova

Banovo brdo

Ivice Devčića 1

tel: 011 754 32 17

rad. danom: 8:30 - 16:30

subotom: 8:00 - 17:00

ceka se 12dana maximalno ali ulje kablove svecice i jos neke tako stvarcice obicno imaju na lageru...

Edited by boki

Share this post


Link to post
Share on other sites

OKet fala, videću koje imaju i pošto, možda ipak uzmem Bosch kod Ninića, cena je između 3 i 4 hiljade, javljam šta sam uradio

A ovi na Banovom Brdu imaju radno vreme kao da je radnja u prodavčevom dvorištu :D pa kad ustane otvori, a kad je vreme ručka zatvori :D

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaaaaaaaaži, u Delti su 7600 din a ne može da mi kaže ko je proizvođač, već su jednostavno original...kaže pa nema tu proizvođač nego su original...kako bre nema proizvođač a i cena duplo jača od Bosch???

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako, bio sam sad kod Ninića, nisam ni znao do pre par dana da jedan drugov drugar kojeg poznajem radi tamo, pa sam tako konačno našao servis da je na glasu i da mi je u kraju, a da pre svega poznajem nekog :thumbsup:

Elem, sekretarica koja je danas na poslu ne zna da iskucka taj memorandum, pa sam ostavio kablove zbog serijskog broja šta li već pa sutra ujutru idem po to i pravac Kit commerce po pare, drugi isti me ne zanimaju pa makar ne uvažili reklamaciju, ima pred njima da ih iskidam zubima :D

U Niniću isto imaju ti original ali nešto jeftinije, 6800 dinara i na njima samo piše Fiat, tačnije ima ih puna kesa velika na kojoj piše Fiat, oni tako kupe.

Postoje i Tesal ili Tesla nisam siguran za 2600, a Bosch su kod njih 4600.

Odlučujem se za Bosch koje ću sutra i montirati.

Edited by Oktopod

Share this post


Link to post
Share on other sites
...U Niniću isto imaju ti original ali nešto jeftinije, 6800 dinara i na njima samo piše Fiat, tačnije ima ih puna kesa velika na kojoj piše Fiat...

Eto zašto ne mogu da ti kažu ko je proizvođač...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Odlučujem se za Bosch koje ću sutra i montirati.

Pazi samo da su original, jer sam ja imao grdnih problema sa kablovima na kojima je pisalo bosch...da ne pominjem da nisu uopste dobro legli u bobinu tako da moras stalno da gledas kako stoje! E sad ako potrefis original to bi bilo extra. Oni koji naprave *klik* kad se stavljaju u bobinu treba na kraju da imaju kao jedan osigurac, ovi moji bosch to nisu imali i nije bilo sanse da se fino uglave!

Share this post


Link to post
Share on other sites

najbolje je uzeti kablove u DELTI,ali crni(NINIC) je ovlascen servis tako da ne bi smelo da bude problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baš to htedo da kažem, Ninić = Bosch :D

Al proveriću, znam tačno na koje osigurače misliš, kao mala žičica neka, to sam video da ovi Facet imaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×