vicent 1263 Posted April 4, 2014 Slažem se s tobom u potpunosti!Prednost savremenih turbo dizela je u tome što čak i na default podešavanjima dobijaš relativno žustar auto,a skromne potrošnje! Uz neke smešne pare (skoro džeparac),performanse se drastično pojačavaju,uz malu ili nikakvu promenu potrošnje! Motori su dugotrajni,ali znam nekoliko njih koji su jako loše prošli sa radovima na ubogaljenim motorima!Mana dizela je sporo zagrevanje (zimi izraženo) i ružan (nekima) zvuk motora,ali to zaboraviš kad god ga potpališ po gasu ili svratiš na pumpu! Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted April 4, 2014 Meni se potrošnja smanjila posle čačkanja. Jeste, zimi se sporo greje, ali mu to odmah oprostim, kao što reče vicent.Vicente, da li znaš nekoga ko je posle čipovanje sjebao motor? Verovatno su svratili do mobilnih parking tjunera @Kičerica:kako to da tebi Stilo 1,8 16v troši po gradu manje od fabričkih podataka, a Mazda RX8 proizvodi gorivo preko noći Ili imaš neku foru kao Dejica, ili mi traktoristi ne umemo da vozimo. Ja svoj auto gazim, ne mogu da se suzdržim, pa auto putem od NBGD do plavog mosta ga opalim i 180, Mirijevskim bulevarom opet gazim, jbg, jurim one glupe semafore... oštro krećem, i prosek po gradu mi nije veći od 7,5l/100km. Kako tebi stilo 1.8 troši 9??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted April 4, 2014 (edited) Mozda na stlu nije sve fabricki, sta kaze fabrika koliko treba 1.8 da trosi po gradu ili 1.9 jtd?Mazdi je motor otvaran, posle sklapanja prvih 500km nije isla preko 4000rpm. PsMarko, ti si mi skoro pa komsija, kad god budes hteo svrati da izvrsis inspekciju vozila. Edited April 4, 2014 by kičerica Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted April 4, 2014 Bravo 1.9JTD 7.7l//100km (po knjižici). Tako je i bilo dok nisam čipovao auto.Našao sam 11,3l/100km za Stila 1,8 16v sa 3 vrata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted April 4, 2014 Meni se potrošnja smanjila posle čačkanja. Jeste, zimi se sporo greje, ali mu to odmah oprostim, kao što reče vicent.Vicente, da li znaš nekoga ko je posle čipovanje sjebao motor? Verovatno su svratili do mobilnih parking tjunera @Kičerica:kako to da tebi Stilo 1,8 16v troši po gradu manje od fabričkih podataka, a Mazda RX8 proizvodi gorivo preko noći Ili imaš neku foru kao Dejica, ili mi traktoristi ne umemo da vozimo. Ja svoj auto gazim, ne mogu da se suzdržim, pa auto putem od NBGD do plavog mosta ga opalim i 180, Mirijevskim bulevarom opet gazim, jbg, jurim one glupe semafore... oštro krećem, i prosek po gradu mi nije veći od 7,5l/100km. Kako tebi stilo 1.8 troši 9??? Poznajem bar 20 vlasnika čipovanih automobila, i svaki ponaosob je zadovoljan onim što je dobijeno! Pri tom,nemaju nikakvih problema a kamoli stradanja motora ! Vidi, moj beli Punto je bio čipovan trećih 100hkm.,rastavljen je,motor sa extra plivajućim zamajcem (fabričkim),prodat čoveku za 450eur,ugrađen u Dobla koji je do sada prešao oko 60hkm.,i savršeno radi! Turbina je još kod mene,u savršenom je stanju,što svako može da se uveri!Prema tome,te nepotvrđene priče,tipa,pričao mi jedan čovek,su bzvz. Kolega ima Stila 1.2, i u gradu teško silazi ispod 8,5-9. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted April 4, 2014 Nema razlike u izračunavanju zapremine! Zapremina je nepromenljiva,bez obzira na princip sagorevanja! Nadpunjenja ima više vrsta (turbina, kompresor, G punjač, Nox),i svi rade istu stvar,ali su rezultati drugačiji!Zapremina stubline cilindra je nepromenljiva,osim kad se obradjuje,hilznuje,ravna i sl. Ok nego nerazumem sta onda prica ovaj Dellas, kako onda uporediti realno ta dva motora? To nije realno poredjenje. FIA ima odredjene koeficijente sa kojima mnozi kubikazu u nekim trkackim disciplinama, atmo benzinac je osnova i ima koeficijent 1, znaci 2000ccm je 2000ccm, ako je turbo dizel obicno se mnozi sa 1.1-1.2 znaci 2000ccm td bude klasa 2200ccm-2400ccm, a turbo benzinac se mnozi sa 1.5 i 2000ccm turbo bude 3000ccm. Npr u 24h le mans mislim da benzinci smeju imati 6000ccm, a turbo dizeli 5000 ili 5500. Turbo dizeli su u prednosti u odnosu na atmo motore zbog moguceg tuninga, a u zaostatku su za turbo benzinskim motorima, ovaj odnos koeficijenata to najbolje predstavlja. . Raspravi nema kraja u smislu šta je bolje: turbo vs kompresor,redni vs V vs boxer, OTO vs rotaks i sl! Dobro je da se sve konstantno usavršava,ono što je danas,ne znači da će biti sutra! Slazem se u potpunosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 4, 2014 Ako turbo benzinac i dizel guraju isti pritisak onda nije realno da turbo dizel ima koeficijent 1.1-1.2 a turbo benzinac 1,5... Turbo dizel bi trebao da ima koeficijent od barem 1.25... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted April 4, 2014 Ok je ljudi, samo sam pitao Kicericu kakva je rx8 i vankel generalno :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted April 5, 2014 (edited) Poredjenje normalnih automobila (bez obzira kojem segmentu pripadaju),sa trkačim spravama je neumesno i pogrešno! Normalni (komercijalni) automobili su pravljeni tako da zadovoljavaju sve uslove,sve vrste puteva,da budu udobni,da malo troše,da dugo traju i da ne koštaju previše!Takmičarski auto (bilo koji),je sve suprotno tome. Košta jako puno,troši 30-40-50 lit,,ako je udoban onda to ne valja i posebno se podešava za svaku stazu ( i motor i menjač i trap). Pri svemu tome je i max. olakšan, i sve u njemu zveči,kao u konzervi!Najbolji primer gore navedenog je snimak rekorda staze Navak, u kome vremešna Vectra ST (280-340 ks, (u zavisnosti od podešavanja),pravi vreme o kojem maštaju i super-automobili poput Porschea,Ferrarija, Maseratija, AMG Mercedesa, pa čak i McLarena! https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JYuo9rYDWDw Edited April 5, 2014 by vicent Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 5, 2014 Nema svrhe porediti ST automobil sa automobilima za svaki dan, tj. onima koji mogu da se registruju i voze po ulicama.Ako hoćeš da porediš sa tzv. super automobilima jedan klasični trkački automobil kao što je bilo koji ST, onda uzmeš i porediš trkačke verzije tih super automobila npr. Ferrari 458 GT2 (GT3), ili SLS AMG GT3, ili Porsche 911 GT3...mada, ovaj poslednji može da se kupi, registruje i vozi svaki dan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted April 6, 2014 Trkački jugo sa slikovima bi opušteno isprašio na Navaku neku dobru limuzinu od 250 konja, ako ne i neku jaču, iako ima plafon 120 ks. Neke stvari nisu za poređenje.Postoje kola za trke i za svaki dan. Ne može to da se pomiri u jednom automobilu. Ko voli može da se vozi sa autom koji ima materijala za TD, ali to je sve daleko od pravog trkača, a pogotovo iz ST klase. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 6, 2014 Koji to trkacki Yugo ima 120ks? Neki iz praistorije Treba samo napomenuti da ovde nema one sikane kao na TD Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted April 6, 2014 Koji to trkacki Yugo ima 120ks? Neki iz praistorije Treba samo napomenuti da ovde nema one sikane kao na TD Ma ovim Yugićima novije generacije,snaga je utrostručena! Ako bi mu stavili turbinu ,kompresor i sl.,imao bi 300ks.,kao od šale! Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 6, 2014 Lol, covek je malo nervozan otkad sam ga prozivao za dizela Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted April 6, 2014 Koji to trkacki Yugo ima 120ks? Neki iz praistorije Treba samo napomenuti da ovde nema one sikane kao na TD Bez šikane bih i imao šanse protiv jugića sa slikovima. Doduše, tad je auto bio tek kupljen, posle sređivanja je postao mnogo brži. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 6, 2014 A protiv kojeg Yugica? Ovi danasnji "Hibridi" mislim da ne prelazi 90ks, mislim da su negde oko 85-87ks... A oni iz Hobija svaki svoju pricu tera ali koliko ja znam najaci su gurali i preko 200ks... Ti od 120ks su oni nekadasnji iz 80ih sa 1.3 motorima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr cosworth 5 Posted April 6, 2014 Trkački jugo sa slikovima bi opušteno isprašio na Navaku neku dobru limuzinu od 250 konja, ako ne i neku jaču, iako ima plafon 120 ks. Neke stvari nisu za poređenje.Postoje kola za trke i za svaki dan. Ne može to da se pomiri u jednom automobilu. Ko voli može da se vozi sa autom koji ima materijala za TD, ali to je sve daleko od pravog trkača, a pogotovo iz ST klase. Valjda nisi ozbiljan koji bre jugo da isprasi clia ili rc a da ne pominjem nesto ozbiljnije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted April 6, 2014 Mislim da je nidza mislio bas na limuzinu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 7, 2014 Trkački jugo sa slikovima bi opušteno isprašio na Navaku neku dobru limuzinu od 250 konja, ako ne i neku jaču, iako ima plafon 120 ks. Neke stvari nisu za poređenje.Postoje kola za trke i za svaki dan. Ne može to da se pomiri u jednom automobilu. Ko voli može da se vozi sa autom koji ima materijala za TD, ali to je sve daleko od pravog trkača, a pogotovo iz ST klase. Valjda nisi ozbiljan koji bre jugo da isprasi clia ili rc a da ne pominjem nesto ozbiljnije. Nidža nije napisao ni Clio ni Peugeot... Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 7, 2014 Pa neki redovan bi i mogao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted April 8, 2014 Sinoc sam se malo potezao sa drugarom, vozi Nisana 200sx 1.8 turbo, i u odnosu na njega, moja Alfa cumuras ne ide uopste. Jeste da je Nisan jaci za 40 konja, ali kada bi na mojim uradio cip, opet ne bih mogao da mu pariram. Inace je Nisan 1990. godiste. Jedino gde mogu da ga sijem to je potrosnja, i tu se svaka dalja prica o domnaciji dizela nad benzinom zavrsava. Turbo dizel je keva u odnosu na bilo koji atmo benzinac, dok je u poredjenju sa bilo kojim turbo benzincem (o ovim novim ne smem ni da zamislim) obican puz.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22967 Posted April 8, 2014 Ako pričamo o svakodnevnici, TD ne može da se poredi sa turbo benzincima sve dok ne počne da se razgovara o potrošnji. Koliko je novih Brava T-JET trenutno u oglasima, samo jedan.Ako pričamo o najjačim motorima inače, ima na prethodnim stranama aždaja od 109.000 ks. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted April 8, 2014 Slazem se sa tobom u potpunosti. Samo je malo glupo vise uporedjivati TD i atmo benzinac. I da sumiram na kraju TD nema sta da trazi u poredjenju sa TB-om, jer ga Tb sije u svemu, kao i sto TD sije atmo benzinca. Inace zvuk na pomenutom Nisanu je brutalan, dok je vozio iz mene, cuo sam ga kako rezi i pored cekcanja dizela plus muzike u kolima.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 22967 Posted April 8, 2014 I da sumiram na kraju TD nema sta da trazi u poredjenju sa TB-om, jer ga Tb sije u svemu, kao i sto TD sije atmo benzinca. Pouzdanost je takođe na strani TD-a u odnosu na TB-a. Quote Share this post Link to post Share on other sites