Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Ne, vec da je zapremina kod obicnog motora zbir zapremine sva 4 cilindra, od kojih samo jedan radi u jednom trenutku, tj.iskoriscenje zapremine je 1/4, a kod vankela mislim da je 1/2, al iskreno nisam bas siguran pa ne mogu da tvrdim... Nije bas lako...

Pa i nije isti litar... njihov kanister od 20 litara je "ovolicni" ;)

Edited by ata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam rx8 par meseci, potrosnja po gradu 8litara, stilo 1.8 trosi preko 9litara u istim uslovima i nacinom voznje, ide kao lud, do 5000rpm se i ne cuje, problema sa hladjenjem nema, ti motori su malo osetljiviji na divljanje dok je hladan u odnosu na druge. Tehnoloski je jako prost, otvarao sam ga pa zato i znam.

Velika mana tog motora je sto se ekonomski ne isplati proizvodjacima u odnosu na druge tipove motora.

 

ps

Iz 1301 kubika razvija 231ks na 8200 obrtaja, obrtni moment je 211Nm pri 5500 obrataja a motor je dizajniran da se “vrti” do 9000 obrtaja.

Blago tebi! Imam ogromnu zelju da vozim i nju i sedmicu  :cat:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolje da nisam pročitao ovo za RX-8 pošto iovako imam želju da vozim jedan takav auto :)

Koliko je bilo skupo održavanje za nju?

Definitivno ima potpuno bolestan odnos kubikaže i konjaže. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Vankelovog motora dok rotor izvrši jednu rotaciju izvrše se tri sagoravanja, nema dizela koji moze ostvariti isto.

 

-Broj delova je daleko manji (mislim da moze biti i do 8 ili 10 puta manji), a samim tim je i masa manja
-Veca pouzdanost (delimicno zbog prethodnog)
-Specificna snaga (odnos snage i tezine motora) je veca
-Nema oscilatornih masa, sto omogucava vece brojeve obrtaja

Razlika u racunanju kubikaze potice odatle sto su komore za sagorevanje kod ova dva motora razlicite
(zapremine se racunaju drugacije).
Kod klasicnog SUS motora komora za sagorevanje je oblika valjka a kod Vankela je dosta drugacija.

U Japanu se po zakonu zapremina ovakvih motora racuna kao 1.5 x nominalna zapremina. Mislim da ipak nema bas mnogo
smisla uporedjivati Wankel i klasicne klipne motore po zapremini, zbog velikih razlika u kinematici i nacinu rada.

Wankela 1924-e godine, je napustio posao, uzeo "socijalnu pomoc", da bi imao vise vremena za rad u garazi, ali i Partijske aktivnosti.

Sukob je kulminirao 1933, kada je Wagner uhapsio Wankela, ali je zahvaljujuci hitlerovom ekonomskom savetniku Wilhelm Keppler-u pusten za par meseci.
Pokusao je da se pridruzi NSDAP-u 1937, ali je odbijen, medjutim, zahvaljujuci Keppleru, 1940 biva primljen u SS, i postaje, nama poznat cin, Obersturmbannführer.

Obersurmbanfirer Wankel nije imao vremena da se bavi svojim zamislima i motorom, ubrzo krece rat, i nedostatak vremena, postojanje usmerenih aktivnosti ALI i nedostatak ozbiljnijeg znanja usporava rad na motoru.
Medjutim svi USLOVI i AMBIJENT se polako otvaraju ambicioznom Wankelu, i prisustvo blizine drzavnog vrha i uticajnih lobija, promenice znacajno, na bolje, Wankelov zivot i zamisao o bavljenju tehnikom.

Ovo je velika uvertira u posleratne dogadjaje, iz koje se kristalise Wankelov uticaj, novo znanja(ne previse visok), postojanje fantasticne maste i sposobnosti da se shvate razni principi funkcionisanja, kako tehnike tako i drustva.
Tu je pomogla i cvrsta Partija, koja je ocinski vrsila mobilizaciju svakog KVALITETA u nemackom narodu.
Veoma inteligentni Wankel je imao svoje mesto, bio primecen i podrzan od vaznih i mocnih ljudi.

Dobija patent 1936 godine(prijavljen 1933), kao "rotirajuca budza motor" iliti Drehkolben MAshine. Kod te masine
 se okretao i rotor i stator, bila je neprakticna, neki malo siri opis je na sajtu motorna vozila-com.

Iste godine se dozivotno ozenio sa Emom Kirn, koja je imala nadimak "MI". Da li je bila "drugarica", starleta ili pevacica,
 za tu epohu sa tim nadimkom, nema puno podataka, ali je ocito da je 1936 srecna godina za Wankela. Nisu imali dece, ona je umrla
 1975, a on 1988-e godine..tada vec kao pocasni doktor i profesor masinstva.

Tokom Drugog svetskog rata, radio je na razvoju dihtunga i obrtnih ventila, za podmornice, za avijaciju, BMW i MB,
uopste za ratne potrebe.

Tako "sitni" poslovi, u onoj ekspanziji tehnike se moraju pripisati dvema cinjenicama. Jedna je da je bio talentovan, zbrinut
(u okviru SS "kompanije"), da nije imao zavrsenu skolu, sa njegove strane, i sa druge, postojanje "superteskih" kategorija inzenjera
tipa F. Porsche i von Braun...koji su takodje menjali pravac istorije..

1945-e ga hapse Francuzi, razvaljuju i konfiskuju laboratoriju, ali ga nakon nekoliko meseci pustaju, uz zabranu bavljenja
doticnim delatnostima, poslom uopste.

1951-e dobija novac od (poznate) firme, Goetze AG da formira Tehnicku razvojnu laboratoriju, u mestu Lindau, na Bodenskom
jezeru(Bodenskom moru, Lake Constance, Bodensee..).

To je godina smrti velikog inzenjera Ferdinanda Porsche-a (30,Januar), pa je, predpostavljam, niza liga dobila priliku.

Tada pocinje ozbiljniji i kompleksniji rad na rotacionom motoru, i razdvajanje istorije na dve struje, dva toka, od kojih je jedna
tehnicki i poslovno neslavno zavrsila, a druga zivela do pre par godina.

Grubo receno, posto je i menadzerisanje patentnih prava pravilo profit..

 

 

ps

Mrzi me da pisem pa kraduckam sa drugih sajtova.

 

http://sr.wikipedia.org/sr/Vankelov_motor
 

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mazda RX8 ima dva cilindra po 1308ccm,znači 2616ccm,uopšta nije štedljiv auto,a da ide, ide za sve pare! Prošlog leta,u Grčkoj sam je iznajmio u renta-car-u,prešao nekih 250-300km i trošila mi je 12-13 lit. Inače po specifikaciji troši 16lit. po gradu!

 

Taj motor je još davnih 60-ih godina u svoje automobile ugrađivao NSU,kod nas popularno nazvan "princ"! Problem koji je bio slabo rešiv,je bio zaptivanje motora i potrošnja ulja! Imao je 1200ccm i, za tadašnje prilike je išao prilično lepo! Kasnije je Mazda otkupila pravo na "Rotaks"-"Vankel" motor,tako da ga nećemo nikada viđati u bilo kom drugom automobilu!

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko ja znam ta dva motora u zbiru daju 1300cc.

Kako se racuna zapremina kod kod turbo dizela ili kod turbo benzinca u odnosu na atmo motore?

Edited by kičerica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vankel ima tri komore u okviru svakog klipa tj cilindra i u toku jednog obrtaja rotora / klipa ima tri sagorevanja dok četvorotaktni motor ima (po jednom cilindru) sagorevanje na svakom drugom obrtaju radilice.

Problem je veća potrošnja ulja tj. zaptivanje i potrošnja goriva (bar po testovima).

Mercedes u svom C111 prototipu imao Vankelov motor.


Malo rada na Dizel Vankel motoru

 

http://www.mazdamaniac.com/library/pdf/SAE_papers/SAE_870449.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prečnik x hod klipa,a kod Vankela prečnik cilindra x visina klipa!
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prečnik x hod klipa,a kod Vankela prečnik cilindra x visina klipa!

 

Kod atmo oto motora da.

Kod turbo dizela ili turbo benzin motora? Nadpunjenje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema razlike u izračunavanju zapremine! Zapremina je nepromenljiva,bez obzira na princip sagorevanja! Nadpunjenja ima više vrsta (turbina, kompresor, G punjač, Nox),i svi rade istu stvar,ali su rezultati drugačiji!
Zapremina stubline cilindra je nepromenljiva,osim kad se obradjuje,hilznuje,ravna i sl.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, sto se tice poredjenja zapremine, izgleda da mesamo babe i zabe... sad se setih blizeg primera , na kom ce svi shvatiti - to je kao da poredimo takt kod pentiuma sa 7 jezgara i celerona... ko nebo i zemlja na istom taktu!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si što se tiče Rotaks motora! Kod benz.-dizel motora nema razlike u zapremini,u smisku da li je atmo ili sa nadpunjenjem!
Kod rotaksa je takodje zapremina nepromenljiva,s tim što u toku jednog ciklusa ima više taktova.
Stručnjaci su se uvek raspravljali da li se računa slobodan prostor oko toblerona klipa (jer se ekscentričo vrti),ili prazna stublina!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bilo kako bilo,taj princip rada motora nije zaživeo (zbog raznih specifičosti i konstantnih nerešivih problema).
Raspravi nema kraja u smislu šta je bolje: turbo vs kompresor,redni vs V vs boxer, OTO vs rotaks i sl! Dobro je da se sve konstantno usavršava,ono što je danas,ne znači da će biti sutra!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super, još samo da vidim koji automobil da vozim sa rotacionim motorom.

To rešenje jeste najefikasnije jer nema pretvaranja pravolinijskog kretanja u kružno, samim tim, manji su gubici. Međutim, mane i poteškoće koje ga prate...evo pišete o tome već puno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodi se diskusija o motoru koji je sjajan ali ekonomski neisplativ i to je argument protiv svakodnevnih turbo dizela ugrađenih u milione vozila trenutno.

 

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=779249&fs=1

 

Evo našeg konja za trku. 109.000 KS. Kakav vankel, kakvi bakrači.

 

cxcb24521.jpg

 

http://www.autoblog.com/2011/07/22/worlds-largest-diesel-engine-makes-109-000-horsepower/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodi se diskusija o motoru koji je sjajan ali ekonomski neisplativ i to je argument protiv svakodnevnih turbo dizela ugrađenih u milione vozila trenutno.

 

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?nav_id=779249&fs=1

 

Evo našeg konja za trku. 109.000 KS. Kakav vankel, kakvi bakrači.

 

cxcb24521.jpg

 

http://www.autoblog.com/2011/07/22/worlds-largest-diesel-engine-makes-109-000-horsepower/

 

Samo mu jos fali da se ubaci auto i chipovanje i ima da ide ko spejs-satL

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je bukvalno kap u moru, pored F1, WTCC, ETCC, svih mogucih rally, DTM, Porsche, NASCAR i ostalih sampionata...meni bi bilo glupo to i spomenuti...

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam sta se ljudi pale uvek sa pricama o trkama u ovakvim temama, ko da vasa vozila imaju ikakvih slicnosti sa time sem naziva... Uostalom sva ta vozila imaju homologaciju i homologacija je takva da dizel vozila u nekim takmicenjima imaju prednost i normalno da onaj ko hoce da pobedi nece onda gubiti vreme na ono sa cime ne moze da pobedi... Da je homologacija malo drugacija i da benzinac ima prednost onda bi koristili benzince umesto dizela...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...