ivan.ik 625 Posted April 1, 2014 Koliko košta veliki servis baterija ?Mislim da pojede svu uštedu / neračunajući izgubljeno vreme zbog punjenja. Prljava je tehnologija dobijanja litijuma i samog pravljenja baterija , takođe i struja .Jedino kada budu našli neki novi i težinski lakši način skladištenja el. energije.Inače elektro vuča ima impresivan torq od najnižih obrtaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted April 1, 2014 O tehnologiji pravljenja baterija necu da komentarisem uopste, bilo je skoro na tv-u kako se vadi ruda i u kojim uslovima radnici rade i zive. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mel 59 Posted April 1, 2014 Tako da je najbolje direktno preci na nuklearni pogon ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted April 1, 2014 Samo na vodonik Quote Share this post Link to post Share on other sites
icewolf 0 Posted April 2, 2014 ostati na dizelu dok god ga ima! a onda preci na letece automobile Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 2, 2014 Kad ste vec krenuli i o letecim kolima...Gorivo konstantno i planirano poskupljuje. Uzrok njegovog poskupljenja je ogranicena kolicina fosilnih goriva, i prouzrokovanje zagadjenja zivotne sredine I efekta staklene baste, koje dovodi do globalnog zagrevanja, klimatskih promena... Pre dvadesetak godina prosecna porodica trosila je oko 10% svojih prihoda na energiju (za gorivo, zagrevanje, kuvanje, osvetljenje, potrosnu vodu...). Danas se taj procenat povecao na 20%, a za dvadesetak godina pretpostavlja se da ce biti vise od 40%, ako se ovako nastavi sa potrosnjom. Svetski trend je namerno povecanje cene energije, da bi naterali ljude na primenu energetski efikasnog projektovanja i uredjaja (energetska efikasnost nije stednja energije- bitna je razlika). Dizel motor je najefikasniji motor sa unutrasnjim sagorevanjem I bice sve popularniji - hteli, ne hteli... dok ga ne zamene hibridni automobili... koji su opet samo prelazno resenje ka vozilima koje ce pokretati iskljucivo elektricna energija, cista i neogranicena... kako neogranicena, odakle nam energija? Pa od jedinog pravog izvora energije na nasoj planeti - Sunca!! Njega ima sasvim dovoljno, ako zelimo da ga koristimo. Npr. za jedan sat Sunce na Saharu preda toliko energije koja je veca nego sto su potrebe covecanstva za celu godinu dana. Postoje vec projekti sistema za napajanje automobila el.energijom u toku voznje, tako da su skupe i teske baterije velikog kapaciteta nepotrebne, samo nazalost oni ne idu naruku velikom broju mocnih ljudi/kompanija... dalju pricu mozete da pretpostavite, ali I ovako sam se vec udaljavao od teme... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 2, 2014 Najefikasniji način isporuke električne energije vozilima. Razvuku chicken wire iznad ulica i teraj. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 2, 2014 Upravo to je jedno od resenja... i iznad medjugradskih i autoputeva.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
fiat128s 3 Posted April 2, 2014 A u Kini jedu pse jeste znali... nikakve apsolutno veze sa temom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 2, 2014 Nije bas da nema... dizeli ce biti pozeljniji sto gorivo bude skuplje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2823 Posted April 2, 2014 A što gorivo bude skuplje manje će ostajati za hranu i ješće se psi, sve ima veze Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted April 2, 2014 Koliko me sećanje služi zemni gas je nusprodukt te stoga o dieselu kao jedinom agregatu ne razmišljam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted April 3, 2014 Pa i benzin je nusprodukt nafte Dakle - dizel najbolji Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3396 Posted April 3, 2014 A ne-neeee, gas je nusprodukt zemlje u čupanju nafte! Jaje je jaje! Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7718 Posted April 3, 2014 A koka je koka Quote Share this post Link to post Share on other sites
The Punisher 6590 Posted April 3, 2014 Tako da je najbolje direktno preci na nuklearni pogon ! Kad ste vec krenuli i o letecim kolima...Gorivo konstantno i planirano poskupljuje. Uzrok njegovog poskupljenja je ogranicena kolicina fosilnih goriva, i prouzrokovanje zagadjenja zivotne sredine I efekta staklene baste, koje dovodi do globalnog zagrevanja, klimatskih promena...Pre dvadesetak godina prosecna porodica trosila je oko 10% svojih prihoda na energiju (za gorivo, zagrevanje, kuvanje, osvetljenje, potrosnu vodu...). Danas se taj procenat povecao na 20%, a za dvadesetak godina pretpostavlja se da ce biti vise od 40%, ako se ovako nastavi sa potrosnjom.Svetski trend je namerno povecanje cene energije, da bi naterali ljude na primenu energetski efikasnog projektovanja i uredjaja (energetska efikasnost nije stednja energije- bitna je razlika).Dizel motor je najefikasniji motor sa unutrasnjim sagorevanjem I bice sve popularniji - hteli, ne hteli... dok ga ne zamene hibridni automobili... koji su opet samo prelazno resenje ka vozilima koje ce pokretati iskljucivo elektricna energija, cista i neogranicena... kako neogranicena, odakle nam energija? Pa od jedinog pravog izvora energije na nasoj planeti - Sunca!! Njega ima sasvim dovoljno, ako zelimo da ga koristimo. Npr. za jedan sat Sunce na Saharu preda toliko energije koja je veca nego sto su potrebe covecanstva za celu godinu dana.Postoje vec projekti sistema za napajanje automobila el.energijom u toku voznje, tako da su skupe i teske baterije velikog kapaciteta nepotrebne, samo nazalost oni ne idu naruku velikom broju mocnih ljudi/kompanija... dalju pricu mozete da pretpostavite, ali I ovako sam se vec udaljavao od teme... Tako je plasirano, ali to nije tacno. Nafte ima sigurno za narednih 100 godina, a i za duze, to ce vreme i pokazati. Pa Rusija ima ceo Sibir koji je tek malo zagreban po pitanju ispitivanja i eksploatacije. To sto Amerima presusuju rezerve ne znaci nista osim sto se igraju sa svetskom berzom. Zato i napadaju Rusiju. Politika oko konstantnog pritiska na Rusiju je politika preraspodele prirodnih izvora. Trend je maksimizovanje zarade naftnog lobija, koji posto noviji automobili sve manje i manje trose moraju nekako da odrze profit, a to se postize povecanjem cene energenata. Pre 10 godina sam se jeftinije vozio sa autom koji trosi 20 litara nego danas sa nekim koji trosi 5 litara. Amerima najvise smeta sto kako oni povecavaju cenu nafte Rusi se sve vise i vise bogate, vreme im izmice... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted April 3, 2014 Dizel motor je najefikasniji motor sa unutrasnjim sagorevanjem I bice sve popularniji - hteli, ne hteli... dok ga ne zamene hibridni automobili... koji su opet samo prelazno resenje ka vozilima koje ce pokretati iskljucivo elektricna energija, cista i neogranicena... kako neogranicena, odakle nam energija? Pa od jedinog pravog izvora energije na nasoj planeti - Sunca!! Njega ima sasvim dovoljno, ako zelimo da ga koristimo. Npr. za jedan sat Sunce na Saharu preda toliko energije koja je veca nego sto su potrebe covecanstva za celu godinu dana. Potpuno delim mišljenje. Ako posmatramo ovu priču sa termodinamičkog aspekta, lako se može videti zašto je Dizelov kružni ciklus efikasniji od OTO kružnog ciklusa. Korisni rad je veći kod Dizelovog ciklusa, zbog toga i manja potrošnja samog goriva. Ali hajde da ne ispada da se pravimo pametni mnogo, nego celu stvar treba posmatrati praktično. Ja opet kažem, svako ima svoju računicu. Ako je ono što ispunjava moje zahteve benzinski motor naravno da ću voziti automobil sa benzinskim motorom. Ako je moje potrebe zadovoljava neki dizel agregat naravno da ću biti privrženiji njemu. Ako je to neki pogonski sistem koga pokreću mali zeleni i potpuno se uklapa u moje mogućnosti, potrebe i afinitete, to će biti moj izbor. Konkretno, ono što meni kao vozaču treba jeste motor čije će izlazne karakteristike biti solidne, odnosno da imam dostupnos snage i momenta što brže i bez velikog napora u toku vožnje. U zadnjih godinu ipo dve, veći deo pređene kilometraže kod mene je na otvorenom putu. Dakle, meni je bitno da kad pretičem nekog, da ga preskočim bez ikakvog napora ili velikog rada sa menjačem ili šta god već... Opet, pored svega toga želim da imam razumnu potrošnju goriva. Ono što meni trenutno najviše odgovara jeste turbo dizel agregat, i to je to. Iskreno, voleo bih ja da imam pod haubom 1750Tbi od 235ks(benzinski motor), ali ja nemam mogućnosti da finansiram potrošnju od 15l na 100km. Uglavnom, poenta priče je da me baš briga kako se taj pogonski agregat zvao, i kakav je njegov zvuk itd... Jedina bitna stvar je da imam nešto što će lepo da nosi auto, da ga vuče u svim uslovima kako treba, a da ne troši mnogo goriva. I kada svedem računicu, i zbog skupljeg održavanja da sam ipak profitirao zbog pređenog broja kilometara, to je onda dizel motor. Ako se sutra pojavi nešto što će biti efikasnije, rado ću prihvatiti svako rešenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted April 3, 2014 (edited) Recimo vankelov kruzni ciklus. Edited April 3, 2014 by kičerica Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 3, 2014 Vankel nije ekonomican, imao je problema sa hladjenjem, tehnoloski je najslozeniji i jedino japanci su uspeli da naprave dobar auto sa njim. Ugradjivao se na mazdama, RX-7 i RX-8 i u avionima. Izuzetno pouzdan, brz, lak... odnos KS/Kg najbolji... Ko bira motor za trke ne treba puno da razmislja! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted April 3, 2014 (edited) Vozio sam rx8 par meseci, potrosnja po gradu 8litara, stilo 1.8 trosi preko 9litara u istim uslovima i nacinom voznje, ide kao lud, do 5000rpm se i ne cuje, problema sa hladjenjem nema, ti motori su malo osetljiviji na divljanje dok je hladan u odnosu na druge. Tehnoloski je jako prost, otvarao sam ga pa zato i znam.Velika mana tog motora je sto se ekonomski ne isplati proizvodjacima u odnosu na druge tipove motora. psIz 1301 kubika razvija 231ks na 8200 obrtaja, obrtni moment je 211Nm pri 5500 obrataja a motor je dizajniran da se “vrti” do 9000 obrtaja. Edited April 3, 2014 by kičerica Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 3, 2014 Da, kad ga Japanci naprave kako treba! Da su ga pravili Italijani ili ne daj boze Srbi ne bi tako pricao! Izrada je tehnoloski slozena. Prvi motori su patili od neravnomernog zagrevanja jednog dela motora, jer se sagorevanje vrsi samo u jednoj komori, a u drugoj ne. Materijali moraju biti vrhunski, sto zutima nije problem... setite se Honde.Nisam znao ovo za potrosnju po gradu... Mozda jer je lagan i brzo se zagreva do radne temperature, pa otuda i mala potrosnja pa gradu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted April 3, 2014 Ravnomerno zagrevanje kod rx8 motora je reseno drugacijim razvodom, putanjom ulja i dodavanjem brigaljki za ulje u samom bloku motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 3, 2014 P.s. Njegovi kubici ne mogu se meriti sa ostalim... Sasvim je druga matematika... P.s.2. benzinac koga bi rado posedovao! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kicerica 5 Posted April 3, 2014 Hoces da kazes da Mazda ne zna da izracuna zapreminu motora koji proizvodi ili mozda da japanski litar nije isto sto i evropski? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted April 3, 2014 Inace, videh danas na raskrsnici neku tojotu kojoj je obrtaljka u crvenom tek od 7.000 - 8.000, a na skali ima do 9.000... Koliko znam tojota nema vankele? Quote Share this post Link to post Share on other sites