Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

3 hours ago, totti said:

I šta kažeš... kida kako ide? emoji3.png

Izvini, greškom si meni replicirao!

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minutes ago, totti said:

Bez šale - daj neku iole merodavnu specifikaciju (a ne ove nesrećne srpske verzije) da postoji taj motor u A5, a ja ću vrlo rado priznati da sam živeo u neznanju.

Da li Vam je ovo gospodine Toti dovoljno NEsrpsko? https://www.auto-data.net/en/audi-a5-sportback-8ta-facelift-2011-1.8-tfsi-144hp-multitronic-22409

5 minutes ago, totti said:

Izvini i ti. I ti si meni.

Nisam Toti prijatelju, jer ja NIKAD ne grešim. Ti si biće UMISLIO nešto, jer ja nigde nisam napisao glagol "kidati", pa će biti da si nekog drugog citirao. Tako da, žalim slučaj...E da, ako ti je ova specifikacija previše NEsrpska, mogu da nadjem i neku rusku, ona mu dodje onako neutralna, šta veliš?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velim da mogu ovde da izbacim 10 takvih sajtova gde taj motor ne postoji. Šta veliš ti?
Rekao sam nešto merodavno. Ne brini, nije meni teško da priznam grešku/neznanje.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, totti said:

Velim da mogu ovde da izbacim 10 takvih sajtova gde taj motor ne postoji.

Što se mene tiče, ja tebi verujem i bez tih sajtova, znači samo na reč. Tako da ti ništa ne priznaj, ponajmanje svoje NEZNANJE, a ja ću priznati da sam naivan, pa verujem u ČAK 2 sajta koji tvrde da takav motor postoji. I što je najvažnije, počinjem da sumnjam i u svog Tipčeta i njegovih 120ks, jer se ti podaci provlače u oba navedena sajta. Lele, lele...nego proveri i ti svog Citrusa, možda ima i celih 180ks i 400Nm, a na sajtovima ihaaahaaajjj manje. Pozdrav Toti druže, ne bih te više stvarno zadržavao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno :)

Mogu misliti na šta će da ispadnu ovi zupčanici ako neki ciklus omane :)

 

Šalim se, naravno a bilo bi veoma interesantno videti ovako nešto u manjoj, više EU verziji, do 1500 ccm

 

 

Edited by Woodoo
ne citiraj upis napisan neposrednog pre tvog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pick-upovi koji ispuštaju crnu dimnu zavesu su ozbiljan problem

 

coal-rollers.jpg

 

Amerika je velika država, a na ogromnoj površini, logično, mnogo je različitosti. U Kaliforniji brinu o zaštiti okoline, promovišu električne automobile, a negde u Ajdahu gotovo niko o tome ne brine previše. New York Times je objavio zanimljivu priču o tome da pola miliona dizel pick-upova proizvodi više azot oksida, opasnih po zdravlje, od devet miliona kamiona. Nisu to obični, fabrički pick-upovi, nego vozila u koja je ugrađen poseban softver, koji bismo mogli nazvati sličnim Volkswagenovom sa kojim je 2015. godine osramotio dizel motore.

 

U nekim delovima Amerike takozvani ''Coal Running'' je tradicija, a njen klimaks je ispuštanje većih količina crnog dima iz izduvnog sistema nakon dodavanja gasa. Mnogim Amerikancima to je i vrsta protesta prema svima onima koji brinu o zdravlju planete. ''Coal Running'' se postiže skidanjem filtera čestica čađi, softverskim preomenama i/ili modifikacijama na motoru. Ti ugrađeni sistemi mogu da varaju na tehničkim pregledima pa su emisije i dalje u granicama normale. Na pregledu je sve okl, a na lokalnom stočnom sajmu vlasnik pick-upa daje sebi oduška, veselo stiska gas, a iz izduvnog sistema kulja masni crni dim. Sada se za celi slučaj zainteresovala Agencija za zaštitu okoline SAD-a i u potrazi je za kompanijama koje rade ove promene, a slede i visoke kazne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ekstazi stisnuo gas do kraja na dizelašu, a onda je grunulo

 

ucc 2021.jpg

 

U Americi vole da gledaju fosilne zveri kako se koprcaju na dinamometru. Već smo bili svedoci eksplozijama motora na ovakvim egzibicijama, a ni ova nije prošla bez sličnog epiloga.

 

Na manifestaciji pod imenom Ultimate Callout Challenge (UCC) 2021 ''jurnjava'' na dinamometru je krenula po zlu. I ovde je bio u igri Dodge Ram, verovatno sa Cumminsovim motorom kod kojeg se obrtaji polako nabiru dok ''vozač'' daje po gasu. Kulja crni dim u duhu najodanijih iz ''rolling coal'' pokreta, a turbina se vrti sve većom brzinom. Fosilni performans završava eksplozijom motora uz obilje plamena, a vozač se povlači na sigurno. Malobrojna publika je u ekstazi, a najsrećniji je gledalac koji će za uspomenu kući odneti klip motora kao suvenir.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada Rusi konvertuju Toyotin dizelaš u benzinski motor

 

motor benz.jpg

 

Dizel i benzinski motori se u velikoj meri razlikuju, ali su im osnove funkcionisanja zajedničke. Međutim, te razlike su dovoljne da onemoguće korišćenje onog drugog goriva. Ipak, ruski Garage 54 ne bi bio to što jeste da ne pokuša da zaobiđe zakone automobilskog inženjeringa. U to ime, Toyotin dizelaš je konvertovan u mašinu koja može da radi na benzin.

 

Naravno, izvesti ovaj poduhvat nije tako lako. Benzin i dizel sagorevaju po drugačijem principu unutar cilindara, što znači da je ruska ekipa morala značajno da modifikuje motor. Jedan od glavnih problema je kompresioni odnos u komorama za sagorevanje, koji je u dizel motorima previsok za benzin. Samim tim bilo je neophodno rasklapanje motora, čišćenje komponenti i merenje komore za sagorevanje. Tim je spustio kompresioni odnos skraćujući klipove i primenjujući neke druge izmene.

 

Međutim, kompresioni odnos je bio samo jedna prepreka. Dizel motori nemaju svećice, koje su benzincima neophodne za sagorevanje, tako da su rupe brizgaljki modifikovane na način da mogu da ugoste svećice, dok je zupčaniku pumpe visokog pritiska određena nova uloga, da funkcioniše kao razvodnik paljenja za svećice. Dakle, razvodnik paljenja je pronašao mesto tamo gde je bila pumpa goriva. Kada su modifikacije kompletirane i motor ponovo sklopljen, došlo je vreme za prvo testiranje. Prikačen je akumulator, dodano je gorivo i startovana je mašina koja je upalila u prvom pokušaju. Mada rad u ''leru'' nije bio posebno uglađen, ulazak u visoke obrtaje je obavljen bez problema. Šta reći na kraju sem - svaka čast.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto Chevrolet Corvette ima lampicu za dizel grejače?

 

corvette diesel 02.jpg

 

Ovih dana u medijima se pojavilo zanimljivo otkriće vlasnika Chevrolet Corvette C8 da njihovi automobili imaju lampicu, tačnije simbol za aktivirane grejače za dizel. Neki od njih su zatražili odgovor proizvođača, kako je moguće da sportski automobil kao što je Corvette ima ovakvu lampicu?

 

corvette diesel.jpg

 

Odgovor predstavnika General Motorsa nije previše ubedljiv. Otprilike, navodi se da Corvette deli neke elemente sa drugim modelima i da je ona deo procesa standardizacije. Takođe, u odgovoru GM-a navodi se da u bliskoj budućnosti planiraju da uklone indikator dizel grejača. Vlasnici su se s pravom pitali kako je moguće da ovakav sportski auto deli instrument tablu sa nekim drugim modelima. Ili možda proizvođač planira ugradnju dizela u Corvettu? :) 

Istina je da je tabla specifična samo za Corvette, i da se ne ugrađuje ni u jedan drugi model, već je iz nekog razloga napravljen propust tokom procesa konstrukcije, za koji GM nema dovoljno dobro objašnjenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel motor koji radi na benzin - kako izgleda u vožnji?

 

Čuvena priča o prepravci dizel motora koji radi na benzin dobila je nastavak. Ruski YouTube kanal Garage 54 poznat je po nesvakidašnjim i često potpuno beskorisnim projektima i prepravkama automobila i motora. Tako smo vam nedavno doneli priču o dizel motoru koji je prepravljen kako bi mogao da radi na benzin i ukoliko niste upoznati sa pričom, o tome možete više saznati klikom OVDE. Kada je taj projekat uspešno završen, Garage 54 je otišao korak dalje i ubacio motor u automobil, pa su ga odvezli na vožnju. Evo kakvi su im utisci:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna od bitnih prednosti benzinaca je mirniji i tiši rad, a ovaj radi kao dizel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

tesla dim.jpg

 

Ako ste mislili da je vlasnik Teslu preradio ugradnjom dizelskog motora, prevarili ste se.

Rolling coal je izrastao u svojevrsni pokret otpora protiv ljubitelja električnih automobila, pa bi ova Tesla mogla ubiti i ono zadnje zrnce logike na ovom svetu. Dobra je stvar da se vlasnik ovog Teslinog automobila nije odlučio na korak unazad i preradu koja bi uključivala motor na fosilno gorivo. Stvar je puno jednostavnija, a uključuje lažni izduv i nekoliko dimnih bombi. Efekat je tu, pa iz Tesle kulja dim kao iz visokih peći. Za sada je sve dobra zabava, ali ovi momci tu ne misle da stanu i ozbiljno razmišljaju o ugradnji dizel motora u Teslu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/11/2022 at 9:56 PM, pilgrim011 said:

Ipak ću ja na kraju da se vratim na potragu za benzincem

A zašto? 

Nije dizel bauk. Vozio sam Mareu jtd, družili se 150kkm i 8 godina i zamenio 2 seta kvačila (realno trebao je samo 1). Turbina, dizne ništa, sve kao i prvog dana.

Sada vozim 2.0 mjet i zamenio sam zamajac i set kvačila i teraj. Dpf se javi s vremena na vreme da je clodged i odem do obilaznice u NS i produvam ga za 10 minuta max. I ovo je posledica vožnje hladnog auta na relacijama od 2-3 km. 

 

Ali kada stisnem gas on ide sa svih svojih 1440 kg. Uz Venac mogu obići koga hoću kad hoću. Nema vraćanja u manju brzinu. 

 

Neko je nekad negde ovde napisao da je život kratak za dosadne aute. mislim nije moj nešto zanimljiv ali meni je svaka vožnja sa njim uživanje. 

 

I mislim da je za gp 1.6 mjet odličan izbor, naravno samo su retki. Opet 1.9 sa 120 KS je super pouzdan, pa to je blok od prve iteracije bravo/bravo/Marea. Em delova em majstora. 

 

Makar nama muškima (a i ponekim damama) auto bi trebalo da predstavlja neki zadovoljstvo, da kad uđem u njega ne bude raga i prevozno sredstvo već i neki simbol kompromisa naših mogućnosti i želja.

 

 

* Koliko god da pokušam racionalno da razmišljam, ne mogu sebe više nikad zamisliti u nekom atmosfercu ili nekom manje tb.

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/11/2022 at 11:28 PM, andreja.micovic said:

A zašto? 

Nije dizel bauk.

 

Makar nama muškima (a i ponekim damama) auto bi trebalo da predstavlja neki zadovoljstvo, da kad uđem u njega ne bude raga i prevozno sredstvo već i neki simbol kompromisa naših mogućnosti i želja.

Nije bauk, ali jednostavno ne želim da imam probleme koje imaju neki ljudi koje poznajem i hoću da mi po mogućstvu nikad ne svetle upozorenja ili greske koje viđam kod dizelaša, da ne gubi snagu malo-malo jer se nešto začepilo. Ne bih da razmišljam o toliko delova i da zavisim od nekog majstora da li će primetiti da nešto od toga ne valja. Naime, baš teško ću moći da pregledam auto kod mog majstora kojem verujem, zbog njegove zauzetosti i zakazivanja, pa ću morati da angažujem nekog čiju stručnost ne znam. Tako mi se može lagano desiti da kupim neku kantu gde ubrzo nakon kupovine mogu saznati da treba da se uloži 1.000 evra npr. Pre svega, što bih mislio o turbini, EGR, DPF, plivajućem, diznama, kad ne moram. Benzinci atmosferci su daleko jednostavniji, ako uzmem npr. neki 1.4 8v ili 16v, mnogo su manje šanse za veliki zajeb, rekao bih. A meni je auto prevozno sredstvo, ne statusni simbol, samo bih voleo da ne bude baš najslabiji motor, tipa 1.2 65ks bih izbegao, čisto da se ne muči baš mnogo pri velikim brzinama.

 

On 3/11/2022 at 10:08 PM, ISV_01 said:

Ovo je istina i to ne samo sa Grande puntom, vec i sa Bravom. Bajke nisu, nego realna cinjenica, ipak si o obe verzije ovde cuo/procitao. 

U temi za Bravo je negde u temi postavljen spisak oznaka motora za 1.9 koji imaju DPF, dok druge verzije nemaju (mrzi me da trazim). 

 

Sa druge strane VIN broj, ePer koji je dz i ti imas sve o autu, a ne da nagadjas sta prodavac tvrdi a majstor ne zna. 

 

Istina benzinci su jednostavniji ali bar gledaj 1.4. 

Da, naknadno sam našao i te teme gde se pominje ta mogućnost, ali sam prethodno dobijao samo info da model koji me zanima ne može da ima DPF... Ili sam barem tako razumeo. Više sam zaboravio jel to beše na ovom ili na jednom "bratskom" forumu, čini mi se na oba. 

Iskreno, taj ePer i dalje ne kapiram - izgleda da moraš da se razumeš u mahaniku da bi znao da protumačiš to što tamo piše, jer negde će pisati DPF, negde "particulare filter" ili kako već, negde nešto treće - treba da tumačiš sliku da bi došao do zaključka. Ja se ne razumem u mehaniku ič.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@pilgrim011 Očigledno si iz bg, tu ti je Goranov servis, koliko znam pregled je džabe svako jutro oko pola 8. 

Ali svakako moraš sam da napraviš neki filter kada gledaš auto a ne sviđa mi se ovih 5 pa svaki kod majstora

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, pilgrim011 said:

Nije bauk, ali jednostavno ne želim da imam probleme koje imaju neki ljudi koje poznajem i hoću da mi po mogućstvu nikad ne svetle upozorenja ili greske koje viđam kod dizelaša

Ne bih da razmišljam o toliko delova i da zavisim od nekog majstora

Pre svega, što bih mislio o turbini, EGR, DPF, plivajućem, diznama, kad ne moram.

Sa ovakvim pristupom, za tebe je pravi izbor upravo atmosferski benzinac. Stvarno tako mislim, bez namere da budem ironican ili pogresno shvacen. Ne znam zasto uopste "lupas" glavu i svi zajedno uzalud pricamo o DPF i uopste problematici dizela, bistrimo ePer seme, itd...

Ono sto sam naucio za ovih 20 i kusur godina staza i voznje svega i svacega (najvise izmenjah sluzbeno, naravno), je da su najgore - predrasude koje ljudi imaju. Kada sam tamo pocetkom veka :) vozio HDi i polako planirao da kupim 1.9 JTD (u tada modernim Stilu ili 147) - vajni "strucnjaci" su bili tu da me posavetuju da, citiram: "bacam tolike pare na zabarsko go*no od dizela". Da sam blesav, da crkavaju dizne, turbine, plivajuci se jos malo pa menjaju maltene na malom servisu uz neizbeznu novogodisnju jelku na tabli - a upravo taj motor posle 10 godina dobi status "neunistivog", dok nesrecni Stilo posle 2010. postade novi Golf II. Pre 5 godina krenuo da gledam downsized turbo benzince, da malo i promenim - opet ista pesma: ma gde ces to, crkavaju motori, pucaju turbine od toplote, trose kao blesavi a slabije idu od dizela... A sa svime se do sada slatko, jeftino i dinamicno :) navozah. Da bih bez problema za sledeci auto pazario i dizela i benzinca.

Kod polovnjaka je poenta dobro pregledati i izabrati odrzavan primerak i nastaviti sa istim takvim odrzavanjem (naravno izbeci neku losu seriju, ako se zna da je problematicna). Ako si baksuz ili uzmes nesto lose u startu, "nastavis" sa neodrzavanjem, skrtaris na kvalitetu delova - pa i taj jednostavni motor moze da prezubi, napravi haos i skupu stetu. Naravno, niko ne spori da ce tehnoloski moderniji i komplikovaniji motori imati (opet potencijalno) vecu mogucnost za kvar - ali to se vraca kroz uzivanje u voznji, u nekom slucaju mozda iste ili cak manje troskove oko redovnog odrzavanja, registracije, potrosnje... Euro 5 i 6 dizeli na svu dotadasnju igranku imaju i DPF, AdBlue, neki dizne koje se ne repariraju. Turbo benzinci od Euro 5 dobijaju MultiAir sisteme, od Euro 6 sa FireFly motorima i GPF filtere (pandan DPF kod dizela), direktno ubrizgavanje pod ogromnim pritiscima, integrisane Intercoolere, plivajuce vec odavno imaju kao i dizeli...

5 hours ago, pilgrim011 said:

ako uzmem npr. neki 1.4 8v ili 16v

A meni je auto prevozno sredstvo, ne statusni simbol, samo bih voleo da ne bude baš najslabiji motor, tipa 1.2 65ks bih izbegao, čisto da se ne muči baš mnogo pri velikim brzinama.

Posto pominjes 1.4 8v, da vidis kako se tek on ne muci na iole vecim brzinama, sa svojim FPT C514.5 menjacem i maltene direktnim prenosom (0.92) u najvisoj 5. brzini (apropo toga, stariji ce se setiti starih 1.6 i 2.0 Twin Spark motora na 147-icama :D).

Imas teme gde su ljudi maltene "ludeli" od buke i potrosnje sa 8v GP, ako im je u strukturi voznje dobrim delom bio auto-put. I menjali zupcanike 5. brzine za one sa duzim prenosom sa 1.3 dizela (sa prenosom 0.76):

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/82102-fiat-grande-punto-14-8v-menjač-sa-6-umesto-sa-5-brzina

Pa onda u dilemama pri kupovini preferiraju rastereceniji 1.4 16v koji nosi FPT C514.6 menjac. Pa je njegov "problem" sa Grande Putnom (koji gledas) sto je ta motorizacija iz nekog razloga koriscena samo do 2009. (ne mozes da kupis iole mladji primerak). Pa umesto njega ubacuju MultiAir atmosferac (a umesto T-Jet, MultiAir Turbo)... I tako, samo da ljudima iskomplikuju i izbiju pare iz dzepa :) .

Poenta je da nista nije idealno i ima svoje vrline/mane - pitanje je samo licnih afiniteta i sta je kome prioritet u izboru. A generalizovanje je, bar meni, najgora stvar, kao sto rekoh.

 

PS: Apropo "statusnog simbola" - ovde smo onako bas u tom fazonu, a sve vozeci Fiate, Lancie i Alfe ;) . Retki su forumi gde ljudi ovako opusteno caskaju, opusteno pljucnu po onome sto voze u slucaju da nesto ne valja, gomila je vlasnika i drugih brendova, razlicitih iskustava... Druzimo se i pomazemo.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni nije jasno kako sam propustio polemiku od marta prosle godine. :lol:
Slatko se ismejah.. mozda treba da postoji na forumu neko glasanje za diskusiju godine.:)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legendarna tema, koja postoji koliko postoji i forum :) ... Bilo je jos dobrih tema (tipa JTD vs TDI), ali su nazalost zamrle :D ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan, ma jasno sve, inače čitao sam još ranije tu temu o menjačima, zato sam i razmišljao ozbiljno o dizelašu. Tačnije i dalje razmišljam - moj prethodni post je više bio nekakav "rant" - kao dete kad mu nešto ne bude po volji pa se duri. Tako sam i ja malo popizdeo kad sam video da stvari nisu onakve kakvim sam ih zamišljao. Ali eto, sad sam se malo smirio i počinjem opet da razmatram i dizele, i to sad razmišljanje ide ovako: ako već uzimam nešto što ima DPF, onda je možda bolje da uzmem noviji Evo koji se može naći za iste pare sa istim motorom 1.3 75ks (vidim ima i neki 84ks, ili je to Grande?) , ima DPF, nema plivajući, jeste Euro 5, ali manje više isto biiip kao Grande. Jedino ne znam za taj AdBlue, nadam se da to nema. Sad sam čak i turbo benzince pomalo počeo da gledam, ima ih baš povoljnih 2008. i mlađih, vlasnici tvrde da je motor super. U suštini, nadam se da DPF nije tolika boljka na GP/Evo, a i ako natrčim na primerak koji ima problem s tim, u najgorem slučaju video sam da ima nov DPF, barem za Grande, za malo jače od 20.000, nek budu ruke 10.000, nije ni to strašno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...