bokija 83 Posted July 19, 2010 Kako je lepo gledati vas na pumpi dok istresate zadnju paru za dizlo....Na zalost,i ja moram jednom u 3-4 meseca da kupim koji litar benzina... Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted July 20, 2010 Baš da vidim koji plinadžija iskreno ne bi sutra zamenio za common rail turbo dizel da čim bi mu se sklopila računica. Bokija, ajd' baš da vidim da ti sledeći put pod haubom neće biti JTD ili neka varijacija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted July 20, 2010 Ozbiljno,vozio sam ja dizlo Puga 607 i slicno.Znas da je dizel samo kad sipas na pumpi.Da zivim na zapadu de mi gorivo nece urnisati auto,moooozda bi se odlucio za neki dizlo.Ovde kod nas,nikad.Jedina prednost dizela je veci obrtni na manjim obrtajima i to je sve.Nije vredno tih para i zivaca kad covek zivi u Srbiji.Jedini auto za kojim patim je Multipla 1.6 klot benzinac pa na nju staviti seqvent.I ovo moje cudo ima dovoljno snage i brzine da mi uzmu i pare i dozvolu,vise puta...Cak i ako batalim plin opet mi je jeftiniji predjeni kilometar nego sa dizelom.Ne mozes ti da usparas na litrazi koliko ti pojede servis i registracija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted July 20, 2010 (edited) Jedina prednost dizela je veci obrtni na manjim obrtajima na svim obrtajima Edited July 20, 2010 by kole Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted July 20, 2010 I potrosnja pri vecim brzinama,koja je realno smesna u poredjenju sa bilo kojim benzincem ,pri mnogo,mnogo manjem broju obrtaja ,sto godi svakoj masini .a pritom uvek imate snage za bilo koji manevar Namerno sam pomenu benzince,a ne malolitrazne automobile na gas-jer gas koristim samo za sporet ,naravno da razumem ljude koji imaju benzince,ale ,preko 2000 ccm i koji se jednostavno ne mogu voziti bez plina Sto se tice registracije 1.3 Mjet je resenje za sve te probleme i za servis je prilicno zahvalan,na primer ima lancugu koja se menja na 200 000 Km i kako majstori kazu,ako im je verovati nije bilo vecih problema sa tim malim dizelima-idealna alternativa nejakim benzincima od 1.2 do 1.4(govorim o benzinskim motorima koji se uglavnom voze kod nas a ne o T-Jet novajlijama)A sto se tice jeftinog servisiranja automobila na gas, i treba i to uzeti sa rezervom ,jer i to zavisi od mnogo cinilaca,pa cesto gas na polovnjaku zna skupo da kosta kasnije u eksploataciji -jer kad ode motor na gas-otisao je,vise i od golog benzinca i od comon rail dizela,a to ce vam i svaki majstor koji je iskren i razume se u svoj posao potvrditi . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 300 Posted July 20, 2010 Nije sto vozim zeldi,al' Miche svaka ti je na mestu Quote Share this post Link to post Share on other sites
djape1977 32 Posted July 20, 2010 na dizel se greje a ne vozi.ok je za brodove, lokomotive, traktore... Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted July 21, 2010 Slazem se za ono o manjem broju obrtaja,sto je i logicno.Zamisli to cekicanje na 5 do 6 iljada obrtaja? :rofl: Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 300 Posted July 21, 2010 na dizel se greje a ne vozi.ok je za brodove, lokomotive, traktore...Koliko ja vidim vise njih se greje na gas,a ne na dizel,bar ovde u Vojvodini Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted July 21, 2010 :heart: 1.4 T-Jet, 1.8TBi :heart:JTD??? Sta je to? Quote Share this post Link to post Share on other sites
predrag&marea 0 Posted July 21, 2010 @bokijaal` te naruzise i to samo zato sto ne volis kombajne Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted July 21, 2010 Kako ne volim.Pa moja prva iskustva u upravljanju motornim vozilom sa stekao na poljoprivrednim masinama.Obozavo sam kad se ujutro pali trktor u supi,pa moras da cekas pet minuta da se razidje dim da bi potrefio izlaz.Mocni menjaci od osamnaest brzina,ko na bajsu,ide brzohodnom....ma 30... Kad krenes na igranku...pa stavis cice lev na tocak jednu i desno na tocak drugu...Pred zadrugom narod se okrece za ljutom masinom.... Dizel je cudo... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted July 21, 2010 ovo na kraju prethodnog posta me je zaista ganulo a to su tvoje reci citiram: DIZEL JE CUDO Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted July 22, 2010 Iskljuci turbinu sa motora pa ces da vidis sta je dizel. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted July 22, 2010 Zašto bi tako nešto radio? Izuj patike pa vidi šta su bose noge na vrućem asfaltu. Ko da sam tu turbinu dodatno platio kad sam kupovao auto, tj. koštao me je isto ko da sam kupio 1.2 benzinca. Doduše, imao bih brzinu više i nerava manje.Bio, probao, moj izbor je dizel - ne što sam morao, nego što sam hteo. Ne može niko da me ubedi u suprotno da je neko namerno hteo malolitražni benzinac sa šakom konja, ne bi li turio plin unutra da uštedi koji dinar, uz sve probleme koje većini ljudi plin donosi. Ne kažem da svi imaju probleme, ali velika većina ih ima povremeno, a popriličan broj redovno. Što se fabrički ugrađuje samo na kašičicu kola, ako je toliko dobar?Jedino što nisam probao su ovi novi mali turbo benzinci, to mi zvuči zanimljivo. Spoj najboljeg iz oba sveta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 22, 2010 (edited) Au! Žučna diskusija sa prognozama da se ne završi nikad. Ajde da krenemo od istorije (učiteljice....). Benzinski motor je pokretao Deimlera i Panhar&Levasora ima više od 150 godina, ne zato što je to bilo jedino gorivo, nego zato što je u tom periodu tehnoliškog razvoja bilo gorivo koje najviše pruža u odnosu na cenu jednog litra utrošenog goriva. Pored ovog goriva, kasnije, naravno, utvrdjeno je da dizel motor pruža znatno više na polju pouzdanosti i izdržljivosti (kamioni, brodski motori, industriske i poljoprivredne mašine). Naravno, ni tu se stvar nije zadržala. Evolucijom današnji dizeli su se skoro potpuno približili efikasnosti benzinskih motora. U prvo vreme njihova pojava je bila pravdana trostruko manjom cenom litra goriva nego što je slučaj kod benzinaca, medjutim razvojem dizela, kao računica proizvodjača derivata je došla do stanovišta da je cena perfektno preradjenog dizela vrlo bliska, pa čak i skuplja od benzina (slučaj savremenih dizela). U svakom slučaju, izazov da se od dizela napravi gorivo koje je čak i efikasnije od benzina rezultovala je pojavom raznoraznih „aždaja“, koja ni po čemu ne zaostaju za benzincima, naprotiv. Sve ove pojave treba doživljavati sa podrškom, jer ni jedno rešenje nije konačno, a rezultati govore sami za sebe. Uzmimo na primer SAAB-a ili Novu Lancia Deltu. Sa dva litra radne zapremine sa lakoćom prelaze 220 km/h, a ubrzanje im je daleko ispod 10 sec. Pogledajmo vozila koja osvajaju Leman. Sve dizeli, bilo da je u pitanju Audi, ili Peugeot. Sve Common rail-i i sve napete mašine koje sa lakoćom pobedjuju Aston Martine, Maseratije, Ferarije, Poršee, jeste da to nije ista klasa, ali polaze svi u isto vreme, ali ipak ova dva vozila završavaju trke prva. Verovatno nećemo skoro videti dizel u F1. Prost je razlog. Benzinski motor može da pruži u punom naponu efikasnost u periodu od 2 sata... dizel sa slabijom performansama višestruko više. (Leman traje 24 sata) Što se gasa tiče, još nije napravljen adekvantan motor za to vozilo. To svakako nije postojeći benzinski motor, dosta će još vode Dunavim proteći da se konstruiše pravi motor na TNG....no kako praksa potvrdjuje OTO motori, bar za sada rade na dve vrste goriva: BENZIN I DIZEL. AudiPeugeotKarakteristično za oba ova "dugoprugaša" je da imaju 5.5 litara radne zapremine i snagu od preko 650 konja. I izdrže celu trku, i pobede! Da muka bude veća, reprezentativne sportske modele AUDI nudi tržišzu upravo sa dizel motorima!:Istini za volju, Pežo je napravio vozilo za trke na šasiji 307, sa TNG punjenjem, medjutim još se čeka njegovo potvrdjivanje.... Edited July 22, 2010 by Damjanović Quote Share this post Link to post Share on other sites
fandjo 1 Posted July 22, 2010 Svako auto bira prema svojim potrebama i materijalnim mogucnostima.Neko preferira limuzine od po 5 metara neko gradske automobile zgodne za parkiranje i za gradsku voznju.Nekom je bitno da auto ima vrata i napred i pozadi a nekome su dovoljna dvoja vrata.O kubikazi i snazi necu da govorim,mislim da je ova tema vise za zajebanciju nego za neku ozbiljnu diskusiju.Zasto?Svako resenje ima svoje prednosti i mane.Kad sam bio klinac govorio sam da su najbolje turbo motori bilo benzinski bilo dizeli.Iskusniji vozaci su mi govorili da turbina crkava i da se cesto kvari i skupa za odrzavanje ,sada isti ti voze auto sa turbinom-dizelase.E toliko o nekim stavovima koji se kroz dogledno vreme menjaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bokija 83 Posted July 22, 2010 @Damjanovicu,istoriski gledano,dizlo je prirodniji proces od benzinskog motora....I prve ljute masine za trke si i bile dizel.Ali zbog tehnologije materijala u ono vreme,odustalo se od daljeg razvoja dizel motora u tom smeru.Tek sa novim materijalima i tehnologijom,dizeli pocinju da sustizu benzince i logicno bi bilo zbog konstrukcije i nacina rada da ih dooobro presisaju.Ovo i nije bas neka ozbiljna diskusija,a i ne treba da bude,jer malo je bzvz raspravljati sta je bolje.Sto se tice TNGay-a kako god stoje stvari,u ovom trenutku je to veoma zahvalan i ekonomican nacin za gutanje kilometara. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 22, 2010 Skroz se slažem Quote Share this post Link to post Share on other sites
predrag&marea 0 Posted July 22, 2010 Cim naprave Ferari na dizel,kupujem ga Quote Share this post Link to post Share on other sites
space2703 1 Posted July 23, 2010 Jedan dan čitah neki fiat 500 američki blog. Amerikanac koji, reklo bi se "sa strane" posmatra evropsko tržište dao je jednu (realnu i nama koji pratimo poznatu) retrospektivu pokušajući da amerima koji baš i ne znaju šta je dizel putnički avto pojasne:1997 Fiat prodaje svoj common rail patent Boschu i ostalima. Počinje era turbodizela koji više nisu bučni, zagađuju isto ili čak manje od benzinaca (1.3 multijet 119 CO2 a 1.2 60KS 139 CO2), startovanje sa eurodizelom na niskim temperaturama nije problem (pogotovo JTD), razvijaju dosta snage i pregršt obrtnog momenta a turbine zaista više nisu problem, potrošnja više nego povoljna. Sve to je dovelo do preokreta zapadnoevropskom tržištu gde udeo prodatih putničkih dizela u ovoj deceniji brzo skače sa 19 procenata na preko 50 (ja dodajem: sada se benzinci malo vraćaju i otkidaju neki procenat više od dizela). Amerikanac analizira fiću 1.4 benzinca i ostale i zadnje što komentariše je osvrt na multijet: "na kraju, ko bi mogao odoleti ovolikom torq-u?". Napominjem da autor očigledno nije dugogodišnji zagovornik dizela već vozač koji gleda šta mu bolje ide, manje troši i manje se servisira.Hajde da analiziramo drugu stvar: koliko je vozača sa benzina/plina prešlo na common rail i reklo "nikad više nazad" a koliko obrnuto?Nas mnoge koji smo zbog iskrene vozačke strasti kupili jtd, mjtd, nazad bi mogao vratiti možda 1.4 T-Jet MultiAir... Nešto drugo nikako.Ljudi koji gledaju svaki dinar svakako trebaju da voze 1242/60Ks/8V sa plinom.BTW, pitajte Koleta šta su hteli da mu sipaju u multijeta u Grčkoj na pumpi sudeći po zvuku motora? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 617 Posted July 23, 2010 Odlična analiza, klap klap. Takođe moram priznati da T-jet zvuči kao savršen spoj oba sveta - doduše mora se probati, ali ja verujem u Fiat. U poslednje vreme se baš ne zezaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted July 23, 2010 Evo i za mog druga Bokiju, kao i za sve ljubitelje niti benzina, niti dizela, nego TNG-a jedna mala informacija:Naime, nekoliko dana posle vesti da je AC Schnitzerov model GP3.10 GAS POWERED BMW serije 3 Coupe oborio rekord u maksimalnoj brzini za automobile pokretane TNG-om (postigao je 318,1 km/h), sada stiže i vest da je na istoj stazi Brabusov Maybach 57 SV12 S Biturbo sa 730KS postigao brzinu od 205,2 milje na sat ili 330,6 km/h, čime je ovaj automobil postao "najbrža i najekskluzivnija ultra-luksuzna limuzina na svetu". Time je Brabus oborio sopstveni rekord iz 2005. godine kada je tadašnji Brabus Maybach 57 SV12 Biturbo sa motorom od 640KS postigao 195 milja na sat ili 314 km/h. Motor u rekorderskom Brabusu Maybach 57 SV12 S Biturbo je zapremine 6,3 litra i raspolaže snagom 537kW/730KS i elektronski ograničenih 1100Nm obrtnog momenta (bez blokade ima 1320Nm), a snaga se na zadnje točkove (veličine 21 inča) prenosi preko modifikovane petostepene automatske transmisije. Podsećamo da je isti motor ugrađen i u Brabus Rocket (na bazi Mercedesa CLS), koji sa ostvarenom brzinom od 365,7 km/h drži aktuelni svetski rekord u maksimalnoj brzini za limuzine legalno registrovane za običan saobraćaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted July 23, 2010 (edited) Takođe moram priznati da T-jet zvuči kao savršen spoj oba sveta Veoma je zabavan. Raspolaže znatnim obrtnim momentom na malim obrtajima a istovremeno rado se vrti. Ima jednu manu žedan je 10+ u gradu Edited July 23, 2010 by kole Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aleksandar NS 0 Posted July 23, 2010 Kole, koliko trosi tvoj 1.9 mjet 16v u "cisto" gradskim uslovima? Ali realno!Moj burazer je postavio pitanje decku iz Zrenjanina (nadimak je bojan zr) koji vozi Fiat Bravo 1.4 T-Jet od 150ks. Dobio je sledeci odgovor:zavisi mnogo od voznje jednom sam jako zurio iz ZR za NS bilo je leto i upaljena klima sa ostrim ubrzanjima po bordu potrosnja je bila 12l a sad od kako je ovaj novi zakon i gledam da ne vozim cesto preko 140 km/h potrosnja je od 8.5l do 10.5 po gradu a tako trosi i plina u neki deci razlike barem po kompjuteru!Moram da kazem da ce i Punto 1.2 od 60 ks u gradu, ostrijom voznjom potrositi 8L na 100km. Vozio sam Dobla 1.9 mjet 105ks ( i to dosta) i u "cisto" gradskim uslovima nije trosio ispod 9 litara na 100km. Quote Share this post Link to post Share on other sites