YUgisa 2646 Posted August 5, 2015 Jos H(a)H(a)O i ide na vazduh Quote Share this post Link to post Share on other sites
Axic 21048 Posted August 5, 2015 O tome ne zelim ni da razmisljam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 846 Posted August 5, 2015 Turbina na Puntu se jako retko kvari zbog fiksne geometrije (nema krilca), Ima krilca, ali su fiksna Zato i traje skoro pa zauvek Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 5, 2015 I ovo ima krilca. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1291 Posted August 5, 2015 Ako bih remapirao 1.3 multijet jel to znaci da ce potrosnja biti 3-3.5l ? ionako neki ne veruju da trosi oko 4-5l Mislis 2 - 2,5 jer on sad na otvorenom trosi 3,5 Moja lična iskustva se odnose na 1.9 JTD, u dva Punta, AR 156 i Lybri, a više drugara i kolega samo potvrđuju slične potrošnje remapiranih JTD-ova. Sa 1.3 mjet motorima nemam lična iskustva, ali u razgovorima sa vlasnicima takvih motora, potrošnja se smanjuje za 0,5lit, uz dobijanje performansi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted August 5, 2015 Kah, kah... da vas podsetim... Voleo bih da mi neki remap skine jos 0.5 litara... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 846 Posted August 5, 2015 (edited) Ispod toga neće da može Što se 1.3mjeta tiče - pisao sam pre nekog vremena mislim baš ovde kakva je situacija sa remapom istog, barem vezano konkretno za onaj u mk2b. Potrošnja dole ne može, performanse gore mogu, sa sve potrošnjom, jer turbo ne može da se kontroliše. Sa novijim ne znam kakva je situacija, kakve su im turbine i kakvi softveri. Edited August 5, 2015 by Vule Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 5, 2015 (edited) Pošto su pojedinci veliki dušebrižnici evo jedno istraživanje koje je radio Bosch i koje ukazuje da Diesel motor ima svetlu budućnost. Dizel motori i opasne čestice Prema procenama nemačkih vlasti, uzrok oko jednog procenta svih štetnih čestica koje ljudi udišu su izduvne emisije automobila. Zahvaljujući današnjim filterima, dizel motori gotovo da i nemaju problem s česticama. Od kada je 1992. godine uveden standard Euro 1, emisije čestica u vozilima smanjene su za približno 97 posto. Radna efikasnost najnovijih filtera veća je od 95 posto, a oni mogu efikasno da filtriraju i najmanje nanočestice. Merenja u većim gradovima pokazuju da današnji dizel motori čak filtriraju i čestice iz okolnog vazduha. Na primer, u predgrađu Pariza izduvne emisije iz dizel motora sadrže manje čestica od vazduha koji motor uvlači. Čestice koje udišemo stvaraju se i trošenjem pneumatika i kočnica. Interesantno je da su na putevima u Nemačkoj te emisije tri puta veće od emisija čestica u izduvnim gasovima. Automobili sa dizel motorima proizvode približno 4 % svih emisija CO2 u Nemačkoj. Od 2021. godine prosečna gornja granica emisija novog automobila u EU iznosiće 95 g CO2 po kilometru. I u drugim regijama kao što su SAD i Kina vozila bi trebalo da postanu mnogo čistija u sledećih nekoliko godina. Emisije CO2 kod dizel motora s unutarašnjim sagorevanjem moguće je smanjiti za 10 posto, pokazuju istraživanja koja je sproveo Bosch. Poboljšana aerodinamika i smanjenje otpora kotrljanja točka mogli bi da dovedu do dodatnih poboljšanja. Osim toga, elektrifikacija dizel motorima pruža još jedan oblik podrške – posebno za velike i teške automobile, kao što su SUV vozla. Uvođenje hibridnog pogonskog sistema može da smanji emisije CO2 i do 15 odsto.Uticaj azotnih oksida Moderni dizel motori imaju oko 96 odsto manju emisiju azotnih oksida nego oni proizvedeni početkom 1990-tih .Merenja pokazuju u da su dizel automobili odgovorni za približno 10% emisija azotnih oksida (NOx) u Nemačkoj. Osim drumskog saobraćaja, drugi izvori uključuju proces proizvodnje energije (27%) i privatna domaćinstva (11%). Ostaje 52% koja dele industrija i automobili koji koriste benzin.Evropska unija je 2000. uvela normu Euro 3. Od tada su emisije azotnih oksida iz dizel motora već smanjene za 84%. Najnovija, Euro 6 norma za emisije prvenstveno nalaže niže maksimalne vrednosti za emisije čestica i azotnih oksida iz vozila. Prethodna, Euro 5 norma dozvoljavala je za dizel motore maksimalno 180 mg po kilometru. Od 1. septembra 2015. dizel motori će biti ograničeni na samo 80 mg emisija azotnih oksida po kilometru (benzinski motori: 60 mg po kilometru). U cilju dodatnog poboljšanja modernog dizel motora, Bosch koristi pristup koji kombinuje unutrašnje sagorevanje sa obradom izduvnih gasova. Jedna od ključnih tehnologija na tom području je Denoxtronic koji može da smanji količinu azotnih oksida do 95 odsto. Na taj način moguće je ostvariti ograničenje od 80 mg azotnih oksida po kilometru a u nekim slučajevima emisije mogu biti čak i niže od navedene granice. Sistemi poput Denoxtronica funkcionišu tako što ubrizgavaju tečnu ureu bez mirisa, poznatu kao AdBlue, u protok izduvnog gasa. Ona stvara reakciju s izduvnim gasom i pretvara azot oksid u bezopasnu paru i azot. Edited August 5, 2015 by ivan.ik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted August 5, 2015 Sreca, pa je to istrazivanje radio Bosch Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 5, 2015 Moderni dizel motori manje zagađuju nego benzinci Današnji dizelaši troše za skoro trećinu manje goriva nego prije deset godina, pokazuje istraživanje britanskog Udruženja automobilskih proizvođača. Nova studija britanskog Udruženja automobilskih proizvođača i trgovaca pokazuje da moderni dizel motori manje zagađuju životnu sredinu od benzinskih agregata.Prema tom istraživanju, dizel motori koji se danas prodaju na britanskom tržištu emituju 21% manje štetnih izduvnih gasova u odnosu na dizelaše iz 2003. godine. Potrošnja goriva je takođe smanjena za 27% u odnosu na pomenuti period. “Dok prodaja dizel automobila nastavlja da raste, mi smo fokusirani na konstantno unapređivanje tehnologije kojom smanjujemo emisiju dizel motora i činimo ih još štedljivijim”, kazao je Piter Fuke, predsjednik britanske podružnice njemačkog tehnološkog giganta Bosch. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted August 5, 2015 Podplatio ih Bosch Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13176 Posted August 5, 2015 A Bosch ne radi benzinska ubrizgavanja? Kah, kah... da vas podsetim... Da se i ja zapljunem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3598 Posted August 5, 2015 Sad će svi slepo verovati... Odnosi se na tekst. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted August 5, 2015 Nego kako... Neko je spominjao da iza dizela miriše....nije daleko od istine... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3598 Posted August 5, 2015 Svojevrsni usisivači-prečistači... Sad će svi da se otimaju za njih. milina... Debilizam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted August 5, 2015 Dao bih ja autoru tekstova i studija da operu usisnu granu na "cistom" dizelu kad zacemeri. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted August 5, 2015 Piše u SAT-u....mora da je istina... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted August 5, 2015 Sigurno. Sto se tice tekstova o Bosch-u ni pertle im vise ne vire. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted August 5, 2015 Sponzorstvo ima svoju cenu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 5, 2015 Neko je spominjao da iza dizela miriše....nije daleko od istine... Kažem lepo da miris iz auspuha JTD-a prijatan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martini 11 Posted August 5, 2015 I to isto. Narocito kad radi regeneraciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3598 Posted August 5, 2015 ... negde u Srbiji, domaći! Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 5, 2015 Ovaj moj nema tu opremu. A Markos ima više iskustava sa tim. Mada , kada smo gledali dijagnostiku radio je regeneraciju u toku vožnje i pozadi uopšte nije bilo dima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
gorank82 186 Posted August 5, 2015 A šta je regeneracija ? Ne razumem se Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3598 Posted August 5, 2015 To kad spaljuje Đenku... Quote Share this post Link to post Share on other sites