Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Turbina na Puntu se jako retko kvari zbog fiksne geometrije (nema krilca), 

 

Ima krilca, ali su fiksna :) Zato i traje skoro pa zauvek :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako bih remapirao 1.3 multijet jel to znaci da ce potrosnja biti 3-3.5l ? :laughing:  ionako neki ne veruju da trosi oko 4-5l  :harhar:

 

Mislis 2 - 2,5 jer on sad na otvorenom trosi 3,5 :D

Moja lična iskustva se odnose na 1.9 JTD, u dva Punta, AR 156 i Lybri, a više drugara i  kolega samo potvrđuju slične potrošnje remapiranih JTD-ova. Sa 1.3 mjet motorima nemam lična iskustva, ali u razgovorima sa vlasnicima takvih motora, potrošnja se smanjuje za 0,5lit, uz dobijanje performansi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kah, kah... da vas podsetim... ;)

 

potrosnja_3_4_litre.jpg


Voleo bih da mi neki remap skine jos 0.5 litara... :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ispod toga neće da može :D

 

Što se 1.3mjeta tiče - pisao sam pre nekog vremena mislim baš ovde kakva je situacija sa remapom istog, barem vezano konkretno za onaj u mk2b. Potrošnja dole ne može, performanse gore mogu, sa sve potrošnjom, jer turbo ne može da se kontroliše. Sa novijim ne znam kakva je situacija, kakve su im turbine i kakvi softveri.

Edited by Vule

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto su pojedinci veliki dušebrižnici evo jedno istraživanje koje je radio Bosch i koje ukazuje da Diesel motor ima svetlu budućnost.

 

 

 

Dizel motori i opasne čestice
 
Prema procenama nemačkih vlasti, uzrok oko jednog procenta svih štetnih čestica koje ljudi udišu su izduvne emisije automobila. 
Zahvaljujući današnjim filterima, dizel motori gotovo da i nemaju problem s česticama. Od kada je 1992. godine uveden standard Euro 1, emisije čestica u vozilima smanjene su za približno 97 posto. 
Radna efikasnost najnovijih filtera veća je od 95 posto, a oni mogu efikasno da filtriraju i najmanje nanočestice. 
Merenja u većim gradovima pokazuju da današnji dizel motori čak filtriraju i čestice iz okolnog vazduha.
 
Na primer, u predgrađu Pariza izduvne emisije iz dizel motora sadrže manje čestica od vazduha koji motor uvlači. 
 
Čestice koje udišemo stvaraju se i trošenjem pneumatika i kočnica. Interesantno je da su na putevima u Nemačkoj te emisije tri puta veće od emisija čestica u izduvnim gasovima.
 
 
 
Automobili sa dizel motorima proizvode približno 4 % svih emisija CO2 u Nemačkoj. 
Od 2021. godine prosečna gornja granica emisija novog automobila u EU iznosiće 95 g CO2 po kilometru. I u drugim regijama kao što su SAD i Kina vozila bi trebalo da postanu mnogo čistija u sledećih nekoliko godina. 
Emisije CO2 kod dizel motora s unutarašnjim sagorevanjem moguće je smanjiti za 10 posto, pokazuju istraživanja koja je sproveo Bosch. Poboljšana aerodinamika i smanjenje otpora kotrljanja točka mogli bi da dovedu do dodatnih poboljšanja. 
Osim toga, elektrifikacija dizel motorima pruža još jedan oblik podrške – posebno za velike i teške automobile, kao što su SUV vozla. Uvođenje hibridnog pogonskog sistema može da smanji emisije CO2 i do 15 odsto.

Uticaj azotnih oksida
 
21946713155a8e7dc3a202381777259_v4_big.j
 
Moderni dizel motori imaju oko 96 odsto manju emisiju azotnih oksida nego oni proizvedeni početkom 1990-tih .
Merenja pokazuju u da su dizel automobili odgovorni za približno 10% emisija azotnih oksida (NOx) u Nemačkoj. Osim drumskog saobraćaja, drugi izvori uključuju proces proizvodnje energije (27%) i privatna domaćinstva (11%). Ostaje 52% koja dele industrija i automobili koji koriste benzin.
Evropska unija je 2000. uvela normu Euro 3. Od tada su emisije azotnih oksida iz dizel motora već smanjene za 84%. 
Najnovija, Euro 6 norma za emisije prvenstveno nalaže niže maksimalne vrednosti za emisije čestica i azotnih oksida iz vozila. Prethodna, Euro 5 norma dozvoljavala je za dizel motore maksimalno 180 mg po kilometru. 
Od 1. septembra 2015. dizel motori će biti ograničeni na samo 80 mg emisija azotnih oksida po kilometru (benzinski motori: 60 mg po kilometru). 
U cilju dodatnog poboljšanja modernog dizel motora, Bosch koristi pristup koji kombinuje unutrašnje sagorevanje sa obradom izduvnih gasova. Jedna od ključnih tehnologija na tom području je Denoxtronic koji može da smanji količinu azotnih oksida do 95 odsto. 
Na taj način moguće je ostvariti ograničenje od 80 mg azotnih oksida po kilometru a u nekim slučajevima emisije mogu biti čak i niže od navedene granice. 
Sistemi poput Denoxtronica funkcionišu tako što ubrizgavaju tečnu ureu bez mirisa, poznatu kao AdBlue, u protok izduvnog gasa. Ona stvara reakciju s izduvnim gasom i pretvara azot oksid u bezopasnu paru i azot. 
Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moderni dizel motori manje zagađuju nego benzinci

 

 

 

benzinilidizel_513.jpg

 

 

Današnji dizelaši troše za skoro trećinu manje goriva nego prije deset godina, pokazuje istraživanje britanskog Udruženja automobilskih proizvođača.

 

 

Nova studija britanskog Udruženja automobilskih proizvođača i trgovaca pokazuje da moderni dizel motori manje zagađuju životnu sredinu od benzinskih agregata.

Prema tom istraživanju, dizel motori koji se danas prodaju na britanskom tržištu emituju 21% manje štetnih izduvnih gasova u odnosu na dizelaše iz 2003. godine. 

Potrošnja goriva je takođe smanjena za 27% u odnosu na pomenuti period. 

“Dok prodaja dizel automobila nastavlja da raste, mi smo fokusirani na konstantno unapređivanje tehnologije kojom smanjujemo emisiju dizel motora i činimo ih još štedljivijim”, kazao je Piter Fuke, predsjednik britanske podružnice njemačkog tehnološkog giganta Bosch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neko je spominjao da iza dizela miriše....nije daleko od istine...

 

Kažem lepo da miris iz auspuha JTD-a prijatan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovaj moj nema tu opremu.  :laughing:

A Markos ima više iskustava sa tim. Mada , kada smo gledali dijagnostiku radio je regeneraciju u toku vožnje i pozadi uopšte nije bilo dima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...