vicent 1263 Posted March 29, 2015 Baš tako. Ja kada preračunam cenu kilometra sa 1.4 benzinom i 1.9 jtd sa ovim cenama goriva su gotovo izjednačeni. Možda je čak i benzin jeftiniji( recimo 6.5 prema 5l na otvorenom). Mada i dalje vozim JTD. Smatram da su budućnost mali turbo ili bi turbo motori. Evo 1.0, 0.9, 1.2 i slični baš dobre rezultate postižu. Samo još ostaje pitanje trajnosti ako se kupuje polovan auto.Ajd ovako ! Kad bi sad kupovao auto i ispred tebe Astra 1.4 i Stilo jtd, slično godište ,slična cena, šta bi pre uzeo? Potrošnja ta dva auta nikako ne može da bude ista,a kamoli u korist Astre. O vožnji nećemo.Ti mali turbo-benzinci će se pokazati tek kroz nekoliko godina (5-6),dok ja ne budem u stanju da ih kupim. Pričajmo realno, živimo u prošlosti,a budućnost zaobilazi Srbiju !A što se tiče njuhove potrošnje,čitao sam i domaće i strane testove, teško ispod 10 lit. Beograda.link: http://www.moto.rs/test_fiat_linea_1.4_tjet_120ks_dynamic_izuzetna_tisina_za_gradske_pohode-pc-23615.i Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted March 29, 2015 A što se tiče njuhove potrošnje,čitao sam i domaće i strane testove, teško ispod 10 lit. Beograda.link: http://www.moto.rs/test_fiat_linea_1.4_tjet_120ks_dynamic_izuzetna_tisina_za_gradske_pohode-pc-23615.i Kao i moj Stilo 1.2 atmo.A razlika 1.4 turbo benz i 1.2-1.4-1.6 atmo nebo i zemlja doslovno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted March 29, 2015 Baš tako. Ja kada preračunam cenu kilometra sa 1.4 benzinom i 1.9 jtd sa ovim cenama goriva su gotovo izjednačeni. Možda je čak i benzin jeftiniji( recimo 6.5 prema 5l na otvorenom). Mada i dalje vozim JTD. Smatram da su budućnost mali turbo ili bi turbo motori. Evo 1.0, 0.9, 1.2 i slični baš dobre rezultate postižu. Samo još ostaje pitanje trajnosti ako se kupuje polovan auto.Ajd ovako ! Kad bi sad kupovao auto i ispred tebe Astra 1.4 i Stilo jtd, slično godište ,slična cena, šta bi pre uzeo? Znaš kako, imao sam Astru da vozim do mile volje i opet sam hteo Stila tako da ne vredi ni da odgovaram na ovo A nije potrošnja ista. Oko 1.5l više troši Astra. Ali kada preračunam cenu goriva, registraciju i ostalo jako budu slični na mojih 12-15 000 godišnje. A vožnju, tj snagu ne vredi porediti. Mada je i u vožnji Stilo i ako ne računamo snagu dosta bolji za putovanja. U Astrinu korist idu po meni samo trapovi, daleko precizniji menjač i nešto veća preglednost. Na putu od 1500km me Astra daleko više umori. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted March 29, 2015 (edited) Registracija je jeftinija zato što Astra ima malo KS ,ovim "malim" turbo benz neće,jer imaju 120-170 ks. Edited March 29, 2015 by vicent Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skorpion 27 Posted March 29, 2015 (edited) Sto ne uporedite na primer Golf IV 1.6 i SDI, a ne mesamo babe i zabe. Nemoze turbo dizel da se uporedi po performansi so atmo benzinac. Kao najrelevantna sporedba mi je fiatov 1.4 turbo i 1.6dizel, oba so 120KS. Edited March 29, 2015 by Skorpion Quote Share this post Link to post Share on other sites
vix 1 Posted March 29, 2015 Pa dobro, i ja bi voleo da vozim turbo benzinca, ali ipak vozim turbo dizel. Zasto? Pa...koliko vas (nas) vozi turbo benzince? Kad se navikne na turbinu, tesko se od nje odvikava A golf 4 sdi sam vozio, pa to je dosadno samo tako. Das gas a ono nista...pa opet nista... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17666 Posted March 29, 2015 Kad se navikne na turbinu, tesko se od nje odvikava Potpisujem . Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted March 29, 2015 Samo ti potpisuj, pa posle ode zamajac... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dukadin 11 Posted March 29, 2015 Kad bi danas kupovao auto, pre bi uzeo na primer Bravo 1.4 T-jet nego 1.6M-jet. Zasto? Jednostavno benzinac lepse zvuci ima turbo i je milina za usi Nema smisla da poresujemo atmosferski benzonac so JTD, ali zato turbo benzinac je vec druga prica Slažem se. Još da ima para za neku Đulijetu 1.8tbi, mada kad bolje razmislim može i 1.4 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skorpion 27 Posted March 29, 2015 Za max 5 god biracemo izmedzu turbo benzin i dizel, za razlika pre 10god kad je dizel vladao po ecropi Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted March 29, 2015 Slažem se,mada je pomalo optimistički, a u normalnim zemljama će se voziti auta sa tehnologijom F 1, tipa KERS, menjači sa 8 brz.,neverovatno visoki pritisci turbina (500 bara), i ko zna kakve "stelt" tehnologije. Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1601 Posted March 29, 2015 Za 5-10 godina cemo biti uslovljeni elektricnim automobilima Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted March 29, 2015 Nezahvalno je prognozirati sta ce biti u buducnosti... Do pre godinu dana mislio sam da ce cena benzina (ili dizela svejedno) rasti, tako da taj 1 - 2 litra razlike u korist dizela vise isplatiti, ali niko nije mogao pretpostaviti da ce se politika umesati u energetiku tako da ce smanjivati cenu energije, umesto da raste kao sto bi normalno trebalo da bude. Zbog toga se vise ne usudjujem da pretpostavljam bilo sta - sta ce biti za 5 ili 10 godina... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted March 29, 2015 Za 5godina...nece biti nista posebno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vicent 1263 Posted March 29, 2015 Sa ovima na vlasti,tu smo gde smo. A možda i gore ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1601 Posted March 29, 2015 (edited) Što neko kaže, gde prestaje logika, tu počinje Srbija, dakle, s ovim pravcom kako idemo zadnjih 10-15 godina što se tiče auto industrije, nigde nećemo stići. Vlastodršci kod nas ne znaju ništa drugo nego da te opale po džepu i to ono bez čega faktički ne možeš, auta. Najefikasniji metod da oni iskoriste svoj mandat. A oporezivanje dizela i benzina su idealni za to Edited March 29, 2015 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2881 Posted March 29, 2015 Ne očekujem hibride barem narednih 15 godina. Kod nas neće ni Juga uspeti da se reše za to vreme. Jedino što smatram da je sigurno kod nas je još veće lupanje po ušima za sve preko 1000 kubika, skuplji tehnički i još skuplje gorivo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
DjoleKG 0 Posted March 29, 2015 za juga registracija 12000 sa sve tehnickim, vidim da ce jugici potrajati jos 15 godina sigurno Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted March 30, 2015 Što se tiče registracije, npr u Irskoj je za nove automobile (2008 i mlađe) registracija po količini štetnih izduvnih gasova.Za starije ide po kubikaži. Stari dizeli su preskupi za registrovati.Za 1.9JTD košta više od 600 eura. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted March 30, 2015 Sta je to. Jedva duplo skuplje nego kod nas Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted March 30, 2015 Zavisi kakav im je standard Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted March 30, 2015 Pa to ti pricam. U Nemackoj tek deru za registracije, ALI.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted March 30, 2015 Prosečna plata u Irskoj 2300 evra. Znači 25% plate na JTD.U Srbiji prosečna 400 evra (šatro). 70-80% plate ode na registraciju JTD-a Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted March 30, 2015 (edited) da ali u irskoj ne voze jtd Edited March 30, 2015 by Zhorz Quote Share this post Link to post Share on other sites