Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Baš tako. Ja kada preračunam cenu kilometra sa 1.4 benzinom i 1.9 jtd sa ovim cenama goriva su gotovo izjednačeni. Možda je čak i benzin jeftiniji( recimo 6.5 prema 5l na otvorenom). Mada i dalje vozim JTD.

 

Smatram da su budućnost mali turbo ili bi turbo motori. Evo 1.0, 0.9, 1.2 i slični baš dobre rezultate postižu. Samo još ostaje pitanje trajnosti ako se kupuje polovan auto.

Ajd ovako ! Kad bi sad kupovao auto i ispred tebe Astra 1.4 i Stilo jtd, slično godište ,slična cena, šta bi pre uzeo? Potrošnja ta dva auta nikako ne može da bude ista,a kamoli u korist Astre. O vožnji nećemo.

Ti mali turbo-benzinci će se pokazati tek kroz nekoliko godina (5-6),dok ja ne budem u stanju da ih kupim. Pričajmo realno, živimo u prošlosti,a budućnost zaobilazi Srbiju !

A što se tiče njuhove potrošnje,čitao sam i domaće i strane testove, teško ispod 10 lit. Beograda.

link: http://www.moto.rs/test_fiat_linea_1.4_tjet_120ks_dynamic_izuzetna_tisina_za_gradske_pohode-pc-23615.i

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Baš tako. Ja kada preračunam cenu kilometra sa 1.4 benzinom i 1.9 jtd sa ovim cenama goriva su gotovo izjednačeni. Možda je čak i benzin jeftiniji( recimo 6.5 prema 5l na otvorenom). Mada i dalje vozim JTD.

 

Smatram da su budućnost mali turbo ili bi turbo motori. Evo 1.0, 0.9, 1.2 i slični baš dobre rezultate postižu. Samo još ostaje pitanje trajnosti ako se kupuje polovan auto.

Ajd ovako ! Kad bi sad kupovao auto i ispred tebe Astra 1.4 i Stilo jtd, slično godište ,slična cena, šta bi pre uzeo?

 

Znaš kako, imao sam Astru da vozim do mile volje i opet sam hteo Stila tako da ne vredi ni da odgovaram na ovo :)

A nije potrošnja ista. Oko 1.5l više troši Astra. Ali kada preračunam cenu goriva, registraciju i ostalo jako budu slični na mojih 12-15 000 godišnje.

 

A vožnju, tj snagu ne vredi porediti. Mada je i u vožnji Stilo i ako ne računamo snagu dosta bolji za putovanja. U Astrinu korist idu po meni samo trapovi, daleko precizniji menjač i nešto veća preglednost. Na putu od 1500km me Astra daleko više umori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registracija je jeftinija zato što Astra ima malo KS ,ovim "malim" turbo benz neće,jer imaju 120-170 ks.

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto ne uporedite na primer Golf IV 1.6 i SDI, a ne mesamo babe i zabe. Nemoze turbo dizel da se uporedi po performansi so atmo benzinac. Kao najrelevantna sporedba mi je fiatov 1.4 turbo i 1.6dizel, oba so 120KS.

Edited by Skorpion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa dobro, i ja bi voleo da vozim turbo benzinca, ali ipak vozim turbo dizel. Zasto? Pa...koliko vas (nas) vozi turbo benzince? Kad se navikne na turbinu, tesko se od nje odvikava :) A golf 4 sdi sam vozio, pa to je dosadno samo tako. Das gas a ono nista...pa opet nista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad se navikne na turbinu, tesko se od nje odvikava :)

Potpisujem :thumbsup: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad bi danas kupovao auto, pre bi uzeo na primer Bravo 1.4 T-jet nego 1.6M-jet. Zasto? Jednostavno benzinac lepse zvuci ima turbo i je milina za usi :) Nema smisla da poresujemo atmosferski benzonac so JTD, ali zato turbo benzinac je vec druga prica :)

 

Slažem se. Još da ima para za neku Đulijetu 1.8tbi, mada kad bolje razmislim može i 1.4 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za max 5 god biracemo izmedzu turbo benzin i dizel, za razlika pre 10god kad je dizel vladao po ecropi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slažem se,mada je pomalo optimistički, a u normalnim zemljama će se voziti auta sa tehnologijom F 1, tipa KERS, menjači sa 8 brz.,neverovatno visoki pritisci turbina (500 bara), i ko zna kakve "stelt" tehnologije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nezahvalno je prognozirati sta ce biti u buducnosti... Do pre godinu dana mislio sam da ce cena benzina (ili dizela svejedno) rasti, tako da taj 1 - 2 litra razlike u korist dizela vise isplatiti, ali niko nije mogao pretpostaviti da ce se politika umesati u energetiku tako da ce smanjivati cenu energije, umesto da raste kao sto bi normalno trebalo da bude. Zbog toga se vise ne usudjujem da pretpostavljam bilo sta - sta ce biti za 5 ili 10 godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što neko kaže, gde prestaje logika, tu počinje Srbija, dakle, s ovim pravcom kako idemo zadnjih 10-15 godina što se tiče auto industrije, nigde nećemo stići. Vlastodršci kod nas ne znaju ništa drugo nego da te opale po džepu i to ono bez čega faktički ne možeš, auta. Najefikasniji metod da oni iskoriste svoj mandat. A oporezivanje dizela i benzina su idealni za to :)

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne očekujem hibride barem narednih 15 godina. Kod nas neće ni Juga uspeti da se reše za to vreme.

 

Jedino što smatram da je sigurno kod nas je još veće lupanje po ušima za sve preko 1000 kubika, skuplji tehnički i još skuplje gorivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

za juga registracija 12000 sa sve tehnickim, vidim da ce jugici  potrajati jos 15 godina  sigurno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče registracije, npr u Irskoj je za nove automobile (2008 i mlađe) registracija po količini štetnih izduvnih gasova.

Za starije ide po kubikaži. Stari dizeli su preskupi za registrovati.

Za 1.9JTD košta više od 600 eura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosečna plata u Irskoj 2300 evra. Znači 25% plate na JTD.

U Srbiji prosečna 400 evra (šatro). 70-80% plate ode na registraciju JTD-a

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...