Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Ovako na plin vozim vec 40000 i dizne su jos uvek super. I dalje radi kao sat. I sami znate da sam masjstor i da mi ni ugradnja gasa ni njegovo odrzavanje nisu problem. Kao sto Fantom rece svako vozi ono sto mu odgovara. Meni je dizel prestao da odgovara kad mi je lybra 2,4jtd prolupala na lezecim i kad motor uopste nije mogao da se istrnuje koliko je vrisnuo. Tad mi se dizel smucio. Sada vozim ovo i nikakvih problema da kucnem u drvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne bih menjao svog punta sa 8v sa plinom za JTD nikad, i ako znam da je to najbolji Italijanski dizel motor...

Prvo, otišao sam na more iz Trstenika i vratio se za 4.200 dinara, od toga sam 100km vozio na benzin, ostalo na plin..

Drugo, ne volim da čujem dizne koje takću na leru ni ove plinske, a kamo li od dizela...

Treće, ne dopada mi se činjenica da mi iz auta izleće garež, tj crni dim iz auspuha...

Četvrto... jeste taj 1.9 jači 20hp, ali meni je registracija ispod 11.000, a za JTD je sigurno preko 25.000, ako grešim ispravite me, nisam stvarno upućen, ali pretpostavljam da je mnogo više nego duplo...

Svako ima pravo na svoje mišljenje, pa ne bih baš da ulazim u raspravu sa ljubiteljima dizela, ja ih jednostavno ne volim i izneo sam svoje razloge zašto..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada bi ti jedan dopao ruku shvatio bi zašto grešiš što ne voliš dizele ;) . Nije to samo 20 ili 25 konja više, ako ti je do konja onda imaš 1.2 16v. Poredi taj motor s dizelom, izmeri međuubrzanja, elastičnost motora, potrošnju...jednostavno doživi tu udobnost vožnje koju ti pruža jtd i biće ti jasno.

E sad ako automobil biraš po zvuku(tj. po tome pod kojim pritiskom rade dizne), ili po tome koliko se crnog dima javi pod punim gasom onda si svakako u pravu. Nego, zanimljiv je podatak da JTD emituje manje CO2 od 1.2... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma ne znaju ljudi,nisu svjesni sto je JTD.koju on sigurnost pruza naspram benzinaca,i bez uvrijede meni je smijesno bilo koji 1.2 od 8 ili od 16v poredit s JTD-om,ipak je JTD 1.9 mnogo ozbiljnija makina,pogledajte samo obrtni momenat kod njega a pogledajte kod 1.2, nije sve u konjima, JTD ima nogo savrseniji sistem ubrizgavanja i elasticnost u voznji koja nema cijenu,ne pravi razliku u tome koliko je putnika u njemu,znaci 5 odraslih osoba i normalno se ponasa,dok 1.2 ide u nenormalne obrtaje kad ima vise saputnika,a da ne spominjem situacije dje su malo rizicnija preticanja, zamisli samo situaciju ides natovaren uz neko jako brdo i treba da predjes 2 slepera, kod JTD-a samo poklopis gas i odma potegne,a taj benzinac odma u manju pa ako dobro procjenis pretices,ako ne katastrofa :question:

A sto se toga tice,Punto 1.9 JTD moze komotno na crtu sa dosta jacih auta,nema veze sto ima 86hp,opeglao sam dosta benzinaca s njim kao od sale, medju kojima su bili: BMW 318i, Golf 5 1.6 FSI, Golf 3 1.8 i 1.6i, Bravo 1.6 16v, Punto Sporting 1.2 16v, jedini s kojim sam izgubio trku bio je jedan Punto HGT,ali za ne povjerovat dosta sam mu se drzao,znaci nije preko 10 metara mogao da pobjegne :) al mislim da se Punto cipuje i digne na 120hp (sto moze bez problema), tek tad bi jade zadao HGT-u :)

ne kudite dizele,moj bi vam drugarski savjet bio,nisu to vise cumurasi kao Golf 2 1.6 d,tehnologija je daleko otisla ,a tek ce u bliskoj buducnosti biti na jos vecem nivou,jer bice razocarenja kad vas neki JTD ili TDI zaprasi :whistle:

Edited by Zoranic MNE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Činite protivprirodni blud. :D

Da li vam je npr. ok da poredite 1.9D i 1.8T benzinac? Nije? :whistle: A, što nije kada ovde ionako poredite turbo i atmo motore, pa još različite kubikaže? Sa tog aspekta, ovaj moj primer je još i bolji jer su dva motora slične kubikaže u pitanju...ae da ih poredimo. Koji ima više KS, više obrtnog momenta? :p

Dakle, nije baš previše tehnički ispravno uporno porediti turbo motor (JTD) i atmo motor (benzince u ovom slučaju). Isto bi bilo ako poredite npr. 1.9 JTD i 1.9D...

Ako hoćete tako da poredite, onda na jednu stranu JTD ili MJet, a na drugu Fiatovi turbo benzinci.

Inače, svi koji kažete da nikada više benzinca...paaaaa, ooooooooovaj... :whistle: atmo. benzinci se ionako izbacuju iz ponude, u budućem periodu imaćemo samo turbo benzince u ponudi, kao što sada mahom imamo turbo dizele. A, kada na ulici bude bio sa jedne strane Fiatov 1.8T sa 235 KS...pa, ima li neki 1.9 Mjet ili 2.0 Mjet sa toliko KS sa kojim bi se uopšte i poredilo? :D

Hoću da kažem, svo to oduševljenje međuubrzanjima kod JTD motora su rezultat toga da ima turbinu. Pogledajte kod benzinaca koji imaju turbinu...i kod njih je maksimalni obrtni moment ispod 2.000 obrtaja, isto tako imaju mnogo dobra međuubrzanja, a mogu više da se vrte, lepši zvuk, lakši za održavanje... B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još da vreme pokaže koji će im vek trajanja biti. JTD datira od '97. i dalje ga bije glas da je neuništiv, sumnjam da će turbo benzinac koji se vrti u te obrtaje dočekati 2029. bez generalne a i sa njom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videćemo. :thumbup:

Kada se pogleda da npr. 1.4T postoji u verzijama 120 i 150 KS u serijskim modelima (masovno), a isti taj motor nasviraju na 260 i više KS prilikom sređivanja npr. Fiata 500...onda bi tih 120 ili 150 trebalo da bude sasvim dovoljno (ne previše) snage i ne bi trebalo negativno da utiče na trajnost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto nema na ulicama tih turbo benzinaca iz 199x. godina :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja opet kažem da ću porediti šta mi se poredi! :thumbsup: Šta me briga jel ima turbo ili ne? Neka ima i nitro ako treba, i ako treba neka taj auto uopšte nema motor SUS, neka ima elektro motor. Ja poredim sve motore koji su u toj liniji ponude i biram onaj koji mi najviše odgovara po performansama, potrošnji, pouzdanosti, ceni održavanja i ono što je već 100 puta ispričano.

Jednostavno po ovim stavkama poređam sve motore i gledam: kod jtd-a imam dobre performanse, malu potrošnju, pouzdanost i višu cenu održavanja istoga u odnosu na benzinske motore. Sve to lepo izvagam prema svojim potrebama i donesem zaključak šta bi mi najviše odgovaralo da koristim. Konkretno meni iz linije motora koji se nude u generaciju mog punta ovaj koji imam najviše odgovara jer je uspeo da objedini najviše stavki koje su mi važne. I opet ponavljam, kada budem u situaciji da biram auto kod koga će benzinac postizati sve što zahtevam nemam razloga da se sutra takav ne nalazi pod haubom mog automobila.

Trenutno, na tržišu polovnih automobila još uvek su retkost turbo benzinjare novih generacija, tako da još par godina bar što se mene tiče tako nešto neću biti u mogućnosti da gustiram. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije to isto,turbo-benzinac bi mozda bio brzi od turbo-dizelace,ali nikad nebi bio ekonomican i izdrzljiv kao JTD,a cijene odrzavanja bi mu bile dosta velike,kao i svakom turbo motoru pa i dizelu,ali dizel ta ulaganja vrati kroz nizu potrosnju,a cime ce je turbo benz vratiti kad mu ulozis u servis i remont turba grdne pare i jos ga sipas ko lud a on trosi ali idee (iako ga vozis lagano da NE trosi),ne smijes ga stisnut odma pije kao smuk,i tako takvu "nabrijanu" turbo benzinjaru vozis na 1800 obrtaja,mrtvas nebi li smanjio bar malo potrosnju i tako crkava turbo i sve ostalo zasteka,pa opet servis pa opet vozis kao po jajima i sipas ga muski i tako u krug :) kakav crni benzin,nikad to zahvalno nece bit kao dizel,zato se i toliko ulaze u dizela i postaju savrseniji jer imaju u sta,oce da spoje lijepo i korisno,da se voze zesce a pri tom da ne bacaju pare za gorivo :)

navescu primjer: Audi 1.8 T ,turbo benz trosi ko djavo,ide stvarno dobro,ali je generalno jedno veliko sr.... ,a troskovi odrzavanja su daleko iznaad TDI-ja ,JTD-a i ostalih turbo naftasa, dzabe ta prica "benzinac je zakon", sve vise naroda se okrece ka dizelu i zeli ga (ja sam isto nekad mrzio dizela,a sad ga obozavam) , za mene auto nije pravo auto,ako nije dizelaca,,pouzdano da mogu otic nedje dalje s njim, .... , sta mislite ovi novi Fiatovi 1.4 turbo benzincine i ostali,jesu li "jeftiniji za odrzavanje" od novih M-JET t-diesela???? :)

Edited by Zoranic MNE

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ FantomX

Nema ih zato što su to uvek bile mašine u najjačim modelima u ponudi. Dakle, ne kao standard (kao što je taj tvoj JTD :p ), nego kao najskuplja verzija određenog modela. Zato su malo i kupovani.

Pogledaj i danas, npr. Alfa Romeo Giulietta sa 1.8 TBi koji ima 235 KS košta 26.500 eura. Ali, pogledaj npr. SAAB...on je odavno krenuo da stavlja u svoje aute uglavnom turbo benzince, i nije baš da ih nema.

A ja opet kažem da ću porediti šta mi se poredi!...

Slobodno...možeš npr. i da jeb..š šta ti se 'ebe :D ...ali ne znači da nešto od toga neće biti protivprirodni blud. :lol:;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Koliko trosi benzina / plina 2.0V Turbo?

Zaista nemam predstavu, svakako, da imam benzinca, stavio bih mu plin, neki dobar sekvent svakako. Meni auto potrosi po gradu 7L plafon, na otvorenom 5L.

Dakle ili 917 dinara na 100km u gradu, ili 655 dinara na otvorenom.

800-1100din po gradu i 600-800 na otvorenom, nije turbo ali je 20v :) Pricamo po trenutnim cenama, a leti kad je plin 55din potrosnja moze da bude i 500din na 100km, gde ste dizelasi :harhar:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pricamo po trenutnim cenama, a leti kad je plin 55din potrosnja moze da bude i 500din na 100km, gde ste dizelasi :harhar:

Daleeeeko, daaaleeekoooo ispred vas :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

A sto se starih turbo benzinaca tice,imate onaj stari Punto mk1 1.4 turbo,koji se kvari svakog vikenda kad se skupi para da se napravi krug :) imate i one Lancie sa turbom koje su rijetke jer su pukle davno i imaju ubacene atmosverce ili one stare 1.9 TD :)

@neshaoct: ti imas Stilo 1.6 16v??? mislis li da bi mogao sto napravit Stilu JTD 115hp,nebi a cak ni onom od 80hp,

da si kupio JTD kad je trebalo i ti bi bio na nasoj strani,ljetos je dolazio jedan momak iz Kragujevca,kod nas u CG sa Stilom 1.6 16v,i pitam ga kakav je to motor?? On kaze,nije los ali je daleko ispod JTD-a (priznaje covjek) kaze da puno trosi,cak i na otvorenom pije preko 7 litara,zesce voznje pije ko Ferrari, i toplo mi je preporucio JTD,kaze da taj 1.6 u Stila mora da se vrti ko brusilica da bi isao priblizno kao JTD a tad trosi kao Boeing 747 :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)

Koliko trosi benzina / plina 2.0V Turbo?

Zaista nemam predstavu, svakako, da imam benzinca, stavio bih mu plin, neki dobar sekvent svakako. Meni auto potrosi po gradu 7L plafon, na otvorenom 5L.

Dakle ili 917 dinara na 100km u gradu, ili 655 dinara na otvorenom.

800-1100din po gradu i 600-800 na otvorenom, nije turbo ali je 20v :) Pricamo po trenutnim cenama, a leti kad je plin 55din potrosnja moze da bude i 500din na 100km, gde ste dizelasi :harhar:

Ovde se vodi polemika izmedju benzina i dizela, plin je za upaljace :D :D :D

@Zoranic MNE

Jel JTD pravljen da se sa njima ide na trke?

DA!!! I da se juri i sa turbo benzincima!!!

Edited by chelic

Share this post


Link to post
Share on other sites

... npr. Alfa Romeo Giulietta sa 1.8 TBi koji ima 235 KS košta 26.500 eura.

Alfa (i Fiat) insistiraju da se taj fantastični motor koji spominješ zove 1750 TBi i da se pravi razlika u odnosu na 1.8TBi koji je nekadašnja izvedba poznata po problemima. Ovaj 1750 TBi koji gura 235 KS po ide kao zlotvor i troši 10.8/5.8/7.6 po specifikacijama.

Najjači MJTD2.4 (oko 205 Ks) u Spajderu koji bi se nekako dao porediti sa benzincem troši 9.2/5.4/6.8.

Znamo da za benzince lažu jako za potrošnju, ali i kad joj dodamo još litar razlike npr, opet smo na veoma sličnoj potrošnji a 1750 TBi-a je jako teško pojuriti. To je po meni najbolji benz motor današnjice, a u klasi snagatora i malo skupljih vozila iznad 200Ks nešto što bih najpre posedovao

Share this post


Link to post
Share on other sites

...dok 1.2 ide u nenormalne obrtaje kad ima vise saputnika :question:

tako takvu "nabrijanu" turbo benzinjaru vozis na 1800 obrtaja,mrtvas nebi li smanjio bar malo potrosnju

Kad ga vrtiš onda je nenormalno, kad ga ne vrtiš onda je mrtvanje. Odluči se

A sto se toga tice,Punto 1.9 JTD moze komotno na crtu sa dosta jacih auta,nema veze sto ima 86hp,opeglao sam dosta benzinaca s njim kao od sale, medju kojima su bili: BMW 318i, Golf 5 1.6 FSI, Golf 3 1.8 i 1.6i, Bravo 1.6 16v, Punto Sporting 1.2 16v

Zoranic MNE, ti nemaš ni bolje ubrzanje iz mesta ni veću maksimalnu brzinu od recimo Brava 1,6 16v. Možda si ga opeglao 60-100 pa vam je zafalilo puta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja predlazem da se organizujete i zakupite pravac na NAVAK stazi pa da se svi lepo potrkate i vidite kako koji ide ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako je, izmislili su LPG-Diesel kombinaciju.

Elem, svako vozi ono sto mu odgovara. Price o isplativosti su relativne i zavise od slucaja do slucaja. Tu je i psiholoski efekat pri punjenju rezervoara... ima tu dosta varijabli.

Licno, nemam nista protiv benzinaca i bez problema bih posedovao jednog, ali mi se nekako vise svidja voziti dizela (a pogotovo turbo-dizela), nacin i stil voznje, elsticnost motora, visok tork na niskim obrtajima i slicno. Sto rece jednom prilikom James May u Top Gear-u - ubacim ga u petu i ceo dan ne diram menjac, kao da vozim automatik :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vozim JTD-a, odlican motor, super ide, malo trosi, ali sada u ovo doba krize verovatno cu da promenim auto i uzmem Punta 1.2, razlog je zato sto malo trosi, jeftina registracija, prelazim oko 10000km godisnje i preskupo mi je da dajem za registraciju 33000 i za mali servis 8000 i za eurodizel 137din, mislim da je generalno JTD najbolja kupovina ali u nekoj normalnoj drzavi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...