Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Prelistaj malo temu o Grandeu (posto je ova prica izdvojena ovde) - sa Euro 5 1.3 MultiJet su uke*ali motku u odnosu na starije Euro 4 1.3 motore. "Svileniji" su, problemi sa diznama (koje, koliko znam, ne mogu da se repariraju pa je trosak jos veci), neravnomeran rad i dim kada je motor hladan... Pisali su i vlasnici i ljudi koji ih uvoze svoje iskustva.

Takodje su iskomplikovali i sa benzincima. Posle Grande Punta (2009+) su izbacili 1.4 16v 95, a umesto njega ubacili MultiAir atmosferac. Izbacili T-Jet, a ubacili MultiAir Turbo (oba motora sa potencijalno problematicnim MultiAir elektro-hidraulicnim varijabilnim usisom).

Tako da ako hoces iole mladji Puntic (Evo ili MY12) - u igri ti ostaju slabasniji 8v atmosferci (1.2 i 1.4 77). Ili komplikacija sa Euro 5/diznama/DPF na dizelima ili MultiAir sistemom na benzincima. Da, imas i 1.6 MultiJet 120 koji je odlican motorcic (za tu tezinu pogotovo), ali je bas igla u plastu sena.

Ako ides na stariji Grande Punto, tu vec u ponudi imas i proverene 1.4 16v 95, T-Jet 120, 1.9 MultiJet 120 i 130. Ali si ogranicen na 14+ godina star auto. Jbg, na necemu ces morati da ides na kompromis, a ti sam najbolje znas sta ti je prioritet i sta trazis. Tu niko od nas naravno nece odlucivati, mozemo samo da pripomognemo zajedno caskajuci oko tehnike ;)

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, Ivan said:

Prelistaj malo temu o Grandeu (posto je ova prica izdvojena ovde) - sa Euro 5 1.3 MultiJet su uke*ali motku u odnosu na starije Euro 4 1.3 motore. "Svileniji" su, problemi sa diznama (koje, koliko znam, ne mogu da se repariraju pa je trosak jos veci), neravnomeran rad i dim kada je motor hladan... Pisali su i vlasnici i ljudi koji ih uvoze svoje iskustva.

Vidiš, ovo nisam znao pre kupovine Mita, ali se super potrefilo, jer sam isključivo tražio 1.3 sa 6 brzina, a on je dolazio samo u 90KS varijanti (Euro4), dok su 85 i 95KS Euro 5, sa tužnih 5 brzina... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/11/2022 at 11:28 PM, andreja.micovic said:

...

Uz Venac mogu obići koga hoću kad hoću. 

 

* Koliko god da pokušam racionalno da razmišljam, ne mogu sebe više nikad zamisliti u nekom atmosfercu ili nekom manje tb.

 

:thumbsup:   :respect:   :rofl:

 

Kad ćemo na piće u Arenu (gore na vrhu) ?   :cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda mora da odlezi jedno 2-3 godine minimum pre remapa. :D

 

Ja sam  oba1.9mjet sa probnim tablicama oterao na chip, ali bukvalno iz carinske zone u bg pravac na valjke pa tek onda kuci i sutradan u agenciju za registraciju da zavrsim :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

Koje su cene, i koliko KS, NM se dobija...
Neka iskustva kasnije iz vožnje....
 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat prethodnog posta i TT potpis, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesko je to da se kaze u jednoj poruci za 1.9 motore jer moze da bude lajt varijanta za male pare ili neki hard gde takoreci nema kraja :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Tada sam placao 50e mapu, mada su oba auta (alfa i fiat) vise puta cipovana, poceto je sa blagim pojacanjima sa 20ak ks, pa 30ak ks da je sve stock, pa onda 50-60ks pojacanja sa hibridnom turbinom.

Sto se tice iskustva iz voznje, posle remapa mi je relativno brzo crkao dpf koji sam onda izvadio, pa je nakon toga malo pljuckao dimove na dodavanje gasa.

A sto se tice hibridnih turbina meni su bile izuzetno pouzdane, a plasili su me ljudi da nece biti, ali sa druge strane koliko god da je auto bio zanimljiviji i jaci na visokim obrtajima, vukao je do 5500rpm cak i sa 8 ventila mjet, a kamoli 16v, maksimalnu snagu je razvijao od 4000-5000rpm, a onda blagi pad do 5500rpm, a sa druge strane do 2500rpm, a pogotovo ispod 2000rpm je bio osetno slabiji od stock/fabrickog auta jer je turbo rupa bila mnogo izrazenija.

Takodje je na dodavanje gasa bacao jos izrazenije dimove.

Pri konstantnom gasu nije bilo nikakvog dima.

 

Edited by Ivan
Skinut citat, dodat tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hibridna turbina je fabricka turbina koja se razbusi pa se sravi za broj vece "srce" turbine sa vecim impelerima.

Na 1.9multijet su koliko znam sve turbine sa varijabilnom geometrijom.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Mijailović P. said:

EV

Mislim da bi domet opao zbog tonaze bradatih za jedno 60-70% u odnosu na deklarisanu vrednost.

 

Apropo budzevine i kvazi normi zagadjenja u USA, nek jedu ** kada se moze zbudziti sta hoces i da dimi i pushi i pusta ulje a ovamo za nova vozila iskljucivo najstrozi standardi pa posle kao ovi laziraju, ovi nisu u skladu...tipicna Amerika...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato mi se svidja USA sto sve moze, jedino bese u Kaliforniji traze euro standarde :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MS PK

Ma i u USA imaju izduvne norme zagadjenja, ne po EU standardima nego nekim svojim, zato je i bila dizel-paranoja i Vagen kaznjen za laziranje podataka i jos neki pored njih. 

Al dzaba, odes na one Monster djipa- truck desavanja pa skontas da dime iz sveg mozga ili one 1/4 mile cepanja ili dizel day event gde bi parnjaca iz 18.veka manje dimila :D 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni je ono cist idiotizam kad nabudze one pikapove i dzipove pa dime ko lokomotive, generalno se grozim dizel tuninga a pogotovo takvog. U globalu USA tuning scena mi je fuj, oni rat, hot i sl. rodovi pa bling-bling varijante, low rideri, ogromni tockovi na svakom autu, kvazi poznate licnosti obavezno moraju da naciganisu neki dobar auto itd.

Edited by OMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isto ili slično oni misle za naš tjuning u Evropi. Njihova kultura je takva kakva je i zabole ih dupe za to ko šta misli, ljudi uživaju na svoj način u svom hobiju. Al da se ne lažemo, imaju oni i ozbiljne tjunere tamo, samo se ne reklamiraju.
Gledao sam par momaka šta su uradili od Audija, Toyoti.....sve benzinci i ne da ne dime, nego idu kao nevreme. Ozbiljan tjuning.


Sent from my 2203129G using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod njih je sve siroko , ne stede , rade bukvalno sve , meni je to ok neka vrsta otpora prema korumpiranim sistemima zasticenih plavim uniformama , divlje i ludo al tako je ok , najbolje dozvoliti nekom da ti lupa granicu narusava ustav i ostalo , pa nabudzio bi patrola na 5.0 kuminsa da prsti po gradu da pravi oblake . Fabrike i tajkuni mogu a ovaj nemoze sta ? Plava krv kao ... dva debela kuminsa bi nabio u  nissan patrola pa da vidis oblake po njihovim lepo ususkanim njuskicama brnjicarima raspalim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kazem ja da oni nemaju i dobar tjuning daleko od toga ali u glaobalu mi se ne svidja njihov fazon kao i sto nikad generalno nisam voleo americka vozila, ni dizajn, ni te v8 masine, nista...ono ima da se probere lepih kola nije da nema ali nisam njihov fan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel Vs Benzin!?

Prema potrebama i uslovima rada.

Šta će mi dizel ako ga koristim dnevno 10 - 15 km u gradu i jednom godišnje izađem van grada i koristim ga samo ja i eventualno u njemu vozim ženu / devojku!? 

Ili, vozim redovno BG-NIŠ-SU logično, neću da kupim benzinca, nego nešto što se vrti rasterećeno.

 

Prošle nedelje mi stigne kazna, prosečna brzina na AP, od avgusta prošle godine, 148,5 km/h .... super ... još sad kreću kamere, radari koji mere u oba pravca ... 

U ovakvim okolnostima, 1,2 - 8V punto, više nego dovoljan. Ako vučeš neki teret, može i FAP, jer bukvalno više neće moći da se vozi rasterećeno.

 

Ja sam prvi protivnik brze vožnje, divljaka i prvi smatram da je najveći problem u saobraćaju, posle alkohola brzina ali ovo, na ovaj način, više nema smisla.

Zato, benzin dobija moj glas :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...