Jump to content
FAS Goran
oktopod

Benzinci vs. Dizeli

Recommended Posts

Kod Yuga ne postoji uzitak u voznji osim ako nije hibrid.

Poslato sa Honor 8X pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, knezevic76 said:

Pitanje za ove što voze dizele od 90+ ks, kako se osećate nakon ovih saznanja iznete od člana YUgiša?

Zamišljam nekog mučenika koji će da iskešira 30 i kusur hiljada evrića za Pasata B8, koji sa svojih skoro tonu i po, ispod haube ima bednih 120ks i još bednijih 250Nm. Pa taj pri 1750 obrtaja razvija celih 70ks:lol: Mislim, ne čudi me kupac, nego ti konstruktori, inženjeri, da su tako nešto loše odradili, a matematika je baš prosta, samo je trebalo da sednu i...:coffee:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, LjubeVG said:

...Još kad upadnu likovi poput PremieRacing-a i počnu da vredjaju, iako ih nisam NIGDE spomenuo. Mislim, šta reći osim JADNO!

 

Evo vratio sam se da proverim i da utvrdim gde sam ja tebe vredjao... Nigde.

Ovo je forum i ne moras ti nikoga da spomenes da bi neko nesto prokomentarisao. Ni tebe nije niko zvao da izneses svoje misljenje (za koje cu opet da ti napisem da postujem) nego si sam nasao za shodno da popljujes 500L iako puno clanova foruma vozi i uziva u tom modelu.

A jadno je samo to sto si pogresno ubedjen da treba ti nekome nesto da objasnjavas. 

 

Nego drugarski, posto ti je @Ivan prijatelj, nazovi ga i pitaj ko od forumasa je kakav covek s' obzirom da se mnogi ovde licno poznaju...

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, PremieRacing said:

Izgleda kao da ti je neki lik koji vozi 500L oteo cupi. Ako nastavis, izgledace kao da ti je, ne daj Boze, sa zenom spavao. 

Nisi se izgleda lepo vratio E sad, da ne bi imao problem sa vraćanjem, pa da moram ja da te vraćam, možda je najbolje da mnogo ne obraćaš pažnju na moje pisanije i sve će biti OK. Budi ti meni živ i zdrav, uz drugarski savet- malo kulture i domaćeg vaspitanja nikad nije na odmet. Posebno kad se obraćaš nekome ko ti se uopšte NIJE obratio, niti spominjao. Sve najbolje ti želim!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pise "izgleda kao", a to znaci da ja ne mislim tako nego da samo tako izgleda sve ono sto si ti prethodno pisao. Dobronamerno sam ti skrenuo paznju da malo smanjis dozivljaj. 

 

A za to obracanje i vracanje, mani me se. Nauci kako forum funkcionise i opet ti kazem, upoznaj ljude pa onda prosipaj muda i pamet. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači, gde smo stali? Benzin VS dizel, jel tako? Pa da u to ime nastavimo i nazdravimo, što da ne:cheers:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih voleo da mogu da vozim turbo dizel, ali vozim benzinski, jer taka mi mogućnost
Veliki servis 6600 rsd bez ruku, mali servis 3000rsd bez ruku... A ruke od drugara...


Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svako nek vozi sta njemu valja i sta moze da priusti, ali tvrditi da nesto ide kao 200ks iako ima 100ks jer se tako subjektivno oseti je bez nekog smisla za mene licno. Ne znam sto je problem prihvatiti da 100ks ide kao 100ks.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, LjubeVG said:

Zar OM ne opada sa porastom snage, ili već kako? Mislim da nema šanse da već preko 2000 obrtaja OM bude ni približan onome gde je najveći, a to je u mom slučaju na 1750 obrtaja. Sa obrtajima raste snaga, ali OM se polako smanjuje, zar ne? 

Ne, makar ne kod turbo dizela. 
Motor koji ima turbinu počinje da daje pun OM, tek kad se turbina zavrti, tj nešto pre 2000 obrtaja. Maksimalan je od 1750 do oko 2500 (kod različitih motora), a zatim polako opada, tako da je na 3500 otprilike kao na 1500, a i dalje dosta veći nego kod benzinca. 
Dijagram koji prilažem je za 1.3 mjtd dizel.

9A126767-123C-4A98-A068-BD88AC471221.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma sve je to isto s... samo drugo pakovanje. Muke i problemi i s jednim i s drugim. S nekima više, s nekima manje... Bitan je užitak u vožnji, zato se valjda i kupuje određeni auto sa određenim motorom. Biramo najbolje po svom ukusu za novac koji smo spremni da izdvojimo. Naravno da nema ničeg boljeg od atmo benzinca sa ogromnom kubikažom, ali ljudi koji si mogu priuštiti tako nešto u našoj sredini faktički ne postoje. Čast izuzetcima...

 

Ali eto sad, ja ne bih mogao sa stopostotnom sigurnošću da se izjasnim šta mi više prija... Neki 2.4 JTDm ili 1750 TBI... Možda za nijansu ispred bude TBI samo zbog mirisa benzina i mandarina... Naglašavam da mi je potrošnja kod auta sasvim nebitna stavka!

Edited by Quadrifoglio Verde

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, ata said:

Motor koji ima turbinu počinje da daje pun OM, tek kad se turbina zavrti, tj nešto pre 2000 obrtaja

Koliko mi je poznato turbina se zavrti u startu, ali ako kaže da je najveći OM na 1750, onda to nikako NIJE preko 2000 obrtaja. čak se i na dijagramu koji si postavio, vidi da OM pada već posle 2000 obrtaja, doduše ne tako oštro, a ti još reče da je NAJVEĆI ( isti kao i na 1750 ) od 2500 pa čak do 3000 obrtaja, a vidi se da tad već uveliko pada OM. 

Edited by LjubeVG

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, ata said:

Maksimalan je od 1750 do oko 2500 

Malopre napisah ^
 

Nisam napisao da je najveći na 3000 obrtaja?! “Brojke ne lažu” reče lajavi krelac iz crtanog filma. Dijagram takodje, dovoljan je jedan pogled da se vidi kako se ponaša na 2500 obrtaja. 

Postoji još jedno praktično merilo, stisneš gas, pa probaš kako vuče. Na ravnom se ne vidi toliko koliko uzbrdo, npr kad se penjete od Uzica prema Zlatiboru. Vidi se da najbolje ubrzava do 2500-3000 obrtaja, preko toga već se vidi da nema toliko snage, izdrži da ubrzava do 3500, a dalje neće više...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, Quadrifoglio Verde said:

I šta je na kraju bolje... benzin ili dizel?

Leskovački zvizduk (kolo) i leskovački voz (onaj što može da se pojede) :secret:

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, ata said:

zašto bi vozili dizel na 1750 obrtaja, kad možemo i na 2500- 3000? Tada je mnogo veća snaga u KS, jer je isti obrtni moment.

GDE ovde piše od 1750 do 2500 obrtaja? U nastavku SLEDI ono zašto sam te prozvao da tvrdiš da je IZMEDJU 2500 i 3000 obrtaja isti OM kao i pri 1750. Jel tako ili nije? 

Edited by LjubeVG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bitno je za one koji možda prvi put čitaju, da nauče razliku izmedju OM i snage. Gde je najveći OM i kako on pada sa porastom broja obrtaja, odnosno snage. Ne bi bilo zgoreg da dodje neko ko to JOŠ BOLJE zna, da ako treba opet objasni. Mislim da je to mnogo važnije od toga ko, kakve naočare nosi, gde je bio u vojsci i od Fanny Photos na 647 stranica. Uzgred, uvek mi se više svidjala karavanka 159 od limuzine;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeste, u pravu si, ali dešava se da se pomalo "odluta". Dobro je dok se ostane u okvirima automobila, dok ne krenu pojedinci sa hajkama i provokacijama- to je onda problem. Meni nije, ali što reče Knezević76- naprave smetlište od teme. Pozdrav! Ja više neću o OM i krivuljama snage, hehehehehe...E da, apropo teme, ubaci ću opet svoj Tipo 1.6 mjet, srebrnu strelu, čisto u prilog tome da sam pre za dizela. Kapiram, kad se ima za NOV auto, mora se imati i za održavanje, pa ne treba kukati što je mali servis 16.000, naspram 12-1300 kod Tipa benzinca. Ja sam zažmurio na oba oka dok sam keširao evriće, jer sam znao ŠTA dobijam za te novce i nisam se nijednog trenutka pokajao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja ću da objasnim, polako ispočetka: Slučajno sam po profesiji profesor, pa mi nije teško da ponavljam nekoliko puta, i da dodam ponešto, da bi se bolje razumelo. :)

 

Turbina se pokreće izduvnim gasovima. Dok je mali gas, ona se polako okreće, i nema značajniji efekat. Cilj ubacivanja turbine pre cilindara je da sabija vazduh, i iz motora manje kubikaže da veću snagu, tako da 1.3 motor daje sličnu snagu kao motor skoro dvostruko veće zapremine. 
zbog toga se snaga malih motora ne oseća na malim obrtajima i nekom deluje kao citiram “mrtav konj”. Te male dizel motore zbog toga ne treba voziti ispod obrtaja kada turbina počinje da sabija vazduh. 


Multijet motori su napravili revoluciju time što imaju različite režime ubrizgavanja zavisno od režima vožnje. Mislim da ih ima ukupno 7 ili 9 režima ubrizgavanja (nisam siguran u ovo, koliko ih ima, priznajem). Računar koji upravlja ubrizgavanjem je programiran tako da nalazi kompromis između snage, elastičnosti i potrošnje. Time su postigli da se obrtni moment ne smanjuje toliko, ali na višim obrtajima zbog toga žrtvuju ekonomičnost.

Motor je najekonomicniji i najdugotrajniji na najmanjim obrtajima na kojima ima maksimalni obrtni moment, i ako je moguće u tim obrtajima ga treba voziti. To je oko 1750 obrtaja +- koja stotina. 
 

Ako zatreba snaga možete ga voziti do obrtaja sve dok snaga ne počne da opada, ali se pozdravite sa ekonomičnošću, a i sa trajanjem, ako ga stalno tako budete vozili. Konkretno za priloženi dijagram to je 4000 obrtaja, sto je zaista puno za dizel motor. Ja sam lično primetio da moj 1.3 neće da ubrzava uzbrdo preko 3500 obrtaja. Na ravnom može i do 4000 obrtaja, verovatno mu je manji aerodinamički otpor od sile gravitacije uzbrdo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takvom mrtvom vožnjom na oko 2000 obrtaja zapušićete DPF filter što će u kontri upropastiti turbinu, a sve zarad uštede goriva. Motor se treba zavrteti i u višim obrtajima, naročito na otvorenom i dužem pravcu ako želite da vam potraje duže. Ja sam svaki svoj dizel vozio bukvalno kao benzinac, skoro svaki dan to se zavrti do blokade. Doduše ni jedan nije bio tako male zapremine. Možda se on stvarno i raspadne ako dođe do blokade. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nece se raspasti.Ja vozim 1.3 i nije se raspao.Cak je isao do 5500 po obrtomeru..Nema svrhe da ide u tolike obrtaje ali eto..Inace ga bas retko saltam ispod 3000-3500 obrataja.

Nisam pristalica dizela,tng,cng i ostalih pogonskih goriva sem benzina ali eto zbog prirode posla ga vozim.

Edited by werp690

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minutes ago, Quadrifoglio Verde said:

Takvom mrtvom vožnjom na oko 2000 obrtaja zapušićete DPF filter

Preporuka je upravo da se auto vozi u najvećem OM, tako da to ne stoji da će zapušiti DPF, a još manje napraviti problem turbini. Mnogo veći problem može da bude gradska vožnja, sa čestim paljenjem i gašenjem auta...Naravno da nije na odmet malo "produvati" auto, ali i za tim nema potrebe više od par puta godišnje. A ne kao ja, heheheheh...svaki put kad izadjem na autoput, u 4-oj, 140km/h, jedno 10-15km, to mu dodje 2-3 puta mesečno- čisto preterivanje. Nema ni za tim potrebe, posebno kod novog auta, posebno kod novijih generacija motora. To je možda važilo za neke starije agregate. Mislim, neće škoditi ni mom mjet euro 6, da mu malo skinem garež sa ventila, ali mu ipak najviše "prija" max OM.

3 minutes ago, werp690 said:

Nece se raspasti.Ja vozim 1.3 i nije se raspao.Cak je isao do 5500 po obrtomeru..Nema svrhe da ide u tolike obrtaje ali eto..Inace ga bas retko saltam ispod 3000-3500 obrataja.

Naravno da neće, čak grafik pokazuje rast snage do 4000 obrtaja, pa mu ostaje dovoljno i za preko toga, samo nema tu liniju ubrzavanja. Znači, lagano ubrzava na 3500, a moj Tipo 120ks i preko 4000 obrtaja. Mislim, ipak je jači, i bukvalno ne oseća te obrtaje, čak ni po zvuku. Postavljao sam baš snimak, ali mogu da ga postavim opet, za one koji ga možda nisu videli:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...